Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-08-2007, 23:51
fib
fib is offline
Ik vraag mij het volgende af;
wanneer ik bijv. op een rietenstoel zit en ik sta op,--> dan heb ik een flinke afdruk op mijn dijen. Sommige mensen hebben hier weer minder last van....

Welke factoren spelen hierbij een rol? de elasticiteit vd huid?
Oud 15-08-2007, 08:00
Methuselah
Methuselah is offline
Gewicht en vet op die plekken. En nog wel 'n hoop maar dat weet ik niet.
Oud 15-08-2007, 09:57
Verwijderd
Ik denk ook vooral het vocht dat er zit...?
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 10:29
Verwijderd
Ja, idd, de dichthuid van het vel wat er zit op die plek. En dat wordt weer door vet, vocht etc bepaald.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 17:13
DDM
DDM is offline
Naast bovengenoemde factoren speelt ook het belang mee of je last hebt van atopie. D.w.z. of je last hebt van hooikoorts, eczeem en asthma. Deze mensen hebben vaak een gevoelige huid. Als je bij deze mensen op de huid krabt blijft er meestal een rode streep achter.
Oud 16-08-2007, 08:07
Naru
Naru is offline
Citaat:
DDM schreef op 15-08-2007 @ 18:13 :
Naast bovengenoemde factoren speelt ook het belang mee of je last hebt van atopie. D.w.z. of je last hebt van hooikoorts, eczeem en asthma. Deze mensen hebben vaak een gevoelige huid. Als je bij deze mensen op de huid krabt blijft er meestal een rode streep achter.
jaaah idd dat heb ik heel snel ik heb het ook als ik zenuwachtig ben dat ik veel vlekken krijg enzo..
Met citaat reageren
Oud 16-08-2007, 10:27
Verwijderd
Ik heb dat zelf ook altijd, maar ik heb ook een lichte vorm van astma dus mijn huid is gewoon gevoeliger.
Voor de rest verschilt het inderdaad per persoon, een vriendin van mij kan rustig op zo'n stoel zitten en dan opstaan met amper een afdruk op d'r benen
Met citaat reageren
Oud 18-08-2007, 13:30
Meadow
Meadow is offline
Mja, ik heb ook altijd rode strepen enzo als ik krab en afdrukken van stoelen, maar mijn huis is sowiso maf, heel wit en heel dun en doorzichtig... Genetisch iets, mijn moeder en tantes hebben het ook.
Oud 18-08-2007, 13:51
Verwijderd
Als je bij mij een nagel in mn arm zet blijft de afdruk ook een half uur staan, zelfde met vouwen beddengoed van het slapen en idd rieten stoelen. Als ik mn huid of gezicht krab, lijkt het 3 minuten later net alsof ik mishandeld ben zo rood wordt het en enorme strepen.

Niets bijzonders lijkt me? Sowieso, een afdruk van een rieten stoel in je been, klinkt bekend
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten