![]() |
||
Citaat:
Ik heb niks gezegd over eerwraak, dus verzin zo'n dingen niet. ![]()
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 20-08-2007 om 15:59. |
![]() |
||
Citaat:
![]() of slaat dat "broeders en zusters" op gebakken lucht?
||
Citaat:
De rest van de vragen is weer spul die waar of niet waar niets af doet aan het feit dat de islam eermoorden veroorzaakt. Laatste drie vragen zijn overigens al beantwoord in eerdere discussie.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Beetje jammer dat je nu niet met een bron komt. Wat ik vermoed is dat de meeste volkeren ook voor de komst van Islam aan eerwraak deden. Uit de haddiths blijkt in ieder geval dat de mensen in die tijd in Arabië, dat wel deden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Fijn. Toch zullen er overeenkomsten zijn en waarschijnlijk op het gebied van religie. Als al deze soorten verschillende culturen niet verschillen op punt A en niet op punt B, dan is mijn vraag of je punt A en punt B kan bestempelen tot de islamitische cultuur. (cultuur voortkomend uit de islam, dus)
||
Citaat:
Natuurlijk zijn zaken als terminale domheid ook een factor, maar niet alle islamieten en/of achterlijken plegen een eermoord. Alle eermoorden worden wel gepleegd door achterlijke aanhangers van de islam, of buiten de Nederlandse context, een andere religie die moord op inferieuren rechtvaardigt, zoals Hindoeïsme in India. Dat maakt de religie echter niet minder verantwoordelijk. Hoogste tijd om dan te laten zien dat dergelijke debiele bepalingen niet meer van deze tijd zijn. Of iemand dat doet met of zonder het afzweren van religie als geheel is hun zaak, maar modernisering en openheid daarover is onontkoombaar.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Ik wacht trouwens nog steeds op je "wetenschappelijke bronnen". Laatst gewijzigd op 20-08-2007 om 18:23. |
![]() |
||
Citaat:
Laat ik het voorbeeld geven met het simpele "vijf keer per dag bidden". Dat is toch echt aan de islam-cultuur gebonden. En cultuur is niets anders dan gedragingen die karateristiek zijn voor een sociale groep. Zo heb je ook, banaler, een drugscultuur bijvoorbeeld.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 20-08-2007 om 18:24. |
![]() |
||||
Citaat:
Yup. Citaat:
Als er ook aliens zijn, ja. Anders heeft het weinig nut om het beestje een naampje te geven. Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Ik creeer dat als niet-moslim niet ![]() Citaat:
![]() nee? het draagt juist bij om veralgemenisering tegen te gaan, omdat 'de islamitische cultuur' beperkt wordt. Al het overige wat er niet bijhoort is plaatselijke cultuur. Eerwraak hangt dan meer af van traditionele, plaatselijke, omstandigheden dan van religieuze, wereldlijke, omstandigheden. Dat voor eerwraak islam als smoes gebruikt wordt, is dan weer een ander verhaal.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik wijs juist op andere religies, om aan te tonen, dat men ondanks religie dezelfde opvattingen kan delen. Laatst gewijzigd op 20-08-2007 om 19:38. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd op 20-08-2007 om 19:51. |
![]() |
|||
Citaat:
Nouja, op het moment dat er overeenkomsten worden gezien tussen Nederlandse moslims en Chinese moslims, wel ja. Al is het onbewust. Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
je ontspoort weer ![]() Citaat:
||
Citaat:
Me dunkt dat dat vake rgebeurt dan andersom.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Serieuzer: men hoeft zich daar niet van bewust te zijn. Ik stap ook niet de deur uit met het idee "Hey kijk nou, wat een Nederlandse cultuur stap ik binnen", maar ik zeik ook over de spoorwegen, erger me aan de spruitjeslucht die de huidige regering verspreid en ben sterk liberaal ingesteld. Een aantal zaken die kenmerkend zijn voor Nederland.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Al met al is er echter weinig af te dingen op het feit dat de islam en de cultuur die die inspireerde, leidde tot eermoorden. Dat men in Indonesische Moslimkringen liever Christenen dan gevallen vrouwen vermoord doet weinig af aan het feit dat dat elders wel het geval is, door de islam.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Wat krijgen we hierna? Betoog je dat het ook puur toeval kan zijn als iemand vijfmaal per dag met het gezicht naar Mekka bid, en dat dit helemaal niets met de islam van doen hoeft te hebben?
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
MTV-programma pleegt grafschennis
De gemeente Reiderland heeft aangifte gedaan tegen de makers van het MTV-jongerenprogramma 6Pack. Vorig weekend heeft het programma een graf gepimpt op het kerkhof van het Groningse Beerta, een dorp in de gemeente Reiderland. Een smeedijzeren hek dat om een oud graf stond is met spuitbussen goud- en zilverkleurig gespoten. Ook is het graf 'versierd' met waxinelichtjes en Hawaiaanse slingers. Het gepimpte graf werd bij toeval ontdekt door medewerkers van Landschapsbeheer Groningen. De stichting is van plan de komende weken tientallen verzakte graven te herstellen. De medewerkers zijn gelijk naar de gemeente gegaan om hun beklag te doen over de vernieling. "Dit kan niet! MTV kan hele leuke dingen bedenken, maar dit gaat een stap te ver", aldus een woedende wethouder Ruud Hietbrink. De 61-jarige Groninger Bert Uffen deelt die mening. Gistermorgen zat hij met verbazing en afgrijzen te kijken naar het graf van zijn in 1911 en 1913 overleden overgrootouders. "Mijn opa was smid in Midwolda. Hij heeft het hek zelf nog gemaakt. Dit kan niet. Dit is gewoon vernieling. Ik ga stappen ondernemen." Presentatrice Kirsten van 6Pack neemt de aanklacht met een korreltje zout. "We hebben specifiek een oud graf genomen. We willen het gewoon een beetje opknappen." Foto + bron |
![]() |
||
Citaat:
![]() het geloof is meer dan een woord alleen ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Homo roepen naar politieagent niet strafbaar
De politierechter van de rechtbank in Den Bosch heeft dinsdag een 19-jarige man uit Utrecht vrijgesproken van belediging van een politieagent. De man zou afgelopen nieuwjaarsnacht een politieagent in Den Bosch hebben beledigd door 'homo' naar hem te roepen. De politieagent voelde zich daardoor in zijn eer en goede naam aangetast. De politierechter meent dat de enkele uitlating 'homo' geen beledigend karakter heeft. Dat wordt anders als er sprake is van een bijzondere context, als negatieve woorden worden toegevoegd zoals 'vieze' of 'vuile' of als het wordt gebruikt als onderdeel van een reeks negatief geladen uitingen. Het woord 'homo' alleen duidt volgens de politierechter op neutrale wijze een bepaalde groep mensen in de samenleving aan. Homoseksualiteit bepaalt niet de mate van iemands eer en/of goede naam. Dat de aangever een politieagent in functie is, geeft de uitlating 'homo' evenmin een beledigend karakter. Een politieagent hoeft niet meer dan anderen te tolereren, maar ook niet minder. Bron |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' T_ID | 500 | 30-06-2007 10:06 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' T_ID | 500 | 09-04-2007 17:12 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' T_ID | 500 | 20-03-2007 12:05 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' naam onbekend | 501 | 26-11-2005 23:55 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' T_ID | 500 | 18-07-2005 00:38 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' T_ID | 500 | 02-06-2005 14:02 |