Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-06-2005, 15:57
flower19
flower19 is offline
hee guys,

iemand ervaringen met kroatië? ik ga met x-travel naar Rovinj, erg veel zin in, maar nog geen verhalen erover gehoord. iemand??

liefs
Advertentie
Oud 12-06-2005, 19:58
Miracle
Miracle is offline
>> Europa
Oud 13-06-2005, 00:51
Verwijderd
zoekt en gij zult vinden:
http://forum.scholieren.com/showthre...ghlight=rovinj

al ben ik zelf ook benieuwd, ik ga richting Crikvenica, en hoorde al dat het er super is. Dus ben benieuwd.
Oud 21-06-2005, 00:00
leipe yugo
leipe yugo is offline
hoi anneke ik ga ook naar crikvinica ..(ben zelf kroat) k kan verzekeren dat je het super gaat vinden
Oud 21-06-2005, 00:24
Verwijderd
Citaat:
aliq schreef op 21-06-2005 @ 01:00 :
hoi anneke ik ga ook naar crikvinica ..(ben zelf kroat) k kan verzekeren dat je het super gaat vinden
Oeh nou dat klinkt veel belovend

Hoe zit het daar met shoppen enzo, zijn er een beetje winkels?
En ik wil graag een grotere stad bezoeken, wat raad je aan?
En ooh ja, je hebt van die beroemde watervallen is dat aan te raden?
Oud 21-06-2005, 00:36
leipe yugo
leipe yugo is offline
voeg me toe op msn aquastar61@hotmail.com dan leg k je de 1 en ander uit
Oud 21-06-2005, 16:49
pussinboots
pussinboots is offline
kroatie is zeker top!
Ik ben ook in Rovinj geweest, was superleuk!
die watervallen, plitvice, ben ik ook geweest, zeker aan te raden, echt onwijs mooi maar je moet er wel 5 uur ofzo voor in de bus zitten...
Oud 21-06-2005, 21:34
Verwijderd
Citaat:
aliq schreef op 21-06-2005 @ 01:36 :
voeg me toe op msn aquastar61@hotmail.com dan leg k je de 1 en ander uit
hehe gedaan
Oud 22-06-2005, 09:50
Diana's~Acolyte
Diana's~Acolyte is offline
Citaat:
Anneka schreef op 21-06-2005 @ 22:34 :
hehe gedaan
je moet zeker de plitvice meren bezoeken en als je een grote
stad in de buurt wilt bezoeken kan je naar pula
je gaat het zoals eerder gezegd vast heel leuk vinden, kroatie
is heel mooi en ook ik ben kroatisch
Oud 22-06-2005, 22:43
Verwijderd
Citaat:
Diana's~Acolyte schreef op 22-06-2005 @ 10:50 :
je moet zeker de plitvice meren bezoeken en als je een grote
stad in de buurt wilt bezoeken kan je naar pula
je gaat het zoals eerder gezegd vast heel leuk vinden, kroatie
is heel mooi en ook ik ben kroatisch
hehe wat een kroaten hier op het forum

Nja ik ben dus een totale n00b op het gebied van Kroatie. Ben tot nu toe altijd naar Spanje, Frankrijk oid geweest, maar die kant nog nooit op (nja oostenrijk). Dus ik ben super benieuwd.
Nou ga ik met de bus daarheen, en ik hoop dus dat we excursies gaan maken en mn moeder niet alleen aan het strand wil liggen. Al heb ik van aliq gehoord dat je er super mooi kan snorkelen, lijkt me ook super.
Oud 23-06-2005, 00:45
leipe yugo
leipe yugo is offline
kroatie is gw top iedereen is ook jaloers op ons,k kan ze begrijpen we wil er niet van zo'n prachtige land afkomstig zijn ..srry hoor k ben net een levende reclame voor kroatie
Oud 23-06-2005, 06:57
Verwijderd
Citaat:
aliq schreef op 23-06-2005 @ 01:45 :
kroatie is gw top iedereen is ook jaloers op ons,k kan ze begrijpen we wil er niet van zo'n prachtige land afkomstig zijn ..srry hoor k ben net een levende reclame voor kroatie
Als je in het dagelijks leven niet ook zo bent dan is het maar goed . Ik ken een bosnisch meisje en bij alles komt bosnië naar boven, CKV (cultuur), Geschiedenis (oorlog), Franse reis (naar Bosnië), duitse reis (naar Bosnië) dus als je maar niet zo'n levende reclame bent

Verder heb ik veel enthousiaste verhalen gehoord over Kroatië dus ik wil er zeker een keer heen!
Oud 23-06-2005, 10:34
Verwijderd
Ik ga van 4 tot 13 juli naar Opatija met vrienden. Ben er nog nooit geweest.
Oud 23-06-2005, 10:56
leipe yugo
leipe yugo is offline
hey evatjuh ik vrees dat k net zo ben
Oud 24-06-2005, 20:44
Diana's~Acolyte
Citaat:
aliq schreef op 23-06-2005 @ 11:56 :
hey evatjuh ik vrees dat k net zo ben
je komt er wel overheen
Oud 25-06-2005, 01:17
leipe yugo
leipe yugo is offline
en dat krijg ik te horen van een Hrvatica Sram te Bilo
Oud 12-07-2005, 11:25
supahman!
supahman! is offline
m'n vriendin gaat er elk jaar naar toe. ze zegt dat het vet mooi is daar hoor. lkkr om te zwemmen enzo. lkkr warm zonnetje. mmm kzou er ook eigelijk wel naar toe willen!
Oud 12-07-2005, 11:30
Miracle
Miracle is offline
Ik hoop het, ik vertrek morgen, maar ik ga nog niet direct naar Kroatië.
Oud 12-07-2005, 11:58
JCG
JCG is offline
Vrijdag avond ga ik er heen, voor 4 weken . Ik zit bij Rovinj op- de camping Polari. Is het geen idee om een s.com kroatië meeting te houden
Oud 12-07-2005, 14:05
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
JCG schreef op 12-07-2005 @ 12:58 :
Vrijdag avond ga ik er heen, voor 4 weken . Ik zit bij Rovinj op- de camping Polari. Is het geen idee om een s.com kroatië meeting te houden
Wha, ik schrok net even. Ik zit bij het plaatsje Brovinje. Dat is aan de andere kant van het schiereiland.
Oud 12-07-2005, 14:47
thunder110
thunder110 is offline
Er gaan veel mensen naar Rovinj dit jaar. Waarschijnlijk omdat veel jongerentoerbusreizen daar naartoe gaan

Ontopic: Een vriendin van mij is ook kroatisch, en soms ook walgelijk trots op kroatië. Ik ben zelf een paar keer naar Pag geweest, een mooi eilandje met toch een redelijk uitgaansleven
Oud 13-07-2005, 16:56
Verwijderd
Ben net terug uit Opatija. Het is er echt geweldig, mooi land en leuke disco's/cafe's/bars. Het weer viel iets tegen, met bijna dagelijks wel een flinke onweersbui. De tenten op de camping zijn goed. Verder is de reisleiding ook aardig.

Eettip: restaurantje Lucica langs het water in Icici (trap langs Triestina naar beneden naar dichtsbijzijnde jachthaven)

Andere tip: laat geen waardevolle spullen in je tent liggen!!! Bij ons en bij 2 meiden zijn ze in de tent geweest, maar gelukkig niks meegenomen.

Uitgaanstip: Lounge Bar 'Tantra', en discotheek Hemingway. En in Porec (excursie / kroegentocht) zijn ook erg leuke uitgaanstenten.
Oud 19-07-2005, 16:42
loeserr
loeserr is offline
wij gaan naar pula volgende week

maar dan wel zeilen richting het noorden

heb er superveel zin in, schijnt inderdaad een leuk land te zijn
Oud 21-07-2005, 14:59
Miracle
Miracle is offline
Nog twee dagen!
Oud 27-07-2005, 19:15
Miss Pannekoek
Miss Pannekoek is offline
Ben net terug uit Medulin, Istrie....

in 1 woord:

WOW

Het was echt zooooo gaaf! Wat een mooi land!! Gave zee! Gave mensen! Echt TOPPERTJE!!
Advertentie
Oud 29-07-2005, 20:50
Verwijderd
Oehh over 2 weken zit ik in de bus, heb er best wel veel zin in. Heb een tijdje het idee gehad dat het een land is dat niets voor mij zou zijn, maar als ik hier de reacties lees; ik heb er zin in!
Oud 31-07-2005, 17:55
Diana's~Acolyte
Citaat:
bootz schreef op 13-07-2005 @ 17:56 :
Ben net terug uit Opatija. Het is er echt geweldig, mooi land en leuke disco's/cafe's/bars. Het weer viel iets tegen, met bijna dagelijks wel een flinke onweersbui. De tenten op de camping zijn goed. Verder is de reisleiding ook aardig.

Eettip: restaurantje Lucica langs het water in Icici (trap langs Triestina naar beneden naar dichtsbijzijnde jachthaven)

Andere tip: laat geen waardevolle spullen in je tent liggen!!! Bij ons en bij 2 meiden zijn ze in de tent geweest, maar gelukkig niks meegenomen.

Uitgaanstip: Lounge Bar 'Tantra', en discotheek Hemingway. En in Porec (excursie / kroegentocht) zijn ook erg leuke uitgaanstenten.
het viel dit jaar erg tegen ja, het weer. ik ben net 1 dagje terug en op de dag dat we weggingen was het 40 graden.. gelukkig blijft het warm ook als het regent
Oud 13-08-2005, 03:05
JCG
JCG is offline
Citaat:
Miracle schreef op 21-07-2005 @ 15:59 :
Nog twee dagen!
vanavond om 21.30 terug na vier weken Maar was het bij jullie ook zo verrot koud 's nachts?
Oud 13-08-2005, 08:48
Miracle
Miracle is offline
Ik ben alweer terug dus. Ik weet niet hoe koud het was 's avonds. Bij ons zaten super veel muggen 's avonds, dus na een verkoelende douche tegen negen uur trok ik een lange broek en trui aan.
Ik sliep in een huisje, dus ik heb verder nergens last van gehad.

We hebben het wel erg warm gehad. Gemiddeld altijd boven de 30 graden.
Oud 13-08-2005, 15:17
JCG
JCG is offline
Citaat:
Miracle schreef op 13-08-2005 @ 09:48 :
Ik ben alweer terug dus. Ik weet niet hoe koud het was 's avonds. Bij ons zaten super veel muggen 's avonds, dus na een verkoelende douche tegen negen uur trok ik een lange broek en trui aan.
Ik sliep in een huisje, dus ik heb verder nergens last van gehad.

We hebben het wel erg warm gehad. Gemiddeld altijd boven de 30 graden.
daar waren dus al die muggen gebleven. ik ga al 6 jaar naar kroatie en ben nooit een mug tegen gekomen.

maar ik heb een avond gehad dat ik de damp van mijn adem zag. en overdag was het inderdaad unmundig heet
Oud 21-08-2005, 18:08
Verwijderd
OMG wat is het daar ongelovelijk mooi!

Ik zat in Crikvenica, dat is een plaatsje in de Kvarnerbaai. Het is gewoon een plaatje als je daar binnenkomt, zooo ontzettend mooi. Plaatsje is heel gezelligm et veel terrasjes en leuke winkeltjes. Alles is er trouwens ook stukken goedkoper dan in Nederland.
Hotel was prima, nja, naar de maatstaven voor een 2 sterrenhotel. Eten was goed te eten en kamer was netjes.

Zaterdag aangekomen, eerst koffie gedronken voor 7 kuna = 1 euro . Daarna konden we de kamer op en zijn we naar het strand vertrokken. Dat is daar met veel kiezels en grote stenen. Je hebt wel waterschoenen nodig, maar er is geen zand dat plakt wat er prettig is.
Zondag ook de hele dag naar het strand geweest.

Maandag was het helaas bewolkt en wat kouder, dus Rijeka (3e stad van Kroatie) bezocht. Op zich een aardige stad, al waren de winkels dicht door een feestdag.

Dinsdag was het hoogtepunt; de excursie naar de plitvicemeren. Dit is een Eneco beschermd natuur park. Met iets van 40 meren en weet ik hoeveel watervallen. De kleur van het water, de planten, de dieren echt onbeschrijvelijk mooi.

Woensdag een excrusie naar Istrië gemaakt. Pula (oud romeinse stad) bezocht, erg mooi. Rovinj, een plaats wat wel wat van venetie wegheeft bezocht, ook erg leuk. En Porecj, combinatie van de eerste twee, viel wat tegen.

Donderdag t/m zaterdag nog 3 dagen heerlijk weer gehad en aan het strand doorgebracht.

AL met al een super vakantie gehad daar, echt aan te raden aan iedereen!<3

foto's komen nog
Oud 22-08-2005, 08:19
Miracle
Miracle is offline
@Anneka: Leuk dat je daar ook bent geweest! Ik zat in een dorpje vlakbij Labin bij een soort inham. Geweldig mooi.

Pula was ook erg gezellig en mooi. Wij hebben ook in één dag Porec en Rovinj bezocht, in die volgorde. Ik vond het allebei wel leuke stadjes. En allebei ook mooi.
Alleen in Porec waren nogal wat Nederlanders.

Rijeka vond ik niet echt bijzonder, maar dat deden we na een lange dagtocht en ik was eigenlijk gewoon moe.

Jammer dat je de eilanden niet gezien hebt. Cres is zo verschrikkelijk mooi en Krk is ook leuk.
Oud 22-08-2005, 11:45
Verwijderd
@miracle
Ik heb opzich wel wat van Krk gezien, ik heb er de hele week vanuit de hotelkamer tegenop gekeken. Maar waarschijnlijk ga ik volgend jaar weer naar Kroatië en dan willen we die eilanden ook bezoeken.

Rijeka vond ik net zoals jou dus ook niet zo bijzonder. Zeker vergeleken die steden in Istrië was er weinig aan. Porec waren teveel Nederlanders en ik vond er gewoon weinig te zien. Alleen die kathedraal of Basiliek(?), zou zooo mooi moeten zijn. Maar dat vond ik niet.
Oud 22-08-2005, 12:02
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Anneka schreef op 22-08-2005 @ 12:45 :
@miracle
Ik heb opzich wel wat van Krk gezien, ik heb er de hele week vanuit de hotelkamer tegenop gekeken. Maar waarschijnlijk ga ik volgend jaar weer naar Kroatië en dan willen we die eilanden ook bezoeken.

Rijeka vond ik net zoals jou dus ook niet zo bijzonder. Zeker vergeleken die steden in Istrië was er weinig aan. Porec waren teveel Nederlanders en ik vond er gewoon weinig te zien. Alleen die kathedraal of Basiliek(?), zou zooo mooi moeten zijn. Maar dat vond ik niet.
Zeker doen! Het is denk ik niet de moeite om op het eiland te verblijven, maar een dagje eilandhoppen is zeker de moeite.

Porec had gewoon een leuk sfeertje, alleen waren we daar op het warmst van de dag, dus in de zon lopen (aan het water) was er niet bij.

Ben je ook in het binnenland van Istrië geweest? Daar zijn veel mooie kleine dorpjes op een berg. We stopten ook in een klein dorpje op een berg en dat leek wel een middeleeuws dorpje. Echt grappig.
Oud 22-08-2005, 13:40
Verwijderd
Citaat:
Miracle schreef op 22-08-2005 @ 13:02 :
Zeker doen! Het is denk ik niet de moeite om op het eiland te verblijven, maar een dagje eilandhoppen is zeker de moeite.

Porec had gewoon een leuk sfeertje, alleen waren we daar op het warmst van de dag, dus in de zon lopen (aan het water) was er niet bij.

Ben je ook in het binnenland van Istrië geweest? Daar zijn veel mooie kleine dorpjes op een berg. We stopten ook in een klein dorpje op een berg en dat leek wel een middeleeuws dorpje. Echt grappig.

Nee ik ben alleen in het binnenland geweest richting die meren. Wat ook gelijk het oorlogsgebied was. Echt hele dorpen waarvan de helft van de huizen leeg staat, kogelgaten nog in de muren en veel verwoesting nog te zien. Dat maakte wel veel indruk.

Het verschil tussen waar ik zat Kvarnerkust en Istrie was niet zo gek groot qua welvaart. Maar dat binnenland is zoveel armer en heeft zoveel minder.
Vond dat nog wel een grote tegenstelling.
Oud 22-08-2005, 17:57
Miracle
Miracle is offline
Ja, je ziet wel verschil tussen arm en rijk en op Istrië is niet gevochten of wat dan ook. Dus daar is het minder erg. Je ziet soms wel erg veel verlaten huizen. Die breken ze niet af omdat er kans bestaat dat de eigenaren weer terug komen. Dat is wel erg jammer, het ziet er niet uit.
Oud 22-08-2005, 17:59
Verwijderd
Citaat:
Miracle schreef op 22-08-2005 @ 18:57 :
Ja, je ziet wel verschil tussen arm en rijk en op Istrië is niet gevochten of wat dan ook. Dus daar is het minder erg. Je ziet soms wel erg veel verlaten huizen. Die breken ze niet af omdat er kans bestaat dat de eigenaren weer terug komen. Dat is wel erg jammer, het ziet er niet uit.
Dat vind ik idd ook erg vreemd, er staan zoooveel oude huizen leeg. Echt soms alleen de muren die nog staan met complete bomen erin, je zou denken: je haalt het hele huis dan toch weg. Maar nee, alles blijft staan. Dat houdt de herinnering alleen nog maar brandende lijkt mij.
Oud 23-07-2007, 14:35
TerrOrkutje
TerrOrkutje is offline
rovinje is egt heel moooi ook om vooral naar de zondsondergang te kijke! nogh mense wie deze week naar camping polari gaan??
Oud 03-08-2007, 22:31
fromBALKAN :D
Citaat:
leipe yugo schreef op 23-06-2005 @ 01:45 :
Crna Gora is goedkoper en nog tropischer ook
Oud 06-08-2007, 23:40
Femic
Femic is offline
Wat een up.

Ik ben 3 nachtjes in Pula geweest, noord-westkust, halverwege juli ergens. Wilden heel graag naar Dubrovnik, maar zo ver gaan de treinen niet en hadden er ook niet echt tijd voor.. (Interrail.) Stadje zelf was niet echt boeiend, maar de stranden waren prachtig en de zee al helemaal. Was 40 graden, dus voornamelijk aan 't strand gelegen.
Oud 08-08-2007, 20:12
attrib
attrib is offline
kan iemand me vertellen of je perseé een paspoort nodig hebt om naar kroatie te kunnen? ik ga met een busreis naar kroatie en vroeg me af of andere landen (waar je doorheen moet) dan geen problemen geven (zoals slovenie) met alleen een ID kaart.
Oud 09-08-2007, 00:14
Femic
Femic is offline
ID kaart voldoet! Slovenië is EU land, dat weet je heh.. Euroland zelfs.

Regels voor berichten