Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-08-2007, 08:32
Verwijderd
Ik voel me raar en down Komt vast omdat ik gisteravond nogal ruzie had met m'n ouders.
Advertentie
Oud 06-08-2007, 08:43
Verwijderd
Ugh ik voel me naar en misselijk en ik ga zo overgeven denk ik, maar ik moet zo werken en ik kan het niet maken om af te bellen.
Bah, ik voelde me al niet zo goed en liefdesverdriet maakt het er niet beter op.

mailnouterugmailnouterugmailnouteruuuug
Oud 06-08-2007, 09:05
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb een heel gek gevoel... Aan de ene kant heb ik een gevoel van complete rust, omdat ik echt een paar daagjes vrij heb. En dan is het ook rustig in mijn hoofd en voel ik me heerlijk. Aan de andere kant heb ik een gevoel van stress omdat praktisch alle voorbereiding voor de vakantie op mij neerkomt.
Maar ik heb er wel zin in, nog een paar daagjes en ik zit lekker in Italie. Het weer hier in Nederland nu is ook wel een lekkere stemmingmaker .

En ik moet zo even terug naar de Hunkemoller en daar heb ik geen zin in. Heb vrijdag ondergoed gekocht, zaterdag gewassen en gisteren aangedaan, maar na 2 uur(!!) zat er al een gat in langs de naad. Dan mag 'ie afgeprijsd zijn voor 1,50, maar toch vind ik niet dat dit mag. Ben benieuwd wat ze gaan zeggen, vind zoiets toch altijd een beetje eng.
Oud 06-08-2007, 09:44
Verwijderd
moest overgeven net en heb uiteindelijk werk toch afgebeld, ze waren erg chagrijnig en nu voel ik me enorm schuldig, maar wat moet ik dan? Ik haat het zelf ook dat ik me zo voel, maar kan ik er wat aan doen? ik voel me nu echt stom.

en ex gemaild in hoeverre hij eigenlijk nog achter zn beslissing staat, want na zulke fijne avonden vind ik het moeilijk om te geloven dat hij zonder mijv erder wil. ik voel nog als zn vriendin, hij houdt van me, hij mist me en is verliefd op me. ik mis het probleem?

iemand knuffels over?
Oud 06-08-2007, 10:09
Verwijderd
Citaat:
Ave schreef op 06-08-2007 @ 10:44 :
moest overgeven net en heb uiteindelijk werk toch afgebeld, ze waren erg chagrijnig en nu voel ik me enorm schuldig, maar wat moet ik dan? Ik haat het zelf ook dat ik me zo voel, maar kan ik er wat aan doen? ik voel me nu echt stom.

en ex gemaild in hoeverre hij eigenlijk nog achter zn beslissing staat, want na zulke fijne avonden vind ik het moeilijk om te geloven dat hij zonder mijv erder wil. ik voel nog als zn vriendin, hij houdt van me, hij mist me en is verliefd op me. ik mis het probleem?

iemand knuffels over?
Knuffel!
en als je ziek bent of je niet lekker voelt zou ik niet gaan werken. Je hoeft je niet schuldig te voelen er over.
Oud 06-08-2007, 10:09
Verwijderd
Citaat:

iemand knuffels over?
Misschien moet je dan maar eens stoppen met leuke avonden te hebben met je ex. Op deze manier kan hij natuurlijk ongestoord jou aan het lijntje houden. Als jij stopt met met 'm om te gaan alsof je nog zijn vriendin bent moet hij toch kiezen, of jou terug als zijn vriendin of afstand nemen. Jij bent degene die de situatie voor een groot deel in de hand heeft hier.

Nee, knuffels heb ik niet over. Alleen goede raad.
Oud 06-08-2007, 10:15
Verwijderd
Citaat:
Queasy schreef op 06-08-2007 @ 11:09 :
Knuffel!
en als je ziek bent of je niet lekker voelt zou ik niet gaan werken. Je hoeft je niet schuldig te voelen er over.
dankje!

@DarkSide: het probleem is een beetje dat we elkáár leuk vinden maar dat het door ruzie e.d. en externe dingen niet goed meer ging. en ik denk dat hij met name bang is dat als we het nog een keer proberen dat we dan nog meer stuk maken. ik was daar ook bang voor, maar vind m nu weer zo leuk dat ik daar geen last van heb.
hij mailde net dat hij het ook moeilijk en dubbel vindt. misschien moet het niet, maar ik heb nog steeds hoop..

Edit: je hebt wel gelijk hoor dat ik heb dan voor de keuze moet stellen, maar ik dacht ook: als hij inziet dat we het nog leuk hebben samen dan verandert hij misschien van gedachten? als ik hem niet zie kan hij ook niet zien dat we het wél leuk kunnen hebben samen en zal hij ook niet van gedachten veranderen..
Oud 06-08-2007, 10:39
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:

iemand knuffels over?
voor jou heb ik er weel eentje over hoor
ik voel me ook schuldig.. maar aan de andere kant als je nu was gaan werken.. was het dan goed gegaan? had je dan morgen niet ziek geweest?
Oud 06-08-2007, 10:48
Verwijderd
*knuvvel voor Ave en kwast*

OT: mijn rug doet pijn. En ik weet niet waar het van komt en het is gemeen want ik moet verslagen schrijven en dat lukt zo natuurlijk niet. Ho, stop! Schemabevestigend gedrag, het gaat me heus wel lukken, zelfs nu ik het bloedje heet heb. Hmm, eerst maar ff boodschappen doen voor m'n broer.
Oud 06-08-2007, 10:49
Verwijderd
Citaat:
rare kwast schreef op 06-08-2007 @ 11:39 :
voor jou heb ik er weel eentje over hoor
ik voel me ook schuldig.. maar aan de andere kant als je nu was gaan werken.. was het dan goed gegaan? had je dan morgen niet ziek geweest?
knuf ik vind ook altijd: als het niet gaat, dan moet je niet gaan werken. maar ik vind het zo erg dat ze me nu stom en slap vinden

nu lig ik op de bank met sex and the city afleveringen.
Oud 06-08-2007, 10:50
Nijn*
Nijn* is offline
Hmpf. Waarom voel ik me nu zo leeg en kut? Ik heb helemaal geen zin om met haar af te spreken, ik wil gewoon een beetje aanklooien in m'n eigen kamertje, met m'n eigen dingetjes om me heen. Als ik naar haar ga worden het vanzelfsprekend toch weer drugs en dat wil ik niet. Ik ben er al zo'n tijd mee gekapt maar ik kan geen nee zeggen. Als ik er eenmaal bij in de buurt ben, kan ik geen nee zeggen. Maar ik wil het niet. En ik kan niet afzeggen, want dat heb ik gisteren ook al gedaan. Hmpf..
Oud 06-08-2007, 11:06
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Ave schreef op 06-08-2007 @ 11:49 :
knuf ik vind ook altijd: als het niet gaat, dan moet je niet gaan werken. maar ik vind het zo erg dat ze me nu stom en slap vinden

nu lig ik op de bank met sex and the city afleveringen.
ik ben al gecontroleerd of ik niet stiekem naar het strand ben gegaan ofzo..
ik voel me best schuldig omdat ik geen lichamelijke klachten heb ofzo
maar t ging gewoon niet..
maar we zijn niet stom of slap..
we zijn verstandig
Oud 06-08-2007, 11:09
Verwijderd
Citaat:
rare kwast schreef op 06-08-2007 @ 12:06 :
ik ben al gecontroleerd of ik niet stiekem naar het strand ben gegaan ofzo..
ik voel me best schuldig omdat ik geen lichamelijke klachten heb ofzo
maar t ging gewoon niet..
maar we zijn niet stom of slap..
we zijn verstandig
ik voel me nu wel weer 'oké' en ik weet ook al wel dat ik me sowieso al niet lekker voelde en door liefdesverdriet het nog veel erger is geworden
pff ik heb zin om met hem naar het pretpark te gaan of naar het strand ofzo of iets leuks liefs romantisch en ik ben bang dat dat er nooit meer van gaat komen
pff zelfmedelijden..
Oud 06-08-2007, 11:46
Redhair
Redhair is offline
Nijn*, toch afzeggen. Zeg gewoon de reden erbij, dat je dan weer drugs gaat gebruiken en dat niet wilt. Als ze echt een vriendin is moet ze dat begrijpen.
Oud 06-08-2007, 13:02
Verwijderd
Citaat:
Ave schreef op 06-08-2007 @ 11:15 :
dankje!

@DarkSide: het probleem is een beetje dat we elkáár leuk vinden maar dat het door ruzie e.d. en externe dingen niet goed meer ging. en ik denk dat hij met name bang is dat als we het nog een keer proberen dat we dan nog meer stuk maken. ik was daar ook bang voor, maar vind m nu weer zo leuk dat ik daar geen last van heb.
hij mailde net dat hij het ook moeilijk en dubbel vindt. misschien moet het niet, maar ik heb nog steeds hoop..

Edit: je hebt wel gelijk hoor dat ik heb dan voor de keuze moet stellen, maar ik dacht ook: als hij inziet dat we het nog leuk hebben samen dan verandert hij misschien van gedachten? als ik hem niet zie kan hij ook niet zien dat we het wél leuk kunnen hebben samen en zal hij ook niet van gedachten veranderen..
Weet niet hoe snel jouw ex mensen vergeet, maar die van mij kwam er na anderhalve maand volkomen geen contact uit zichzelf ook wel achter dat hij me eigenlijk toch niet wou missen. (Nu is het bij ons na een jaar toch weer misgelopen, maar goed, ik ken ook mensen die na een tijd lang aan/uit nu alweer bijna 30 jaar getrouwd zijn...)

OT: Ja prima eigenlijk. Ik heb zin in heel veel foute dingen lezen en kijken. Haha. En winkelen.
Oud 06-08-2007, 13:12
Verwijderd
Pffft, exen zuigen grote tijd.

Die van mij is een arrogante trut die denkt dat ze de muizenkooi die ze een half jaar geleden van me geleend heeft niet terug hoeft te geven, omdat ze ex is. Als ik haar er over mail laat ze niets horen. Iemand een idee wat ik hier aan kan doen?
Oud 06-08-2007, 13:14
Nona
Nona is offline
Langsgaan.

Ik wil een katje weer gezond maken, maar ik wil haar niet in huis nemen. Wat moet ik nou doen??? Verrotte dierenbeul hiernaast...
Oud 06-08-2007, 13:19
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 06-08-2007 @ 14:14 :
Langsgaan.

Ik wil een katje weer gezond maken, maar ik wil haar niet in huis nemen. Wat moet ik nou doen??? Verrotte dierenbeul hiernaast...
Uhm, zij woont in Enschede. Ik in Groningen. Ik pak daar niet zomaar even de trein voor.

Die kooi staat nog bij haar ouders thuis, dus die zou ik kunnen bellen. Maar eigenlijk wil ik het als volwassenen onder elkaar op kunnen lossen.

En ik laat het er sowieso niet bij zitten. Ten eerste is daarvoor zo'n kooi net even te duur en ten tweede is het een principekwestie.
Oud 06-08-2007, 13:36
Nijn*
Nijn* is offline
Oké, ik ga zometeen toch naar T. toe. Ik zei er maar niets over.. Ach, ze is nu met S. een filmpje aan het kijken en het is wel weer heel leuk om hem weer te spreken, na al die maanden in Argentinië. We blijven in ieder geval eventjes daar thuis en daarna misschien nog naar het Julianapark. Ach, het kan ook niet zoveel kwaad, heb er eigenlijk best zin in.
Oud 06-08-2007, 13:37
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 06-08-2007 @ 14:19 :
Uhm, zij woont in Enschede. Ik in Groningen. Ik pak daar niet zomaar even de trein voor.

Die kooi staat nog bij haar ouders thuis, dus die zou ik kunnen bellen. Maar eigenlijk wil ik het als volwassenen onder elkaar op kunnen lossen.

En ik laat het er sowieso niet bij zitten. Ten eerste is daarvoor zo'n kooi net even te duur en ten tweede is het een principekwestie.
Bel je haar toch? Mail kun je negeren, telefoongesprekken niet. En als ze weigert op te nemen o.i.d. dan is zij dus niet in staat om het als volwassenen op te lossen. En dan kun je dus beter die ouders bellen en het met hún als volwassenen oplossen.
Oud 06-08-2007, 13:38
Verwijderd
ik denk erover om hem op te halen bij zn werk..nu nog kijken of ik zoveel lef heb
Oud 06-08-2007, 13:48
rare kwast
rare kwast is offline
mn broertje heeft vrijdag het tosti app. schoongemaakt met water en zeep!
deed ik hem er net in.. pang hoofdschakelaar vond het wel genoeg zo

oooow
Oud 06-08-2007, 14:05
Verwijderd
Citaat:
rare kwast schreef op 05-08-2007 @ 20:48 :
t pad dat ik steeds probeer te verlaten door steeds weer te gaan werken
Zoals ik al vaker heb gezegd, misschien moet je eens een zijweggetje in slaan en eerst aan jezelf gaan werken voordat je in staat bent om te gaan werken ed.
Oud 06-08-2007, 14:55
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 06-08-2007 @ 15:05 :
Zoals ik al vaker heb gezegd, misschien moet je eens een zijweggetje in slaan en eerst aan jezelf gaan werken voordat je in staat bent om te gaan werken ed.
ja ik ben aan t wachten op die hulp.. schiet zo geweldig op..
maar daarnaast zal ik toch moeten werken
Oud 06-08-2007, 15:25
Verwijderd
Citaat:
rare kwast schreef op 06-08-2007 @ 15:55 :
ja ik ben aan t wachten op die hulp.. schiet zo geweldig op..
maar daarnaast zal ik toch moeten werken
Elke week bellen of het al opschiet, aangeven dat je de hulp echt nodig hebt, enz. Dan maar zeuren als het anders niet opschiet. En/of bij andere instanties/hulpverleners informeren of het daar niet sneller kan.

Iedere maand een andere baan schiet niet op of wel? Ik denk niet dat je je daar beter van gaat voelen oid. Dan kan je nog beter een tijdje parttime één of ander simpel baantje aannemen voor het geld oid (dan moet je alsnog wel gaan, maar dat vraagt iig minder van je) of je tijdelijk af laten keuren oid (ff simpel gezegd ).
Oud 06-08-2007, 15:27
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Geen oog dicht gedaan vannacht, door de hitte en het dichte raam terwijl ik dacht dat het open was en daar erg laat achter kwam. Als ik 4 uurtjes geslapen heb, is het veel. Daarna 3,5 uur gewerkt, nu weer bij m'n ouders omdat het op mijn kamer veel te warm is. En hier kan ik in de tuin zitten

Ik hoop dat ze me nog gaan bellen om morgen te werken, dan heb ik wat te doen. Ik word volgende week wel op een andere afdeling ingewerkt, zodat ik misschien wat meer kan werken.

Woensdag en donderdag klussen op de nieuwe kamer van m'n broertje. Gelukkig is de warmte dan een beetje weg.

En dan zou ik me eigenlijk weer eens een beetje moeten gaan verdiepen in m'n studie. Volgende week donderdag afrondingsgesprek van een vak en gewoon gesprek over m'n scriptie waarover ik nog geen flauw idee heb...
Oud 06-08-2007, 15:31
Verwijderd
M'n man gaat bellen naar het angstcentrum om te vragen aan wat voor termijn ik moet denken, nog een maand hou ik wel vol, maar als ik tot december moet wachten, dan moet ik er iets op vinden qua studiezaken, of misschien ergens anders hulp zoeken...

Het gaat me ups en downs. Ik ben altijd wel nerveus/angstig, maar de ene keer voel ik me daar rottiger onder dan de andere keer. Afgelopen week was wel echt een dieptepunt, ik was gewoon helemaal klaar met alles, nu gaat 't wel weer iets beter. Maar studeren zou ik nu echt niet kunnen... Dat betekent 12 uur per week in de trein zitten, en dat slurpt gewoon energie zodat er niets voor studeren overblijft. En ik word er echt diep ongelukkig van...

Zodra ik iets meer weet, ga ik met de studiebegeleider mailen om te kijken of er iets te regelen valt ofzo, ik weet niet wat, maar 't is wel handig als hij weet dat er iets speelt en dat ik daar druk mee aan de slag zal gaan.
Oud 06-08-2007, 15:35
Verwijderd
@Andijvie: Je zou sowieso kunnen kijken of je een jaar extra studiefinanciering kunt krijgen via de IB-Groep (moet je wel een verklaring van je huisarts en de universiteit hebben). En anders hebben universiteiten vaak ook nog wel 'potjes'. En al kunnen ze niets, dan zou ik alsnog melden wat er aan de hand is, kan een hele hoop gezeur schelen.
Oud 06-08-2007, 16:05
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 06-08-2007 @ 16:25 :
Elke week bellen of het al opschiet, aangeven dat je de hulp echt nodig hebt, enz. Dan maar zeuren als het anders niet opschiet. En/of bij andere instanties/hulpverleners informeren of het daar niet sneller kan.

Iedere maand een andere baan schiet niet op of wel? Ik denk niet dat je je daar beter van gaat voelen oid. Dan kan je nog beter een tijdje parttime één of ander simpel baantje aannemen voor het geld oid (dan moet je alsnog wel gaan, maar dat vraagt iig minder van je) of je tijdelijk af laten keuren oid (ff simpel gezegd ).
ik word niet afgekeurd, daar is al naar gekeken.
en er zijn nou eenmaal wachtlijsten, dan kan ik wel iedere week bellen maar dat gaat echt niet sneller..

en dit is een tijdelijke baan en ik kan best een simpele baan zoeken maar daar voel ik me ook niet beter mee..
Oud 06-08-2007, 16:15
Verwijderd
Citaat:
rare kwast schreef op 06-08-2007 @ 17:05 :
en er zijn nou eenmaal wachtlijsten, dan kan ik wel iedere week bellen maar dat gaat echt niet sneller..
Ik begrijp ook wel dat er wachtlijsten zijn, maar hoe lang ben je nu al aan het wachten? Ik kan me niet voorstellen dat het bij iedere instelling/hulpverlener zo lang duurt (ik weet dat dat niet zo is). En iedere week (bij wijze van spreke) bellen kan zeker wel helpen, mensen met een 'grote mond' krijgen vaak heel wat meer voor elkaar dan mensen die maar afwachten, ook al zeggen ze van niet. (En ja, dat is oneerlijk.) Bovendien maakt dat aan de instelling ook duidelijk dat er 'haast bij is'.

Citaat:
en dit is een tijdelijke baan en ik kan best een simpele baan zoeken maar daar voel ik me ook niet beter mee..
Je moet het ook zelf weten. Ik kan me alleen niet voorstellen dat je steeds ziek 'moeten' melden, ontslagen worden/contract niet verlengd worden, enz. positief werkt... Maar wie weet zou je datzelfde hebben bij een simpele baan.
Oud 06-08-2007, 16:24
GeleBloem
GeleBloem is offline
Citaat:
GeleBloem schreef op 05-08-2007 @ 21:15 :
Morgen naar de tandarts, gesprek op m'n nieuwe stage en telefoontje afwachten of ik bij begeleid wonen terecht kan is kut.
Ik ben niet naar de tandarts geweest, durfde niet en durfde ook niet af te bellen. Zal wel boete worden dan , gesprek op stage ging goed en telefoontje heb ik niet gehad. Zucht. Hele dag gespannen voor niets. Hij zou echt vandaag bellen, morgen opnieuw een dag in spanning..
Oud 06-08-2007, 16:29
Verwijderd
Citaat:
GeleBloem schreef op 06-08-2007 @ 17:24 :
telefoontje heb ik niet gehad. Zucht. Hele dag gespannen voor niets. Hij zou echt vandaag bellen, morgen opnieuw een dag in spanning..
Ik ken het gevoel...ongeveer. Gisteren een mailtje gestuurd naar iemand om af te spreken om wat belangrijks te bespreken. Nog steeds niets gehoord. Hoe meer je hoopt op een reactie, hoe langer zoiets duurt, zou ik bijna gaan geloven.
Oud 06-08-2007, 16:37
GeleBloem
GeleBloem is offline
Citaat:
seCond ChoiCe schreef op 06-08-2007 @ 17:29 :
Hoe meer je hoopt op een reactie, hoe langer zoiets duurt, zou ik bijna gaan geloven.
Inderdaad.. Vanochtend dacht ik nog: zul je zien dat 'ie het vergeet en dacht er meteen achteraan: he, niet zo negatief. Maar ondertussen is het inderdaad vaak zo met zulke dingen dat het langer duurt dan je zelf in gedachten had.
Oud 06-08-2007, 16:55
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik moet niet te veel nadenken over dat soort dingen. Die criteria kun je vaak op jezelf betrekken, het gaat ook om de mate waarin ze voorkomen. En dat kun je zelf niet objectief genoeg bekijken, punt uit. Sowieso wil ik geen etiketje, ik moet me gewoon leren beheersen en klaar.

Vakantiespullen gaat wel aardig, al heb ik geen zin om gedetailleerd uit te zoeken wat er waar te doen en te zien is . Morgen weer een dag, vandaag ben ik toch wel redelijk druk bezig geweest.
Ik deed vandaag mijn bruine broek aan, en hij zat niet eens strak, zoals een poosje geleden. Zou ik dan echt afgevallen zijn? De laatste keer dat ik op een weegschaal stond was dat bij een client waar ik de badkamer moest poetsen, en toen dus met kleren en schoenen aan Eigenlijk wil ik gewoon een weegschaal hebben, maar ja, voor die paar keer per jaar dat ik er op ga staan vind ik dat het geld niet waard. Dus maar wachten tot ik weer bij mijn ouders kom (en het dan niet vergeten).
In de stad deden ze niet eens moeilijk toen ik mijn ondergoed kwam ruilen omdat het al stuk was! Nu heb ik een minder leuke, maar wel een die volgens mij lekker zit. En volgens mij eigenlijk een duurdere dan ik zou mogen hebben, maar ja, de caissiere zei dat het goed was.
Jammer dat het zonnetje nu weg gaat, ik vond het heerlijk vandaag! En de vooruitzichten voor Italie zijn ook super, dat gaat helemaal goedkomen (of ik ga gigantisch verbranden ).
Oud 06-08-2007, 17:06
Verwijderd
hij wil me niet meer..
iig, hij vertrouwt er niet in, gelooft er niet in en het is al te pijnlijk geweest enzo. hij wil me eerst maar eens niet zien en kijken hoe dat gaat. zouden morgen samen auto schoonmaken en dat wilde hij nog steeds wel. heb afgezegd. ja daahaag, hoe eerder hij me kan missen hoe beter
en alle vrienden die ik heb zijn op vakantie behalve 1 en die woont ver weg dus ik ben heel kansloos in mn eentje op de bank heel hard aan het huilen..
Oud 06-08-2007, 17:10
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 06-08-2007 @ 17:15 :
Ik begrijp ook wel dat er wachtlijsten zijn, maar hoe lang ben je nu al aan het wachten? Ik kan me niet voorstellen dat het bij iedere instelling/hulpverlener zo lang duurt (ik weet dat dat niet zo is). En iedere week (bij wijze van spreke) bellen kan zeker wel helpen, mensen met een 'grote mond' krijgen vaak heel wat meer voor elkaar dan mensen die maar afwachten, ook al zeggen ze van niet. (En ja, dat is oneerlijk.) Bovendien maakt dat aan de instelling ook duidelijk dat er 'haast bij is'.

Je moet het ook zelf weten. Ik kan me alleen niet voorstellen dat je steeds ziek 'moeten' melden, ontslagen worden/contract niet verlengd worden, enz. positief werkt... Maar wie weet zou je datzelfde hebben bij een simpele baan.

er is iets mis gegaan bij mijn aanmelding hier maar krijg deze week een brief binnen met een datum voor een afspraak..
dus er zit wel schot in.. en nee ik kan niet steeds bellen of 'een grote mond' gebruiken..

en het contract bij mijn vorige werkgever hebben we niet verlengd omdat ik chronische rugklachten heb die bij verpleeghuiszorg alleen maar erger zouden worden.. nu ik dit werk doe heb ik 's avoonds veel minder last.
dat ziekmelden zou ik bij iedere baan hebben.. ik had/heb gewoon de rust nodig
Oud 06-08-2007, 17:31
Verwijderd
*proest* omg ik sta al salsadansend op youtube
En ik ben bijna jarig, en ik krijg bijna uitbetaald en en en en nou ja. Vandaag ben ik druk. En doodmoe. Maar, zoals ik op maandagochtend altijd vol levensvreugd en blijheid de afdeling opkom: Bijna weekend!
Oud 06-08-2007, 17:41
Hawahaai
Hawahaai is offline
Af en toe voelt het zo oneerlijk, terwijl ik gewoon zelf degene ben waardoor het zo loopt. Ik wilde zo nodig nog een studie doen, waardoor ik nog geen fulltime baan heb. En met twee fulltime banen kun je natuurlijk wel een twee-onder-een-kap kopen van 2 tot 2,5 ton. Ik ben ook wel heel blij met ons appartement, maar niet voor altijd. Ik ben meer gewend , mis bijvoorbeeld met dit mooie weer echt een tuin. En in mijn eentje ga ik echt niet in het park zitten.
Ik weet ook wel dat we weer kunnen verhuizen over een aantal jaar, als ik ook werk en we ons dus dan ook zo'n huis kunnen veroorloven, maar af en toe steekt het wel even. Ik ben heel blij voor S. hoor, dat ze lekker in de gewenste plaats op een geweldige locatie een vrijstaand huisje kunnen kopen. Ik snap ook wel dat Limburg minder duur is dan de plekken waar ik zou willen/kunnen wonen. Maar goed, 't kriebelt wel.
*zucht* Ik moet niet zo mauwen... We hebben het heerlijk voor elkaar: een eigen plekje, niet zo klein dat je bij elkaar op de lip zit en niet zo groot dat je tijd tekort komt voor het schoonmaken en onderhouden, lekker op een rustige locatie in een leuke stad, we kunnen, als we een beetje opletten met onze uitgaven, op vakantie en ook nog wat sparen en ook nog leuke dingen doen.
Verwend nest
Oud 06-08-2007, 17:58
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 06-08-2007 @ 16:35 :
@Andijvie: Je zou sowieso kunnen kijken of je een jaar extra studiefinanciering kunt krijgen via de IB-Groep (moet je wel een verklaring van je huisarts en de universiteit hebben). En anders hebben universiteiten vaak ook nog wel 'potjes'. En al kunnen ze niets, dan zou ik alsnog melden wat er aan de hand is, kan een hele hoop gezeur schelen.
Ja, dat ga ik zeker proberen te regelen, die extra stufi. M'n studiebegeleider is nu nog met sabbatical; die mail ik zodra hij terug is over wat ik kan dan qua dingen met IBG en of hij nog tips heeft hoe komend jaar aan te pakken.
En zelfs als ik geen extra stufi kan krijgen is dat niet zo erg; maar het zou wel fijn zijn als ik bv. een jaar langer zou mogen lenen.

Maar goed, over die dingen wil ik me pas druk maken wanneer ik weet waar ik aan toe ben. Ik wil weten wanneer ik kan beginnen met intake-gesprekken en op wat voor termijn ik iets kan verwachten, maar daar kunnen ze vast pas iets over zeggen wanneer bekend is wat ik heb en ik aan therapie ga beginnen (een vast traject; dat duurt dus altijd even lang).

Ik lees weer dat mensen tijdens hun therapie een periode hebben waarin ze heel assertief gaan zijn, op het irritante af, dat lijkt me echt bizar Ik zie mezelf al hele verhalen vertellen op verjaardagen en alle aandacht op eisen enzo Maar ik heb er wel echt zin in om niet mee zo bang te zijn voor dat soort situaties. Lekker fouten maken zonder dat ze eeuwig in m'n hoofd blijven hangen... (Ik maak me nu nog steeds druk over een voorval in groep 4; op terugweg van de gymzaal ging ik onderweg al naar huis, ipv eerst nog naar school te wandelen met de rest van de klas, ik keek goed uit voor ik de straat over stak, maar de juf had dat niet door en werd heel boos en riep dingen als 'zomaar de straat over steken! er had een auto kunnen komen!'... daar schaam ik me nog echt enorm voor En zo nog 1000 andere dingen die zijn blijven hangen bij mij, maar verder bij niemand.)
Oud 06-08-2007, 18:01
Heksjuh
Heksjuh is offline
Vanochtend gewerkt en het was druk. Gelukkig niet zo druk als van het weekend. Omdat ik geen nee kan zeggen moet ik morgenochtend ook werken, anders had ik een dag vrij gehad. Ze wilden toch liever vier kassa's morgen in plaats van drie. Maar dan moet het wel beter weer worden, want nu regent het. Ik ga niet voor niks op mijn eigenlijk vrije dag werken. Niet dat ik het erg vind als het kouder wordt, want op mijn kamer is het bloedheet.

Vanmiddag naar de opticien geweest, want met lenzen in zie ik nog steeds slecht. Nu moet ik steeds mijn bril op en dat vind ik niet leuk. Hopelijk krijg ik gewoon oogdruppels ofzo en kan ik mijn lenzen weer snel in.

Ik ben moe en heb zere schouders. Morgen hoef ik gelukkig geen kranten te tellen, scheelt weer een half uurtje. En woensdag kan ik weer uitslapen. Als mijn vriendinnen nou eens terugmailen of ze volgende week kunnen of niet, dat zou fijn zijn. Een datum afspreken gaat altijd al lastig, nu heb ik van het weekend al een datum gezegd zodat iedereen het kan regelen met werken, reageren ze niet. Doe ik weer eens poging om sociaal te zijn. Maar dan niet hoor, ik zie bijna elke dag wel mensen, dat is sociaal genoeg voor mij.
Oud 06-08-2007, 18:02
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 06-08-2007 @ 18:58 :
Lekker fouten maken zonder dat ze eeuwig in m'n hoofd blijven hangen... (Ik maak me nu nog steeds druk over een voorval in groep 4; op terugweg van de gymzaal ging ik onderweg al naar huis, ipv eerst nog naar school te wandelen met de rest van de klas, ik keek goed uit voor ik de straat over stak, maar de juf had dat niet door en werd heel boos en riep dingen als 'zomaar de straat over steken! er had een auto kunnen komen!'... daar schaam ik me nog echt enorm voor En zo nog 1000 andere dingen die zijn blijven hangen bij mij, maar verder bij niemand.)
Goh, ik dacht altijd dat ik de enige was die dat soort dingen kon blijven onthouden, tot jaaaaaaren later...
Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt, en dat je vooral ook snel kunt beginnen met het traject!
Oud 06-08-2007, 18:36
duivelaartje
duivelaartje is offline
******* Ik haat mezelf. Ik durf het huis waar ik slaap met de UIT niet terug te bellen, terwijl ze dat hebben gevraagd. Ze belden toen ik aan het werk was en m'n pauze was zo kort dat ik niet terug kon bellen. In de voicemail vroegen ze of ik wilde laten weten hoe laat ik zou komen. Maar brr.. als m'n moeder nou naar beneden gaat durf ik het misschien wel. Straks gaat ze luisteren hoe ik aan de telefoon praat, aagh.
Oud 06-08-2007, 19:22
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 06-08-2007 @ 18:58 :
maar het zou wel fijn zijn als ik bv. een jaar langer zou mogen lenen.

Na de vier jaar stufi mag je sowieso nog drie jaar lene en krijg je ook OV (ik weet niet of dat al voldoende is of dat je nog een jaar extra nodig hebt?).

@HaWaHaai: Natuurlijk ben je daar niet de enige in...ik ken nog wel iemand.
Oud 06-08-2007, 19:36
Sagana
Sagana is offline
Omg, ik zag er tegen op om zo lang naar de kinesist te moeten gaan, en dan ook nog minstens 3x per week, maar als hij er blijft werken (hopelijk!) vind ik het al een pak leuker.
Oud 06-08-2007, 19:36
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 06-08-2007 @ 20:22 :

@HaWaHaai: Natuurlijk ben je daar niet de enige in...ik ken nog wel iemand.
Hier nog eentje. Maar over sommige dingen ben ik nu ook wel trots dat ik ze zo gedaan heb, hoewel ik me er destijds heel erg voor schaamde.

@Duivelaartje: kun je niet in een andere kamer mobiel bellen of anders even vragen of je moeder even weg wilt gaan, omdat je even rustig wilt bellen. Ik bel ook niet als er andere mensen in de kamer zijn hoor. En verder, verstand op nul en bellen. Het gaat vaak beter als je van tevoren niet bedenkt wat je wilt gaan zeggen. Succes
Oud 06-08-2007, 19:51
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 06-08-2007 @ 17:15 :
Iedere week bellen heeft wel degelijk zin.
Ik moest een paar jaar geleden 9 maanden wachten op hulp van bureau jeugdzorg. Ik ben zelf gaan bellen, en ja.. ik moest wel volhouden maar na een paar maanden was ik het echt goed zat, en toen kon ik ineens binnen een week komen.
En als je vaak belt, zien ze inderdaad wel in dat er haast geboden is. Hoe oneerlijk dat ook mag zijn voor degene die niet bellen.

Ik ben zelf ook al aan t wachten vanaf febrauarie, maar ik heb daarnaast mijn "gewone" hulp nog. Anders was ik ook gaan bellen.

gewoon doen dus.
Oud 06-08-2007, 19:53
Verwijderd
Zo, dagje strand was leuk! Nog best redelijk weer gehad, alleen ging het op een gegeven moment wel regenene - maar toen zaten we gelukkig in Sea Life

En nou ga ik al het zand uit mn haar wassen
Oud 06-08-2007, 19:54
Verwijderd
Pfff, komt mijn moeder aan dat ze zich zorgen maakt over mij, dat ze bang is dat ik anorexia heb omdat ik zo "weinig" eet. Ik krijg gewoon niet meer in m'n maag. En anorexia heb ik écht niet. Ik weeg genoeg en ik gooi m'n eten er niet uit.
Maar ik hou me wel veel bezig ermee. Of ik niet teveel snoep eet ofzo. waarna ik die ideeën van de hand doe en gewoon eet wat ik wil
En even later komt ze me dan doodleuk vertellen dat ik een buikje begin te krijgen. WAT wil je nou mens?

en ik ben vandaag voor de eerste keer in 3 jaar gaan zwemmen. Zo eng, al die mensen. Ik durf gewoon niet in zwemkleding rond te banjeren. Ik ben bang voor mensen haha. Maar 't was wel gezellig, eenmaal in het water heb ik het idee dat mensen me niet kunnen zien naïef

Awel, de zon schijnt in ieder geval en mijn humeurtje wordt steeds beter en ik heb mijn laatste 2 weken hélemaal vol gepland met leuke dingen terwijl ik mijn wiskunde moet bijwerken

En knuffel voor iedereen die het nodig heeft
Oud 06-08-2007, 19:57
Verwijderd
grappig, ik ben écht een ontactische sukkel
moest wel ff lachen
Oud 06-08-2007, 20:03
Verwijderd
Het is echt helemaal goed gegaan die maand vakantie. Ik wist gewoon dat ik het kon, dat we het konden samen S. en ik. Dat de vriendschap sterk genoeg was, dat we met het geld uit zouden komen en dat we bovenal een geweldige maand zouden hebben.
*happy*
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten