![]() |
||
Citaat:
![]() Situatie: Je vriend / vriendin verteld je dat hij/zij een langere periode weg gaat voor stage/werk/studie naar het buitenland. Een periode van een half jaar. Het is voor jou onmogelijk om met haar mee te gaan door je eigen studie of werk. Hoe reageer je? Komt je reactie overeen met wat je daadwerkelijk voelt of denkt?
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik vind t op zo'n moment fijn voor zo iemand dat ze leuke dingen doen in het leven ![]() Mijn reactie? Ik zou in ieder geval laten weten dat ik het echt tof vind voor ze (komt overeen met wat ik denk) en ik zal ze ook zeker heel veel plezier wensen enzo ![]() heb er echt eerlijk gezegd weinig problemen mee.
||
Citaat:
![]() Je familie, vrienden en psycholoog denken dat alles goed met je gaat ( na jaren depressie heb je besloten het toch maar af te dekken). Meestal voel je je prima in tegenstelling tot voeger maar op momenten voel je je zo eenzaam dat je het nut van het leven niet meer inziet. Je hebt het zo druk met de studie dat je het je eigenlijk niet echt kan veroorloven de deur uit te gaan voor activiteiten, en die paar keer per week dat je weg gaat krijg je geen gezellige discussies met iemand van de andere sexe. Wat je momenteel het liefst wil is iemand om gezellig mee te kunnen knuffelen en zoenen. Je gaat kapot van eenzaamheid. Je bent erg verlegen en spreekt niet makkelijk mensen aan, je probeert het af en toe wel eens maar dit loopt altijd niet helemaal goed omdat je dichtklapt van verlegenheid. Wat doe je?
||
Citaat:
![]() ![]() Ik neem mijn vorig emaar voeg nog wat date toe. Je familie, vrienden en psycholoog denken dat alles goed met je gaat ( na jaren depressie heb je besloten het toch maar af te dekken). Meestal voel je je prima in tegenstelling tot voeger maar op momenten voel je je zo eenzaam dat je het nut van het leven niet meer inziet. Je hebt het zo druk met de studie dat je het je eigenlijk niet echt kan veroorloven de deur uit te gaan voor activiteiten, en die paar keer per week dat je weg gaat krijg je geen gezellige discussies met iemand van de andere sexe. Wat je momenteel het liefst wil is iemand om gezellig mee te kunnen knuffelen en zoenen. Je gaat kapot van eenzaamheid. Je bent erg verlegen en spreekt niet makkelijk mensen aan, je probeert het af en toe wel eens maar dit loopt altijd niet helemaal goed omdat je dichtklapt van verlegenheid. Hier begint het toegevoegde deel: Je vrienden zijn allemaal 1. in een vaste relatie en te lam om nog wat te doen 2. net zo verlegen als jij maar hebben nergens zin in. Vanwege je verlegenheid vind je niet makkelijk nieuwe vrienden. Je hebt er al vaak zat met je ouders over gepraat, die kunnen niet helpen, en je doet ze er alleen maar pijn mee, tevens lucht het niet op. Wat doe je?
||
Citaat:
![]() ![]() en inderdaad, ik blijf in het cirkeltje hangen en ik doe mij uiterste best om vrolijk en optimistisch te blijven, en het word steeds zwaarder en zwaarder ![]() ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
zo'n cursus vind ik heel goed van je trouwens ![]() trouwens... kunnen we hier niet beter even een nieuw topic voor aanmaken? |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ja ik heb al met die vrienden overlegd van ik wil dit niet meer, ik wil leuke dingen doen i.p.v. de hele tijd ergens lam binnen blijven hangen. Het blijkt niet echt tot ze door te dringen... mjah ik heb al een paar topics gemaakt die een beetje vergelijkbaar zijn, ik kom telkens weer in een nieuwe stage van mijn probleem, ik begon een beetje te twijfelen of ik wel een nieuw topic kon aanmaken of dat dat dan meteen weer zo werd opgevat als: Je hebt hier al topics over. althans zo was t bij t vorige topic. Maar het is toch telkens weer een beetje anders ![]() Ik zit op een sport, maar contact met mensen gaat moeilijk, erg moeilijk. het is net alsof niemand iets te maken wil hebben met een verlegen jongen. misschien toch nog bij een nieuwe groep komen... maar zit erg in de knoop met hoe. maar gooi gerust een nieuw probleem in t topic hoor ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Haha dat klinkt echt als iets wat ik best vaak bij vegetarische vrienden heb meegemaakt, in bv. oost-europese landen snappen veel mensen dat hele vegetarier zijn niet (dikke stukke vlees en n pot bier de standaardmaaltijd). Mja, als ik zelf vegetarier zou zijn... de salade is al gemaakt, het beest is al dood, als ik het terugstuur gaat het vlees toch de vuilnisemmer in. en het zijn maar een paar stukjes. Ik denk dat ik het er bij zou laten, overmacht, bovendien wil je een gezellige maaltijd met je vrienden niet bederven. En als ik echt heel principieel zou zijn zou ik de stukjes vlees er gewoon uithalen en aanbieden aan een van mijn niet-vegetarische vrienden. Ik zou er wel vriendelijk naar verwijzen achteraf en duidelijk maken dat het geen ramp is. (je ziet waarschijnlijk al waarom ik een assertiviteitscursus kan gebruiken ![]() Een van je beste vrienden heeft een bruiloft, jij bent best man of bruidsmeisje. En jij hebt net een voedselvergiftiging opgelopen en ligt kotsmisselijk in bed, wat doe je?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dat zou mj ook kunnen overkomen. Waarom ga je niet voetballen of een andere teamsport doen? Dan leer je nieuwe mensen komen en als je het niet zo goed kan heb je grote kans dat je in een bierteam terecht komt. Zet jezelf over een blokkade heen en ga dat gewoon is regelen, je zult er geen spijt van krijgen. Het enige alternatief als je niks onderneemt is thuis blijven en ik neem aan dat dat niet is wat je wilt, zet jezelf over die drempel heen en ga een teamsport doen, ga op kookles of dansles ofzo dan leer je vanzelf nieuwe mensen kennen. Ikzelf ben 2 jaar geleden van den haag naar rotterdam verhuisd, en kende hier ook niemand. Inmiddels heb ik hier een aardig netwerk van vrienden opgebouwd en hoe ik geen enkel weekend alleen door te brengen. Ik ben gaan hockeyen hier, en in de horeca gaan werken. Daar hebik allebij erg veel mensen leren kennen, en door in de horeca te gaan werken heb ik hier het uitgaansleven ontdekt en ook daar vrienden gemaakt. Je hebt het volledig zelf in de hand, als je thuis blijft zitten komt er niemand bij je aanbellen om te vragen of je vriendenwilt worden. |
![]() |
||
Citaat:
Tegen mijn vriend ben ik heel eerlijk. Ik zou zeggen dat het niet zo mijn smaak is, ook al zal hem dat kwetsen. Als ik het voorwerp nooit mooi zal vinden, vind ik het zonde als zijn geld daaraan op gaat. |
![]() |
||
Citaat:
nieuwe situatie: je ben werkzoekende en kan kiezen uit twee banen: één is op een kwartier reisafstand van je huis, maar betaald bagger en is niet helemaal wat je zoekt. Baan twee is je droombaan en betaald wel goed, maar is wel op twee uur reisafstand... enkele reis. Verhuizen is wegens kinderen/financien/gebrek aan woonruimte/whatever de eerste drie jaar geen optie. Wat doe je?
||
Citaat:
![]() ![]() je vind de liefde van je leven hij/zij is alles wat je ooit hebt gewild in een partner. Een nadeel, hij/zij heeft een AIDS. Wat doe je?
||
Citaat:
Nieuwe situatie: Je woont samen met een paar anderen. Binnen het huis gaat er iets (voor jou) essentieels stuk en de ander maakt er ook gebruik van. Je stelt voor om het te laten repareren, maar je huisgenoot weigert mee te betalen. Repareer je het toch en wat doe je dan? |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() plus ach, als excuus: je hebt ze toch ook niet verteld dat je niet rookt? je rookt ten minste netjes buiten voor de gezondheid van de baby en het fatsoen om het huis niet te laten stinken Je bent aan het leren voor een toets die je MOET halen, hij is erg belangrijk en plots komt er een mogelijkheid voor een date met een jongen/meisje waar je al heel lang gevoelens voor hebt. (eenmalig, als je wacht vervalt de optie) Dei extra leertijd zou mogelijk het verschil tussen slagen of niet slagen kunnen zijn. wat doe je?
Hugs are drugs and I'm an addict. Laatst gewijzigd op 25-07-2007 om 15:20. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Ik denk dat ik er later nog wel over zou praten, maar wel voorzichtig, en ook goed proberen uit te leggen waarom het me zo raakte. Nieuwe situatie: Een van je beste vrienden en jij delen een verslaveing, jullie besluiten er mee te stoppen. Je stop uiteindelijk voor jezelf en het lukt je ook om te stoppen. Maar die goeie vriend doet alsof hij/zij is gestopt maar je weet dat hij/zij er gewoon mee door gaat. Je spreekt hem/haar er op aan en hij/zij doet alsof zijn/haar neus bloed en alsof hij/zij ECHT niet meer verslaafd is. Wat doe je? Hoe lang hou je het vol voordat je het opgeeft? blijf je nog bij die persoon in de buurt? etc.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Medicatie.... Verwijderd | 51 | 16-07-2009 00:41 | |
Psychologie |
enquete Judy2 | 69 | 16-05-2005 08:42 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Liefde & Relatie |
stelling: echtscheiding moet duurder de abt van sion | 115 | 15-09-2003 21:52 | |
Beleidszaken |
ondemocratische benadering de abt van sion | 217 | 19-07-2003 11:03 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
kerstofobie: IK HAAT KERST! frankzinnig | 71 | 30-03-2003 07:46 |