Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-08-2007, 08:10
Muchacha
Muchacha is offline
Voor ik ga slapen ga ik altijd nog even plassen (ik haat opstaan 's nachts). Tegen de morgen voel ik vaak dat ik naar het toilet moet maar meestal blijf ik gewoon liggen (te lui). Als ik echter een euh... leuke nacht heb, dan moet ik bijna constant naar het toilet, of toch zeker na elke vrijpartij Komt dit door de seks? Of doordat ik wakker ben? Ik probeer niet veel meer te drinken voor ik ga slapen en ga altijd plassen voor ik het bed induik
Oud 22-08-2007, 11:51
Sushii
Sushii is offline
dat kan komen door seks ja.. maar als ik jouw was zou ik gewoon even snel naar de wc rennen want plassen is goed, zeker omdat het alles ''schoon spoelt''..

bij mij voorkomt het een blaasontsteking anyway.
Oud 22-08-2007, 15:30
Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
Sushii schreef op 22-08-2007 @ 12:51 :
dat kan komen door seks ja.. maar als ik jouw was zou ik gewoon even snel naar de wc rennen want plassen is goed, zeker omdat het alles ''schoon spoelt''..

bij mij voorkomt het een blaasontsteking anyway.
Inderdaad. Ik moet ook veel meer plassen als ik seks heb gehad, maar als ik het niet doe heb ik vaak een paar dagen later weer eens de zoveelste blaasontsteking.
Oud 22-08-2007, 16:44
Muchacha
Muchacha is offline
Ik ga wel elke keer plassen na de seks hoor Maar ik vroeg me af hoe dit komt Het is precies niet raar dan ofzo...
Oud 22-08-2007, 17:10
Praganonut
Praganonut is offline
misschien ontspanning van je blaas? Zou dat misschien kunnen?
of iets wat te ontspannen wordt waardoor je moet plassen.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2007, 17:37
Sushii
Sushii is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 22-08-2007 @ 17:44 :
Ik ga wel elke keer plassen na de seks hoor Maar ik vroeg me af hoe dit komt Het is precies niet raar dan ofzo...
ik zou punt 5 van deze pagina eens goed lezen.. denk dat het gevoel van ''moeten plassen'' hier wel eens mee te maken zou kunnen hebben
Oud 22-08-2007, 18:30
DDM
DDM is offline
Plassen na de seks heeft wel degelijk een functie. Het zorgt er voor dat bacterien weggespoeld worden en het zorgt er voor dat de normale pH van de plasbuis weer zuur wordt om ziekteverwekkers tegen te houden. Vooral bij mannen heeft dit een nuttige functie aangezien sperma basisch is. Daarnaast moet je plassen omdat de zenuwen die in dat gebied lopen van slag zijn door het hele seksgebeuren. Parasympatisch vs sympatisch zenuwstelsel. Ook deze zenuwen innerveren de blaas en de blaassluitspier.
Oud 22-08-2007, 18:40
Poepkind
Poepkind is offline
ik denk ook dat het komt doordat je wakker bent, en al helemaal druk bezig bent.
's nachts staat alles op een laag pitje, maar als je wakker bent niet, dus ook urine productie gaat veel sneller door. Heeft dus te maken met wat DDM zei over de 2 verschillende zenuwstelsels. Ik merk dat als ik ga tandenpoetsen en naar bed, maar nog blijf lezen ofzo dan moet plassen als ik het licht uit doe. Maar anders was ik de volgende morgen pas gegaan.
Oud 22-08-2007, 18:44
Praganonut
Praganonut is offline
Citaat:
DDM schreef op 22-08-2007 @ 19:30 :
Vooral bij mannen heeft dit een nuttige functie aangezien sperma basisch is. .
maar heeft het dan ook niet tergelijke tijd een functie bij mannen dat het de urinebuis verschoont van zaadcellen?
Met citaat reageren
Oud 22-08-2007, 18:48
DDM
DDM is offline
Citaat:
Praganonut schreef op 22-08-2007 @ 19:44 :
maar heeft het dan ook niet tergelijke tijd een functie bij mannen dat het de urinebuis verschoont van zaadcellen?
Ja precies dat zei ik
Sperma is basisch. En basisch is in dit geval slecht. Dus wegspoelen die hap. Voorvocht heeft juist de tegenovergestelde werking. Dit maakt de plasbuis juist basisch zodat er niet te veel verloren gaat van de bufferwerking van het sperma (aangezien de plasbuis normaal dus zuur is). Deze werking moet je bewaren voor het zure milieu in de vagina.
Oud 22-08-2007, 19:14
Verwijderd
Het is wel ongezellig altijd, ben je net klaar en dan huppelt de ander altijd naar de WC.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2007, 19:17
DDM
DDM is offline
Citaat:
Dukko schreef op 22-08-2007 @ 20:14 :
Het is wel ongezellig altijd, ben je net klaar en dan huppelt de ander altijd naar de WC.
Ik denk dat het nog ongezelliger wordt als de ander het gewoon in bed laat lopen
Oud 22-08-2007, 19:19
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 22-08-2007 @ 19:40 :
ik denk ook dat het komt doordat je wakker bent, en al helemaal druk bezig bent.
's nachts staat alles op een laag pitje, maar als je wakker bent niet, dus ook urine productie gaat veel sneller door. Heeft dus te maken met wat DDM zei over de 2 verschillende zenuwstelsels. Ik merk dat als ik ga tandenpoetsen en naar bed, maar nog blijf lezen ofzo dan moet plassen als ik het licht uit doe. Maar anders was ik de volgende morgen pas gegaan.
Dat wist ik niet Ik vroeg me al af waar die urineproductie plotseling vandaan kwam! Ik kan perfect gaan plassen, een lege blaas hebben, slapen en 'smorgens pas terug plassen. Maar als ik seks heb gehad, moet ik terug gaan plassen, ook al dacht ik dat mijn blaas reeds leeg was. Kan dus idd zoiets zijn. Plus idd het feit dat heel de boel gestimuleerd wordt. Ik vind het maar lastig, elke keer die warme nest uit
Oud 22-08-2007, 19:20
Sushii
Sushii is offline
niet meer seksen voor het slapengaan dus
Oud 22-08-2007, 23:23
Lorelei
Lorelei is offline
Ik weet niet zeker of het klopt, maar ik heb altijd het gevoel dat als ik moet plassen na de seks dat het dan geen urine is maar het vocht wat vrouwen 'spuiten' als ze vaginaal klaar komen. Ik kom nooit op zo'n manier klaar maar wel vaak in de buurt.
De reden waarom ik dit denk is overigens omdat het vrijwel kleurloos is en veel zoeter ruikt.

't Is maar een theorie

Overigens heeft Poepkind ook gelijk, je bent gewoon nog wakker en actief. Maar zelfs als je naar de wc gaat vlak voordat je seks hebt, en je zou maar.. weet ik veel.. 15 minuten seks hebben, dan moet ik in ieder geval nog steeds ontzettend nodig plassen en ook veel.

Onsamenhangend verhaal, 't is al laat.
Oud 22-08-2007, 23:29
pixie
pixie is offline
Citaat:
Dukko schreef op 22-08-2007 @ 20:14 :
dat is echt gemeen. jij kan lekker blijven liggen en zij moet dan naar die koude badkamer toe
Oud 23-08-2007, 07:38
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
grl schreef op 23-08-2007 @ 00:23 :
Ik weet niet zeker of het klopt, maar ik heb altijd het gevoel dat als ik moet plassen na de seks dat het dan geen urine is maar het vocht wat vrouwen 'spuiten' als ze vaginaal klaar komen. Ik kom nooit op zo'n manier klaar maar wel vaak in de buurt.
De reden waarom ik dit denk is overigens omdat het vrijwel kleurloos is en veel zoeter ruikt.
Bij mij is het echt plassen...
Oud 24-08-2007, 21:36
TheCreator
TheCreator is offline
Door stimuleren van de G-spot krig je een vocht ophoping.
Mischien dat dat het is dat er later uit wilt? Zijn het kleine plasjes?
Met citaat reageren
Oud 25-08-2007, 12:11
Verwijderd
Citaat:
TheCreator schreef op 24-08-2007 @ 22:36 :
Door stimuleren van de G-spot krig je een vocht ophoping.
Mischien dat dat het is dat er later uit wilt? Zijn het kleine plasjes?
christ, je merkt echt wel of je moet plassen of iets anders hoor

dat gezeik over die g-spot, als Muchacha zegt dat ze moet plassen, moet ze plàssen.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten