Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-08-2007, 07:25
TBelgje
TBelgje is offline
Ik heb een USB memory stick uit de Aldi die niet meer werkt. Ik heb het aankoop bewijsje nog, maar dat is het dan ook.

Is er iemand die me een MD/LT nummer kan geven voor een USB 2.0 memory stick (€59.99), aangeboden in Aldi België, week 18 - 3 mei 2006. De stick heeft een capaciteit van 1GB en heeft een aluminium behuizing.

Bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-08-2007, 08:48
Kali
Kali is offline
Citaat:
TBelgje schreef op 23-08-2007 @ 08:25 :
Ik heb een USB memory stick uit de Aldi die niet meer werkt. Ik heb het aankoop bewijsje nog, maar dat is het dan ook.

Is er iemand die me een MD/LT nummer kan geven voor een USB 2.0 memory stick (€59.99), aangeboden in Aldi België, week 18 - 3 mei 2006. De stick heeft een capaciteit van 1GB en heeft een aluminium behuizing.

Bedankt!
Aangezien er in België de wet op de handelspraktijken is heb je 2 jaar garantie, geen idee wat je met dat nummer bedoelt, ze moeten met de factuur gewoon gratis repareren normaal.
Oud 23-08-2007, 09:47
TBelgje
TBelgje is offline
Inderdaad, maar wanneer ik naar de helpdesk belde vertelde men me dat ze me enkel konden verder helpen als ik hen het model wist te vertellen...

Ik hoop dat er forummers zijn de dezelfde stick gekocht hebben, en me het 'modelnummer' zouden kunnen geven...
Met citaat reageren
Oud 23-08-2007, 11:39
Kali
Kali is offline
Citaat:
TBelgje schreef op 23-08-2007 @ 10:47 :
Inderdaad, maar wanneer ik naar de helpdesk belde vertelde men me dat ze me enkel konden verder helpen als ik hen het model wist te vertellen...

Ik hoop dat er forummers zijn de dezelfde stick gekocht hebben, en me het 'modelnummer' zouden kunnen geven...
ga naar de winkel zelf? ze kunnen ook moeilijk telefonisch repareren hé
Oud 23-08-2007, 11:55
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dan nog is het enige dat ze kunnen doen je vragen het terug te sturen (want vakkenvullers in een filiaal repareren geen elektronica) waarna zij het repareren of vervangen. Daarvoor hoef je uiteraard niets te betalen, want het is niet jouw schuld of verantwoordelijkheid dat de Aldi crap verkoopt die snel kapot gaat, je hebt garantie.

En doe jezelf volgende keer een lol, koop echte hardware in plaats van die Aldi crap. Goedkoop is duurkoop.
Oud 23-08-2007, 15:46
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:

Als je de helpdesk belt moeten ze toch wel weten welke usb sticks ze op die data verkochten? Ze zullen toch niet opeens 3 modellen van 1gb met aluminium behuizing op de markt hebben gebracht of aan aldi hebben verkocht?
Oud 23-08-2007, 19:29
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Nou, waarschijnlijk hebben ze wel tien modellen, ze hebben het gewoon ingekocht waar het 't goedkoopste was op dat moment.
Oud 24-08-2007, 01:20
TopDrop
TopDrop is offline
Als je een MD/LT nummer op moet geven is het van Medion. En nog steeds blijf ik erbij dat ze in die periode zeer waarschijnlijk maar 1 type verkochten.
Oud 26-08-2007, 13:49
ILUsion
ILUsion is offline
Gewoon nog eens bellen, want het GSC (service center voor Aldi-België) weet echt wel wat er in de Aldi verkocht wordt (dat was een jaar of 2 geleden toch steeds zo), zeg gewoon wanneer je die gekocht hebt en als je een medewerker aan de lijn hebt die er al langer is, dan moet hij dat wel voor je kunnen uitvinden.

Sowieso heb je recht op garantie, opsturen naar het GSC gaat via Taxipost, je krijgt van de helpdesk normaal een case number of iets dergelijks zodat het GSC voor Taxipost betaalt. In het totaal kost het jou dus normaal niets. Als je echter in de buurt van Gent woont, is het soms even handig om gewoon daar binnen te springen ( hun adres staat op www.gsc.be ), let wel dat er soms wel een rij staat (dat was op hun vorige locatie toch vaak het geval). Maar als je daar heel vriendelijk binnenstapt en je hebt wat geluk, heb je misschien al direct een vervangende stick mee naar huis.

En wat Aldi = slecht betreft, daar ben ik het niet mee eens. Wij hebben hier thuis 3 aldi-computers, aan alledrie zijn al wat kleine dingetjes aangeweest, moet ik toegeven; maar uiteindelijk draaien ze wel nog altijd (oudste is 6 jaar, nieuwste 3 jaar) en als er iets aan is, ik heb vroeger altijd goede contacten gehad met het GSC. Enkel spijtig dat ze het de laatste jaren wat minder doen, hun eigen forum is ook verdwenen sinds ze bij Medion zelf zijn en niet meer onafhankelijk; maar het volk dat er werkt, zal nog wel steeds hetzelfde gemotiveerde en behulpzame team zijn.
Reageren

Regels voor berichten