Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-07-2007, 17:00
Verwijderd
Ok HULP AUB

Ik ben sinds paar weken begonnen met de pil en ik ben nu echt super achterlijk, de gebruiksaanwijzing kwijt.
Ik ben nu bijna klaar met mijn eerste strip, vandaag had ik klaar moeten zijn, maar ik ben vrijdag en zaterdag de pil vergeten (die 2 pillen heb ik dus nog)

Moet ik nu die gaan slikken, vandaag en morgen? Of wat moet ik daarmee doen?

Opzich is het geen ramp als ik nu geen veilige seks kan hebben,want condooms en pft ik heb waarschijnlijk geen seks.
maarr ik wil eigenlijk niet ongesteld worden deze week, dus moet ik dan nieuwe strip gaan beginnen en wat moet ik doen met die 2 pillen?

en aub help me

ik slik trouwens: ethinylestradiol levonorgestrel 0,03/0,15 A
Oud 29-07-2007, 18:51
Konijn
Konijn is offline
Ipv je bijsluiter kun je ook kijken op www.pilvergeten.nl

Jij bent dus pillen vergeten in week 3.
Normaal gesproken als je een pil vergeet in week 3, heb je twee opties:
-gelijk stoppen en een stopweek houden
-alsnog slikken en een hele strip erachteraan slikken zonder stopweek

Omdat jij nu twee pillen vergeten bent, zou ik toch voor de eerste optie gaan. Dat is het meest veilig en handig.

Als je zeker weet dat je geen onbeschermde seks gaat hebben (en hebt gehad) dan kan je dus ook nog een strip erachteraan slikken. Nog een nadeel daarvan is dat je (zeker omdat je net bent begonnen met de pil) grotere kans hebt op doorbraakbloedingen.

Ik zou de eerste optie nemen, maar je moet het zelf natuurlijk even afwegen.
Oud 01-08-2007, 19:08
honnybun
honnybun is offline
ligt misschien aan mijn pc/internet .. maar die site doet het hier niet..

trouwens nog een vraagje,

wat als je je stopweek hebt gehad en dan je laatste pil 's ochtends neemt en na de stopweek je eerste pil 's avonds neemt... met meer dan 12 uur ertussen

bijvoorbeeld om 8 uur 's ochtends stoppen en dan een week later om 11 uur beginnen... kan dit kwaad?
Oud 01-08-2007, 20:48
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
honnybun schreef op 01-08-2007 @ 20:08 :
ligt misschien aan mijn pc/internet .. maar die site doet het hier niet..

trouwens nog een vraagje,

wat als je je stopweek hebt gehad en dan je laatste pil 's ochtends neemt en na de stopweek je eerste pil 's avonds neemt... met meer dan 12 uur ertussen

bijvoorbeeld om 8 uur 's ochtends stoppen en dan een week later om 11 uur beginnen... kan dit kwaad?
Ja dat kan zeker kwaad. Je mag je stopweek nooit langer maken dan een week. Als je dus wilt wisselen van 's ochtends naar 's avonds, moet je of zorgen dat je niet meer dan 12 uur ertussen hebt, of de pil gewoon de avond van de dag ervoor vast nemen.
Oud 01-08-2007, 20:48
Konijn
Konijn is offline
Oja, de site doet het hier nu ook niet zie ik, normaal altijd wel. De link klopt wel bedoel ik.
Oud 01-08-2007, 22:15
Dropjojo
Dropjojo is offline
wat honnybun zegt.. ben je dan na 7 dagen weer veilig? en is dat dan op die maandag of op de dinsdag?
Oud 03-08-2007, 06:37
AnTiLiCiOuS
AnTiLiCiOuS is offline
hallo,

Ik slik de pil al 2 jaar lang en heb hem nog nooit vergeten.. echt niet.. soms heb ik hem alleen ff iets later ingenomen.. maar ik had dus laatst niet echt seks met m'n vriend.. we lagen naakt tegen elkaar aan.. 3 dagen later kreeg ik erge last van krampen en steken in m'n buik.. deze heb ik soms nog steeds (2 weken nu).. deze week moet ik ongesteld worden.. maar nu weet ik het ook niet meer.. ben de pil echt NOOIT vergeten.. deze keer had ik wel een stopweek van 6 dagen i.p.v. 7 !.. Kan ik nu zwanger zijn?

Kisz
Oud 03-08-2007, 07:45
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
AnTiLiCiOuS schreef op 03-08-2007 @ 07:37 :
we lagen naakt tegen elkaar aan.. 3 dagen later kreeg ik erge last van krampen en steken in m'n buik
Dit klinkt behoorlijk als een kwestie van toeval. Oftewel die steken hebben niets te maken met zwangerschap. Toch is het reden genoeg om mee langs de dokter te gaan als je er al twee weken last van hebt. Het kan goed je blaas, nieren of darmen zijn waar iets mis mee is.
Oud 03-08-2007, 10:41
freakinaround
freakinaround is offline
ff vraagje;
het gaat me totaal niet om t zwanger worden enz want dat kan niet.
maarrr; als ik altijd gewend ben om 2 strippen te slikken en daarna een stopweek doe... en ik doe nu voor 1 x 3 strippen achterelkaar (kan dat sowieso wel?) word ik dan alsnog ongesteld omdat me lichaam t niet gewend is oid of niet?
Oud 03-08-2007, 11:15
Bloem
Bloem is offline
Als het goed is niet, je kunt alleen wel een doorbraakbloeding krijgen maar dat is niet te voorspellen. En in principe kun je zolang doorslikken als je wilt.
Oud 03-08-2007, 11:34
freakinaround
freakinaround is offline
Citaat:
Bloem schreef op 03-08-2007 @ 12:15 :
Als het goed is niet, je kunt alleen wel een doorbraakbloeding krijgen maar dat is niet te voorspellen. En in principe kun je zolang doorslikken als je wilt.
wat is doorbraakbloeding?
Oud 03-08-2007, 14:41
Dropjojo
Dropjojo is offline
oke ik ben nu een beetje in shock

ik heb dus de pil te laat ingenomen op de eerste dag van mijn strip...

de dag ervoor onveilige seks gehad

erna condooms gebruikt

kan ik nu toch zwanger zijn?
Oud 03-08-2007, 14:53
Verwijderd
Citaat:
freakinaround schreef op 03-08-2007 @ 12:34 :
wat is doorbraakbloeding?
Het woord zegt het al. Een bloeding die 'er door breekt'.
Bloedverlies terwijl je de pil slikt dus.
Oud 03-08-2007, 15:23
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Dropjojo schreef op 03-08-2007 @ 15:41 :
oke ik ben nu een beetje in shock

ik heb dus de pil te laat ingenomen op de eerste dag van mijn strip...

de dag ervoor onveilige seks gehad

erna condooms gebruikt

kan ik nu toch zwanger zijn?
Als je de pil later dan de 12 uur die je te laat mag zijn, hebt ingenomen, dan bestaat de kans dat je zwanger bent ja.
Oud 03-08-2007, 18:43
Misskiss14
Misskiss14 is offline
Ik heb een strip doorgeslikt, maar in de 1e week van de 2e strip (dus eigenlijk de 4e week) ben ik een pil vergeten, dag ervoor sex gehad..
Kan nergens vinden wat hier de consequenties van zijn???
Ik hoop dat iemand het hier weet!
Oud 03-08-2007, 18:46
Verwijderd
Citaat:
Misskiss14 schreef op 03-08-2007 @ 19:43 :
Ik heb een strip doorgeslikt, maar in de 1e week van de 2e strip (dus eigenlijk de 4e week) ben ik een pil vergeten, dag ervoor sex gehad..
Kan nergens vinden wat hier de consequenties van zijn???
Ik hoop dat iemand het hier weet!
Alles wat je doorslikt geldt als derde week.
Oud 04-08-2007, 12:22
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
poetic_tragedy schreef op 28-07-2007 @ 13:34 :
ik hoop dat hier ook prikpil-mensen zitten?
Ik heb nu bijna 3 jaar de prikpil, maar ik wil ermee stoppen. Ik wil wel een andere vorm van anticonceptie. Maar moet ik eerst weer ongesteld worden voordat ik met andere anticonceptie kan beginnen? Dit kan namelijk wel tot een jaar duren. En dan zou ik dus een jaar niet beschermd zijn. (ja condooms, maar om alleen daarop te vertrouwen...) Iemand advies?
Ik heb maar een keer depo-provera (prikpil) gehad. Op het moment dat ik de tweede prik zou moeten halen, ben ik overgegaan op de orale pil.
In de bijsluiter staat hier geloof ik ook iets over geschreven.. (Ik heb mijn bijsluiter niet bij de hand)
Oud 06-08-2007, 14:27
WaterRose
WaterRose is offline
Hey,
Ik wil binnenkort beginnen aan de pil, maar ik vind het een beetje vervelend om naar de huisarts te gaan. Daarom wilde ik even vragen: wat gaat de huisarts allemaal vragen als je daar komt om te beginnen met de pil?
En op basis waarvan bepaalt ze welke pil voor mij het beste is?
(het maakt natuurlijk niet heel veel uit, maar als ik dit al weet durf ik wat beter, dan kan ik me een beetje voorbereiden).

Ik weet niet of de vraag al een keer eerder is gesteld (die kans is groot aangezien dit al het achttiende topic is.., dus als iemand weet waar het al eerder is beantwoord wil ik dat natuurlijk ook wel lezen).

Alvast heel erg bedankt voor alle antwoorden!
Oud 06-08-2007, 14:36
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
WaterRose schreef op 06-08-2007 @ 15:27 :
Hey,
Ik wil binnenkort beginnen aan de pil, maar ik vind het een beetje vervelend om naar de huisarts te gaan. Daarom wilde ik even vragen: wat gaat de huisarts allemaal vragen als je daar komt om te beginnen met de pil?
Waarschijnlijk vraagt de huisarts je helemaal niets.

Wat de huisarts hoort te vragen is of je rookt, of er binnen de familie hart- en vaatziekten en/of familiare vormen van borstkanker voorkomen. De meeste huisartsen schrijven echter zonder moeite een recept voor je uit.

Vragen als 'waarom wil je aan de pil?' en 'weet je moeder hiervan?' hoef je totaal niet te verwachten. Ten eerste zal het de huisarts totaal niet boeien, ten tweede weet de huisarts dat ze deze vragen niet hoort te stellen.

De pil die je hoogstwaarschijnlijk krijgt voorgeschreven is microgynon 30. Mogelijk in een andere naam, maar grotendeels dezelfde bestandsdelen. Dit is namelijk de meest standaard voorgeschreven pil die het minste kost en weinig bijwerkingen heeft.
Het kan eventueel zijn dat de huisarts uit eigen ervaring toch een andere pil kiest, maar deze zou dan prima moeten werken, want heel veel verschil tussen de standaard voorgeschreven anticonceptie-pillen is er niet.
Oud 06-08-2007, 14:37
Verwijderd
Ach, opnieuw antwoord geven gaat sneller dan opzoeken waar ik dat ook al weer ooit eerder had gedaan

Wat een huisarts aan je vraagt verschilt.
Je leeftijd heeft invloed op de keuze van de pil, maar die is natuurlijk wel bekend bij de huisarts.
In verband met het risico op trombose, zal de huisarts waarschijnlijk vragen of trombose in je naaste familie voorkomt en of je rookt.
Er kan ook worden gevraagd op welke leeftijd je voor het eerst menstrueerde en of je menstruatieklachten hebt.
Sommige huisartsen vragen of je een relatie hebt en of je seksuele ervaring hebt, om erachter te komen of je extra voorlichting moet krijgen. Als je het hier echt niet over wil hebben, zeg je dat gewoon en geef je geen antwoord op de vraag.
Het kan zijn dat je gewogen wordt, maar vaker wordt je gewicht een beetje op het oog geschat (als je zwaarder bent, heb je ook een zwaardere pil nodig). Het kan ook zo zijn dat je bloeddruk gemeten wordt.

De huisarts bepaalt vooral welke pil je krijgt op basis van het risico op trombose en je gewicht, en ook op basis van ervaringen die hij/zij zelf heeft met pilgebruiksters. Veel huisartsen schrijven standaard microgynon/rigevidon/steridil (alledrie ongeveer hetzelfde) voor, omdat deze redelijk goedkoop is en gemiddeld voor weinig bijwerkingen zorgt.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt
Oud 06-08-2007, 14:38
Verwijderd
Citaat:
Zut Alors! schreef op 06-08-2007 @ 15:36 :
lulverhaal
Wat een onzin, ik ken niemand die de pil zonder gesprekje heeft gekregen.
Oud 06-08-2007, 14:45
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
Sarah schreef op 06-08-2007 @ 15:38 :
Wat een onzin, ik ken niemand die de pil zonder gesprekje heeft gekregen.
Blijkbaar ken jij alleen nette huisartsen. Maar om wat ik schrijf gelijk af te doen als een lulverhaal hoeft nou ook weer niet hoor...
Oud 06-08-2007, 14:48
Verwijderd
Citaat:
Zut Alors! schreef op 06-08-2007 @ 15:45 :
Blijkbaar ken jij alleen nette huisartsen. Maar om wat ik schrijf gelijk af te doen als een lulverhaal hoeft nou ook weer niet hoor...
Ik ken niet zo veel huisartsen, ik ken vooral meisjes die de pil gebruiken en die hebben dan weer allemaal een huisarts en die zijn niet allemaal even 'netjes' altijd, maar schrijven tóch geen pil voor zonder gesprekje. Dus ik heb het idee dat jij maar gewoon wat schreef zonder je ergens op te baseren. En dan is het dus wel een lulverhaal
Oud 06-08-2007, 17:57
WaterRose
WaterRose is offline
Dankjulliewel voor de reacties
Ik denk trouwens dat er best eens huisartsen kunnen zijn die gewoon stom en ongeinteresseerd zijn, maar ik ga er vanuit dat de meesten hun werk toch wel goed doen.. (zut alors is ook een jongen he? dus die heeft als het goed is niet al te veel ervaringen met het halen van de pil, maar als nog bedankt voor je reactie hoor!)

Ik denk ook dat mijn huisarts wel vragen gaat stellen, want ze is eigenlijk heel aardig en geinteresseerd enzo..

Alleen vind ik het vervelend als ze me gaat wegen, gebeurt dat vaak of eigenlijk bijna nooit? Oftewel, gebeurde dat bij jullie?
Oud 06-08-2007, 18:57
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
WaterRose schreef op 06-08-2007 @ 18:57 :
Dankjulliewel voor de reacties
Ik denk trouwens dat er best eens huisartsen kunnen zijn die gewoon stom en ongeinteresseerd zijn, maar ik ga er vanuit dat de meesten hun werk toch wel goed doen.. (zut alors is ook een jongen he? dus die heeft als het goed is niet al te veel ervaringen met het halen van de pil, maar als nog bedankt voor je reactie hoor!)

Ik denk ook dat mijn huisarts wel vragen gaat stellen, want ze is eigenlijk heel aardig en geinteresseerd enzo..

Alleen vind ik het vervelend als ze me gaat wegen, gebeurt dat vaak of eigenlijk bijna nooit? Oftewel, gebeurde dat bij jullie?
Bij mij is geen bloeddroek gemeten/ gewicht bepaald/ uitstrijkje gedaan of wat dan ook. Hij vroeg ook niet waarom ik aan de pil ging. Het gebeurde telefonisch:
"Verstandig. Heb je een voorkeur voor een pil? Nee? Nou, dan mag je deze proberen". Ik hoefde ook niets meer van me te laten horen.

Een vriendin van me (met een lesbische huisarts.. Misschien gaat hier mijn associatievermogen met mij op de loop) moest wel een uitstrijkje laten maken Ik dacht dat uitstrijkjes al volledig achterhaalt waren.. Deze huisarts deed het principieel bij iedere jonge vrouw/ meisje die aan de pil ging.
Oud 06-08-2007, 19:10
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
poetic_tragedy schreef op 28-07-2007 @ 13:34 :
ik hoop dat hier ook prikpil-mensen zitten?
Ik heb nu bijna 3 jaar de prikpil, maar ik wil ermee stoppen. Ik wil wel een andere vorm van anticonceptie. Maar moet ik eerst weer ongesteld worden voordat ik met andere anticonceptie kan beginnen? Dit kan namelijk wel tot een jaar duren. En dan zou ik dus een jaar niet beschermd zijn. (ja condooms, maar om alleen daarop te vertrouwen...) Iemand advies?
Waarom wil je ermee stoppen dan?

Ik zit er juist over te denken om er mee te beginnen, maar wat zijn de nadelen ervan dan? Word je echt niet meer ongesteld door de prikpil, zoals men beweert?
Oud 06-08-2007, 20:56
Verwijderd
Ik werd niet gewogen, de meeste meisjes die ik ken niet.
Uitstrijkjes horen niet te gebeuren want die zijn inderdaad volledig achterhaald en het is te ingrijpend om het 'uit routine' te doen (zoals bv bloeddrukmeten wat te pas en te onpas gebeurt uit routine).
Oud 07-08-2007, 14:47
Crystall Girl
Crystall Girl is offline
Ik heb ook een vraagje, is het mogelijk dat je zwanger bent en toch ongesteld wordt? (als je aan de pil bent dus..)
Oud 07-08-2007, 15:11
Verwijderd
Citaat:
Crystall Girl schreef op 07-08-2007 @ 15:47 :
Ik heb ook een vraagje, is het mogelijk dat je zwanger bent en toch ongesteld wordt? (als je aan de pil bent dus..)
Ja.
Oud 07-08-2007, 15:45
Verwijderd
Citaat:
Poggy schreef op 07-08-2007 @ 16:11 :
Ja.
Maar het komt weinig voor.
Oud 07-08-2007, 17:27
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 06-08-2007 @ 20:10 :

Ik zit er juist over te denken om er mee te beginnen, maar wat zijn de nadelen ervan dan? Word je echt niet meer ongesteld door de prikpil, zoals men beweert?
Mja ik hoor toch vaak dat je er minder vruchtbaar van wordt, vooral als je m langere tijd gebruikt. Weet niet of het echt zo is, ga dat nog met mijn huisarts overleggen.
Ik ben vanaf de eerste prik nooit meer ongesteld geweest. Maar het kan zijn dat je de eerste maanden wel nog ongesteld bent, of langer of korter, dat ligt eraan hoe je lichaam erop reageert
Oud 08-08-2007, 16:53
knir
knir is offline
Ik ben aan de antibiotica (penicilline), en dat beïnvloedt de werking van de pil (microgynon 30). Nu heb ik toch onbeschermd sex gehad, maar in mijn stopweek. Vraag is dus, hoe groot is de kans op zwangerschap, en in het algemeen vroeg ik me af of mensen altijd extra voorbehoedsmiddelen gebruiken in het geval van een antibioticakuur. De invloed van antibiotica is nl vrij klein, maar toch, je weet maar nooit
Oud 08-08-2007, 18:56
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
knir schreef op 08-08-2007 @ 17:53 :
en in het algemeen vroeg ik me af of mensen altijd extra voorbehoedsmiddelen gebruiken in het geval van een antibioticakuur. De invloed van antibiotica is nl vrij klein, maar toch, je weet maar nooit
Ik heb nooit seks (we doen niet aan 'veilige seks' buiten de pil, dan liever niet) als ik antibiotica heb. De complete strip plus stopweek plus eerste week van de nieuwe strip niet.
Oud 09-08-2007, 18:30
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 06-08-2007 @ 20:10 :

De eerste weken had ik last van spotting, daarna bleef de menstruatie weg.

Mijn huisarts vond het achterlijk dat ik de prikpil nam omdat ik nog geen kinderen had gehad. Het kan -na (langdurig) gebruik- voorkomen dat je jaren later pas weer vruchtbaar bent.
Oud 09-08-2007, 20:25
Verwijderd
Ik heb het al eens gevraagd, maar doe het voor de zekerheid nog maar even:

Ik wil een maandje of twee maanden stoppen met de pil. Kan dit gewoon? Dat ik het dan volgende maand gewoon weer oppak?
Oud 10-08-2007, 09:48
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Stefenootje schreef op 09-08-2007 @ 21:25 :
Ik heb het al eens gevraagd, maar doe het voor de zekerheid nog maar even:

Ik wil een maandje of twee maanden stoppen met de pil. Kan dit gewoon? Dat ik het dan volgende maand gewoon weer oppak?
Waarom zou dat niet kunnen? Je bent alleen tijdelijk onbeschermd. Tijdens je menstruatie tzt het pilgebruik weer herstarten en je bent met een week beschermd... Ik snap niet dat sommige mensen zo onzeker/ paniekerig erover doen.
Oud 10-08-2007, 10:28
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 10-08-2007 @ 10:48 :
Waarom zou dat niet kunnen? Je bent alleen tijdelijk onbeschermd. Tijdens je menstruatie tzt het pilgebruik weer herstarten en je bent met een week beschermd... Ik snap niet dat sommige mensen zo onzeker/ paniekerig erover doen.
Alleen menstrueer je waarschijnlijk niet gelijk weer na een maand, dus is die eerste strip niet na een week alweer veilig..
Maar als de veiligheid je niet zoveel uitmaakt (ofwel, je bent bereid om erop te letten en iets anders te gebruiken) dan maakt het inderdaad niet zoveel uit. Je maakt alleen je lichaam in de war, wat zich kan uiten in bloedingen.
Oud 10-08-2007, 12:21
Verwijderd
Citaat:
Konijn schreef op 10-08-2007 @ 11:28 :
Alleen menstrueer je waarschijnlijk niet gelijk weer na een maand, dus is die eerste strip niet na een week alweer veilig..
Maar als de veiligheid je niet zoveel uitmaakt (ofwel, je bent bereid om erop te letten en iets anders te gebruiken) dan maakt het inderdaad niet zoveel uit. Je maakt alleen je lichaam in de war, wat zich kan uiten in bloedingen.
Ik dacht dat als je begon met de pil op de eerste dag van je menstruatie, dat je dan gelijk beschermd was?
Oud 10-08-2007, 13:36
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Stefenootje schreef op 10-08-2007 @ 13:21 :
Ik dacht dat als je begon met de pil op de eerste dag van je menstruatie, dat je dan gelijk beschermd was?
konijn heeft het erover dat ze denkt dat je niet met een maand weer zult menstueren omdat je lichaam van slag is.

Dat verschilt gewoon per persoon. Als je op je eerste menstruatiedag begint met het slikken van d epil, zit je inderdaad gewoon veilig.

Laatst gewijzigd op 10-08-2007 om 13:39.
Oud 10-08-2007, 18:34
Aapie
Aapie is offline
Haaj,

Ik heb een vraagje, ik heb mijn pil doorgeslikt ( geen stopweek ) maar ben nu de heletijd zo ontzettend misselijk, kan het kwaad als ik nu weer stop met de pil? Ik vertrouw het nu ook niet, heb natuurlijk ook niet kunnen zien of ik ongesteld werd.

Groetjes
Oud 10-08-2007, 19:03
Verwijderd
Citaat:
Aapie schreef op 10-08-2007 @ 19:34 :
Haaj,

Ik heb een vraagje, ik heb mijn pil doorgeslikt ( geen stopweek ) maar ben nu de heletijd zo ontzettend misselijk, kan het kwaad als ik nu weer stop met de pil? Ik vertrouw het nu ook niet, heb natuurlijk ook niet kunnen zien of ik ongesteld werd.

Groetjes
Het kan zijn dat je misselijk wordt doordat je nu doorslikt. Soms krijgen vrouwen pas last van onschuldige bijwerkingen als ze doorslikken en anders niet.

Maar je kunt nu gewoon op elk gewenst moment met een stopweek beginnen, zo lang je maar minstens 21 pillen hebt gehad is het altijd goed .
Oud 11-08-2007, 11:43
bagel
bagel is offline
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH!!!

de beste vakantie ever gehad.. met een zeer leuke jongen maar nu zie ik opeens dat ik gister ben vergeten de pil te nemen.. zou ik superwijs op pilvergeten.nl kijken doettie het niet... oftewel WAT NU?

ik heb doorgeslikt.. en er missen nu 8 pillen uit de 2e strip.. en die van gister zit er nu nog in.. moet ik nu stoppen? of die van gister en vandaag allebei slikken en hopen dat het goed komt?
Oud 11-08-2007, 14:04
Subject
Subject is offline
Als je doorslikt telt de gehele 2e strip als 3e week. Je opties zijn dus om nu te stoppen of om nog minimaal 21 pillen door te slikken. Lijkt me het handigst dat je dus stopt.
Oud 11-08-2007, 17:33
bagel
bagel is offline
hah..... oke
Oud 11-08-2007, 19:51
Fantôme
Fantôme is offline
hé allemaal

www.pilvergeten.nl doet het bij mij niet, bij één van jullie wel?
zou iemand voor mij willen checken op:

soort pil: mercilon
dag van eerste pil is woensdag (de eerste woensdag aan de rechterkant)
dag van pil vergeten is de 'volgende week' vrijdag (dus na 9 dagen).
geslachtsgemeenschap gehad: voor het laatst 8 dagen geleden nu (dus op de dag van de vergeten pil, precies een week geleden).

Wil iemand het advies voor me hier neerzetten?
xxx
Oud 11-08-2007, 19:56
Verwijderd
De site doet het helemaal niet (bij mij iig niet en bij iemand anders hier ook niet, dus neem ik aan dat ie het helemaal niet doet).

Het advies bij pil vergeten staat vaak (altijd?) ook in de bijsluiter van de pil?
Oud 11-08-2007, 19:58
Fantôme
Fantôme is offline
hee leonoor,
dat klopt idd, ik krijg alleen altijd graag bevestiging van die site

maar volgens mij ben ik dus een pil vergeten in de 2e week, heb daardoor geen verhoogd risico op zwangerschap, ook niet als ik geslachtsgemeenschap heb gehad.

ehhm, denken jullie dat dat idd klopt?
Oud 11-08-2007, 20:02
Verwijderd
De bijsluiter lijkt me heel betrouwbaar.

De pil die je vergeten bent is idd in de tweede week. Volgens mij heb je dan idd geen verhoogd risico op zwangerschap. En als dat in de bijsluiter staat, dan zal het vast kloppen.
Oud 12-08-2007, 20:09
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 10-08-2007 @ 14:36 :
konijn heeft het erover dat ze denkt dat je niet met een maand weer zult menstueren omdat je lichaam van slag is.

Dat verschilt gewoon per persoon. Als je op je eerste menstruatiedag begint met het slikken van d epil, zit je inderdaad gewoon veilig.
Dat bedoelde ik inderdaad. Het kan tot 6 maanden duren voordat je weer gaat menstrueren.
Maar je kunt ook geluk hebben en gelijk weer na een maand ongesteld worden.
Oud 14-08-2007, 20:33
AnTiLiCiOuS
AnTiLiCiOuS is offline
hallo,

ik zal het kort houden..
Ik heb zondagavond sex gehad met m'n vriend...we hebben het gedaan zonder condoom... ik ben wel aan de pil... soms vergeet ik de pil , dus ik vertrouwde het niet helemaal ..heb vanmorgen dus een MAP gehaald en ingenomen.. maar mijn vraag is nu? Wanneer wordt ik nu ongesteld? En moet ik de anticonceptiepil nu niet meer verder doorslikken tot de strip op is?

En nog een vraag.. ik heb de MAP zonder recept bij de apotheek gehaald.. dus dit is niet bekend bij de verzekering toch? Dus niet dat ik later een rekening van hun krijg aangezien ik het zelf betaald heb?

thanks
Topic gesloten

Regels voor berichten