Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Nee, ik wijs op de manier waarop je iemand kan groeten, dat is vaak cultureel bepaald. Als het niet jouw ding is om je hand te geven om iemand te begroeten, maar je doet het wel op een andere manier (zoals je hand op je hart doen, een buiginkje, of weet ik veel wat), vind ik het niet onbeschoft. Je moet het natuurlijk wel even uitleggen en je excuses aanbieden. Ik vind het veel te bekrompen, dat je maar je hand moet geven, omdat de ander behoefte heeft aan dat fysiek contact. Het is niet onbeschoft als je een hand weigert, het is onbeschoft als je weigert te groeten en hoe je iemand groet, moet een persoon helemaal zelf weten.
|
![]() |
||
Citaat:
Ik heb het ook wel meegemaakt, de vrouw die notities nam, dat vond de huurder niet okay. Hij stelde zich op als een arrogante zak en die inferieure vrouw moest maar ophoepelen uit zijn hoogverheven gesprek over zijn schulden getuige zijn norsheid, impliciete toespelingen en afwijzende lichaamstaal Maar wel kwaad worden als ik hem na aandringen op normaal gedrag daarom mededeel dat het gesprek voor mijn part nooit begonnen is, en hij het pand mocht verlaten. Laatste keer dat ik zijn zaak bekeek waren zijn hakken verder in het zand gegaan en zou hij 23 augustus 2006 uit zijn huis gezet worden. En dat alleen maar omdat hij een hekel heeft aan vrouwen... Lekker voor zijn eigen gezin, dakloos omdat manlief zich niet kan gedragen. Hoe asociaal is dat?
||
Verwijderd
|
Als de ontvanger het snapt, moet het geen probleem zijn. En anders is de ontvanger bekrompen bezig, immers hij/zij krijgt toch de begroeting? Dat het niet gaat op een manier zoals hij/zij dat wil, is gewoon kinderachtig. En zo kun je het ook omdraaien.
Waarom je met dit voorbeeld komt, snap ik niet. Ga je ervan uit dat de vrouw die mannen de hand weigert, dat deed omdat ze mannen inferieur vind? Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Ik sla mensen graag als begroeting, vrouwen moet je echter niet slaan, dus die bespuug ik dan. Is het bekrompen dat mensen dit niet begrijpen, of is dat mijn foute opstelling? Citaat:
Of toch niet?
|
Verwijderd
|
@T_ID
Ik vind van wel. Hoe iemand de ander wil begroeten, moet diegene helemaal zelf weten. Hoe de ander begroet wil worden ook. Dus als iemand eens een handje weigert, maar je wel gewoon begroet, dan is daar niets onbeschoft, asociaal of discriminerend aan. Niemand heeft het recht van de ander fysiek contact te eisen. |
![]() |
||
Citaat:
Laten we de situatie misschien anders draaien: Jij wilt iets bespreken met een hoogleraar, maakt een afspraak, wandelt binnen, en die kijkt vervolgens de hoogte in en houdt zijn hand stijf tegen de borst met de mededeling dat hij Moslims weigert te begroeten. Hoe voel je je dan?
|
Verwijderd
|
Als je iemand weigert te begroeten terwijl hij/zij jou wel begroet, vind ik je onbeschoft. Maar iemand begroeten zonder het geven van een handje kan ook
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Maar goed, het is totaal niet lastig om het minste beetje aanpassingsvermogen te tonen in situaties die er om vragen. Mensen die zo'n panische hekel aan het andere geslacht hebben moeten dus maar buiten situaties blijven waar ze daar in de buurt moeten komen, moeten zien, of... omg besef de zondigheid, hel en verdoemenis, zelfs moeten aanraken, van het andere geslacht, en voor de rest accepteren dat ze nooit dingen kunnen doen die communicatieve vaardigheden vereisen, waaronder het hebben van een baan.
|
Verwijderd
|
Hoezo zou het gaan om een hekel aan het andere geslacht? Dat jij niet kan accepteren dat mensen andere manieren van begroeting hebben, wil toch niet zeggen, dat ze dit hebben omdat ze het andere geslacht inferieur etc. vinden? Ik kan het niet uit dat artikel opmaken hoor, ik denk persoonlijk dat die vrouw dat niet eens vind. Zoveel ophef om zoiets kleins, ik vind dat een beetje bekrompen. Als je een vertegenwoordiger bent van een bedrijf of veel in contact komt met klanten, kan ik het me wel voorstellen. Maar voor andere banen, waaronder het zijn van een leerkracht, hoort het niet een al te groot probleem te zijn.
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Er bestaat ook geen recht om je zonder gevolgen antisociaal op te stellen, zoals de rechter beaamde in het vonnis omdat hij het ermee eens was dat dit leidde tot een vertrouwensbreuk.
|
Er zitten best veel bacillen op een hand. Een hand geven (maar ook de deurklink vasthouden overigens) kan best een ziekteverspreider zijn
![]() Het "hand voor de mond als je niest" is dan ook eigenlijk niet heel erg nuttig als je daarna je handen niet wast.
|
![]() |
Peiling De Hond: PvdA en PVV gelijk op
ANP AMSTERDAM - De PvdA zakt verder weg. Als er nu verkiezingen zouden worden gehouden, behaalt de PvdA 20 zetels. Dat blijkt zondag uit de wekelijkse peiling van Maurice de Hond. p Die score is een zetel lager dan tijdens de WAO-crisis in 1991. Vorige week stond de PvdA nog op 22 zetels, bij de laatste Tweede Kamerverkiezingen behaalden de sociaal-democraten 33 zetels. De PvdA komt met de 20 zetels in de buurt van de PVV die evenals vorige week 19 zetels in de peilingen haalt. De partij van Geert Wilders behaalde bij de laatste verkiezingen 9 zetels. De PvdA is volgens deze peilingen de vierde partij van Nederland geworden. Het CDA is de grootste met 38 zetels (twee meer dan een week geleden), gevolgd door de SP die een zetel stijgt naar 24 zetels en de VVD die blijft staan op 22 zetels. Naast zetelverlies in de peilingen hebben de sociaal-democraten nog een ander probleem en dat is een eventuele verlenging van de missie in Uruzgan, blijkt uit de peilingen. Slechts 23 procent van de PvdA-kiezers is voor een voortzetting van de missie. Alleen onder CDA- en ChristenUnie-kiezers is een meerderheid voor verlenging. Van alle Nederlanders is 35 procent voor en 54 procent tegen verlenging van de missie. |
![]() |
|
het voorstel is nogal vreemd ook, ethisch gezien.
op dt moment is het al strafbaar als het een dier overkomt. de mens is altijd de initiator bij bestialiteit, dus het levert hem in ieder geval voordeel op. Nu wil de pvda het ook strafbaar stellen als het dier er neutraal tegenoverstaat, of er voordeel bij heeft. Allebei niet wenselijk, lijkt me.
||
Citaat:
Oeps... bijna Roermond van de kaart geveegd.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Wat dus resulteerd in de situatie die ik al beschreef, dat mensen die zo'n overdreven angst voor het andere geslacht hebben maar lekker achter de geraniums moeten blijven omdat ze niet in een werksituatie te handhaven zijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Al met al is er geen reden om er geen gevolgen aan te verbinden als fundamentalisten zich anti-sociaal wensen op te stellen. Goed, dit heeft als gevolg dat die fundamentalisten zelden nog aan een baan zullen komen, maar daar kiezen ze zelf voor door hun onredelije opstelling.
||
Citaat:
Oftewel: behave. Ik hoef toch niet serieus te onderbouwen dat iedereen graag normaal behandeld wil worden?
|
Verwijderd
|
Laat ook maar. Jij bestempelt het als asociaal gedrag, omdat je vind dat het asociaal is. Ik heb nu al uitgelegd, dat iemand begroeten op tig manieren kan en dat zolang er sprake is van een begroeting, er geen sprake is van asociaal gedrag.
Ik weet in ieder geval dat al die Hollandse mannen in Turkije ook vreselijke asociale fundi's zijn, immers die kussen geen mannen drie keer op de wang, althans de meeste niet ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Er bestaat geen recht op onbeschoft gedrag. Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
België wil Scientology vervolgen
BRUSSEL - Justitie in België wil de Scientology-kerk vervolgen. Volgens het federaal parket in België is Scientology een criminele organisatie en is de top van de organisatie schuldig aan onder meer afpersing, oplichting en onwettige uitoefening van de geneeskunde. Het parket wil zowel de Belgische afdeling als het Europese hoofdbureau vervolgen, aldus de Belgische krant De Tijd dinsdag. Het gerechtelijk onderzoek naar de Belgische activiteiten van de wereldwijde Scientology-beweging begon in 1999. Enkele ex-leden hadden een klacht ingediend wegens oplichting. Volgens Belgische media zou het een wereldwijde primeur zijn als het inderdaad tot een proces komt tegen de Scientology-kerk. Justitie wil de Europese en Belgische afdelingen van Scientology vervolgen, samen met veertien leden. http://www.ad.nl/buitenland/article1634366.ece
||
![]() |
Citaat:
is in nederland iemands handweigeren nogal onbeschoft? ja dat is zo de islam de positie van vrouwen etc dat kan je er wel buiten laten andere discussie |
![]() |
|
Ik geef soms ook geen hand. Niet speciaal vanwege ideologische redenen, hoor
![]() Er zijn inderdaad meerdere manieren om elkaar te begroeten. Het hangt imo een beetje af van de situatie. Een begroeting "op gelijk niveau" doe ik meestal af zonder handschudden, maar een begroeting van bv. de burgemeester gaat wel met handschudden.
||
Citaat:
![]()
|
Massale ophanging in Iran
Uitgegeven: 5 september 2007 13:42 Laatst gewijzigd: 5 september 2007 13:45 TEHERAN - Iran heeft woensdag mogelijk een record gevestigd door op een dag 21 criminelen en drugshandelaren op te hangen. EPA Iraanse staatsmedia meldden dat in de noordoostelijke provincie Khorassan zeventien executies werden uitgevoerd en in de zuidelijke stad Shiraz vier. Hoe de executies verliepen is onbekend. Gewoonlijk worden ter dood veroordeelden met een touw om de nek door een kraan omhooggetrokken. De geëxecuteerde is daardoor beter te zien voor de belangstellenden. Het lijden van de veroordeelde duurt bij deze executiemethode langer dan bij een 'gewone', snelle ophanging. http://www.nu.nl/news/1223155/23/Mas...g_in_Iran.html
||
Citaat:
Tenzij de rechtbank zelf religieus is en de tien geboden als een contract beschouwt, natuurlijk.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() De man voerde aan dat hij bij doping een contract met god afsloot in de vorm van aanbidding in ruil voor bescherming tegen het noodlot.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' T_ID | 500 | 30-06-2007 10:06 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' T_ID | 500 | 09-04-2007 17:12 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' T_ID | 500 | 20-03-2007 12:05 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' naam onbekend | 501 | 26-11-2005 23:55 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' T_ID | 500 | 18-07-2005 00:38 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' T_ID | 500 | 02-06-2005 14:02 |