Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-08-2007, 22:56
first eror
first eror is offline
In slaap gevallen bij Rear Window. Niet héél gek aangezien ik de film een keer of 10 heb gezien en ik er een hele dag klussen op had zitten.
Hitchcock heeft er meer, maar dit is stiekem de beste.
Advertentie
Oud 18-08-2007, 06:46
Uice
Uice is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 17-08-2007 @ 23:46 :
Niet verklappennnnn
Ik verklap niets, die woorden zitten gewoon in de titels van de afleveringen.
Oud 18-08-2007, 11:22
Chick Rock
Chick Rock is offline
Pretty in Pink

Zoo leuk
Heerlijk
Oud 18-08-2007, 11:28
Verwijderd
The Simpsons Movie [8/10] Heerlijk geniale humor <3
Oud 18-08-2007, 13:22
Verwijderd
The Big Lebowski

Tweede of derde viewing. Het is een lange tijd geleden dat ik de film had gezien, en ik begreep eigenlijk nooit waarom iedereen de film zo goed vond. Maar ik begrijp het nu, en schaam mij diep voor mijn vroegere, onreine gedachten.

9/10
Oud 18-08-2007, 16:08
Swlabr
Swlabr is offline
Gandhi

Indrukwekkend, maar niet de volle drie uur die de film duurt interessant.

7.5/10.
Oud 18-08-2007, 16:24
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 18-08-2007 @ 07:46 :
Ik verklap niets, die woorden zitten gewoon in de titels van de afleveringen.
Oh, dat heb ik niet gezien. Ik probeer ook altijd pas naar de naam te kijken als ik de desbetreffende aflevering kijk. Dat lukt alleen nooit want ik vergeet altijd dat ik niet naar de namen wil kijken.
Maar morgen heb ik een Fawlty Towers marathonnetje En daarna alle (zes ) afleveringen van Filthy Rich & Catflap.
Oud 18-08-2007, 20:43
Velma
Velma is offline
The last Mimzy

Duidelijk een kinderfilm. Wat een zoet en simpel verhaallijntje en wat vervelende geluidjes
Oud 19-08-2007, 00:48
BendeBen
BendeBen is offline
A Scanner Darkly
dat rotoscopic animation gebeuren is leuk in het begin maar de film begon me te vervelen, veel te veel gelul en begon me te ergeren aan de animatie

Renaissance
wauw deze film ziet er verdomd slick uit!
en een stuk interessanter dan a scanner darkly
Oud 19-08-2007, 10:25
Ann
Ann is offline
Threesome
Toch wel een leuke film, af en toe wat langdradig, maar ik zou hem zo nog een keer kunnen zien.

Kate and Leopold
Dit vond ik een hele mooie film. Hoewel je het eind eigenlijk al weet vond ik hem toch nog spannend.

Laatst gewijzigd op 19-08-2007 om 10:29.
Oud 19-08-2007, 12:39
Uice
Uice is offline
Eagle vs shark

Vermakelijke komedie. Een beetje Napoleon Dynamite-achtig, maar romantischer en met meer serieuze momenten. Leuke personages/typetjes, leuk gespeeld. Ik weet er niet zo veel over te zeggen.
Gezien op Pluk de nacht trouwens, het nadeel van zo'n gratis openluchtfestival is wel dat er mongolen zijn die denken dat het geoorloofd is om de hele film door hardop te praten, zoals die teringlijers voor ons.
Oud 19-08-2007, 13:07
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 19-08-2007 @ 13:39 :
Eagle vs shark

Vermakelijke komedie. Een beetje Napoleon Dynamite-achtig, maar romantischer en met meer serieuze momenten. Leuke personages/typetjes, leuk gespeeld. Ik weet er niet zo veel over te zeggen.
Gezien op Pluk de nacht trouwens, het nadeel van zo'n gratis openluchtfestival is wel dat er mongolen zijn die denken dat het geoorloofd is om de hele film door hardop te praten, zoals die teringlijers voor ons.
Ben je weer met Zowie gegaan? Had ook nog wel gewild, maar zat op een festival in België...
Oud 19-08-2007, 13:11
Uice
Uice is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 19-08-2007 @ 14:07 :
Ben je weer met Zowie gegaan?
Nee, met Naomi en Jochem.
Oud 19-08-2007, 13:21
Verwijderd
nacho libre
melig en voorspelbaar, maar desondanks leuk
Oud 19-08-2007, 15:46
Verwijderd
Dogville
Weer zo'n film die tijdenlang op de agenda heeft gestaan. Net als bij Fawlty Towers wist ik er eigenlijk niets over, afgezien van dat hij de moeite waard is. Gisteren dus toevallig op tv gezien en verdomd, wat een gave film.
Allereerst, het decor. Sowieso houd ik van films die zich afspelen op één plaats, het minimalisme komt 't plot vaak ten goede. Zoals het bij Dogville is gedaan, is in mijn ogen dan ook vrij geniaal - niet alleen is het één plaats, ook is de plaats zelf op een heel gave manier minimalistisch gehouden.
Ten tweede, de personages. Ah, ah, typetjes. (L) Allemaal mensen met een apart karakter. Tof om te observeren en bijzonder menselijk.
Ten derde, de hoofdpersoon. Nicole Kidman speelt prachtig en bewijst maar weer dat het een veelzijdige actrice is die absoluut op haar plaats is in films die ik voor 't gemak maar even in het cultgenre plaats.
Ten vierde, de sociaal-filosofische ondertoon. Daar hoef ik eigenlijk weinig over te zeggen, het is gewoon vrij treffend, de dialogen zijn eigenlijk nooit saai en dat het af en toe wat overdreven is, maakt het enkel leuker omdat het bij de personages past.
Ten vijfde, de humor. Ik heb af en toe echt keihard m'n lach moeten inhouden, want hij was 's nachts op tv en iedereen sliep. Subtiele gave grapjes, yes.
Ten zesde, de vertelwijze. Ja, die is gewoon leuk.

En tot slot, het plot. En daarmee ook de
Spoiler

Al met al een film waar ik eigenlijk weinig negatiefs over kan zeggen. Drie uur zorgvuldige opbouw en een daverende ontknoping waar je zo lang op zat te hopen. Ik zou het eigenlijk willen vergelijken met seks, maar volgens mij wil ik films te vaak vergelijken met seks dus laat ik dat maar achterwege voor ik weer bekend sta als cinematografische nymfomane.
Oud 19-08-2007, 15:50
Verwijderd
Geweldige review, ik ga vanavond ook maar weer eens Dogville bekijken .

Ontopic: Kabhi Kabhie, Bollywood zoals het hoort
Oud 19-08-2007, 16:09
Uice
Uice is offline
Als Paranoide hier mag zeggen dat ze Fawlty Towers heeft gekeken, mag ik zeggen dat ik de eerste twee afleveringen van Black books heb gekeken, en dat is ook zo. Hele gave britcom, de hoofdpersoon is wel een held en hij lijkt ook een beetje op mij. Lekkere typisch Britse sarcastische opmerkingen en bezopen gedrag, dat mag ik graag zien. Sommige grappen zijn een beetje te onrealistisch voor mijn smaak, maar dat is snel vergeven. Paranoide, jij vindt het ook gaaf.
Oud 19-08-2007, 16:17
Zyh
Zyh is offline
Crank

Met John Statham (Turkish uit Snatch)

Gaat over een huurmoordenaar die een gare drug ingespoten krijgt door een van zn vijanden.

Hij blijft alleen in leven als hij adrenaline aan blijft maken, het is dus de hele film actie actie actie anders gaat hij dood.

4/5
Oud 19-08-2007, 16:47
Verwijderd
Citaat:
Kenjirro schreef op 19-08-2007 @ 16:50 :
Geweldige review, ik ga vanavond ook maar weer eens Dogville bekijken
Ik ook. Nouja, morgenavond. Hij heeft een beetje dezelfde uitwerking als Pink Floyd's The Wall en Clockwork Orange, die heb ik ook een keer of 5 gezien in de paar dagen nadat ik 'm voor het eerst zag.

Citaat:
Juice schreef op 19-08-2007 @ 17:09 :
Als Paranoide hier mag zeggen dat ze Fawlty Towers heeft gekeken, mag ik zeggen dat ik de eerste twee afleveringen van Black books heb gekeken, en dat is ook zo. Hele gave britcom, de hoofdpersoon is wel een held en hij lijkt ook een beetje op mij. Lekkere typisch Britse sarcastische opmerkingen en bezopen gedrag, dat mag ik graag zien. Sommige grappen zijn een beetje te onrealistisch voor mijn smaak, maar dat is snel vergeven. Paranoide, jij vindt het ook gaaf.
Haha, voor de laatste zin zat ik al van 'he, dat klinkt leuk, moet ik even toevoegen aan het moet-ik-zien-lijstje'. Als ik door Fawlty Towers, The Young Ones en Filthy Rich And Catflap heen ben ga ik wel Black Books kijken. Dat duurt toch niet lang meer want al die series hebben zo weinig afleveringen
Oud 19-08-2007, 18:01
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 19-08-2007 @ 16:46 :
Dogville
Spoiler

OT:
On the menu: Inland Empire
Oud 19-08-2007, 19:09
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 19-08-2007 @ 19:01 :
Spoiler

OT:
On the menu: Inland Empire
Spoiler

En ontopic & on the menu: () een hoop britcoms.
Oud 19-08-2007, 20:15
Uice
Uice is offline
Rear window

Wat is Hitchcock toch een lieverd dat hij dit soort films voor me gemaakt heeft, en wat zijn James Stewart en Grace Kelly toch geweldige mensen. Tegen het einde misschien wel de spannendste Hitchcock die er is.
Oud 19-08-2007, 22:14
Dexter_M
Dexter_M is offline
Pumpkinhead 4: blood feud

Vermakelijk maar niks speciaals
Oud 20-08-2007, 10:06
Verwijderd
Heeft er overigens nog iemand interesse om als vrijwilliger te werken voor het Amsterdam Underground Festival? Je krijgt dan een passe partout.

http://www.amsterdamunderground.nl/
Oud 20-08-2007, 11:02
Verwijderd
Dodgeball

Flauw, voorspelbaar, maar toch vermakelijk.
Oud 20-08-2007, 11:08
Verwijderd
Sex, lies, and videotape
Goede film wel. Ik wist helemaal niet dat 'ie al zo "oud" was. Nou ja, goed spel in elk geval en ik vond het op een bepaalde manier wel spannend.
Oud 20-08-2007, 11:31
Verwijderd
A Love Song for Bobby Long

Begon eigenlijk een beetje rommelig, maar naarmate de film vordert word 'ie steeds leuker/zieliger
Oud 20-08-2007, 12:17
Verwijderd
Citaat:
GuMM schreef op 20-08-2007 @ 12:31 :
A Love Song for Bobby Long

Begon eigenlijk een beetje rommelig, maar naarmate de film vordert word 'ie steeds leuker/zieliger
Oh ja, die heb ik laatst ook maar weer eens gekeken.
Ik vind dat echt een supermooie film.
Oud 20-08-2007, 13:55
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 17-08-2007 @ 03:54 :
Jammer dat net zoals bij zowat iedere gave (tekenfilm)serie die ik de laatste tijd kijk, er maar weinig afleveringen zijn gemaakt. Waarom worden de gave dingen na 6 of 12 of 14 afleveringen of na 1 of 2 seizoenen afgekapt? Terwijl 'Goede Tijden, Slechte Tijden' en dergelijke pulp al jarenlang met zekere regelmaat uit je televisie blijft donderen? Bollocks.
De Engelsen snappen gewoon het principe dat ze moeten stoppen op het hoogtepunt en dat ze niet nog jaren door moeten gaan zodat het zou kunnen afzakken naar GTST-niveau.
Oud 20-08-2007, 16:22
Verwijderd
Sarfarosh: 6.5/10
Oud 20-08-2007, 19:25
Verwijderd
Inland Empire

Alhoewel ik een hele hoop niet goed begreep, vond ik het allemaal wél behoorlijk fascinerend. Typische mindfuck à la Lynch, met een ijzersterke Laura Dern in de hoofdrol.

Ik ga hem wel een keer herkijken natuurlijk.

8/10
Oud 20-08-2007, 19:40
botulismf
botulismf is offline
The Illusionist

Vermakelijk stukje cinema, alleen wil ik nu weten hoe al die trucs werkten.

7/10.
Oud 20-08-2007, 20:03
Verwijderd
Stigmata, met Patricia Arquette. Lekker leuk
Oud 21-08-2007, 03:48
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Hairspray:

hahahahaha apart
En ik wist dus niet dat het john travolta was, de moeder. komt in nl over anderhalve week uit, deze film
Oud 21-08-2007, 08:59
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Death proof

Ik zag 'm op Lowlands en ik vond 'm echt geweldig. Typische Tarantino dialogen en zinloos geweld, wat wil een mens nog meer. Goede afsluiting van een zeer goede lowlands.
Oud 21-08-2007, 09:02
TwistedJunkie
TwistedJunkie is offline
Love Actually......voor de...30e keer ofzo
Oud 21-08-2007, 09:58
*oma*
*oma* is offline
The Simpsons the movie

Leuke film Alleen wel iets moralistischer (?) dan de serie zelf, maar dat maakte me eigenlijk niets uit.
Oud 21-08-2007, 11:45
Menahem
Menahem is offline
Bij lowlands:
Death Proof: ik ben uit verveling maar weggegaan, ik kon mijn tijd wel beter gebruiken. Paar leuke dingen maar overrated.

Sunshine: Erg vet! Wel af en toe wat onduidelijk beeld, maar dat kon ook aan de installatie liggen.
Oud 21-08-2007, 12:25
Chick Rock
Chick Rock is offline
The Graduate

Minder dan ik had verwacht, maar toch wel leuk
En natuurlijk briljante muziek
Oud 21-08-2007, 13:00
Verwijderd
Seizoen 1 en de helft van seizoen 2 van Black Books. En het is inderdaad echt verschrikkelijk leuk.

Nu ben ik per ongeluk verliefd op Bernard of eigenlijk wil ik 'm als huisdier en ik wil Manny als assisent plz.
Oud 21-08-2007, 13:20
Uice
Uice is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 21-08-2007 @ 14:00 :
Seizoen 1 en de helft van seizoen 2 van Black Books. En het is inderdaad echt verschrikkelijk leuk.

Nu ben ik per ongeluk verliefd op Bernard of eigenlijk wil ik 'm als huisdier en ik wil Manny als assisent plz.
Zie je wel.
Oud 21-08-2007, 13:25
Verwijderd
Ik vond ep. 1 van BB een beetje flauw. Wordt het daarna beter?
Oud 21-08-2007, 13:29
Uice
Uice is offline
Nee. Het blijft een beetje die stijl. Soms zijn er inderdaad wat flauwe grappen, maar Dylan Moran. <3
Oud 21-08-2007, 13:39
Verwijderd
Ik was na de eerste twee/drie minuten van ep. 1 verkocht, eigenlijk
Oud 21-08-2007, 13:51
Uice
Uice is offline
In zijn stand-ups is ie net zo loveable.

Oud 21-08-2007, 13:54
Verwijderd
Kuch na kaho: typisch bollywood entertainment

2ldk: aardige maar erg simpele film
Oud 21-08-2007, 15:07
Zyh
Zyh is offline
Outlaw:
vaag verhaal, had er meer van verwacht. actie viel tegen

Disturbia:
leuke film, best spannend. Shia Labeouf, toffe acteur
Oud 21-08-2007, 16:17
Verwijderd
Transformers [10/10], echt mijn film <33333333333333 Wat een actie, jezus
Oud 21-08-2007, 16:45
Rioto
Crank - WTF GENIAAL.
Oud 21-08-2007, 19:03
Zyh
Zyh is offline
Citaat:
Rioto schreef op 21-08-2007 @ 17:45 :
Crank - WTF GENIAAL.
Does it look like i got cunt written on my forehead?

Regels voor berichten