Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-07-2007, 12:36
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 29-07-2007 @ 19:32 :
Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer

Aparte film omdat het elkaar een beetje tegen spreekt. aan de ene kant heb je de surfer die donker een krachtig is. Aan de andere kant heb je de K3 van de superhelden die in deze film ook nog de nodige grapjes moeten maken. Heb me zeker wel vermaakt met deze film, maar zat toch vooral te denken hoe goed een spin off van de surfer zou kunnen uitpakken.
Ik ben er alleen nog niet helemaal uit wat ik van Galactus vond, al hoop ik niet dat ze hier ook mee weg willen komen als ze een hele film over de surfer willen gaan maken
Ik heb ook goede hoop voor de spin-off van surfer. Ze gaan waarschijnlijk de origin story vertellen. Hij zal vermoedelijk geregisseerd gaan worden door Alex Proyas, dus met de visuele stijl komt het vast helemaal goed
Oud 30-07-2007, 12:40
BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 30-07-2007 @ 13:32 :
Oh ja, kort daarvoor heb ik nog, in de sneak, The Last Legion gezien.

En dat was een minne film. Netjes gemaakt (op wat oerslechte CGI na), maar historisch onverantwoord en vaak onbedoeld lachwekkend. De film is op zich nog niet eens zo heel vervelend om naar te kijken, maar het maakt absoluut geen indruk. En weet je, het hele scenario gaat eigenlijk helemaal nergens over.

De twist aan het einde is eveneens bespottelijk, maar heeft ergens wel iets grappigs

4/10
belachelijk dat die film in de bios komt.
ik zag paar dagen geleden hier zon 6m x 6m ofzo gigantische poster hangen... kon mn ogen niet geloven, deze film is echt bijzonder slecht
Oud 30-07-2007, 12:49
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
BendeBen schreef op 30-07-2007 @ 13:40 :
belachelijk dat die film in de bios komt.
ik zag paar dagen geleden hier zon 6m x 6m ofzo gigantische poster hangen... kon mn ogen niet geloven, deze film is echt bijzonder slecht
Ik weet niet of hij in de bios komt. Waarschijnlijk wel, maar niet noodzakelijkerwijs. Ik denk dat een dikke 50% van de films die ik in de sneak te zien krijg óf in hooguit één of twee zaaltjes gaat draaien, óf de bioscoop gewoon helemaal overslaat.
Oud 30-07-2007, 21:16
Verwijderd
Hamburger Hill

Matige Vietnamfilm die nergens echt aangrijpt. De personages zijn oninteressant, je leeft niet met ze mee en uiteindelijk kan het je dan ook niet zoveel schelen dat ze dood gaan in de film.

Ik heb het met veel oorlogsfilms, dat ik ze allemaal op elkaar vind lijken: Platoon, Hamburger Hill, The Thin Red Line, Jarhead, BlackHawk Down....altijd is er een select groepje personages (binnen een eenheid meestal) die wat lol trappen, wat bekvechten, wat janken om de zinloosheid van de oorlog, janken om hun meisje thuis die schrijft dat ze iemand anders heeft, waarna een veldslag of twee volgt waarbij de personages -die het meeste 'toekomstperspectief' hadden- dramatisch aan hun einde komen...Dit alles overgoten met de boodschap dat de oorlog ellendig en zinloos is.

Zo voorspelbaar, cliché en suf dat het me niets meer doet.

6/10
Oud 30-07-2007, 21:23
HenkMul
HenkMul is offline
Le Peuple Migrateur: leuk joh, anderhalf uur naar vliegende vogels kijken. Ik ga er hard op!
Oud 30-07-2007, 21:48
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
little miss sunshine

ik vond het een van de meest inspirerende hartverwarmende en grappigste films die ik in een hele tijd heb gezien. de cast is echt geniaal en de muziek ook prachtig. en het einde was echt geweldig

9/10
Oud 30-07-2007, 22:21
Verwijderd
21 Grams

In eerste instantie eigenlijk heel verwarrend, maar als je een poosje zit te kijken kom je er wel in. Ik weet niet of ik het leuk vind dat alles zo 'door elkaar ligt', maar het is wel een soort metafoor.
In ieder geval, ik vond het een goede film. Goede cast ook (Sean Penn ).

7.5/10
Oud 30-07-2007, 22:22
Verwijderd
Citaat:
muziekvlinder schreef op 30-07-2007 @ 22:48 :
little miss sunshine

ik vond het een van de meest inspirerende hartverwarmende en grappigste films die ik in een hele tijd heb gezien. de cast is echt geniaal en de muziek ook prachtig. en het einde was echt geweldig

9/10
Oud 30-07-2007, 22:33
Verwijderd
Citaat:
muziekvlinder schreef op 30-07-2007 @ 22:48 :
little miss sunshine

9/10
Lol, het einde was juist het zwakste punt van de hele film. Het begon allemaal best aardig en lekker absurd, maar werd gaandeweg steeds zwakker en conventioneler.

Maar het einde...dat was gewoon echt kotswaardig happy.
Oud 30-07-2007, 22:46
BendeBen
BendeBen is offline
raar dat iedereen little miss sunshine zon warme happy film vindt

ik vond m juist bijzonder naar al die trieste mislukte lui en ik werd onpasselijk van al die kleine misses, dat zal wel de bedoeling zijn maar toch, ik wou dat ik die film niet had gezien

alleen die opa was relaxt
"prop m maar in de achterbak" ofzoiets
Oud 30-07-2007, 23:37
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
Citaat:
N00dles schreef op 30-07-2007 @ 23:33 :
Lol, het einde was juist het zwakste punt van de hele film. Het begon allemaal best aardig en lekker absurd, maar werd gaandeweg steeds zwakker en conventioneler.

Maar het einde...dat was gewoon echt kotswaardig happy.
ik had jouw recencie gelezen in een een of ander topic een tijd geleden en die was waardeloos, je snapte volgens mij het hele idee van de film niet eens...er bestaat ook iets als te kritisch naar een film kijken. soms moet je je laten meeslepen door een film en niet op details letten.
Oud 31-07-2007, 00:46
BendeBen
BendeBen is offline
the number 23

erg stijlvol

en omg wat een coincidence ik ben op een 23e geboren!!!
in 1985!!!
Oud 31-07-2007, 06:59
Verwijderd
Citaat:
muziekvlinder schreef op 31-07-2007 @ 00:37 :
ik had jouw recencie gelezen in een een of ander topic een tijd geleden en die was waardeloos, je snapte volgens mij het hele idee van de film niet eens...er bestaat ook iets als te kritisch naar een film kijken. soms moet je je laten meeslepen door een film en niet op details letten.
Ach, sommige mensen zijn gewoon wat kritischer en minder snel tevreden.
Oud 31-07-2007, 07:22
DanielC
DanielC is offline
little miss sunshine is gewoon een waardeloze formulefilm zoals je die tegenwoordig wel vaker voorgeschoteld krijgt in het 'filmhuis'.

gisteravond inland empire voor de 2e keer, en ja..het is niet goed en ook niet slecht. ik vraag me af of ie nog eens wat fatsoenlijks gaat maken.

Laatst gewijzigd op 31-07-2007 om 07:26.
Oud 31-07-2007, 10:18
Dinalfos
Dinalfos is offline
I want you (1998) - 7/10

Mooie film, goed geacteerd. Ziet er bovendien prachtig en sfeervol uit.
Oud 31-07-2007, 10:22
Verwijderd
Citaat:
muziekvlinder schreef op 31-07-2007 @ 00:37 :
Waardeloos, nog wel Wat was dan volgens jou het idee van de film?

En ja, ik kan me ook laten meeslepen door een film, maar dan moeten de details geen doorn in het oog zijn. Soms worden die details gewoon zo sterk uitgelicht dat het storend of vervelend wordt.

Ik kijk overigens wel kritisch naar een film, maar niet té. Het komt gewoon omdat ik betere films gewend ben, denk ik? (No offence.)
Oud 31-07-2007, 16:13
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Juice schreef op 29-07-2007 @ 21:02 :
Namelijk? Over het algemeen vind ik hele ideeën die ergens achter zitten vrij waardeloos als je ze niet kunt zien.

Hm. Dan is het gewoon stom.
Ten eerste heeft die von trier een hoop issues, vandaar de dingen die hij zichzelf oplegt(zie dogma, dat ook + en - punten heeft.)

En het is gewoon een experiment, en jammer dat de film hierdoor soms niet goed uit de verf komt, maar ben blij dat dit soort dingen gemaakt worden. Andere zullen de mindere punten niet overnemen maar de pluspunten(soms ziet het er juist weer heel stoer uit, ook shots die ik nog nooit eerder in een film had gezien.) juist weer wel.

En om het ook nog maar lekker over little miss sunshine te hebben. Om die film flut te noemen gaat me te ver, maar mensen die zo makkelijk een 9 geven voor een film geven me jeuk.

Laatst gewijzigd op 31-07-2007 om 16:22.
Oud 31-07-2007, 22:34
Velma
Velma is offline
Evan Almighty vond ik meevallen, Perfect Stranger weet ik niet wat ik er van vond aangezien ik niet weet wat de film in houdt. Ja groot drama van de hoofdrolspeelster, maar blaat.
Oud 31-07-2007, 23:07
Verwijderd
Vozvrashcheniye (2003) (The Return)

Russisch drama over twee jongens die met hun -na 12 jaar plots teruggekeerde- vader een vistochtje maken en een eiland bezoeken per boot. Het was al vreemd dat de vader zomaar weer opdook, maar ook blijkt hij nogal een dominante houding aan te nemen, tot grote ergernis van de twee jongens.

Prachtig gefilmd, goed geacteerd door de kinderen en sfeervolle beelden. De vader komt echt gemeen (nouja, sociaal onbeholpen eigenlijk) over, soms haast tot het absurdistische af. Ook heerst er de hele film een soort spanning: wat is de vader eigenlijk van plan, waarom dook hij thuis plots weer op en waarom is hij zo lang weggebleven? De antwoorden op die vragen?
Spoiler

8/10
Oud 01-08-2007, 01:00
BendeBen
BendeBen is offline
Sunset blvd

mooi, weer een klassieker die ik kan afvinken en wat een geweldige dit keer

dat verwaande gedrag met dat droge commentaar
Oud 01-08-2007, 09:51
Jolt
Jolt is offline
Children of Men

Vond hem wel tof, maar had hem toch eigenlijk in de bios moeten zien.
Oud 01-08-2007, 10:35
Verwijderd
Repli-Kate

Ach wel leuk en wel melig, maar niet zo heel bijzonder. Vooral goed voor als je je verveelt.

6/10
Oud 01-08-2007, 10:38
Verwijderd
Tierra
Vond het wel een mooie, sfeervolle film, maar duidelijk niet zo goed als Los amantes del cìrculo polar en Lucìa y el sexo. En soms wat ingewikkeld zo op de vroege ochtend. Maar uiteindelijk goed te volgen.
Oud 01-08-2007, 10:54
Verwijderd
Eli, eli, lema sabachtani?

Gaaf We waren af en toe een beetje bang dat de onderburen last zouden hebben van ons gedreun, maar gelukkig viel het heel erg mee met het lawaai. Zeer gave film.
Vrijdag gaan we Eureka (ook van Aoyama) kijken (Hoewel ik eigenlijk denk dat ik die al eens gezien heb.)

En ik verstond verrassend veel van het Japans Het enige waar ik op bleef hangen was vocabulair, maar de grammatica was meestal geen probleem
Oud 01-08-2007, 14:36
Jolt
Jolt is offline
Philadelphia

Zeer goede film, kwam beetje langzaam op start, daarna echt super vet.
Oud 01-08-2007, 15:57
Sortjuh
Sortjuh is offline
I now pronounce you Chuck and Larry, geweldig.<3
Oud 01-08-2007, 16:10
HenkMul
HenkMul is offline
Microcosmos: mooie beelden, vanzelfsprekenderwijs. Batsende lieveheersbeestjes en mieren die werken alsof hun leven ervan hangt zijn erg vermakelijk om naar te kijken.
Oud 01-08-2007, 17:07
capibara
capibara is offline
Citaat:
HenkMul schreef op 01-08-2007 @ 17:10 :
Microcosmos: mooie beelden, vanzelfsprekenderwijs. Batsende lieveheersbeestjes en mieren die werken alsof hun leven ervan hangt zijn erg vermakelijk om naar te kijken.
Hell yeah, heb em eens in een bioscoopzaaltje gezien. Alsof er een B-52 in de weer was met stuifmeelbommen.
Oud 02-08-2007, 00:42
Methuselah
Methuselah is offline
Transformers. Héééééééééééérlijke film.
Oud 02-08-2007, 01:13
BendeBen
BendeBen is offline
the lookout

verwachtte er niet veel van maar best wel ok

deed sterk denken aan Memento met het braindamage/geheugenverlies en working backwards gebeuren
Oud 02-08-2007, 17:56
Verwijderd
Thank you for smoking
Gitzwarte Hollywoodsatire. Aanrader.

Ratatouille
Ik werd de hele tijd afgeleid door de schattigheid van het ratje zelf. Ik kon het verhaal bijna niet volgen omdat ik de hele tijd alleen maar awwwww!!11 zat te denken. Hij ziet er zo cute en pluizig uit dat je hem wilt knuffelen, dat heeft Pixar goed voor elkaar. Verder is het allemaal vrij standaard: good vs. evil en een overdreven moraal. Misschien zijn andere mensen enthousiaster, ik kan zelf wel genieten van animatie maar om nu te zeggen fantastisch!? Nee. De short aan het begin is ook erg leuk. Als je 'm in Tuschinski gaat zien krijg je er gratis echte muizen bij.

En ja, dit weekend ga ik ook mee.
Oud 02-08-2007, 22:28
Verwijderd
Travellers and Magicans: een film opgenomen in Bhutan door een Bhutaanse regisseur over Bhutanen kan eerlijk gezegd voor mij niet zo snel falen. Het deed het ook niet
Oud 03-08-2007, 09:36
Verwijderd
Wal-Mart: The high cost of low price

Docu die laat zien hoe Wal-Mart telkens weer alle kleine ondernemingen doet sluiten wanneer het zich in een stadje vestigt, hoe werknemers met een verzekering zich nog extra bij moeten verzekeren met speciale overheidsplannen omdat het niet dekkend genoeg is om medicijnen te kunnen betalen, hoe er een personeelstekort gehandhaafd wordt in de winkels, hoe werknemers altijd gedwongen worden over te werken waarbij gedreigd wordt met ontslag, hoe bang Wal-Mart is voor een vakbond (er vliegt een privé-jet rond met 3 man die gelijk de boel overnemen wanneer opstand dreigt) en hoe de fabrieksarbeiders in China, India en Mexico 7 dagen per week werken voor 0.13-0.17 cent per uur waar ze wonen op een Wal-Mart campus (de huur wordt afgeschreven van hun loon, en als ze verhuizen blijft dat gewoon doorgaan). De documentaire legt ook flink de nadruk op hoeveel Wal-Mart de staat kost: het bedrijf wordt niet alleen flink door de overheid gesubsidieerd wanneer ze ergens een vestiging willen openen maar kost ook geld omdat veel werknemers nog een uitkering hebben naast hun schamele 28 uur. Geen wonder dat Wal-Mart in commercials altijd flink de nadruk legt op hoeveel waarde ze hechten aan familie en community.
Oud 03-08-2007, 16:50
Verwijderd
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 02-08-2007 @ 18:56 :
Als je 'm in Tuschinski gaat zien krijg je er gratis echte muizen bij.

Ontopic: Harry Potter 5. Vond hem niet goed en niet slecht. Er zitten af en toe leuke scenes en personages in, maar vaak ook echt niet. De boeken blijven toch het beste
Oud 03-08-2007, 22:04
Uice
Uice is offline
Paprika

Prima anime, doch niet verbluffend.

Gwai wik/Re-cycle

Wow. Er zijn vrij veel mensen die de Japanse horrorfilms van de laatste jaren een beetje zat zijn en ze negeren, maar laat deze film een uitzondering op de regel zijn! Gwai wik begint als standaard J-horror, met de gebruikelijke langharige spookverschijningen en met minimale middelen gecreëerde spanning, maar dan wel van topniveau; de gebroerders Pang maken het flink beklemmend. Maar dus nog niet bijzonder origineel.
Dan slaat de film echter plotseling over naar nachtmerrie-achtige fantasy. Ringu meets El Labyrintho del Fauno, en ik weet dan ook zeker dat liefhebbers van deze films ook Gwai wik tot hun favorieten van dit decennium kunnen rekenen. De zeer aanwezige, soundscape-achtige soundtrack, het zenuwachtige camerawerk en het bijzondere kleurgebruik dragen bij aan de bizarre nachtmerriesfeer.
De montage is me soms wat te MTV en de special effects zijn niet altijd even overtuigend, maar dat zijn kleinigheden. Een groter probleem is dat de film een deel van zijn spanning verliest op het moment dat er een kinderheldinnetje in beeld verschijnt (die overigens de titel Don't look now ongetwijfeld door veel hoofden zal doen schieten), want met een onschuldig kind in de buurt dreigt er toch minder gevaar. Ook is het sentimentele einde te dik aangezet, waardoor het minder effectief is dan het had kunnen zijn.
Over het algemeen genomen is Gwai wik echter een schitterende film en een unieke J-horror die zeker naast Ringu en Honogurai mizu no soko kara/Dark water mag staan en ook voor mensen die niet van het genre houden aan te raden is. Gaat dat zien.

Laatst gewijzigd op 03-08-2007 om 22:06.
Oud 03-08-2007, 22:05
niña
niña is offline
Eragon

Godallemensen wat een buttfilm. Godallemensen.
Oud 03-08-2007, 22:06
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Juice schreef op 03-08-2007 @ 23:04 :
J-horror
Aargh!
Oud 03-08-2007, 22:09
first eror
first eror is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 03-08-2007 @ 23:06 :
Aargh!
ha, mag ik je daarin quoten?
Oud 03-08-2007, 22:11
Uice
Uice is offline
Ik kan er ook niks aan doen dat men het zo noemt.
Oud 03-08-2007, 22:38
first eror
first eror is offline
Citaat:
Juice schreef op 03-08-2007 @ 23:11 :
Ik kan er ook niks aan doen dat men het zo noemt.
Je kan ook baldadig en rebels zijn en het beestje gewoon `Japanner horror´ noemen. Misschien is Dead Poet´s Society goed voor je: seize teh day; even lekker op die banken staan.
Oud 03-08-2007, 22:47
Uice
Uice is offline
Citaat:
first eror schreef op 03-08-2007 @ 23:38 :
Je kan ook baldadig en rebels zijn en het beestje gewoon `Japanner horror´ noemen.
Nee, want Ichi the Killer is ook Japanner horror. J-horror is gewoon de gangbare benaming voor het subgenre van de subtiele spookverhalen die de laatste jaren bij bakken uit Japan komen.
Oud 03-08-2007, 22:54
first eror
first eror is offline
Citaat:
Juice schreef op 03-08-2007 @ 23:47 :
Nee, want Ichi the Killer is ook Japanner horror. J-horror is gewoon de gangbare benaming voor het subgenre van de subtiele spookverhalen die de laatste jaren bij bakken uit Japan komen.
En we willen de spoken niet beledigen door ze met Ichi onder een noemer te brengen. Djorròr.
Oud 03-08-2007, 22:55
Dinalfos
Dinalfos is offline
Gangbaar in Amerika, ja. Ik zag een paar jaar geleden een interview met Hideo Nakata op MTV, waarij de interviewster ook de hele tijd J-horror zei. Als ik Nakata was geweest had ik haar ter plekke gewurgd.
Oud 03-08-2007, 22:56
Uice
Uice is offline
Citaat:
first eror schreef op 03-08-2007 @ 23:54 :
En we willen de spoken niet beledigen door ze met Ichi onder een noemer te brengen. Djorròr.
Daar gaat het niet om. Ik noem de subgenre gewoon bij de gangbare benaming om verwarring te voorkomen, zoals je een peer een peer noemt.
Oud 03-08-2007, 22:57
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 03-08-2007 @ 23:55 :
Gangbaar in Amerika, ja. Ik zag een paar jaar geleden een interview met Hideo Nakata op MTV, waarij de interviewster ook de hele tijd J-horror zei. Als ik Nakata was geweest had ik haar ter plekke gewurgd.
Hoe moet ik het dan noemen?
Oud 03-08-2007, 23:01
first eror
first eror is offline
Citaat:
Juice schreef op 03-08-2007 @ 23:56 :
Daar gaat het niet om. Ik noem de subgenre gewoon bij de gangbare benaming om verwarring te voorkomen, zoals je een peer een peer noemt.
Ahja. Je voorkomt verwarring met irritatie?
Oud 03-08-2007, 23:27
Uice
Uice is offline
Citaat:
first eror schreef op 04-08-2007 @ 00:01 :
Ahja. Je voorkomt verwarring met irritatie?
Ik kan er ook niets aan doen dat er enkelen geïrriteerd raken door de benaming 'J-horror', al vind ik hem zelf ook niet fantastisch.
Oud 03-08-2007, 23:52
pete da pornkid
pete da pornkid is offline
Don't Look Now

Erg goede film. Beetje een voorloper op de mindfuckfilms van Lynch? Hoewel Eraserhead ook rond die tijd uitkwam.

Indrukwekkende film in ieder geval.
Oud 03-08-2007, 23:52
Verwijderd
Ik heb een stukje van Re-Cycle gezien op het AFFF, tijdens een zaalwachtdienst, maar het geluid liep niet gelijk met de film en dus hebben ze de vertoning gestaakt, het viel niet meer recht te trekken. Heb jij 'm gedownload? Wil de film graag nog eens uitzien.
Oud 04-08-2007, 06:13
Uice
Uice is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 04-08-2007 @ 00:52 :
Heb jij 'm gedownload?
Nee, ik download nooit.

Regels voor berichten