Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-07-2007, 10:35
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Missy schreef op 24-07-2007 @ 10:17 :
Afkappen - gok ik. Als ik hem echt leuk zou vinden, zou het best wel moeilijk zijn om met hem te kappen. Zeker als het erg goed klikt. Maar als hij al over zoiets liegt, dan is het maar goed dat ie het verteld heeft. Dan hoef ik hem niet meer te zien, maar dat zal misschien niet helemaal vlekkenloos gaan.

Nieuwe situatie:
Je komt laat ergens vandaan en je ziet dat twee etters van rond de 12/13 jaar een oude vrouw staan te beledigen, schelden en te duwen. Zeg jij hier iets van? Bel je de politie? Of loop je door en doe je alsof je neus bloedt?
Vooral door dat duwen zou ik er wat van zeggen. op het moment dat ze haar beledigen zou ik denk eerst even afwachten, maar niet direct door lopen, om te kijken of ze voor zichzelf kan opkomen, als ik zie dat ze dit niet doet zou ik er alsnog wat van zeggen.

Situatie:
Je vriend / vriendin verteld je dat hij/zij een langere periode weg gaat voor stage/werk/studie naar het buitenland. Een periode van een half jaar. Het is voor jou onmogelijk om met haar mee te gaan door je eigen studie of werk.
Hoe reageer je? Komt je reactie overeen met wat je daadwerkelijk voelt of denkt?
Oud 24-07-2007, 12:43
trophus
trophus is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 24-07-2007 @ 11:35 :

Situatie:
Je vriend / vriendin verteld je dat hij/zij een langere periode weg gaat voor stage/werk/studie naar het buitenland. Een periode van een half jaar. Het is voor jou onmogelijk om met haar mee te gaan door je eigen studie of werk.
Hoe reageer je? Komt je reactie overeen met wat je daadwerkelijk voelt of denkt?
wel toevallig, heb exact dit een stuk of 4 keer meegemaakt in de laatste 3/4 maanden en moet zeggen, het went.

Ik vind t op zo'n moment fijn voor zo iemand dat ze leuke dingen doen in het leven voor mezelf vind ik het wat minder, want ja...je raakt toch iemand voor een langere tijd kwijt. Maar je kunt alsnog contact houden per telefoon/e-mail.
Mijn reactie? Ik zou in ieder geval laten weten dat ik het echt tof vind voor ze (komt overeen met wat ik denk) en ik zal ze ook zeker heel veel plezier wensen enzo
heb er echt eerlijk gezegd weinig problemen mee.
Oud 24-07-2007, 13:09
Stefanie
Stefanie is offline
Geen nieuwe situatie trophus?
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 13:24
trophus
trophus is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 24-07-2007 @ 14:09 :
Geen nieuwe situatie trophus?
owja, vergat ik bijna

Je familie, vrienden en psycholoog denken dat alles goed met je gaat ( na jaren depressie heb je besloten het toch maar af te dekken). Meestal voel je je prima in tegenstelling tot voeger maar op momenten voel je je zo eenzaam dat je het nut van het leven niet meer inziet.
Je hebt het zo druk met de studie dat je het je eigenlijk niet echt kan veroorloven de deur uit te gaan voor activiteiten, en die paar keer per week dat je weg gaat krijg je geen gezellige discussies met iemand van de andere sexe.
Wat je momenteel het liefst wil is iemand om gezellig mee te kunnen knuffelen en zoenen. Je gaat kapot van eenzaamheid. Je bent erg verlegen en spreekt niet makkelijk mensen aan, je probeert het af en toe wel eens maar dit loopt altijd niet helemaal goed omdat je dichtklapt van verlegenheid.
Wat doe je?
Oud 24-07-2007, 13:29
Stefanie
Stefanie is offline
Ik zou een vriend of vriendin meenemen die me meetrekt in het sociale gebeuren. En misschien zou ik het ook nog met mijn ouders bepraten, want dat lucht wel op.

Ik kan me er eigenlijk moeilijk in inleven, omdat ik 1. niet verlegen ben en 2. heel veel activiteiten doe naast mijn studie en dat lukt prima

Nieuwe situatie:
Je hebt een boek van de schoolbibliotheek geleend en vergeten terug te brengen. Als je hem niet terugbrengt zullen ze hem niet direct missen (misschien over een jaar of wat), omdat de administratie niet zo nauw wordt bijgehouden. Ben je eerlijk en breng je hem terug, zodat anderen hem weer kunnen lenen, ondanks dat je de boete moet betalen of druk je het boek achterover en doe je alsof je neus bloedt.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 13:33
trophus
trophus is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 24-07-2007 @ 14:29 :
Ik zou een vriend of vriendin meenemen die me meetrekt in het sociale gebeuren. En misschien zou ik het ook nog met mijn ouders bepraten, want dat lucht wel op.

Ik kan me er eigenlijk moeilijk in inleven, omdat ik 1. niet verlegen ben en 2. heel veel activiteiten doe naast mijn studie en dat lukt prima

Nieuwe situatie:
Je hebt een boek van de schoolbibliotheek geleend en vergeten terug te brengen. Als je hem niet terugbrengt zullen ze hem niet direct missen (misschien over een jaar of wat), omdat de administratie niet zo nauw wordt bijgehouden. Ben je eerlijk en breng je hem terug, zodat anderen hem weer kunnen lenen, ondanks dat je de boete moet betalen of druk je het boek achterover en doe je alsof je neus bloedt.
Ik zou m meteen terugbrengen natuurlijk over een jaar of wat loopt die boete alleen maar hoger op en dan zit je echt goed in de problemen.

Ik neem mijn vorig emaar voeg nog wat date toe.

Je familie, vrienden en psycholoog denken dat alles goed met je gaat ( na jaren depressie heb je besloten het toch maar af te dekken). Meestal voel je je prima in tegenstelling tot voeger maar op momenten voel je je zo eenzaam dat je het nut van het leven niet meer inziet.
Je hebt het zo druk met de studie dat je het je eigenlijk niet echt kan veroorloven de deur uit te gaan voor activiteiten, en die paar keer per week dat je weg gaat krijg je geen gezellige discussies met iemand van de andere sexe.
Wat je momenteel het liefst wil is iemand om gezellig mee te kunnen knuffelen en zoenen. Je gaat kapot van eenzaamheid. Je bent erg verlegen en spreekt niet makkelijk mensen aan, je probeert het af en toe wel eens maar dit loopt altijd niet helemaal goed omdat je dichtklapt van verlegenheid.
Hier begint het toegevoegde deel:
Je vrienden zijn allemaal 1. in een vaste relatie en te lam om nog wat te doen 2. net zo verlegen als jij maar hebben nergens zin in.
Vanwege je verlegenheid vind je niet makkelijk nieuwe vrienden.
Je hebt er al vaak zat met je ouders over gepraat, die kunnen niet helpen, en je doet ze er alleen maar pijn mee, tevens lucht het niet op.

Wat doe je?
Oud 24-07-2007, 13:36
Stefanie
Stefanie is offline
Je bouwt allemaal muurtjes om je verhaal heen, zodat je eigenlijk nog maar weinig kunt Misschien doel je wel op iets, dan ben ik via pm wel nieuwsgierig wat je wil dat er gezegd wordt. Ik zou me impulsief aanmelden bij een hobby of club en dan maar zien wat eruit komt.

Het is best hopeloos als je niet met ouders erover kunt praten en je hele vriendengroep is niet zo ondernemend, dan blijf je toch wel in hetzelfde cirkeltje hangen.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 13:39
trophus
trophus is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 24-07-2007 @ 14:36 :
Je bouwt allemaal muurtjes om je verhaal heen, zodat je eigenlijk nog maar weinig kunt Misschien doel je wel op iets, dan ben ik via pm wel nieuwsgierig wat je wil dat er gezegd wordt. Ik zou me impulsief aanmelden bij een hobby of club en dan maar zien wat eruit komt.

Het is best hopeloos als je niet met ouders erover kunt praten en je hele vriendengroep is niet zo ondernemend, dan blijf je toch wel in hetzelfde cirkeltje hangen.
ik doel niet op iets, ik hoop dat iemand een oplossing voor me weet
en inderdaad, ik blijf in het cirkeltje hangen en ik doe mij uiterste best om vrolijk en optimistisch te blijven, en het word steeds zwaarder en zwaarder Ik weet niet hoe lang ik dit vol blijf houden dus ik MOET uit dit circletje komen voordat er iets fout gaat
Oud 24-07-2007, 13:39
Verwijderd
je hebt idd dan eigenlijk maar 2 opties: accepteren of er toch iets aan doen, en dus je verlegenheid aanpakken.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 13:40
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 24-07-2007 @ 14:39 :
je hebt idd dan eigenlijk maar 2 opties: accepteren of er toch iets aan doen, en dus je verlegenheid aanpakken.
Een assertiviteitscursus doen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 13:40
trophus
trophus is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 24-07-2007 @ 14:39 :
ik ga al op assertiviteitscursus en neem soms de grote stap om toch wildvreemde mensen te benaderen voor een gesprek, maar die verlegenheid zit me dan zo vreselijk in de weg, mensen snappen dan niet ofzo
Oud 24-07-2007, 13:44
Verwijderd
Citaat:
trophus schreef op 24-07-2007 @ 14:40 :
ik ga al op assertiviteitscursus en neem soms de grote stap om toch wildvreemde mensen te benaderen voor een gesprek, maar die verlegenheid zit me dan zo vreselijk in de weg, mensen snappen dan niet ofzo
dat is ook lastig, als je dat niet kent kun je je dat ook niet voorstellen denk ik. heb ik met mijn bel-angst, dat bagatelliseren mensen ook continu.

zo'n cursus vind ik heel goed van je trouwens , maar dan is stap 2: buiten je cirkeltje komen. dat kan door een nieuwe hobby te zoeken, een sport of iets dergelijks, of proberen via internet nieuwe mensen te leren kennen, maar imo werkt dat toch minder goed uiteindelijk.

trouwens... kunnen we hier niet beter even een nieuw topic voor aanmaken?
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 13:44
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
trophus schreef op 24-07-2007 @ 14:40 :
Je mag wel een keer mee uit/iets leuks doen
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 13:52
trophus
trophus is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 24-07-2007 @ 14:44 :
dat is ook lastig, als je dat niet kent kun je je dat ook niet voorstellen denk ik. heb ik met mijn bel-angst, dat bagatelliseren mensen ook continu.

zo'n cursus vind ik heel goed van je trouwens , maar dan is stap 2: buiten je cirkeltje komen. dat kan door een nieuwe hobby te zoeken, een sport of iets dergelijks, of proberen via internet nieuwe mensen te leren kennen, maar imo werkt dat toch minder goed uiteindelijk.

trouwens... kunnen we hier niet beter even een nieuw topic voor aanmaken?
bel-angst dat ken ik wel heb ik soms heel veel last van

ja ik heb al met die vrienden overlegd van ik wil dit niet meer, ik wil leuke dingen doen i.p.v. de hele tijd ergens lam binnen blijven hangen. Het blijkt niet echt tot ze door te dringen...

mjah ik heb al een paar topics gemaakt die een beetje vergelijkbaar zijn, ik kom telkens weer in een nieuwe stage van mijn probleem, ik begon een beetje te twijfelen of ik wel een nieuw topic kon aanmaken of dat dat dan meteen weer zo werd opgevat als: Je hebt hier al topics over. althans zo was t bij t vorige topic.
Maar het is toch telkens weer een beetje anders
Ik zit op een sport, maar contact met mensen gaat moeilijk, erg moeilijk. het is net alsof niemand iets te maken wil hebben met een verlegen jongen.
misschien toch nog bij een nieuwe groep komen... maar zit erg in de knoop met hoe.

maar gooi gerust een nieuw probleem in t topic hoor ik bedoel, mijn probleem is nu wel beantwoord zeg maar, ik moet zelf nog een beetje uitvogelen hoe en wat.
Oud 24-07-2007, 13:53
trophus
trophus is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 24-07-2007 @ 14:44 :
Je mag wel een keer mee uit/iets leuks doen
lijkt me hardstikke gezellig
Oud 24-07-2007, 14:17
Verwijderd
nou, succes iig trophus. vind het sowieso al goed dat je je probleem erkent en eraan werkt!

nieuwe situatie:
Je bent vegetarier en bestelt in een restaurant een vegetarische schotel. Na een paar grapjes van je vrienden over je salade kijk je eens goed, en zie je dat er inderdaad vlees in zit!!
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 14:29
trophus
trophus is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 24-07-2007 @ 15:17 :
nou, succes iig trophus. vind het sowieso al goed dat je je probleem erkent en eraan werkt!

nieuwe situatie:
Je bent vegetarier en bestelt in een restaurant een vegetarische schotel. Na een paar grapjes van je vrienden over je salade kijk je eens goed, en zie je dat er inderdaad vlees in zit!!
Ja erkennen van problemen, dat heb ik de afgelopen maanden veel moeten doen, ook van mn eigen fouten en zwakheden enzo

Haha dat klinkt echt als iets wat ik best vaak bij vegetarische vrienden heb meegemaakt, in bv. oost-europese landen snappen veel mensen dat hele vegetarier zijn niet (dikke stukke vlees en n pot bier de standaardmaaltijd).
Mja, als ik zelf vegetarier zou zijn... de salade is al gemaakt, het beest is al dood, als ik het terugstuur gaat het vlees toch de vuilnisemmer in. en het zijn maar een paar stukjes. Ik denk dat ik het er bij zou laten, overmacht, bovendien wil je een gezellige maaltijd met je vrienden niet bederven.
En als ik echt heel principieel zou zijn zou ik de stukjes vlees er gewoon uithalen en aanbieden aan een van mijn niet-vegetarische vrienden.

Ik zou er wel vriendelijk naar verwijzen achteraf en duidelijk maken dat het geen ramp is. (je ziet waarschijnlijk al waarom ik een assertiviteitscursus kan gebruiken )

Een van je beste vrienden heeft een bruiloft, jij bent best man of bruidsmeisje. En jij hebt net een voedselvergiftiging opgelopen en ligt kotsmisselijk in bed, wat doe je?
Oud 24-07-2007, 15:08
Stefanie
Stefanie is offline
Ziek is ziek. Ik zou diegene bellen en vertellen hoe erg ik het vind, maar meer kan ik niet doen.

Ik kan even geen nieuwe situatie bedenken
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 15:11
Verwijderd
Citaat:
Stefanie schreef op 24-07-2007 @ 16:08 :

Ik kan even geen nieuwe situatie bedenken
Offtopic: Dat probleem had ik ook...
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 15:15
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-07-2007 @ 16:11 :
Offtopic: Dat probleem had ik ook...
Veel interessante situaties zijn al beschreven....
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 15:23
oelekeboeleke
oelekeboeleke is offline
Citaat:
trophus schreef op 24-07-2007 @ 15:29 :
[/B]
Hey,

Dat zou mj ook kunnen overkomen. Waarom ga je niet voetballen of een andere teamsport doen? Dan leer je nieuwe mensen komen en als je het niet zo goed kan heb je grote kans dat je in een bierteam terecht komt. Zet jezelf over een blokkade heen en ga dat gewoon is regelen, je zult er geen spijt van krijgen. Het enige alternatief als je niks onderneemt is thuis blijven en ik neem aan dat dat niet is wat je wilt, zet jezelf over die drempel heen en ga een teamsport doen, ga op kookles of dansles ofzo dan leer je vanzelf nieuwe mensen kennen. Ikzelf ben 2 jaar geleden van den haag naar rotterdam verhuisd, en kende hier ook niemand. Inmiddels heb ik hier een aardig netwerk van vrienden opgebouwd en hoe ik geen enkel weekend alleen door te brengen. Ik ben gaan hockeyen hier, en in de horeca gaan werken. Daar hebik allebij erg veel mensen leren kennen, en door in de horeca te gaan werken heb ik hier het uitgaansleven ontdekt en ook daar vrienden gemaakt.
Je hebt het volledig zelf in de hand, als je thuis blijft zitten komt er niemand bij je aanbellen om te vragen of je vriendenwilt worden.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 16:23
Verwijderd
bel-angst en verlegenheid..waarom komt me dat zo bekend voor?
Trouwens, dat vegetarische probleem is echt zo irritant. Vaak heb je het idee dat ze het gewoon expres doen

Je had beloofd mee te gaan naar een film met een aantal vrienden. Je hebt geen zin, om onbekende redenen, maar je hebt al zo vaak afgezegd. Wat doe je?
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 17:42
Balance
Balance is offline
Ik ga! Ik heb een godsgruwelijke hekel aan mensen die hun afspraken niet nakomen. Er zijn altijd gevallen waarin je een uitzondering moet maken, maar voor een simpele 'ik heb geen zin' sta ik het mezelf niet toe de afspraak af te zeggen. Bovendien is er gewoon dikke kans dat het hartstikke leuk gaat worden.

Je bent alleen thuis en het is 20.30. Je hebt nog niks gegeten. Eigenlijk heb je ook totaal geen trek. Maar om 21.00 gaan de winkels dicht (je hebt niks in huis) en ook de snackbar ed. sluiten vroeg omdat het maandag is. Als het aan je maag ligt sla je het avondeten gewoon over. Maar je verstand weet dat je toch echt wel moet eten. Wat doe je?
Oud 24-07-2007, 18:05
madelief21
madelief21 is offline
Als ik geen honger heb en het is 21.00 geweest dan ga ik zeker niet meer eten, aangezien mijn buik zeker verrot zal zijn de volgende dag... (na 20.00 - gevoelige darmen)

Nieuwe situatie:

Je bent heel erg verliefd op iemand maar net nu je hem spot... zie je er echt waanzinnig verrot, moe en in oude kleren uit... Zou je keihard wegrennen met als gevolg dat hij je ziet wegrennen wat niet erg aantrekkelijk zou kunnen overkomen. Of zou je gewoon de confrontatie aangaan en met hem praten en je verontschuldig of niet... voor je outfit... en je voorkomen...
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 18:09
Verwijderd
Nou, als het mogelijk is zou ik op m'n gemak maken dat ik weg kwam. Anders zou ik mezelf voorhouden dat iedereen me moet accepteren zoals ik ben en een (kort) praatje maken.

Je broertje of zusje krijgt opeens ernstige allergische klachten voor je hond. Jij kan echter niet zonder je hond, want hij heeft je altijd gesteund tijdens moeilijke perioden en brengt geluk in je leven. Zou jij je hond weg doen, ten gunste van de gezondheid van je broertje en zusje, en zelf diep ongelukkig blijven (en je hond waarschijnlijk ook)?
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 18:33
madelief21
madelief21 is offline
Ik zou proberen of ik mijn hond kan onderbrengen bij familie of een goede vriend of vriendin. Ik denk dat ik hem bij mijn vriend in huis zou droppen... hihi...

Nieuw bericht:

Je zit in de trein en de conducteur wilt je een bekeuring geven omdat je geen kaartje bij je hebt. Zou je het adres van iemand anders opgeven. ( ik meen dat het tegenwoordig beter controleerbaar is, maar laten we er vanuit gaan dat het een paar jaar terug plaats vond )
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 18:45
Balance
Balance is offline
Nee, m'n eigen. Als ik zo ongelooflijk stom ben om zonder treinkaartje in de trein te gaan zitten, dan verdien ik die boete ook. En iemand anders opzadelen met een boete die niet van hem/haar is, vind ik wel ontzettend laag.

Je staat in de supermarkt en voor je staat een meisje van een jaar of 17 die een pak toiletpapier wil afrekenen. Vol schrik komt ze er achter dat ze d'r geld is vergeten. Ze begint te huilen, haar zusje van 8 blijkt buikgriep te hebben gekregen, terwijl ze samen alleen thuis waren. Het toiletpapier was op in huis en ze heeft net 20 minuten gefietst om het toiletpapier te kopen, terwijl intussen het zieke meisje alleen thuis is. Dan draait ze zich om en vraagt: 'Het spijt me heel erg, maar zou jij dit alsjeblieft voor me willen betalen?'
Oud 25-07-2007, 13:24
Fantôme
Fantôme is offline
ik vind het een vreemde situatie. waarschijnlijk heeft ze dan geen supermarkt in de buurt ofzo...?
maargoed, ik zou dat pak wcpapier wel betalen voor dr.

Nieuwe situatie:
je wilt met een aantal vriendinnen op vakantie.
Een persoon willen jullie er eigenlijk dit jaar niet bij hebben, maar zodra zij lucht krijgt van jullie vakantieplannen zegt ze: "oww leuk, ik ga ook mee, in die periode heb ik ook vakantie van mn werk!"
Hoe reageer je?
Oud 25-07-2007, 13:37
Stefanie
Stefanie is offline
Als ik weet dat diegene onze vakantie minder leuk zal maken dan zeg ik dat het allemaal al geregeld is. Het klinkt bot, maar ik ga mijn plezier niet opgeven voor diegene.

Nieuwe situatie:
Op het vliegveld kom je erachter dat het paspoort verlopen is van een van je vrienden en er is geen mogelijkheid tot verlengen.

Je zou met z'n vijven op vakantie gaan en de rest gaat ondanks dat die vriend niet kan. Ga jij ook mee en laat je die vriend zitten of las jij je vakantie af voor diegene?
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 13:41
Verwijderd
Toevallig dat ik zo'n situatie pas had

Ik zou gewoon zeggen dat het eigenlijk alleen voor "jullie" was en dat het niet de bedoeling was dat ze mee zou gaan. Het klinkt heel bot en het is het ook, maar ik wil mijn vakantie niet laten verpesten. En de anderen zouden dat ook niet willen. En ik zou zeggen dat ze zichzelf niet zomaar uit kan nodigen, dat iedereen haar mee moet willen. ik zou het wel iets vriendelijker brengen

Je vriend heeft iets voor je gekocht wat ten eerste ontieglijk duur is maar wat je ook nog eens niet mooi vind. Hij is er echter heel trots op en blij dat hij je iets "moois" heeft kunnen geven. Je schaamt je ook nog omdat je nooit dure cadeaus wilt hebben en hij binnenkort jarig is en natuurlijk ook iets terug verwacht. Wat doe je ?

Edit, ik ga maar even reageren op die van Stephanie:
Ik las mijn vakantie niet af. Het is cru, maar hij/zij had moeten opletten of haar paspoort nog geldig was. Als hij/zij daar niet op let kun jij er niets aan doen. En dan zou mijn vakantie ook weg zijn, door zijn/haar fout? Ik zou misschien wel een dag later reizen, om de ander een beetje te troosten en terug te brengen enzo, maar mijn vakantie afzeggen zou ik niet doen.

Laatst gewijzigd op 25-07-2007 om 13:45.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 13:48
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
regendruppel schreef op 25-07-2007 @ 14:41 :

Je vriend heeft iets voor je gekocht wat ten eerste ontieglijk duur is maar wat je ook nog eens niet mooi vind. Hij is er echter heel trots op en blij dat hij je iets "moois" heeft kunnen geven. Je schaamt je ook nog omdat je nooit dure cadeaus wilt hebben en hij binnenkort jarig is en natuurlijk ook iets terug verwacht. Wat doe je ?
ik zou ook gewoon lekker op vakantie gaan, zelfs geen dag later, dan moet je gewoon een nieuwe (dure) reis betalen

Tegen mijn vriend ben ik heel eerlijk. Ik zou zeggen dat het niet zo mijn smaak is, ook al zal hem dat kwetsen. Als ik het voorwerp nooit mooi zal vinden, vind ik het zonde als zijn geld daaraan op gaat.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 13:49
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
regendruppel schreef op 25-07-2007 @ 14:41 :
Toevallig dat ik zo'n situatie pas had

Ik zou gewoon zeggen dat het eigenlijk alleen voor "jullie" was en dat het niet de bedoeling was dat ze mee zou gaan. Het klinkt heel bot en het is het ook, maar ik wil mijn vakantie niet laten verpesten. En de anderen zouden dat ook niet willen. En ik zou zeggen dat ze zichzelf niet zomaar uit kan nodigen, dat iedereen haar mee moet willen. ik zou het wel iets vriendelijker brengen

Edit, ik ga maar even reageren op die van Stephanie:
Ik las mijn vakantie niet af. Het is cru, maar hij/zij had moeten opletten of haar paspoort nog geldig was. Als hij/zij daar niet op let kun jij er niets aan doen. En dan zou mijn vakantie ook weg zijn, door zijn/haar fout?
ik zou toch bedanken en een normaal kado kopen voor zijn verjaardag. Het is onzin dat 'ie iets van gelijke waarde terug verwacht, dan had 'ie net zo goed al dat geld metéén aal zichzelf kunnen spenderen. Ik voel me niet schuldig wat dat betreft.

nieuwe situatie: je ben werkzoekende en kan kiezen uit twee banen: één is op een kwartier reisafstand van je huis, maar betaald bagger en is niet helemaal wat je zoekt. Baan twee is je droombaan en betaald wel goed, maar is wel op twee uur reisafstand... enkele reis. Verhuizen is wegens kinderen/financien/gebrek aan woonruimte/whatever de eerste drie jaar geen optie. Wat doe je?
Oud 25-07-2007, 13:50
Verwijderd
Meteen die droombaan nemen, daar heb ik het reizen wel voor over.

Om maar door te gaan op het reizen.
Je krijgt de kans van je leven. Je droombaan in Australie, waar je altijd al naar toe wilde. Je vriend weigert echter met je mee te gaan. Hij vraagt je te kiezen tussen hem en je dromen.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 13:52
trophus
trophus is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 25-07-2007 @ 14:49 :
ik zou toch bedanken en een normaal kado kopen voor zijn verjaardag. Het is onzin dat 'ie iets van gelijke waarde terug verwacht, dan had 'ie net zo goed al dat geld metéén aal zichzelf kunnen spenderen. Ik voel me niet schuldig wat dat betreft.

nieuwe situatie: je ben werkzoekende en kan kiezen uit twee banen: één is op een kwartier reisafstand van je huis, maar betaald bagger en is niet helemaal wat je zoekt. Baan twee is je droombaan en betaald wel goed, maar is wel op twee uur reisafstand... enkele reis. Verhuizen is wegens kinderen/financien/gebrek aan woonruimte/whatever de eerste drie jaar geen optie. Wat doe je?
droombaan 2 uur weg natuurlijk, dan sta ik wel wat eerder op is het echt wel waard je moet plezier hebben in je werk.

je vind de liefde van je leven hij/zij is alles wat je ooit hebt gewild in een partner. Een nadeel, hij/zij heeft een AIDS. Wat doe je?
Oud 25-07-2007, 13:53
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
regendruppel schreef op 25-07-2007 @ 14:50 :

Je krijgt de kans van je leven. Je droombaan in Australie, waar je altijd al naar toe wilde. Je vriend weigert echter met je mee te gaan. Hij vraagt je te kiezen tussen hem en je dromen.
Dan ga ik lekker alleen of ik zoek een reismaatje via internet ofzo. Ik neem aan dat vrienden ook niet mee willen dan? Anders kun je altijd nog een goede vriend of vriendin vragen.

Nieuwe situatie:
Je woont samen met een paar anderen. Binnen het huis gaat er iets (voor jou) essentieels stuk en de ander maakt er ook gebruik van. Je stelt voor om het te laten repareren, maar je huisgenoot weigert mee te betalen. Repareer je het toch en wat doe je dan?
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 13:54
trophus
trophus is offline
Citaat:
regendruppel schreef op 25-07-2007 @ 14:50 :

ik verander het maar in vriendin, en ik kies voor de liefde, ik vind ergens later wel goed werk. en mn oude vraag staat nog
Oud 25-07-2007, 13:56
Verwijderd
Die van trophus:
lastig. Liefde overwint alles zeggen ze maar iemand met AIDS gaat heel snel dood en je hebt beperkingen. Ik zou het niet weten.

Stephanie:
Ik zou het repareren en mijn huisgenoot mag er geen gebruik meer van maken. Voor wat hoort wat.

je moeder heeft kanker en nog 3 maanden te leven. Jij zou vertrekken naar een ander land, maar wil nu toch blijven. Na die 3 maanden kun je niet meer naar dat land en je moeder eist van je dat je gaat.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 15:14
lingua
lingua is offline
Als er een kans is dat ik mijn moeder niet meer zie als ik toch naar dat land ga, ga ik NIET.
Ook al eist mijn moeder dat ik wel ga.

Je bent aan het oppassen op een baby van 1 jaar.
Je besluit buiten voor de deur een sigaretje te gaan roken....
Maar dan valt de voordeur achter je in het slot.
Er is geen buur met een extra sleutel, jouw mobiel ligt binnen en binnen hoor je de baby huilen.
(Je hebt de ouders van de baby niet vertelt dat je rookt).
Oud 25-07-2007, 15:18
trophus
trophus is offline
Citaat:
lingua schreef op 25-07-2007 @ 16:14 :
Als er een kans is dat ik mijn moeder niet meer zie als ik toch naar dat land ga, ga ik NIET.
Ook al eist mijn moeder dat ik wel ga.

Je bent aan het oppassen op een baby van 1 jaar.
Je besluit buiten voor de deur een sigaretje te gaan roken....
Maar dan valt de voordeur achter je in het slot.
Er is geen buur met een extra sleutel, jouw mobiel ligt binnen en binnen hoor je de baby huilen.
(Je hebt de ouders van de baby niet vertelt dat je rookt).
de buren hebben vast wel een telefoon om de poltie te bellen en die hebben wel een loper

plus ach, als excuus: je hebt ze toch ook niet verteld dat je niet rookt? je rookt ten minste netjes buiten voor de gezondheid van de baby en het fatsoen om het huis niet te laten stinken

Je bent aan het leren voor een toets die je MOET halen, hij is erg belangrijk en plots komt er een mogelijkheid voor een date met een jongen/meisje waar je al heel lang gevoelens voor hebt. (eenmalig, als je wacht vervalt de optie)
Dei extra leertijd zou mogelijk het verschil tussen slagen of niet slagen kunnen zijn.
wat doe je?

Laatst gewijzigd op 25-07-2007 om 15:20.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 15:22
wousmi
wousmi is offline
Citaat:
trophus schreef op 25-07-2007 @ 16:18 :

Je bent aan het leren voor een toets die je MOET halen, hij is erg belangrijk en plots komt er een mogelijkheid voor een date met een jongen/meisje waar je al heel lang gevoelens voor hebt. (eenmalig, als je wacht vervalt de optie)
Dei extra leertijd zou mogelijk het verschil tussen slagen of niet slagen kunnen zijn.
wat doe je?
mmmm, moeilijk, LEREN VOOR MIJN LEVE
Oud 25-07-2007, 16:30
fromBALKAN :D
Nieuwe situatie, eigen ervaring

Je komt op school, nieuwe kleertjes alles zit die dag mee.
De 2e pauze begint en de dag verloopt ontzettend goed, na wat grappen en grollen gaat de bel en is het tijd om naar de les te gaan.
Je staat op van je stoel en tot je verbazing komt je broek kleverig en al van de stoel af.
Iemand heeft kauwgom op je stoel gezet
Wat doe je?

Blijf je kalm en probeer je het rustg weg te halen, of ga je van schaamte en paniek allemaal dingen doen die verkeerd zijn?

Laatst gewijzigd op 25-07-2007 om 16:36.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 17:59
Skilly
Skilly is offline
Ik blijf kalm en ga naar de administratie en zegt of ze iets hebben om het weg te halen. Uiteraard wacht ik wel even totdat de meeste de kantine hebben verlaten of ze ik me tas erachter.

Wat zou je doen als een demente oma/opa huilend naar je toe komt en vraagt:,,Is me moeder echt overleden?’’ Wat zeg je dan? Negeer je het en loop je weg of ga je een antwoord verzinnen? Je kunt geen ja zeggen want anders wordt de persoon helemaal para...

What do you do?
Oud 26-07-2007, 23:52
Mariekje*
Mariekje* is offline
Waarschijnlijk leidt ik de persoon in kwestie even af door te vragen naar de dingen die hij/zij heeft meegemaakt die week, mocht ik nog geen antwoord weten op dat moment, waardoor ik voor mezelf iets meer bedenktijd creeer. Uiteindelijk zal ik de persoon in kwestie waarschijnlijk 'feedback' geven, door bepaalde vragen zo te stellen dat weer duidelijk wordt dat we in 2007 leven en niet in 1957. Zodat men zelf conclusies kan trekken, of dat ik in ieder geval voor mezelf een basis heb waar ik op verder kan borduren en waardoor ik met een omweg op een wat minder schokkende manier kan vertellen dat mama echt overleden is.

Nieuwe situatie: Het is 23:00 als je samen met een vriend(in) een discotheek/club/bar binnenstapt. Jullie betalen beiden ruim 25 euro om binnen te komen, en jij vindt de muziek echt helemaal geweldig... Je vriend(in) vind het echter helemaal niets. Wat doe je? Ga je naar huis? Besluit je naar een andere tent te gaan waardoor je meer geld (weer entree) kwijt zal zijn dan jij je had voorgenomen? Of doe je net of je van niets weet, en negeer je het onvermaak van je vriend(in)? Of?
Oud 30-07-2007, 10:53
moon
moon is offline
Ik zou sowieso rekening houden met mijn vriend, maar ik zou wel van hem een alternatief willen horen. Ik bedoel, hij heeft het daar niet naar zijn zin, laat hem dan maar zeggen wat hij wel wil.

Mag ik echt elke situatie die ik kan verzinnen posten, ook als dat voor andere niet direct herkenbaar is o.i.d? (de volgende situatie is gebaseerd op iets dat ik bang ben een keer mee te gaan maken)

nieuwe situatie:
Je gaat 1 keer in de week met een 35 jaar oude vrouw, die het syndroom van down heeft de stad in. Ze zit in een instelling waar je haar elke week op komt halen. De vrouw heeft het niveau van een kind van 1 jaar en is nog niet zindelijk, bij de instelling doen ze haar dan ook altijd een luier om voordat je met haar de stad in gaat.
Op een keer zit je met haar op een terrasje, je hebt net betaald en wil met haar verder de stad in gaan. Als ze op staat zie je een hele grote vlek op haar broek, en niet alleen op haar broek....ook op de stoel waarop ze gezeten heeft. Blijkbaar hebben ze haar bij de instelling dus vergeten een luier om te doen! Wat doe je?
Oud 30-07-2007, 11:54
Fantôme
Fantôme is offline
Het ligt enigzins aan de voorzieningen die je hebt en of je dicht bij de instelling zit en aan je eigen vaardigheden e.d.
Ik denk dat het voor de vrouw niet prettig is om op die manier verder de stad in te gaan. Ik zou iets van een jas, deken, of iets anders over haar heenleggen omdat het ook koud kan worden met zo'n natte broek en terug gaan naar de instelling, zodat ze verschoont kan worden en een luier om kan krijgen.
Meer voor die vrouw zelf dan voor mijzelf.
Dan kijken of het nog de moeite waard is verder de stad in te gaan. Zo niet, iets anders met haar gaan doen wat ook leuk is en wat minder tijd in beslag neemt, zoals naar het bos (naar de dieren), gewoon een stukje lopen...

nieuwe situatie: Je vriend (als in: relatie) maakt een kutopmerking over jou, iets dat je raakt, waar vrienden van jullie bij zijn. Je weet dat hij het anders bedoeld heeft, maar de opmerking maakt je boos of verdrietig. Maak je in een opwelling een rotopmerking terug, zeg je niets maar kom je er later op terug, doe je alsof je het grappig vind? of reageer je totaal anders?
Oud 30-07-2007, 12:44
trophus
trophus is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 30-07-2007 @ 12:54 :

nieuwe situatie: Je vriend (als in: relatie) maakt een kutopmerking over jou, iets dat je raakt, waar vrienden van jullie bij zijn. Je weet dat hij het anders bedoeld heeft, maar de opmerking maakt je boos of verdrietig. Maak je in een opwelling een rotopmerking terug, zeg je niets maar kom je er later op terug, doe je alsof je het grappig vind? of reageer je totaal anders?
Zij bedoelde er waarschijnlijk niets mee, ook al voel ik mij er slecht door, maar dat zie ik dan niet als reden om het genant voor haar te maken in die situatie.
Ik denk dat ik er later nog wel over zou praten, maar wel voorzichtig, en ook goed proberen uit te leggen waarom het me zo raakte.

Nieuwe situatie: Een van je beste vrienden en jij delen een verslaveing, jullie besluiten er mee te stoppen. Je stop uiteindelijk voor jezelf en het lukt je ook om te stoppen. Maar die goeie vriend doet alsof hij/zij is gestopt maar je weet dat hij/zij er gewoon mee door gaat.
Je spreekt hem/haar er op aan en hij/zij doet alsof zijn/haar neus bloed en alsof hij/zij ECHT niet meer verslaafd is.
Wat doe je? Hoe lang hou je het vol voordat je het opgeeft? blijf je nog bij die persoon in de buurt? etc.
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten