Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Bekijk resultaten poll: wie wint de tour
Contador 11 73.33%
Evans 3 20.00%
Leipheimer 1 6.67%
Anders 0 0%
Aantal stemmers: 15. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-07-2007, 16:46
Verwijderd
Citaat:
Jarabe de Palo schreef op 20-07-2007 @ 17:44 :
hij valt nooit aan, ik denk niet dat hij nog een rol van betekenis kan spelen.
Hij is een goede tijdrijder. Bovendien, je kunt best winnen zonder aan te vallen, als je overal maar mee bent. Zo won Karpets de ronde van Zwitserland bijvoorbeeld dit jaar.
Advertentie
Oud 20-07-2007, 17:01
Jochem12
Jochem12 is offline
Citaat:
de communiceerbeer schreef op 14-07-2007 @ 19:36 :
Ducrot begint me nou toch wel wat te irriteren met z'n voortdurende onzin over 'het nieuwe wielrennen'
Ja idd, en hij moet ook eens stoppen met aanvallers musketiers te noemen daar word ik ook strontziek van.
Oud 20-07-2007, 19:37
Jarabe de Palo
Jarabe de Palo is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-07-2007 @ 17:46 :
Hij is een goede tijdrijder. Bovendien, je kunt best winnen zonder aan te vallen, als je overal maar mee bent. Zo won Karpets de ronde van Zwitserland bijvoorbeeld dit jaar.
daar heb je gelijk in, maar ten opzichte van klöden kan hij minder goed tijdrijden en in de bergen zal ie toch moeten aanvallen, omdat ie achterstand heeft ten opzichte van andere kanshebbers, meerijden is nu niet genoeg voor hem.
Oud 20-07-2007, 20:14
PV
PV is offline
Clement er uit
Oud 20-07-2007, 22:19
Scott Tracy
Scott Tracy is offline
Citaat:
evans is een slechtere tijdrijder dan menchov en kloden en nauwelijks (of niet) beter dan vino, valverde of contador.
Oud 20-07-2007, 22:46
Verwijderd
Citaat:
Scott Tracy schreef op 20-07-2007 @ 23:19 :
evans is een slechtere tijdrijder dan menchov en kloden en nauwelijks (of niet) beter dan vino, valverde of contador.
4e in de tijdrit in de dauphiné, voor Menchov. Uiteraard kloppen mannen als Klöden en Vino hem wel, maar die gaan hem heus niet op minuten rijden. Zou me verbazen als Evans buiten de top 10 eindigt morgen.
Oud 20-07-2007, 22:50
Scott Tracy
Scott Tracy is offline
Citaat:
hoe denk je dat indurain 5x de tour heeft gewonnen?? niet omdat hij zulke splijtende demarrages plaatste in het hooggebergte. grote rondes zijn óók (of juist) te winnen door goede tijdrijders, veel makkelijker dan alleen goede klimmers (zie bahamontes, van impe en virenque). maar evans een tijdrijder ŕ la indurain? no way.
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-07-2007 @ 23:46 :
4e in de tijdrit in de dauphiné, voor Menchov. Uiteraard kloppen mannen als Klöden en Vino hem wel, maar die gaan hem heus niet op minuten rijden. Zou me verbazen als Evans buiten de top 10 eindigt morgen.
menchov in vorm is een betere tijdrijder dan evans in vorm, daar ben ik van overtuigd. evans kan morgen best top 10 fietsen maar het is niet zo dat hij daarmee de rest op onoverbrugbare achterstand zet ofzo
Oud 20-07-2007, 22:52
Verwijderd
Citaat:
Jarabe de Palo schreef op 20-07-2007 @ 20:37 :
daar heb je gelijk in, maar ten opzichte van klöden kan hij minder goed tijdrijden en in de bergen zal ie toch moeten aanvallen, omdat ie achterstand heeft ten opzichte van andere kanshebbers, meerijden is nu niet genoeg voor hem.
Ligt eraan... als de laatste bergrit representatief was dan zijn Evans en Contador de sterksten bergop, en Contador is zeker geen betere tijdrijder dan Evans.

Maar goed, morgen weten we meer, voor hetzelfde geld wordt-ie op 3 minuten gereden (dit zeg ik nu om de eer te redden als hij er niks van bakt morgen ).
Oud 20-07-2007, 22:58
Verwijderd
Citaat:
Scott Tracy schreef op 20-07-2007 @ 23:50 :
hoe denk je dat indurain 5x de tour heeft gewonnen?? niet omdat hij zulke splijtende demarrages plaatste in het hooggebergte. grote rondes zijn óók (of juist) te winnen door goede tijdrijders, veel makkelijker dan alleen goede klimmers (zie bahamontes, van impe en virenque). maar evans een tijdrijder ŕ la indurain? no way.
Nee, Evans is geen supertijdrijder maar dat is Karpets ook niet. Een ronde van Zwitserland is uiteraard geen tour, maar toch.
Citaat:
menchov in vorm is een betere tijdrijder dan evans in vorm, daar ben ik van overtuigd. evans kan morgen best top 10 fietsen maar het is niet zo dat hij daarmee de rest op onoverbrugbare achterstand zet ofzo
Oké, maar Menchov ís niet in vorm. Bovendien hoeft hij niet iedereen op achterstand de zetten in de tijdritten als in de bergen de slechtere tijdrijders de goede tijdrijders kloppen en hij daar mee kan.
Oud 21-07-2007, 12:25
Nee_nee
Nee_nee is offline
Ik vind Evans niet echt een leuke renner, maar denk dat hij zeker wel voor geel kan gaan, heeft een veel betere tijdrit dan rasmussen, en op de Galibier gebk hem een keertje zien aanvallen

ik hoop dat klöden het slecht doet maar die is veels te goed in tijdrijden.
Oud 21-07-2007, 12:38
Nee_nee
Nee_nee is offline
cancellara valt me erg tegen vandaag binnen gekomen op meer dan 6 minuten achterstand op Bradley Wiggins

edit. is gevallen hoor ik net

Laatst gewijzigd op 21-07-2007 om 13:02.
Oud 21-07-2007, 15:56
Escapism
Escapism is offline
"10 minuten. weet je hoe lang dat is? moet je es 10 minuten met je vinger tussen de deur gaan zitten. die pijn is te vergelijken met de pijn van een tijdrit."

fabuleus.
Oud 21-07-2007, 16:07
Scott Tracy
Scott Tracy is offline
kloden gevallen cancellara gevallen gusev gevallen
valv. valt toch tegen nu evans doet het verbazend goed. vino gaat het winnen denk ik, en dat is ook meer dan verrassend
Oud 21-07-2007, 16:15
Jochem12
Jochem12 is offline
Citaat:
Escapism schreef op 21-07-2007 @ 16:56 :
"10 minuten. weet je hoe lang dat is? moet je es 10 minuten met je vinger tussen de deur gaan zitten. die pijn is te vergelijken met de pijn van een tijdrit."

fabuleus.
Wie zei dat? Ducrot? En Valverde doet het opvallend slecht en het lijkt erop dat Rasmussen stand houdt.
Oud 21-07-2007, 16:25
Bob the Bear
Bob the Bear is offline
Rasmussen pakt Valverde.
Oud 21-07-2007, 16:33
PV
PV is offline
Citaat:
Jochem12 schreef op 21-07-2007 @ 17:15 :
Wie zei dat? Ducrot? En Valverde doet het opvallend slecht en het lijkt erop dat Rasmussen stand houdt.
Ducrot ja, wie anders
Oud 21-07-2007, 16:39
Verwijderd
Tja, Rasmussen verbaast vriend en vijand evenals Valverde. Contador erg sterk, wist niet zo goed wat ik van hem moest verwachten. Savoldelli vond ik erg tegenvallen, maar ik denk dat hij zich gespaard heeft voor knechtenwerk. Dekker vond ik matig, van hem mag je toch wel verwachten dat hij zo rond Karpets eindigt. Wiggins erg sterk, normaal komt hij toch tekort in de langere tijdritten.

Ik tip op Evans als tourwinnaar nu.
Oud 21-07-2007, 16:42
PV
PV is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 21-07-2007 @ 17:39 :
Ik tip op Evans als tourwinnaar nu.
Hmm ik ga voor Vino. Hij lijkt dr zelf weer helemaal bovenop en hij heeft een sterke ploeg.
Oud 21-07-2007, 16:46
Verwijderd
Citaat:
PV schreef op 21-07-2007 @ 17:42 :
Hmm ik ga voor Vino. Hij lijkt dr zelf weer helemaal bovenop en hij heeft een sterke ploeg.
Denk dat hij in de bergen toch tekort komt op Evans, en in de volgende tijdrit gaat hij ook niet meer dan 2 of 3 minuten pakken...
Oud 21-07-2007, 17:01
Jochem12
Jochem12 is offline
Ik durf eigenlijk op helemaal niemand te voorspellen, de tour is zo onverspelbaar dit jaar, wel leuk, ik hoop stiekem toch op Rasmussen en de kans dat hij wint is alleen maar groter geworden.
Oud 21-07-2007, 17:07
wendyrulez
wendyrulez is offline
Vino is back!!

Ik ga voor vino, evans of contador
Oud 21-07-2007, 18:21
Verwijderd
Ben erg benieuwd wat Vino morgen waard is in de bergen... ik heb er niet erg veel vertrouwen in.
Oud 21-07-2007, 19:22
Nee_nee
Nee_nee is offline
hij zal zich in iedergeval weer kunnen laten zien

Echt klasse van Rasmussen Dekker heeft trouwens niet voluit gereden omdat hij weer last had van zijn heup. Ik vond ook boogerd verassend goed
Oud 21-07-2007, 20:41
ComeOnPilgrim
ComeOnPilgrim is offline
Mijn schaalverdeling qua kanshebbers voor de eindzege zou nu zijn:

*** Klöden, Evans, Contador
** Vinokourov, Rasmussen, Leipheimer
* Kashechkin, Sastre, Valverde

Drie sterren dus de meeste kans, één ster de minste kans.

Bij Kashechkin uiteraard nog de kanttekening dat hij enkel kans maakt als zijn twee kopmannen echt door het ijs zakken in de Pyreneëen.

Fantastische en spannende Tour is het.
Oud 22-07-2007, 07:59
Fides
Fides is offline
Rasmussen maakt mijns inziens meer kans om te winnen dan Contador en Evans. Bergop is Rasmussen gewoon veel sterker dan die 2. Ik zie eigenlijk alleen nog maar Rasmussen, Vino of Kloden winnen.
Iedere andere renner zal echt ver boven zich moeten uitstijgen.

Ik zie uit naar de etappe van vandaag. Hoop vooral dat Boogerd en Rasmussen hun goede vorm doorzetten, en dat Menchov goed gaat knechten.
Oud 22-07-2007, 09:02
ComeOnPilgrim
ComeOnPilgrim is offline
Citaat:
Fides schreef op 22-07-2007 @ 08:59 :
Rasmussen maakt mijns inziens meer kans om te winnen dan Contador en Evans. Bergop is Rasmussen gewoon veel sterker dan die 2. Ik zie eigenlijk alleen nog maar Rasmussen, Vino of Kloden winnen.
Iedere andere renner zal echt ver boven zich moeten uitstijgen.

Ik zie uit naar de etappe van vandaag. Hoop vooral dat Boogerd en Rasmussen hun goede vorm doorzetten, en dat Menchov goed gaat knechten.
Ik denk toch niet dat Rasmussen bergop sterker is dan Contador.

Volgens mij is de Spanjaard in het klimmen toch wel een stuk explosiever.
Oud 22-07-2007, 13:38
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Op dit moment zeg ik:

1. Evans
2. Rasmussen
3. Klöden
4. Contador
5. Vino
6. Leipheimer

Maar na vandaag valt daar waarschijnlijk een stuk meer over te zeggen.

Vino heeft een geweldige tijdrit afgelegd, maar ligt toch ver achter. Hij zal wel niet gaan knechten voor Klöden. Mentsjov gaat wel knechten voor Rasmussen. Mayo schijnt zich wel goed te voelen, maar zal ook in de 2de tijdrit weer tijd verliezen.
Oud 22-07-2007, 14:49
wendyrulez
wendyrulez is offline
Vino er af gereden
Oud 22-07-2007, 15:16
PV
PV is offline
ja verdorie
Oud 22-07-2007, 16:22
Bob the Bear
Bob the Bear is offline
Heerlijke etappe Prachtig.
Oud 22-07-2007, 16:26
Verwijderd
Het lijkt nu tussen Contador en Rasmussen te gaan (wie had dat voorspeld? ), Evans zakte toch wel enigszins door het ijs. Op die vlakke tijdrit kun je van Contador toch wel verwachten dat hij 1 ŕ 2 minuten gaat pakken, maar hij zal toch nog verder moeten uitlopen in de bergen of anders gaat Rasmussen de Tour winnen. Soler en Popovych gaven ook een hele goede indruk, Vino en Valverde konden zoals verwacht niet mee.
Oud 22-07-2007, 16:35
PV
PV is offline
mooie rit zeg
Oud 22-07-2007, 16:48
Jarabe de Palo
Citaat:
Mephostophilis schreef op 22-07-2007 @ 17:26 :
Het lijkt nu tussen Contador en Rasmussen te gaan (wie had dat voorspeld? ), Evans zakte toch wel enigszins door het ijs. Op die vlakke tijdrit kun je van Contador toch wel verwachten dat hij 1 ŕ 2 minuten gaat pakken, maar hij zal toch nog verder moeten uitlopen in de bergen of anders gaat Rasmussen de Tour winnen. Soler en Popovych gaven ook een hele goede indruk, Vino en Valverde konden zoals verwacht niet mee.
verwacht? Ik had van alles verwacht, maar zeker niet dat Vino vandaag niet meekon. Er zijn een stuk minder kanshebbers na vandaag: rasmussen en contador natuurlijk de topfavorieten, met daarna evans, leipheimer en klöden. ik denk dat rasmussen het vol kan houden. hij was erg sterk vandaag, daarom ook zonde dat hij het niet kon afmaken.
Oud 22-07-2007, 20:30
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Nou, dat Vinokourov niet is gaan knechten had ik dus bij het rechte eind, maar dat hij bij de eerste serieuze col er al afgereden zou worden, niet bepaald verwacht.

Rabobank was erg goed, maar bij Saunier-Duval hebben ze het vandaag wel verprutst. Mentsjov heeft trouwens niet echt veel geknecht vandaag, zeg. En dan nog op elf minuten binnen komen kakken, pfff. Leipheimer verrassend sterk, overigens.

Als einduitslag zit ik nu eerder te denken aan:

1. Rasmussen
2. Contador
3. Evans
4. Klöden
5. Leipheimer
Oud 23-07-2007, 00:57
Verwijderd
wat valt mentsjov me tegen zeg...

soler maakte een zeer goede indruk

ik zet toch mijn geld op contador voor de eindzege

fantastische rit overigens..

gebakkelei tussen rasmussen en contador heerlijk
Oud 23-07-2007, 01:53
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 22-07-2007 @ 21:30 :
Mentsjov heeft trouwens niet echt veel geknecht vandaag, zeg. En dan nog op elf minuten binnen komen kakken, pfff.
en met een glimlach over de streep komen
Oud 23-07-2007, 09:26
WolterB
WolterB is offline
Wat een prachttour dit jaar , vandaag en woensdag zal de laatste schifting voor de tijdrit zijn.

Rasmussen en Contador hebben al aangetoond samen de beste klimmers te zijn, al schijnt Rasmussen gisteren de belofte aan Contador voor de ritwinst gebroken te hebben door toch te sprinten. Of een verdere vriendschap tussen deze twee er nog in zal zitten is dus erg de vraag.

Evans is gisteren met Klöden deels door het ijs gezakt en de vraag is of ze vandaag wel kunnen consolideren. Als ze dat kunnen blijven beiden gevaarlijk voor de tijdrit zaterdag.

Leipheimer en Saestre reden gisteren ook even sterk naar boven, maar gezien de tijdritcapaciteiten van beiden is alleen Leipheimer nog een bedreiging voor Rasmussen wanneer hij bij kan blijven in de bergen. Saestre moet wegspringen wil hij nog een kans houden op geel.

De andere Astana's zie ik geen potten meer breken deze tour. De tijdrit zullen ze ws wel gaan domineren als ze de motivatie houden, maar ze zijn veel zwakker dan ik ze van te voren had ingeschat.
Ook Moreau valt me vies tegen. Hij heeft zijn moraal ergens aan de start van de tijdrit achtergelaten ben ik bang. Van Menchov snap ik niets meer, maar dat doe ik al een paar jaar niet. Hopelijk is hij volgend jaar kopman-af bij Rabobank.

Dekker en Boogerd vallen me wel mee. Zeker met Dekker hebben we een sterke man in de bergen voor de toekomst
Oud 23-07-2007, 09:27
TimitoV
TimitoV is offline
Ik denk dat Mentsjov zich heeft gespaard voor de komende 2 dagen...om dan geweldig te kunnen knechten.....
Oud 23-07-2007, 12:20
Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Citaat:
TimitoV schreef op 23-07-2007 @ 10:27 :
Ik denk dat Mentsjov zich heeft gespaard voor de komende 2 dagen...om dan geweldig te kunnen knechten.....
Dat denk ik ook, laten we het zo zeggen: dat hóóp ik ook

komop Ras, Boog, Dekker, Menshov, Wee, Flech, Grischa en Bram!
Oud 23-07-2007, 15:35
Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Zware etappe voor de Rabo's..
Hoop dat ze t volhouden!
Oud 23-07-2007, 16:34
Verwijderd
Vino wint etappe, Rasmussen en Contador vergroten de voorsprong op de concurrentie.
Oud 23-07-2007, 16:53
Bob the Bear
Bob the Bear is offline
McQuaid heeft zichzelf echt weer volkomen belachelijk gemaakt.
Oud 23-07-2007, 16:58
pvt. stengo
pvt. stengo is offline
Ach das zeker niet de laatste keer dat hij zich belachelijk gaat maken.
Oud 23-07-2007, 17:17
Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Citaat:
Bob the Bear schreef op 23-07-2007 @ 17:53 :
McQuaid heeft zichzelf echt weer volkomen belachelijk gemaakt.
Wielerbaas hoopt dat Rasmussen verliest.

LOUDENVIELLE-LE-LOURON - Pat McQuaid, voorzitter van de internationale wielerunie UCI, verklaarde maandag dat hij niet gelukkig zou zijn met een Tourzege van Michael Rasmussen.

De preses geeft de voorkeur aan een eindzege van een andere coureur. Volgens McQuaid heeft Rasmussen de wielersport geen goede dienst bewezen. De Deense renner van de Rabobank kreeg twee waarschuwingen van de UCI omdat hij niet op tijd meldde waar hij aan het trainen was.
Oud 23-07-2007, 17:23
Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
en we gaan maar door:

Rasmussen onder vuur
door onze Telesportredactie

AMSTERDAM - 'Een dopingbedrieger op de bovenste trede van het podium in Parijs. Dit horrorscenario wordt in de Tour de France waarschijnlijk bewaarheid.' De Duitse krant Bild opent, net als L'Equipe en Het Laatste Nieuws, vol de aanval op klassementsleider Michael Rasmussen.

'Wat als Rasmussen de Tour wint? Niemand wil een winnaar die verdacht wordt van dopegebruik. Hij had nooit aan de start mogen verschijnen', is de overduidelijke mening van Bild. De Deense Raborenner ontving eind juni een dubbele waarschuwing van de internationale wieleruni UCI. Op dat moment had hij tweemaal verzuimd zijn verblijfplaats door te geven. Daardoor miste de huidige geletruidrager twee verrassingscontroles van de door UCI gestuurde dopingcontroleurs. In een hoofdredactioneel commentaar noemt de Franse kwaliteitskrant L'Equipe Rasmussen ongeloofwaardig.

L'Equipe noemt Rasmussen verder 'geen goede Tourwinnaar' en brengt maandag een halve pagina met reacties van ploegleiders en collega-renners op de zaak-Rasmussen. De Franse ploegleiders blijven uithalen en de Brit David Millar (Saunier Duval) neemt het Rasmussen kwalijk dat hij voor aanvang van de Tour niet heeft geprobeerd de zaak recht te zetten. "Nu zijn we allemaal weer verdacht. De Tour, maar wij als renners ook.”

In Het Laatste Nieuws wordt de prestatie van Rasmussen 'indrukwekkend' genoemd, maar zeker ook 'verdacht'. Rasmussen kwam afgelopen vrijdag nog meer in opspraak toen een oud verhaal over kunstbloed weer opdook. 'Het is een oud verhaal uit 2002, maar nu werd voor het eerst zijn naam genoemd. Bewijzen van dopegebruik zijn het allemaal niet. De Deen verliest wél zijn geloofwaardigheid', aldus Het Laatste Nieuws.
Oud 23-07-2007, 17:48
Verwijderd
Citaat:
Mavie©2004 schreef op 23-07-2007 @ 18:23 :
de Franse kwaliteitskrant L'Equipe
juist ja
Oud 23-07-2007, 18:18
WolterB
WolterB is offline
Volgens mij zou elke andere geletruidrager met ook maar de minste sporen van verdacht gedrag zo ver uitgeplozen worden dat ze zo een nieuw verhaal hebben, dus is niemand meer veilig.
De Franse pers, UCI, ASO en alle andere mensen die hieraan meewerken zijn op deze manier de sport eerder nog verder aan het kapotmaken dan dat ze hem 'zuiveren'.

Maargoed, ik heb wederom genoten van de etappe vandaag
Oud 23-07-2007, 18:30
Jarabe de Palo
tja, eerlijk is eerlijk, het is ook een beetje verdacht voor een pietje precies als Rasmussen om tot twee keer toe een 'administratieve fout' te maken. Ik hoop het natuurlijk niet, zowel voor het feit dat hij voor rabobank rijdt als dat het een nieuwe tik zou betekenen voor de hele wielersport.

We zullen het merken de komende dagen, het zou wel heel erg zijn als het waar is maar laten we er voorlopig maar niet van uit gaan.
Oud 23-07-2007, 20:43
Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
En daar gaat Contador:

Na Rasmussen ook Contador in opspraak

LOUDENVIELLE-LE LOURDON -

Na Michael Rasmussen is nu ook Alberto Contador in opspraak geraakt. De Spanjaard uit de Discovery-ploeg, tweede in de algemene rangschikking van de Tour de France, zou door zijn rol als kroongetuige in de Spaanse dopingzaak rond arts Eufemiano Fuentes van de lijst verdachte wielrenners zijn geschrapt.

Dit zou blijken uit informatie waarover de Süddeutschen Zeitung zegt te beschikken. Contador zou in de stukken, afkomstig van de Spaanse politie en de internationale wielrenunie UCI, voorkomen als geregelde klant van Fuentes. In één document komt de afkorting A.C. voor. Alles zou stammen uit de tijd dat Contador bij Liberty Seguros fietste.

Contador zou in 2006, toen de hele zaak in Spanje aan het licht kwam, de Spaanse wielerbond in het onderzoek te hulp zijn geschoten.
Oud 23-07-2007, 20:45
Verwijderd
Dat over Contador was toch allang bekend?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten