Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-10-2002, 21:27
20marianne12
20marianne12 is offline
Hoe lang leer je achter elkaar? En na hoelang leer je echt geconcentreerd achter elkaar?
Oud 23-10-2002, 21:32
Boogie
Boogie is offline
Hooguit een uur ofzo.
Oud 23-10-2002, 22:10
heldin
heldin is offline
dat kan ik dus niet. ik vind het heel irritant, maar ik heb weinig zelfdicipline waardoor ik constant andere dingen doe. zelfs toen ik voor examens moest leren en nu voor tentamens lukt het me niet om écht goed en lang te leren. heeeeeel vervelend.
hmmmzz, antwoord op je vraag: als ik écht moet leren lukt het me soms om een uur achter alkaar heel geconcentreerd bezig te zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 22:22
Verwijderd
Citaat:
mijsje schreef:
dat kan ik dus niet. ik vind het heel irritant, maar ik heb weinig zelfdicipline waardoor ik constant andere dingen doe. zelfs toen ik voor examens moest leren en nu voor tentamens lukt het me niet om écht goed en lang te leren. heeeeeel vervelend.
hmmmzz, antwoord op je vraag: als ik écht moet leren lukt het me soms om een uur achter alkaar heel geconcentreerd bezig te zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 23:27
Balance
Balance is offline
ik kan best een paar uur achter elkaar doorleren, maar op het einde heeft 't dan niet zo heel veel zin meer en daarom vermijd dat.

meestal (als iets écht belangrijk en veel is) probeer ik per hoofdstuk in te schatten hoe lang ik er over zal doen en deel m'n dag een beetje in, met elke keer een half uurtje pauze voor tv kijken ofzo.
Oud 25-10-2002, 14:12
Sommetje
Sommetje is offline
Na een half uur of driekwartier neem ik een pauze, omdat ik het dan niet meer uithou. Het is dan natuurlijk wel de kunst om na een kleine pauze weer rustig achter de schoolboeken te zitten.
Oud 29-10-2002, 17:38
lct
lct is offline
Heb laatst 4 uur aan 1 stuk door geleerd. Het lukt me wel als het echt moet, anders hooguit 2 uur...
Oud 29-10-2002, 18:22
Verwijderd
50 tot 60 minuten geconcentreerd, daarna lees ik wel, maar weet ik niet meer wat ik lees. Ligt ook wel aan het vak..
Daarna meestal een pauze van 10 tot 15 minuutjes, vervolgens weer 50 tot 60 minuten leren.
Na ongeveer 5 minuten zit ik er echt in.

Oh ja, wanneer ik drie keer een pauze heb gehad verslapt mijn concentratie wel iets, dus de derde keer dat ik weer aan de 50 / 60 min. begin, duurt het iets langer voor ik er in zit en hou ik de 50 / 60 min. moeilijker vol.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 18:45
Verwijderd
boh, het lukt mij nog niet eens om te beginnen. heeeel af en toe als ik een beter bui heb ofzo kan ik 20 minuutjes huiswerk MAKEN leren lukt me niet... ja hooguit 5 min als ik ook maar echt 5min hoef te doen, anders begin ik te stressen en slaat mijn hoofd op slot en komt er niks meer in. je raad al wat voor punten ik haal . ik ga misschien naar speciaal onderwijs... ik weet het allemaal nog neit.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 18:50
Ezeltjuhh_PRIK!
Ezeltjuhh_PRIK! is offline
Als ik eenmaal begonnen ben dan gaat het wel. Maar het beginnen is zo moeilijk (ik zou nu ook bezig moeten zijn).
Als het echt belangrijk is begin ik meestal rond 23:00 met leren, en dan kan ik wel tot 2 uur ofzo doorleren, maar dan word ik moe. 's ochtends ga ik dan weer verder.
maar overdag leren dat kan ik echt niet, zeker niet als ik in dezelfde ruimte ben als m'n computer, en dat ben ik altijd..
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 19:13
Verwijderd
Citaat:
mijsje schreef:
heb ik dus ook en ik erger me er soms mateloos aan. Meestal probeer ik voor vakken als wiskunde of natuurkunde maar wat opdrachten te maken als voorbereiding op een pw en de rest gaat in de rekenmachine.
Voor andere vakken zijn de problemen groter: voor economie grote stukken tekst uit m'n hoofd leren lukt namelijk nauwelijks, ook al ik het simpel.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 00:03
maar
maar is offline
Ik kan moeilijk zo lang stilzitten, maar als het interessante lesstof is en ik heb er plezier in kan ik zo twee uur aan een stuk leren. Als dat niet het geval is bestaat er een reeele kans dat ik na een kwartier al iets anders ga doen..
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 17:01
Blisss
Blisss is offline
meestal leer ik maar een half uurtje of zo achter elkaar en dan spring ik weer achter de computer of tv.. maar ik heb wel een goede discipline, dus leer ik voor belangrijke schoolonderzoeken aardig vaak ' een half uurtje' . Van begin tot eind kost het dan wel behoorlijk veel tijd, met de pauzes erbij waarin je eigenlijk niet veel nuttigs doet, maar de stof zit er wel heel goed in.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 17:50
Verwijderd
Meestal niet langer dan een half uurtje achter elkaar, ik kan mij niet langer volledig ergens op concentreren
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten