Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-09-2007, 16:47
DrivingtotheSun
DrivingtotheSun is offline
Ga jij wel eens vreemd op je vriend of vriendin?
Ik zelf niet, ik vind het zielig om dat te doen. Als je echt respect hebt voor de relatie, jezelf maar vooral je partner doe je dat niet. Tenzij jullie hebben afgesproken dat jullie het wel mogen enz. Maar dat bedoel ik niet in dit topic.
Oud 03-09-2007, 17:07
Qimm
Qimm is offline
ik denk niet dat hier veel mensen gaan roepen dat ze dat regelmatig doen. Ieder normaal mens blijft trouw en als je een ander wil heb dan het fatsoen om het eerst uit te maken. Vreemdgaan is een echte nono
Oud 03-09-2007, 17:08
Verwijderd
als ik vreemdga doe ik het echt alleen als ik in een relatie zit
Met citaat reageren
Oud 03-09-2007, 17:09
Verwijderd
uiteraard ga ik niet vreemd, wat is dat nu voor een vraag
ik hou van mijn vriend en bij hem vind ik alles wat ik wil en nodig heb, dus het zou belachelijk zijn van toch nog op een ander te gaan en dat alles op het spel zetten. vreemdgaan is overigens sowieso not-done
Met citaat reageren
Oud 03-09-2007, 17:10
dolly fisher
dolly fisher is offline
ik was altijd een soort topsporter op het gebied van vreemdgaan maar de tijd dat ik geen schuldgevoel kende is helaas voorbij.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2007, 17:27
Verwijderd
Vrij nutteloos om dan in de eerste plaats een relatie te nemen, hm?
Met citaat reageren
Oud 03-09-2007, 17:27
snoopy
snoopy is offline
vreemdgaan op je vriendin?
Anyway: ik ben in een grijs verleden wel eens vreemdgegaan, maar niet in mijn huidige relatie en ik ben ook niet van plan het weer te doen
Ik denk trouwens niet dat er heel veel discussie hieruit voortkomt.
Oud 03-09-2007, 17:37
__
__ is offline
ik denk eigenlijk dat dit best een loos kuttopic is
Met citaat reageren
Oud 03-09-2007, 17:44
Verwijderd
oowh en

als ik vreemdga doe ik dat alleen op een ander
Met citaat reageren
Oud 03-09-2007, 18:14
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
oowh en

Tja, op je eentje kan je moeilijk vreemdgaan...

Zelf nooit vreemdgegaan, maar langs de andere kant ben ik het zeker niet met iedereen hier eens. Ik zou niet weten waarom ik vreemdgaan als iets zieligs zou moeten zien. Het is net heel menselijk. Ik zou ook liever hebben dat mijn vriendin een keer eens goed en stevig vreemdgaat, dan dat ze maandenlang met onuitgesproken gevoelens voor iemand anders zou hebben. Ik weet niet direct wat ik het ergste zou vinden... dat ze seks heeft met iemand anders maar met haar gedachten bij mij is, of dat ze lekker 'trouw' is en tijdens de seks met iemand anders in haar hoofd zit.

Moeilijk onderwerp, eigenlijk.
Oud 03-09-2007, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Citaat:
oowh en

Tja, op je eentje kan je moeilijk vreemdgaan...

je meent het
Met citaat reageren
Oud 03-09-2007, 18:47
Verwijderd
Citaat:
Ik weet niet direct wat ik het ergste zou vinden... dat ze seks heeft met iemand anders maar met haar gedachten bij mij is, of dat ze lekker 'trouw' is en tijdens de seks met iemand anders in haar hoofd zit.
Lijkt me allebei gewoon einde oefening.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2007, 19:05
Verwijderd
vreemd topic
Met citaat reageren
Oud 03-09-2007, 19:34
Verwijderd
ik ben ooit in een ver verleden eens vreemdgegaan, en dat kwam toen omdat het allemaal totaaaaaal niet goed zat. nouja, dat bracht uiteindelijk zoveel schuldgevoelens met zich mee dat ik geen andere uitweg meer zag dan het uitmaken om die reden, maar hij vond het niet zo erg een paar maanden daarna ging het dus definitief uit, omdat ik het al heel lang niet meer zag zitten en hij me op werkelijk alle mogelijke manieren probeerde terug te pakken.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2007, 19:37
Ireth69
Ireth69 is offline
Ik ben wel eens vreemd gegaan ja. En daar heb ik achteraf ook heel erg veel spijt van gehad en dat heb ik nog steeds. Waarom? Ik dacht dat ik wat voor de ander voelde. Tsja, eigenlijk moet je het dan gewoon uitmaken of niks ondernemen en afstand nemen van beide partijen om goed voor jezelf na te denken.
Maar dat was op het betreffende moment makkelijker gezegd dan gedaan...
Het was fout, maar ieder mens maakt fouten. Ik heb er iig wel van geleerd.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2007, 19:42
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
Lijkt me allebei gewoon einde oefening.
Dat zou ik waarschijnlijk ook gezegd hebben toen ik achttien was, maar ik ben daar al lang niet meer zeker van. Als je iemand echt graag ziet ben je (ik toch) blind voor stoorzenders. "Mijn meisje niet". Hoe meer je je aan iemand hecht, hoe moeilijker je hem/haar kan loslaten. Op zo'n moment vergeef je elkaar soms gemakkelijk elkaars fouten. Of erger nog: kleine foutjes worden overgedramatiseerd, grove fouten worden met de mantel der liefde bedekt. Dan wil ik niks liever dan dat het weer goed komt, wil ik daar zelf alles aan doen.
Oud 03-09-2007, 20:22
Verwijderd
Citaat:
Dat zou ik waarschijnlijk ook gezegd hebben toen ik achttien was, maar ik ben daar al lang niet meer zeker van. (..) Dan wil ik niks liever dan dat het weer goed komt, wil ik daar zelf alles aan doen.
Is meer persoonsgebonden dan leeftijdsgebonden.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2007, 20:40
Dott
Dott is offline
ik ben 1 keer in mijn leven vreemdgegaan, en heb het de dag erna ook meteen uitgemaakt.. ik voelde me zo schuldig, al liep mn huidige relatie al niet meer.
Maar ik heb inmiddels 6 partners gehad die vreemdgingen.. dus ik vervloek het.. zal wel aan mij liggen ofzo
Oud 03-09-2007, 21:14
Verwijderd
Nee. Vreemdgaan op mn vriend zou ik sowieso niet kunnen, want ik heb niks buiten mn relatie te zoeken. Alles wat ik wil vind ik bij mijn vriend, en heb totaal geen behoefte aan 'n andere kerel.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2007, 23:19
Rob
Rob is offline
Wat dacht je van niet? Als er iets is waar ik een ongelofelijke hekel aan heb, dan is 't ontrouw in een relatie. Dus ik doe 't gewoon niet. Nooit behoefte aan gehad ook, hoe slecht mijn relaties ook zijn gegaan.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 10:13
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Dan wil ik niks liever dan dat het weer goed komt, wil ik daar zelf alles aan doen.
Die gedachte moet de ander (die is vreemdgegaan) juist hebben!

Ik ben anti vreemdgaan, al zal de toekomst uitwijzen of dat ook daadwerkelijk zo loopt
Oud 04-09-2007, 13:07
Kaa
Kaa is offline
Citaat:
Dat zou ik waarschijnlijk ook gezegd hebben toen ik achttien was, maar ik ben daar al lang niet meer zeker van. Als je iemand echt graag ziet ben je (ik toch) blind voor stoorzenders. "Mijn meisje niet". Hoe meer je je aan iemand hecht, hoe moeilijker je hem/haar kan loslaten. Op zo'n moment vergeef je elkaar soms gemakkelijk elkaars fouten. Of erger nog: kleine foutjes worden overgedramatiseerd, grove fouten worden met de mantel der liefde bedekt. Dan wil ik niks liever dan dat het weer goed komt, wil ik daar zelf alles aan doen.
ik begrijp wat je bedoelt
en ik ben het ook met je eens.
want dat doe ik zelf namelijk ook altijd : kleine foutjes worden overgedramatiseerd, grove fouten worden met de mantel der liefde bedekt.
al vergeet ik niet altijd alles en als de gemoederen hoog oplopen wil ik nog wel eens oude koeien uit de sloot halen.
maarja, dat zal dan wel weer een van mijn slechte kanten zijn.
Oud 04-09-2007, 14:34
Mucky
Mucky is offline
Ook een keer vreemdegaan.. Maar die relatie zat al maanden niet meer goed en ik had tevens ook gevoelens voor die andere persoon, het was wel onverwacht. We hebben gekust en de dag erna maakte ik het uit en ik kreeg wat met die andere. Waarmee ik nu trouwens bijna een jaar enorm gelukkig samenben.
Nu zou ik niet meer willen vreemdgaan though. Ik had best wel een schuldgevoel en trouwens, ik heb geen reden om vreemd te gaan, ik ben perfect gelukkig dus waarom dat op het spel zetten? Hij ook trouwens dus ik heb een goed gevoel dat er niet vreemdgegaan zal worden. Ik kan niet zeggen hoe ik of hij zou reaqgeren als het toch van dat zou zijn, en ik wil er ook niet aan denken omdat het nutteloos is
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 15:18
Optima
Optima is offline
1

Laatst gewijzigd op 15-11-2011 om 22:07.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 17:05
Henkje
Henkje is offline
Ik ben nog nooit vreemd gegaan. Maar de laatste tijd hoor ik van enkele vriendinnen (van wie ik dit nooit zou durven denken) dat zij dat wel eens gedaan hebben. Alleen gezoend dan, maar ja..
Oud 04-09-2007, 17:28
Verwijderd
Om kort te zijn: nee.

Als ik die behoefte zou krijgen, zou ik eerst erover praten denk ik. Misschien is namelijk de reden die je ervoor zou kunnen hebben iets waar je vriend(in) aan kan werken en dat je er vervolgens samen uit kunt komen voordat het mis gaat.

En als je vriend(in) er niks aan kan doen, dan moet je serieus bij jezelf te rade gaan hoe belangrijk die relatie voor jou is en wat het nog waard is als je een onbedwingbare behoefte aan anderen krijgt.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 06:17
WolterB
WolterB is offline
Nee

Mocht ik er behoefte aan hebben, dan is de relatie die ik op dat moment heb gedoemd te mislukken en zal ik er een einde aan maken.
Oud 06-09-2007, 14:58
stout!
stout! is offline
In mijn omgeving zie ik het véél gebeuren. Zelf geen behoefte aan. Natuurlijk flirt ik weleens maar ik zie geen enkele reden om mijn vriendje pijn te willen doen en mezelf en hem zo respectloos te behandelen.
Monogamie is een kleine moeite.
Oud 06-09-2007, 16:53
Verwijderd
Ik snap sowieso niet hoe dat per ongeluk kan gebeuren. Als ik vrijgezel ben, overkomt het me nog wel eens dat een kus 'gewoon gebeurt', maar die situaties ontstaan domweg niet als ik een vriendje heb. En het is niet omdat ik spontaan niet meer flirt ofzo.

Maar goed, ik ga niet vreemd. Kan natuurlijk niets met zekerheid zeggen voor de toekomst, maar het lijkt me erg onwaarschijnlijk. Ik ben belachelijk trouw.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 19:03
Magican
Magican is offline
Dit onderwerp brengt mooie herinneringen naar boven
Oud 06-09-2007, 19:14
Verwijderd
Vreemdgaan is lame. Ook al was je zooo dronken, ook al was je zooo verdrietig en ook al ging het niet goed. Als je niet genoeg hebt aan één persoon moet je sowieso geen relatie nemen, en als je je aangetrokken voelt tot een andere persoon zou je het ook uit moeten maken. VIND IK. Ik ben zelf ook nog nooit vreemdgegaan, me wel eens overkomen met een ex, hoorde ik een dag later van hem dat hij bij zijn ex was blijven 'slapen' .
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 19:17
Verwijderd
dat als je je aangetrokken voelt tot anderen je het moet uitmaken vind ik echt onzin.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 19:17
Verwijderd
Ohja en ik snap ook niet hoe dat 'per ongeluk' kan gaan. Als je met iemand zoent ben je toch tot diegene aangetrokken (lijkt me, want je zoent niet met iemand die je niet mag/kneiterlelijk vind).
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 19:21
Verwijderd
Citaat:
dat als je je aangetrokken voelt tot anderen je het moet uitmaken vind ik echt onzin.
Goed, ik formuleerde het verkeerd. Als je je zó aangetrokken voelt tot iemand, waar je wel vreemd mee zou willen gaan, zeker wel. Vind ik.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 19:44
Nuck
Nuck is offline
In principe ben ik tegen vreemdgaan. Ik zou het vreselijk vinden als m'n vriendje met een andere chick zou zoenen of meer en ik wil het hem andersom ook niet aandoen. Ik denk echter niet dat het per definitie het einde van onze relatie zal betekenen. Tuurlijk zal het een moeilijke periode worden (mocht iets dergelijks voorkomen) maar ik denk wel dat we voor onze relatie zullen vechten, ik geef teveel om hem om hem zomaar te kunnen laten gaan.
Oud 06-09-2007, 20:24
Verwijderd
ik zou het ook kut vinden als mijn vriend vreemd zou gaan, maar als hij dat zou doen zou mijn vertrouwen in hem weg zijn, en ik denk dat als je elkaar niet vertrouwt je geen normale relatie kan hebben met elkaar, ook al hou je nog zoveel van elkaar.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 23:48
mystry
mystry is offline
Wat is dit nu voor onzin, Vreemd gaan is voor mietjes.
Echte mensen doen dat niet, die denken niet alleen maar voelen ook met hun hart!
Oud 07-09-2007, 00:01
Verwijderd
Ik ga niet vreemd.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2007, 02:13
luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
Ik snap sowieso niet hoe dat per ongeluk kan gebeuren. Als ik vrijgezel ben, overkomt het me nog wel eens dat een kus 'gewoon gebeurt', maar die situaties ontstaan domweg niet als ik een vriendje heb. En het is niet omdat ik spontaan niet meer flirt ofzo.

Maar goed, ik ga niet vreemd. Kan natuurlijk niets met zekerheid zeggen voor de toekomst, maar het lijkt me erg onwaarschijnlijk. Ik ben belachelijk trouw.
jep
Oud 07-09-2007, 12:00
Verwijderd
Ik ben nog nooit vreemdgegaan, ik kan het gewoon niet. Ik heb last van een enorm preventief schuldgevoel, dus heb ik het altijd eerst uitgemaakt voor ik iets met een ander deed.

Als mijn vriend vreemd zou gaan hoeft het niet meteen einde oefening te zijn. Neuh, ligt een beetje aan de omstandigheden. Ik zou er wel kwaad over zijn, omdat hij weet dat alles bespreekbaar is met me. Als hij behoefte heeft aan een ander, is het niet zo dat ik dat per definitie niet wil. Dat weet hij, dus zou ik hem een lul vinden als hij het stiekem zou doen en dan zou opbiechten. Had dan eerst iets gezegd en dan pas iets gedaan!

Maar ik ben een beetje vreemd in dit alles en hij heeft geen behoefte aan andere vrouwen. Als ik denk dat hij iemand staat uit te checken en zelf iets positiefs zeg over diegene, bleekt dat ie naar de bouwconstructie van het gebouw waar ze voor stond stond te kijken en dr hele lekkere kont niet heeft gezien
Met citaat reageren
Oud 07-09-2007, 13:38
Verwijderd
Ik ben nooit vreemdgegaan.. Mijn ex zal hier wss anders over oordelen. Ik had hem al een aantal keer gezegd dat ik het niet meer zag zitten, nam geen telefoon meer aan etc etc. maar hij wilde me blijven zien.. Ik heb een avond gezoend met een jongen (die daarna mijn vriend werd)
Vertelde dit tegen mijn 'ex' en heb daarna niets meer van hem gehoord. Het werkte dus wel maar goed, in mijn ogen geen vreemdgaan, puur omdat die kerel niet wilde accepteren dat het over was
Met citaat reageren
Oud 07-09-2007, 21:20
Mori
Mori is offline
Het is me 1x gebeurd. Tot die tijd dacht ik altijd dat ik dat niet zou doen, maar dingen lopen wel eens anders. De relatie die ik had liep niet zo geweldig en iemand anders gaf me wel het gevoel speciaal te zijn, iets wat ik bij mijn vriend toen al tijden niet gevoeld had. Niet zolang daarna heb ik het ook uitgemaakt.
Andersom dacht ik ook dat vreemdgaan door mijn vriend einde relatie zou betekenen, maar ook dat blijkt anders te werken als het je daardwerkelijk overkomt.
Oud 08-09-2007, 10:15
gurl19
gurl19 is offline
Ik ben een keer vreemdgegaan en vreemd genoeg had ik daar geen schuldgevoel over. Mijn lange relatie was voorbij en ik dacht na een tijdje dat ik verliefd was. Dat werd een relatie. Maar het contact met mijn ex was nog niet voorbij. Ik heb toen nog een keer met hem gezoend terwijl ik een relatie had. Niet lang daarna is de relatie gestrand en ben ik weer samen met mijn ex.
Achter af gezien heb ik die nieuwe relatie gebruikt om over mijn verdriet heen te komen.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2007, 22:02
Verwijderd
Ik moet wel een enorme idioot zijn om dat wat wij met z'n tweetjes opgebouwd hebben, wat er tussen ons is, op het spel te zetten.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 00:20
waves
waves is offline
Citaat:
Nee

Mocht ik er behoefte aan hebben, dan is de relatie die ik op dat moment heb gedoemd te mislukken en zal ik er een einde aan maken.
Ben dus nooit vreemdgegaan. Ik kon niet eens flirten zonder me schuldig te voelen.

Mijn ex wilde dat als ik vreemdgegaan zou zijn dat ik het uit maakte en ik niet zou vertellen dat ik was vreemd gegaan. Hij wilde het niet weten omdat zijn eerste ex regelmatig vreemdging en hij daar veel verdriet van heeft gehad.

Zou ik het willen weten? Echt geen idee...
Oud 01-10-2007, 09:09
Verwijderd
Citaat:
Ben dus nooit vreemdgegaan. Ik kon niet eens flirten zonder me schuldig te voelen.

Mijn ex wilde dat als ik vreemdgegaan zou zijn dat ik het uit maakte en ik niet zou vertellen dat ik was vreemd gegaan. Hij wilde het niet weten omdat zijn eerste ex regelmatig vreemdging en hij daar veel verdriet van heeft gehad.

Zou ik het willen weten? Echt geen idee...
Mijn ex zei altijd dat, als ik van plan was om vreemd te gaan, ik eerst gauw hem moest bellen om het uit te maken (Zo van, dan denk je er misschien nog even over na ).
Met citaat reageren
Oud 05-10-2007, 19:19
metallica
metallica is offline
Citaat:
Op zo'n moment vergeef je elkaar soms gemakkelijk elkaars fouten. Of erger nog: kleine foutjes worden overgedramatiseerd, grove fouten worden met de mantel der liefde bedekt. Dan wil ik niks liever dan dat het weer goed komt, wil ik daar zelf alles aan doen.
Ik kan me er zelf niets bij voorstellen, omdat ik gelukkig nog nooit in zo'n situatie terecht ben gekomen. Maar ik herken het gedrag van mijn ex er wel in, zijn ex bleef voor hem zijn grote liefde ondanks dat ze een aantal keer vreemd was gegaan. Het kwam op mij zelfs over alsof hij bij zichzelf de schuld legde; dat hij het schuld was geweest dat zij vreemd was gegaan

Ikzelf kan me daar echt niets bij voorstellen, maar wie weet komt dat nog al hoop ik niet in zo'n situatie te komen...
Oud 08-10-2007, 13:12
Verwijderd
ik ga wel es vreemd met mn vibo... maarja die heb ik van mkn vriend gekregen, dus dat is ook niet echt vreemdgaan

slotje?
Met citaat reageren
Oud 08-10-2007, 14:46
Verwijderd
Citaat:
ik ga wel es vreemd met mn vibo... maarja die heb ik van mkn vriend gekregen, dus dat is ook niet echt vreemdgaan

slotje?
hoezo nou weer een slotje? Dit is toch een "normaal" onderwerp ? Je kunt er in ieder geval over discussieren.

Enniewee, ik kan niet begrijpen dat mensen binnen relatie met elkaar afspreken om vreemd te gaan. Al is het maar alleen voor de seks. Of zo.
Vreemdgaan vind ik ook vreemd, maar ik kan begrijpen dat mensen dat zouden kunnen doen. Wat niet meteen wil zeggen dat ik vreemdga bij het leven, of iets minder extreem. Ik kan me voorstellen dat dat zou kunnen gebeuren. Ik ken wel een aantal mensen die vreemdgaan, vreemd zijn gegaan etc. En bij sommige was niet eens hun eigen relatie slecht.

Edit: niet dat ik vreemdgaan nu promoot hoor, in tegendeel

Laatst gewijzigd op 08-10-2007 om 15:17.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2007, 07:57
Armoed
Armoed is offline
Citaat:
als ik vreemdga doe ik het echt alleen als ik in een relatie zit
Citaat:
vreemdgaan op je vriendin?
Citaat:
ik denk eigenlijk dat dit best een loos kuttopic is
Citaat:
Dat was in de eerste... 7 reacties? En in de laatste zie ik ook een quote met bs erin

Citaat:
14V - Lid
Jullie kunnen ook gewoon serieus reageren, jullie maken me niet wijs dat jullie niet begrijpen wat ze vraagt. Als ik in elke topic jullie moet gaan bekritiseren kan ik de crosstrainer, stepper, fiets, loopband en roeimachine in de fitness overslaan en nog een extra patatje nemen zoveel kc verbrand ik dan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten