Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-08-2007, 23:26
Unfinished
Unfinished is offline
Citaat:
T_ID schreef op 08-08-2007 @ 23:47 :
Zeer zeker. Het christendom kent immers ook een inherent neerkijken op vrouwen dat patriarchale structuren en hun geweld oproept.
Hoe kom jij erbij dat crime passionel voortkomt uit een patriarchale structuur?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-08-2007, 23:29
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Unfinished schreef op 09-08-2007 @ 00:26 :
Hoe kom jij erbij dat crime passionel voortkomt uit een patriarchale structuur?
Als je geleerd is iemand te respecteren dan is het een stuk lastiger diegene te vermoorden. Leg het aantal slachtoffers naar geslacht maar eens langs elkaar.
Oud 08-08-2007, 23:32
Unfinished
Unfinished is offline
Citaat:
T_ID schreef op 09-08-2007 @ 00:29 :
Als je geleerd is iemand te respecteren dan is het een stuk lastiger diegene te vermoorden. Leg het aantal slachtoffers naar geslacht maar eens langs elkaar.
Misschien heeft dat laatste gewoon te maken met verschillen tussen de verschillende geslachten. Heb je niet een bron ofzo?
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 23:32
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 09-08-2007 @ 00:29 :
Gelovigen wordt dat niet geleerd? En jij zou niet een beetje boos worden als je je vriendin met een andere jongen ziet flirten? Zo ja, dan heb jij het ook in je om een crime passionel te kunnen plegen, misschien niet heel sterk, maar de emoties zijn er.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 23:41
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 09-08-2007 @ 00:32 :
Gelovigen wordt dat niet geleerd?
Onze definities van respecteren verschillen wellicht, maar iemand inferieur achten en bij ongehoorzaamheid vrijelijk mogen mishandelen is niet mijn definitie van respecteren.
Citaat:
Kenjirro schreef op 09-08-2007 @ 00:32 :
En jij zou niet een beetje boos worden als je je vriendin met een andere jongen ziet flirten? Zo ja, dan heb jij het ook in je om een crime passionel te kunnen plegen, misschien niet heel sterk, maar de emoties zijn er.
Lijkt me niet. Het feit dat ik het liefst mijn plekje in bed niet onverwachts door een andere man bezet zie betekend niet dat ik mijn geweer ga halen om die mensen dood te schieten. Integendeel. Mijn vriendin mag dat zelfs. Wil ze dat serieus maken, dan beëindig ik wel de relatie aangezien ik van haar verwachtte dat ze dat zelf deed, maar who cares over de rest wat er gebeurd?

Dat is iets anders dan elke dag ingeprent krijgen dat overspel zondig is, je superieur en boven alles verheven bent, en men in the good ol'days die mensen gewoon mocht vermoorden.

Laatst gewijzigd op 08-08-2007 om 23:45.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 23:43
Unfinished
Unfinished is offline
Leuke en aardige redenaties, maar kun je die ook staven met cijfers, rapporten en dergelijke waaruit duidelijk naar voren komt dat een crime passionell vaker voorkomt bij mensen met een religieuze achtergrond en dat die religieuze achtergrond er ook verband mee heeft? Anders blijft dit loze speculatie.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 23:45
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 09-08-2007 @ 00:41 :
Onze definities van respecteren verschillen wellicht, maar iemand inferieur achten en bij ongehoorzaamheid vrijelijk mogen mishandelen is niet mijn definitie van respecteren.
Ahja, maak je maar geen zorgen, de meeste gelovigen wordt dat niet geleerd.

Citaat:
T_ID schreef op 09-08-2007 @ 00:41 :
Lijkt me niet. Het feit dat ik het liefst mijn plekje in bed niet onverwachts door een andere man bezet zie betekend niet dat ik mijn geweer ga halen om die mensen dood te schieten. Integendeel. Mijn vriendin mag dat zelfs. Wil ze dat serieus maken, dan beëindig ik wel de relatie, maar who cares over de rest?

Dat is iets anders dan elke dag ingeprent krijgen dat overspel zondig is, je superieur en boven alles verheven bent, en men in the good ol'days die mensen gewoon mocht vermoorden.
Dat betekent het voor veel mensen niet nee, maar de emoties zijn er. Misschien dat een crime passionel wordt gepleegd door iemand zn emoties ipv zijn/haar religie . Lijkt me een veel logischer verband vind je ook niet?
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 23:48
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 09-08-2007 @ 00:45 :
Ahja, maak je maar geen zorgen, de meeste gelovigen wordt dat niet geleerd.
Sinds wanneer verwerpen Moslims dan de koran? Dit is nieuws voor me.
Citaat:
Kenjirro schreef op 09-08-2007 @ 00:45 :
Dat betekent het voor veel mensen niet nee, maar de emoties zijn er. Misschien dat een crime passionel wordt gepleegd door iemand zn emoties ipv zijn/haar religie . Lijkt me een veel logischer verband vind je ook niet?
Mensen irriteren zich ook aan files. Hoeveel files zijn ontaard in moordpartijen door gefrustreerde automobilisten?

Er is een factor nodig die zaken verergert. Een factor die iemand inprent dat hij gerechtigd is geweld te gebruiken (masculine cultuur, vooral aangetroffen in... vul zelf maar in) sowieso altijd gelijk heeft en op geen manier gepasseerd mag worden in een relatie (religieuze doctrine) en dan is er slechts nog de mogelijkheid nodig, dit laatste kan met een keukenmesje al.
Oud 08-08-2007, 23:50
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 09-08-2007 @ 00:48 :
Sinds wanneer verwerpen Moslims dan de koran? Dit is nieuws voor me.
Sinds wanneer delen moslims jouw interpretatie van de koran? Dat is nog nieuwer voor mij .

Citaat:
T_ID schreef op 09-08-2007 @ 00:48 :
Mensen irriteren zich ook aan files. Hoeveel files zijn ontaard in moordpartijen door gefrustreerde automobilisten?

Er is een factor nodig die zaken verergert. Een factor die iemand inprent dat hij gerechtigd is geweld te gebruiken (masculine cultuur, vooral aangetroffen in... vul zelf maar in) sowieso altijd gelijk heeft en op geen manier gepasseerd mag worden in een relatie (religieuze doctrine) en dan is er slechts nog de mogelijkheid nodig, dit laatste kan met een keukenmesje al.
Files zijn kleine irritaties, je hart breken kan voor sommige mensen fataal zijn. Die vermeende factor is dus a) niet nodig omdat b) je appels met peren vergelijkt.

en verder:

Citaat:
Unfinished schreef op 09-08-2007 @ 00:43 :
Leuke en aardige redenaties, maar kun je die ook staven met cijfers, rapporten en dergelijke waaruit duidelijk naar voren komt dat een crime passionell vaker voorkomt bij mensen met een religieuze achtergrond en dat die religieuze achtergrond er ook verband mee heeft? Anders blijft dit loze speculatie.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2007, 00:01
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 09-08-2007 @ 00:50 :
Sinds wanneer delen moslims jouw interpretatie van de koran? Dat is nog nieuwer voor mij .
Ik ving toch op uit debatten dat slechts de halve koran gehoorzamen als fout wordt gezien. Dus dan is het een kwestie van volgen inclusief de verzen die geweld tegen en moord op vrouwen veroorzaakt, of geheel verwerpen, niet?
Citaat:
Kenjirro schreef op 09-08-2007 @ 00:50 :
Files zijn kleine irritaties, je hart breken kan voor sommige mensen fataal zijn. Die vermeende factor is dus a) niet nodig omdat b) je appels met peren vergelijkt.
Nee, want dat verklaard niet waarom fenomenen als eerwraak niet voorkomen onder atheïsten en ietsjisten. Als die factor echt onnodig was zou ook een atheïst zijn dochter afslachten als die met een te kort rokje liep. Daaruit volgt meteen dat de religieuze factor een vereiste is.
Oud 09-08-2007, 00:10
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 09-08-2007 @ 01:01 :
Ik ving toch op uit debatten dat slechts de halve koran gehoorzamen als fout wordt gezien. Dus dan is het een kwestie van volgen inclusief de verzen die geweld tegen en moord op vrouwen veroorzaakt, of geheel verwerpen, niet?
Welke verzen zorgen voor moord en geweld dan? Voordat je begint, raad ik je aan dit artikel te lezen:

http://www.flwi.ugent.be/cie/bogaert/bogaert3.htm

Dat jij verzen zodanig interpreteert, dat het past in jouw negatieve beeld over de islam, wil natuurlijk niet zeggen dat moslims jouw interpretatie delen.

Citaat:
Nee, want dat verklaard niet waarom fenomenen als eerwraak niet voorkomen onder atheïsten en ietsjisten. Als die factor echt onnodig was zou ook een atheïst zijn dochter afslachten als die met een te kort rokje liep. Daaruit volgt meteen dat de religieuze factor een vereiste is.
Het is totaal onzin om te denken dat atheisten niet aan crime passionel/eerwraak doen. Een atheistische Turk in Turkije zou bijvoorbeeld net zo goed zijn dochter wat aan kunnen doen. Hij leeft in een maatschappij die hem niet als vol accepteert als zijn eer is geschonden. Het is dus een maatschappelijk/cultureel probleem. Religie zou een smoes kunnen zijn, maar het is zeker niet de oorzaak hoe graag je dat ook zou willen geloven/
Met citaat reageren
Oud 09-08-2007, 00:10
Unfinished
Unfinished is offline
Citaat:

Crime passionell komt weldegelijk onder atheisten voor.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2007, 00:13
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Unfinished schreef op 09-08-2007 @ 01:10 :
Crime passionell komt weldegelijk onder atheisten voor.
Ik had het over eerwraak, maar goed: Ah? Voorbeelden? Cijfers? Percentages?
Oud 09-08-2007, 00:16
Unfinished
Unfinished is offline
Citaat:
T_ID schreef op 09-08-2007 @ 01:13 :
Heb ik niet, dus dat kan ik inderdaad niet hard maken. Overigens:
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 09-08-2007, 00:18
T_ID
T_ID is offline
Serieus... Moet ik nu 'eerwraak' door Google Scholar trekken en je naar de bekende weg wijzen?

Goed dan.
http://scholar.google.nl/scholar?q=e...r=&btnG=Zoeken
1e, 3e, 4e, 5e hit zul je een uiteenzetting naar religie en achtergrond aantreffen.
Oud 09-08-2007, 00:19
Verwijderd
Citaat:
Crime passionell is ook eerwraak. Maargoed hetzelfde kan natuurlijk aan jou gevraagd worden. Op basis van wat concludeer jij dat atheisten niet aan eerwraak doen?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2007, 00:20
Unfinished
Unfinished is offline
Ah, maar jij noemde ook crime passionell als iets dat voortkomt uit religieuze achtergronden en patriarchale structuur. Daar ook graag rapporten over.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2007, 00:23
Verwijderd
Citaat:
Unfinished schreef op 09-08-2007 @ 01:20 :
Ah, maar jij noemde ook crime passionell als iets dat voortkomt uit religieuze achtergronden en patriarchale structuur. Daar ook graag rapporten over.
+ die hits waar je het over hebben, ondersteunen je argumenten helemaal niet...
Met citaat reageren
Oud 09-08-2007, 00:30
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 09-08-2007 @ 01:19 :
Op basis van wat concludeer jij dat atheisten niet aan eerwraak doen?
Het gebrek aan rapportages daarover en de inherente onmogelijkheid te handelen vanuit atheïsme.
Citaat:
Unfinished schreef op 09-08-2007 @ 01:20 :
Je hebt hopelijk toch wel de minste kennis van zaken hoop ik, want wat je nu vraagt geeft sterk het vermoeden van niet. Maar goed.

http://scholar.google.nl/scholar?hl=...en&btnG=Zoeken
Oud 09-08-2007, 00:33
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 09-08-2007 @ 01:30 :
Het gebrek aan rapportages daarover en de inherente onmogelijkheid te handelen vanuit atheïsme.
Het hoeft zoals ik al zei niet vanuit het atheisme (of een religie) te komen. Iedereen heeft dergelijke emoties en kan in momenten van woede gruwelijke handelingen verrichten. Of je nou gelovig bent of niet. Zeggen dat atheisten/agnosten niet boos/agressief worden als ik met hun vriendin flirt is onzin en dat vertel ik je uit ervaring

Citaat:
T_ID schreef op 09-08-2007 @ 01:30 :
Je hebt hopelijk toch wel de minste kennis van zaken hoop ik, want wat je nu vraagt geeft sterk het vermoeden van niet. Maar goed.

Niet concreet genoeg.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2007, 00:47
Verwijderd
Citaat:
Het feit dat de sterk lagere straf voor de moord wegens liefdesmotieven tot nog geen decennium geleden in de geldende Franse strafwet was opgenomen lijkt me genoeg zeggen.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2007, 10:47
T_ID
T_ID is offline
Veel bedreigingen ex-moslim Jami

Voorzitter Jami van het comité voor ex-moslims heeft gisteren tientallen doodsbedreigingen gekregen. Dat zegt zijn adviseur, de publicist Ellian. Het adres en het telefoonnummer van Jami waren op internet te vinden.

Behalve de bedreigingen kreeg Jami ook Arabische gebeden via zijn telefoon toegeschreeuwd. De politie heeft hem gevraagd aangifte te doen. Zijn telefoon is inmiddels afgesloten en hij zit op een geheim adres en wordt beveiligd.

Het jonge PvdA-raadslid werd afgelopen zaterdag in zijn woonplaats Voorburg door drie mannen mishandeld. Het was de derde keer dat Jami werd belaagd.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2007...E6E314F59.html
Oud 09-08-2007, 11:07
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 08-08-2007 @ 23:35 :
Eh, ik denk eerder dat hij in elkaar geslagen is vanwege zijn beledigende en provocerende opmerkingen. Niet dat ik daar achter sta, maar ik wil het misverstand uit de lucht helpen dat moslims masaal klaar staan om afvalligen in elkaar te slaan.
Ook dat is geen reden om iemand in elkaar te meppen en te bedreigen.
Oud 09-08-2007, 12:05
Joostje
Joostje is offline
Hij heeft alleen een zekere mohammed beledigd, en die heeft hem niet in elkaar geslagen.
Nouja, beledigd, hij beoordeelt hem gewoon op grond van d ehuidige westerse maatstaf.
Oud 09-08-2007, 12:52
Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 08-08-2007 @ 23:28 :
Ohja, waar dan?

Ohja hier mijn bewijs:

"Zeg: "O ongelovigen. Ik zal niet dienen wat jullie dienen. En jullie dienen niet wat ik dien. En ik dien niet wat jullie dienen. En jullie dienen niet wat ik dien. Jullie hebben jullie godsdienst en ik heb mijn godsdienst." (109:1-6)

"Wie het wil, die moet dan geloven en wie het wil, die moet maar ongelovig zijn." (Koran 18:29)

"In de godsdienst is er geen dwang." (Koran, 2:256)

"Waarschuw de mensen, want jij bent slechts een waarschuwer. Je hebt niet de autoriteit om iemand te dwingen."(Koran 88:22-23)

"en als iemand dwaalt zeg dan: "Ik behoor slechts tot de waarschuwers". (Koran 27:91)
9:5 Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar je hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, God is Vergevensgezind, Genadevol.

dood anders gelovigen zonder berouw bekeerlingen mogen blijven leven.
Oud 09-08-2007, 20:11
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 09-08-2007 @ 12:07 :
Ook dat is geen reden om iemand in elkaar te meppen en te bedreigen.
Inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2007, 20:25
Verwijderd
Citaat:
Spoonie schreef op 09-08-2007 @ 13:52 :
9:5 Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar je hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, God is Vergevensgezind, Genadevol.

dood anders gelovigen zonder berouw bekeerlingen mogen blijven leven.
Zeker als je de andere verzen erbij neemt, kun je concluderen dat je deze vers in zijn context moet zien. In die tijd hadden de moslims namelijk oorlog met de afgodendienaren die hen uit de stad Mekka hadden verdreven.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2007, 20:33
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 09-08-2007 @ 21:25 :
In die tijd hadden de moslims namelijk oorlog met de afgodendienaren die hen uit de stad Mekka hadden verdreven.
Correctie: oorlog met een stad met een andere religie, die zij het licht in de ogen niet gunden.

En natuurlijk schrijf je daarover achteraf dat jij het allemaal goed bedoelde en zij evil waren. Iedereen die anders beweerd, kop eraf, en hoppa, je bent een nobele profeet geworden.
Oud 09-08-2007, 20:37
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 09-08-2007 @ 21:33 :
Correctie: oorlog met een stad met een andere religie, die zij het licht in de ogen niet gunden.

En natuurlijk schrijf je daarover achteraf dat jij het allemaal goed bedoelde en zij evil waren. Iedereen die anders beweerd, kop eraf, en hoppa, je bent een nobele profeet geworden.
Wij kijken met een andere bril naar het verleden en dat is maar goed ook.

Ohja, je correctie is fout. Ik geloof niet dat iemand zich voor zn lol laat verdrijven .
Met citaat reageren
Oud 09-08-2007, 21:05
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 09-08-2007 @ 21:37 :
Ohja, je correctie is fout. Ik geloof niet dat iemand zich voor zn lol laat verdrijven .
Als je ergens woont en opeens gaat roepen dat iedereen zondige klootzakken zijn die alles dat ze kennen moeten opgeven kan dat anders zomaar gebeuren.

Vergelijk Mohamed maar met iemand in de moderne tijd die uit de discotheek gegooid wordt vanwege vechten, en dan met een geweer terugkomt om de portiers te beschieten.
Oud 09-08-2007, 22:26
Cartosa
Cartosa is offline
Citaat:
T_ID schreef op 09-08-2007 @ 22:05 :
Als je ergens woont en opeens gaat roepen dat iedereen zondige klootzakken zijn die alles dat ze kennen moeten opgeven kan dat anders zomaar gebeuren.

Vergelijk Mohamed maar met iemand in de moderne tijd die uit de discotheek gegooid wordt vanwege vechten, en dan met een geweer terugkomt om de portiers te beschieten.
Kenjirro en Unfinished vragen je nu al post na post om wat je hier allemaal neerpent te staven. Nog niks van gezien behalve een nogal erg open Google linkje. En nu dus deze discotheekvergelijking.
Oud 10-08-2007, 09:54
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
T_ID schreef op 09-08-2007 @ 22:05 :
Je bedoelt dat je het hebt over iemand die zn recht op vrjheid van godsdienst uitoefent?
Oud 10-08-2007, 10:15
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Joostje schreef op 10-08-2007 @ 10:54 :
Je bedoelt dat je het hebt over iemand die zn recht op vrjheid van godsdienst uitoefent?
Context even als "Willekeurige plek X, jaar 700" in plaats van "Nederland, jaar 2007".

Maar inderdaad, ook als je hier zoiets doet willen mensen in de regel dat je een eind gaat fietsen naar een plaats waar zij vooral niet zijn.
Oud 10-08-2007, 12:39
T_ID
T_ID is offline
Kritiek Bos op handelwijze Jami

PvdA-leider Bos vindt de wijze waarop zijn partijgenoot Ehsan Jami misstanden binnen de islam aan de kaak stelt, niet effectief. Bos reageert in de Volkskrant voor het eerst op de zaak-Jami.

Jami, de voorzitter van het Comité van Ex-moslims, woont op een geheim adres en wordt beveiligd sinds hij zaterdag door drie mannen in elkaar werd geslagen. Hij werd al eerder bedreigd omdat hij de profeet Mohammed zou hebben beledigd.

Bos zegt dat andere PvdA'ers, zoals Aboutaleb en Albayrak, veel effectiever opereren, zonder mensen te beledigen. De PvdA kan volgens hem geen comité steun geven dat mensen kwetst en beledigt.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2007...36D2D92F1.html

Je eigen partijgenoot die het erg zwaar heeft publiekelijk afkraken zodra electorale belangen in gevaar komen. Bos en de PVDA laten zich weer eens van hun meest zwakke kant zien.
Oud 10-08-2007, 13:02
fromBALKAN :D
Citaat:
T_ID schreef op 10-08-2007 @ 13:39 :
Kritiek Bos op handelwijze Jami

PvdA-leider Bos vindt de wijze waarop zijn partijgenoot Ehsan Jami misstanden binnen de islam aan de kaak stelt, niet effectief. Bos reageert in de Volkskrant voor het eerst op de zaak-Jami.

Jami, de voorzitter van het Comité van Ex-moslims, woont op een geheim adres en wordt beveiligd sinds hij zaterdag door drie mannen in elkaar werd geslagen. Hij werd al eerder bedreigd omdat hij de profeet Mohammed zou hebben beledigd.

Bos zegt dat andere PvdA'ers, zoals Aboutaleb en Albayrak, veel effectiever opereren, zonder mensen te beledigen. De PvdA kan volgens hem geen comité steun geven dat mensen kwetst en beledigt.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2007...36D2D92F1.html

Je eigen partijgenoot die het erg zwaar heeft publiekelijk afkraken zodra electorale belangen in gevaar komen. Bos en de PVDA laten zich weer eens van hun meest zwakke kant zien.
Zwaar? :')

Hou op zeg, hij heeft er zelf grotendeels voor gezorgd, als we nu midden in Italië de Paus uitmaken voor homo en/of crimineel krijg ook dit soort dingen dus je kraamt onzin uit.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2007, 13:12
Verwijderd
Citaat:
fromBALKAN schreef op 10-08-2007 @ 14:02 :

Hou op zeg, hij heeft er zelf grotendeels voor gezorgd, als we nu midden in Italië de Paus uitmaken voor homo en/of crimineel krijg ook dit soort dingen dus je kraamt onzin uit.
En dat maakt het goed? Net zo'n redenering als 'ze vroeg erom verkracht te worden, had ze maar niet in een kort rokje moeten lopen en moeten flirten!'
Met citaat reageren
Oud 10-08-2007, 13:14
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Driemaal mishandeld en dagelijks gediscrimineerd en met de dood bedreigd noem ik zwaar ja.

Dat jij geweld en intimidatie klaarblijke als normalen middelen beschouwd wanneer iemand een mening uit die je niet bevalt veranderd daar niets aan.

Dit is gewoon kansloos natrappen van Bos en consorten, in panische angst dat sommigen islamieten niet meer PVDA zullen stemmen.
Oud 10-08-2007, 13:32
Citaat:
Poggy schreef op 10-08-2007 @ 14:12 :
En dat maakt het goed? Net zo'n redenering als 'ze vroeg erom verkracht te worden, had ze maar niet in een kort rokje moeten lopen en moeten flirten!'
Nee, je vergelijkt bananen met kersen (ik weet dat het appels en peren is maar goed).

Geertje en Ehsan weten dat ze een HELE groep mensen zouden raken als ze zulke uitspraken zoude ndoen.
Een meisje met een kort rokje heeft net zoveel invloed als ik op China.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2007, 13:36
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
fromBALKAN schreef op 10-08-2007 @ 14:32 :
Geertje en Ehsan weten dat ze een HELE groep mensen zouden raken als ze zulke uitspraken zoude ndoen.
Weet je wat precies dezelfde redenatie is als wat jij nu schrijft?

-Een moslim wordt doodgeslagen door een groep neonazi's.
-> Zijn eigen schuld, hij wist immers dat hij door moslim te zijn die neonazi's zou provoceren.

Het spreekt voor zich dat je redenatie van geen kanten klopt. Wilders hoeft zich niet in te houden omdat sommige Moslims zo debiel zijn dat ze persoonlijk aanstoot nemen aan het afkraken van een boek vol met ranzigheid.
Kwestie van wat minder hypergevoelig zijn en dat minderwaardigheidscomplex dumpen, dan kunnen mensen dat soort dingen vanzelf in perspectief plaatsen.
Oud 10-08-2007, 13:56
Verwijderd
Citaat:
fromBALKAN schreef op 10-08-2007 @ 14:32 :

Een meisje met een kort rokje heeft net zoveel invloed als ik op China.
Ja, want de vergelijking ging inderdaad om hoeveel invloed het meisje had

Het gaat er gewoon om dat je iemand niet de schuld kan geven van in elkaar getrapt (of verkracht, daar ging de vergelijking wél over) worden wanneer ze een groep provoceren. En dat heeft geen zak te maken moet hoeveel invloed een meisje in een rokje heeft..
Met citaat reageren
Oud 10-08-2007, 14:11
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 10-08-2007 @ 14:36 :

Het spreekt voor zich dat je redenatie van geen kanten klopt. Wilders hoeft zich niet in te houden omdat sommige Moslims zo debiel zijn dat ze persoonlijk aanstoot nemen aan het afkraken van een boek vol met ranzigheid.
Wilders ziet moslims als tweederangs of zelfs ongewenste burgers. Dus het is helemaal niet debiel dat moslims zich boos kunnen maken over zijn racistische uitspraken.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2007, 14:37
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 10-08-2007 @ 15:11 :
Wilders ziet moslims als tweederangs of zelfs ongewenste burgers. Dus het is helemaal niet debiel dat moslims zich boos kunnen maken over zijn racistische uitspraken.
En dan doe je er goed aan om een gesprek aan te gaan of Wilders zelf voor een achterlijk persoon uit te maken, maar niet door hem de dood toe te wensen o.i.d..

Dus m.a.w.: dan kies je de weg van die organisatie die ik eerder had aangehaald en niet die weg van de rapper.

en anders dien je een aanklacht tegen hem in. Maar je gaat niet voor eigen rechter spelen of zeggen dat ie het uitgelokt heeft als hem wat overkomt.

Een meisje met een kort rokje lokt het ook niet uit om verkracht te worden. De verantwoordelijkheid ligt bij de dader en die heeft haar gewoon niet aan te raken tegen haar wil.
Oud 10-08-2007, 14:43
Gatara
Gatara is offline
Citaat:

homo zijn is niet misdadig

en een levende paus uitmaken voor crimineel is niet te vergelijken met het vergelijken van een dood persoon met een crimineel
Oud 10-08-2007, 14:48
Verwijderd
Lol, Wilders vertikt het met moslims in discussie te gaan. Hij heeft nu al vele islamitische organisaties en tv-zenders genegeerd. Iedereen tolereert maar zijn racistische uitspraken, maar als een of andere straatjoch eerlijk verteld wat hij van Wilders vind, dan is de wereld opeens te klein. Niet dat het natuurlijk netjes is om iemand de dood te wensen, maar ik begrijp de frustraties van veel moslimjongeren wel. Als je hier geboren en getogen bent en je hoort van een of andere schurftige poedel dat je ongewenst bent en hij heeft een miljoen aanhangers, dan is het helemaal niet raar dat je Wilders haat.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2007, 15:10
Citaat:
Kenjirro schreef op 10-08-2007 @ 15:48 :
Lol, Wilders vertikt het met moslims in discussie te gaan. Hij heeft nu al vele islamitische organisaties en tv-zenders genegeerd. Iedereen tolereert maar zijn racistische uitspraken, maar als een of andere straatjoch eerlijk verteld wat hij van Wilders vind, dan is de wereld opeens te klein. Niet dat het natuurlijk netjes is om iemand de dood te wensen, maar ik begrijp de frustraties van veel moslimjongeren wel. Als je hier geboren en getogen bent en je hoort van een of andere schurftige poedel dat je ongewenst bent en hij heeft een miljoen aanhangers, dan is het helemaal niet raar dat je Wilders haat.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2007, 15:50
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 10-08-2007 @ 15:48 :
de weg naar de rechtbank staat open.

ga je gang, zou ik zeggen
Oud 10-08-2007, 16:16
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 10-08-2007 @ 16:50 :
de weg naar de rechtbank staat open.

ga je gang, zou ik zeggen
Het is kansloos en ik ben niet gefrustreerd hoor
Met citaat reageren
Oud 10-08-2007, 16:22
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 10-08-2007 @ 17:16 :
Het is kansloos en ik ben niet gefrustreerd hoor
het was meer een algemene je

enneh,.. nee heb je, ja kun je krijgen
Oud 10-08-2007, 16:26
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 10-08-2007 @ 17:22 :
het was meer een algemene je

enneh,.. nee heb je, ja kun je krijgen
Als je al bij voorbaat weet dat het kansloos is, dan lijkt het me sterk dat deze optie niet voor minder frustraties zal zorgen.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2007, 16:46
Gatara
Gatara is offline
De Stentor, 10-08-2007

Zwolse moslims doen aangifte tegen Wilders

door Janine Stougie

ZWOLLE - Imam Sharief Goelab heeft namens zijn islamitische gemeenschap Miesbahoel Islam wederom aangifte bij de politie gedaan tegen Geert Wilders.

In maart deed hij dat ook al, omdat de leden van zijn gemeenschap de uitspraken van het Tweede Kamerlid als discriminerend en demoniserend ervaren.

Goelab is niet de enige Zwollenaar, die woensdagavond na het lezen van de open brief van Wilders in de Volkskrant, aangifte heeft gedaan. "Er zijn er meerdere binnengekomen", aldus een politiewoordvoerder. "Die worden verzameld en via de officier van justitie naar het Landelijke Parket gestuurd."

Imam Goelab heeft overigens van de vorige aangifte niets meer teruggehoord. Ook die is toen naar het Landelijk Parket gestuurd.

De uitlatingen van Tweede Kamerlid Geert Wilders doen de Zwolse moslims enorm pijn. Zeker omdat het Tweede Kamerlid ditmaal beweert dat de Koran verboden moet worden. "Het is de zoveelste druppel. Onze mensen zijn terneergeslagen. Ik weet dat zo'n aangifte niet echt wat uithaalt, maar we willen wel onze stem laten horen. Wij zijn Nederlanders, Zwollenaren, die keurig netjes leven. Waarom worden wij steeds als slechte mensen neergezet?", vraagt Goelab zich af. "Dat doet pijn."

Goelab vindt het mooi dat moslims inmiddels steun uit Nederlandse hoek hebben gekregen. Eergisteren heeft namelijk ook de Lelystadse advocate Els Lucas aangifte gedaan. "Aanzetten tot haat mag niet", meent zij. Ze wil de rechter een neutraal oordeel laten geven. Dat wil Goelab ook.
Reageren

Regels voor berichten