Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-07-2007, 15:10
Severus
Severus is offline
Citaat:
Lisaaah schreef op 15-07-2007 @ 15:52 :
Oh en ik vind het trouwens een beetje lame twinkebel eruit te stemmen omdat hij sfeer verpest, want zoals eerder gezegd: liever wat discussies dan allemaal stille mensen.
Discussie is ook juist goed, maar dan graag positieve (= constructieve) discussie en geen negatieve (= destructieve) discussie. Dus, jammer voor Twinkebel, maar ik heb besloten om op hem te stemmen.

Aldus ziet het stemoverzicht er momenteel zo uit:

Twinkebel

*Tink
Drukknoopje
Hanneke
Severus
RainDrop
Missy
Skilly

Skilly

Twinkebel

Hanneke

TopDrop

TopDrop

Flowtje

P-apple

Sherco
Zoemzoem

EDIT: Stemoverzicht geupdated.

Laatst gewijzigd op 15-07-2007 om 18:25.
Advertentie
Oud 15-07-2007, 15:10
RainDrops
RainDrops is offline
Ik denk dat ik twinkebel stem omdat iedereen het doet.
Oud 15-07-2007, 15:17
Missy
Missy is offline
Citaat:
RainDrops schreef op 15-07-2007 @ 16:10 :
Ik denk dat ik twinkebel stem, omdat iedereen het doet.
Om de boven genoemde redenen.
Oud 15-07-2007, 15:20
twinkebel
twinkebel is offline
Ik betreur het dat jullie denken dat ik de sfeer verpest. Ik heb juist altijd uitgekeken naar dit spel. Als het afgelopen was keek ik ernaar uit over 2 weken mag het weer, Yes!. Ik vind dit een geweldig spel, ik zou het nooit willen verpestten. Waarom immers, ik vind het zelf ook geweldig. Ik geef wel toe dat als ik het idee heb dat iemand wat tegen me heeft of onrechtvaardig doet of wat dan ook dat ik er dan wat van zeg. Het is allemaal begonnen met die discussie van DP en mij volgens mij. Maar ik zat er toen volgens mij alles behalve naast, maar dat ter zijde. Nu dit met Yoshimare, ik had het gevoel gekleineerd te worden. Dit hebben we allebei meteen rechtgezet via PM want hier is het topic niet voor bedoeld en dan zouden we het misschien niet uit kunnen spelen en dat zou jammer zijn. Ik heb alles gedaan voor het spel maanden voor spelleider gespeeld avonden gezweet op verhalen wat ik moest verzinnen dat vond ik ook leuk! me hw leed er wel onder maar dat boeit niet Het is natuurlijk nu heel makkelijk om op mij te gaan stemmen. Maar waarom, om iets wat buiten het spel zeg maar gebeurde? Als dat mij verdacht maakt zit er iets niet goed want de functies waren nog niet verdeeld. Eigenlijk mag dit dus niet uitmaken. Maar ik zelf weet ook dat het dat wel doet. Toch moeten jullie nog eens nadenken, ik was altijd een actieve speler dan gaat er weer 1 weg. Mijn functie terzijde want die kan slecht of goed zijn dat weet ik ook wel. Maar dit is iets wat voor het spel gebeurde. Als het nou was dat ik elke keer vergeette te stemmen, maar dat is ook niet zo. En ik post veel wat het spel actief houd, willen we dat niet?

Jullie moeten het zelf weten maar denk wel na
Oud 15-07-2007, 15:21
twinkebel
twinkebel is offline
maarjah ik ben dood, het is de weerwolven gelukt, let in vervolg een beetje op want dit heet dus kudde gedrag. Kleine tip voor de beginnelingen. Wat zullen de weerwolven lachen vanavond.
Oud 15-07-2007, 15:22
Flowtje
Flowtje is offline
Gaaf!

Ik heb de afgelopen paar spellen niet gevolgd, dus volg ik de Random Integer Generator en die zegt 2. Dus TopDrop it is.
Oud 15-07-2007, 15:53
Sherco
Sherco is offline
Hmm. Ik heb persoonlijk niks tegen twinkebel, ik vind ook niet dat hij de sfeer verpestte in het vorige spel. Dus ik stem random (hoe origineel), op nr 13 (typisch) en dat is Missy.
Oud 15-07-2007, 15:57
zoemzoem
zoemzoem is offline
Ik ga voor P-apple, omdat ze op nr 13 staat (niet vrijwillig, dat weet ik... maar moet toch een keuze maken).
Oud 15-07-2007, 16:14
Sherco
Sherco is offline
Citaat:
zoemzoem schreef op 15-07-2007 @ 16:57 :
Ik ga voor P-apple, omdat ze op nr 13 staat (niet vrijwillig, dat weet ik... maar moet toch een keuze maken).
Oke, ik ben dus een blind schaap, ik dacht dat Missy op 13 stond, maar die staat op twaalf. Wijt het maar aan hersenverweking door de warmte
Oud 15-07-2007, 17:18
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
twinkebel schreef op 15-07-2007 @ 16:21 :
maarjah ik ben dood, het is de weerwolven gelukt, let in vervolg een beetje op want dit heet dus kudde gedrag. Kleine tip voor de beginnelingen. Wat zullen de weerwolven lachen vanavond.
Kuddegedrag is beter dan gelijkspel.
Oud 15-07-2007, 17:18
Skilly
Skilly is offline
Weet ik veel op wie ik moet stemmen. Ik ga dan voor Twinkebel opdat hij op mij stemde Nee mijne is geen kudde gedrag mijne is: actie= reactie.

lol

Laatst gewijzigd op 15-07-2007 om 17:26.
Oud 15-07-2007, 17:33
zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:
Sherco schreef op 15-07-2007 @ 17:14 :
Oke, ik ben dus een blind schaap, ik dacht dat Missy op 13 stond, maar die staat op twaalf. Wijt het maar aan hersenverweking door de warmte
Komt door de lege gaten... Verbazingwekkend heb ik er dus 4 minuten over gedaan om die ene zin te typen, anders had ik jou wel gequoted (of hoe je dat dan ook schrijft... )
Oud 15-07-2007, 18:06
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
zoemzoem schreef op 15-07-2007 @ 18:33 :
gequoted (of hoe je dat dan ook schrijft... )
Gequoot
Oud 15-07-2007, 18:10
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
twinkebel schreef op 15-07-2007 @ 16:20 :
Ik betreur het dat jullie denken dat ik de sfeer verpest. Ik heb juist altijd uitgekeken naar dit spel. Als het afgelopen was keek ik ernaar uit over 2 weken mag het weer, Yes!. Ik vind dit een geweldig spel, ik zou het nooit willen verpestten. Waarom immers, ik vind het zelf ook geweldig. Ik geef wel toe dat als ik het idee heb dat iemand wat tegen me heeft of onrechtvaardig doet of wat dan ook dat ik er dan wat van zeg. Het is allemaal begonnen met die discussie van DP en mij volgens mij. Maar ik zat er toen volgens mij alles behalve naast, maar dat ter zijde. Nu dit met Yoshimare, ik had het gevoel gekleineerd te worden. Dit hebben we allebei meteen rechtgezet via PM want hier is het topic niet voor bedoeld en dan zouden we het misschien niet uit kunnen spelen en dat zou jammer zijn. Ik heb alles gedaan voor het spel maanden voor spelleider gespeeld avonden gezweet op verhalen wat ik moest verzinnen dat vond ik ook leuk! me hw leed er wel onder maar dat boeit niet Het is natuurlijk nu heel makkelijk om op mij te gaan stemmen. Maar waarom, om iets wat buiten het spel zeg maar gebeurde? Als dat mij verdacht maakt zit er iets niet goed want de functies waren nog niet verdeeld. Eigenlijk mag dit dus niet uitmaken. Maar ik zelf weet ook dat het dat wel doet. Toch moeten jullie nog eens nadenken, ik was altijd een actieve speler dan gaat er weer 1 weg. Mijn functie terzijde want die kan slecht of goed zijn dat weet ik ook wel. Maar dit is iets wat voor het spel gebeurde. Als het nou was dat ik elke keer vergeette te stemmen, maar dat is ook niet zo. En ik post veel wat het spel actief houd, willen we dat niet?

Jullie moeten het zelf weten maar denk wel na
Rustig jongen, wind je niet zo op. Niemand zegt dat je de sfeer verpest. Het is gewoon at random en mensen die volgen, dat hoeven ze niet te doen. Het is gewoon pure pech, maar wie weet zitten er wolven tussen en ben je nog gered.
Oud 15-07-2007, 18:15
twinkebel
twinkebel is offline
Citaat:
Tink* schreef op 15-07-2007 @ 19:10 :
Rustig jongen, wind je niet zo op. Niemand zegt dat je de sfeer verpest. Het is gewoon at random en mensen die volgen, dat hoeven ze niet te doen. Het is gewoon pure pech, maar wie weet zitten er wolven tussen en ben je nog gered.
Dat is wel gezegd, o.a door Severus.
Oud 15-07-2007, 19:32
Spelleider
Spelleider is offline

“Ik heb het koud, liefste” Skilly trok haar sjaal wat dichter om zich heen en keek ongeduldig naar haar man Zoemzoem. “Pak even mijn bontjas uit de auto wil je?” Zoemzoem zuchtte. Hij wist dat dit geen vraag was. Langzaam slofte hij naar de wagen, zijn grote trots, die hij nu voor een lange tijd achter moest laten. Waarom had Skilly ook al weer dat belachelijke idee opgevat om naar Amerika te varen? Zoemzoem schudde zijn hoofd en pakte de peperdure nertsen bontjas van zijn vrouw.
Er zat één groot voordeel aan deze reis, besloot Zoemzoem: in Amerika zou hij een nieuwe auto kunnen kopen. Een Cadillac. Hij had er over gehoord, maar er nog nooit één in het echt gezien. Zo’n auto zou een hoop bekijks trekken, dat was wel zeker!
“Schat?” De snerpende stem van Skilly sneed door zijn gedachten, “Ben je een nieuwe jas aan het maken?” “Ik kom er aan, liefste” antwoordde Zoemzoem. Met gebogen hoofd sjokte hij weer terug. De boot vertrok over een paar uur. Het afscheidsfeest was al begonnen, en zou ongetwijfeld aan boord voortgezet worden. Zoemzoem verlangde heimelijk naar een glas goede whiskey…

Op dat zelfde moment stonden TopDrop en Twinkebel afscheid te nemen van hun familie. Dark Phoenix, een dikke gezellige vrouw met voedsel als haar top prioriteit, drukte Twinkebel tegen haar bovenmaatse boezem. “Wel goed eten op die enge boot, hey son! En als het niet genoeg is gewoon aan kokkie om meer vragen ey? Ik heb haar al ingelicht over je speciale behoeften.” Twinkebel probeerde wanhopig zich te bevrijden uit zijn moeders greep, maar zij was duidelijk vastbesloten hem zo lang mogelijk vast te houden. De geur van zeep maakte hem nog misselijker dan hij al was.
TopDrop nam nog een trek van zijn sigaret en bekeek het tafereeltje. Op dit soort momenten was hij bijna blij dan zijn beide ouders niet meer leefden. Twinkebel moest ook maar een keer leren dingen zelf op te lossen, zonder zijn mommy om alles recht te zetten. “Damn,” vloekte hij, “Waar blijft die fucking kunst met mijn fucking tickets?” Boos stampte hij de sigaret uit op de grond. Als kunst te laat kwam, zoals altijd, dan kwamen hij en Twinkebel niet eens in Amerika, het land van beloftes en waargemaakte dromen. Het land waar het hen wél zou lukken werk te vinden en een mooie vrouw. Het land waar ze het zouden gaan maken!
O god, Dark Phoenix kwam op hem af voor een afscheidszoen! “Ehm, sorry miss, maar ik moet nog iets regelen voor ons vertrek” stamelde TopDrop snel. Met een duik onder de vlezige kwabbige armen van Twinkebel’s moeder ontsnapte hij. Op zoek naar die verdomde kunst.

Skilly trok haar neus op uit afschuw. “Gedverderrie liefste, er staan árbeiders bij je wagen.” Zelf bleef ze lui staan en kletste weer verder met de andere dames van stand. Zoemzoem draaide met een ruk zijn hoofd om en zag een schooier vol belangstelling naar zijn auto kijken. Met het voornemen de jongen eens flink op zijn nummer te zetten begon hij naar TopDrop toe te lopen. Dit werd echter verstoord door een verschrikkelijke toevalligheid. TopDrop leunde even tegen de auto aan, terwijl hij de spaken uit de wielen bestudeerde. Zoemzoem moest lijdzaam toezien hoe de auto langzaam in beweging kwam en steeds sneller begon te rijden. De arbeiderszoon stond er dom naar te staren. Skilly’s mond viel open en ze slaakte een hoge gil toen de wagen op de wachtende menigte afstormde.
Het ergste was nog, dat eigenlijk niemand het gevaar ook maar leek op te merken. Rijke eersteklas passagiers stonden op te scheppen tegen elkaar over de afstand tussen de hut van de kapitein en die van hen. Tweedeklas passagiers probeerden zo veel mogelijk de rijkelui te imiteren en namen kleine slokjes van hun champagne. De onderste klasse stond even verderop met bagage te zeulen. Voor hen geen kruiers.
Kinderen renden onbezorgd om en door de mensenmassa heen. Eye of Sauron, een klein verwend onderdeurtje propte nog wat lekkere hapjes in zijn zakken en wat taart in zijn mond. Luid grinnikend zwaaide hij met zijn RMS Cinatit-vlaggetje. Morgen zou hij in het zwembad liggen, zoals mamma hem had beloofd.

Om onverklaarbare redenen voelde Twinkebel opeens dat er ergens iets mis was. Hij keek naar zijn moeder, Dark Phoenix, en haar onderkinnen, maar bespeurde daar geen problemen. Toch rook hij onheil. Het leek bijna een soort visioen. Hoe kon er hier nou iets mis zijn? Iedereen was blij en uitgelaten! Het was feest for christ sake!
Als in slow-motion zag hij toen een prijzig voertuig de kade afrijden, recht op de nietsvermoedende feestgangers af. Zijn beste vriend TopDrop rende er achteraan.
Twinkebel twijfelde geen seconde en zette de achtervolging in. De auto naderde de mensenmassa steeds meer, maar ook Twinkebel kwam dichterbij.
De wielen van de auto draaiden steeds harder en harder. Twinkebel versnelde toen hij zag op wie de wagen afstevende. Het roodharige meisje had geen idee in wat voor gevaar ze verkeerde. Ze speelde verveeld wat met haar krullen en streek een plooi in haar rok glad. “Pas op!!” gilde de jongen naar haar, zo hard als hij kon. “PAS OP!”

“Wat is er gebeurd?” vroeg het meisje verbaasd aan TopDrop, die haar van de grond af hielp. TopDrop zweeg en keek met tranen in zijn ogen naar wat over was van zijn beste vriend. Zijn schuld! Het was zijn schuld! Zonder zijn stommiteit en nieuwsgierigheid had Twinkebel nog geleefd!
“Hij heeft je gered” antwoorde TopDrop uiteindelijk verslagen. Het meisje klampte zich direct aan hem vast en begon te huilen. Rode vlekken verschenen op haar roomblanke huid. “O god o god o god” snikte ze. TopDrop aaide onhandig over haar rug, totdat ze zich abrupt losmaakte uit zijn omhelzing. Even keken ze elkaar diep in de ogen. “Snel, wegwezen” siste ze, “Daar is mijn verloofde! We zien elkaar vanavond bij de voorsteven, goed?”

01. Lisaaah
02. TopDrop
03. Heksjuh
04. Flowtje
05. Sherco
06. Skilly
07. Yoshimare
08. Tink*
09. Elpida
10. twinkebel (ziener)
11. Eye of Sauron
12. Missy
13. P-apple
14. Hanneke
15. Severus
16. zoemzoem
17. RainDrops
18. drukknoopje

blauw = opgehangen
rood = opgegeten
roze = gestorven aan liefdesverdriet
groen = meegenomen in de val van de jager

Dat was inderdaad niet zo’n slimme actie van de dorpelingen. Gelukkig hebben we de leerling nog. Laten we hopen dat die niet op zo’n nare manier aan zijn of haar einde komt.
Oud 15-07-2007, 19:40
twinkebel
twinkebel is offline
Sorry, maar i told you so.
Oud 15-07-2007, 19:41
zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:
twinkebel schreef op 15-07-2007 @ 19:15 :
Dat is wel gezegd, o.a door Severus.
Je begint er ook zelf steeds weer over, laat het rusten of vecht al je ruzies via PM uit en heb het hier alleen over het spel. Dan is er voor niemand meer een reden om je irritant te noemen.
Oud 15-07-2007, 19:43
Verwijderd
Och joj. Nu is de leerling meteen de eerste ronde al ziener
Oud 15-07-2007, 19:43
zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:
Spelleider schreef op 15-07-2007 @ 20:32 :
Jammer van de ziener, maar nu wordt de leerling tenminste geen heks en ik ben rijk!!!! (en een man, klein minpuntje...)
Oud 15-07-2007, 19:59
Yoshimare
Yoshimare is offline
Mooie uitslag. De leerling wordt zo geen heks, één probleem minder. Twinkebel kan beschouwd worden als dorpeling, dus niets ernstigs, vooral ook omdat hij nog geen informatie had.

Severus vind ik verdacht. Ze heeft me teveel excuzen om twinkebel opgehangen te hebben.
Oud 15-07-2007, 20:06
twinkebel
twinkebel is offline
Citaat:
Yoshimare schreef op 15-07-2007 @ 20:59 :
Mooie uitslag. De leerling wordt zo geen heks, één probleem minder. Twinkebel kan beschouwd worden als dorpeling, dus niets ernstigs, vooral ook omdat hij nog geen informatie had.

Severus vind ik verdacht. Ze heeft me teveel excuzen om twinkebel opgehangen te hebben.
Ik kan dus niet als dorpeling worden beschouwd, uiterst verdacht. Een ziener verliezen is altijd een verlies voor de dorpelingen en je redenering dat ik gelijk sta aan een dorpeling klopt ook niet. de kans dat de leerling slecht word is 33% tegenover 66% goed. het is altijd beter om de ziener er een aantal rondes in te houden.

Excuus voor deze post na mijn dood, maar aangezien ik nutteloos ben geweest als ziener leek me dat dit nog wel even mocht.
Oud 15-07-2007, 20:16
Severus
Severus is offline
OMG, meteen de ziener er al uit (dat was me een vorig spel ook al gebeurd, dat ik toen op de ziener zat). Gelukkig hebben we inderdaad nog een leerling, anders hadden de wolven nu dubbele pret gehad.

En Soija, wees blij dat ik überhaupt met een reden kwam dan door gewoon op iemand te stemmen door middel van de random-functie. Ik heb al eerder meegemaakt dat Twinkebel zich gemakkelijk onnodig opwond en dan steeds felle reacties gaf die de sfeer toch wel negatief beďnvloedden. Toen we daar weer een demonstratie van kregen op pagina 2 van dit topic, leek het me zelf beter om Twinkebel er meteen uit te stemmen, voor een prettig verloop van de rest van het spel. Het is zeer spijtig dat hij de ziener bleek te zijn - maar zoals ik al zei, hebben we gelukkig nog de leerling dus de schade blijft vooralsnog beperkt.
Oud 15-07-2007, 21:27
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
twinkebel schreef op 15-07-2007 @ 21:06 :
Ik kan dus niet als dorpeling worden beschouwd, uiterst verdacht. Een ziener verliezen is altijd een verlies voor de dorpelingen en je redenering dat ik gelijk sta aan een dorpeling klopt ook niet. de kans dat de leerling slecht word is 33% tegenover 66% goed. het is altijd beter om de ziener er een aantal rondes in te houden.

Excuus voor deze post na mijn dood, maar aangezien ik nutteloos ben geweest als ziener leek me dat dit nog wel even mocht.
Je kan als dorpeling beschouwd worden omdat je geen functies kent. En er is altijd een kans dat de leerling slecht wordt. Het is wel handig om nu gelijk al te weten hoeveel aan de goede kant staan.
Oud 15-07-2007, 21:38
Sherco
Sherco is offline
Citaat:
twinkebel schreef op 15-07-2007 @ 20:40 :
Sorry, maar i told you so.
Je bent in elk geval heroisch gestorven, en er blijft je een melodramatisch tragische bootreis bespaart
Oud 15-07-2007, 22:15
Daboman
Daboman is offline
Morgen is het verhaal trouwens later klaar dan gebruikelijk, ik ga naar een verjaardag van een familielid Maar ik vind het toch fijn als de wolven, de leerlingziener, de heks en de tovenaar hun truukjes uithalen voor half 9. Misschien ben ik toch wat vroeger thuis en dan kan ik gewoon beginnen.

Laatst gewijzigd op 15-07-2007 om 22:19.
Oud 15-07-2007, 22:28
drukknoopje
drukknoopje is offline
Ow jee... meteen de ziener eruit! . Gelukkig hebben we de leerling nog!

Gaaf verhaal trouwens .
Oud 15-07-2007, 22:41
Verwijderd
Citaat:
Severus schreef op 15-07-2007 @ 21:16 :
En Soija,
OMG ik had nog niet eens in de gaten dat Yoshimare Soija was. Ik dacht dat jij je vergiste, moest echt nadenken wie soija dan kon zijn. *stupid*

Edit:

Citaat:
Yoshimare schreef op 14-07-2007 @ 20:40 :
Liefie
En nu kan ik dit ook opeens plaatsen

Laatst gewijzigd op 15-07-2007 om 22:44.
Oud 15-07-2007, 22:49
Verwijderd
Citaat:
Lisaaah schreef op 15-07-2007 @ 23:41 :
OMG ik had nog niet eens in de gaten dat Yoshimare Soija was. Ik dacht dat jij je vergiste, moest echt nadenken wie soija dan kon zijn. *stupid*
ik dacht eerst ook: wat leuk, een nieuwe speler maar toen ging ik de nickchanges bekijken en dacht ik: wie heeft nou de meeste uc's

Citaat:
drukknoopje schreef op 15-07-2007 @ 23:28 :
Gaaf verhaal trouwens .
dank je...

Laatst gewijzigd op 15-07-2007 om 23:11.
Oud 15-07-2007, 22:57
Tink*
Tink* is offline
Oh ik vond het wel aardig duidelijk dat Soija Yoshimare was. En nu grappig dat jullie er nu pas achter komen.

Wel kut van de ziener though.
Oud 15-07-2007, 23:23
Yoshimare
Yoshimare is offline
Citaat:
twinkebel schreef op 15-07-2007 @ 21:06 :

Citaat:
Severus schreef op 15-07-2007 @ 21:16 :
En Soija, wees blij dat ik überhaupt met een reden kwam dan door gewoon op iemand te stemmen door middel van de random-functie. Ik heb al eerder meegemaakt dat Twinkebel zich gemakkelijk onnodig opwond en dan steeds felle reacties gaf die de sfeer toch wel negatief beďnvloedden. Toen we daar weer een demonstratie van kregen op pagina 2 van dit topic, leek het me zelf beter om Twinkebel er meteen uit te stemmen, voor een prettig verloop van de rest van het spel. Het is zeer spijtig dat hij de ziener bleek te zijn - maar zoals ik al zei, hebben we gelukkig nog de leerling dus de schade blijft vooralsnog beperkt.
Om jouw post goed samen te vatten:
Citaat:
Yoshimare schreef op 15-07-2007 @ 20:59 :
Citaat:
Lisaaah schreef op 15-07-2007 @ 23:41 :
En nu kan ik dit ook opeens plaatsen
Oud 16-07-2007, 00:04
Flowtje
Flowtje is offline
Haha, ik had ook vrij gauw door dat Yoshimare Soija is. Vooral dat "Liefie" maakte veel duidelijk.

Jammer van de ziener, het is maar goed dat we de leerling hebben.
Oud 16-07-2007, 01:40
TopDrop
TopDrop is offline
Lol. Ik had 't echt meteen door. Hij postte ook al in andere topics onder die naam.

ot: Ziener is dood
Oud 16-07-2007, 01:40
RainDrops
RainDrops is offline
helaas de ziener! Volgende keer beter maar we hebben in ieder geval veelposters in het spel
Oud 16-07-2007, 08:09
Missy
Missy is offline
Tof verhaal. Leuk geschreven!
Oud 16-07-2007, 12:05
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Verhaal is tof idd. En ik zit ook bij de rijke klasse . Bovendien ben ik een kind, dus dat levert me een gegarandeerde plaats in de reddingsboot op

Jammer van de ziener, maar gelukkig hebben we de leerling nog zullen we maar zeggen.
Ik stem de volgende ronde denk ik op Severus, ik vond haar gedrag de vorige ronde enigzins verdacht en andere verdachten heb ik nog niet...

De kans is trouwens aanwezig dat mijn vriendin dit spel ook volgt nu, aangezien ik gister bij haar gestemd heb.
Dus Cindy als je dit leest: love you en fijne vakantie! Ik zal proberen om zo lang mogelijk in leven te blijven...
Oud 16-07-2007, 12:10
Bongalientje
Bongalientje is offline
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 16-07-2007 @ 13:05 :
De kans is trouwens aanwezig dat mijn vriendin dit spel ook volgt nu, aangezien ik gister bij haar gestemd heb.
Dus Cindy als je dit leest: love you en fijne vakantie! Ik zal proberen om zo lang mogelijk in leven te blijven...
Ik doe niet mee maar ik wil even zeggen: AWwwww *lief lief lief*
Oud 16-07-2007, 12:41
Severus
Severus is offline
Citaat:
kunst schreef op 16-07-2007 @ 13:10 :
Ik doe niet mee maar ik wil even zeggen: AWwwww *lief lief lief*
*braak*

Oud 16-07-2007, 12:52
Bongalientje
Bongalientje is offline
Citaat:
Severus schreef op 16-07-2007 @ 13:41 :
*braak*

dat riekt naar jaloezie

*nu snel weer mond houdt*
Oud 16-07-2007, 18:19
Verwijderd
Het begint alweer goed...
Oud 16-07-2007, 19:48
Verwijderd
Duurt wel lang
Oud 16-07-2007, 19:50
Spelleider
Spelleider is offline
Citaat:
Daboman schreef op 15-07-2007 @ 23:15 :
Morgen is het verhaal trouwens later klaar dan gebruikelijk, ik ga naar een verjaardag van een familielid Maar ik vind het toch fijn als de wolven, de leerlingziener, de heks en de tovenaar hun truukjes uithalen voor half 9. Misschien ben ik toch wat vroeger thuis en dan kan ik gewoon beginnen.
Ik begin nu dus aan het verhaal. Nog even geduld
Oud 16-07-2007, 19:54
Verwijderd
Citaat:
Spelleider schreef op 16-07-2007 @ 20:50 :
Ik begin nu dus aan het verhaal. Nog even geduld
Oja sorry
Oud 16-07-2007, 20:18
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Lisaaah schreef op 16-07-2007 @ 20:48 :
Duurt wel lang
Oud 16-07-2007, 20:26
Spelleider
Spelleider is offline
Ondertussen kwam de kapitein aangelopen, Sherco. Hij kwam vragen wat er gebeurd was. “Nou, twinkebel was voor de auto gesprongen om dat kleine roodharige meisje te redden”, zei topdrop. Hij was duidelijk verdrietig, het is natuurlijk niet leuk als je zoiets vlak voor je ogen ziet gebeuren. In Amerika wilde hij een nieuw leven opbouwen en misschien kon hij het dan vergeten. Hoewel hij arm was, kwam het geen moment in hem op om twinkebels kaartje te zoeken en te verkopen. Er stond ook een grote mensenmassa, dus ook al zou hij het gewild hebben, hij zou het niet eens kunnen.

Terwijl Sherco verder liep op het feestje, kwam drukknoopje, de matroos, aangelopen. “We moeten maar eens vertrekken”, zei ze. Het is heel tragisch wat er hier is gebeurd, maar we kunnen niet 3500 man naar huis sturen. Volgens schema moeten we al over een uur vertrekken”. “Ach, gun die mensen toch even wat tijd om dit te verwerken”, zei drukknoopje.

Een paar uur later werd er zoals verwacht besloten om de Cinatit toch te laten vertrekken. Een hoop mensen stonden op wal en aan de rand van de boot om elkaar uit te zwaaien. Topdrop had geen plaats. Zijn maatje raindrops was wel bij hem. Het idee dat hij in Amerika een nieuw leven ging opbouwen had hem totaal in beslag genomen. Hij vergat bijna de hele situatie met twinkebel. Hij werd helemaal enthousiast toen hij samen met zijn maatje Raindrops bedacht hoe ze het helemaal zouden gaan maken in Amerika.

In een steegje aan wal, een stuk verderop, zien we iemand rennen. Het is Elpida. Ze was te laat, omdat ze haar kaartje was vergeten. En ze had het nog wel gewonnen met de nationale loterij. Okee, het was niet de hoofdprijs, maar een vakantie in Amerika is natuurlijk helemaal geweldig. Ze hoorde de Cinatit al. “Shit, ik moet echt opschieten”, dacht ze. Alle passagiers zaten inmiddels op de boot.

Bij de brug naar de boot stonden nog een paar matrozen, waaronder drukknoopje. Alle passagiers waren afgestreept, behalve Elpida. Tjah, ik denk dat we niet lang meer op haar kunnen wachten, zei een andere matroos. “We wachten nog 15 minuten, dan moet ze er echt zijn, anders vertrekken we”. Ze moesten wel, ze lagen al een heel stuk achter op schema vanwege het auto-ongeluk.

En daar kwam Elpida toch nog aanlopen. Helemaal buiten adem. Ineens voelde ze een ontzettende stekende pijn. Ze was nog net buiten zicht. Ze zag hoe de matrozen de brug binnen schip haalden. Ze riep nog: WACHT EVEN, WACHT EVEN!!! Maar er kwam niet zoveel geluid uit haar keel, ze was moe vanwege haar gehaast. Ze zag de boot vertrekken.

Iedereen stond elkaar uit te zwaaien. Terwijl Sherco in de kapiteinshut was, stonden Tink*, Zoemzoem, Skilly, Severus, Flowtje, Missy, Yoshimare, Drukknoopje, Heksjuh, Lisaaah, Hanneke en p-apple de rest uit te zwaaien. Topdrop en Raindrops hadden niemand ingelicht over hun ambitieuze plannen om in Amerika een nieuw leven op te bouwen. Drukknoopje was ook in de kapiteinshut. Langzaam maar zeker verdween het schip uit het zicht.

En aan wal stond een verslagen Elpida, die haar dromen over Amerika in scherven uiteen zag vallen.

01. Lisaaah
02. TopDrop
03. Heksjuh
04. Flowtje
05. Sherco
06. Skilly
07. Yoshimare
08. Tink*
09. Elpida (dorpeling)
10. twinkebel (ziener)
11. Eye of Sauron
12. Missy
13. P-apple
14. Hanneke
15. Severus
16. zoemzoem
17. RainDrops
18. drukknoopje

blauw = opgehangen
rood = opgegeten
roze = gestorven aan liefdesverdriet
groen = meegenomen in de val van de jager

En dat was Elpida, die zich voorlopig niet zal realiseren hoeveel geluk ze heeft gehad dat ze de boot heeft gemist.

De dorpelingen kunnen morgen stemmen tot half 9
Oud 16-07-2007, 20:38
Severus
Severus is offline
Hmm, jammer, maar gelukkig hebben de wolven niet iemand met een speciale functie gesnapt.

Overigens ben ik morgen de hele dag weg, dus ik breng nu alvast maar mijn stem uit. Ik heb verder niets verdachts gezien en kan dus ook geen geldige reden bedenken om iemand er uit te willen gooien, dus heb ik maar weer eens gebruik gemaakt van de random-functie (zucht). Daar is nummer 1 uitgekomen, dat is dus Lisaaah. Sorry meid.

Nou, tot overmorgen dan maar!
Oud 16-07-2007, 20:41
drukknoopje
drukknoopje is offline
ik ben een matroos! Gaaf verhaal!

't Zal wel moeilijk stemmen worden nu, niemand is nog echt verdacht volgens mij.
Oud 16-07-2007, 20:43
zoemzoem
zoemzoem is offline
Ik vind TopDrop verdacht!!!
Hij heeft net zn post weggehaald, er stond iets in de trant van: 'helaas geen wolf, gelukkig maar een gewone dorpeling'.
Waarschijnlijk was ie vergeten dat de dorpelingen vandaag niet stemden...

Edit: en Severus vind ik nu ook verdacht, want TopDrop had gepost om 21:35, toen ik om 21:38 keek stond ie er nog, dus Severus moet het ook gezien hebben...
Oud 16-07-2007, 20:45
TopDrop
TopDrop is offline
Gelukkig slechts een dorpeling
Oud 16-07-2007, 20:45
Verwijderd
He, jammer
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten