Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-08-2007, 12:48
Verwijderd

barbecue
Die q is erin geslopen door de afkorting bbq, maar daar zit een q in omdat je een q in het engels uitspreekt als 'kjoe' (net zoals 'cue'), niet omdat er een q in het oorspronkelijke woord thuishoort.
Je spreekt het toch ook uit als barbuhkjoe en niet als barbuhkwe

In een extreem oude Margriet van mijn oma stond trouwens een reclame voor 'linteroni' en 'vlinderoni', dat was tagliatelle en farfalle

Laatst gewijzigd op 06-08-2007 om 12:51.
Advertentie
Oud 06-08-2007, 12:52
Verwijderd
Aaah oke .

Weer wat geleerd!
Oud 06-08-2007, 12:57
Verwijderd

Mailtje van de introductiecommissie:
Citaat:
Zouden jullie willen terug mailen of jullie al iets hebben voorbereidt
auw
Oud 06-08-2007, 12:59
TopDrop
TopDrop is offline
Fouten op websites vind ik ook altijd zo extreem storend. Na bijvoorbeeld
Citaat:
Iedere zondag organiseerd [..]
kan ik die hele site niet serieus meer nemen
Oud 06-08-2007, 13:28
Verwijderd
Citaat:
tjappie schreef op 23-07-2007 @ 02:00 :
Met alle hackers in mijn omgeving zijn mijn bestanden nooit goed genoeg beschermt tegen een melige plaag of een onhandige rusie.
Oud 06-08-2007, 13:49
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 06-08-2007 @ 00:12 :
Hoeveel is genoeg? Genoeg mensen stemden op Hitler om hem aan de macht te krijgen.
Nogal een verschil tussen levende taal en geschiedenis, hè. Maar goed, misschien valt het wel door te trekken. Op dat moment was Hitler in Duitsland inderdaad niet 'fout'. Dat hij nu als een monster gezien wordt, is ook alleen maar zo omdat genoeg mensen dat vinden.
Oud 06-08-2007, 13:54
Verwijderd
Het programmaboekje van Zak!, danstent in Uelsen,Duitsland:

"Wie als "bob" in een groep naar binnen komt, betaald geen entree!"

(En dat was een terugkerende fout. )
Oud 06-08-2007, 13:58
Uice
Uice is offline
Citaat:
Morgan schreef op 06-08-2007 @ 14:49 :
Nogal een verschil tussen levende taal en geschiedenis, hè.
Ja.

Citaat:
Maar goed, misschien valt het wel door te trekken. Op dat moment was Hitler in Duitsland inderdaad niet 'fout'. Dat hij nu als een monster gezien wordt, is ook alleen maar zo omdat genoeg mensen dat vinden.
Mja, te democratisch naar mijn smaak.
Oud 06-08-2007, 14:59
Verwijderd
Citaat:
Na een week in zijn bureaula te hebben gelegen, besloot hij het verhaal verder te schrijven.
Oud 06-08-2007, 15:00
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Rasmusje schreef op 06-08-2007 @ 15:59 :
Is dat niet krap?
Oud 06-08-2007, 15:31
Uice
Uice is offline
Citaat:
Rasmusje schreef op 06-08-2007 @ 15:59 :
Waar stond dat?
Oud 06-08-2007, 15:33
Verwijderd
Stond in een schoolboek
Oud 06-08-2007, 15:35
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 06-08-2007 @ 14:49 :
Nogal een verschil tussen levende taal en geschiedenis, hè. Maar goed, misschien valt het wel door te trekken. Op dat moment was Hitler in Duitsland inderdaad niet 'fout'. Dat hij nu als een monster gezien wordt, is ook alleen maar zo omdat genoeg mensen dat vinden.
En omdat bepaalde dingen die hij deed volkenrechtelijk als de zwaarst mogelijke misdrijven tegen de menselijkheid worden gezien.
Oud 06-08-2007, 15:41
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Rasmusje schreef op 06-08-2007 @ 16:33 :
Stond in een schoolboek
Omg
Oud 06-08-2007, 15:44
Verwijderd
Citaat:
Rasmusje schreef op 06-08-2007 @ 16:33 :
Stond in een schoolboek
Als fout voorbeeld neem ik aan?
Oud 06-08-2007, 15:46
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 06-08-2007 @ 16:35 :
En omdat bepaalde dingen die hij deed volkenrechtelijk als de zwaarst mogelijke misdrijven tegen de menselijkheid worden gezien.
Inderdaad, 'worden gezien'. Slavernij was heel lang doodnormaal, nu is het verachtelijk. In sommige culturen vermoord je je eigen familieleden als ze je familie in oneer brengen, dat vinden wij westerlingen idioot. Er zijn genoeg culturen geweest die mensen offeren. Etc.

Ik denk dat er wel bepaalde zaken zijn die vrijwel alle mensen afkeuren, maar het ligt maar net aan de samenleving in kwestie wat er precies goed en fout is.
Oud 06-08-2007, 15:48
Verwijderd
@ Stefenootje:
Natuurlijk
Oud 06-08-2007, 15:50
Verwijderd
Nou, tegen de tijd dat de tweede wereldoorlog uitbrak vonden de meeste mensen in Duitsland Hitler toch ook niet zo'n lieve jongen meer. Het was wel vrij normaal om anti-Joods te zijn, maar dat ging niet veel verder dan de anti-Islamheid van nu. Men dacht dat het niet zo'n vaart zou lopen met die extreem-anti-Joodse partijpunten. Als hij eenmaal aan de macht is stelt hij dat wel bij naar een reëeler beeld enzo. Ik heb geen idee waar het trema moet in reëeler, dat is best een risico in een spel- en grammaticafoutentopic.
Oud 06-08-2007, 16:00
Uice
Uice is offline
Ik had gewoon moeten zeggen, over uitprinten en inscannen:

Het is niet fout maar het is wel dom.
Oud 06-08-2007, 16:03
TopDrop
TopDrop is offline
Stel je hebt rijst besteld. Maar het is op Dus je wilt meer! Is het dan

extra rijst bijbestellen
rijst bijbestellen
extra rijst bestellen
rijst bestellen

Oud 06-08-2007, 16:04
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 06-08-2007 @ 16:50 :
Nou, tegen de tijd dat de tweede wereldoorlog uitbrak vonden de meeste mensen in Duitsland Hitler toch ook niet zo'n lieve jongen meer. Het was wel vrij normaal om anti-Joods te zijn, maar dat ging niet veel verder dan de anti-Islamheid van nu. Men dacht dat het niet zo'n vaart zou lopen met die extreem-anti-Joodse partijpunten. Als hij eenmaal aan de macht is stelt hij dat wel bij naar een reëeler beeld enzo. Ik heb geen idee waar het trema moet in reëeler, dat is best een risico in een spel- en grammaticafoutentopic.
Dat ook nog, ja.. En volgens mij moet het gewoon reëler zijn. Toch?
Oud 06-08-2007, 16:07
Uice
Uice is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 06-08-2007 @ 17:03 :

extra rijst bijbestellen
rijst bijbestellen
extra rijst bestellen
rijst bestellen

Opnieuw rijst bestellen. Extra rijst bestellen en rijst bijbestellen doe je al tijdens de eerste bestelling, anders is het niet extra maar gewoon een nieuwe bestelling.
Oud 06-08-2007, 16:08
Verwijderd
Citaat:
TopDrop schreef op 06-08-2007 @ 17:03 :

extra rijst bijbestellen
rijst bijbestellen
extra rijst bestellen
rijst bestellen

Volgens mij kan dat allemaal, behalve de eerste want dat is dubbelop?
Oud 06-08-2007, 16:27
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Juice schreef op 06-08-2007 @ 17:07 :
Opnieuw rijst bestellen. Extra rijst bestellen en rijst bijbestellen doe je al tijdens de eerste bestelling, anders is het niet extra maar gewoon een nieuwe bestelling.
Zo had ik er nog niet over nagedacht
Citaat:
Rasmusje schreef op 06-08-2007 @ 17:08 :
Volgens mij kan dat allemaal, behalve de eerste want dat is dubbelop?
Dat is wat ik ook dacht

ot: Deze is ook heel erg: "Onder een tunnel doorrijden."
Oud 06-08-2007, 16:40
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 06-08-2007 @ 17:07 :
Ja maar, ga je er dan vanuit dat rijst een bijgerecht is? Als rijst je hoofdgerecht is, dan bestel je -als het op is- extra.

Ik vind 'uitprinten', 'inscannen' en 'onder een tunnel door rijden' trouwens geen rampzalige fouten.
Oud 06-08-2007, 16:40
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
mepsteen schreef op 06-08-2007 @ 17:39 :
OMG ik heb al meer als 3 maanden vakantie XD
Oud 06-08-2007, 16:46
Uice
Uice is offline
Citaat:
Rasmusje schreef op 06-08-2007 @ 17:45 :
Jij gemeen zijn
Oud 06-08-2007, 16:47
Uice
Uice is offline
Citaat:
N00dles schreef op 06-08-2007 @ 17:40 :
Ja maar, ga je er dan vanuit dat rijst een bijgerecht is? Als rijst je hoofdgerecht is, dan bestel je -als het op is- extra.
Volgens mij was de rijst het hoofdgerecht, anders had TopDrop wel gezegd dat er nog roerbakgroenten en tofu bij zaten.

Maar ik denk niet dat dat ertoe doet. Volgens mij kun je alleen extra rijst bestellen tijdens een bestelling waarin je sowieso al rijst bestelt. Dan zeg je dus 'ik wil nummer achtendertig, met extra rijst, Chinees'. En als het dan om wat voor reden dan ook op is, dan bel je weer de Chinees op en zeg je 'hallo, ja ik weer, ik wil nog meer rijst'.
Oud 06-08-2007, 17:06
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 06-08-2007 @ 17:47 :
]En als het dan om wat voor reden dan ook op is, dan bel je weer de Chinees op en zeg je 'hallo, ja ik weer, ik wil nog meer rijst'.
Oud 06-08-2007, 17:11
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Juice schreef op 06-08-2007 @ 17:47 :
Volgens mij was de rijst het hoofdgerecht, anders had TopDrop wel gezegd dat er nog roerbakgroenten en tofu bij zaten.

Maar ik denk niet dat dat ertoe doet. Volgens mij kun je alleen extra rijst bestellen tijdens een bestelling waarin je sowieso al rijst bestelt. Dan zeg je dus 'ik wil nummer achtendertig, met extra rijst, Chinees'. En als het dan om wat voor reden dan ook op is, dan bel je weer de Chinees op en zeg je 'hallo, ja ik weer, ik wil nog meer rijst'.
Het was gister in een restaurant. En rijst was onderdeel van de maaltijd a la rijsttafels. Dus. Het viel onder het hoofdgerecht. Maar als je dan tijdens het nuttigen van de maaltijd zo'n mooi aziatisch meisje aanschiet, dan bestel je toch rijst bij? 't Valt wel onder 1 bestelling, want je rekent het aan het eind in 1x af
Citaat:
Stefenootje schreef op 06-08-2007 @ 18:06 :
pm jij hebt
Oud 06-08-2007, 17:19
Uice
Uice is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 06-08-2007 @ 18:11 :
Het was gister in een restaurant. En rijst was onderdeel van de maaltijd a la rijsttafels. Dus. Het viel onder het hoofdgerecht. Maar als je dan tijdens het nuttigen van de maaltijd zo'n mooi aziatisch meisje aanschiet, dan bestel je toch rijst bij? 't Valt wel onder 1 bestelling, want je rekent het aan het eind in 1x af
Als je tijdens het nuttigen bestelt wel ja. Als je de rijst al op hebt valt er niets bij te bestellen (immers: waarbij? Bij de andere rijst? Die is al op!), dus dan bestel je gewoon opnieuw rijst.
Oud 06-08-2007, 17:22
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Juice schreef op 06-08-2007 @ 18:19 :
Als je tijdens het nuttigen bestelt wel ja. Als je de rijst al op hebt valt er niets bij te bestellen (immers: waarbij? Bij de andere rijst? Die is al op!), dus dan bestel je gewoon opnieuw rijst.
Daarom is het dus noodzakelijk om rijst bij te bestellen als ie nog niet op is! Anders kan het niet meer Dan moet je gewoon rijst bestellen.
Oud 06-08-2007, 17:26
Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Hmmm.... Rijst.... ^^
Oud 06-08-2007, 17:28
Uice
Uice is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 06-08-2007 @ 18:22 :
Daarom is het dus noodzakelijk om rijst bij te bestellen als ie nog niet op is! Anders kan het niet meer Dan moet je gewoon rijst bestellen.
Zo is het maar net!

Sowieso is het handig om de nieuwe rijst al te bestellen terwijl de oorspronkelijke rijst nog aanwezig is, anders moet je weer wachten en dan zit je misschien wel met een hongermoment.
Oud 06-08-2007, 17:31
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Juice schreef op 06-08-2007 @ 18:28 :
Zo is het maar net!

Sowieso is het handig om de nieuwe rijst al te bestellen terwijl de oorspronkelijke rijst nog aanwezig is, anders moet je weer wachten en dan zit je misschien wel met een hongermoment.
Ja, dan zit je met allemaal bakjes vol met heerlijke gerechten. En dan denk je ', wat wil ik hier graag wat rijst bij zeg!'. Maar daar moet je dan nog op wachten! Terwijl alles koud staat te worden.
Oud 06-08-2007, 17:31
Verwijderd
Omg dit topic neemt weer een wending...
Oud 06-08-2007, 17:33
Uice
Uice is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 06-08-2007 @ 18:31 :
Ja, dan zit je met allemaal bakjes vol met heerlijke gerechten. En dan denk je ', wat wil ik hier graag wat rijst bij zeg!'.
Ik denk niet in emoticons, maar ik snap wat je bedoelt. Gelukkig ben ik een slimme jongen, en heb ik dus alvast rijst bestelt. En water, het is fijn om meteen na het eten een goede slok water te kunnen nemen.
Oud 06-08-2007, 17:34
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Juice schreef op 06-08-2007 @ 18:33 :
Ik denk niet in emoticons, maar ik snap wat je bedoelt. Gelukkig ben ik een slimme jongen, en heb ik dus alvast rijst bestelt. En water, het is fijn om meteen na het eten een goede slok water te kunnen nemen.
Die smiley staat symbool voor een sip gezicht. Ok, die moest misschien niet tussen de ' '. Je hebt gelijk. Je trekt een sip gezicht icm een sippe gedachte.
Oud 06-08-2007, 17:37
Verwijderd
Citaat:
TopDrop schreef op 06-08-2007 @ 18:34 :
Die smiley staat symbool voor een sip gezicht. Ok, die moest misschien niet tussen de ' '. Je hebt gelijk. Je trekt een sip gezicht icm een sippe gedachte.
happerd
Oud 06-08-2007, 17:39
Uice
Uice is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 06-08-2007 @ 18:34 :
Ik zou ook niet echt een sip gezicht trekken, denk ik. Maar ik zou het wel verdomd jammer vinden van al dat lekkere eten.
Oud 06-08-2007, 17:39
Uice
Uice is offline
Je kunt ook gewoon meteen genoeg rijst bestellen, dan zit je gebakken.
Oud 06-08-2007, 17:40
Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Citaat:
Juice schreef op 06-08-2007 @ 18:39 :
Je kunt ook gewoon meteen genoeg rijst bestellen, dan zit je gebakken.
Dan is het nasi.
Oud 06-08-2007, 17:47
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dr. Korsakov schreef op 06-08-2007 @ 18:40 :
Dan is het nasi.
Nee, dan is het nasi goreng. Nasi betekent gewoon gekookte rijst.

Zijn we meteen terug ontopic, want daar hebben we weer een klassieke taalfout te pakken!
Oud 06-08-2007, 17:48
Farfalla
Farfalla is offline
Door de war!
Oud 06-08-2007, 17:53
Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Citaat:
Juice schreef op 06-08-2007 @ 18:47 :
Nee, dan is het nasi goreng. Nasi betekent gewoon gekookte rijst.

Zijn we meteen terug ontopic, want daar hebben we weer een klassieke taalfout te pakken!
Mja, maar als je bij onze chinees nasi goreng bestelt kijken ze je een beetje bevreemd aan. Ze noemen dat gewoon nasi omdat iedere nederlander (zo'n beetje) dat doet. Verder ken ik het verschil wel, ik maak vaak Nasi & Bami Goreng. En nee, niet uit een pakje of met een kookboek.
Oud 06-08-2007, 17:54
Verwijderd
Op mijn 17e ben ik er achtergekomen (ja, nu twijfel ik aan elk woord è...) dat je alleszins niet als 'allessinds' schrijft . Dat woord kreeg ineens een pak meer betekenis.
Oud 06-08-2007, 17:55
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dr. Korsakov schreef op 06-08-2007 @ 18:53 :
Mja, maar als je bij onze chinees nasi goreng bestelt kijken ze je een beetje bevreemd aan. Ze noemen dat gewoon nasi omdat iedere nederlander (zo'n beetje) dat doet.
Ja, zwak. Maar goed, de meeste gerechten die je bij de gemiddelde Chinees koopt zijn sowieso westerse uitvindingen.
Oud 06-08-2007, 18:03
Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Citaat:
Juice schreef op 06-08-2007 @ 18:55 :
Ja, zwak. Maar goed, de meeste gerechten die je bij de gemiddelde Chinees koopt zijn sowieso westerse uitvindingen.
Jep, of Indonesisch.
Oud 06-08-2007, 18:17
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 06-08-2007 @ 18:33 :
Gelukkig ben ik een slimme jongen, en heb ik dus alvast rijst bestelt.
Oud 06-08-2007, 18:35
TopDrop
TopDrop is offline
Ik had net weer rijst!! Maar mijn mama maakt altijd genoeg, dus er was zelfs over!
Topic gesloten

Regels voor berichten