Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-08-2007, 14:40
red wolf
beste mensen, voor eerst allen een prettige vakantie toegewenst.
mijn probleem is hetvolgende: ik heb een herecamen voor analitisch boekhouden, je weet wel, kostenberekening enzo voor bedrijven. ik begrijp er geen bal van, zoals velen van mn vrienden, en nu moet ik dat leren (alleen). dat lukt me nooit. is er iemand die het principe van analytisch boekhouden begrijpt en (kort) zou kunnen uitleggen aan mij? alle hulp is welkom. groetjes, alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-08-2007, 18:53
Verwijderd
Specificeer je vraag.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2007, 16:06
red wolf
het herexamen bestaat uit oefeningen...je krijgt de inkomsten en uitgaven voor een bepaald product van een bedrijf. bv: beheerskosten, kosten voor de gebouwen, grondstoffen, enz...het werkt met or rekeningen en pi rekeningen: pi grondstoffen, or personeelskosten, enz...wij moeten dan in een journaal en op t-rekeningen alles inboeken om op het einde van de oefening de winst van een of meerdere producten te kennen, nog voor ze geproduceerd zijn. hopelijk kan je hier verder mee helpen? alvast bedankt. groetjes
Met citaat reageren
Oud 07-08-2007, 12:39
red wolf
eum, analyse van de jaarrekening, financiele analyse, zegt dat jullie iets? of kostprijsberekening? thx
Met citaat reageren
Oud 09-08-2007, 15:51
Barry K
Barry K is offline
Ja dit zegt me wel degelijk wat, echter heb je nog steeds geen specifieke vraag gesteld.
Wat de door jou genoemde termen inhouden kun je ongetwijfeld zelf terugvinden in de door jou gebruikte literatuur (met voorbeelden).
Als je tegen problemen oploopt bij het oplossen van vraagstukken, geef dan het vraagstuk en jouw antwoord dan kunnen we je daarmee helpen.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 12:39
red wolf
vooraleer we overgaan tot de analyse, worden aan de balans meestal enkele wijzigingen aangebracht...

het vierde stapje is, VOORZIENINGEN worden verdeeld over schulden op lange resp. korte termijn op basis van de procentuele verhouding tss VV>1jaar / VV<1jaar.

dat begrijp ik niet

in ieder geval bedankt voor de steun, sorry voor de last
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 13:25
red wolf
beste, ik ben er uit. ik heb eindelijk gevonden hoe alles in elkaar zit, badankt voor jullie hulp.

groetjes
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten