Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-08-2007, 09:50
FatalButterfly
FatalButterfly is offline
Hoi mensen, ik weet niet of het hier goed staat hoor! maarja..

Ik heb een paard, en het gaat niet goed met haar, ze heeft veel pijn en word steeds heen en weer gesleurd naar de kliniek. Als het einde deze maand niet beter gaat dan word ze waarschijnlijk ingeslapen. Dit dier is mijn hele leve en ik zou ook alles voor haar opgeven. She is my true soulmate

Vanacht heb ik een droom gehad Dat ze in haar weilandje stond, Ik riep haar en ze hinnikte naar me, en toen keerde ze om en sprong ze over de omheining van haar weide, en rende zo regelrecht de Zee in.. Ik schreeuwde haar naam maar ze keek niet om ze bleef de zee in rennen en kwam ook niet meer terug. Ik ben haar in die droom achterna gerent maar kon haar nergens vinden.. En toen werd ik wakkergemaakt door mn vriend omdat ik keihard lag te schreeuwen.

Ik wil graag weten betekend dit iets? Of is dit gewoon zomaar een droom? Is er hier iemand die mij er meer over kan vertellen, Want i kan het maar niet vergeten.
Oud 16-08-2007, 10:11
Antoni
Antoni is offline
Een droom is nooit 'zo maar een droom'. Wanneer je droomt over iets dat je recentelijk hebt meegemaakt dan is dat toe te schrijven als een te verwerken herinnering. Anderzijds: dingen die in je droom voorkomen waar je al lang niet meer aan gedacht hebt of waar je totaal niets mee hebt dragen een sterkere betekenis.

Het is al heel logisch dat je over je paard droomt. Je bent er overdag immers erg mee bezig in je hoofd. Je hebt veel emoties te verwerken die met je paard te maken hebben. Vreemd is het dus in ieder geval niet.

Dromen over de zee is een ander verhaal. Het is belangrijk te achterhalen welke plaats de zee in jouw leven heeft of of de zee überhaupt iets voor jou persoonlijk betekent. Heb je iets met de zee? Woon je aan zee? Ben je pas geleden nog naar zee geweest? En hoe zag de zee er in je droom uit? Woest of kalm? Dromen zijn voor een ander moeilijk te interpreteren als de ander jouw niet kent, niet weet wat jij met bepaalde dingen uit je droom hebt.

Dromen voorspellen in principe de toekomst niet. Het zijn reflecties van emoties waaronder angsten of verlangens. Je bent duidelijk bang je paard te verliezen en maakt je erg veel zorgen. Dit moet allemaal verwerkt worden in je hersenen en dat gebeurt vooral als je slaapt. Heel erg logisch, maar ik kan me voorstellen dat deze droom je beangstigt.

Als ik jou was zou ik proberen de droom uit je hoofd te zetten. Ik denk dat het puur een reflectie is van jouw angst je paard te verliezen.

Hoe dan ook wens ik je veel sterkte in deze situatie. 't Is nooit leuk om een vriend in zo'n situatie mee te maken. Sterkte.
Oud 16-08-2007, 11:53
FatalButterfly
Bedankt voor je reactie, De zee heeft in princiepeniets met mijn persoonlijkheid te make, hij was donker blauw en erg woest. De lucht ook.
Oud 16-08-2007, 15:08
Antoni
Antoni is offline
Citaat:
FatalButterfly schreef op 16-08-2007 @ 12:53 :
Bedankt voor je reactie, De zee heeft in princiepeniets met mijn persoonlijkheid te make, hij was donker blauw en erg woest. De lucht ook.
Graag gedaan. Dat de zee woest is kan betekenen dat je het emotioneel erg zwaar hebt, dat het dus 'stormt' in je. Een woeste zee is ook een symbool van onmacht, een oncontroleerbare kracht. Die onmacht komt nog 's voor in je droom toen je haar naam riep, waar ze niet naar luisterde.
Er gebeurt nu natuurlijk van alles met je paard, waar jij geen invloed op hebt. Je wilt haar helpen, maar je voelt je machteloos.
Dat is wat ik denk dat je droom betekent. Ik weet niet of je er wat aan hebt. Als je maar weet dat een droom niet de toekomst voorspelt, maar 'slechts' je (soms onbewuste) gevoel weerspiegelt.
Oud 17-08-2007, 10:48
FatalButterfly
Ja ik heb er erg veel aan, ik pieker er nu teminste even niet meer over. Of hij voorspellend is sja ik weet niet of ik er in geloof.

Ik heb vaker da soort dromen gehad, de vriendin vna mijn schoonvader was verongelukt . De nacht voor ze verongelukte heb ik gedroomt adt ze aangereden werd en haar halve gezicht weg was en dat al haar botten waren gebroken.. Die volgende dag, om 7 uur savonds is zij daadwerkelijk aangereden, was haar halve gezicht weg al haar botten waren gebroken en is in het ziekenhuis overleden.

Dus soms weet ik gewoon even niet meer hoe en wat.
Oud 17-08-2007, 12:41
oelekeboeleke
oelekeboeleke is offline
Ik heb ook wellis zo'n rare droom gehad, ik droomde dat ik met familie aan het barbequen was op een weiland, en dat ik vervolgens in een hele diepe greppel viel waar het heel donker en koud was en ik vervolgens door de grond heen zakte, echt de aarde in. Toen werd ik wakker en een week later kreeg ik te horen dat mijn oma overleden was.. Ik denk dat er iets met je paard gaat gebeuren.
Oud 17-08-2007, 12:50
Luki
Luki is offline
Citaat:
oelekeboeleke schreef op 17-08-2007 @ 13:41 :
Ik heb ook wellis zo'n rare droom gehad, ik droomde dat ik met familie aan het barbequen was op een weiland, en dat ik vervolgens in een hele diepe greppel viel waar het heel donker en koud was en ik vervolgens door de grond heen zakte, echt de aarde in. Toen werd ik wakker en een week later kreeg ik te horen dat mijn oma overleden was.. Ik denk dat er iets met je paard gaat gebeuren.
Wat is dit nou voor redenatie?
Oud 17-08-2007, 13:10
oelekeboeleke
oelekeboeleke is offline
Dat lijkt me niet al te ingewikkeld.
Oud 17-08-2007, 13:13
Luki
Luki is offline
Hoe leg je het verband tussen wijlen je oma en fatalbutterfly's paard? Overduidelijk is dat je gelooft in het mystieke onlogische.

Laatst gewijzigd op 17-08-2007 om 13:16.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2007, 09:35
FatalButterfly
Ik zie de connectie ook niet echt...

Wel heb ik gister de dierenkliniek gebelt, Over mijn verdere opties nog. En daar heb ik te horen gekregen dat de laatste optie de operatie, gezien haar leeftijd en karakter maar 40% kans van slagen heeft, dus al minder dan de helft, Dus ze kunnen nie tmet zekerheid zeggen dat het gaat helpen, oftewel ik moet de keuze maken over, laat ik die operatie doen en rek ik haar leven nog langer met messchien wel nog meer pijn dan voorheen... Of hak ik de knoop door.. Gewoon ontzettend moelijk.
Oud 20-08-2007, 19:39
Sushii
Sushii is offline
doen wat het beste is voor je paard en wat je zelf het liefst zou willen als jij zo ziek was.

als ze een lang en gelukkig leven heeft gehad is het misschien gewoon ''tijd''

sterkte ermee iig.
Oud 26-08-2007, 11:42
Mr. Bungle
Mr. Bungle is offline
Ik droomde laatst dat pino van sesamstraat liedjes aan het spelen was van Sunn O))) op een mondharmonica. En hij kreeg er ook nog echt gitaargeluid uit! Toen ik het wou proberen lukte dat niet
Reageren

Regels voor berichten