Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-09-2007, 13:18
Nona
Nona is offline
Je meest gruwelijke plannen, manieren om leraren te pesten, onder lessen uit te komen, lessen in hun geheel uit te laten vallen?
Zelf ben ik altijd belachelijk braaf geweest, maar ik hoor graag griezelverhalen van anderen.
Oud 04-09-2007, 15:28
Verwijderd
Dat jij zo'n topic start, zeg!

Ik heb geen plannen. Maar aangezien ik inmiddels tweedejaars op het HBO ben is dat wel gezond denk ik.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 18:56
Tripp
Tripp is offline
Citaat:
Dat jij zo'n topic start, zeg!

Ik heb geen plannen. Maar aangezien ik inmiddels tweedejaars op het HBO ben is dat wel gezond denk ik.
Ik ga wel wat uithalen......(1e jaars HBO) Net als in HAVO-5. Ik weet alleen nog niet wat.
Oud 04-09-2007, 21:30
Verwijderd
Dat is niet lief. (Bovendien wordt ik liever niet van het terrein afgeschopt...)
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 21:44
Jochemska
Jochemska is offline
1e jaar HBO, net 1,5 week. en ons groepje is al gelijk ongemotiveerd en laks als ik weet niet wat Maar als het erop aan komt doen we wel wat uiteraard

Nog niemand tot waanzin gedreven trouwens.....
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 22:31
Verwijderd
Citaat:
Ik ga wel wat uithalen......(1e jaars HBO) Net als in HAVO-5. Ik weet alleen nog niet wat.
Goed van je meid!

Ga je rologen naar de meester?
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 23:18
Verwijderd
1 woord: universiteit.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 07:46
***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:

Dus dat.

Ik kan me wel 1 voorval herinneren toen ik in 6-vwo zat (en ik die school meer dan zat was)

Ik snapte iets niet en stelde dus een vraag en toen zei mn leraar op heel serieuze neutrale toon: Mag ik je even uitlachen? Haha.
Mn humeur was al verpest en toen ging ik dusdanig door het lint dat ik mn boek door de klas gooide, hem uitmaakte voor klootzak en schreeuwend de klas uitstormde.

Edit: Oeps, ik heb de post verkeerd gelezen, ik dacht: welke leraar mij ooit tot waanzin heeft gedreven
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 09:38
Tripp
Tripp is offline
Citaat:
Goed van je meid!

Ga je rologen naar de meester?
Nou.......wel iets meer toch!
Oud 05-09-2007, 11:22
luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
alsof iedereen daar lief is?
Ok, niemand zal snel bewust een docent tot waanzin (proberen te) drijven, maar een beetje kloten en pesten gebeurt toch nog wel?
Bij mij wel iig. Sowieso tijdens colleges met heel andere dingen bezig zijn, of commentaar geven op bijna alles wat ze zeggen en pauze opeisen.
En in de werkgroepen is bijdehand zijn ook niet zo moeilijk. Er wordt ons regematig gevraagd of we stil willen zijn en willen opletten, en ook hier hebben docenten soms geen overtuigingskracht.

Op de middelbare school: ik was neit zo moeilijk: als ik geen zin had ging ik gewoon niet en als ze er naar vroegen zei ik dat ik geen zin had of dat ik de les onzin vond. (mijn havo en vwo diploma's heb ik ook allebei opgehaald met de opmerking dat ik het wel goed gedaan had maar er niet zo vaak was ). Ik hoefde nooit na te bijven want niemand vond het heel interessant als ik er niet was.
We leiten ook lessen vervallen door drie vakken tegelijk 'in te halen'. Op een vrij uur (of een uur waarop je niet in de lessen zit) aan leraren vertellen dat je zooveeeel tussenuren hebt en of je het 8e/6e/(3e ) uur niet al dit uur mocht doen. En dat dan bij alle vakken, en dan had je maar een uurtje 'les'
Oud 05-09-2007, 11:33
Verwijderd
Citaat:
Nou.......wel iets meer toch!
.

Verder wat Sylph zegt.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 12:48
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dus? Ik heb ook wel eens verontwaardigt door de uitleg van een juniordocentje zonder persoonlijkheid heen zitten roepen omdat ze met het geven van een onverwachtse opdracht ('Hoi, jullie moeten vandaag werken tot 6 uur 's avonds in plaats van om 11 uur 's morgens alweer naar huis te mogen') een vreselijke naaistreek leverden.

Zeker werkcolleges worden af en toe ronduit gekaapt door debat onder studenten...

Op de uni kloot men minder, maar stoppen doet het zeker niet.
Oud 05-09-2007, 12:59
Verwijderd
Citaat:

Zeker werkcolleges worden af en toe ronduit gekaapt door debat onder studenten...
Dat is toch juist positief?
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 13:54
Verwijderd
Citaat:
Dus? Ik heb ook wel eens verontwaardigt door de uitleg van een juniordocentje zonder persoonlijkheid heen zitten roepen omdat ze met het geven van een onverwachtse opdracht ('Hoi, jullie moeten vandaag werken tot 6 uur 's avonds in plaats van om 11 uur 's morgens alweer naar huis te mogen') een vreselijke naaistreek leverden.

Op de uni kloot men minder, maar stoppen doet het zeker niet.
Wat anderen doen moeten ze lekker zelf weten, maar ik vind dat als je op een universiteit zit je wel zo volwassen moet kunnen gedragen dat je niet je docenten tot waanzin drijft.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 16:25
Verwijderd
Ik heb een grote hekel aan studenten die lopen te kloten tijdens colleges. Ooit eens drie meisjes gehad die op normaal volume zaten te kletsen over het weekend en foto's aan elkaar lieten zien. Ze zaten ook nog eens vrij ver vooraan en iedereen er achter hoorde alleen hen praten en de docent niet meer; zo walgelijk asociaal, ga dan gewoon niet naar het college. Een student zei er toen gelukkig iets van; de docent negeerde het volledig (erg onbegrijpelijk; ik had ze al lang weggestuurd) en toen kregen we van de meisjes het verlossende antwoord;'Ja, dit is een verplicht college voor ons, dus we moeten hier wel zitten!' Oh my, hoe dom kun je zijn En de docent negeerde het nog steeds. Tijdens de pauze gingen de meiden roken en kwamen ze nooit meer terug

Zelf doe ik niet aan kloten dus Maar spreken wanneer je iets onredelijk vindt/het ergens niet mee eens bent is niet kloten. Ik ben ooit eens boos geweest op een docente die een powerpointpresentatie af zat te kraken; 'er moet meer tekst op! zet gewoon alles wat je zegt op een slide!' en daar was ik het absoluut niet meer eens. Om me heen zaten allemaal studenten te fluisteren dat ze het niet met haar eens waren, maar niemand sprak haar aan. Ik wel, en een andere docent was het helemaal met me eens, leuk
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 17:28
zeep007
zeep007 is offline
ik haat dit soort topics als leraaropleiding student.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 17:43
Mephisteus
Mephisteus is offline
Ik ben het eens met zeep007 Mensen gaan hier nog ideeën van krijgen

Maar goed, zelf ben ik een beetje iemand die echt overal commentaar op kan geven (ik probeer mezelf in te houden ), het zal niet al te lang zijn voor ik IEMAND tot waanzin drijf
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 18:17
Leeghoofd
Leeghoofd is offline
Door tegen me lectoren te zeggen dat ik binnenkort hun collega wordt
Oud 05-09-2007, 19:07
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dat is toch juist positief?
Niet als die discussie slechts gaat over een anekdote en de essentie van de stof daardoor niet behandeld wordt. Dan hoort een docent in te grijpen zodat de geplande stof behandeld kan worden, maar niet allemaal zijn ze daartoe in staat.
Oud 28-09-2007, 18:40
Verwijderd
gewoon net doen alsof de docent er niet is? we hebben een juf die ons nog niks heeft bijgebracht, we luisteren gewoon niet, die kapt er nog wel es mee

Laatst gewijzigd op 28-09-2007 om 18:41. Reden: geen;)
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 18:47
Verwijderd
Hahaha!!!

Mijn hele klas drijft automatisch de docenten tot waanzin!!!
We babbelen zo veel dat de docent geen seconde krijgt om iets te zeggen.
We hebben daardoor al een paar keer GEEN huiswerk gekregen omdat de docent niks kon zeggen!

Dit is dus een goede tip voor iedereen, o ja...
Hier maak je je mentor ook helemaal gek mee, ten eerste kan de mentor niks zeggen, ten tweede krijgt de mentor heel veel klachten binnen

De aanrader voor iedereen.... Babbelen met je klas
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 19:06
Qwen
Qwen is offline
Mjah, soms gaat het wegpesten echt te ver.

Wij hadden in 4HAVO een nieuwe engels docente (vrij jong ook, 23 of 24 tops). Waarschijnlijk net afgestudeerd. Ze was heel aardig, maar kon simpel weg geen les geven. Kennelijk was dat voor mensen een reden om haar maar weg te pesten, met dingen gooien.. pennen, papier, spullen in het lokaal, totdat ze huilend naar een collega docent rende (die vervolgens iedereen een uitbrander gaf). Vond het echt zoooo lullig voor haar.

In dat zelfde jaar hadden we ook een Economie docent die eigenlijk alleen voor zichzelf aan het uitleggen was, veel mensen kwamen niet of zaten gewoon rond uit omgedraaid enz, weer vloog van alles en nog wat door het lokaal. Hij durfde de "pest koppen" er niet op aan te spreken, en als een van de weinige leerling die zich niet lullig gedraagt dan eens een keer wat zegt (ik, meerdere keren), krijg je: "Ja, ga er maar uit!!". Triest..

Grappige (logische-) constatering is dat je die pestkoppen niet meer terug ziet in 5HAVO, mogen het lekker ergens anders gaan uitzoeken.

Ik en een aantal klasgenoten (we zijn van HAVO naar VWO doorgestroomd) hadden het laatst over of we docent zouden willen zijn op een middelbare school. Truth be told, wij hadden allemaal zoiets van, als we docent worden op een middelbare school, dan alleen voor bovenbouw VWO; de mensen zijn er nou eenmaal leergieriger.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 19:40
Verwijderd
Citaat:
Ik en een aantal klasgenoten (we zijn van HAVO naar VWO doorgestroomd) hadden het laatst over of we docent zouden willen zijn op een middelbare school. Truth be told, wij hadden allemaal zoiets van, als we docent worden op een middelbare school, dan alleen voor bovenbouw VWO; de mensen zijn er nou eenmaal leergieriger.

Hallo hey...
Ik zit in de onderbouw van het VWO en hier zijn ze ook leergierig hoor...
Kun je niet beter zeggen... 'dan alleen VWO' inplaats van 'dan alleen bovenbouw VWO'
Dat was dat dan

Wel zielig voor die docent van engels hoor...
Ik had het bij de concierge gemeld en gezegd:
'Meneer er word iemand gepest, onze docent van engels!'
Dat zou best hilarisch zijn denk ik.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 19:41
le_mug
le_mug is offline
ik voel me te volwassen om docenten te pesten. ik pest liever tweede klassertjes die zich pro voelen nu ze niet meer de jongste zijn
Oud 28-09-2007, 20:06
Qwen
Qwen is offline
Citaat:
Hallo hey...
Kun je niet beter zeggen... 'dan alleen VWO' inplaats van 'dan alleen bovenbouw VWO'
Dat was dat dan

Wel zielig voor die docent van engels hoor...
Ik had het bij de concierge gemeld en gezegd:
'Meneer er word iemand gepest, onze docent van engels!'
Dat zou best hilarisch zijn denk ik.
Misschien wel, maar veel mensen in de onderbouw (dat geldt voor alle schooltypes) lopen er nog steeds rond met het gedragshouding van "Ik doe het omdat mijn ouders het willen". Whereas, in de bovenbouw (especially op VWO), men zich over het algemeen volwassener gedraagt. Bijvoorbeeld, bij de Aardrijkskunde lessen is het écht stil als de docent praat én als men aan de opdrachten werkt. Nou, onze HAVO klas was echt alles behalve stil op beide momenten. Maar ook die hele "overschrijf-cultuur" is er niet in de bovenbouw VWO, op onze school tenminste.. Dus ja. Voor een leraar is dat natuurlijk ideaal.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-09-2007, 20:19
Verwijderd
Welja...
Ik wil jou wel als docent hoor
Dan drijven wij je lekker tot waanzin omdat het zo'n lawaai is in onze klas
Maar we zijn nog wel serieus.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 20:25
Vice
Vice is offline
Bij mij op de middelbare school vond een groot deel van klas het ook heel normaal om bepaalde docenten weg te pesten. Gelukkig was dit alleen in het eerste jaar. In de tweede werd het al minder en in de laatste twee jaren was iedereen in de les gewoon braaf bezig.
Oud 29-09-2007, 13:39
Qwen
Qwen is offline
Citaat:
Welja...
Ik wil jou wel als docent hoor
Dan drijven wij je lekker tot waanzin omdat het zo'n lawaai is in onze klas
Maar we zijn nog wel serieus.
Mogen jullie met z'n allen een uur na blijven, en wéér... en wéér... totdat jullie allemaal braaf zijn.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 15:02
Femic
Femic is offline
Citaat:
Mijn hele klas drijft automatisch de docenten tot waanzin!!!
We babbelen zo veel dat de docent geen seconde krijgt om iets te zeggen.
We hebben daardoor al een paar keer GEEN huiswerk gekregen omdat de docent niks kon zeggen!
Citaat:
Hallo hey...

Jezelf tegenspreken heet dat toch?

Ik was op de middelbare school t/m de 4e een vervelende puber, die docenten graag in de zeik zette en veel te brutaal was. In de 5e en de 6e vond ik het nog steeds leuk om met bijdehante opmerkingen repliek te geven, maar deed dat kennelijk op een grappige manier, waardoor docenten het wel konden waarderen. Heb in de laatste twee jaar eigenlijk geen problemen meer gehad met docenten.
Nog steeds (3e jaars uni nu) heb ik die neiging wel eens hoor. Afgelopen week nog iets in de trant van "Eh ja, dat is Engels", toen de docente iets niet verstond, maar daar kunnen ze meestal wel om (glim)lachen. Het is een gewoonte van me die zich overigens niet alleen op school/uni uit, ik zeik gewoon graag mensen af.
Oud 29-09-2007, 18:22
The Ox
The Ox is offline
Citaat:
Whereas, in de bovenbouw (especially op VWO), men zich over het algemeen volwassener gedraagt.
Mooi he, dat Engels..
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 21:35
Qwen
Qwen is offline
Citaat:
Mooi he, dat Engels..
Ja, toppie!
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 09:01
Promillage
Promillage is offline
Nee, nooit gedaan ook. Lijkt me echt vreselijk kinderachtig en van niveau randdebiel. Die leraren proberen je alleen maar iets bij te brengen, zou je alleen maar dankbaar voor moeten zijn. Heb gelukkig ook nooit zulke kinderachtige dingen meegemaakt.
Oud 30-09-2007, 11:02
Verwijderd
uuh niet ?
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 15:01
Verwijderd
Citaat:
1e jaar HBO, net 1,5 week. en ons groepje is al gelijk ongemotiveerd en laks als ik weet niet wat Maar als het erop aan komt doen we wel wat uiteraard

Nog niemand tot waanzin gedreven trouwens.....
En dat vind je grappig? Je hóeft niet naar het HBO, daar kies je voor. En je betaalt er goed geld voor. Dan ben je toch echt niet bij je verstand als je ongemotiveerd en laks gaat zitten doen. Of door colleges heenpraten.

Ik heb werkelijk geen geduld met studenten die zich niet respectvol kunnen gedragen tegenover de docent en hun medestudenten. Als je het vak niet leuk vindt, moet je het niet volgen. Als je de studie niet leuk vindt, ga dan alsjeblieft weg. Maar ik vind het belachelijk dat volwassenen zich zo stom kunnen gedragen.

(Ja, pet peeve De meeste studenten Engels zijn echt gruwelijk.)
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 20:19
Sushii
Sushii is offline
Opleidingscommissie
Oud 02-10-2007, 00:54
Verwijderd
Citaat:
En dat vind je grappig? Je hóeft niet naar het HBO, daar kies je voor. En je betaalt er goed geld voor. Dan ben je toch echt niet bij je verstand als je ongemotiveerd en laks gaat zitten doen. Of door colleges heenpraten.
Mja, als je ouders het voor je betalen en je bent van karakter al niet al te leergierig dan krijg je dat.

Ik ben ook heel ongeduldig met mensen die zitten te praten tijdens colleges. Laatst nog van die kutmeisjes die de hele tijd zaten te giechelen en de week ervoor een stel jongens die constant expres met flesjes en papiertjes zaten te knisperen, ondanks de vele geirriteerde blikken hun kant op. Volgens mij vonden ze het grappig. Doodslaan, zulk volk. Of op z'n minst uitsluiten van college.

De grap met zulk soort mensen is ook dat ze al-tijd aan het einde van 't college heel afkeurend zeggen dat ze er niks van hebben begrepen en dat het daarom een kutcollege was. Ja, houd dan gewoon je bek en let op, misschien leer je dan wat.

En nu hebben we ook eenmaal per week 'les' in het filmmuseum (in 't Vondelpark <3) waarbij je twee films kijkt. Soms met live pianobegeleiding van een pianist omdat het films zonder geluid zijn. Verder is het dus een museumzaal, daarom mag je er niet eten en qua drinken alleen water.

Nou heb je dus elke keer weer mensen die er keihard popcorn gaan zitten eten, er doorheen gaan praten, ritselen met zakjes, spelletjes doen op hun (knipperende en trillende) telefoon, etc. En dan heb je net pauze gehad van 'n kwartier, kom je binnen voor de volgende film, zitten ze alwéér te vreten. Waarom kan dat niet in de pauze? Het is nog verschrikkelijk storend voor de pianist ook. En vorige week was er een meisje dat 'r voeten op de stoel voor haar deed. IN EEN MUSEUMZAAL. Báh.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2007, 09:06
zeep007
zeep007 is offline
herkenning! En wat ik dan ook nog het meest irritante vind, zijn dat de mensen die bij een volgende college komen met allemaal vragen omdat ze het niet snappen. En dan gaan we het er weer over hebben.
Of mensen die nooit op school zijn en dan tijdens de enkele college die ze dan volgen vragen gaan stellen waar we het al uitgebreid over hebben gehad, of ze proberen slimme opmerkingen te maken, waar we het ook al uitgebreid over hebben gehad.
Herhaling sucks.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2007, 18:49
marrel
marrel is offline
Op de havo is het twee keer een andere klas uit mijn leerjaar wel gelukt 2 net afgestudeerde docenten het aardig lastig te maken door alles te negeren en die hebben toen ook in tranen de klas verlaten. Vond het erg laag, zeker omdat ze echt goed hun best deden maar nog een beetje voorzichtig en aftastend waren in hoe ze alle situaties moesten aanpakken. Ik had ze alleen voor doorwerkuren, maar na een tijdje waren de docenten aardig bijgedraait en hebben ze veel geleerd.

Nu (HBO) zijn het de docenten die ons tot waanzin drijven met veel te veel stof huiswerk en opdrachten.
Oud 09-10-2007, 16:02
Verwijderd
Citaat:
Nu (HBO) zijn het de docenten die ons tot waanzin drijven met veel te veel stof huiswerk en opdrachten.
lol, wij hadden al een paar keer veel te veel opgekregen bij kcv (klasieke talen), hadden we gewoon iet gemaakt, en gezegd dat we niet wisten dat we dat moesten maken
Met citaat reageren
Oud 09-10-2007, 16:26
Verwijderd
Citaat:
lol, wij hadden al een paar keer veel te veel opgekregen bij kcv (klasieke talen), hadden we gewoon iet gemaakt, en gezegd dat we niet wisten dat we dat moesten maken
Dat moet je bij ons met Frans flikken.... dan moet je een hele tekst vertalen
Met citaat reageren
Oud 10-10-2007, 10:09
Verwijderd
Citaat:
Ok, niemand zal snel bewust een docent tot waanzin (proberen te) drijven, maar een beetje kloten en pesten gebeurt toch nog wel?
Bij mij wel iig.
Oh bij ons niet, maar dat ligt misschien aan het feit dat ik een serieuze studie doe.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2007, 18:07
Verwijderd
Citaat:
Oh bij ons niet, maar dat ligt misschien aan het feit dat ik een serieuze studie doe.
lol, ik ook doe tweetaligVWO, maar dan nog
Met citaat reageren
Oud 10-10-2007, 20:30
marrel
marrel is offline
Citaat:
Het is gewoon de eis van de studie 40 uur in de week aan school te besteden. Dat ik ook nog 15 uur kwijt ben aan reizen en een weekendbaantje van 10 uur heb hebben hun geen boodschap aan, alleen ik krijg het er extra druk door. En je werk niet maken zitten hun niet mee, mag je gewoon niet mee doen aan je tentamen en haal je je blok niet en dus mag je niet op stage en dus haal je je jaar niet en betaal je de school nog een jaartje extra collegegeld. Boeit hun het!
Oud 10-10-2007, 23:32
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Het is gewoon de eis van de studie 40 uur in de week aan school te besteden. Dat ik ook nog 15 uur kwijt ben aan reizen en een weekendbaantje van 10 uur heb hebben hun geen boodschap aan, alleen ik krijg het er extra druk door. En je werk niet maken zitten hun niet mee, mag je gewoon niet mee doen aan je tentamen en haal je je blok niet en dus mag je niet op stage en dus haal je je jaar niet en betaal je de school nog een jaartje extra collegegeld. Boeit hun het!
Geef dat weekendbaantje dan maar gauw op en pas je bestedingspatroon maar aan. Een weekendbaantje van tien uur! Belachelijk. Ontwikkel je liever voordat je gaat werken.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2007, 08:10
Verwijderd
Citaat:
Dat ik ook nog 15 uur kwijt ben aan reizen en een weekendbaantje van 10 uur heb hebben hun geen boodschap aan, alleen ik krijg het er extra druk door. En je werk niet maken zitten hun niet mee
zij/ze
Met citaat reageren
Oud 11-10-2007, 10:14
Verwijderd
Citaat:
Mja, als je ouders het voor je betalen en je bent van karakter al niet al te leergierig dan krijg je dat.
Mijn ouders betalen mijn collegegeld ook... maar alleen als ik ook daadwerkelijk wat dóe. Als ik er met de pet naar zou gooien, zou ik mooi mogen gaan werken.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2007, 18:35
Krynn
Krynn is offline
^^ Ik betaal het zelf, dus ik zorg wel dat ik alles uit m'n studie haal, idd.

Op de middelbare school pestte ik in principe nooit, maar naar sommige lessen ging ik uit principe ook bijna nooit. Handtekeningen vervalsen op absentiebriefjes was té makkelijk...en zolang m'n cijfers een beetje redelijk bleven kraaide er geen haan naar. Of misschien kraaiden ze wel, maar veel last had ik er niet van.

Het 'leukste' excuus dat we hebben verzonnen was een acute blindedarmontsteking...andere ontstekingen, tandartsmalaise, zwaar zieke huisdieren, uitvallende treinen en bussen met lekke banden kwamen vaker voorbij.

Op de één of andere manier vond ik het onbeschoft om tegen een leraar te zeggen dat ik zijn of haar lessen gewoon niet nodig had, maar had ik met liegen geen moeite
Oud 11-10-2007, 20:49
Uice
Uice is offline
Citaat:
En nu hebben we ook eenmaal per week 'les' in het filmmuseum (in 't Vondelpark <3) waarbij je twee films kijkt. Soms met live pianobegeleiding van een pianist omdat het films zonder geluid zijn. Verder is het dus een museumzaal, daarom mag je er niet eten en qua drinken alleen water.

Nou heb je dus elke keer weer mensen die er keihard popcorn gaan zitten eten, er doorheen gaan praten, ritselen met zakjes, spelletjes doen op hun (knipperende en trillende) telefoon, etc. En dan heb je net pauze gehad van 'n kwartier, kom je binnen voor de volgende film, zitten ze alwéér te vreten. Waarom kan dat niet in de pauze? Het is nog verschrikkelijk storend voor de pianist ook. En vorige week was er een meisje dat 'r voeten op de stoel voor haar deed. IN EEN MUSEUMZAAL. Báh.
Het ergste zijn nog de mensen die te laat binnenkomen, er doorheen praten, en de hele tijd SMS'en (dat licht!). Ga gewoon weg als de film je niet bevalt. Er zijn al behoorlijk wat filmmomenten verpest door dat tuig.

Oh, en lachen tijdens Psycho.
Oud 12-10-2007, 02:31
Verwijderd
Citaat:
Het ergste zijn nog de mensen die te laat binnenkomen, er doorheen praten, en de hele tijd SMS'en (dat licht!). Ga gewoon weg als de film je niet bevalt. Er zijn al behoorlijk wat filmmomenten verpest door dat tuig.

Oh, en lachen tijdens Psycho.
Misschien moest ik ook lachen tijdens Psycho, want ik vind dat Hitchcock heel vaak grappige dingen doet met de dialogen. Maar eigenlijk herinner ik me nu dat ik bij Psycho voornamelijk gefascineerd zat te kijken omdat het zo teringspannend was, dus hm.

In Man With A Moviecamera zitten trouwens ontzettend veel subtiele rare gave grapjes verwerkt, alleen snap je die niet als je geen Russisch kan lezen. (Dan heb je bijvoorbeeld een shot van een slijterij, heel veel borden er omheen met kreten als VODKA en BIER en HEEL VEEL SOORTEN WIJN en JENEVER en MEER VODKA en dan staat er ergens in een hoekje opeens HONING. ) Toen zat ik wel constant in mezelf te gniffelen in de bioscoop, maar ik vind dat ik er niemand mee stoorde. Want niemand kon het horen. Omdat achter mij een hele rij meisjes heel hard chips aan het eten was.

Citaat:
Mijn ouders betalen mijn collegegeld ook... maar alleen als ik ook daadwerkelijk wat dóe. Als ik er met de pet naar zou gooien, zou ik mooi mogen gaan werken.
Ja, dat kan natuurlijk ook Met mijn uitspraak doelde ik voornamelijk op mensen die gaan studeren omdat de ouders dat graag willen of omdat dat 'hoort' na het VWO. Dat zijn dan in 't ergste geval van die verwende lui die het verder allemaal niet boeiend vinden en daarom maar de boel gaan verstieren voor de rest. Die er dus ook alleen maar zitten omdat het leuker is dan werken en studiefinanciering en zuipen en 't is verder toch allemaal gratis enzo.

Maar dat had je toch allemaal wel door gok ik dus waarom ik het nog een keer zeg weet ik eigenlijk niet.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2007, 08:14
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
1) Ja, dat kan natuurlijk ook Met mijn uitspraak doelde ik voornamelijk op mensen die gaan studeren omdat de ouders dat graag willen of omdat dat 'hoort' na het VWO. Dat zijn dan in 't ergste geval van die verwende lui die het verder allemaal niet boeiend vinden en daarom maar de boel gaan verstieren voor de rest. Die er dus ook alleen maar zitten omdat het leuker is dan werken en studiefinanciering en zuipen en 't is verder toch allemaal gratis enzo.

2) Dus waarom ik het nog een keer zeg weet ik eigenlijk niet.
1) Juist. Het gaat allang niet meer om het judassen van docenten en anderen, maar om het bewust of onbewust (wat eigenlijk nog veel erger is, omdat het dan uit afgestomptheid voortkomt) voor je eigen positie kiezen. En dat is niet alleen ondemocratisch, maar het kost ook handenvol geld.

2) Ik denk dat ik het wel weet: omdat je hebt ingezien dat dit de kern van de zaak is. En die mag best opnieuw onder de aandacht worden gebracht.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten