Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-07-2007, 12:33
Wind's Embrace
Wind's Embrace is offline
Citaat:
Cirílico schreef op 31-07-2007 @ 13:32 :
Ik lees meer dan ik post.

Ik vind je post wel heel erg de indruk wekken dat je dorpeling bent, dus ik stem jou eruit.

*duivelaartje*
Ja, de eigenlijke bedoeling van het spel is dat we alle dorpelingen eruit werken.
Oud 31-07-2007, 12:49
Yoshimare
Yoshimare is offline
Oud 31-07-2007, 12:58
Daboman
Daboman is offline
Ehm jah, dan stem ik Roos.
Oud 31-07-2007, 13:04
Severus
Severus is offline
Citaat:
Cirílico schreef op 31-07-2007 @ 13:32 :
Ik lees meer dan ik post.

Ik vind je post wel heel erg de indruk wekken dat je dorpeling bent, dus ik stem jou eruit.
Freudiaanse verspreking? *notitieblokje pakt en neerkrabbelt*

Het is trouwens weer eens tijd voor het eerste stemoverzicht.

Daboman

Duivelaartje
Severus
Roos (?)

Roos

Maxwell
Cirílico
Daboman
Tink
Elpida

Hoe komt het toch dat er iedere keer weer dreiging op gelijkspel is?

EDIT: Stemoverzicht geupdated.

Laatst gewijzigd op 31-07-2007 om 16:58.
Oud 31-07-2007, 13:06
Yoshimare
Yoshimare is offline
Iemand loopt bewust gelijkspel te veroorzaken.
Oud 31-07-2007, 13:08
Severus
Severus is offline
Citaat:
Yoshimare schreef op 31-07-2007 @ 14:06 :
Iemand loopt bewust gelijkspel te veroorzaken.
Ja, daar was ik ook al achter. Ik bedoelde meer hoe 'ie dat voor elkaar krijgt.
Oud 31-07-2007, 15:34
Tink*
Tink* is offline
Ik stem mee op Roos, beetje nutteloos idd om gewoon oke te posten en verder niks geen theorieën of wat. En eigenlijk vind ik Cirilico nog steeds verdacht, maar ik zal maar even anti-gelijkspel helpen, ofzo!
Oud 31-07-2007, 15:35
Yoshimare
Yoshimare is offline
Citaat:
Severus schreef op 31-07-2007 @ 16:34 :
Nou, blijkbaar is het hele dorp voor honderd jaar in slaap gevallen?
Ik ben nog klaarwakker.

edit:
Oud 31-07-2007, 15:36
Severus
Severus is offline
Citaat:
Yoshimare schreef op 31-07-2007 @ 16:35 :
Ik ben nog klaarwakker.
Dûh, je bent een geest.
Oud 31-07-2007, 16:28
Verwijderd
Ik wil eigenlijk op Severus stemmen, maar dat lijkt me vrij nutteloos als iedereen voor Daboman óf Roos schijnt te gaan. Ik stem daarom op Roos.
Oud 31-07-2007, 16:37
duivelaartje
duivelaartje is offline
Zó komen we dus aan gelijkspel..
Oud 31-07-2007, 17:29
Spelleider
Spelleider is offline
Lieve Josimar, ik weet dat je graag mee wil posten, maar zou je dat alsjeblieft willen beperken tot dingen die geen mensen beschuldigen, helpen, of op andere manieren het spel beinvloeden? Dit is niet eerlijk tegenover de rest.

Alvast bedankt.
Oud 31-07-2007, 18:38
P-apple
P-apple is offline
Ik stem mee op Roos
Oud 31-07-2007, 18:41
Yoshimare
Yoshimare is offline
Citaat:
Spelleider schreef op 31-07-2007 @ 18:29 :
Lieve Josimar, ik weet dat je graag mee wil posten, maar zou je dat alsjeblieft willen beperken tot dingen die geen mensen beschuldigen, helpen, of op andere manieren het spel beinvloeden? Dit is niet eerlijk tegenover de rest.

Alvast bedankt.
Maar ik mag wel gewoon praten?

Die opmerking was btw gaar niet beïnvloedend, liefie.

Maar, ik *zip* hem vanaf nu.
Oud 31-07-2007, 18:42
duivelaartje
duivelaartje is offline
Daboman

Duivelaartje
Severus
Roos (?)

Roos

Maxwell
Cirílico
Daboman
Tink
Elpida
P-apple

Hm, het neigt nu niet naar gelijkspel. Maar of Roos een goede keuze is; ik betwijfel het.
Oud 31-07-2007, 18:49
Verwijderd
Daboman

Duivelaartje
Severus
Roos (?)
MadameMinke

Roos

Maxwell
Cirílico
Daboman
Tink
Elpida
P-apple

dus.
Oud 31-07-2007, 19:14
TopDrop
TopDrop is offline
Ik wil eigenlijk helemaal niet op Roos stemmen, maar gelijkspel is nog kanslozer. Dus ik moet wel Sorry Roos
Oud 31-07-2007, 19:20
Severus
Severus is offline
Ik vind het maar vreemd dat terwijl zoveel mensen kritiek op Daboman hadden en hem weg wilden, ze bij hun grote kans allemaal massaal op Roos gaan stemmen. Hier klopt iets niet.....
Oud 31-07-2007, 19:21
Verwijderd
Citaat:
Severus schreef op 31-07-2007 @ 20:20 :
Ik vind het maar vreemd dat terwijl zoveel mensen kritiek op Daboman hadden en hem weg wilden, ze bij hun grote kans allemaal massaal op Roos gaan stemmen. Hier klopt iets niet.....
Ik vind het ook verdacht worden. Ik vraag me ook echt af waar die aanval op Roos ineens vandaan komt.
Oud 31-07-2007, 19:23
TopDrop
TopDrop is offline
Ik snap ook niet waarom het steeds gelijkspel dreigt te worden tussen twee personen.
Oud 31-07-2007, 19:30
Wind's Embrace
Oke, eerst was er gelijkspel tussen Yoshimare en Topdrop. Yoshimare stierf.

Daarna leek de meerderheid voor Daboman te willen stemmen. Uit het niks werd er ineens massaal voor Dvine gekozen, waardoor Daboman overleefde.

Nu hebben er weer tig mensen kritiek op Daboman, en uit het niks stemt iedereeen ineens op Roos.

Volgens mij spelen de wolven een heel tactisch spel momenteel.
Oud 31-07-2007, 19:34
Verwijderd
Ik denk dan ook dat er in het rijtje van de Roos-stemmers veel wolven zitten. Maar goed, ik verdenk Roos dan ook echt niet. En zo hebben ze er dan TopDrop ook ineens bij, als hij tenminste geen wolf is.

Ik ga 's even de pagina's doorspitten om te zoeken naar wie Yoshimare, Dvine en Roos voor het eerst opperde.
Oud 31-07-2007, 19:35
Severus
Severus is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 31-07-2007 @ 20:21 :
Ik vind het ook verdacht worden. Ik vraag me ook echt af waar die aanval op Roos ineens vandaan komt.
Maxwell opperde haar het eerst, en daarna vielen Círilico en Daboman hem meteen bij. De rest volgde later, en de laatste stemmers stemmen slechts op Roos om gelijkspel te voorkomen.

Het lijkt me duidelijk dat we in het lijstje van de Roos-stemmers moeten kijken, omdat daar zeker twee van de wolven inzitten. En de verrader kan ook nog altijd de uitslag manipuleren, dus als Daboman werkelijk de verrader zou zijn, wordt het tijd dat we hem er uit knikkeren (verraders zijn maar beperkt bruikbaar voor dorpelingen - als ze te lang er in blijven zitten, wordt het gevaarlijk).

Als ik kijk naar wie bij de vorige keer bij de Yoshimare-stemmers zaten en nu weer bij de Roos-stemmers, blijkt dat geen van de Yoshimare-stemmers nu bij de Roos-lijst zitten. Dat is verdacht. De wolven willen niet opvallen en stemmen of gewoon op Daboman, of laten niets van zich horen.

Mijn gevoel zegt momenteel: Daboman is de verrader, Elpida is heks of weerwolf, Círilico is weerwolf en Duivelaartje of Skilly zijn de derde weerwolf. Spoonie zou misschien ook nog kunnen, aangezien Yoshimare hem het eerst verdacht. En Maxwell ook nog, aangezien hij Roos het eerst opperde (en hij normaal trouwens veel meer van zich laat horen tijdens het spel - nu kwam hij lukraak zomaar met een 'verdachte').

Dus deze mensen houd ik wat scherper in de gaten.....

Laatst gewijzigd op 31-07-2007 om 19:37.
Oud 31-07-2007, 19:47
maxwell
maxwell is offline
Citaat:
Severus schreef op 31-07-2007 @ 20:35 :
Blablabla
Verdacht dat jij mij als eerste noemt die jij verdacht maakt..

Aangezien je dit als eerst zei:
Citaat:
Severus schreef op 31-07-2007 @ 01:52 :
Erg makkelijk om Twinkebel achterna te lopen. Jouw post bevat geen enkele inhoud.

*notitie maakt*
Overigens ben ik haast nooit zo overdreven actief bezig met het wwspel enkel als ik wolf ben dit keer ben ik dat dus niet.

Ik weet wel wie ik verdacht vind voor de volgende ronde
Oud 31-07-2007, 19:51
Severus
Severus is offline
Toen vond ik de opmerking van Roos inderdaad verdacht, maar nu een hele horde dorpelingen op haar gestemd heeft (en ze naar alle waarschijnlijkheid vanavond het loodje legt) weet ik toch wel zeker dat ze geen weerwolf is. Misschien is ze de heks, dat zou nog wel kunnen - maar daar verdenk ik Elpida meer van dan haar.

Dus jouw argument is mijns inziens op niets gebaseerd. Misschien stem ik volgende ronde wel op jou (als ik dan nog leef) en niet op Daboman, want jij bent talloze malen weerwolf geweest en het zou niet zo gek zijn als je het weer was. Zeker met jouw stille 'werkwijze' dit spel.
Oud 31-07-2007, 19:56
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Severus schreef op 31-07-2007 @ 20:20 :
Er zijn helemaal niet zoveel mensen die me echt per se weg willen hebben. Dat zijn alleen Topdrop en Wind's embrace. Er zijn wel mensen die me een beetje verdenken. [edit] En als ik me vergis dan reageren die mensen wel door te zeggen dat ze me nu heel verdacht vinden[/edit]

Wel vreemd dat ze allebei niet op me gestemd hebben of dat niet aangegeven hebben.

Laatst gewijzigd op 31-07-2007 om 19:58.
Oud 31-07-2007, 19:58
maxwell
maxwell is offline
Citaat:
Severus schreef op 31-07-2007 @ 20:51 :
Toen vond ik de opmerking van Roos inderdaad verdacht, maar nu een hele horde dorpelingen op haar gestemd heeft (en ze naar alle waarschijnlijkheid vanavond het loodje legt) weet ik toch wel zeker dat ze geen weerwolf is. Misschien is ze de heks, dat zou nog wel kunnen - maar daar verdenk ik Elpida meer van dan haar.

Dus jouw argument is mijns inziens op niets gebaseerd. Misschien stem ik volgende ronde wel op jou (als ik dan nog leef) en niet op Daboman, want jij bent talloze malen weerwolf geweest en het zou niet zo gek zijn als je het weer was. Zeker met jouw stille 'werkwijze' dit spel.
dat ik vaak weerwolf ben geweest zegt niets over dat ik het nu ben, en dat ik een "stille 'werkwijze" heb vind ik al helemaal knap
Oud 31-07-2007, 19:59
Severus
Severus is offline
Citaat:
maxwell schreef op 31-07-2007 @ 20:58 :
dat ik vaak weerwolf ben geweest zegt niets over dat ik het nu ben, en dat ik een "stille 'werkwijze" heb vind ik al helemaal knap
Ik ben zeker twee keer met jou weerwolf geweest, ik weet wel ongeveer hoe jij te werk gaat.
Oud 31-07-2007, 20:00
Daboman
Daboman is offline
Oh jah, en de wolven willen me er natuurlijk eruit hebben. Ik blijf bij dit standpunt. 3 keer te werk gaan om me eruit te werken is me net even iets te toevallig.
Oud 31-07-2007, 20:03
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Daboman schreef op 31-07-2007 @ 20:56 :
Er zijn helemaal niet zoveel mensen die me echt per se weg willen hebben. Dat zijn alleen Topdrop en Wind's embrace. Er zijn wel mensen die me een beetje verdenken. [edit] En als ik me vergis dan reageren die mensen wel door te zeggen dat ze me nu heel verdacht vinden[/edit]

Wel vreemd dat ze allebei niet op me gestemd hebben of dat niet aangegeven hebben.
Wie zegt dat ik je perse eruit wil hebben? Als dat echt zo was had ik wel op je gestemd. Gelijkspel of niet.
Oud 31-07-2007, 20:04
maxwell
maxwell is offline
Citaat:
Severus schreef op 31-07-2007 @ 20:59 :
Ik ben zeker twee keer met jou weerwolf geweest, ik weet wel ongeveer hoe jij te werk gaat.
Ik weet ook hoe jij te werk gaat hoor
Oud 31-07-2007, 20:07
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 31-07-2007 @ 21:03 :
Wie zegt dat ik je perse eruit wil hebben? Als dat echt zo was had ik wel op je gestemd. Gelijkspel of niet.
Je vond me wel verdacht. Je hebt ergens subtiel een hint laten vallen dat je me zag als een slechterik. Dat was die post dat je zei van "En dit is de alles verklarende post". Je hebt ook verder niemand anders genoemd en dus lijkt het me logisch dat je wel op me zou willen stemmen als je bij de goederiken hoort.
Oud 31-07-2007, 20:09
Spelleider
Spelleider is offline
Daboman kwam uitgeput thuis. Hoewel de mensen van het dorp hem eerst een lafaard vonden omdat hij Dvine had laten sterven, in plaats van zichzelf te offeren, leken de dorpelingen hem nu ronduit te haten, nu er een tweede persoon in zijn nabijheid was gestorven. Niemand had een verklaring voor hoe Twinkebel had kunnen sterven. Het was duidelijk dat het om een weerwolf ging, maar hoe dat kon terwijl ze in een groepje liepen snapte niemand. Boze tongen beweerde dat het iemand uit dat groepje moest zijn geweest. En dat veroorzaakte weer een massale haat jegens Daboman. Daboman begon medelijden te krijgen met zichzelf. Hij wilde gewoon graag populair zijn, er bij horen, maar nu zag iedereen hem als een moordenaar. Oke, het was waar dat hij Twinkebel nooit echt had gemogen. En oké, hij had liever Dvine dood gehad dan dat hij zelf was gestorven, maar toch.

Daboman zuchtte. Het was zinloos om zelfmedelijden te hebben. Morgen ging hij wel op stap naar een dorpje in de buurt, lekker meiden versieren. Dat zou hem wel opvrolijken. Hij ging slapen. Hij had een onrustige droom over dat Dvine terug kwam als geest om hem te vermoorden. Hij werd bang wakker. Wat een rotdroom was dat geweest. Daboman moest in zichzelf lachen. Alsof Dvine terug kon komen. Hij kleedde zich snel aan, en ging naar buiten. Tijd voor de chickies, dacht hij bij zichzelf.

Helaas liep dat niet helemaal zoals Daboman gepland had. Buiten stond namelijk een enorme groep met kwade mensen, die begonnen te schreeuwen toen ze hem zagen. Daboman wist niet wat er gebeurde, maar het werd al snel duidelijk dat ze het op hem hadden voorzien. 'We pikken jouw moorden niet langer!' schreeuwde eentje. Een ander iemand viel hem bij. 'Ga terug naar waar je vandaan komt, jij verrader!' Daboman wist niks te zeggen. Een traan rolde over zijn wang. Hij staarde bijna emotieloos naar de groep mensen.

Lisaaah kwam aangerend. 'Waar zijn jullie mee bezig?' riep ze. 'We gaan die verrader te grazen nemen!' antwoordde een van de dorpsmensen. Lisaaah dacht even na. 'Hij verdient inderdaad straf, maar we moeten hem niet vermoorden! Dan zijn we net zo erg als hij. Daarbij.. hij is een vriend van me..'
Elpida keek woedend. 'Als je ons niet helpt, ben je tegen ons. Dan ga jij er ook aan. Kies maar'. Lisaaah keek zwijgend naar Elpida.

Toen kwam ook Roos aangelopen. Roos was een beeldschoon meisje, en hoorde bij een van de rijkere gezinnen die het dorpje had. Bijna elke jongen vond haar leuk, en Daboman was, ondanks dat hij zo op zichzelf was, geen uitzondering. 'Jullie gaan Daboman toch geen pijn doen?!' zei ze angstig. 'Hij gaat eraan' zei Elpida. 'En wie ons tegen houdt, gaat met hem mee!'. Roos werd bleek. 'Lisaaah.. je moet ze stoppen.. jij bent een vriend van hem...' Lisaaah staarde haar met trieste ogen aan. 'Sorry..' fluisterde ze. Elpida pakte haar zwaard, en stond klaar om te beginnen met de marteling van Daboman. Wat niemand verwacht had was dat Daboman in een snelle beweging Roos neerstak. De omstanders schrokken, het zwaard van Daboman was in de buurt van haar hart haar lichaam binnengedrongen. Roos viel gewond op de grond.

Daboman zette het op een rennen, maar het duurde niet lang voordat hij tegen Kitsch opknalde. 'En waar denk jij heen te gaan?! Ik was nog een van degenen die probeerde te regelen dat je niet gedood zou worden.. maar nu je Roos dit hebt aangedaan.. je kan het mooi vergeten.' Hij pakte Daboman bij zijn keel, en sleepte hem mee. Snel werd touw gezocht zodat ze Daboman de ergste dood konden geven die ze kenden, ophanging. Toen alles klaar stond pakten Elpida en Kitsch Daboman en hingen hem in de strop. 'Heb je nog laatste woorden voor je ste..' Elpida werd onderbroken door Hanneke. 'Roos is ernstig gewond, maar niet in levensgevaar. Daboman heeft haar hart net gemist.. ze zal het overleven'. De groep was duidelijk opgelucht. Elpida herhaalde haar vraag aan Daboman. Die keek droevig, en reageerde toen. 'Ik.. ik ben geen weerwolf.. ik ben de koppelaar.. mensen noemen me weleens cupido..' Het blokje onder de voeten van Daboman werd weggetrapt, en het touw deed z'n werk. De dorpelingen hadden hun zin gehad, Daboman was eindelijk aan zijn eind gekomen.

01. Flowtje
02. Tink*
03. Elpida
04. Cirílico
05. Roos
06. Dvine (ziener)
07. TopDropje
08. Lisaaah
09. Duivelaartje
10. Biertank 52 (tovenaar)
11. MadameMinke
12. Yoshimare (jager)
13. Maxwell
14. Severus
15. Twinkebel
16. Kitsch
17. P-apple
18. Skilly
19. Spoonie
20. Wind's Embrace
21. Daboman (cupido)
22. Kunst (weerwolf)

Blauw = opgehangen
Rood = opgegeten
Groen = neergeschoten door jager
Paars = dood door liefdesverdriet

En weer een verkeerde keuze van de dorpelingen, en weer iemand aan de kant van de dorpelingen minder. Het is volle maan, en etenstijd voor de weerwolven. Wie zullen zij kiezen? Deze keuze is aan hun, en ze hebben tot morgenavond 20.30 om dit te besluiten.
Oud 31-07-2007, 20:12
Severus
Severus is offline
Zo, dus hij is niét de verrader. Dan zou TopDrop het misschien nog kunnen zijn, want een verrader moet toch redelijk op de voorgrond treden en dat heeft hij zeker gedaan (met zijn felle discussie met Daboman).
Oud 31-07-2007, 20:12
Tink*
Tink* is offline
Er zijn echt veel mensen aan het liegen zeg. Maar Daboman was dus niet de verrader, dus we schieten nog niet veel op.
Oud 31-07-2007, 20:13
Daboman
Daboman is offline
Ai, dat is nou jammer

Dorpelingen. Succes ermee
Oud 31-07-2007, 20:14
Severus
Severus is offline
Zeker is dat de meeste wolven bij de Roos-stemmers zaten. Roos zelf kan misschien nog een wolf zijn - ze kon die 'verdachtmaking' dan hebben omdat de andere twee wolven niet op haar zouden stemmen en de verrader sowieso ook niet.

De mensen in het Roos-lijstje moeten we nu dus zeker wat nauwer in de gaten houden, maar dat betekent niet dat we ons er op moeten blindstaren. Er kan net zo goed nog een lone wolf bij de Daboman-stemmers zitten, of die lone wolf heeft helemaal niets van zich laten horen deze ronde.
Oud 31-07-2007, 20:16
Bongalientje
Bongalientje is offline
De statistieken wijzen op een winst voor de wolven , ook al ben ik al lang dood ben ik daar toch blij mee.
Oud 31-07-2007, 21:45
duivelaartje
duivelaartje is offline
Daboman

Duivelaartje
Severus
Roos
MadameMinke

Roos

Maxwell
Cirílico
Daboman
Tink
Elpida
P-apple

En nog 5 die niets van zich hebben laten horen op wie ze gingen stemmen. Of het waren allemaal Daboman-stemmers, of er zitten wolven bij Roos. Of allebei.
Oud 31-07-2007, 22:16
Wind's Embrace
Mensen waarom word ik consequent vergeten in dat stemlijstje? Ik heb allang gezegd dat ik op Daboman stemde Zoek maar terug als je wilt.
Oud 31-07-2007, 22:17
Wind's Embrace
Oh en ik zie net dat Daboman cupido was? Daboman, waarom speelde je zo raar?
Oud 01-08-2007, 09:17
Yoshimare
Yoshimare is offline
Oud 01-08-2007, 10:22
Cirílico
Cirílico is offline
Citaat:
Severus schreef op 31-07-2007 @ 14:04 :
Freudiaanse verspreking? *notitieblokje pakt en neerkrabbelt* [/i]
Nee, geen verspreking.

Ik ga volgende keer denk ik Wind's Embrace stemmen. Zij doet raar en stond ook twee keer op de gelijkspellijstjes.
Oud 01-08-2007, 10:28
Bongalientje
Bongalientje is offline
Citaat:
Severus schreef op 31-07-2007 @ 14:04 :
Freudiaanse verspreking? *notitieblokje pakt en neerkrabbelt*
[/i]
Misschien bedoelde hij gewoon dat het wel heel erg 'doen alsof dorpeling' is en het daardoor ongeloofwaardig is?

Laatst gewijzigd op 01-08-2007 om 10:35.
Oud 01-08-2007, 10:34
Cirílico
Cirílico is offline
Dat bedoelt hij inderdaad.
Oud 01-08-2007, 13:52
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 31-07-2007 @ 22:45 :
En nog 5 die niets van zich hebben laten horen op wie ze gingen stemmen. Of het waren allemaal Daboman-stemmers, of er zitten wolven bij Roos. Of allebei.
Ik was de vanaf maandag weg en heb zondag laten weten dat ik dinsdag op daboman wilde stemmen.

Citaat:
Severus schreef op 31-07-2007 @ 21:14 :
Zeker is dat de meeste wolven bij de Roos-stemmers zaten. Roos zelf kan misschien nog een wolf zijn - ze kon die 'verdachtmaking' dan hebben omdat de andere twee wolven niet op haar zouden stemmen en de verrader sowieso ook niet.

De mensen in het Roos-lijstje moeten we nu dus zeker wat nauwer in de gaten houden, maar dat betekent niet dat we ons er op moeten blindstaren. Er kan net zo goed nog een lone wolf bij de Daboman-stemmers zitten, of die lone wolf heeft helemaal niets van zich laten horen deze ronde.
Ja precies, dat laatste. Ik denk dat het niet verstandig is alleen naar die lijstjes te kijken, maar eerder naar wie wie in bescherming neemt

Laatst gewijzigd op 01-08-2007 om 13:54.
Oud 01-08-2007, 18:35
Skilly
Skilly is offline
Ben weer van weggeweest, Ik moet de hele post nog doorlezen. Ik had verwacht dat ik al dood zou zijn eigenlijk.
Oud 01-08-2007, 19:02
Severus
Severus is offline
Zo, ik ben benieuwd wie er vanavond uit gaat vliegen. Ik heb een voorgevoel, eerlijk gezegd. Kijken of het klopt.
Oud 01-08-2007, 20:01
Spelleider
Spelleider is offline
Een stilte was over het dorpje gevallen. De stilte was onverwacht, bijna eng, en het was begonnen op het moment dat Daboman was overleden. De sfeer in het dorpje was veranderd. Er waren de laatste tijd veel doden gevallen, waarvan veel onschuldige. Een hoop mensen waren verdrietig omdat ze een belangrijk persoon hadden verloren. Maar, ondanks wat iedereen verwachtte, kwamen er geen aanvallen meer van de wolven. De eerste weken was iedereen nog extreem op zijn hoede, maar naarmate er meer tijd verstreek, begonnen mensen hun voorzichtigheid stukje bij beetje te laten vallen. 's Nachts liepen er steeds vaker weer mensen buiten, mensen waren duidelijk optimistischer, en er werd weer over een toekomst voor het dorpje gepraat.

Alles leek weer goed te zijn, maar MadameMinke was de enige die beter wist. Zij was degene die ondertussen de leiding over het dorpje had gekregen. MadameMinke was een mooie, maar verwaande, vrouw die er op had gestaan dat iedereen haar MadameMinke zou noemen. Er werd gefluisterd dat er mensen in de kerkers waren gegooid toen zei deze regel weigerden te volgen. Minke was een goede, maar hoogmoedige leidster.

Ze was momenteel in gesprek Severus, degene die de beveiliging van het dorpje in de gaten hield. Ze spraken over een zogenaamd schild, zoals Severus het noemde. Dat schild was in werkelijkheid een onzichtbare barriere, die al eeuwenlang het dorpje had beschermd tegen aanvallen en andere problemen. De laatste tijd was het schild verzwakt, doordat Biertank teveel bezig was geweest met zijn liefje, in plaats van het schild goed te onderhouden. Maar, zo vertelde Severus, het schild was de laatste tijd weer steeds sterker geworden. Wat niemand wist was dat iemand het werk van Biertank had overgenomen, en zo het dorpje beschermde tegen ellende. Maar, zo vertelde Severus aan Minke, niemand scheen te weten wie diegene was. Biertank was nooit gezien met iemand anders dan zijn vriendin, en het was cruciaal om te weten wie deze nieuwe tovenaar was.

MadameMinke dacht even na. Het was blijkbaar belangrijk dat de tovenaar gevonden werd, maar zolang niemand het wist, kon er ook niemand diegene opzettelijk vermoorden. Toch, zo kon diegene ook niet beschermd worden voor problemen. Ze nam een besluit. 'Oke, stel een onderzoek in naar de tovenaar. We moeten weten wie dit is.' Severus knikte, en liep weg. Toen ze uit het warme kantoortje liep werd ze aangehouden door een lange, knappe man. Ze werd bijna spontaan verliefd op hem. Ze trilde helemaal. Wat gek, dacht ze bij zichzelf, normaal geef ik niks om uiterlijk. Maar deze vreemdeling heeft zo iets speciaals over zich.. De man keek haar in haar ogen. Ze wist niks te zeggen. Zonder een woord te zeggen liep de man weg, en verdween in het niks. Severus was totaal verbaasd, en liep een beetje droevig naar haar huis.

Daar aangekomen maakte ze een lijstje van mogelijke tovenaars. De enige die nog enigszins verdacht was was Maxwell. Maxwell was een vriend van Biertank geweest, en had mogelijk wat kunstjes van hem geleerd. Toch werd haar aandacht mysterieus naar een ander iemand van het lijstje getrokken. Ze wist niet waarom, maar besloot diegene maar eerst te bezoeken.

Ze klopte aan bij een armoedig, donker huisje. Het leek alsof er niemand kón wonen in zo'n krot, maar na een paar ogenblikken werd er toch opengedaan. Severus werd binnen gelaten, en ze stapte de hal in. Die was totaal anders dan ze ooit had kunnen vermoeden terwijl ze buiten stond. Er was geen ander woord voor dan schitterend. Er hingen prachtige foto's, de huiskamer had een lichte kleur, en het geheel zag er warm en gezellig uit.

Severus wilde vragen of de eigenaar iets van magie wist, maar plots voelde zij de hand van de knappe vreemdeling op haar schouder. Hij keek haar aan, en ze voelde enorme seksuele gevoelens opkomen. Deze veranderde ineens in een enorme behoefte om te knuffelen, waarna het weer veranderde in een enorm droef gevoel. Ze kon toch nooit bij hem zijn, dacht ze bij zichzelf. Deze gedachte leek haar woedend te maken. Ze greep een kandelaar die naast haar stond, en begon keihard op het jonge meisje in te slaan. Geen deel van haar lichaam werd gespaard. Het vreemde was dat ze niet schreeuwde, alsof ze geen pijn voelde. Dit maakte Severus zelfs nog kwader. Ze sloeg zo hard als ze kon op het meisjes hoofd, maar het was nog niet genoeg. Het meisje viel op de grond, maar Severus wilde bloed proeven. Het werd rood voor haar ogen, en ze stortte zich op de hals van het meisje die zich totaal niet kon verdedigen. Severus' tanden verdwenen in haar keel, en pas toen Severus bloed proefde, verdween haar woede.

Ze kreeg opeens door waar ze mee bezig was, en walgde van haar zelf. De knappe man stond niet langer achter haar, en Severus was niet langer agressief. De spreuk die haar dit had laten doen, was uitgewerkt, maar had zijn uitwerking niet gemist. De naam van het meisje schoot opeens door Severus' hoofd heen, alsof ze hem altijd had geweten. P-Apples dode ogen keken haar emotieloos aan, alsof ze haar verweet dat Severus haar dit had aangedaan.

Severus had een zwaar gevoel in haar buik. Eerst dacht ze dat het door de schok, het schuldgevoel, de ellende kwam. Pas toen ze beter oplette begon ze door te krijgen wat de werkelijke prijs van haar falen was. Het schild dat over het dorpje hing was verdwenen, ze kon het voelen. P-Apple was degene die ze zocht.. P-Apple was de leerling-tovenaar...

01. Flowtje
02. Tink*
03. Elpida
04. Cirílico
05. Roos
06. Dvine (ziener)
07. TopDropje
08. Lisaaah
09. Duivelaartje
10. Biertank 52 (tovenaar)
11. MadameMinke
12. Yoshimare (jager)
13. Maxwell
14. Severus
15. Twinkebel
16. Kitsch
17. P-apple (leerling)
18. Skilly
19. Spoonie
20. Wind's Embrace
21. Daboman (cupido)
22. Kunst (weerwolf)

Blauw = opgehangen
Rood = opgegeten
Groen = neergeschoten door jager
Paars = dood door liefdesverdriet

Hap, slik, weg. De laatste beschermengel van de dorpelingen is verdwenen, en de weerwolven hebben wederom een feestje te vieren vanavond. Het is nu aan de dorpelingen om wraak te nemen. Stemmen kan tot morgenavond 20.30u.
Oud 01-08-2007, 20:04
Severus
Severus is offline
OMG, ik dacht dat ik dood zou zijn.

Verder: kut, nu wordt het menens.

Citaat:
Spelleider schreef op 01-08-2007 @ 21:01 :
Toen ze uit het warme kantoortje liep werd ze aangehouden door een lange, knappe man. Ze werd bijna spontaan verliefd op hem. Ze trilde helemaal. Wat gek, dacht ze bij zichzelf, normaal geef ik niks om uiterlijk. Maar deze vreemdeling heeft zo iets speciaals over zich.. De man keek haar in haar ogen. Ze wist niks te zeggen. Zonder een woord te zeggen liep de man weg, en verdween in het niks. Severus was totaal verbaasd, en liep een beetje droevig naar haar huis.
Citaat:
Spelleider schreef op 01-08-2007 @ 21:01 :
Severus wilde vragen of de eigenaar iets van magie wist, maar plots voelde zij de hand van de knappe vreemdeling op haar schouder. Hij keek haar aan, en ze voelde enorme seksuele gevoelens opkomen. Deze veranderde ineens in een enorme behoefte om te knuffelen, waarna het weer veranderde in een enorm droef gevoel. Ze kon toch nooit bij hem zijn, dacht ze bij zichzelf. Deze gedachte leek haar woedend te maken.
Hmm, herkenning. *ghosts from the past*

Laatst gewijzigd op 01-08-2007 om 20:07.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten