Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-08-2007, 22:28
TopDrop
TopDrop is offline
Mwah, dat lost het probleem niet echt op denk ik. De wolven weten teveel of de dorpelingen te weinig. De wolven hoeven alleen maar verdachtmakingen te ontwijken en hoeven helemaal niet actief deel te nemen aan het spel en kunnen zo toch winnen. De dorpelingen halen allemaal gekke toeren uit, posten theorien, en worden 1 voor 1 doodgemaakt.

Ik denk dat of de dorpelingen op de 1 of andere manier meer info moeten krijgen, of dat de wolven minder info krijgen. De wolven weten eigenlijk alles, en de dorpelingen niks.

Hoe dit zou moeten weet ik ook niet, maar ik denk erover na.
Oud 06-08-2007, 22:30
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 06-08-2007 @ 23:28 :
Mwah, dat lost het probleem niet echt op denk ik. De wolven weten teveel of de dorpelingen te weinig. De wolven hoeven alleen maar verdachtmakingen te ontwijken en hoeven helemaal niet actief deel te nemen aan het spel en kunnen zo toch winnen. De dorpelingen halen allemaal gekke toeren uit, posten theorien, en worden 1 voor 1 doodgemaakt.

Ik denk dat of de dorpelingen op de 1 of andere manier meer info moeten krijgen, of dat de wolven minder info krijgen. De wolven weten eigenlijk alles, en de dorpelingen niks.

Hoe dit zou moeten weet ik ook niet, maar ik denk erover na.
Dat is dus een beetje het idee erachter. 9 van de 10 keer wordt de ziener gedood door de dorpelingen, omdat hij / zij probeert hints te posten. Dan vinden mensen diegene weer verdacht, en is er weer een ziener minder. Op deze manier zou de ziener dat overleven, weten de dorpelingen dat ze moeten oppassen, en kan de ziener - wellicht- langer helpen.
Oud 06-08-2007, 23:45
Femic
Femic is offline
Citaat:
Elpida schreef op 06-08-2007 @ 23:28 :
Of je speelt met drie weerwolven in plaats van vier.
Eens. Voor de wolven ook makkelijker te overleggen.
En het gevaar is dat soms mensen heel duidelijk overleggen op wie ze stemmen, zodat het al helemaal duidelijk is wie eruit zal gaan en als er dan ineens in de hangronde niemand uitgaat, weet iedereen dat diegene op wie iedereen zou stemmen de ziener is.. Lijkt me ook niet echt de bedoeling.. Ben tegen dus. (Ja, ik weet, ik doe nu niet mee, maar andere keren wel vaak. Was op vakantie nu.)
Oud 06-08-2007, 23:49
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Nadeel: 3 wolven lost het informatie probleem niet op. Wat topdrop zei is namelijk heel erg waar, wolven kunnen rustig achterover zitten, terwijl de dorpelingen elkaar allemaal afslachten.

De wolven hebben tot nu toe geloof ik 1 goede functie eruit gehaald, de dorpelingen alle anderen.
Oud 06-08-2007, 23:53
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Dark Phoenix schreef op 07-08-2007 @ 00:49 :
Nadeel: 3 wolven lost het informatie probleem niet op. Wat topdrop zei is namelijk heel erg waar, wolven kunnen rustig achterover zitten, terwijl de dorpelingen elkaar allemaal afslachten.

De wolven hebben tot nu toe geloof ik 1 goede functie eruit gehaald, de dorpelingen alle anderen.
Toen ik vorige ronde weerwolf was heb ik het van dichtbij mee mogen maken. Het enige wat je als wolf probeert is *paniek* te zaaien en zelf buiten schot te blijven. Bij gelijkspel knikker je de meest onverwachte eruit, en mensen gaan allemaal conclusies trekken die nergens op gebaseerd zijn. En als wolf kijk je lachend toe, terwijl de dorpelingen het werk voor je doen.
Oud 06-08-2007, 23:55
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 07-08-2007 @ 00:53 :
Toen ik vorige ronde weerwolf was heb ik het van dichtbij mee mogen maken. Het enige wat je als wolf probeert is *paniek* te zaaien en zelf buiten schot te blijven. Bij gelijkspel knikker je de meest onverwachte eruit, en mensen gaan allemaal conclusies trekken die nergens op gebaseerd zijn. En als wolf kijk je lachend toe, terwijl de dorpelingen het werk voor je doen.
Dit heb ik dus ook ervaren toen ik met een weerwolfteam meekeek. Je moet af en toe iemand verdacht maken, af en toe meestemmen, en nooit te verdedigend of offensief doen. Niet teveel zeggen, niet te weinig, en dan komt het allemaal goed. In eetrondes pak je een lekker willekeurig iemand, en iedereen denkt meteen dat diegene goede ideeën had.

De wolven hebben imo een enorm voordeel ten opzichte van de dorpelingen, die totaal maar wat doen, paniekerig zijn, en vooral, heel dom zijn.
Oud 06-08-2007, 23:56
Verwijderd
Citaat:
TopDrop schreef op 07-08-2007 @ 00:53 :
Nu weten we wel waar we op moeten letten
Oud 06-08-2007, 23:57
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Dark Phoenix schreef op 07-08-2007 @ 00:55 :
De wolven hebben imo een enorm voordeel ten opzichte van de dorpelingen, die totaal maar wat doen, paniekerig zijn, en vooral, heel dom zijn.
Ja. Dan zitten ze op het goede spoor. Maar die verdachte persoon 'kan' er 1 of 2 rondes niet uitgestemd worden, en plotseling verdwijnt de verdenking spontaan. Om de 1 of andere reden stemmen de dorpelingen er altijd steeds naast. Dan zijn ze er bijna, en dan door een wending toch net niet.
Oud 06-08-2007, 23:59
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 07-08-2007 @ 00:57 :
Ja. Dan zitten ze op het goede spoor. Maar die verdachte persoon 'kan' er 1 of 2 rondes niet uitgestemd worden, en plotseling verdwijnt de verdenking spontaan. Om de 1 of andere reden stemmen de dorpelingen er altijd steeds naast. Dan zijn ze er bijna, en dan door een wending toch net niet.
Ik zou als wolfzijnde sowieso nooit op iemand stemmen die goede ideeën heeft, en zeker niet consequent.

Maar goed, ongelijkheid. Hoe lossen we dit op? Geen overleg tussen weerwolven is imo geen optie, want dan hebben de wolven geen kans meer. Daarbij is stemmen tellen tussen wolven gay.
Oud 07-08-2007, 00:00
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Dark Phoenix schreef op 07-08-2007 @ 00:59 :
Maar goed, ongelijkheid. Hoe lossen we dit op? Geen overleg tussen weerwolven is imo geen optie, want dan hebben de wolven geen kans meer. Daarbij is stemmen tellen tussen wolven gay.
Eensch.
Oud 07-08-2007, 00:01
Verwijderd
Citaat:
Dark Phoenix schreef op 07-08-2007 @ 00:59 :
Ik wilde niet stemmen tellen, maar iedere ronde een andere weerwolf laten kiezen.
Oud 07-08-2007, 00:05
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Lisaaah schreef op 07-08-2007 @ 01:01 :
Ik wilde niet stemmen tellen, maar iedere ronde een andere weerwolf laten kiezen.
Maar als ze overleggen maakt dat toch geen klap uit? Dan kunnen ze zoveel invloed op elkaar uitoefenen dat dat effect teniet wordt gedaan.
Oud 07-08-2007, 00:05
Verwijderd
Citaat:
TopDrop schreef op 07-08-2007 @ 01:05 :
Maar als ze overleggen maakt dat toch geen klap uit? Dan kunnen ze zoveel invloed op elkaar uitoefenen dat dat effect teniet wordt gedaan.
Ik wilde ze niet laten overleggen.
Oud 07-08-2007, 00:19
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Lisaaah schreef op 07-08-2007 @ 01:05 :
Ik wilde ze niet laten overleggen.
Sorry juf

Maar dat kun je toch helemaal niet controleren?
Oud 07-08-2007, 00:23
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Sowieso /care of ze overleggen, ze weten nog steeds elkaars functies, en zo niet, wil je wolven elkaar op laten eten?
Oud 07-08-2007, 00:28
Verwijderd
Citaat:
Dark Phoenix schreef op 07-08-2007 @ 01:23 :
Sowieso /care of ze overleggen, ze weten nog steeds elkaars functies, en zo niet, wil je wolven elkaar op laten eten?
Nee want dan lukt het opeten niet, en hebben de dorpelingen die ronde geluk. Ze moeten elkaars functie niet weten, en bij weerwolf eet weerwolf gebeurt er gewoon niets. Voordeel voor de dorpelingen dus.
Oud 07-08-2007, 00:35
TopDrop
TopDrop is offline
Wordt het dan niet alleen maar nog chaotischer?
Oud 07-08-2007, 00:38
Verwijderd
Citaat:
TopDrop schreef op 07-08-2007 @ 01:35 :
Wordt het dan niet alleen maar nog chaotischer?
In principe gaat het alleen om good guys/bad guys. Dat andere mensen er duisent extra functies bij hebben gegooid

Ik denk dat wanneer ik nog nooit had meegedaan ik niet snel zou beginnen met die waslijst aan regels die we tegenwoordig hebben.
Oud 07-08-2007, 00:40
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Lisaaah schreef op 07-08-2007 @ 01:38 :
In principe gaat het alleen om good guys/bad guys. Dat andere mensen er duisent extra functies bij hebben gegooid

Ik denk dat wanneer ik nog nooit had meegedaan ik niet snel zou beginnen met die waslijst aan regels die we tegenwoordig hebben.
Ik denk ik ook niet Stel nou. We houden een 0ld-sk0ol weerwolfspel? Wat was dat? 15 spelers, 3 wolven, een ziener, tovenaar en wolfsbane? Was een stuk simpeler toen ja
Oud 07-08-2007, 00:44
Verwijderd
Citaat:
TopDrop schreef op 07-08-2007 @ 01:40 :
Ik denk ik ook niet Stel nou. We houden een 0ld-sk0ol weerwolfspel? Wat was dat? 15 spelers, 3 wolven, een ziener, tovenaar en wolfsbane? Was een stuk simpeler toen ja
Geplukt uit wwspel 4:
2 weerwolven

1 tovenaar

1 ziener

1 wolfsbane

een aantal gewone dorpelingen
Oud 07-08-2007, 00:49
Severus
Severus is offline
Citaat:
Lisaaah schreef op 07-08-2007 @ 01:44 :
Geplukt uit wwspel 4:
2 weerwolven

1 tovenaar

1 ziener

1 wolfsbane

Hmm, in het begin hadden we toen ook nog de dorpsgek, geloof ik. Maar dat is al héél erg lang geleden.
Oud 07-08-2007, 00:50
Verwijderd
Ja er was geen link meer naar een vorig spel en ik was lui

Edit:
http://forum.scholieren.com/showthre...ght=weerwolven
En meteen enthousiaste reacties enzo he
Oud 07-08-2007, 01:00
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Lisaaah schreef op 07-08-2007 @ 01:50 :
Ja er was geen link meer naar een vorig spel en ik was lui

Edit:
http://forum.scholieren.com/showthre...ght=weerwolven
En meteen enthousiaste reacties enzo he
Oud 07-08-2007, 15:10
Bongalientje
Bongalientje is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 06-08-2007 @ 22:27 :
edit: En uit die discussie tussen mij en daboman in het begin was dus eigenlijk ook niks te concluderen. We wilden graag allebei gelijk Maar tot nu toe zijn alle mensen die zich 'verdacht' gedroegen eruit gestemd, en geen van hen was wolf (op kunst na dan).
Ik was niet verdacht, ik ben doodgeschoten door jager Yoshimare.
Oud 07-08-2007, 15:11
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
kunst schreef op 07-08-2007 @ 16:10 :
Ik was niet verdacht, ik ben doodgeschoten door jager Yoshimare.
Ook dat nog
Oud 07-08-2007, 15:39
Bongalientje
Bongalientje is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 07-08-2007 @ 16:11 :
Ook dat nog
Ik ga altijd snel en stom dood.
Oud 07-08-2007, 15:42
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
kunst schreef op 07-08-2007 @ 16:39 :
Ik ga altijd snel en stom dood.
Oud 07-08-2007, 17:48
Wind's Embrace
Wind's Embrace is offline
De heks Wow, eindelijk zit het een beetje mee.. ik hoop dat de wolven vanavond de verrader pakken, dan hebben we nog best een kans Jammer dat we niet zoveel kunnen leren uit topdrops dood aangezien hij niks wist en niemand zijn functie kende..

Heeft iemand nog een goed idee ofzo?
Oud 07-08-2007, 18:32
Verwijderd
Citaat:
Wind's Embrace schreef op 07-08-2007 @ 18:48 :
De heks Wow, eindelijk zit het een beetje mee.. ik hoop dat de wolven vanavond de verrader pakken, dan hebben we nog best een kans Jammer dat we niet zoveel kunnen leren uit topdrops dood aangezien hij niks wist en niemand zijn functie kende..

Heeft iemand nog een goed idee ofzo?
Ik héb een theorie, maar houd heel even mijn mond
Oud 07-08-2007, 19:01
Verwijderd
Citaat:
Lisaaah schreef op 07-08-2007 @ 19:32 :
Ik héb een theorie, maar houd heel even mijn mond
Maar als je nu vanavond opgegeten wordt, kun je ons de theorie niet meer vertellen.

In elk geval ben ik er nog steeds voor om op Tink* te stemmen, ze is niet te volgen in haar manier van spelen en post maar heel af en toe even een inhoudsloze post als 'W00t de heks! Niet dat ie veel meer kon maar toch!' Geldt trouwens ook voor maxwell.
Maar Tink* past beter bij de kusjes voor Sev.
Oud 07-08-2007, 19:28
Verwijderd
Citaat:
MadameMinke schreef op 07-08-2007 @ 20:01 :
Maar als je nu vanavond opgegeten wordt, kun je ons de theorie niet meer vertellen.

In elk geval ben ik er nog steeds voor om op Tink* te stemmen, ze is niet te volgen in haar manier van spelen en post maar heel af en toe even een inhoudsloze post als 'W00t de heks! Niet dat ie veel meer kon maar toch!' Geldt trouwens ook voor maxwell.
Maar Tink* past beter bij de kusjes voor Sev.
Ok, je vroeg er zelf om, en ik ga ervanuit dat de wolven inmiddels hun stem hebben uitgebracht dus adt het toch neit meer uitmaakt wat ik zeg.

Het volgende viel mij op:

Citaat:
Lisaaah schreef op 05-08-2007 @ 23:46 :
Kijk, ik wil best mijn mening geven, maar wanneer ik over iemand zeg: die zal wel wolf zijn, en is het niet, word ik erna gehangen. Wanneer ik iemand aanwijs maar het backfires, heb ik ook een probleem. Ik vind het gewoon vervelend worden mijn mening hier neer te planten, omdat ik over elk woord wil nadenken of mensen niet gaan denken of ik een weerwolf ben.

Wat ik wel kan zeggen, is dit: Ik denk nog steeds (net als volledig aan het begin van het spel) dat topdrop geen wolf is. Roos vind ik dan weer wel verdacht, maar daar heb ik geen bijzonder sterke argumenten voor.

Ik heb alweer meer gezegd dan ik oorspronkelijk wilde

Zie je wel, het is een patroon geworden

Citaat:
MadameMinke schreef op 06-08-2007 @ 15:20 :
Ergens heb je wel gelijk hoor, dat is ook wel weer te merken aan het feit dat Elpida mij nu ineens verdenkt. Ik zit met Wind's Embrace te praten/discussiëren en we zijn gelijk verdacht.

Maar aan de andere kant... vind ik júist het feit dat je zo weinig vertelt, verdacht. Dus deze post heeft je voor mij weer wat minder verdacht gemaakt.

Op het moment vind ik Elpida ook een twijfelgeval, dus misschien doe ik wel met je mee als je op Elpida gaat stemmen.

(We moeten inderdaad een beetje eensgezind zijn, om gelijkspel te voorkomen).
Ik heb nergens iets gezegd over elpida

Citaat:
Lisaaah schreef op 05-08-2007 @ 23:46 :
Roos vind ik dan weer wel verdacht,

Citaat:
MadameMinke schreef op 06-08-2007 @ 15:20 :
Op het moment vind ik Elpida ook een twijfelgeval, dus misschien doe ik wel met je mee als je op Elpida gaat stemmen.

op één of andere manier val je voor mij hiermee door de mand

En dat gecombineerd met het feit dat de verrader nog in ons midden zit?
Oud 07-08-2007, 19:39
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Lieve mensjes, het verhaal komt vandaag eens wat later van mijn kant, want ik heb nog niet gegeten. Dus ik plaats het pas na het eten. Sorry.
Oud 07-08-2007, 20:35
Verwijderd
Citaat:
Dark Phoenix schreef op 07-08-2007 @ 20:39 :
Lieve mensjes, het verhaal komt vandaag eens wat later van mijn kant, want ik heb nog niet gegeten. Dus ik plaats het pas na het eten. Sorry.
Ja zeg, wat is dít nou?

Oud 07-08-2007, 20:56
Bongalientje
Bongalientje is offline
jzs dp, dan eet je toch lekker niet, een beetje anorexia en ruzie met je familie is goed hoor.
Oud 07-08-2007, 20:58
Tink*
Tink* is offline
Gun die arme jongen ook een maaltijd.
Oud 07-08-2007, 21:01
Spelleider
Spelleider is offline
Er was een opgetogen stemming in het dorp. Eindelijk hadden ze een van degenen die hun dwarszat weten te doden. De vreemdeling die hem had gedood bevond zich momenteel in hun dorpje, en hij werd bijna vereerd. Er werd gesproken over een uitgekomen voorspelling van de ziener, iemand die hun zou verlossen van de wolven. De vreemdeling zelf was nonchalant. Hij leek niet te genieten van de aandacht, noch reageerde hij positief op de complimenten die naar hem toekwamen.

Voor de dorpelingen het door hadden, was hij verdwenen. Dark Phoenix had geen zin meer om tussen deze idioten te zitten. Ze vierden feest alsof ze de strijd gewonnen hadden, terwijl in werkelijkheid alle weerwolven nog steeds leefden. Hij vond het maar achterlijk. Hij besloot de twee mensen te gaan bezoeken die momenteel niét aan het feesten waren, waarvan hij vermoedde dat ze iets intelligenter waren dan dat.

Spoedig kwam hij aan bij het huisje. Hij klopte aan, en sprak met Duivelaartje. Hij vertelde haar over de weerwolven, en zij vertelde hem over hoe de tovenaars aan hun einde waren gekomen. Dark Phoenix knikte begripvol. Hij keek Duivelaartje doordringend aan, en vertelde haar toen over het schild. Ze knikte. Ja, ze wist de legende van het schild rond het dorpje, en volgens MadameMinke was die verdwenen met de dood van de tovenaars. Dat was alles wat hij wilde weten, en hij liep het huisje uit. Duivelaartje snapte er niks van, maar liep ook haar huis uit, en liep weg van deze vreemdeling. Hoe hij haar had aangekeken..

Dark Phoenix ging bij Minke langs. Ze deed erg zenuwachtig open, alsof ze vermoedde dat de Dood zelf haar zou bezoeken. Na een kort gesprekje wist Dark Phoenix ook van haar alles wat hij wilde weten. Het was waar dat er een eeuwenoud schild was geweest, en dat die altijd overeind had gestaan dankzij de tovenaar. Na de dood van Biertank was er een nieuwe tovenaar gekomen, die zijn werk had voortgezet. Maar nu was er niemand meer met magie, en was iedereen in gevaar. Dit bracht Dark Phoenix op een idee. Het had z'n offers, maar wie weet zou dit kunnen helpen.

Dark Phoenix dacht na. Hij moest, om dit succesvol te doen, iemand hebben van wie hij zeker was dat diegene te vertrouwen was. Iemand die het niet zou proberen te verpesten, en iemand die het moedig zou accepteren. Er schoot hem een naam te binnen, en hij had zijn keuze gemaakt. Snel liep hij door het dorpje, op zoek naar degene die wellicht het dorpje zou kunnen helpen.

Toen er bij Elpida aangeklopt werd, versnelde haar ademhaling. Haar hart klopte snel, en ze wist dat er iets zou gaan gebeuren. Ze kon alleen maar hopen dat ze niet opgegeten zou worden als ze opendeed, maar ergens voelde ze dat dat niet zou gebeuren. Ze had altijd het gevoel gehad dat ze voor iets groots bestemd was, al had ze nooit geweten wat. Het moment dat ze zag wie er stond, glimlachte ze, maar die glimlach verdween bijna even snel weer. Ze gilde en knalde op de grond. Dark Phoenix hield niet van subtiel.

Toen Elpida weer wakker werd, kon ze haar lichaam niet bewegen. Ze lag vastgebonden op een rots. Haar hoofd deed pijn van de knal, en ze was doodsbang. Toen zag ze degene die haar dit had aangedaan, en ze probeerde te gillen. Dit ging helaas niet, want er zat iets in haar mond. Dark Phoenix bood zijn excuses aan, en vertelde haar wat over de bescherming van het dorpje. 'Kort samengevat, jij bent de lul. Door het offer van een dorpeling zou het schild weer moeten gaan werken, en op die manier zullen de anderen veilig zijn.' Elpida maakte geluid. 'Je zal je vast afvragen waarom jij. Dat is simpel. Jij bent de enige waarvan zeker is dat je een dorpeling bent. En je zal je dood moedig accepteren, en zo het dorp redden. Je hebt altijd geweten dat je voor iets groots bestemd was. Nou, dat is dit.' Elpida werd bleek. Dit had ze niet verwacht. Ze wist het niet meer, maar ze had duidelijk niet echt een keuze.

'Sorry..' fluisterde Dark Phoenix in haar oor. Hij leek even na te denken. 'Je bent vanaf het begin een van m'n favorieten geweest..' Hij maakte een snelle beweging, te snel voor menselijke ogen om te volgen. Hij doorboorde Elpida's hart diep en snel. Elpida stierf onmiddelijk, en haar lichaam begon zachtjes te gloeien. Een druppel viel op haar borstkas...

Achter Dark Phoenix stonden MadameMinke en Duivelaartje. Ze keken hem vol woede en ongelovigheid aan. Dark Phoenix zei niks, schudde slechts zijn hoofd. 'Ben je nou helemaal...' begon Minke. Dark Phoenix zuchtte. 'Luister' zei hij 'ik heb het schild hersteld. Ik heb jullie dorpje geprobeerd te beschermen. Ik hoop dat dit genoeg was. Ik moest het doen. Ik.. ik wilde haar ook niet dood hebben. Ze was een moedig meisje.' Duivelaartje en Minke zeiden beide niks. Ze keken hem enkel maar aan, op een vreemde, moeilijk te definiëren manier.

Dark Phoenix stond op, en begon van ze weg te lopen. 'Morgen zullen we zien of haar offer nut heeft gehad..'

01. Flowtje
02. Tink*
03. Elpida
04. Cirílico (wolfsbane)
05. Roos
06. Dvine (ziener)
07. TopDropje
08. Lisaaah
09. Duivelaartje
10. Biertank 52 (tovenaar)
11. MadameMinke
12. Yoshimare (jager)
13. Maxwell
14. Severus
15. Twinkebel
16. Kitsch
17. P-apple (leerling)
18. Skilly
19. Spoonie
20. Wind's Embrace
21. Daboman (cupido)
22. Kunst (weerwolf)

Blauw = opgehangen
Rood = opgegeten
Groen = neergeschoten door jager
Paars = dood door liefdesverdriet

Elpida heeft helaas afscheid moeten nemen van het leven, en de weerwolven zijn wederom een stukje dichterbij de overwinning. De dorpelingen mogen er niet vaak meer naast zitten, anders zullen zij allen verdoemd zijn. Dus dorpelingen, werk samen, sla toe en slacht een wolf, voor het weer volle maan is. Om jullie te steunen in deze moeilijke taak krijgen jullie een pootje van de wolven. Succes!

Stemmen kan zoals altijd tot morgen 20.30u.
Oud 07-08-2007, 21:17
Verwijderd
He, bah!
Oud 07-08-2007, 21:20
Bongalientje
Bongalientje is offline
wel een geod verhaal
Oud 07-08-2007, 21:41
Verwijderd
Citaat:
Lisaaah schreef op 07-08-2007 @ 01:44 :
Geplukt uit wwspel 4:
2 weerwolven

1 tovenaar

1 ziener

1 wolfsbane

Ik denk idd ook dat je gewoon terug moet naar de oude situatie. Heb het ook vrij vaak gespeeld met alleen die functies (wel 3 weerwolven trouwens) en toen waren de kansen voor de weerwolven beduidend minder. Volgens mij wonnen de dorpelingen daar zelfs vaker dan de wolven.
Minder functies houdt het voor mensen die het voor het eerst spelen ook overzichtelijker. Na het een tijdje niet meer gespeeld te hebben moest ik zelf nu ook even goed kijken wat al die nieuwe functies nu precies inhielden.
Oud 07-08-2007, 21:43
TRA
TRA is offline
Citaat:
ABgirl schreef op 07-08-2007 @ 22:41 :
Ik denk idd ook dat je gewoon terug moet naar de oude situatie. Heb het ook vrij vaak gespeeld met alleen die functies (wel 3 weerwolven trouwens) en toen waren de kansen voor de weerwolven beduidend minder. Volgens mij wonnen de dorpelingen daar zelfs vaker dan de wolven.
Minder functies houdt het voor mensen die het voor het eerst spelen ook overzichtelijker. Na het een tijdje niet meer gespeeld te hebben moest ik zelf nu ook even goed kijken wat al die nieuwe functies nu precies inhielden.
Vroeger.

Volgens mij zijn cupido en het stelletje ofzo destijds ingevoerd om het spel wat afwisselender te maken.

Mijn inziens waren de kansen voor de dorpelingen gelijk aan die van de weerwolven. Hele tijd gespeeld.
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Oud 07-08-2007, 21:44
Verwijderd
Citaat:
TRA schreef op 07-08-2007 @ 22:43 :
Vroeger.

Volgens mij zijn cupido en het stelletje ofzo destijds ingevoerd om het spel wat afwisselender te maken.

Mijn inziens waren de kansen voor de dorpelingen gelijk aan die van de weerwolven. Hele tijd gespeeld.
Zou best kunnen dat ik dat toen ingevoerd heb, maar helemaal zeker weet ik het niet

Maar dat idee heb ik ook inderdaad. Terwijl de wolven nu veel grotere kansen hebben. Vooral door de functie van verrader.
Oud 07-08-2007, 21:45
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Ik ben o.a. mee gaan doen vanwege de functies.
Oud 07-08-2007, 21:45
TopDrop
TopDrop is offline
Door al die nieuwe functies creeer je chaos onder de dorpelingen waar de wolven veel voordeel van hebben. Schrappen in functies dus
Oud 07-08-2007, 21:46
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Kan iemand mij uitleggen wat het nut van de heks in godsnaam is? Ik vind dat zó'n achterlijke functie.
Oud 07-08-2007, 21:47
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Dark Phoenix schreef op 07-08-2007 @ 22:46 :
Kan iemand mij uitleggen wat het nut van de heks in godsnaam is? Ik vind dat zó'n achterlijke functie.
Je bent heel erg niet de enige hier
PixelDansje
PixelDansje is offline
Cupido's functie vind ik leuk, maar de heks en verrader zijn echt vreselijk.
Tink*
Tink* is offline
That makes three of us.
Oud 07-08-2007, 21:49
TopDrop
TopDrop is offline
Toen ik dit spel heks was had ik stiekem helemaal geen zin om mensen te beheksen. Want je hebt echt werkelijk totaal geen idee wie welke functie heeft, en dan moet je at random gaan kiezen. Naarmate het spel vordert zou het een betere functie moeten worden, maar ALLE goeie functies gingen er in het begin uit ;x
Oud 07-08-2007, 21:52
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Cupido's functie maakt het spel interessanter. Het is geen vreselijk nuttige toevoeging, maar het maakt het allemaal wat leuker. De jager is een functie die enkel maar wat angst meebrengt, niets meer en niets minder. De heks is werkelijk wáárdeloos. De verrader is, imo, te goed. De tovenaar en ziener zijn WAY underpowered, echt, ik vind ze zwaar te slecht.

Daarbij vind ik het achterlijk dat de tovenaar in theorie de verrader zou kunnen beschermen, waar de heks alleen maar goede mensen kan beheksen.

Balanceproblemen.
Oud 07-08-2007, 22:05
Verwijderd
Kunnen we een volgende keer niet gewoon het spel een keer op de ouderwetse manier spelen om te kijken hoe het gaat?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten