Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-12-2003, 13:11
Mira Dos Santos
Mira Dos Santos is offline
Nou, de titel zegt het al. Ik ga echt naar zo'n zon, zee, strand vakantie, ik gebruik wel tampons ofzo, maar ik haat het om dan ongesteld te zijn. Is er iets waarmee ik dit kan uitstellen ofzo (ik gebruik de pil niet).
Oud 14-12-2003, 13:12
Arashi
Arashi is offline
Mijn hemel, wat een overspoeling van ongesteld-zijn-topics.

Bij de apotheek kan je pillen halen die speciaal daarvoor zijn, geloof ik, kan je het beste gewoon daar vragen dus.
Oud 14-12-2003, 13:21
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Arashi schreef op 14-12-2003 @ 14:12:
Mijn hemel, wat een overspoeling van ongesteld-zijn-topics.

Bij de apotheek kan je pillen halen die speciaal daarvoor zijn, geloof ik, kan je het beste gewoon daar vragen dus.
Wordt idd beetje vermoeiend...

Volgens mij kan je die pillen alleen via de dokter krijgen, maar dat weet ik niet zeker.
Oud 14-12-2003, 13:26
Verwijderd
Ik heb daar afgelopen vakantie pillen voor gehaald. Moet je 3 dagen voor je ongesteld wordt slikken en dan 3x per dag, tot het moment dat je er mee wil stoppen, en dan 2-4 daagjes later wordt je ongesteld.

Werkte wel goed, alleen vervelend dat je 3x per dag die dingen moest slikken..
Oud 14-12-2003, 15:08
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je niet aan de pil wilt kun je naar de huisarts gaan en vragen om Primolut N, je moet drie dagen voor je menstruatie beginnen en dan kan je je menstruatie 7 dagen uitstellen. Je moet wel zelfdiscipline hebben want je moet drie pillen op een dag slikken (een 's ochtends, een 's middags en een 's avonds)
Oud 14-12-2003, 18:45
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 14-12-2003 @ 16:08:
Als je niet aan de pil wilt kun je naar de huisarts gaan en vragen om Primolut N, je moet drie dagen voor je menstruatie beginnen en dan kan je je menstruatie 7 dagen uitstellen. Je moet wel zelfdiscipline hebben want je moet drie pillen op een dag slikken (een 's ochtends, een 's middags en een 's avonds)
Klopt, maar je kan het hiermee ook langer uitstellen. Als ik het goed heb moet je dan 15 tot 10 dagen van te voren beginnen en dan twee pilletjes per dag.

Ik heb Primolut van de zomer gebruikt (om dezelfde reden). Werkte goed, alleen ik had toen ik weer ongesteld werd verschrikkelijk buikpijn en daardoor dan ook weer misselijk. Wat dat betreft was het voor mij niet voor herhaling vatbaar.

Mijn huisarts zei er trouwens wel bij dat de kans op bloedingen (dus dat je toch ongesteld wordt) wel aanwezig was, het is dus 100 % zeker. Ik weet niet wanneer je gaat maar als het niet op korte termijn is zou ik toch overwegen om met de pil te beginnen heeft nog meer voordelen namelijk.
Oud 14-12-2003, 20:32
Mira Dos Santos
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 14-12-2003 @ 16:08:
oke bedankt, met drie keer per dag slikken zit ik niet, ik heb ook andere medicijnen die ik drie keer per dag moet slikken.
Oud 14-12-2003, 21:11
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Mira Dos Santos schreef op 14-12-2003 @ 21:32:
oke bedankt, met drie keer per dag slikken zit ik niet, ik heb ook andere medicijnen die ik drie keer per dag moet slikken.
Ik wist dus niet dat je het langer dan een week kan uitstellen. Let er wel op dat als je een doosje meekrijgt dat je daar dus maar een week mee kan uitstellen. Als je langer wilt uitstellen dan moet je dus twee (of meer) doosjes hebben.
Oud 15-12-2003, 18:40
Mira Dos Santos
Zou het eigenlijk ook invloed hebben op andere medicijnen?
Oud 15-12-2003, 19:10
Erbenda
Erbenda is offline
Citaat:
Mira Dos Santos schreef op 15-12-2003 @ 19:40:
Zou het eigenlijk ook invloed hebben op andere medicijnen?
Voor zover ik weet heeft Primolut geen invloed op andere medicijnen.
Ik heb het van de zomer ook gebruikt omdat ik op vakantie ging. Het werkte erg goed, en ik vond het wel lekker dat ik de eerste keer daarop dat ik ongesteld werd, het maar een lichte menstruatie was (ook geen buikpijn enz.)
Oud 15-12-2003, 20:31
stouver
stouver is offline
Ik heb ze ook gebruikt en volgens mijn moeder (Huisarts) kun je het wel langer uitstellen, maar moet je dan inderdaad 2 pilletjes per dag slikken

ik heb het zelf toen een dag of 14 uitgesteld met 1 pil per dag geloof ik
maar je kunt het beste gewoon even langs je huisarts om te vragen wat voor dosering etc je nodig hebt (ik denk trouwens dat je ook even kunt bellen en het aan de assistentes kunt vragen,die weten dit soort dingen vaak ook)
Oud 15-12-2003, 23:34
Verwijderd
Slik ander toch de 'gewone' pil. Het kan echt geen kwaad, zeker niet voor een week of een paar weken, je kunt ze zo bij de dokter halen en je hoeft er maar 1 per dag te slikken.
Oud 16-12-2003, 18:34
Stefanie
Stefanie is offline
De gewone pil kun je zonder recept halen, maar dan moet je wel contant betalen (1 euro per pilletje), dus reken maar uit wat je kwijt bent
Oud 19-12-2003, 10:58
vanillestokje
vanillestokje is offline
Citaat:
xStefjuhx schreef op 16-12-2003 @ 19:34:
De gewone pil kun je zonder recept halen, maar dan moet je wel contant betalen (1 euro per pilletje), dus reken maar uit wat je kwijt bent
Ik meen zelfs dat als je ziekenfondsverzekerd bent, dat je hem dan bij de dokter gewoon gratis krijgt hoor, je krijgt gewoon de pil, alleen dan voor een maand.
Oud 19-12-2003, 18:37
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Hoeft niet per se met de pil hoor. Uitstellen kan ook met 1 of andere speciale 'kuur' die je bij de dokter kan halen.
Oud 10-09-2007, 17:21
GJvanSteijn
GJvanSteijn is offline
he mijn Huisarts wil die primolut niet geven.. hij zegt dat er teveel aandoeningen bij zijn en dat ik te jong ben.. ik ben 14 bijna 15.. is dit te jong?? hoe oud zijn jullie?

XX
Oud 10-09-2007, 18:13
Yana
Yana is offline
Ik denk vooral dat je oude topics upt van ruim vier jaar geleden.
Oud 10-09-2007, 18:23
Bloem
Bloem is offline
Inderdaad is het uppen van oude topics niet de bedoeling en kan je vraag goed in het grote piltopic bovenaan de pagina.
Topic gesloten

Regels voor berichten