Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-10-2002, 00:08
?OWAN!
?OWAN! is offline
Sitting with no comfort
driving a unknown car
facing my horizon
declaring an inner war
Satan is on my backseat
directing my way
calling Cerberus
about the prize i will pay
everytime he laughs
i look for the brake
when his voice rumbles
my legs shake

The car skids reckless
down route six six six
highway to hell
my inner desert
seems like his paradise
it amuses well
When he is bored
he sings his Requiem
claiming how unfortunate i am
a soon to be slaughtered lam

I am exhausted
it seems like fate
this joy suddenly stops
i hear the barking
my destiny waiting
at the gate
Oud 22-10-2002, 06:36
murwari
murwari is offline
Je lap tekst komt bij mij niet uitnodigend over om te lezen.
Misschien is het gebruik van hoofdletters en leestekens hierbij een tip! Ook i leest duidelijker en mooier als je het even verandert in I.

Dat zou ik persoonlijk wel even veranderen want uiteindelijk na toch gelezen te hebben vind ik het een vrij goed gedicht. Was het je bedoeling een vast rijmschema aan te nemen? In het begin lijkt het nl even zo maar daarna vind ik het eigenlijk niet meer zo terug Als het niet zo is, en gewoon enkele stukken rijmen vind ik het daardoor een wat minder mooi geheel vormen.

Ik vind je zinsbouw enwoordgebruik duidelijk en passend bij de sfeer die ik hier aanvoel
Oud 22-10-2002, 12:23
revolucia
revolucia is offline
Ook al is het qua stijl misschien niet fantastisch..ik vind het vreselijk mooi! Het maakt bij sommige gedichten niet uit wat voor stijl je gebruikt, het gevoel wat erin zit komt er toch wel uit...
Oud 22-10-2002, 13:44
?OWAN!
?OWAN! is offline
Citaat:
murwari schreef:
Je lap tekst komt bij mij niet uitnodigend over om te lezen.
Misschien is het gebruik van hoofdletters en leestekens hierbij een tip! Ook i leest duidelijker en mooier als je het even verandert in I.

Dat zou ik persoonlijk wel even veranderen want uiteindelijk na toch gelezen te hebben vind ik het een vrij goed gedicht. Was het je bedoeling een vast rijmschema aan te nemen? In het begin lijkt het nl even zo maar daarna vind ik het eigenlijk niet meer zo terug Als het niet zo is, en gewoon enkele stukken rijmen vind ik het daardoor een wat minder mooi geheel vormen.

Ik vind je zinsbouw enwoordgebruik duidelijk en passend bij de sfeer die ik hier aanvoel
Je hebt gelijk dat ik wat meer met hoofdletters had kunnen werken. En het is een goede tip.
Meestal probeer ik een soort ritme in een gedicht te creeren, maar als ik eenmaal aan het schrijven ben draait het vooral om de inhoud en sfeer. Wat in dit gedicht voor mij het belangrijkst is....plus dat het gebaseerd is op een tragisch voorval in mijn leven
Oud 22-10-2002, 16:50
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
murwari schreef:
lap tekst
Leesangst?
Oud 22-10-2002, 17:01
murwari
murwari is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
Leesangst?
Neen, het is niet omdat ik vind dat iets niet uitnodigend overkomt dat dit meteen leesangst is. Ik gaf daarom de tip die tekst hier en daar aan te passen.

Heb jij verder geen reactie op het gedicht? Het is namelijk eerder de bedoeling te reageren op het gedicht dan op mijn eventuele leesangst te letten
Oud 24-10-2002, 16:03
vrolijkevlinder
vrolijkevlinder is offline
Gaaf.

Ik had wel zoiets dat toen ik naar de titel keek, ik zoiets had van daar kan nooit iets goeds achter zitten. De titel is namelijk echt te cliche. Ik vond hem heel erg. Het gedicht is wel gaaf.
Oud 25-10-2002, 10:47
Verwijderd
Er zitten zóveel dingen in waar correctie het gedicht beter had kunnen doen overkomen. Maar dan nog, was het het waard? want zo erg boeiend is de inhoud ook niet. Je dicht op zich oke maar er ontbreken teveel kleine dingetjes die het ritme en leesplezier niet ten goede doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten