Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Dus dat. Ik kan me wel 1 voorval herinneren toen ik in 6-vwo zat (en ik die school meer dan zat was) Ik snapte iets niet en stelde dus een vraag en toen zei mn leraar op heel serieuze neutrale toon: Mag ik je even uitlachen? Haha. Mn humeur was al verpest en toen ging ik dusdanig door het lint dat ik mn boek door de klas gooide, hem uitmaakte voor klootzak en schreeuwend de klas uitstormde. Edit: Oeps, ik heb de post verkeerd gelezen, ik dacht: welke leraar mij ooit tot waanzin heeft gedreven |
![]() |
||
Citaat:
Ok, niemand zal snel bewust een docent tot waanzin (proberen te) drijven, maar een beetje kloten en pesten gebeurt toch nog wel? Bij mij wel iig. Sowieso tijdens colleges met heel andere dingen bezig zijn, of commentaar geven op bijna alles wat ze zeggen en pauze opeisen. En in de werkgroepen is bijdehand zijn ook niet zo moeilijk. Er wordt ons regematig gevraagd of we stil willen zijn en willen opletten, en ook hier hebben docenten soms geen overtuigingskracht. Op de middelbare school: ik was neit zo moeilijk: als ik geen zin had ging ik gewoon niet en als ze er naar vroegen zei ik dat ik geen zin had of dat ik de les onzin vond. (mijn havo en vwo diploma's heb ik ook allebei opgehaald met de opmerking dat ik het wel goed gedaan had maar er niet zo vaak was ![]() We leiten ook lessen vervallen door drie vakken tegelijk 'in te halen'. Op een vrij uur (of een uur waarop je niet in de lessen zit) aan leraren vertellen dat je zooveeeel tussenuren hebt en of je het 8e/6e/(3e ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
Zeker werkcolleges worden af en toe ronduit gekaapt door debat onder studenten... Op de uni kloot men minder, maar stoppen doet het zeker niet.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb een grote hekel aan studenten die lopen te kloten tijdens colleges. Ooit eens drie meisjes gehad die op normaal volume zaten te kletsen over het weekend en foto's aan elkaar lieten zien. Ze zaten ook nog eens vrij ver vooraan en iedereen er achter hoorde alleen hen praten en de docent niet meer; zo walgelijk asociaal, ga dan gewoon niet naar het college. Een student zei er toen gelukkig iets van; de docent negeerde het volledig (erg onbegrijpelijk; ik had ze al lang weggestuurd) en toen kregen we van de meisjes het verlossende antwoord;'Ja, dit is een verplicht college voor ons, dus we moeten hier wel zitten!' Oh my, hoe dom kun je zijn
![]() ![]() Zelf doe ik niet aan kloten dus ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Hahaha!!!
Mijn hele klas drijft automatisch de docenten tot waanzin!!! We babbelen zo veel dat de docent geen seconde krijgt om iets te zeggen. ![]() We hebben daardoor al een paar keer GEEN huiswerk gekregen omdat de docent niks kon zeggen! ![]() Dit is dus een goede tip voor iedereen, o ja... Hier maak je je mentor ook helemaal gek mee, ten eerste kan de mentor niks zeggen, ten tweede krijgt de mentor heel veel klachten binnen ![]() De aanrader voor iedereen.... Babbelen met je klas ![]() |
![]() |
|
![]() |
Mjah, soms gaat het wegpesten echt te ver.
Wij hadden in 4HAVO een nieuwe engels docente (vrij jong ook, 23 of 24 tops). Waarschijnlijk net afgestudeerd. Ze was heel aardig, maar kon simpel weg geen les geven. Kennelijk was dat voor mensen een reden om haar maar weg te pesten, met dingen gooien.. pennen, papier, spullen in het lokaal, totdat ze huilend naar een collega docent rende (die vervolgens iedereen een uitbrander gaf). Vond het echt zoooo lullig voor haar. In dat zelfde jaar hadden we ook een Economie docent die eigenlijk alleen voor zichzelf aan het uitleggen was, veel mensen kwamen niet of zaten gewoon rond uit omgedraaid enz, weer vloog van alles en nog wat door het lokaal. Hij durfde de "pest koppen" er niet op aan te spreken, en als een van de weinige leerling die zich niet lullig gedraagt dan eens een keer wat zegt (ik, meerdere keren), krijg je: "Ja, ga er maar uit!!". Triest.. Grappige (logische-) constatering is dat je die pestkoppen niet meer terug ziet in 5HAVO, mogen het lekker ergens anders gaan uitzoeken. Ik en een aantal klasgenoten (we zijn van HAVO naar VWO doorgestroomd) hadden het laatst over of we docent zouden willen zijn op een middelbare school. Truth be told, wij hadden allemaal zoiets van, als we docent worden op een middelbare school, dan alleen voor bovenbouw VWO; de mensen zijn er nou eenmaal leergieriger. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hallo hey... Ik zit in de onderbouw van het VWO en hier zijn ze ook leergierig hoor... Kun je niet beter zeggen... 'dan alleen VWO' inplaats van 'dan alleen bovenbouw VWO' Dat was dat dan ![]() Wel zielig voor die docent van engels hoor... Ik had het bij de concierge gemeld en gezegd: 'Meneer er word iemand gepest, onze docent van engels!' Dat zou best hilarisch zijn denk ik. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
Bij mij op de middelbare school vond een groot deel van klas het ook heel normaal om bepaalde docenten weg te pesten. Gelukkig was dit alleen in het eerste jaar. In de tweede werd het al minder en in de laatste twee jaren was iedereen in de les gewoon braaf bezig.
|||
Citaat:
Citaat:
Jezelf tegenspreken heet dat toch? Ik was op de middelbare school t/m de 4e een vervelende puber, die docenten graag in de zeik zette en veel te brutaal was. In de 5e en de 6e vond ik het nog steeds leuk om met bijdehante opmerkingen repliek te geven, maar deed dat kennelijk op een grappige manier, waardoor docenten het wel konden waarderen. Heb in de laatste twee jaar eigenlijk geen problemen meer gehad met docenten. Nog steeds (3e jaars uni nu) heb ik die neiging wel eens hoor. Afgelopen week nog iets in de trant van "Eh ja, dat is Engels", toen de docente iets niet verstond, maar daar kunnen ze meestal wel om (glim)lachen. Het is een gewoonte van me die zich overigens niet alleen op school/uni uit, ik zeik gewoon graag mensen af. ![]()
|
Nee, nooit gedaan ook. Lijkt me echt vreselijk kinderachtig en van niveau randdebiel. Die leraren proberen je alleen maar iets bij te brengen, zou je alleen maar dankbaar voor moeten zijn. Heb gelukkig ook nooit zulke kinderachtige dingen meegemaakt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb werkelijk geen geduld met studenten die zich niet respectvol kunnen gedragen tegenover de docent en hun medestudenten. Als je het vak niet leuk vindt, moet je het niet volgen. Als je de studie niet leuk vindt, ga dan alsjeblieft weg. Maar ik vind het belachelijk dat volwassenen zich zo stom kunnen gedragen. (Ja, pet peeve ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik ben ook heel ongeduldig met mensen die zitten te praten tijdens colleges. Laatst nog van die kutmeisjes die de hele tijd zaten te giechelen en de week ervoor een stel jongens die constant expres met flesjes en papiertjes zaten te knisperen, ondanks de vele geirriteerde blikken hun kant op. Volgens mij vonden ze het grappig. Doodslaan, zulk volk. ![]() De grap met zulk soort mensen is ook dat ze al-tijd aan het einde van 't college heel afkeurend zeggen dat ze er niks van hebben begrepen en dat het daarom een kutcollege was. Ja, houd dan gewoon je bek en let op, misschien leer je dan wat. En nu hebben we ook eenmaal per week 'les' in het filmmuseum (in 't Vondelpark <3) waarbij je twee films kijkt. Soms met live pianobegeleiding van een pianist omdat het films zonder geluid zijn. Verder is het dus een museumzaal, daarom mag je er niet eten en qua drinken alleen water. Nou heb je dus elke keer weer mensen die er keihard popcorn gaan zitten eten, er doorheen gaan praten, ritselen met zakjes, spelletjes doen op hun (knipperende en trillende) telefoon, etc. ![]() ![]() |
![]() |
|
herkenning! En wat ik dan ook nog het meest irritante vind, zijn dat de mensen die bij een volgende college komen met allemaal vragen omdat ze het niet snappen. En dan gaan we het er weer over hebben.
Of mensen die nooit op school zijn en dan tijdens de enkele college die ze dan volgen vragen gaan stellen waar we het al uitgebreid over hebben gehad, of ze proberen slimme opmerkingen te maken, waar we het ook al uitgebreid over hebben gehad. Herhaling sucks. |
![]() |
|
Op de havo is het twee keer een andere klas uit mijn leerjaar wel gelukt 2 net afgestudeerde docenten het aardig lastig te maken door alles te negeren en die hebben toen ook in tranen de klas verlaten. Vond het erg laag, zeker omdat ze echt goed hun best deden maar nog een beetje voorzichtig en aftastend waren in hoe ze alle situaties moesten aanpakken. Ik had ze alleen voor doorwerkuren, maar na een tijdje waren de docenten aardig bijgedraait en hebben ze veel geleerd.
Nu (HBO) zijn het de docenten die ons tot waanzin drijven met veel te veel stof huiswerk en opdrachten.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
^^ Ik betaal het zelf, dus ik zorg wel dat ik alles uit m'n studie haal, idd.
Op de middelbare school pestte ik in principe nooit, maar naar sommige lessen ging ik uit principe ook bijna nooit. Handtekeningen vervalsen op absentiebriefjes was té makkelijk...en zolang m'n cijfers een beetje redelijk bleven kraaide er geen haan naar. Of misschien kraaiden ze wel, maar veel last had ik er niet van. Het 'leukste' excuus dat we hebben verzonnen was een acute blindedarmontsteking...andere ontstekingen, tandartsmalaise, zwaar zieke huisdieren, uitvallende treinen en bussen met lekke banden kwamen vaker voorbij. Op de één of andere manier vond ik het onbeschoft om tegen een leraar te zeggen dat ik zijn of haar lessen gewoon niet nodig had, maar had ik met liegen geen moeite ![]()
||
Citaat:
Oh, en lachen tijdens Psycho. ![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
In Man With A Moviecamera zitten trouwens ontzettend veel subtiele rare gave grapjes verwerkt, alleen snap je die niet als je geen Russisch kan lezen. (Dan heb je bijvoorbeeld een shot van een slijterij, heel veel borden er omheen met kreten als VODKA en BIER en HEEL VEEL SOORTEN WIJN en JENEVER en MEER VODKA en dan staat er ergens in een hoekje opeens HONING. ![]() Citaat:
![]() Maar dat had je toch allemaal wel door gok ik dus waarom ik het nog een keer zeg weet ik eigenlijk niet. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2) Ik denk dat ik het wel weet: omdat je hebt ingezien dat dit de kern van de zaak is. En die mag best opnieuw onder de aandacht worden gebracht. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|