Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-10-2002, 15:10
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Tweety2k schreef:
de wereld lijder
Mooie beeldsprak
Oud 22-10-2002, 16:13
Souljah
Souljah is offline
13e slachtoffer is zojuist overleden in een trauma-ziekenhuis(?). Een 40 jarige bus chaffeur stond in de portier van zn bus en werd toen in zn borst geraakt. Het was op een 'rust' plaats voor bussen wanneer ze hun route eindigen, in de buurt is een basketballveld en daarachter een groot bos.
Oud 22-10-2002, 16:50
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Ik denk dat de mensen die constant in angst leven afgeschoten te worden dat bijzonder weinig kan schelen.
mjah, slechte zaak...
Oud 23-10-2002, 09:58
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Hij scheint iets gezegt te hebben over dat hij het vooral op kinderen voorzien heeft ofzo, doet hij dat om de mensen nog meer te shockeren ofzo...
Het is echt echt een zieke psychopaat, en de mensen die op de eerste pagina zeiden dat ze hem zo "meesterlijk" vinden, vind ik ook behoorlijk ziek.
Oud 23-10-2002, 12:41
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Tweety2k schreef:
Amerika, de grote afrekenaar, de zogenaamde wereld lijder, bush die alles en iedereen aanvalt.
Zo zie je maar weer dat hij niet eens voor orde in zijn eigen land kan zorgen. Zoveel man op zo'n zaak, het leger en de fbi en ze hebben nog niks, een iemand kan toch niet slimmer zijn (of misschien toch wel) dan zoveel man bij elkaar.

Ik vind het natuurlijk verder wel erg dat het gebeurd maar amerika moest zich schamen.
www.fbi.gov

Natuurlijk weet jij precies hoe ze hem/haar te pakken moeten krijgen, ik denk dat ze je verhelderende blik erg goed kunnen gebruiken.
Oud 23-10-2002, 13:28
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ik denk dat de meeste Amerikanen überhaupt geen enkel idee hebben van de positie en functie van grondrechten in de maatschappij, en dat het zo ook bijzonder weinig kan schelen.
Wat is het verschil dan tussen de USA en NL? Het gaat hier om het feit dat mensen het vervelend vinden dat in de VS het leger bij die zoekacties helpt. Ik zie het punt daarin niet, en de gemiddelde Amerikaan al helemaal niet.

Bovendien, welke opties hebben ze nog meer, die 10M betalen?
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 15:03
MissCzechMeOut
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
www.fbi.gov

Natuurlijk weet jij precies hoe ze hem/haar te pakken moeten krijgen, ik denk dat ze je verhelderende blik erg goed kunnen gebruiken.
het gaat niet echt om het punt of ze hem wel of niet te pakken krijgen maar moest gewoon eventjes mijn frustratie's over amerika kwijt
Maar ik had hem allang in mijn eentje gepakt hoor
Oud 23-10-2002, 15:27
Verwijderd
Citaat:
bonelesschicken schreef:
btw dat het leger helpt bij een politie onderzoek is ongelooflijk eng. Dat mag niet eens volgens de grondwet.
Waarom mag dat niet?
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 15:38
t-style
t-style is offline
Oowke die gast is zeker slim dat ze m nog niet te pakken hebben.
Maar dan nog is t gewoon ziek, en dan schiet ie ook nog op kinderen...
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 16:16
marlies
marlies is offline
Citaat:
t-style schreef:
Oowke die gast is zeker slim dat ze m nog niet te pakken hebben.
Maar dan nog is t gewoon ziek, en dan schiet ie ook nog op kinderen...
Hij heeft het toch nog niet gedaan..op kinderen schieten? toch alleen gedreigd?

(niet dat dat niet erg is ofzo)
Oud 23-10-2002, 16:32
t-style
t-style is offline
hij heeft 1 jongetje van 13 jaar neergeschoten

Het laatste en jongste slachtoffertje is een jongen van 13 jaar. Zijn moeder had hem net naar school gevoerd. Terwijl ze hem nog gedag zwaaide, werd hij door een kogel vol in de borst geraakt. Zijn moeder sleurde hem in de auto en voerde hem naar het ziekenhuis. Zijn toestand was gisteravond nog kritiek.

maar of hij het overleefd heb weet ik niet..
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 11:26
D@mien
D@mien is offline
Die gasten die ze nu opgepakt hebben, hadden in hun wagen een sniper rifle, en zehadden hun auto aangepast zodat ze liggend in de kofferbak door voorgeboorde gaten kunnen schieten...en geen hond die et ziet...

Bron: CNN
Oud 25-10-2002, 12:07
Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Die gozer is opgepakt..
Als je het mij vraagt is de zaak opgelost..

http://www.planet.nl/news/0,2031,80_...0_4984,00.html
Oud 25-10-2002, 12:11
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Isobuster schreef:
Die gozer is opgepakt..
Als je het mij vraagt is de zaak opgelost..

http://www.planet.nl/news/0,2031,80_...0_4984,00.html
hm,, ik ben niet totaal overtuigd; lijkt me niet echt de persoon om allemaal lui omver te knallen. Hadden ze maar eerst het wapen vergeleken met de kogels voordat ze die kerel met naam, toenaam, huidskleur, religie, foto, etc., in de kranten hadden gezet.
En dan nog: ik vind het niks om daders zo aan de schandpaal te nagelen.
Oud 25-10-2002, 13:43
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
Joostje schreef:
hm,, ik ben niet totaal overtuigd; lijkt me niet echt de persoon om allemaal lui omver te knallen. Hadden ze maar eerst het wapen vergeleken met de kogels voordat ze die kerel met naam, toenaam, huidskleur, religie, foto, etc., in de kranten hadden gezet.
En dan nog: ik vind het niks om daders zo aan de schandpaal te nagelen.
Hmm, op diezelfde site staat 'het staat vast dat het wapen bij elf van de dertien beschietingen is gebruikt', dus dat klinkt alsof ze dat inderdaad vergeleken hebben.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 13:47
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef:
Hmm, op diezelfde site staat 'het staat vast dat het wapen bij elf van de dertien beschietingen is gebruikt', dus dat klinkt alsof ze dat inderdaad vergeleken hebben.
ow sorry dan . Dan lijkt het me dat ie schuldig is, maja, daar ben ik niet voor, en heeft de amerikaanse overheid een rechtssysteem voor. Tegenwoordig zijn het de media die iemand schuldig verklaren, en niet de rechter .
Oud 25-10-2002, 15:39
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Er gaat iemand 4155 jaar cel krijgen, vermoed ik
Oud 25-10-2002, 16:00
Verwijderd
Citaat:
Manus J. van Alles schreef:
Er gaat iemand 4155 jaar cel krijgen, vermoed ik
hihi.. jah, het lijkt er hier af en toe meer om te gaan wie er nou wel of geen verstand heeft van het rechtssysteem en welke loser het in zn botte harsens haalt een uitspraak te doen over de strafmaat.. terwijl die er geen ene flikker verstand van heeft..

neemt niet weg dat ik het wel vind dat die man(nen) psychisch toch niet echt, of echt niet, in orde zijn... al moet ik zeggen dat ik ook wel gedeeltelijk snap dat er sommigen mensen hier bijzijn die zeggen dat ze hem meesterlijk vinden... hoe moet ik het uitleggen, uiteraard keur ik het niet goed ofzo, maar het is iig beter bedacht dan iemand die een bom opblaast, mitrailleur leegschiet in winkelstraat of zoiets dergelijks. Hm, als er nu maar niemand in Nederland op dit idee gaat komen, zijn der vast wel meer bij die meesterlijk genoemd willen worden.. In ieder geval blij dat ze nu zijn opgepakt!
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 16:23
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Birgit schreef:
hihi.. jah, het lijkt er hier af en toe meer om te gaan wie er nou wel of geen verstand heeft van het rechtssysteem en welke loser het in zn botte harsens haalt een uitspraak te doen over de strafmaat.. terwijl die er geen ene flikker verstand van heeft..
Et lijkt me hier duidelijk dattie bedoelt dat die gasten lang gaan wegrotten ergens...en dat zal ook wel gebeuren denk ik
Oud 25-10-2002, 16:24
BARON
BARON is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
en wie krijgt er weer gelijk?
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 16:33
Isa
Isa is offline
ze hebben 'm.
een islamiet, heo kan het ook anders.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 16:38
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:

Oud 25-10-2002, 16:44
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
ze hebben 'm.
Most mass murderers are male, white, conservative and come from relatively stable, lower-middle-class backgrounds.

bron
Dat was ook al jaren bekend trouwens. Heeft o.a. ermee te maken dat de Westerse wereld nauwelijks meer sociale controle heeft, in tegenstelling tot de rest van de wereld.

Dus het kan heel erg goed anders.
Oud 25-10-2002, 17:09
Nate
Nate is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
ze hebben 'm.
Trek een nummertje en ga achter in de rij staan om een reactie te krijgen op deze mongolide, ondoordachte, en asociale opmerking.
Oud 25-10-2002, 17:11
Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
ze hebben 'm.
L Ser

Niet lullig bedoeld ofsow, maar waar slaat dit op?
Oud 25-10-2002, 19:20
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
D@mien schreef:
Et lijkt me hier duidelijk dattie bedoelt dat die gasten lang gaan wegrotten ergens...en dat zal ook wel gebeuren denk ik
Ja, en dat men in Amerika altijd van die leuke cumulatieve straffen geeft
Oud 25-10-2002, 19:35
Joostje
Joostje is offline
Lijkt me deels te wijten aan traumatische ervaringen in golfoorlog, en gebrek aan opvang naa oorlog?
Oud 25-10-2002, 19:58
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Joostje schreef:
Lijkt me deels te wijten aan traumatische ervaringen in golfoorlog, en gebrek aan opvang naa oorlog?
Idd. Doet me denken aan RamboI.
Oud 26-10-2002, 22:55
MissCzechMeOut
WASHINGTON - In het onderzoek naar de sluipschutter die in de omgeving van de Amerikaanse hoofdstad Washington tien mensen doodschoot, is zaterdag een derde persoon aangehouden. Hij geldt volgens de FBI niet als verdachte maar als "belangrijke getuige".

De 26-jarige Nathaniel Osbourne werd in de staat Michigan opgepakt. Hij staat geregistreerd als mede-eigenaar van de blauwe Chevrolet Caprice. Deze wagen werd door de verdachten vermoedelijk gebruikt bij de moorden. Liggend in de auto zou de dader door een gat in de kofferbak op de slachtoffers hebben geschoten.

Het Openbaar Ministerie in de staat Maryland heeft de beide verdachten John Allen Muhammad (41) en de 17-jarige John Lee Malvo aanklaagd voor zes moorden. Tegen beide mannen zou volgens functionarissen binnen het OM de doodstraf worden geëist, aldus de BBC.

Ook in de zuidelijke staat Alabama is een aanklacht wegens moord ingediend tegen Muhammad en Malvo. Zij worden verdacht van het doodschieten van een vrouw vorige maand tijdens een overval in de stad Montgomery.

bron: nu.nl
Oud 27-10-2002, 02:57
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
ze hebben 'm.
Een laag opgeleid iemand die ondoordachte opmerkingen maakt, hoe kan het ook anders.

Maar serieus, er is geen aanwijzing dat z'n religie iets met de moorden te maken heeft. En wat is de verhouding Islamitische vs. niet-Islamitische sereimoordenaars in de VS? Hoeveel Amerikaanse Islamitische moordenaars kun je überhaupt noemen?

En om als leek nog maar even over de strafmaat te speculeren: de doodstraf. Ik zie weinig verzachtende omstandigheden die in het voordeel van de schutter spreken.
Reageren

Regels voor berichten