Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-10-2002, 09:26
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Ik vind het gewoon triest... als een meisje van dertien zo'n topic maakt zeggen alle jongens 'ben je gek, die is veel te oud, je bent nog maar een kind!' En als een jongen van hun leeftijd het omgekeerde post, zeggen ze allemaal 'gewoon doen!'.
Er zijn genoeg jongens die ook in dit geval zeggen dat het niet kan.

Met alle respect, het is gewoon smerig. Het is voor dat meisje beter als jij haar lekker laat lopen. Laat ze maar wat nemen met een jongen van 14. En jij kan beter op zoek naar een meisje van jouw leeftijd. Iedereen beter af.
Oud 18-10-2002, 10:56
Joostje
Joostje is offline
moet kunnen, ik heb zelf ook met een meisje van 8

nee dus
Oud 18-10-2002, 11:23
heldin
heldin is offline
heej Da-Spike, wat ik me nu afvraag he, trek je je hier wat van aan? of ga je het toch met haar proberen?
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 14:06
Verwijderd
Citaat:
luckyleo schreef:
met zo'n relatie weet je dat je een hoop anti-jouw-relatie-reacties krijgt.
Daar heb je helemaal gelijk in. Toen ik 13 was, had je ze moeten horen toen ik met mijn vriend (die nog maar 16 was!) kreeg! Hij werd gewoon uitgemaakt voor pedofiel... Nou, 21 en 13, ik zou me maar schrap zetten als ik de topicstarter was.

Of er niet aan beginnen, nog beter.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 15:43
running spirit
running spirit is offline
Citaat:
the_conquer schreef:
Abt van sion, meestal ben ik het harstikke oneens met je maar in dit geval geef ik je echt groot gelijk.

groeten

the conquer
Ik ben het nooit met die abt van een sion eens geweest en nu dus ook weer niet het blijft een grote klootzak!
Oud 18-10-2002, 16:02
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
running spirit schreef:
Ik ben het nooit met die abt van een sion eens geweest en nu dus ook weer niet het blijft een grote klootzak!
Oh, dus omdat de abt het zegt ben je het er niet mee eens? Het gaat om de inhoud, niet om wie het zegt.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 19:08
AtHell
AtHell is offline
ál 13 och joh das bijna 14 blijft nog wel even illegaal, ga dr voor...

.. wat sommige mensen al niet durven te posten..
Oud 18-10-2002, 22:58
Dark Angel
Dark Angel is offline
"Ze ziet er echt veel ouder uit"

Ja, dat doen de meeste meisjes van 13. Ze doen er dan ook alles aan om 15 te lijken.
Dan is ze NOG heel jong. Bovendien, 'ouder lijken' en 'geestelijk toezijn aan een relatie met iemand van 21' zijn 2 verschillende dingen. Jullie zitten geestelijk absoluut niet op dezelfde toonhoogte, en om eerlijk te zijn verbaas ik me erover dat je het zelfs maar overweegt.

Zoals een ander zij - laat haar fijn 'vriendjes' van 14 krijgen, en spannend 'verkering hebben', en haar lekker op haar eigen tempo ontwikkelen....
Oud 19-10-2002, 09:46
Verwijderd
Citaat:
Angeles schreef:
Oh, dus omdat de abt het zegt ben je het er niet mee eens? Het gaat om de inhoud, niet om wie het zegt.
Ik denk dat je de welbedoelde pogingen om hem te laten inzien dat ie dom is niet meer hoeft te doen hoor..
Ik heb het in ieder geval al opgegeven..
Met citaat reageren
Oud 19-10-2002, 09:52
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Ik ken een meisje van 14 die met een jongen van 21 heeft, en dat gaat volgens mij ook hartstikke goed..

Het is maar net hoe jullie geestelijk met elkaar overweg kunnen.. als de mentale leeftijd ongeveer gelijk is, dan kan het best

Maar als je meer vadergevoelens bij dr krijgt en toch een relatie wil, dan zou ik er niet aan beginnen, want dan ben je probably een pedofiel
Met citaat reageren
Oud 20-10-2002, 21:58
romytjuh
romytjuh is offline
damn.. das wel veel man!!
ik zou het zelf nooit van me leven doen..
Oud 21-10-2002, 00:00
Verwijderd
Het hangt natuurlijk van het doel van de verhouding af. Als ik 21 was en ik zou iets met een meisje van 14 beginnen, zou ik niet verwachten dat ik discussies op niveau kan hebben, misschien wel leuke gesprekken maar natuurlijk geen academisch niveau. Dan zou het (in hoofdzaak) op seks gebaseerd zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 09:11
Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
nare man schreef:
Het hangt natuurlijk van het doel van de verhouding af. Als ik 21 was en ik zou iets met een meisje van 14 beginnen, zou ik niet verwachten dat ik discussies op niveau kan hebben, misschien wel leuke gesprekken maar natuurlijk geen academisch niveau. Dan zou het (in hoofdzaak) op seks gebaseerd zijn.
Lijkt mij dus ook dat je dan zo'n relatie krijgt. Er zit nu nog een te groot verschil tussen de een en de ander, omdat de een nog niet zo ver ontwikkeld is als de ander.... dan kun je dus geen zinnige discussies voeren of iets dergelijks..
Oud 21-10-2002, 09:50
lady_x
lady_x is offline
Citaat:
nare man schreef:
precies dat een relatie tussen een 21- en 13- jarige gebaseerd kan zijn op sex
Oud 21-10-2002, 11:09
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Het probleem is.. dat het een rot-periode is in het leven van jullie allebei.. zij begint net aan dr puberteit.. en jij hebt dat (hoop ik voor je) al achter de rug..

Als je allebei boven de 20 bent.. dan valt het verschil minder op..

Tja..
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 12:18
Yamyam
Yamyam is offline
Het KAN wel maar 13 en 21 vind ik een te groot verschil. Zij is met heel andere dingen bezig dan jij.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 12:19
Dotcom
Dotcom is offline
Ik denk dat je haar hier heel erg pijn mee gaat doen in de toekomst dus ik zou er niet aan beginnen.
Oud 21-10-2002, 12:37
Tactic
Tactic is offline
Ik vind 21 en 13 ook best wel veel...

Probeer het over 4 jaar nog eens zou ik zeggen
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 13:35
heldin
heldin is offline
Citaat:
mijsje schreef:
heej Da-Spike, wat ik me nu afvraag he, trek je je hier wat van aan? of ga je het toch met haar proberen?
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 16:05
Verwijderd
Citaat:
lady_x schreef:
precies dat een relatie tussen een 21- en 13- jarige gebaseerd kan zijn op sex
Waaromniet?
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 16:19
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Waaromniet?
Omdat over het algemeen de meisjes van dertien daar echt nog niet aan toe zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 16:42
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef:
Omdat over het algemeen de meisjes van dertien daar echt nog niet aan toe zijn.
Sja, over het algemeen wel. Daarom noemde ik in mijn voorbeeld ook 14 in plaats van 13. Gradatieverschil, maarja.

Het was natuurlijk niet realistisch bedoeld, het was gewoon bedoeld om aan te geven dat je nauwelijks een relatie kunt hebben die op méér dan alleen lichamelijke aantrekkingskracht gebaseerd is wanneer je 13-21 hebt. Die mensen zitten in zulke verschillende levensfasen.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 17:51
eviecutie
eviecutie is offline
ach ja, als je haar echt heel leuk vind..maar besef wel dat zij het nog met haar vriendinnen over andere dingen heeft en waarschijnlijk niet zo denkt als jij.

Maar als het aan mij ligt er is een grens hoor.
Oud 21-10-2002, 18:36
YoungSimba
YoungSimba is offline
Zolang de gevoelens wederzijds zijn, kan ik niets afkeuren, maar ik denk wel dat het toch wel erg moeilijk is (kan zijn) in de praktijk.

Van enig seksueel contact kan op geen enkele manier sprake zijn. Het is nu eenmaal zwaar strafbaar. De kans is veel te groot dat alle betrokkenen daar veel ellende aan over zullen houden; dat is het gewoon niet waard.

Verder zit ze nog maar aan het begin van de pubertijd en zal ze dus waarschijnlijk nog veel veranderen. Dat kan erg moeilijk zijn om mee om te gaan; je zult je gevoelens in een rap tempo mee moeten laten groeien met de veranderingen. Sommige veranderingen zijn daar gewoon te groot voor (wil niet zeggen dat die zich ook voor zullen doen, maar het kan) en dan zal je d'r moeten teleurstellen. Als zij nog steeds hetzelfde voelt, uiteraard, want ook dat kan erg snel veranderen, dus ook daar moet je op voorbereid zijn.

Wat mij betreft kan het dus wel, maar je haalt er beiden wel erg veel mee op je hals. M'n advies dus: weet waar je aan begint.
Oud 21-10-2002, 20:21
vakje27
vakje27 is offline
<offtopic>Mooi dat dit topic hier staat : er staan mooie argumenten in waar ik mijn gedachten over kan laten gaan!</offtopic>

Ik zit in een soortgelijke situatie. Mijn vriendin is 14, 7 jaar verschil dus.
Ik heb voor mezelf ook lang nagedacht voor ik ermee verder ging.
Aan de ene kant : ze is 14(in mijn geval), zit in het begin van dr pubertijd, wat een nogal roerige periode in het leven betekent.
Ze moet haar identiteit nog grotendeels ontdekken en haar eigen plaats in de maatschappij zien te vinden.
Bovendien is haar visie van wat het leven inhoudt misschien compleet anders dan jouw ideëen daarover.
In ieder geval is haar visie minder lang doordacht en haar zichtveld beperkter,gezien ze veel minder
"levenservaring" heeft dan jij hebt (normaal gesproken).

Ik neem aan de je bedoelingen tov haar goed zijn, en je niet de intentie hebt haar op welke manier ook pijn te doen,
maar het zou goed kunnen dat zij zich (tegen haar wil) mee laat slepen in jouw wensen/ideëen,
om je niet teleur te stellen/niet kwijt te raken oid.
Wees daarover heel duidelijk en eerlijk tegenover elkaar, en praat daar ook goed over!
Geef haar wel de kans om zichzelf op eigen tempo te ontwikkelen (voor zover mogelijk) en heb daarin zelf geduld/push haar niet!

Iemand in het begin van de puberteit is jong, kwetsbaar, breekbaar en makkelijker beïnvloedbaar dan iemand die al een stuk ouder is : zij zal zich eerder laten meeslepen in jouw wereld wat haar op den duur erg pijn zou kunnen doen! Houd daar wel goed rekening mee, en maak daar geen misbruik van (al lijkt me dat logisch)!

Aan de andere kant : Jullie vinden elkaar leuk, en het zou zonde zijn om dit langs je heen te laten gaan, gezien het voor jullie beiden een nieuwe ervaring is, die misschien best goed kan werken!

Maar goed : Als je puur van leeftijd uitgaat kun je ook erg bedrogen uitkomen : Sommige meiden van 18 zijn
mentaal net zo kinderlijk/naïef als sommige meisjes van 14 (wat btw ook voor jongens geldt)

Verder heb ik in mijn omgeving gezien dat een relatie met leeftijdsverschil best te doen is,
en dat je met elkaar toch een flinke tijd gelukkig kan zijn.
En dan praat ik over iemand die ik ken die op dr 14e een relatie had met iemand van 28 (!!!)

Laatst gewijzigd op 21-10-2002 om 20:25.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 15:27
Ilona1
Ilona1 is offline
Hee Gewoon doen hoor!!
Ik heb het zelf ook meegemaakt (alleen ben ik dan het jongere meisje ) en mijn relatie gaat nog steeds prima!!
Ik denk dat mensen het pas begrijpen als ze het zelf meemaken! En mocht het mislopen, door wat dan ook, dan maakt het toch niet uit?
Oud 22-10-2002, 16:58
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
Ilona1 schreef:
Hee Gewoon doen hoor!!
Ik heb het zelf ook meegemaakt (alleen ben ik dan het jongere meisje ) en mijn relatie gaat nog steeds prima!!
Ik denk dat mensen het pas begrijpen als ze het zelf meemaken! En mocht het mislopen, door wat dan ook, dan maakt het toch niet uit?
Misschien begrijpen mensen wel pas hoe het gevoel is als ze het zelf meemaken, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze er pas een oordeel over kunnen vormen als ze het zelf meemaken. Dat het bij jou goed loopt - in jouw ogen - wil niet zeggen dat het ook goed is . Een meisje van dertien jaar is en blijft een kind (dat zal jij wel niet willen horen) en een man van eenentwintig is en blijft een volwassenen. Een zeer enkele uitzondering daargelaten, is de kans enorm dat het misloopt en dat het vooral voor de ontwikkeling van het meisje niet erg goed is.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 18:18
Ilona1
Ilona1 is offline
Citaat:
Angeles schreef:
Misschien begrijpen mensen wel pas hoe het gevoel is als ze het zelf meemaken, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze er pas een oordeel over kunnen vormen als ze het zelf meemaken. Dat het bij jou goed loopt - in jouw ogen - wil niet zeggen dat het ook goed is . Een meisje van dertien jaar is en blijft een kind (dat zal jij wel niet willen horen) en een man van eenentwintig is en blijft een volwassenen. Een zeer enkele uitzondering daargelaten, is de kans enorm dat het misloopt en dat het vooral voor de ontwikkeling van het meisje niet erg goed is.
Tsja wat ik wil zeggen is dat het het proberen waard is...
Dan merk je vanzelf wel of het goed gaat toch? Waarom zou je het niet kunnen proberen?
Anders krijg je er alleen maar spijt van misschien? Nouja dat is mijn mening. Ik begrijp de jouwe ook wel hoor! Maar bij mij is het niet 13 en 21, maar nog extremer misschien, 16 en 26....
Nu iedereen ziet dat het goed gaat, is er niemand die er meer wat van zegt! Iedereen zei, dit gaat niet goed.. Ik dacht het zelf ook.. Wie weet komen we er ooit nog eens achter. Maar ik heb het nu zo naar mijn zin! Waarom dat weggooien als ik daar ontzettend verdriet van krijg? Dus daarom zeg ik nog eens: gewoon proberen!!
Oud 22-10-2002, 18:21
Ilona1
Ilona1 is offline
Citaat:
martijn1985 schreef:
Er zijn genoeg jongens die ook in dit geval zeggen dat het niet kan.

Met alle respect, het is gewoon smerig. Het is voor dat meisje beter als jij haar lekker laat lopen. Laat ze maar wat nemen met een jongen van 14. En jij kan beter op zoek naar een meisje van jouw leeftijd. Iedereen beter af.
Sorry hoor? Smerig??? Dat is ook beetje erg overdreven toch?
Wat is er nou weer smerig aan?
Oud 22-10-2002, 18:22
Verwijderd
Citaat:
Ilona1 schreef:
Dan merk je vanzelf wel of het goed gaat toch? Waarom zou je het niet kunnen proberen?
Anders krijg je er alleen maar spijt van misschien? Nouja dat is mijn mening. Ik begrijp de jouwe ook wel hoor! Maar bij mij is het niet 13 en 21, maar nog extremer misschien, 16 en 26....
Nu iedereen ziet dat het goed gaat, is er niemand die er meer wat van zegt! Iedereen zei, dit gaat niet goed.. Ik dacht het zelf ook.. Wie weet komen we er ooit nog eens achter. Maar ik heb het nu zo naar mijn zin! Waarom dat weggooien als ik daar ontzettend verdriet van krijg? Dus daarom zeg ik nog eens: gewoon proberen!!
jouw geval is niet extremer, 13-21, dà's extreem. dat meisje is echt nog een kind! jij bent al zestien, je weet wat je wil en je staat steviger in je schoenen!

xxx
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 18:25
Ilona1
Ilona1 is offline
Citaat:
*blue angel* schreef:
jouw geval is niet extremer, 13-21, dà's extreem. dat meisje is echt nog een kind! jij bent al zestien, je weet wat je wil en je staat steviger in je schoenen!

xxx
Dankje

Ik weet alleen niet hoe dit meisje is voor haar leeftijd? Ik bedoel, op mijn 13e zat ik ook in de kroeg hoor
Oud 22-10-2002, 18:26
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
Ilona1 schreef:
Het is niet goed omdat het in veel gevallen niet goed is voor de ontwikkeling van zo'n jong meisje. Ze is nog helemaal aan het begin van de puberteit, aan haar ontdekkingstocht met jongens. Het is niet goed om dan meteen aan zo'n heel volwassen relatie te beginnen. Die jongen en dat meisje zitten in totaal andere ontwikkelingsfasen. Een gelijkwaardige relatie zal zo goed als onmogelijk zijn. In het beste geval gaat hij zich aan haar aanpassen en dat zal hij dan heel wat jaartjes zo moeten volhouden, wat in veel gevallen niet zal lukken, in het mindere geval gaat zij zich aan hem aanpassen en slaat ze in één klap een heel stuk van haar jeugd over.

Maar goed, jij vindt jouw relatie goed (en er zullen best uitzonderingen zijn waarin het werkt), dus jij ziet waarschijnlijk ook de bezwaren niet die andere, oudere mensen wel zien. Als ik een kind van dertien zou hebben zou ik in elk geval absoluut niet willen dat ze een vriend van eenentwintig zou hebben.

Je doet dingen niet alleen wel of niet omdat ze misschien wel eens goed uit kunnen pakken. Soms is het beter om niet aan iets te beginnen omdat de kans te groot is dat het fout loopt en het ook nog voor één van beiden nadelig is.

Als jij vindt dat jouw relatie ondanks al die verschillen goed is, prima voor je. Ik weet niet hoe lang jullie al een relatie hebben, en er zullen ook wel situaties zijn waarin het enige tijd goed blijft gaan of misschien wel langere tijd - maar over het algemeen werkt het niet. Misschien ben jij een uitzondering, maar acht jaar leeftijdsverschil is op die leeftijd - en ik blijf erbij, met dertien jaar ben je nog een kind - gewoon ontzettend groot.

Overigens is jullie leeftijdsverschil dan wel groter in jaren, maar ik denk dat je met zestien jaar al een stuk minder kind-af bent dan met dertien jaar en dat het niet echt te vergelijken is. Ik vind het verschil bij jullie ook nog wel érg groot, maar je bent in elk geval niet meer net basisschool-af.

Laatst gewijzigd op 22-10-2002 om 18:29.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 18:31
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
Ilona1 schreef:
Dankje

Ik weet alleen niet hoe dit meisje is voor haar leeftijd? Ik bedoel, op mijn 13e zat ik ook in de kroeg hoor
Je kunt je nog zo ouwelijk gedragen als je dertien bent, een dertienjarige is en blijft een kind, bovendien is het vaak maar gedrag. Ik kende vroeger ook zo'n meisje van dertien dat zichzelf al zo verschrikkelijk volwassen vond, had al een hele waslijst met vriendjes afgewerkt, zat ook wekelijks in de kroeg met oudere mensen van school, leek ouder en deed zich ouder voor, maar in haar relaties was ze niet erg volwassen. Het ging haar vooral om het hebben van een vriendje, als een relatie uit was had ze de volgende dag al een ander. Ook binnen haar relaties gedroeg ze zich vaak niet erg volwassen (jaloers maken, wraak nemen, enzovoort).

En een dertienjarige zal nooit zo volwassen zijn als een eenentwintigjarige.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 18:35
Ilona1
Ilona1 is offline
Citaat:
Angeles schreef:
Je kunt je nog zo ouwelijk gedragen als je dertien bent, een dertienjarige is en blijft een kind, bovendien is het vaak maar gedrag. Ik kende vroeger ook zo'n meisje van dertien dat zichzelf al zo verschrikkelijk volwassen vond, had al een hele waslijst met vriendjes afgewerkt, zat ook wekelijks in de kroeg met oudere mensen van school, leek ouder en deed zich ouder voor, maar in haar relaties was ze niet erg volwassen. Het ging haar vooral om het hebben van een vriendje, als een relatie uit was had ze de volgende dag al een ander. Ook binnen haar relaties gedroeg ze zich vaak niet erg volwassen (jaloers maken, wraak nemen, enzovoort).

En een dertienjarige zal nooit zo volwassen zijn als een eenentwintigjarige.
Ja daar geef ik je gelijk in.. maar goed ik ga mijn relatie ABSOLUUT niet laten beinvloeden door deze reacties

Ik ben echt gelukkig
Wij hebben trouwens 9 maanden iets, van verschil nooit wat gemerkt..We doen namelijk dezelfde gekke dingen..Zitten echt op 1 lijn..Iets mooiers bestaat er niet
Veel liefs
Oud 22-10-2002, 18:37
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
Ilona1 schreef:
Ja daar geef ik je gelijk in.. maar goed ik ga mijn relatie ABSOLUUT niet laten beinvloeden door deze reacties

Ik ben echt gelukkig
Wij hebben trouwens 9 maanden iets, van verschil nooit wat gemerkt..We doen namelijk dezelfde gekke dingen..Zitten echt op 1 lijn..Iets mooiers bestaat er niet
Veel liefs
Ik begrijp ook wel dat je je relatie niet gaat uitmaken om de reacties hier, bovendien is het wel wat anders als je al een relatie hebt dan als je nog geen relatie hebt en je afvraagt of het verstandig is om eraan te beginnen, zoals bij de topicstarter.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 18:42
Tangaslip Jongentje
Tangaslip Jongentje is offline
Ik vind dat het wel kan, alles kan nl.
Oud 22-10-2002, 18:43
Ilona1
Ilona1 is offline
Citaat:
Angeles schreef:
Ik begrijp ook wel dat je je relatie niet gaat uitmaken om de reacties hier, bovendien is het wel wat anders als je al een relatie hebt dan als je nog geen relatie hebt en je afvraagt of het verstandig is om eraan te beginnen, zoals bij de topicstarter.
Ja inderdaad. Nou ik ben eigenlijk benieuwd waar hij is..Ik bedoel het ging uiteindelijk om hem? Ben benieuwd of hij iets met haar heeft
Reageren

Regels voor berichten