![]() |
||
Citaat:
Ja? Bronnen ![]() EDIT: Met leefbaar bedoelde ik de haat/angst jegens de Islam te reduceren o.i.d. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
theo van gogh?
||
Citaat:
|||
Citaat:
Niet dat ik het wil rechtvaardigen (die moord) maar Theo'tje's uitspraken waren dus echt geen 'mening geven'. Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() En ja, er sterven mensen als gevolg van daden die begaan worden na een interpretatie van de islam. voor de rest is het reduceren van haat n ans natuurlijk altijd een goed iets.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
*nvm* -_- |
![]() |
||
Citaat:
Logisch gevolg van een dergelijke achterlijke doctrine is dat een patriarchaal systeem ontstaat waarin geweld en domme volgzaamheid de idealen vormen, en geweld tegen iedereen die tegenstribbeld de norm zal worden. En guess what, dat is inderdaad zo. Volgens de doctrine moet iedereen die tot zinnen komt en de islam verlaat vermoord worden, en zelfs anno 2007 kan iemand die dat doet nog rekenen op geweld. Voor dergelijke holbewoner-mentaliteit is werkelijk geen goed woord in te brengen.
||
Citaat:
Ik zou eerder zeggen dat e islamitische traditie meerdere manieren vaan uitleg ondersteunt, waaronder ook moordzuchtige manieren, en dat er geen objectieve methodes zijn om te weten te komen wat "de goede uitleg van de koran" is.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ow wacht, dus als de PvDA de meeste zetels heeft mogen zij alleen regeren?! Dat slaat nergens op, iedereen interpreteert het geloof anders, als een grote meerderheid het extreem beschouwd moet je niet gaan miepen als je iedereen over één kam scheert en dan de mensen die het geloof 'liberaler' interpreteren op je dak krijgt. |
![]() |
||
Citaat:
Heck, zelfs het gebruikelijke 'ja, maar dit is niet de islam zoals in mijn zeer verdraaide roze-bril-islam' apologisme gaat hierbij niet op.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Zomaar even browsend kwam ik dit tegen waarin bijvoorbeeld in onberispelijk Nederlands staat dat de vrouw (alle vrouwen) voor altijd zullen moeten boeten voor Eva's zonde. Ze moeten zich hiervoor onderwerpen aan de man vanwege het erf"recht". Ziek is het! Gewoon ziek ! ![]() Hoeveel van deze zieke "enkelingen" lopen er in Nederland/Europa/de wereld? |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Trouwens moeten mannen ook boeten voor Adams zonde - als je de bijbel leest. ![]() (of het is gewoon een cryptisch geschreven verhaal over de rolverdeling van man en vrouw)
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 08-08-2007 om 07:45. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Wat ik er echter mee duidelijk wilde maken was dat er waarschijnlijk veel mensen lopen met dit soort ideeën en hun "recht" met de koran in de hand afdwingen. Zodra iemand kritisch is over de Koran of zich niet volgens de leer gedraagt wordt er met geweld opgetreden (Ehsan Jami). Niet officieël uiteraard, maar wel met het geloof als grondslag. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Wb Israel, ja, maar dan wel onder de islamitische bevolking. Er zit wel ergens een link tussen islam en eerwraak. Maar niet dat islam = eerwraak, maar eerder dat men voor eerwraak een "islamitistische smoes" wordt gebruikt.
||
Citaat:
![]() lekker dan ![]()
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 08-08-2007 om 10:00. |
![]() |
||
Citaat:
Je wil duidelijk maken dat er 'waarschijnlijk' 'veel' mensen rondlopen die met 'dit soort' ideeën. Bewijs dat dan.
|||
Citaat:
Zeggen en schrijven elke prominente islamcriticus heeft te maken gekregen met geweld of de dreiging daarvan. Voor voormalige moslims is buitensluiting en discriminatie, of erger, de norm. Kritiek is niet toegestaan. Kijk voor de lol eens naar de uitzinnige reacties als iemand Mohamed een pedofiel noemt, terwijl dat niets anders is dan het noemen van een objectief feit dat zelfs in de hadith is opgetekend. Maar nee, dan ontkend men liever de werkelijkheid en valt de boodschapper aan. Citaat:
Zonder patriarchale godsdienst geen geweldadige patriarchale cultuur.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Zoals patriarchale godsdienst geen patriarchaal geweld. Maar, durft iemand te opperen dat het fout is dat de koran stelt dat alle vrouwen inferieure wezens zijn die je net zo lang mag slaan totdat ze je wil uitvoeren, dan krijgt die weer een hoop apologisten, verdraaiers en haatzaaiers over zich heen. Met die instelling van de boodschapper de schuld geven zal nooit iets veranderen.
||
Citaat:
In het zeldzame geval dat de bevolking in een dergelijk gebied voor 100% uit verklaarde atheïsten zou bestaan bewijst dit nog niks, aangezien religie achterlijke culturen vormt, maar niet elke achterlijke invloed per definitie door een religie veroorzaakt hoeft te zijn. Degenen die de goden verzonnen moeten hun achterlijke ideeën toch immers ook ergens vandaan hebben. Het doet allemaal niets af aan mijn punt dat religie, en zeker de islam, dient als platform waarop vrouwenhaat, ongelijkheid, en daarmee indirect eerwraak verspreid worden.
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 08-08-2007 om 22:36. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ohja hier mijn bewijs: "Zeg: "O ongelovigen. Ik zal niet dienen wat jullie dienen. En jullie dienen niet wat ik dien. En ik dien niet wat jullie dienen. En jullie dienen niet wat ik dien. Jullie hebben jullie godsdienst en ik heb mijn godsdienst." (109:1-6) "Wie het wil, die moet dan geloven en wie het wil, die moet maar ongelovig zijn." (Koran 18:29) "In de godsdienst is er geen dwang." (Koran, 2:256) "Waarschuw de mensen, want jij bent slechts een waarschuwer. Je hebt niet de autoriteit om iemand te dwingen."(Koran 88:22-23) "en als iemand dwaalt zeg dan: "Ik behoor slechts tot de waarschuwers". (Koran 27:91) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
PVV, Wilders, extreem rechts en de vrijheid van meningsuiting T_ID | 454 | 31-05-2009 23:57 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
gemaakte verslag over de multiculturele samenleving smart_girl | 1 | 21-05-2008 21:34 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' Verwijderd | 488 | 20-08-2005 23:14 | |
Algemene schoolzaken |
Ik vind islamitische scholen goed! *~SuPaHgIrL~* | 44 | 10-10-2003 20:27 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Europa tegenover de Islam Klager | 58 | 24-02-2002 22:31 |