Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-07-2007, 16:43
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Tink* schreef op 21-07-2007 @ 13:07 :
Ik stem ook op Sev, maar dat was al duidelijk.
Oud 21-07-2007, 18:24
P-apple
P-apple is offline
Ik stem dan ook maar Severus
Oud 21-07-2007, 18:38
zoemzoem
zoemzoem is offline
ik stem ook op Severus
Oud 21-07-2007, 18:51
TopDrop
TopDrop is offline
Ik stem ook Severus.
Oud 21-07-2007, 18:58
Skilly
Skilly is offline
Severus.
Omdat hij de meeste stemmen had in de eerste ronde en hij er toch niet uitging dus messchiem dat het een stategie was van de wolven. Maar toch was Sherco deruit.

Zo dus voor mij Serverus.

EN waraom Biertank?
Oud 21-07-2007, 19:19
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Skilly schreef op 21-07-2007 @ 19:58 :
Severus.
Omdat hij de meeste stemmen had in de eerste ronde en hij er toch niet uitging dus messchiem dat het een stategie was van de wolven. Maar toch was Sherco deruit.

Zo dus voor mij Serverus.

EN waraom Biertank?
lol Soija is al dood en Biertank doet niet eens mee.
Beter lezen Skilly
Oud 21-07-2007, 19:32
Missy
Missy is offline
Ik stem ook op Severus.
Oud 21-07-2007, 19:49
Spelleider
Spelleider is offline
Op het moment dat TopDrop weer op het bovenste dek stond was de chaos echt losgebroken. Overal renden mensen heen en weer, roepend, schreeuwend, huilend.
Hij hield een man in uniform aan die langs hem liep. “Pardon meneer, maar wat is er eigenlijk aan de hand?” De man keek wild om zich heen, alsof hij TopDrop slechts tijdverspilling vond. “Het schip heeft een ijsberg geraakt en nu loopt het schip vol water en het zal kantelen en… en… en…” Hysterisch en paniekerig ratelend kwam hij niet meer uit zijn woorden. “Ik ben de scheepsbouwkundige. Ik ben verantwoordelijk voor ieders veiligheid. Alle vrouwen en kinderen moeten naar de sloepen. Zijn er wel genoeg sloepen? Misschien zinkt het schip wel niet. Misschien is het toch onzinkbaar…” Meer pratend tegen zichzelf dan tegen TopDrop liep Tink* verder. TopDrop liet hem maar gaan. Hij vreesde het ergste en besloot eerst Severus te zoeken. Als dit echt zo’n ramp was, dan moest hij minstens proberen samen met Severus te ontkomen!

Hanneke maakte handig gebruik van de chaos door zonder haar dekmantel als scheepsarts gewoon rond te lopen over het schip. Met haar pistool open en bloot in het holster aan haar riem en zonder haar dokterspullen bij zich begaf ze zich naar het voorste deel van het schip om haar ware baan uit te oefenen. Ze was ingehuurd door Flowtje om een einde te maken aan het leven van een zekere TopDrop. De vieze arbeider had het gewaagd de verloofde van Flowtje het hof te maken, en daar zou hij nu nog spijt van krijgen. Kinderen die haar in de weg liepen duwde Hanneke opzij. Jankende wijven ontweek ze behendig. Ze moest naar de voorsteven, want volgens haar bronnen was TopDrop daar voor het laatst gezien.

“Skilly!! SKILLY!!” Zoemzoem zocht wanhopig naar zijn vrouw. Al was ze arrogant en zelfzuchtig, elitair en verwaand, toch hield hij op zijn manier van haar. Zoals hij van zijn auto’s hield, maar dan ‘echter’, dacht hij. “Zoemzoem! Waar ben je liefste? Zoemzoem?” Skilly liep tussen de krioelende mensen door en probeerde een glimp op te vangen van haar man, maar opeens leek iedereen wel dik en kalend te zijn. Matroos Drukknoopje probeerde haar over te halen in een reddingsboot te stappen, maar ze weigerde en liep richting de voorkant van het schip. Ten eerste leek alle paniek enigszins overdreven en ten tweede vertikte ze het om zonder haar man dit schip te verlaten. Al jaren lang maakte hij alle belangrijke beslissingen voor haar, en ze meende dat dit niet de tijd was om van die routine af te wijken.

Huurmoordenaar Hanneke stond op het bovenste stuk van de voorsteven, en keek enigszins tevreden naar beneden. Op één of andere manier hield ze wel van ordeloosheid. De wereld tegenwoordig was veel te georganiseerd. Iedereen moest maar doen wat van hem of haar verwacht werd. Aan die kant van de weg lopen. Zo laat op je werk zijn. Blegh! Hanneke stond daarboven. Zij stond boven de wet. Ah, daar zag ze TopDrop zich een weg banen door de mensenmassa. Snel haalde ze haar pistool uit het holster en zorgde dat het klaar was om te schieten. Voor de afspraak met Flowtje en vooral voor de door hem beloofde hoeveelheid geld wilde ze haar werk zo goed mogelijk doen. Rustig liep ze de trap af. Ze had TopDrop goed in beeld, dus haasten hoefde ze niet meer…

“Ow TopDrop, daar ben je!” Severus was zichtbaar blij hem weer te zien en TopDrop voelde zijn hart een sprongetje maken. Was dat liefde wat hij daar voelde? Hij durfde het niet aan zichzelf toe te geven. Maar toen Severus hem omhelsde, en hij haar huid tegen zijn huid voelde, en zijn lippen op haar lippen wist hij het zeker. “We gaan dit samen overleven” zei Severus beslist, “Wat Flowtje ook mag zeggen en hoeveel geld hij ook heeft, ik zal je nooit laten gaan, TopDrop.” “Ik hou van je, Severus.” TopDrop kuste haar opnieuw. Hun adem vormde condenswolkjes in de koude nachtlucht, maar dat zagen ze niet. Ze zagen niet hoe om hen heen de eerst sloep halfleeg te water werd gelaten, omdat de mensen de ramp niet serieus namen. Ze zagen niet hoe de passagiers uit de laagste klasse en de laagste dekken probeerden het bovenste dek te bereiken. Ze zagen niet hoe Skilly en Zoemzoem elkaar terugvonden en omhelsden. Ze zagen niet hoe het water in het schip steeg en het schip sterker begon scheef te hangen. Ze zagen niet hoe Hanneke dichterbij kwam, haar pistool gericht op TopDrops hoofd.
Alhoewel van Severus dit moment nog wel jaren mocht duren, kreeg ze die tijd niet. Plotseling hoorde ze TopDrop gillen en haar van zich afduwen. Ze voelde hoe haar hart pijndeed. Ze hoorde een schot. Misschien gebeurde het zelfs wel in de omgekeerde volgorde. Severus begreep het even allemaal niet meer. Wat ze wel wist was dat ze het eindelijk warm kreeg, toen TopDrop naast haar neerknielde en haar gezicht tussen zijn handen nam. Ze zag dat hij huilde, maar de tranen die op haar gezicht vielen voelde ze niet. Wel zag ze dat haar haar roder was dan ooit. Of was dat iets anders wat ze zag, die rode kleur?

Op het hoogste dek stond Flowtje. Hij wilde dat hij het lef had een eind aan zijn leven te maken, maar hij was nu eenmaal een lafaard. Zijn vuile klusjes liet hij door anderen opknappen. Kon hij de tijd maar terugdraaien. Dan had zijn prachtige Severus nog geleefd…

01. Lisaaah (weerwolf)
02. TopDrop
03. Heksjuh
04. Flowtje
05. Sherco (dorpeling)
06. Skilly
07. Yoshimare (dorpeling)
08. Tink*
09. Elpida (dorpeling)
10. twinkebel (ziener)
11. Eye of Sauron (dorpeling)
12. Missy
13. P-apple
14. Hanneke
15. Severus (verrader)
16. zoemzoem
17. RainDrops
18. drukknoopje

blauw = opgehangen
rood = opgegeten
roze = gestorven aan liefdesverdriet
groen = meegenomen in de val van de jager

Wij nemen een momentje stilte in acht na de dood van Severus.
Het verzoek aan de wolven, tovenaar, heks en ziener om hun keuze te maken vóór half 9 zondagavond.
Oud 21-07-2007, 20:11
Heksjuh
Heksjuh is offline
Misschien valt er nog iets uit de posts van Severus te halen. Ik heb nu geen tijd om het na te lezen.

Morgen moet ik de hele dag werken, dus verwacht niet heel veel posts van mij in de tussentijd.

Grappig dat iedereen nu ineens voor Severus ging, ipv verdeeld tussen haar en mij zoals de ronde ervoor. (viel me op toen ik er net even doorheen las)
Oud 21-07-2007, 20:32
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
yay! Had ik dus toch gelijk toen ik zei dat ik Severus verdacht vond
Oud 21-07-2007, 20:35
Tink*
Tink* is offline

En Heksjuh heeft idd een goed punt, vanwaar die ommeslag? Nja iig is de verrader er nu uit. Ik neem aan dat het Heksjuh enigzins vrijpleit, hoewel ik het wel vaag vond dat juist de verrader een wolf meer verdacht maakte (dat was toch zo bij Lisaaah?)
Oud 21-07-2007, 21:11
TopDrop
TopDrop is offline
Gaat goed

Citaat:
Skilly schreef op 21-07-2007 @ 19:58 :
EN waraom Biertank?
*Verdacht*
Oud 21-07-2007, 22:00
Skilly
Skilly is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 21-07-2007 @ 22:11 :
Gaat goed

*Verdacht*
Wat is verdacht omdat ik dat zei? Dan ben ik maar verdacht
Biertank is toch al dood / doet niet mee

O wat een verhaal
Combinatie van een The Simpson story (vanwege de oinverwachte dingen mensen trekken opeens een pistool) en Titanic

Laatst gewijzigd op 21-07-2007 om 23:51.
Oud 22-07-2007, 09:40
Daboman
Daboman is offline
Ik heb een vraagje voor jullie. Leekah en sterrenmeisje zijn er vanavond niet. Voor mezelf kan het ook nog wel eens laat worden, een uur of 11 ofzo. Ik kan 2 dingen doen. Of ik kan dan gelijk de uitslag posten en maandag een dubbelverhaal schrijven, waar de uitslag van vandaag ook in verwerkt wordt. Of ik kan wel een verhaal schrijven, maar dan is de uitslag pas heel laat bekend. Zeg het maar. Zelf hebben we optie 1 afgesproken, maar eventueel wil ik nog wel voor optie 2 gaan als mensen dat aangeven dat ze dat willen.
Oud 22-07-2007, 09:43
Tink*
Tink* is offline
Het maakt mij niet uit, wat je beter uitkomt.
Oud 22-07-2007, 11:58
Hanneke
Hanneke is offline
Ik ben voor optie 2

Edit: Verrader, niet wat ik verwacht had. Maar toch

Laatst gewijzigd op 22-07-2007 om 12:03.
Oud 22-07-2007, 15:29
P-apple
P-apple is offline
Gelukkig de verrader eruit, ik ga dalijk denk ik even kijken of dat gelijkspel van eergisteren nu wel een beetje te verklaren is, haha

Spelleider, mij maakt het helemaal niks uit
Oud 22-07-2007, 16:32
TopDrop
TopDrop is offline
Je kunt ook eerst de uitslag bekend maken en er later nog een verhaal bij posten. Maar eerlijk gezegd maakt het mij geen fluit uit
Oud 22-07-2007, 17:13
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Haha omg. Ik word zelfs verdacht terwijl ik geeneens meedoe. Genialiteit.

Volgend spel ben ik absoluut van de partij!
Oud 22-07-2007, 17:49
Spelleider
Spelleider is offline
De uitslag is al bekend. De dood van Tink* zal in het verhaal van morgen worden meegenomen.

01. Lisaaah (weerwolf)
02. TopDrop
03. Heksjuh
04. Flowtje
05. Sherco (dorpeling)
06. Skilly
07. Yoshimare (dorpeling)
08. Tink* (leerling-ziener)
09. Elpida (dorpeling)
10. twinkebel (ziener)
11. Eye of Sauron (dorpeling)
12. Missy
13. P-apple
14. Hanneke
15. Severus (verrader)
16. zoemzoem
17. RainDrops
18. drukknoopje

blauw = opgehangen
rood = opgegeten
roze = gestorven aan liefdesverdriet
groen = meegenomen in de val van de jager

En Tink* was een hele goede keus van de wolven Hoe zullen de dorpelingen morgen reageren? Zullen zij ook weer een goede keuze maken? Stemmen kan tot half 9

Laatst gewijzigd op 22-07-2007 om 17:56.
Oud 22-07-2007, 18:45
zoemzoem
zoemzoem is offline
Dat is jammer.
Oud 22-07-2007, 18:49
Yoshimare
Yoshimare is offline
Oud 22-07-2007, 18:53
Severus
Severus is offline
Goed zo. Kom op wolfjes, jullie kunnen het wel.
Oud 22-07-2007, 18:55
zoemzoem
zoemzoem is offline
Heb de posts van Tink* nagelezen, valt niet echt veel uit op te maken helaas.
Sherco pleit ze vrij.
Lisaah en Severus vond ze verdacht.
Raindrops vind ze verdacht
En over TopDrop en Drukknoopje is ze niet helemaal zeker, Topdrop vindt ze verdachter dan Drukknoopje.
Oud 22-07-2007, 20:00
P-apple
P-apple is offline
Oh nee best een tegenvaller...
Oud 22-07-2007, 20:20
Tink*
Tink* is offline
Hè kut.

Jullie missen trouwens Titanic op tv! Ik ook trouwens, maar toch.
Oud 22-07-2007, 20:57
TopDrop
TopDrop is offline
Dat is kut
Oud 22-07-2007, 21:03
Skilly
Skilly is offline
Hmm geen goede keuze
Oud 23-07-2007, 00:04
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Skilly schreef op 22-07-2007 @ 22:03 :
Hmm geen goede keuze
Waarom die glimlach?
Oud 23-07-2007, 00:11
Yoshimare
Yoshimare is offline
ik ken alle functies, huhuh
Oud 23-07-2007, 13:06
drukknoopje
drukknoopje is offline
Shit, daar gaat onze leerling.

Sorry dat ik zo lang niks van me heb laten horen, ik was een weekendje weg en helemaal vergeten om dit hier te melden .
Oud 23-07-2007, 13:16
zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:
Yoshimare schreef op 23-07-2007 @ 01:11 :
echt niet
Oud 23-07-2007, 13:18
zoemzoem
zoemzoem is offline
Ik ga denk ik vanavond op Raindrops stemmen, omdat Tink* haar verdacht vond en ik hoop dat ze haar functie heeft opgevraagd.
Oud 23-07-2007, 13:50
Yoshimare
Yoshimare is offline
Citaat:
zoemzoem schreef op 23-07-2007 @ 14:16 :
echt niet
Citaat:
Yoshimare schreef op 23-07-2007 @ 01:11 :
Oud 23-07-2007, 17:21
Heksjuh
Heksjuh is offline

Ik stem ook op Raindrops. Om de reden die zoemzoem noemt.
Oud 23-07-2007, 17:27
RainDrops
RainDrops is offline
De reden dat tink* mij verdenkt is vooral omdat P-apple het schreef en omdat ze iemand nodig had uit het severusrijtje. Persoonlijk verdenk ik P-apple maar dat klinkt natuurlijk alsof ik mijn verdachtzijn afschuif op haar. Over dat ze mij verdacht maakt was ze niet stellig en ze is er na de vorige ronde mee gestopt om mij te verdenken, misschien heeft ze mij toen opgevraagd. Anders zou dat heel raar zijn. Toen zei lisaah en severus verdacht, heeft ze letterlijk gezegd dat ze dacht dat lisaah wolf was en dat severus verader was (ik kan de quote zoeken als iemand wil)

Als ik een wolf was, had ik waarschijnlijk niet op severus en lisaah gestemd, terwijl ik ze nu allebei verdacht heb gemaakt.

Ik denk dat ik op P-apple stem, omdat er iemand uit het rijtje verdacht is en ik weet dat ik het niet ben. Anders stem ik of drukknoopje of topdrop, omdat tink* die verdacht maakt, maar ik twijfel of ze die heeft opgevraagd aangezien ze al lisaah, severus en heksjuh heeft opgevraagd en ze vast niet alleen maar goed gegokt heeft bij het opvragen.
Oud 23-07-2007, 17:31
Skilly
Skilly is offline
Ik stem om Heksjuh
Oud 23-07-2007, 17:41
drukknoopje
drukknoopje is offline
Okeej, dan hier een LIJSTJE!

RainDrops:
-zoemzoem
-Heksjuh
-drukknoopje

P-apple:
-RainDrops

Heksjuh:
-Skilly

Ik ga mee voor RainDrops, om wat zoemzoem zei, en omdat ik vind dat ze nogal apart post, wat natuurlijk ook zou kunnen omdat het haar eerste keer is, maar toch.
Oud 23-07-2007, 18:02
RainDrops
RainDrops is offline
Citaat:
drukknoopje schreef op 23-07-2007 @ 18:41 :
Ik ga mee voor RainDrops, om wat zoemzoem zei, en omdat ik vind dat ze nogal apart post, wat natuurlijk ook zou kunnen omdat het haar eerste keer is, maar toch.
Ik weet nog niet of ik op P-apple stem, als het er om hangt of ik dood ga of niet, dan ga ik natuurlijk op het laatst voor iemand stemmen.

Ik post apart en dat is de reden dat tink* mij verdacht vond, het was aan de hand van iets wat P-apple zei en daarna vond tink* mij ineens niet meer verdacht volgens mij dus ik denk dat ze me toen heeft opgevraagd.
Oud 23-07-2007, 18:19
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Tink* schreef op 20-07-2007 @ 19:35 :
[..] Als jij de waarheid spreekt over je verdachten zou dus waarschijnlijk Raindrops de slechterik uit het Severusrijtje zijn [..]
Nou. Als dat nou de verdachtmaking van Raindrops door de ziener moet voorstellen dan vind ik dat wel erg dun, zeker voor een ziener. Ik vind Raindrops eigenlijk helemaal niet zo verdacht.

Ik neig naar Skilly. Omdat zij wat vreemde dingen heeft gepost. Zo verdacht ze Biertank terwijl hij helemaal niet meedoet, en ze glimlachte toen de ziener eruit was.
Oud 23-07-2007, 18:23
Hanneke
Hanneke is offline
Ik stem mee op Skilly. Eigenlijk wilde ik op Zoemzoem stemmen, maar Skilly staat ook op m'n verdachtenlijstje, en dan is er nog een kans dat ze er uit gaat.
Oud 23-07-2007, 18:46
RainDrops
RainDrops is offline
RainDrops:
-zoemzoem
-Heksjuh
-drukknoopje

Heksjuh:
-Skilly

Skilly:
Hanneke
TopDrop

editkilly was eerder verdacht, toen werd het gelijk spel en later werd er ineens niet meer over haar gepost, dat viel haar zelf ook op:

Laatst gewijzigd op 23-07-2007 om 18:51.
Oud 23-07-2007, 18:54
TopDrop
TopDrop is offline
Alhoewel, ik snap niet zo goed waar Heksjuh haar verdachtheid heeft verloren. Het ging eerst gelijk op tussen Severus en Heksjuh, en toen Severus eruit was, was Heksjuh niet meer verdacht?
Citaat:
Heksjuh schreef op 21-07-2007 @ 21:11 :
Grappig dat iedereen nu ineens voor Severus ging, ipv verdeeld tussen haar en mij zoals de ronde ervoor. (viel me op toen ik er net even doorheen las)
Dit dus.
Citaat:
Heksjuh schreef op 23-07-2007 @ 18:21 :

Ik stem ook op Raindrops. Om de reden die zoemzoem noemt.
Hmm..

Ik twijfel nu wel tussen Skilly en Heksjuh, maar mijn verdenkingen van Heksjuh zijn fundamenteel wel een stuk beter.
Oud 23-07-2007, 19:00
RainDrops
RainDrops is offline
Dat was heksjuh inderdaad. Dat is heel verdacht, een goed gelukte wolvenactie om heksjuh niet meer verdacht te maken.

Nu weet ik zeker dat ik op heksjuh ga stemmen

RainDrops:
-zoemzoem
-Heksjuh
-drukknoopje

Heksjuh:
-Skilly
-RainTrops

Skilly:
Hanneke
TopDrop?
Oud 23-07-2007, 19:03
TopDrop
TopDrop is offline
Dan ga ik voor Heksjuh, en hopelijk zijn Flowtje, Missy en Hanneke nog in de buurt om gelijkspel te voorkomen
Oud 23-07-2007, 19:05
RainDrops
RainDrops is offline
RainDrops:
-zoemzoem
-Heksjuh
-drukknoopje

Heksjuh:
-Skilly
-RainTrops
-TopDrop

Skilly:
Hanneke

Het is dat ik niet op mijzelf kan stemmen, anders had ik dat gedaan om gelijkspel te voorkomen.

Ik ben best overtuigd van heksjuhs functie als wolf, maar vraag me af wie er nog meer wolf is, ik denk P-apple.
Oud 23-07-2007, 19:16
RainDrops
RainDrops is offline
Ik roep iedereen op om op heksjuh te stemmen of in ieder geval te melden op wie hij/zij stemt. Want jullie willen mij niet dood.
Oud 23-07-2007, 19:20
Missy
Missy is offline
Ik begin te twijfelen door de post van Raindrops.
Oud 23-07-2007, 19:21
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Missy schreef op 23-07-2007 @ 20:20 :
Ik begin te twijfelen door de post van Raindrops.
Waarover?
Oud 23-07-2007, 19:24
zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:
RainDrops schreef op 23-07-2007 @ 20:16 :
Ik roep iedereen op om op heksjuh te stemmen of in ieder geval te melden op wie hij/zij stemt. Want jullie willen mij niet dood.
Wat ben je dan? Elke weerwolf kan dit wel roepen...
Voorderest hebben we nog dorpelingen, de jager, de wolfsbane, de heks en de tovenaar. En geen van deze functies vind ik echt heel erg belangrijk voor de dorpelingen om de kans niet te nemen per ongeluk een verkeerde op te hangen.

Regels voor berichten