Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-10-2002, 16:31
Milayo
Milayo is offline
Ik vraag me af in hoeverre het vast staat dat een van de daders een Marokaan is . Simpelweg uit verbazing van de gebeurtenissen van de afgelopen tijd. Als blijkt dat de dader inderdaad van Marokkaanse afkomst is , dan houdt de media waarschijnlik dit detail achterwegen uit angst voor repersailles . Wie weet hier wat meer over ?( welstaande bron a.u.b.).
Oud 24-10-2002, 16:39
Nate
Nate is offline
1_ Represailles tegen wie?

2_ De media is dan niet bijster goed in 'dingen achterhouden' want verschillende bronnen hebben al rond lopen spuien dat de dader een marrokaan was. Iets wat totaal niet relevant is (zou moeten zijn), hoogstens in de straf die hij gaat krijgen.

3_ Ik hecht niet veel waarde aan ooggetuigen die erbij stonden te kijken en wijzen.

4_ Het is inderdaad een sneu feit dat niemand heeft geholpen, en dat de Nederlandse wetgeving daar ook weinig ruimte voor geeft.
Oud 24-10-2002, 16:48
Verwijderd
.... HARTstikke leuk, maar gewoon WEER een zinloos geweld-daad. Vind ik geen Nieuws meer. Neemt niet weg dat het ziek, treurig en triest is.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 16:51
madmax
madmax is offline
Nou nou

Kijk daar heb je het weer, de Marokkanen hier slaan maar even iemand dood, omdat het hun niet zint. Stelletje hufters!!! Jullie krijgen hier een uitkering en voortdurend worden jullie verwend door allerlei nederlandse wetten en regels en dan durven jullie nog je zo triest te gedragen?????

MAROKKANEN ROT TOCH OP, ALS JULLIE HET HIER NIET ZINT, Laatst ook in Gorkum , 2 meisjes die door de deur van een cafe werden doodgeschoten door 2 TURKEN!!! ONBEGRIJPELIJK!!!!

STEM DAAROM OP RECHTS, al die linkse partijen houden toch de hand boven het hoofd van de buitenlandse daders en geven hen het liefst nog een dadersuitkering.............

Wanneer zien we nou is in dat de 6% allochtonen in Nederland die 80% van alle misdrijven plegen een probleem wordt?

Durf er voor uit te komen dat die allochtonen een probleem vormen en dat ze keihard aangepakt moeten worden.
Door hun uitkering stop te zetten of ze terug te sturen naar hun land van herkomst of dat van hun ouders, indien ze hier geboren zijn.

Ik geef mijn mening over dit probleem, nou wil ik hier geen reacties ophebben in de trand van, (die is gek), maar of je het met me eens bent of niet.

En er zullen geheid meer dan een miljoen mensen zijn in Nederland die het helemaal met me eens zijn.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 16:58
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
madmax schreef:
Nou nou

Kijk daar heb je het weer, de Marokkanen hier slaan maar even iemand dood, omdat het hun niet zint. Stelletje hufters!!! Jullie krijgen hier een uitkering en voortdurend worden jullie verwend door allerlei nederlandse wetten en regels en dan durven jullie nog je zo triest te gedragen?????

MAROKKANEN ROT TOCH OP, ALS JULLIE HET HIER NIET ZINT, Laatst ook in Gorkum , 2 meisjes die door de deur van een cafe werden doodgeschoten door 2 TURKEN!!! ONBEGRIJPELIJK!!!!

STEM DAAROM OP RECHTS, al die linkse partijen houden toch de hand boven het hoofd van de buitenlandse daders en geven hen het liefst nog een dadersuitkering.............

Wanneer zien we nou is in dat de 6% allochtonen in Nederland die 80% van alle misdrijven plegen een probleem wordt?

Durf er voor uit te komen dat die allochtonen een probleem vormen en dat ze keihard aangepakt moeten worden.
Door hun uitkering stop te zetten of ze terug te sturen naar hun land van herkomst of dat van hun ouders, indien ze hier geboren zijn.

Ik geef mijn mening over dit probleem, nou wil ik hier geen reacties ophebben in de trand van, (die is gek), maar of je het met me eens bent of niet.

En er zullen geheid meer dan een miljoen mensen zijn in Nederland die het helemaal met me eens zijn.
Deze mening gaat vast heftige reacties opwekken...
Oud 24-10-2002, 16:58
siem85
siem85 is offline
Citaat:
Dat een van de daders vermoedelijk van Marokkaanse afkomst is betekent nog niet dat er een 'Marokkanen-probleem' (zucht) is.
Die conclusie trok die bestuurder niet naar aanleiding van dat ene voorval, maar het hele probleem speelt al veel langer. Er zijn in Venlo gewoon veel problemen met Marokkaanse jeugd. En hoezo 'vermoedelijk', het is zo. (Bron: Dagblad de Limburger 24 oktober 2002)
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 17:00
Nate
Nate is offline
Citaat:
madmax schreef:
Blabla
Nee ik ben het niet met je eens.

Natuurlijk, veel allochtonen zorgen voor problemen. Maar we (en jij) zitten tegelijkertijd totaal op het verkeerde spoor; als je geen rotte peren wilt, hoef je niet nooit meer peren te eten. Óf je snijdt de rotte plek weg, óf je pakt een andere peer. Ofwel, criminele allochtonen moeten net als alle criminelen gestraft worden. Een nederlander kun je niet het land uitzetten, een allochtoon kun je wel het land uitzetten, en daar heeft Nederland ook het recht toe. Er moet alleen niet voorbarig gehandeld worden maar, ja, efficient optreden is gewenst. Wat de fout is die veel mensen maken; er moet hard tegen criminele allochtonen worden opgetreden. Fout. Er moet hard tegen alle criminaliteit worden opgetreden.
Oud 24-10-2002, 17:30
madmax
madmax is offline
Citaat:
siem85 schreef:
Die conclusie trok die bestuurder niet naar aanleiding van dat ene voorval, maar het hele probleem speelt al veel langer. Er zijn in Venlo gewoon veel problemen met Marokkaanse jeugd. En hoezo 'vermoedelijk', het is zo. (Bron: Dagblad de Limburger 24 oktober 2002)
De zoveelste gemeente die problemen met marokkanen heeft!!!!
En tolereer dit maar in Nederland. Zet ze het land uit en besteedt het vrijgekomen geld aan de ouderen. Werk wachtlijsten weg en zorg ook dat de ouderen hulp krijgen. Die verdienen het tenminste wel.

Ach ja, blijven jullie maar links stemmen, zul je zien hoe Nederland er over 50 jaar uitziet.............I.i.g. niet vredelievend.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 17:53
disaster
disaster is offline
@ madmax: voor de goede orde: 1 van de verdachten is NLs hoor

en over dat vredelievende: als jij hele bevolkingsgroepen over 1 kam gaat scheren kweek je alleen maar meer agressie, lijkt me niet de bedoeling
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 18:20
AGH
AGH is offline
De zaak Gorinchem is natuurlijk een zaak van jaren geleden en lijkt me niet meer relevant, in de tussentijd zijn er zowel door Nederlanders als door allochtonen moorden gepleegd. Actueel voorbeeld natuurlijk het ‘beest van Harkstede’.
Zelf heb ik ook wel eens problemen gehad met Marokkanen in Venlo en op dat moment wist de politie te vertellen dat ze altijd al problemen hadden met dit groepje, kortom de gemeente Venlo had de problemen toen al geconstateerd.
Maar Venlo heeft wel meerdere problemen waar de burgermeester wel eens wat aan mag gaan doen.

De Nederlandse wetgeving is inderdaad ook niet makkelijk als je voor eigen rechter gaat spelen. Al had ik toch wel 125 euro over gehad voor het voorkomen van doodslag, maar ik ben bang dat de meeste mensen niet zo rationeel over zaken na zullen denken.
Ik denk ook niet dat mensen bewust bezig zijn met de rechtsstaat als er voor hun neus iemand wordt gemolesteerd. Achteraf is het inderdaad wel vervelend, het is maar net wie er voor jou wil getuigen of wie er kan getuigen.
Zelf heb ik ooit eens een keer een meisje proberen te helpen die werd lastig gevallen door 3 jongens (nee madmax geen Marokkanen, maar Turken), maar achteraf hield het meisje toch stiekem wel van de aandacht en ontkende ze dat ze op allerlei onzedelijke plekken werd betast. Dan wordt zoiets al snel een duur geintje als je voor iemand anders zijn ziekenhuis kosten kunt betalen én voor die van jezelf. Voor mij was het een geluk dat een bejaarde vrouw haar hond op een heel ongewoon tijdstip aan het uitlaten was, maar uiteraard klopt het natuurlijk niet als jij wordt gestraft wanneer je iemand te hulp schiet.
Vraag blijft alleen wanneer je iemand hulp biedt. Misschien speelden de drie jongens en het betreffende meisje wel een heel overtuigend rollenspel en verstoorde ik hun seksuele fantasieën.

Madmax, het is absoluut niet relevant van welke afkomst een dader wel of niet is, feit is gewoon dat er problemen zijn die opgelost moeten worden. Ongeacht de afkomst van een kleine of grote crimineel. En ouderen kunnen ook voor problemen zorgen, de man uit Harkstede was ook al 61. Heeft die een uitkering meer verdient dan zijn Marokkaanse buurman die zijn vechtende zoontjes niet meer onder controle heeft?
Je wilt niet horen dat je gek bent, je wilt graag weten of ik het met je eens ben.
Ja, ik ben het met je eens dat problemen opgelost moeten worden.
Nee, ik ben het niet eens met je (kortzichtige) aanpak en met die mening hoef je het wat mij betreft niet eens te zijn.
Ik ga in januari inderdaad gewoon weer links stemmen en hoe het na 50 jaar links zal zijn zullen we nooit weten en hoe het na 50 jaar rechts zal zijn weten we natuurlijk ook nooit.
De beste oplossing zullen we waarschijnlijk nooit vinden en ik baal soms ook van de naïviteit van links. Neemt echter niet weg dat ik wel achter de oplossingen van links sta.
Vredelievend zal deze maatschappij nooit zijn, daar zijn mannen grotendeels een veroorzaker van.
Kijk maar bij je zelf, je reageert zelf ook niet echt vredelievend en van mezelf weet ik ook dat ik geen koorknaapje ben of ben geweest.

In ieder geval veel succes met je lijmpoging voor rechtse stemmen, ik heb gesmuld de afgelopen 87 dagen onder een rechts kabinet maar ben blij dat de LPF haar destructieve regeringspoging zelf overhoop heeft gegooid.

Madmax behandeld een Marokkaan anders dan een Nederlander bij z’n bijbaantje in de Videoland (speculatief gesproken, want ik ken Madmax niet) en ondertussen vraagt Raymtzer zich af hoe Nederlands vooroordelen krijgen over die kut Marokkanen.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 18:29
Nate
Nate is offline
Citaat:
(nee madmax geen Marokkanen, maar Turken)
Ach, alsof hem dat wat uitmaakt

Anyway ik kan het grotendeels vinden in je post. Vooral wat betreft de naïviteit van links, vaak, helaas.
Oud 24-10-2002, 19:17
ESCO
ESCO is offline
Ze hoeven niet het land uit, hardere aanpak, hogere straffen,cursus hoe voed ik mijn kind[jongen voor marrokaanse ouders] op,internaat sturen met een harde hand als leiding.
Oud 24-10-2002, 19:25
Nate
Nate is offline
Citaat:
ESCO schreef:
cursus hoe voed ik mijn kind[jongen voor marrokaanse ouders] op

En wij weten wel eventjes hoe dat dan wel moet?
Oud 24-10-2002, 19:44
Violet15
Violet15 is offline
Citaat:
Isobuster schreef:
Zulke mensen haat ik echt..

En dan komen ze er met 5 jaar en tbs mee weg

ik heb begrepen dat het marokannen zijn, laat ze dan gelijk het land uit!!! En wij mogen dan niet discrimineren!
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 19:56
NVIP
NVIP is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
Mishandelde Venlonaar klinisch dood

die man heeft echt pech gehad dat ik daar niet bij was op dat moment, dan zouden er nl. twee anderen klinisch dood zijn geweest.....
Ik word toch zo verdrietig van dit soort mensen
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 20:56
Verwijderd
Citaat:
Violet15 schreef:
ik heb begrepen dat het marokannen zijn, laat ze dan gelijk het land uit!!! En wij mogen dan niet discrimineren!
Leer het woord 'Marokkanen' eerst maar eens goed schrijven voor je zulke domme uitspraken doet.

Het gaat in deze topic weer helemaal de verkeerde kant op. Het feit dat één van de verdachten een Marokkaan zou zijn heeft werkelijk níks met de aard van het feit te maken. Mag ik jullie er even aan herinneren dan de mensen die Joes Kloppenburg, Meindert Tjoelker en Daniel van Cotthem doodschopten c.q. sloegen gewoon Nederlandse jongens waren? Dat de bendes van Venlo en Nijvel ook Nederlanders waren? Dat de meeste zedendelicten gepleegd worden door Nederlanders?

Ik geef toe dat Marokkaanse jongens in verhouding voor veel meer aandeel in de kleine criminaliteit zorgen dan 'origineel Nederlandse' jongens. Maar dat is totaal geen reden om deze zaak anders te behandelen. Terugsturen naar eigen land is lulkoek. Mensen met een Nederlands paspoort kún je nergens naar terugsturen, dat zijn Nederlanders. Leer dat nou eens. Boneheads.

Verder moeten mensen ook oppassen met dat slappe gelul van 'ze komen er met twee jaar vanaf'. Jullie studeren geen rechten, dus eigenlijk zouden jullie al vanwege een gebrek aan feitenkennis jullie bek moeten houden. Je moet geen uitspraken doen over dingen waar je niks van afweet. Want het enige wat jullie weten zijn die paar uitspraakjes die de media halen, en die halen de media júist omdat ze zo opvallend zijn. Dombo's.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 20:59
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Violet15 schreef:
Ik geloof dat een heel antal mensen hier net iets te weinig een clue hebben om een oordeel uit te mogen spreken.

Allereerst zijn de meeste Marokkanen hier Nederlands van nationaliteit, en kunnen dus niet ergens 'uit gelaten' worden. Ten tweede is het juist in het belang van de rechtsstaat om níet en nooít voor eigen rechter te spelen. Als je dat doet, ondermijn je daarmee nou juist datgene waarvan je zo boos bent dat het geschonden is. Ten derde heb ik er het volle vertrouwen in dat als we maar links blijven stemmen dat het er dan over 50 jaar prima uitziet. Problemen met immigranten heeft ieder land en iedere cultuur gehad en de wereld is van interactie globaal gezien niet slechter geworden. De Verenigde Staten zijn een land dat alleen maar uit immigranten bestaat en ze zijn na dik 150 jaar strubbelingen vanzelf het economisch krachtigste land van de wereld geworden. Ten vierde wil ik nog even opmerken dat als je echt wil garanderen dat criminele allochtonen recidivisten en harde kern-criminelen worden, dat je ze dan in de cel moet zetten.
Oud 24-10-2002, 22:00
Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Citaat:
nare man schreef:
Leer het woord 'Marokkanen' eerst maar eens goed schrijven voor je zulke domme uitspraken doet.

Het gaat in deze topic weer helemaal de verkeerde kant op. Het feit dat één van de verdachten een Marokkaan zou zijn heeft werkelijk níks met de aard van het feit te maken. Mag ik jullie er even aan herinneren dan de mensen die Joes Kloppenburg, Meindert Tjoelker en Daniel van Cotthem doodschopten c.q. sloegen gewoon Nederlandse jongens waren? Dat de bendes van Venlo en Nijvel ook Nederlanders waren? Dat de meeste zedendelicten gepleegd worden door Nederlanders?

Ik geef toe dat Marokkaanse jongens in verhouding voor veel meer aandeel in de kleine criminaliteit zorgen dan 'origineel Nederlandse' jongens. Maar dat is totaal geen reden om deze zaak anders te behandelen. Terugsturen naar eigen land is lulkoek. Mensen met een Nederlands paspoort kún je nergens naar terugsturen, dat zijn Nederlanders. Leer dat nou eens. Boneheads.

Verder moeten mensen ook oppassen met dat slappe gelul van 'ze komen er met twee jaar vanaf'. Jullie studeren geen rechten, dus eigenlijk zouden jullie al vanwege een gebrek aan feitenkennis jullie bek moeten houden. Je moet geen uitspraken doen over dingen waar je niks van afweet. Want het enige wat jullie weten zijn die paar uitspraakjes die de media halen, en die halen de media júist omdat ze zo opvallend zijn. Dombo's.
Het probleem is echter dat deze Marokkaan en die andere al een strafblad van hier tot ginder hebben...
Jij en vele anderen in dit topic generaliseren meteen met resp. alle "zinloos-geweld zaken" en alle Marokkanen.
Met beiden ben ik het oneens, aangezien elke Marokkaan een eigen persoonlijkheid is (mag ik hopen) en elke daad van zinloos geweld op zichzelf staat.

Als ik echter naar dit geval kijk, denk ik eigenlijk dat deze mensen hoogstens 5 jaar krijgen, omdat ik net iemand 6 jaar heb zien (gezien ja...) krijgen voor moord...
Oud 24-10-2002, 22:09
Sweetboy1819
Sweetboy1819 is offline
Het is wel een marrokanen probleem

en steeds weer zijn zij het!!!

verdomme zie het toc heens onder ogen

opdonderen met mensen die zulke dingen doen

kutvolk
Oud 24-10-2002, 22:19
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Milayo schreef:
Ik vraag me af in hoeverre het vast staat dat een van de daders een Marokaan is . Simpelweg uit verbazing van de gebeurtenissen van de afgelopen tijd. Als blijkt dat de dader inderdaad van Marokkaanse afkomst is , dan houdt de media waarschijnlik dit detail achterwegen uit angst voor repersailles . Wie weet hier wat meer over ?( welstaande bron a.u.b.).
Represailles? Neuh, normaal is dat het eerste wat erbij staat, als de verdachte niet 34 generaties in Nederland woont. ik heb het tot nu toe slechts in de Telegraaf gelezen dat een van de daders vermoedelijk van Marokkaanse afkomst is. We merken het wel. :roloog:

Citaat:
madmax schreef:
Nou nou

De meeste Marokkanen hebben geen uitkering. En ze worden niet verwend, de wet is immers voor iedereen gelijk. En 'ze' gedragen zich niet allemaal zo. Net zoals niet alle LPF aanhangers zich als domme scheeuwers gedragen, hoewel het soms daar wel op lijkt.

Citaat:
Milayo schreef:
Als een autochtone Nederlander het had gedaan was het begrijpelijk?

Citaat:
Milayo schreef:
STEM DAAROM OP RECHTS, al die linkse partijen houden toch de hand boven het hoofd van de buitenlandse daders en geven hen het liefst nog een dadersuitkering............
Een dadersuitkering? Moordenaars worden meestal bestraft, ook buitenlandse. Je praat onzin dus.

Citaat:
Milayo schreef:
De misdaad moet aangepakt worden, niet alle allochtonen. Hoe stel je voor hier wat aan te doen?

Citaat:
Milayo schreef:
Misdaad vormt een probleem en dient bestreden te worden. En mensen die hier geboren zijn kun je niet 'terug'sturen naar welk land dan ook, want:

- ethisch en moreel verwerpelijk. (maar dat is mijn mening)
- strijd met artikel 1 Grondwet. (feit)
- strijd met internationale verdragen zoals het Internationaal Verdrag voor de Rechten van de Mens, en ook het Internationaal Verdrag inzake Burger- en Politieke Rechten (feit)
- werkt integratie nog harder tegen dan andere plannen. (mijn mening)

Je kunt dus net zo goed het martelen van kinderen proberen in te voeren als wettelijk recht, heeft ongeveer net zo'n grote kans van slagen.

Citaat:
Milayo schreef:
Je mening is nogal ongenuanceerd, en zal dus bij veel mensen weerzin opwekken. Maar ik ben bereid (tot op zekere hoogte) gewoon op fatsoenlijke wijze met je discussie te gaan.

Citaat:
Milayo schreef:
Misschien, maar dat maakt je standpunt niet meer of minder waard dan dat van een ander.

Laatst gewijzigd op 24-10-2002 om 22:24.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 22:31
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Sweetboy1819 schreef:
Het is wel een marrokanen probleem

en steeds weer zijn zij het!!!

verdomme zie het toc heens onder ogen

opdonderen met mensen die zulke dingen doen

kutvolk
Wanneer zien mensen als jij eens onder ogen dat je geen argumenten gebruikt, de thread niet gelezen hebt en dus uit je nek kletst en dat je Marokkanen met èèn r en twee k's schrijft?
Oud 24-10-2002, 22:48
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
madmax schreef:
ONZIN
Echt weer een lul met oogkleppen op, de andere was gewoon een nederlander, en is het dan minder erg ofzo, grow up, mafkees.
Oud 24-10-2002, 23:47
WelcomeHome
WelcomeHome is offline
Citaat:
disaster schreef:
@ madmax: voor de goede orde: 1 van de verdachten is NLs hoor

en over dat vredelievende: als jij hele bevolkingsgroepen over 1 kam gaat scheren kweek je alleen maar meer agressie, lijkt me niet de bedoeling
Nee, over 1 kam scheren van bevolkingsgroepen is geen goede zaak, maar bijna iedere maandagochtend, als ik op Brabant-TV teletekst nieuws kijk, en er is weeer bericht van een misdrijf met bijschrift "de dader was van marokkaanse/turkse/antiliaanse afkomst".. tja.. nouja, wat moet ik dan denken?

'Slechts' 1 op de 15 van de bevolking van Nederland is van buitenlandse afkomst, maar ruim 60% van alle geregistreerde misdrijven zijn gepleegd door allochtonen..
Maak vooroordelend Nederland dan maar wijs dat er ook 'goeie' allochtonen zijn

Laatst gewijzigd op 24-10-2002 om 23:49.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 23:50
Balance
Balance is offline
madmax: kben het niet met je eens:

1. in het nieuws werd verteld dat de 'probleemgroep' waar de verdachten onder behoorden, zowel uit allochtonen als autochtonen bestond...

2. zoals gezegd is één van de verdachten autochtoon.

3. ik vraag me af wat de politie had kunnen doen om dit te bestrijden... zij zijn naar mijn weten niet heldenziend en het rondhangen op straat is vooralsnog niet verboden. Of hadden ze dan maar heel dat groepje (dus ook de autochtonen) voor de zekerheid maar vast moeten zetten ofzo?

Gekken (zo noem ik de daders maar even) vind je overal...
Of voel jij je soms ook aangesproken omdat er, naast die Marokkaan, ook een Nederlander is opgepakt voor die moord?
In dat geval: stop alle Nederlanders maar in de cel, alle Marokkanen het land uit (uiteraard allemaal ter voorkoming van verdere delicten) en probleem opgelost...

Oud 25-10-2002, 00:06
D@mien
D@mien is offline
Et schijnt dat ze beide al een strafblad hadden van hier tot Tokyo...kkan alleen ff de bron niemeer vinden...
Oud 25-10-2002, 00:15
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Tweety2k schreef:
Echt weer een lul met oogkleppen op,
Mental image
Oud 25-10-2002, 07:48
Tio
Tio is offline
Citaat:
WelcomeHome schreef:
Nee, over 1 kam scheren van bevolkingsgroepen is geen goede zaak, maar bijna iedere maandagochtend, als ik op Brabant-TV teletekst nieuws kijk, en er is weeer bericht van een misdrijf met bijschrift "de dader was van marokkaanse/turkse/antiliaanse afkomst".. tja.. nouja, wat moet ik dan denken?

'Slechts' 1 op de 15 van de bevolking van Nederland is van buitenlandse afkomst, maar ruim 60% van alle geregistreerde misdrijven zijn gepleegd door allochtonen..
Maak vooroordelend Nederland dan maar wijs dat er ook 'goeie' allochtonen zijn
Volgens mij komt dat ook omdat als een Nederlander een misdrijf pleegt er niet wordt genoemd dat hij Nederlander is (bijv. alleen de stad waar hij woont), maar zodra een allochtoon een misdrijf pleegt gelijk van de daken wordt geschreeuwd dat het een allochtoon is.
Oud 25-10-2002, 12:32
Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Citaat:
D@mien schreef:
Et schijnt dat ze beide al een strafblad hadden van hier tot Tokyo...kkan alleen ff de bron niemeer vinden...
Was een reportage door SBS6.
Heb het gezien bij "Stem van Nederland"
Oud 25-10-2002, 12:41
MissCzechMeOut
Nog even voor de goede orde voor de racisten onder ons, de marokkanen waar jullie het steeds over hebben zijn namelijk gewone nederlanders, ze zijn hier geboren, hebben een nederlands paspoort, en dan wil je ze terug sturen naar hun eigen land?
Dit is hun eigen land debielen.
Als hun buitenlanders zijn, ben ik er ook een, de ouders komen uit een ander land, niet de jongeren zelf.
Oud 25-10-2002, 12:58
ForestSpirit
ForestSpirit is offline

zo...
Oud 25-10-2002, 13:54
J
J is offline
Citaat:
Tweety2k schreef:
Nog even voor de goede orde voor de racisten onder ons, de marokkanen waar jullie het steeds over hebben zijn namelijk gewone nederlanders, ze zijn hier geboren, hebben een nederlands paspoort, en dan wil je ze terug sturen naar hun eigen land?
Dit is hun eigen land debielen.
Als hun buitenlanders zijn, ben ik er ook een, de ouders komen uit een ander land, niet de jongeren zelf.
Ja, ze gedragen zich ook zo geweldig goed als Nederlander he.... En laten wij nou maar met z'n alle denken dat we geen Marokkanen probleem hebben... Er doen zich namenlijk vrijwel nooit problemen voor met Marokkanen... Kom toch op, naieve onzin..............................
Oud 25-10-2002, 13:56
Verwijderd
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
Mishandelde Venlonaar klinisch dood

De 22-jarige man die gisteren in Venlo ernstig werd mishandeld door twee 18-jarige jongens, is klinisch dood. De politie heeft dit bekendgemaakt. De man, een student, had de op scooters rijdende jongens op hun rijgedrag aangesproken.

De man werd met ernstig hoofdletsel met een traumahelikopter overgebracht naar het Radboudziekenhuis in Nijmegen.

bron: nosnieuws

overigens hoorde ik nu net wat opzienbarende feiten:

[edit]feiten zonder bron....[/edit]

die man heeft echt pech gehad dat ik daar niet bij was op dat moment, dan zouden er nl. twee anderen klinisch dood zijn geweest.....
tsjek die censuur in mn stukje...

feiten zonder bron het mag dan wel zonder bron zijn, maar het blijven feiten die onderhand wel in alle bronnen voorkomen, twintig getuigen en een marokkaanse dader

linkse kut mietjes hier op het forum
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 13:57
Verwijderd
Citaat:
D@mien schreef:
[edit] feiten zonder bron [/edit]

Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 14:16
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
[edit] feiten zonder bron [/edit]

kkreeg et net te lezen bi een onderzoek van stem van nederland..
Oud 25-10-2002, 15:42
A loved one
A loved one is offline
Ik denk dat het niet zozeer in de aard van Marokkanen zit om geweld te gebruiken, te stelen, enz. Het is meer de manier waarop ze in hun eigen hokje blijven. Integratie is niet alleen het leren van een taal en de gewoontes, normen en waarden van het land, maar ook contact hebben met de autochtone bevolking. Je kunt mensen niet dwingen om vriendschap te sluiten, dat is waar. Maar hoe vaak zie je, dat Marokkanen altijd Marokkaanse vrienden hebben? In Venlo heb je hele buurten waar alleen Marokkanen en Turken wonen (ik woon zelf in Venlo). Dan is er volgens mij totaal geen sprake van integratie. Het zijn dus niet de Marokkanen die dit schuld zijn, maar de situaties die hun dwingen om bepaalde dingen te doen. Dit maakt natuurlijk niet goed wat die jongen heeft gedaan, maar het blijft een feit. Door betere integratie zal de Marokkaanse (en Turkse) samenleving één worden met de autochtone bevolking (bij wijze van...). Dan zal er ook minder geweld onder allochtone jongeren zijn.

Ach, in Venlo werd al zo lang geklaagd over de overlast. Iedereen die ooit in Venlo is geweest, weet precies waar de (meestal buitenlandse) hangjongeren zijn. Nu hebben mensen een excuus om op ze te schelden.
Ben benieuwd waar de Venlose bevolking op zal gaan stemmen...
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 16:41
Tio
Tio is offline
Inderdaad. Als jij op school door alle lieve en aardige Nederlanders als "vieze turk" of "kutmarokkaan" behandeld wordt integreer je niet zo heel erg enthousiast lijkt me.
Oud 25-10-2002, 16:48
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
Tio schreef:
Inderdaad. Als jij op school door alle lieve en aardige Nederlanders als "vieze turk" of "kutmarokkaan" behandeld wordt integreer je niet zo heel erg enthousiast lijkt me.
Maarja, het is nou eenmaal veel gemakkelijker om het probleem eenvoudiger te maken en bovendien jezelf volledig vrij te pleiten door met het beschuldigende vingertje naar 'de buitenlanders' te wijzen
Oud 25-10-2002, 17:58
ESCO
ESCO is offline
Ik denk dat het niet zozeer in de aard van Marokkanen zit om geweld te gebruiken, te stelen, enz. Het is meer de manier waarop ze in hun eigen hokje blijven. Integratie is niet alleen het leren van een taal en de gewoontes, normen en waarden van het land, maar ook contact hebben met de autochtone bevolking. Je kunt mensen niet dwingen om vriendschap te sluiten, dat is waar. Maar hoe vaak zie je, dat Marokkanen altijd Marokkaanse vrienden hebben? In Venlo heb je hele buurten waar alleen Marokkanen en Turken wonen (ik woon zelf in Venlo). Dan is er volgens mij totaal geen sprake van integratie. Het zijn dus niet de Marokkanen die dit schuld zijn, maar de situaties die hun dwingen om bepaalde dingen te doen. Dit maakt natuurlijk niet goed wat die jongen heeft gedaan, maar het blijft een feit. Door betere integratie zal de Marokkaanse (en Turkse) samenleving één worden met de autochtone bevolking (bij wijze van...). Dan zal er ook minder geweld onder allochtone jongeren zijn.

Ach, in Venlo werd al zo lang geklaagd over de overlast. Iedereen die ooit in Venlo is geweest, weet precies waar de (meestal buitenlandse) hangjongeren zijn. Nu hebben mensen een excuus om op ze te schelden.

Dat valt me juist op turkse jongeren gedragen zich beter, omdat de turkse gemeenschap erg hecht is iedereen kent elkaar wel.
Ook alcohol wordt t minst gedronken van alle nationaliteiten door turken en hindoestanen.
Het wordt niet getolereerd om alcohol te drinken.
Bij de marokaanse gemeeschap wordt het ook niet getolereerd maar er wordt niet opgelet door ouders.
Turken als ze crimineel zijn zitten ze bij de grotere jongens.
Daar zal je als jongeren weinig last van krijgen je ziet ze toch niet zo snel.
Bij de antiliaanse[zijnhet meest crimineel]zitten meer tegen groepen tegen elkaar dealer groepjes merk je ook weinig van.
Oud 25-10-2002, 18:25
MissCzechMeOut
Citaat:
J schreef:
Ja, ze gedragen zich ook zo geweldig goed als Nederlander he.... En laten wij nou maar met z'n alle denken dat we geen Marokkanen probleem hebben... Er doen zich namenlijk vrijwel nooit problemen voor met Marokkanen... Kom toch op, naieve onzin..............................
Je moet eens verder kijken dan je neus lang is, omdat het een marokkaan was is het ineens erger ofzo?
De andere dader was gewoon een Nederlander maakt is het dan minder erg ofzo, want daar hoor je niemand over.....
Oud 25-10-2002, 20:15
CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
net de papa en mama van khalid bij netwerk gezien.
papa al heel lang in ziektwet, spreken nauwelijks nederlands, mama helemaal niet nederlands spreken.
"khalid is een rustige jongen, die andere jongen heeft hem gewoon beledigd en dan mag hij toch vechten. de dood van die jongen was voorbestemd, mijn zoon was slechts het instrument, het is de wil van god."

ziekelijk of niet ?

owja wat jullie ook misschien niet wisten? de kranten liegen, khalid heeft geen strafblad joh

Laatst gewijzigd op 25-10-2002 om 20:23.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 20:53
Verwijderd
Ik heb netwerk niet gezien, maar als wat jij daar schrijft echt gezegd is, dan vind ik het wel erg ziek dat die ouders er zo over denken... Het kan ze dus geen worst schelen dat hun zoon iemand vermoord heeft.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 20:54
Maurice
Maurice is offline
ik heb netwerk gezien en het was waar.

ik kan daar best wel kwaad om worden. op zich.
Oud 25-10-2002, 21:17
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
CokemanLalalala schreef:

ziekelijk of niet ?
Het is echt onvoorstelbaar. Die lui wonen hier al 35 jaar, en kunnen geen woord Nederlands.

En als ik dat ongelovelijke gezever over hun zoon hoor, moet ik erg veel moeite doen om in m'n achterhoofd te houden dat er toch echt ook aardige Marokkanen zijn.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 21:23
CokemanLalalala
dit zijn slechts individuen, we moeten niet iedereen over 1 kam scheren.
gelukkig distantieert de hele marokkaanse gemeenschap zich van dit incident. maar tegelijkertijd geven ze bijna geen gehoor aan de oproep van hun imam om in de stille tocht mee te lopen
toch wel het minste wat je kan doen als je zo graag in harmonie wil leven... laten we vooral nog meer goeie woorden voor die lui over hebben en de schuld bij onszelf leggen, dat we ze geen kansen geven enzo
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 21:28
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Het is echt onvoorstelbaar. Die lui wonen hier al 35 jaar, en kunnen geen woord Nederlands.

En als ik dat ongelovelijke gezever over hun zoon hoor, moet ik erg veel moeite doen om in m'n achterhoofd te houden dat er toch echt ook aardige Marokkanen zijn.
Ik wéét dat dr aardige marokkanen zijn, maar ik schrok ook wel dat die ouders na 35 jaar nieteens Nederlands spreken...en dat ze hun kind afschilderden als een superaardie dude die een vlieg kwaad doet enzo..terwijl hij een strafblad heeft van hier tot sinterklaas..maar dat was, zoals hierboven al genoemd, "een leugen van de kranten"...ok die moeder van de Nederlander zag dr zwaar alcoholisch uit en ontkende alles...en et waren probleemkinderen die ze niet in de hand hadden...
Oud 25-10-2002, 21:37
Milayo
Milayo is offline
Citaat:
madmax schreef MAROKKANEN ROT TOCH OP, ALS JULLIE HET HIER NIET ZINT,
Ik raak best wel onstemd door de reacties. Ik zie dat het klimaat in Nederland plots veranderd in een klimaat waarin immigranten hun biezen kunnen pakken. Zo komt het althans over bij die allochtonen die zich hier thuisvoelen en die alles willen doen om het land net als iedereen op te bouwen inplaats van het tegenovergestelde.

Er zijn problemen met een aardig groepje en dat ontken ik ook niet.
Die gasten, dat tuig , heeft lak aan alles. Alleen moeten deze gozers hard aan gepakt worden net als al die andere autochtonen schooiers. Zelfcritiek is een vereiste ,maar stigmatisering is verschrikkelijk en dat ruik ik op het moment in Nederland. Ja [PHP]een/PHP] van de daders is van Marokkaanse afkomst , maar dit maakt de zaak niet erger. Ik ben een van de mensen die zegt dat er inderdaad een grote groep Marokkaanse jongeren de boel verziekt , maar het zijn onze schoffies. We hebben de Nozems van de jaren '60 gehad ,eind jaren 70 de hippies, vervolgens waren het de Surinamers en Turken en nu hebben we te maken met een andere groep jongeren die buitensporig gedrag vertoont So be it.

Als je concreet de feiten onder ogen ziet en komt met oplossingen waar zowel de samenleving, de slachtoffers en dat tuig iets aan heeft ,dan is dat beter.
Oud 25-10-2002, 21:52
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
CokemanLalalala schreef:
maar tegelijkertijd geven ze bijna geen gehoor aan de oproep van hun imam om in de stille tocht mee te lopen
Kan je de Islam alvast de schuld niet meer geven

Volgens het Journaal waren velen bang om bedreigd te worden bij de stille tocht, en liepen ze daarom niet mee....
Maar de moord werd wel unaniem veroordeeld, door goed Nederlands-sprekende Marrokanen.
Oud 25-10-2002, 23:39
Stainleszs
Stainleszs is offline
Zal ik is vertellen hoe scheef dit kutland is. FF hypothetisch, stel 5 bouwvakkers hadden ingegrepen. De 2 jongens vochten terug en er had een vechtpartij ontstaan tussen die gasten en de bouwvakkers, en die gasten hadden pas gestopt tot ze zelf bewusteloos op de grond lagen. Dan had de politie gekomen en hadden die 5 bouwvakkers nu in de lik gezeten en een heeeeele boel gezei aan hun kop gekregen. Want zo werkt het namelijk hier in de godverdomde kutland.

Bron telegraaf: er is pas geleden een vrouw aangevallen met een mes ze al 3 maal gestoken, een man greep in en redde die vrouw haar leven, maar moest hier ook zo ver gaan dat de mesdrager bewusteloos zonder tanden op de grond lag ( logisch je gaat niet iemand bij ze armen pakken en vragen of hij wil ophouden en meej wil komen naar het bureau, je moet hem wel overmeesteren) Maar deze held (want dat is het) die deze vrouw der leven heeft gered die zit nu dus wel in da bak, en is aangeklaagt door de dader.

Dit is toch het toppunt van kromheid. Je leest het zow fucking vaak. Een inbreker wordt betrapt de inwoner rost die gast met een honkbalknuppel ze huis uit en laat hem voor ze deur liggen en belt de politie. Ook deze man is aangeklaagd en heeft cel plus een schade vergoeding gehad.

Dan zeg ik gewoon laat die kut politie lekker op tyfen met hun projecten om in te grijpen bij geweld, kom op zeg. Het gaat toch helemaal nergens over in dit land, ze willen dat je iemand helpt en het land is te klein als er iemand kappot wordt getrapt, maar grijp je daadwerkelijk in dan heb je een boete en cel.... donder toch op!!!
Oud 26-10-2002, 08:33
CokemanLalalala
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:

Volgens het Journaal waren velen bang om bedreigd te worden bij de stille tocht, en liepen ze daarom niet mee....
logisch
bij een tocht tegen zinloos geweld zijn vast veel mensen aanwezig die weinig goeds in de zin hebben?
weer een zeer slap excuus van dat stelletje onderkruipsels. dood en dood ziek word ik er van hoe die lui zich steeds in de slachtofferrol weten te manouvreren onder goedkeuring van veel (in mijn ogen te sociale) nederlanders!

Laatst gewijzigd op 26-10-2002 om 08:35.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 09:26
AGH
AGH is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
Dan was je bij Bram Z. zeker net te laat ter plaatse.
Het mooie van internet, hypothetische helden.
‘Stel dat’, ‘wanneer dit’ en ‘als ik’.
Ik heb gehoord dat Leonardo en rellenneger Daniel weer op vrije voeten rondlopen, als ik moet goed kan herinneren hebben die ook ooit iemand doodgeslagen.
Over de Feyenoord trui van bankovervaller A.M. nog maar niet te spreken!

Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
linkse kut mietjes hier op het forum
Hihi….

Citaat:
A loved one schreef:
Hehe, laat me raden, rondom café Doggy Punch met bevriende uitsmijters van 2 meter?
Of rondom de Maaskade, discotheek Titanic was het toch waar je speed achter de bar kunt kopen? Staat er nog een welkomstboodschap uit Apeldoorn op het muurtje bij de Maaskade?

Citaat:
de ballonnenman schreef:
Ik heb netwerk niet gezien, maar als wat jij daar schrijft echt gezegd is, dan vind ik het wel erg ziek dat die ouders er zo over denken... Het kan ze dus geen worst schelen dat hun zoon iemand vermoord heeft.
Waarschijnlijk kon het hun wel iets schelen, maar ze geloofden niet dat hun zoon zomaar iemand zou vermoorden.
Wat mij nogal stoorde was de theorie rondom kleine vechtpartijtjes.
Op zich ben ik het met hun eens.
Het is de natuur dat mannen hun frustraties niet onder controle hebben, niet overweg kunnen met emoties en dat ze door middel van agressie daar uiting aan geven.
Maar daarom is het natuurlijk niet geoorloofd en moet je die emoties sturen, maar deze ouders gaven gewoon aan dat vechtpartijtjes vanzelfsprekend waren en vooral ook dat kleine vechtpartijtjes in ieder geval niet fout waren.
Gelukkig zat er een pedagoog in de uitzending om te constateren dat er een heleboel fout gaat met de opvoeding.
Als vechtpartijtjes worden geduld en als moord wordt geduld wanneer zoonlief wordt beledigd lijkt mij toch dat er iets verkeerd gaat en dan is de vraag welke rol de overheid daarin mag gaan spelen.
Naar mijn mening is dit een hinderlijk stukje cultuur of een gebrek aan integratie.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten