Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-09-2007, 18:59
Femic
Femic is offline
Ik ben niet echt een gamer, maar vind 't wel leuk om Mario Party achtige spelletjes te spelen. Ik zat er aan te denken om ergens een tweedehands GameCube (bij voorkeur incl. Mario Party en evt. andere spellen) aan te schaffen. Nou kan ik op Marktplaats wel redelijk wat vinden, maar ik vroeg me af wat een beetje een redelijke richtprijs voor een tweedehands Cube incl. minimaal 2 controllers, een memorycard en 1 of meer spellen is? En is het uberhaupt wel verstandig om een tweedehands Cube te kopen? Waar moet ik op letten? Misschien hebben jullie andere tips enzo? Ben, zoals gezegd, een leek in gameworld.
Oud 01-09-2007, 20:12
Dinalfos
Dinalfos is offline
Dan kun je beter een tweedehands Wii kopen.
Oud 01-09-2007, 20:41
Zyh
Zyh is offline
sowieso ophalen en kijken wat je koopt.
testen die shit

voor dat pakket waar je het over had: 70-100 euro ofzo???
Oud 02-09-2007, 10:29
WolterB
WolterB is offline
Ik heb mijn2 ehands cube (3 controllers, 2 memorycard, 10 spellen) voor €100,- kunnen kopen. Liep wel tegen een hele goede aanbieding aan, maar denk dat je voor wat jij wilt ongeveer 70-100 euro kwijt gaat zijn
Oud 02-09-2007, 13:44
freakinaround
freakinaround is offline
kan je idd beter 2ehands wii kopen. of doorsparen voor een nieuwe wii.
alle gamecube spellen gaan namelijk zeer binnekort uit de collectie.. Free record shop en Dixons verkopen ze al niet meer en Bart Smit binnenkort ook niet meer.
En op de wii kan je ook gamecube spellen spelen en de wii spellen uiteraard
Oud 02-09-2007, 15:16
Femic
Femic is offline
Maar Wii is gelijk weer zo duur.. En spellen kun je overal nog wel tweedehands vinden toch?
Oud 02-09-2007, 15:22
freakinaround
freakinaround is offline
Citaat:
Maar Wii is gelijk weer zo duur.. En spellen kun je overal nog wel tweedehands vinden toch?
Ja dat wel, maar met de wii heb je wel 2 spelcomputers in 1 en daar heb je uiteindelijk meer aan.. Of je zo een 2ehands wii op de kop kunnen tikken.. En als je dan straks een gamecube hebt, moet je over een tijdje altijd je spellen 2e hands kopen.. wil je dat wel?
Oud 02-09-2007, 21:07
Sushii
Sushii is offline
of je download eerst een online emulator met mario party en dergelijke en kijkt dan verder of het het echt waard is?

de wii is tegenwoordig volgens mij ook als pc-emulator te downloaden.. misschien een idee?
Oud 02-09-2007, 21:07
freakinaround
freakinaround is offline
Citaat:
of je download eerst een online emulator met mario party en dergelijke en kijkt dan verder of het het echt waard is?

de wii is tegenwoordig volgens mij ook als pc-emulator te downloaden.. misschien een idee?
een emulator met een wii is niet te vergelijken
Oud 02-09-2007, 21:15
Femic
Femic is offline
Citaat:
Ja dat wel, maar met de wii heb je wel 2 spelcomputers in 1 en daar heb je uiteindelijk meer aan.. Of je zo een 2ehands wii op de kop kunnen tikken.. En als je dan straks een gamecube hebt, moet je over een tijdje altijd je spellen 2e hands kopen.. wil je dat wel?
Ja weet ik niet. Ik verwacht er niet héél veel op te spelen, daarom wil ik max. 100 euro uitgeven. Zoals gezegd, ik ben niet zo'n die hard gamer (en wil dat ook niet worden, i.v.m. tijdgebrek enzo ). En nieuwe spellen zijn ook duur.. Dus op zich vind ik tweedehandsspellen kopen geen probleem.
Oud 03-09-2007, 09:08
freakinaround
freakinaround is offline
Citaat:
Ja weet ik niet. Ik verwacht er niet héél veel op te spelen, daarom wil ik max. 100 euro uitgeven. Zoals gezegd, ik ben niet zo'n die hard gamer (en wil dat ook niet worden, i.v.m. tijdgebrek enzo ). En nieuwe spellen zijn ook duur.. Dus op zich vind ik tweedehandsspellen kopen geen probleem.
oke op www.cdwow.nl kan je trouwens ook nog gamecube spellen kopen, t is importeren, maar dan heb je ze wel nieuw en ze rekenen geen verzendskosten

edit: daar hebben ze ook nog maar een paar spellen

Laatst gewijzigd op 03-09-2007 om 09:27.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2007, 10:01
Young Predator
Young Predator is offline
Ik zou inderdaad gaan voor een Tweedehands Wii.
Oud 04-09-2007, 22:08
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Als je een cube neemt, zorg er dan voor dat je naast mario party ook games als mario kart en animal crossing erbij hebt(games als donkey konga doen het meestal ook wel goed bij niet gamers, smash brothers met een beetje goeie wil ook wel)

Als je een cube met deze games voor 100 euro kunt vinden zou ik het doen, alles bij elkaar zijn het genoeg spellen waarmee je wel wat feestjes mee kunt overleven.

een wii is wel een leuk idee, maar de games zijn duur en los cube games kopen is vaak ook duurder dan alles in 1 pakket(en dan moet je ook nog een controller zien te scoren)

En o ja, trap niet in die mooie pakketen met wel 20 games waarvan veel need for speed, harry potter, sims en fifa achtige games, die zul je helemaal niet spelen als ik zo hoor waar je voorkeur naar uit gaat.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 13:03
gaming champion
gaming champion is offline
Citaat:
kan je idd beter 2ehands wii kopen. of doorsparen voor een nieuwe wii.
alle gamecube spellen gaan namelijk zeer binnekort uit de collectie.. Free record shop en Dixons verkopen ze al niet meer en Bart Smit binnenkort ook niet meer.
En op de wii kan je ook gamecube spellen spelen en de wii spellen uiteraard
Marktplaats is your god
Oud 05-09-2007, 14:55
Femic
Femic is offline
Top thx voor de reacties. Ik denk idd dat ik het toch doe. Via Marktplaats ben ik al gestuit op gamecubes voor 50 euro incl. controllers, excl. games en ook al veel aanbiedingen voor games gezien.
Ik laat nog wel horen of het een succes is geworden..
Oud 05-09-2007, 16:01
Femic
Femic is offline
Wat voor memorycard heb ik nodig? 59 blocks of 251 blocks?
Oud 05-09-2007, 17:32
Verwijderd
Citaat:
Wat voor memorycard heb ik nodig? 59 blocks of 251 blocks?
Dat is afhankelijk van de spellen die je wil gaan spelen... Zelf heb ik eerst een kleintje gekocht en later nog eentje, misschien is dat een aanrader; blijk je meer nodig te hebben, dan kan je altijd nog een extra card aanschaffen.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 21:44
Ieke
Ieke is offline
251. Voor sommige spellen gaan ze niet hard, maar je hebt er ook bij die er rustig 20 of meer nodig hebben en dan gaat het hard. Ik had eerst ook een 59, maar daarna een 251 bij gehaald omdat hij echt te klein is als je redelijk aantal spellen hebt of maar een paar die veel ruimte vragen.
Imo kan je beter meteen een 251 halen dan eerst een kleintje en dan blijkt dat die te klein is. 251 is groot genoeg en zal je niet zo snel een 2e nodig hebben.

Bijvoorbeeld:
Super smash 11
Mario kart 3 (zonder de ghosts, die zijn ook 5 per stuk)
Paper mario 17
Super mario sunshine 7
soul Calibur 4
Mario Party 5
Zelda WW 12
Zijn er maar een paar, maar zit je al op 59 en dan heb je niet eens super veel spellen en geen ghostmogelijkheden voor Mario kart.
Maar neem bijvoorbeeld een Pokemon Coloseum, dat zijn er 48.

Laatst gewijzigd op 05-09-2007 om 21:54.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 00:13
Femic
Femic is offline
Maar stel dat ie vol is en dan blijkt dat ie vol zit met spellen die ik al geeneens meer speel. Kan ik die er dan nog vanaf gooien? Of is 1x opgeslagen, altijd opgeslagen, zeg maar?
Oud 06-09-2007, 04:51
Verwijderd
Wii duur? Voor wat je ervoor terug krijgt kost ie bijna niets
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 08:18
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Maar stel dat ie vol is en dan blijkt dat ie vol zit met spellen die ik al geeneens meer speel. Kan ik die er dan nog vanaf gooien? Of is 1x opgeslagen, altijd opgeslagen, zeg maar?
Je kan ze ervanaf gooien, maar voor sommige savegames kan dat enorm zonde zijn ook al speel je de spellen nog maar amper. Mijn mariokart save game is bijvoorbeeld geweldig, maar spelen doe ik het spel amper. (Vooral samen met andere mensen tegenwoordig, maar dat gebeurt weinig)
Daarbij is een 251 relatief gezien niet zo heel veel duurder dus ik zou daar echt niet op bezuinigen. Toen ik de mijne kocht waren die grotere er nog niet en dat vond ik toen al vrij snel jammer, dus toen die grotere uit kwam heb ik er vrij snel een gehaald en die gebruik ik eigenlijk alleen en hij is bij mij niet vol terwijl de kleine dat wel dik zou zijn.
Oud 06-09-2007, 09:06
Femic
Femic is offline
Ok doe ik dat. Thx!
Oud 07-09-2007, 00:56
Verwijderd
Overigens, soms kan het wel handig zijn om te kijken wat de nieuwprijs is voor consoles en games.
Zo zie ik op www.nedgame.com (best goede nederlandse gameshop, op internet en echte winkels, maar niet zo cheap als sommige sites. Toch vind ik het zelf fijn om in een winkel rond te snuffelen ) dat een nieuwe cube 55 euro is. 1 controller, maar een 3rd party (dus niet van de oorspronkelijke maker, maar vaak wel gelicenseerd) is al vanaf 15 verkrijgbaar.
Dus bijvoorbeeld die 2e hands cube zonder games, met controllers is eigelijk vrij veel voor een 2e handsje.

Een memorycard van 251 blocks is idd zeer aanraadbaar, het kost niet zo heel veel extra en het heeft een hoop ruimte.

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten