Oud 19-08-2007, 21:45
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Tonsillitis schreef op 19-08-2007 @ 21:37 :
ja waar die pinguin onduidelijk op staat. bovendien weten we na die honderdmiljoen keer echt wel hoe dat beest eruit ziet. kun je niet gewoon een topic op onzin openen om je egotripperij in te spuien? want je neemt toch niks van iemand aan dus dit topic heeft eigenlijk nauwelijks een functionele waarde.
Je hoeft hier niet te kijken he?
en wat je nou beweert is al uitgebreid besproken en als je het terugleest lees je dat wat je nu zegt lulkoek is
Advertentie
Oud 19-08-2007, 22:31
woezel
Avatar van woezel
woezel is offline
Citaat:
Rooster schreef op 19-08-2007 @ 21:26 :

Dit zijn gewoon een paar leuke foto's van mensen die toevallig een pinguin-shirt, button of sticker dragen.

daarom.

get over it, die pinguin is niet speciaal,niet mooi of whatever.
__________________
if you think you're too small to make a difference,try sleeping in a room with a mosquito.
Oud 19-08-2007, 22:32
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
woezel schreef op 19-08-2007 @ 22:31 :
daarom.

get over it, die pinguin is niet speciaal,niet mooi of whatever.

ik snap de daarom niet?

en de mensen die daar het short hebben gekocht en aangetrokken vonden het blijkbaar wel leuk
Oud 19-08-2007, 22:38
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
man man man, je hoeft je niet meteen zo aangevallen te voelen hoor. als ik voor school een werk moet maken dan ben ik blij met de tips die ik krijg, ook al zijn ze ietwat onnodig of nutteloos. wat is er zo mis mee om dat in dit topic ook te doen? ben je echt zo of is je ego gekrenkt omdat mensen, die zelf met creatievere dingen bezig zijn, er geen spontaan orgasme van krijgen maar je confronteren met zwaktes in je ontwerp? je hoeft echt niet de illusie in stand te houden dat alles omtrent die pinguin met een doel is gedaan. iets toegeven is geen zelfmoord ofzo.

wat wil je met die pinguin bereiken? wat wil je uberhaupt in die vakrichting bereiken? want ieder mens wat reeel kan nadenken zou inzien dat dit puur hobbyfabricage is en er dus niet zo zwaar aan getild moet worden. en dat je dus best ook wat tips aan kan nemen onder het mom baadt het niet dan schaadt het niet.


en ik vind dit topic nogal vermakelijk dus blijf ik hier met liefde deze door jou zo in stand gehouden scene volgen
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Oud 19-08-2007, 22:50
woezel
Avatar van woezel
woezel is offline
Citaat:
Rooster schreef op 19-08-2007 @ 22:32 :

ik snap de daarom niet?

en de mensen die daar het short hebben gekocht en aangetrokken vonden het blijkbaar wel leuk
de daarom sloeg op het feit dat het idd GEWONE fotos zijn van mensen met een shirt en dus geen bijdrage leveren in de perceptie van die pinguin
ofzo?
__________________
if you think you're too small to make a difference,try sleeping in a room with a mosquito.
Oud 19-08-2007, 23:30
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Tonsillitis schreef op 19-08-2007 @ 22:38 :
man man man, je hoeft je niet meteen zo aangevallen te voelen hoor. als ik voor school een werk moet maken dan ben ik blij met de tips die ik krijg, ook al zijn ze ietwat onnodig of nutteloos. wat is er zo mis mee om dat in dit topic ook te doen? ben je echt zo of is je ego gekrenkt omdat mensen, die zelf met creatievere dingen bezig zijn, er geen spontaan orgasme van krijgen maar je confronteren met zwaktes in je ontwerp? je hoeft echt niet de illusie in stand te houden dat alles omtrent die pinguin met een doel is gedaan. iets toegeven is geen zelfmoord ofzo.

wat wil je met die pinguin bereiken? wat wil je uberhaupt in die vakrichting bereiken? want ieder mens wat reeel kan nadenken zou inzien dat dit puur hobbyfabricage is en er dus niet zo zwaar aan getild moet worden. en dat je dus best ook wat tips aan kan nemen onder het mom baadt het niet dan schaadt het niet.


en ik vind dit topic nogal vermakelijk dus blijf ik hier met liefde deze door jou zo in stand gehouden scene volgen
ik ga me even herhalen:
Citaat:
Rooster schreef op 19-08-2007 @ 13:30 :
en ik wil heus wel wat doen met de kritiek, maar de week is ondertussen voorbij, C.P. was al klaar, wat had ik er nou meteen mee moeten doen?
Bij mijn volgende project zal ik heus wel iets doen met de kritieken hoor.
Citaat:
Rooster schreef op 14-08-2007 @ 01:23 :
Het uiteindelijke doel is dat als ik een willekeurige elcidter aan het einde van de week een pinguin laat zien, dat die dan meteen aan Catena moet denken.
Citaat:
Rooster schreef op 18-08-2007 @ 18:25 :
nope,
ik doe het voor mijzelf als mijn hobby, voor mijn lol,
en andere mensen hebben er uiteindelijk ook plezier van.

Citaat:
woezel schreef op 19-08-2007 @ 22:50 :
de daarom sloeg op het feit dat het idd GEWONE fotos zijn van mensen met een shirt en dus geen bijdrage leveren in de perceptie van die pinguin
ofzo?
ze dragen een shirt van de pinguin dus er is relatie genoeg om te posten, en even kijken....
nee....
nee hier ook niet....
nee sorry, ik kan nergens in het grote regelboek vinden dat ik alleen foto's mag posten die bijdrage leveren aan de perceptie van de pinguin.
Oud 20-08-2007, 01:42
capibara
Avatar van capibara
capibara is offline
Ga anders met je kostbare tijd pinguins redden ofzo, in plaats van een uit de hand gelopen krabbeltje te lopen verdedigen.
__________________
Rodent of unusual size
Oud 20-08-2007, 09:10
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
RDLF schreef op 20-08-2007 @ 01:42 :
Ga anders met je kostbare tijd pinguins redden ofzo, in plaats van een uit de hand gelopen krabbeltje te lopen verdedigen.
bedankt voor je goede kritiek, daar kan ik zeker iets mee bij mijn volgende project
Oud 20-08-2007, 14:05
capibara
Avatar van capibara
capibara is offline
De volgende pinguïnsoorten kunnen wel een financieel steuntje in de rug gebruiken, dus split de opbrengt met deze fluffy dudes. Is je verenigings-iets ook nog eens lekkere eco bezig:

Kuif- of helmpinguïns
Grote kuifpinguïns
Galápagos pinguïns
Geeloogpinguïns
Humboldt of peruviaanse pinguïns
__________________
Rodent of unusual size
Oud 20-08-2007, 14:49
Le Poisson
Avatar van Le Poisson
Le Poisson is offline
Maak nog eens wat van dit soort topics
__________________
Je suis so arty, je hurts!
Oud 20-08-2007, 14:55
Verwijderd
Citaat:
RDLF schreef op 20-08-2007 @ 14:05 :
De volgende pinguïnsoorten kunnen wel een financieel steuntje in de rug gebruiken, dus split de opbrengt met deze fluffy dudes. Is je verenigings-iets ook nog eens lekkere eco bezig:

Kuif- of helmpinguïns
Grote kuifpinguïns
Galápagos pinguïns
Geeloogpinguïns
Humboldt of peruviaanse pinguïns
Voor als Catena groot word en opgesplitst moet worden in kleinere groepen, super tof!

Oud 20-08-2007, 15:23
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
toch nog een gaaf topic!
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Oud 20-08-2007, 16:39
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
RDLF schreef op 20-08-2007 @ 14:05 :
De volgende pinguïnsoorten kunnen wel een financieel steuntje in de rug gebruiken, dus split de opbrengt met deze fluffy dudes. Is je verenigings-iets ook nog eens lekkere eco bezig:

Kuif- of helmpinguïns
Grote kuifpinguïns
Galápagos pinguïns
Geeloogpinguïns
Humboldt of peruviaanse pinguïns
weetje, net was ik sarcastisch maar het is nog niet eens zo'n slecht idee!
Eens in de zoveel tijd hebben we een goededoelenactie,
kunnen we best een keertje voor die pinguins doen
Oud 20-08-2007, 17:55
Verwijderd
FAILURE.

Slotje?
Oud 20-08-2007, 18:29
Wenomic
Wenomic is offline
Hè een slotje, nu al? Het begint juist interessant te vinden.

Ik wil even zeggen dat ik het leuk vind dat je hier zo in opgaat en voor beginnende ontwerpers/tekenaars/etc is het vaak moeilijk om meteen zoveel kritiek over zich heen te krijgen. Ik ken dit forum al een tijd en hier wordt ook geen hand voor de mond genomen, dat is juist heerlijk. Toen ik hier aankwam met tekeningen die niks voorstelden werd dat ook gezegd. Eerst voel je je rot, maar ik ging er niet bij in de verdediging, ik ging gewoon meer en meer tekeningen (dit geldt niet alleen voor dit forum). Het is zo, dat wanneer jij zo in de verdediging gaat en zelf al zegt dat dit perfect is, mensen al meteen een vinger in hun keel stoppen. Dit is niet perfect, perfect...damn, ik haat dat woord.

Ik geef je als tip om dingen wat dynamischer te maken en wat aan je stijl te werken. Je hebt nu totaal geen dynamiek in je tekening waardoor het ontwerp zelf ook al 'duf' overkomt. Nu kan je wel gaan zeggen: dit is mijn bedoeling, nee. Een tekening of ontwerp werkt pas goed met goede dynamiek, goede lijnen, goede kleurcombinaties en een eigen karakter.

Je komt er wel makkelijk vanaf met te zeggen dat dingen met opzet gedaan zijn, maar dat kunnen wij niet zien. Er is totaal geen vooronderzoek aan vooraf gegaan en hebt gewoon de eerste de beste tekening gepakt en die wat 'uitgewerkt'.

Je kan nu wel steevast volhouden dat je dingen zo doet omdat jij dat kiest maar denk a.u.b. aan dit; je maakt het niet alleen voor jezelf en je kent dit forum onderhand. Probeer nou wat aan te nemen en durf gewoon te zeggen dat je dingen niet perfect zijn, want dat bestaat niet. Sorry..
Oud 20-08-2007, 23:10
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Mortification schreef op 20-08-2007 @ 17:55 :
FAILURE.

Slotje?
je grapje is een failure,
maar om daarom nou meteen geen slotje te gaan vragen
Citaat:
Wenomic schreef op 20-08-2007 @ 18:29 :
Hè een slotje, nu al? Het begint juist interessant te vinden.

Ik wil even zeggen dat ik het leuk vind dat je hier zo in opgaat en voor beginnende ontwerpers/tekenaars/etc is het vaak moeilijk om meteen zoveel kritiek over zich heen te krijgen. Ik ken dit forum al een tijd en hier wordt ook geen hand voor de mond genomen, dat is juist heerlijk. Toen ik hier aankwam met tekeningen die niks voorstelden werd dat ook gezegd. Eerst voel je je rot, maar ik ging er niet bij in de verdediging, ik ging gewoon meer en meer tekeningen (dit geldt niet alleen voor dit forum). Het is zo, dat wanneer jij zo in de verdediging gaat en zelf al zegt dat dit perfect is, mensen al meteen een vinger in hun keel stoppen. Dit is niet perfect, perfect...damn, ik haat dat woord.

Ik geef je als tip om dingen wat dynamischer te maken en wat aan je stijl te werken. Je hebt nu totaal geen dynamiek in je tekening waardoor het ontwerp zelf ook al 'duf' overkomt. Nu kan je wel gaan zeggen: dit is mijn bedoeling, nee. Een tekening of ontwerp werkt pas goed met goede dynamiek, goede lijnen, goede kleurcombinaties en een eigen karakter.

Je komt er wel makkelijk vanaf met te zeggen dat dingen met opzet gedaan zijn, maar dat kunnen wij niet zien. Er is totaal geen vooronderzoek aan vooraf gegaan en hebt gewoon de eerste de beste tekening gepakt en die wat 'uitgewerkt'.

Je kan nu wel steevast volhouden dat je dingen zo doet omdat jij dat kiest maar denk a.u.b. aan dit; je maakt het niet alleen voor jezelf en je kent dit forum onderhand. Probeer nou wat aan te nemen en durf gewoon te zeggen dat je dingen niet perfect zijn, want dat bestaat niet. Sorry..
zucht...
laat ik eerst zeggen dat ik blij ben met je oprechte reactie en dan ik snap hoe je het bedoelt, maar toch...

Voor mij perfect, oftewel toen c.p. zo ver kwam als dat hij nu is was ik er blij mee en was hij voor mijn gevoel af.
Perfect dus als totaal subjectief iets, objectief bestaat het inderdaad niet , daar heb je zeker gelijk in.

Ik durf heus dingen aan te nemen en wijs je op het feit dat ik me al een paar keer herhaald heb wat betreft dat punt en ik herhaal nu ook even een ander punt:
Ik doe het dus wel voor mezelf
dat anderen er ook lol van hebben is niet meer dan een leuk extraatje, maar ik doe het eigenlijk gewoon voor mn hobby.
En daarom voel ik me ook echt niet rot als er kritiek wordt gegeven en als ik er voor kies iets vergelijkbaars te gaan maken dan doe ik ook wat met die kritiek, maar tot nu toe heb ik nog vrij weinig vergelijkbaars gemaakt.

Ook herhaal ik dat ik (nog) geen eigen stijl heb en dat dit puur de stijl is van de Pinguin.


Eigenlijk is bijna alles al wel besproken heb ik het idee en ik heb mijn kant verteld.

Laatst gewijzigd op 21-08-2007 om 12:55.
Oud 20-08-2007, 23:59
Verwijderd
een onzinner moet gewoon niet gaan tekenen.
Oud 21-08-2007, 00:09
Verwijderd
Citaat:
Tonsillitis schreef op 08-08-2007 @ 22:18 :
leren tekenen? die pinguin is toch zo simpel als het tekenen van een dikke pik?
de knuffel heeft meer vulling nodig trouwens.
Citaat:
Tonsillitis schreef op 19-08-2007 @ 22:38 :
man man man, je hoeft je niet meteen zo aangevallen te voelen hoor...
lol
Oud 21-08-2007, 00:24
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
_Mosquito_ schreef op 20-08-2007 @ 23:59 :
een onzinner moet gewoon niet gaan tekenen.
maar maar maar,
ik ben begonnen op art
en je vond mn onzintekeningen toch mooi mugje
Oud 21-08-2007, 00:31
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Tonsillitis schreef op 08-08-2007 @ 22:18 :
leren tekenen? die pinguin is toch zo simpel als het tekenen van een dikke pik?
Dat valt anders nog niet mee hoor.

Ik vind de pinguin trouwens niet zo interessant; iedereen, iedereen kan dat verzinnen. Maar het is wel nodig dat er dat soort dingen bestaan want het is wel leuk om een logo te hebben.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 21-08-2007, 00:48
Verwijderd
WTF zijn jullie een stelletje arrogante kwallen zeg. Die jongen maakt iets, het slaat aan, en gelijk wordt hij aangevallen van álle kanten (uitzonderingen daargelaten). Hoe DURF JE.

Jullie zijn niets anders dan een stel jankende en subsidietrekkende kutkunstenaars die alleen kritiek kunnen geven en het zelf absoluut niet kunnen hebben (want zo is mijn stijl, dit is mijn ding, ik ben beter dan hij/haar/het en daarom magdieernietsoverzeggen)!

En volledig mongoloïde gaan lopen zeiken over Illustrator (ik vraag me af of Karel Appel Illustrator gebruikte, of Da Vinci, van Gogh)? Kom op zeg, je kan toch wel met een beter non-argument komen dan dat!

ZIEKELIJK. écht. Krijg een leven ofzo!
Oud 21-08-2007, 01:09
Verwijderd
Agree with Deadlock.

@ Rooster, je bent geniaal! Erg leuk gedaan
Oud 21-08-2007, 09:09
Verwijderd
hahaha, onzin to the rescue !
Oud 21-08-2007, 09:48
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
Wenomic schreef op 20-08-2007 @ 18:29 :
*knipje*
Amen, hulde, enzovoort.

EDIT: Omg, opeens onzin hier.
Deadlock lijkt ARTistiek niet te begrijpen.
Het punt is dat als je een topic opent, mensen daarop reageren. En mensen hebben meningen. Over tekeningen.
En Karel Appel en weet ik veel wie je nog meer noemde maakten ook ingewikkeldere dingen dan een (slordige) kleine pinguin. Er is gewoon niets waarmee je die mensen die je noemde kan vergelijken met Rooster en zijn studentenlogo.
En mensen die hier reageren proberen over het algemeen tips te geven over wat er beter kan. Rooster, jullie onzin-vriendje, leek met name in het begin van het topic alleen maar bevestiging te zoeken, want hij legde alle dingen zorgvuldig uit, wat allemaal leuk en aardig is, maar dan is het nog geen goed logo.
Je hebt geen flauw idee waar je het over hebt. Alsof iedereen die iemand anders punten van kritiek geeft, dat doet omdat ze zelf geen kritiek kunnen hebben. Soms, hè, soms willen mensen anderen helpen door ze te vertellen wat er beter kan aan dat wat ze doen. Als je een tekening maakt moet je er mee leren leven dat mensen kritiek leveren, en je vertellen dat je tekening niet perfect of misschien zelfs slecht is. Als je daar niet tegen kan, dan kan je beter stoppen met het proberen.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"

Laatst gewijzigd op 21-08-2007 om 09:59.
Oud 21-08-2007, 10:00
Verwijderd
Citaat:
Rooster schreef op 21-08-2007 @ 00:24 :
maar maar maar,
ik ben begonnen op art
en je vond mn onzintekeningen toch mooi mugje
ja tuurlijk, wanneer komt er weer zo'n tekening. dit keer verwacht ik een grotere plaats erin nee, maar die kleipinkwin vond ik leuk
Oud 21-08-2007, 10:58
Verwijderd
Cherry Springs, het gaat om de manier waaróp er gebashed wordt. Zo volkomen zonder oog voor de medemens. Het gaat echt nergens over. Daarnaast mogen jullie allemaal je afstudeerbul waarop "kunstcriticus" laten zien. Er worden vergelijkingen getrokken die volledig scheef gaan en er wordt op néérgekeken.

Als je het niet mooi/leuk/goed vind, dan kan dat best, maar doe alsjeblieft even normaal over de manier waarop. Als ik modules van een modelspoorbaan recenseer en het ziet er crap uit, dan komt er hooguit op te staan; Blijven oefenen. Daarnaast be-argumenteert rooster vrij goed waarom het op deze manier is gedaan en niet anders. Beetje jammer dat er dan zo gereageerd wordt. Ik zou het beleid op dit forum eens herzien.
Oud 21-08-2007, 11:01
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline


@mug: maar muggen zijn niet zo groot
Oud 21-08-2007, 11:35
Verwijderd
Jesus, wat deadlock zei idd, stelletje "artistieke" afgesloten hippies.
Ik denk dat rooster meer geld/bekendheid met deze "niet leuke, niet goede, lelijke, onartistieke kutpinguin" opbrengt dan jullie ooit zullen doen met jullie faaltekeningetjes.
Oud 21-08-2007, 11:52
Saltwaters
Avatar van Saltwaters
Saltwaters is offline
wat artistiek verantwoord!
Oud 21-08-2007, 11:55
Verwijderd
Citaat:
Cherry Springs schreef op 21-08-2007 @ 09:48 :
*knip* Het punt is dat als je een topic opent, mensen daarop reageren. En mensen hebben meningen. Over tekeningen. *knip*
Het punt is dat mensen moeten leren feedback geven in plaats van infantiele opmerkingen te geven zoals "leren tekenen? die pinguin is toch zo simpel als het tekenen van een dikke pik?"

Maar ja, dit blijft het internet hè. Misschien is het teveel gevraagd.
Oud 21-08-2007, 12:04
Egel
Avatar van Egel
Egel is offline
Citaat:
Rooster schreef op 18-08-2007 @ 16:53 :
Leuke cavia
wij hebben ooit als mascotte voor de introweek ook een cavia gehad. Beestjes zijn vaak leuk als mascotte inderdaad, we zijn er maar 1 keer van afgeweken toen we een bloemkool als mascotte hadden
Hoe heet jullie vereniging en waar zit die?
De cavia is van de VIA. Cavia, via, je snapt de link. 't is voor de informatiewetenschappen-studies van de UvA. Welke held de cavia heeft bedacht weet ik echter niet.
__________________
Zal ik jou eens stomverbaasd aankijken?
Oud 21-08-2007, 12:15
Saltwaters
Avatar van Saltwaters
Saltwaters is offline
ik vind het een coole pinguin!
Oud 21-08-2007, 12:20
Verwijderd
Citaat:
deadlock schreef op 21-08-2007 @ 10:58 :
Cherry Springs, het gaat om de manier waaróp er gebashed wordt. Zo volkomen zonder oog voor de medemens. Het gaat echt nergens over. Daarnaast mogen jullie allemaal je afstudeerbul waarop "kunstcriticus" laten zien. Er worden vergelijkingen getrokken die volledig scheef gaan en er wordt op néérgekeken.

Als je het niet mooi/leuk/goed vind, dan kan dat best, maar doe alsjeblieft even normaal over de manier waarop. Als ik modules van een modelspoorbaan recenseer en het ziet er crap uit, dan komt er hooguit op te staan; Blijven oefenen. Daarnaast be-argumenteert rooster vrij goed waarom het op deze manier is gedaan en niet anders. Beetje jammer dat er dan zo gereageerd wordt. Ik zou het beleid op dit forum eens herzien.
Hij vraagt om kritiek, en beweert vervolgens dat het toch al perfect is. Geweldig beargumenteert.
Oud 21-08-2007, 12:30
Ray
Avatar van Ray
Ray is offline
Citaat:
deadlock schreef op 21-08-2007 @ 00:48 :


En volledig mongoloïde gaan lopen zeiken over Illustrator (ik vraag me af of Karel Appel Illustrator gebruikte, of Da Vinci, van Gogh)?
Niemand die gezegd heeft dat het daar niet beter van zou worden eah ;x
__________________
Chaos unleashed..
Oud 21-08-2007, 12:32
Verwijderd
Hebben we onzin opgetrommeld ofzo? Ontopic, fatsoenlijk ajb zeg.

En deadlock, je bent lief, maar met het beleid hier heb je je niet te moeien .

Overigens, over Illustrator, als je in die richting bezig bent (het gaat hier over logo's. Appel en Mondriaan waren toch wel met iets andere dingen bezig en toevallig (goh) was er toen nog geen Illustrator. Dus zoudden we nu allemaal maar in de stijl van toen moeten blijven werken, met de materialen van toen en vooral niet gebruiken wat ons leven makkelijk maakt omdat ze het toen ook zonder konden?), dan is het logisch dat je Illustrator of een gelijkaardig iets leert gebruiken. Als je in die schoolrichting zit (of hebt gezeten), dan leer je het belang wel. Daarnaast zijn vectoren fatsoenlijk te drukken en niets staat zo onprofessioneel als een logo dat gepixeld is of een slechte kwaliteit foto in een hoogglans drukwerk.

Er worden hier duidelijk goede tips gegeven voor dit soort werk, probleem is dat niet iedereen dat zo ziet.

Laatst gewijzigd op 21-08-2007 om 12:39.
Oud 21-08-2007, 12:58
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Mortification schreef op 21-08-2007 @ 12:20 :
Hij vraagt om kritiek, en beweert vervolgens dat het toch al perfect is. Geweldig beargumenteert.

nogmaals:
Citaat:
Rooster schreef op 20-08-2007 @ 23:10 :
Voor mij perfect, oftewel toen c.p. zo ver kwam als dat hij nu is was ik er blij mee en was hij voor mijn gevoel af.
Perfect dus als totaal subjectief iets, objectief bestaat het inderdaad niet , daar heb je zeker gelijk in.
Oud 21-08-2007, 13:02
Verwijderd
Dus wat de fuck moet je met kritiek dan? Om het vervolgens te gaan verdedigen omdat het voor 'jou' al perfect is.
Oud 21-08-2007, 13:19
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Mortification schreef op 21-08-2007 @ 13:02 :
Dus wat de fuck moet je met kritiek dan? Om het vervolgens te gaan verdedigen omdat het voor 'jou' al perfect is.
Hier heb je een schepje om de stront nou eens uit je ogen te scheppen.


Citaat:
Rooster schreef op 19-08-2007 @ 13:30 :
en ik wil heus wel wat doen met de kritiek, maar de week is ondertussen voorbij, C.P. was al klaar, wat had ik er nou meteen mee moeten doen?
Bij mijn volgende project zal ik heus wel iets doen met de kritieken hoor.
Oud 21-08-2007, 13:22
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik vraag me alsnog af wat karel appel er in godsnaam mee te maken heeft. (hij was in elk geval nog origineel en afwisselend...)
En wie basht hier? Dit is nog heel beschaafd allemaal, vooral vergeleken met wat er op onzin allemaal gebeurt. Er is toch een groot verschill tussen iemand met opzet willen beledigen en bashen of whatever en gewoon opbouwende kritiek geven. Dat is het nut van een eigen topic maken voor dingen, dat je opbouwende kritiek krijgt. en soms is dat hard, vooral als dat ding in je ogen al perfect is. Zet hem dan in godsnaam in het Simple-art topic. Als je alleen wil pimpen met je succesvolle logo, dan moet je gewoon geen topic apart maken.

En begin nou niet weer over het geld dat het opbrengt. Dat heeft met kunst en tekeningen niets te maken. Dat is voor sell-outs, niet voor artiesten. Van gogh verkocht 2 schilderijen in zijn hele leven.
Crazy frog is ook een succes.

Er was vooral in het begin van het topic niets mis met de feedback (op de 'dikke pik tekenen' opmerking na, dan, maar over het algemeen). Je kan heus wel wat met 'het is een beetje slordig', zoals ik al eens eerder zei.
Als dit nu weer over eer gaat, en over niet willen accepteren dat iets niet perfect is en over het niet willen accepteren dat mensen ook wel eens gewoon eerlijk zijn, ga dan gewoon weg. Terug naar onzin.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Oud 21-08-2007, 13:23
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 21-08-2007 @ 12:32 :
...
Wat ik nog vergeet te zeggen: Mondriaan en ook vroegere schilders gebruikten hulpmiddelen om hun werken te perfectioneren. Mondriaan plakt af, bepaalde abstract expressionisten maken hun werk eerst op glas waarbij ze makkelijk kunnen wegvegen en toevoegen. Realistische schilders gebruikten lenzen en spiegels. Dus het aanraden van andere technieken is echt niet zo vreemd. Vroeger waren de meesten trouwens wel wat voorzichtiger in het delen van de geheimen van hun broodwinning .
Oud 21-08-2007, 13:24
Verwijderd
Gast, je hebt totaal niet opengestaan voor kritiek. Alle kritiek heb je zowat verworpen, en niet alleen omdat het afgelopen is, anders had je alsnog kunnen zeggen: ja dat had ik misschien beter moeten doen.
Oud 21-08-2007, 13:34
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
iedere keer moet ik me weer herhalen omdat er hier gewoon steeds hetzelfde wordt geroepen.......


Kijk, het punt is gewoon dat de meeste dingen waar er hier commentaar op wordt gegeven, bewuste keuzes zijn waar al kritiek in verwerkt is, ook van hier. Voor mijn gevoel zijn dat de juiste keuzes.

Wat ik nu echt al tig keer heb gezegd:
Ik doe heus wel wat met de kritiek, maar bij een volgend project.

Waarom ik het niet in simple art post:
-dit is het eindresultaat van het hele project.
-Ik ben er trots op en er blij mee.
-en dus weer naar boven verwijzend: ik ga er dus wel iets mee doen.


echt mensen, lees het nou gewoon eens....
Oud 21-08-2007, 14:21
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
Citaat:
betercore schreef op 21-08-2007 @ 11:35 :
Jesus, wat deadlock zei idd, stelletje "artistieke" afgesloten hippies.
Ik denk dat rooster meer geld/bekendheid met deze "niet leuke, niet goede, lelijke, onartistieke kutpinguin" opbrengt dan jullie ooit zullen doen met jullie faaltekeningetjes.
Grapjas, als je alleen onzin uit kunt kramen moet je ook maar op onzin blijven.
Ik heb meerdere keren logo's ontworpen die op kleding etc zijn gedrukt, en dan praat ik bijvoorbeeld over de truien en shirts van mijn afstuderen op mijn middelbare school, een school met meer dan 2000 leerlingen. Ik weet net zo goed als rooster dat het een behoorlijke kick geeft om een logo te maken en dat terug te zien op stickers, kleding, vlaggen etc. Maar dat maakt je logo nog niet goed.

Verder weet ik ook behoorlijk zeker dat ik verre van de enige hier ben die al succesvolle logo's heeft ontworpen, en dan heb ik het nog alleen over logo's. En een hoop mensen hier doet een artistieke opleiding, en daar kom je ook niet in door het maken van 'faaltekeningetjes'. Mensen hier hebben best verstand van zaken en zijn echt wel bereid om op een open, vriendelijke en goedbedoelde manier kritiek te leveren; dit gebeurt zelfs in de regel. Maar als iemand geen kritiek aan wil nemen, dan verdwijnt die vriendelijkheid al snel.

Nu kan rooster best zeggen dat hij iets met die kritiek gaat doen bij volgende projecten, maar feit is wel dat het al heel lang geleden is dat hij hier voor het eerst zo'n pinguin postte, dat hij er regelmatig heeft gepost, dat er toen ook al veel van dezelfde kritiekpunten zijn geweest die hier ook weer genoemd zijn, en dat hij er blijkbaar niet veel mee heeft gedaan, anders had de pinguin er nu wel anders uitgezien en zouden mensen nu niet dezelfde punten van kritiek hebben als toen. Nee, nu kan hij er verder weinig meer aan veranderen, want nu is het een af product, maar dat was het toen niet en toen had hij best iets met de kritiek kunnen doen.

Ik hoop voor 'm dat hij er nu wél iets mee doet, dat hij het meeneemt voor volgende dingen zoals hij het zelf zegt, en dat hij ook afstapt van zijn 'voor mij is het perfect'-houding en ophoudt alle kritiek goed te praten, anders zal hij zich weinig ontwikkelen op artistiek vlak. Ik heb zelf nog nooit iets gemaakt wat voor mij perfect was, sterker nog, ik ben degene die de felste kritiek levert op mijn eigen werk en dat lijkt me ook behoorlijk logisch.
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Oud 21-08-2007, 14:25
Wenomic
Wenomic is offline
Nou ik heb hier dus totaal niet lopen bashen. Ja er zijn wel wat mensen die hier niet op een subtiele wijze kunnen vertellen wat ze ervan vinden. Dit is bij mij ook heel vaak het geval geweest maar die mensen moet je gewoon proberen te negeren. Je hoeft niet per se overal op in te gaan.

Rooster we weten onderhand wel dat je bepaalde keuzes hebt gemaakt, maar niet al je keuze hoeven per direct de goede te zijn. Het is fijn dat je trots kunt zijn op het werk wat je levert, ik zou willen dat ik dat nog vaak had. Maar jouw probleem is eerder dat je je werk meteen als perfect (voor jou) ziet wat je dus alleen maar in de weg zal staan. Je neemt geen dingen direct aan omdat het voor jou al af is en je gaat dingen uit de weg. Je stopt jezelf als het ware in een hok maar hebt het lef niet om eruit te komen. Je beperkt jezelf alleen maar en dat wil ik jou duidelijk maken. Het is zoveel beter als je voorbij je eigen visie kijkt.

En als je het voor jezelf maakt dan maakt het voor jou ook niet uit wat andere mensen er echt van vinden dus dan vind ik het een beetje vreemd dat je er wel een heel topic aan besteed en het wel zo zit te verdedigen. Je kunt het ook wel toegeven dat je het ook voor het publiek maakt, anders komt alles een beetje vreemd over naar mijn mening.

Nu. Maak eens wat anders.
Oud 21-08-2007, 14:42
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Wenomic schreef op 21-08-2007 @ 14:25 :
Nu. Maak eens wat anders.
ben je hondje niet

maar het grappige is dat nu zelfs jij mij gaat herhalen
(nl. dat mijn keuzes niet per sé de juiste keuzes hoeven te zijn)




Ik heb wat gedaan met de kritiek van hier, en ik heb keuzes gemaakt ook op basis van die kritiek en andere factoren, en ben er mee bezig geweest totdat dat ding voor mij perfect was, anders was ik er nog wel verder aan het klussen mee geweest.

Waar ik mij tegen verdedig (of tenminste waar het mee begon) zijn foute beweringen oa. over wat ik wel en niet zou kunnen.
(maar dat heb ik ook al eens gezegd en herhaald)

Laatst gewijzigd op 21-08-2007 om 15:26.
Oud 21-08-2007, 15:11
Miroir
Avatar van Miroir
Miroir is offline
zullen we dan nu een slotje op het topic doen want (ook al is het op sommige momenten vermakelijk);
een welles en nietustopic kan eindeloos doorgaan.

dus wat mij betreft een slotje?!

Rooster binnekort dan wat nieuws?
einde verhaal..
__________________
Every road has a turning, that's the way you keep learning..
Oud 21-08-2007, 15:26
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
joh ik wist helemaal niet dat we een nieuwe forumbaas hadden hier?
Oud 21-08-2007, 15:34
Verwijderd
Citaat:
Rooster schreef op 21-08-2007 @ 15:26 :
joh ik wist helemaal niet dat we een nieuwe forumbaas hadden hier?
Kut voor je.
Oud 21-08-2007, 15:59
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 21-08-2007 @ 12:32 :
Hebben we onzin opgetrommeld ofzo? Ontopic, fatsoenlijk ajb zeg.

En deadlock, je bent lief, maar met het beleid hier heb je je niet te moeien .
Sorry lieve Cat, maar ik vand dat ik me niet echt bemoei met het beleid, maar met de manier waarop de lutsers reageren. Of misschien is het geenstijlisme reaguren hier meer op zijn plaats.

Daarnaast kan ik me herinneren dat leden mee mogen praten (jaja, is een anders subforum voor, je sais) over het beleid, of de inbreng ook daadwerkelijk geaccepteerd wordt, is een tweede.
Oud 21-08-2007, 16:57
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
goh als je een dikke pik offensive vindt moet je maar in een hoekje gaan kniezen. ik vond het gewoon het meest simpele doeltreffende voorbeeld dat ik kon bedenken. ieder kind begint vroeg of laat met pikkies tekeken en die pinguin is naar mijn mening van hetzelfde niveau. ik had ook een pannenkoek als voorbeeld kunnen gebruiken, bij deze dan:' jezus, die pinguin is toch zo makkelijk te tekenen als een pannenkoek, dat hoef je toch niet te leren.'

en die toon is omdat rooster al ellenlang met die pinguin pronkt, volkomen onterecht, en ik al eerder tips heb gegeven en hij zich daar schijnbaar te goed voor voelt.


ach, ik kan beter tijd steken in goede schilderijen
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:53.