Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Wat ik hierboven probeer duidelijk te maken is dat een groep als geheel bijna nooit iets bijdraagt maar het de individuen zijn die dat doen. Omdat een groep mensen niks bijdraagt betekent niet dat je ze maar moet lozen, of wil je ook alle blonde/christelijke/heteroseksuele/brildragende/voetballende mensen buiten de Nederlandse cultuur houden?
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Hoe wil je bovendien bewijzen dat dit door de islam kwam, en niet het gevolg was van het feit dat Saladin domweg hersens in zijn pan had zitten en op het juiste moment op de juiste plaats was?
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
En dat Saladin veel mensen heeft laten vermoorden klopt, hij was namelijk generaal dus wat verwacht je vooral in die oorlogzuchtige tijd. Maar hij was milt en rechtvaardig relatief gezien, zo staat Saladin beschreven in de boeken. Maar goed dat wist je natuurlijk al, alleen doet het pijn om toe te geven he... |
![]() |
||
Citaat:
According to Imad al-Din, approximately 7,000 men and 8,000 women could not make their ransom and were taken into slavery. mooi is dat. Overigens beriep in die tijd iedereen zich op de godsdienst. Die valt vrij te interpreteren. Dat sommige daden van Saladin overeenkomen met huidige moraal is toevallig - de meeste daden in de naam van de islam niet namelijk.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En ja, ik denk dat de huidige maatstaf de juiste is, de historische voorbeelden werden namelijk alleen maar gebruikt om te infereren dat de Islam ook nu een positieve invloed had. Dus als er in de oudhed een positieve invloed was, moet je kijken wat die invloed precies was. Als het op zo'n gedrag als dat van Saladin aanstuurt lijkt me dat niet erg jofel.
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Begrijp mij niet verkeerd ik ben zelf niet gelovig, maar het is toch overduidelijk dat godsdienst (het geloven) mensen aan zet tot bepaalde daden zowel goed als slecht. Nou zou kan de Islam of het Christendom ook een positieve bijdrage hebben geleverd en dat zal ongetwijfeld ook gebeurd zijn. Het vormt uberhaupt een fundament voor ons huidige vorm van wetgeven, de goeie aspecten hebben wij wettelijk in stand gehouden. Laatst gewijzigd op 22-07-2007 om 01:31. |
![]() |
||
Citaat:
|
Dit is een interessant weetje in deze discussie:
Amerikaanse moslims meer mainstream Het gerenomeerde Amerikaanse Pew Research Center hield onlangs een groot opinieonderzoek onder Amerikaanse moslims. Met verrassende resultaten: Amerikaanse moslims (2,34 miljoen in totaal) blijken veel gelukkiger met hun land dan de extremistische islamlobby wil doen geloven. En al, ervaart 53% van de Amerikaanse moslims het sinds 9/11 lastiger om moslim in de VS te zijn, de politieke islam heeft er minder voet aan de grond dan in Europa. Nog enkele uitkomsten:
(Uit: Amnesty World Vervolgd maandblad jul/aug)
||
Citaat:
||
Citaat:
Overigens had ik al eerder opgemerkt dat sommige dingen, op een specifieke manier geinterpreteerd, geen probleem zouden vormen, zoals een geseculariseerd vasten-iets.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar laten we terrorisme en integratie niet gaan verwarren. Mijn post ging uitsluitend over moslimmigranten in de VS en Europa, en waarom die twee populaties niet zomaar te vergelijken zijn.
||
Citaat:
"63% ziet geen conflict tussen vroom moslim zijn en deel uitmaken van een moderne samenleving, waar Europese moslims vaker te kennen geven moeite hebben die twee te verenigen" En je gaf aan dat "het type" moslims in de VS vaker niet uit "achterstandsgebieden" kwamen itt Europa en dat het daarom niet te vergelijken was. Maar als je dan beziet dat "het moslim-VS type" zich hier in Europa profileert als een terroristische malloot of als een moslim die tot de groep behoort die niet geloven in de mogelijkheid dat het als vroom moslim lukt deel uit te maken van een moderne samenleving, vraag ik me toch af waar dat dan aan kan liggen....
||
Citaat:
http://www.thedailymash.co.uk/news/w...l-20070704259/ ![]() Maar de terroristen die lid waren van de Britse NHS waren geen 2e generatie allochtonen van Britse bodem, maar afkomstig uit het buitenland. Waarom de hogere intellectuele regionen ten prooi vallen aan radicalisme is dan een vraag van de samenleving van de Arabische landen waar ze vandaan komen, en niet zozeer een vraag van de ontvangende Europese samenleving. Hoewel er best scenario's denkbaar zijn waarbij dat kan gebeuren uit Europese Moslims. Het kan best dat iemand met een goed stel hersens uit een achtergesteld gezin ten prooi valt aan extremisme, maar dat valt dan onder de omstandigheden die ik eerder postte.
||||
Citaat:
Dat onderscheid wordt niet gemaakt in de peiling. Het gaat om moslims die verblijven in VS en Europa. Het merendeel van de Britse NHS was werkzaam in Britse ziekenhuizen. Citaat:
Is dat zo? Er zijn genoeg Arabieren die juist 180% gedraaid zijn qua opvatting, nadat ze verhuisd zijn naar het westen. En er zijn ook Arabieren die een ander non-extremistisch geluid laten horen in hun eigen landen. Er moet dus imo een andere reden zijn waarom het mis ging/gaat bij hen. Citaat:
Aan de andere kant: de ene puber is gevoeliger voor de popcultuur en pimped zichzelf helemaal op om te voldoen aan de door die popcultuur gestelde eisen dan de andere puber...
||
Citaat:
Zulke shizzle. Maargoed, je zou dan ook verwachten dat er ook zelfkritiek is..
|||
Citaat:
Ah. Een vrijbrief om morgen Iran aan te vallen ivm hun steun aan die smerige organisaties! Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
|||
Citaat:
Maar als het percentage "zich niet thuis voelen" groter is in land X dan in land Y, moet dat toch een reden hebben? Citaat:
Toch?
||
Citaat:
Zelfkritiek uit zich vooral jegens leiders die zogenaamd slaafse marionetten van het amerikaas grootkapitalistisch complot. Hegeen natuurlijk wel een kern van waarheid heeft. Maar meer zelfkritiek is wel gewenst. Hoe verklaar jij anders de vlucht n terrorisme van sommige goedopgeleide moslims?
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
Voor homegrown terroristen al helemaal niet makkelijk want daarachter gaat 20-30 jaar te soft integratiebeleid en foute tolerantie tegenover godsdienstig extremisme schuil.
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik geef slechts aan dat Islamieten dankzij de islamitische leer een positieve bijdrage kunnen hebben geleverd betreffende bepaalde ontwikkelingen that's all. |
![]() |
|||
Citaat:
En waarom zou dat logisch zijn? Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Daarom maakte ik me ook boos om dat NRC Next artikel, waar een Amerikaan die nota bene met de voormalige president werkte zomaar even beweerde dat het integratiesysteem van de VS superieur was aan dat van Europa.
||
Citaat:
![]() Dacht het niet. Dat de uitkomsten minder rooskleurig zijn dan in de VS baart mij wel zorgen, maar ik probeer nu juist na te gaan waar dat aan ligt. Ik weet dat jij in discussies eerder 100% oneens bent met je tegenstander, maar voor mij zijn discussies ook informatiewinnend ![]()
||
Citaat:
![]() wat voor een integratiebeleid heeft de VS dan niet? En hoe gaat de VS dan om met immigranten?
||||
Citaat:
In de VS ontbreekt een integratiebeleid, volledig. Citaat:
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Uhm, hallo? Aarde aan Meph: Miljoenen immigranten per jaar. Grote aantallen illegalen. Doden bij oversteken van de grens. Mensensmokkelaars. Grote armoede. Ghettovorming onder andere door Redlining. Bendeoorlogen onder immigranten. Uitbuiting in de landbouw... The list goes on. Er zijn enorme problemen met immigranten in de VS door ontbrekende integratie. Waarschijnlijk zouden ze landen als Italië en Spanje overtreffen als je het getalsmatig en qua gevolgen voor de mensen naast elkaar zou zetten.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
PVV, Wilders, extreem rechts en de vrijheid van meningsuiting T_ID | 454 | 31-05-2009 23:57 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
gemaakte verslag over de multiculturele samenleving smart_girl | 1 | 21-05-2008 21:34 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' Verwijderd | 488 | 20-08-2005 23:14 | |
Algemene schoolzaken |
Ik vind islamitische scholen goed! *~SuPaHgIrL~* | 44 | 10-10-2003 20:27 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Europa tegenover de Islam Klager | 58 | 24-02-2002 22:31 |