Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-10-2002, 08:11
black tiger
black tiger is offline
Over een paar maanden doe ik mee met een songfestifal georganiseerd door mijn school. Dat vind plaats in de oostepoort, het theater van onze stad. Daar moet ik dus optreden voor een zaal van zo'n 1500 mensen. In m'n eentje. Er staat wel een band achter me,

Maar nu vroeg ik me dus af. Hoe moet ik daar staan. Ik bedoel, ik kan toch moeilijk stokstijf voor die microfoon gaan zingen. Een dansje instuderen gaat ook moeilijk omdat zingen en echt dansen tegelijk wel moeilijk gaat, naar mijn ervaring. Of moet ik gewoon een beetje rondlopen, of wiegen, of...
Ik weet het niet.
Het liedje dat ik ga zingen heet paint it black van de rolling stones. Wel een snel liedje dus.

Heeft iemand tips hoe ik me kan 'gedragen' qua houding?
Oud 22-10-2002, 15:42
Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Ik denk dat je eens naar een opname van bijvoorbeeld Mariah Carey of Celine Dion moet kijken. Of volgens mij ook Top of the Pops. Daar zie je heel vaak dat ze niet echt iets doen, maar wat wel natuurlijk overkomt, misschien dat je daar iets aan hebt?

Als je gewoon thuis zingt, wat doe je dan? Misschien kan je dat ook doen op dat songfestival. Desnoods ga je voor de spiegel of met een webcam kijken hoe dat eruit ziet

Diddl'tje (onder de naam van zijn buurmeisje)
Oud 23-10-2002, 18:51
zwevenisleven
zwevenisleven is offline
je moet geen dingen doen waar je je niet goed bij voelt! Je moet in ieder geval zeker staan...dus niet verlegen!!! dat is de grootste fout die je kunt maken! verder hoef je niet te dansen, maar bewegingen en gebaren vaststellen voor jezelf kan natuurlijk wel! heel veel succes...ik bedoel: toi toi toi! en break a leg!
x mij
Oud 23-10-2002, 21:17
Balance
Balance is offline
altijd op twee benen staan, niet heel het stuk 'standje c & a' (constant op één been leunen zeg maar en hand in je zij).
En probeer een beetje te laten zien wat je zingt met je gezicht en je gebaren, maar niet overdreven, je moet het echt voelen. Anders kan je beter niks doen, of inderdaad af en toe wat passen zetten.
En soms wil het ook nog wel eens helpen als je je echt naar het publiek toe richt, dus niet recht naar voren, maar ook mensen vooraan aan kijken enzo. (maar niet alle nummers lenen zich daarvoor).

Regels voor berichten