![]() |
||
Citaat:
wahahaha, ik las de eerste zin en ik dacht dat een reactie was op de post boven je ![]() Ik weet het antwoord niet trouwens.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
+ dat het voor je gewrichten beter is om af te wisselen
|
Ik zou wel eens willen werken wat de volgorde van het effect van alcohol precies is.
Want als ik drink (ik kan er zeer slecht tegen) dan draait mijn beeld al zeer snel, terwijl ik dan nog wel helder ben in mijn hoofd. Ook mijn gehoor gaat dan achteruit. Werkt alcohol ook echt eerst op je zintuigen?
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Is zuivel gezond? Het standaardantwoord is 'ja', maar als ik zulke sites lees (http://users.telenet.be/myprojects/g...ng/zuivel.html) dan begin ik de twijfelen. Ik weet eerlijk niet echt wat ik ervan moet vinden. Wie o wie helpt me uit de brand?
|
![]() |
|
![]() |
Wat heb je nou altijd al willen weten over het menselijk lichaam?
Voor alle antwoorden op jullie vragen, bezoek de Nationale Gezondheidsbeurs op 25,26 en 27 januari in de jaarbeurs in Utrecht. Een zeer interactieve beurs over Voeding, Verzorging, Kuren & Therapie etc. etc. kijk ook op www.denationalegezondheidsbeurs.nl |
![]() |
|
Wat gebeurt er in je lichaam als je verliefd wordt/bent? Waarom vind je bepaalde mensen wel leuk en andere niet en hoe komt het dat je iemand ineens leuk gaat vinden?
![]()
||
Citaat:
4.3 Besmettelijke periode Virusuitscheiding vindt plaats gedurende de ziekteperiode tot soms achttien maanden na een actieve infectie. Men moet ervan uitgaan dat van de gezonde bevolking die de infectie (subklinisch) heeft doorgemaakt (en dus antistoffen heeft), iedereen het virus periodiek kan uitscheiden. Maar 18 maanden lijkt me wel erg lang eigenlijk.
||
Citaat:
|
![]() |
ik wil weten of het kloontechnisch mogelijk is om van twee eicellen 1 jongetje te maken. Twee halve eicellen maken namelijk gegarandeerd een meisje. Terwijl, mocht het ooit mogelijk zijn, het leuk zou zijn om de mogelijkheid voor een zoon te hebben, wanneer je dit soort ei-ei of zaad-zaad trucjes gaat uitvoeren. Maargoed, dan heb je waarschijnlijk nog een y'tje van iemand nodig. Dus dan krijg je met z'n drieeen een kind. toch?
of ben ik soms onduidelijk? |
![]() |
|
Ik snap wel wat je bedoelt, maar genetisch gezien is t vrij onmogelijk. Een eicel bevat altijd een X, een zaadcel kan een X of een Y bevatten (er is geen sprake van "halve" cellen, voortplantingscellen bevatten maar de helft van alle genen, dus X óf Y in het geval van en zaadcel). Sowieso kunnen twee eicellen elkaar niet bevruchten, maar als je door middel van allemaal mooie technieken het DNA bij elkaar weet te brengen zul je altijd XX (en dus een meisje) krijgen. Voor een jongetje (XY) heb je altijd een eicel en een zaadcel nodig, uit twee zaadcellen kan namelijk geen embryo groeien. Met zn drieën werkt ook niet, dan zou je XXY krijgen, en dat is er een teveel en dus zal het embryo waarschijnlijk niet overleven
|
Verwijderd
|
Embryo overleeft dan mogelijk wel, maar heeft Klinefelter syndroom. Als een embryo drie sets van elk chromosoom heeft (wat je in feite krijgt als je 2 eicellen en 1 zaadcel samenvoegt) overleeft het dat natuurlijk niet.
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Na ovulatie is er op het ovariumoppervlak het corpus luteum ontstaan dat hormonen (m.n. progesteron en oestrogenen) produceert om het milieu in de baarmoeder optimaal te maken voor innesteling van een bevruchte eicel. Als er geen innesteling optreedt, start 12-14 dagen na ovulatie een geleidelijke afbraak corpus luteum. De progesteron- en oestrogeenconcentraties dalen gestaag, met als gevolg dat de bloedvoorziening van de functionele laag van het baarmoederslijmvlies geleidelijk aan wordt afgesloten; uiteindelijk zal door onvoldoende doorbloeding het baarmoederslijmvlies worden afgestoten. Het is functioneel dat het corpus luteum geleidelijk aan wordt afgebroken: een zeer snelle afbraak zou zorgen voor een acute afsluiting van de bloedvoorziening en het baarmoederslijmvliesweefsel heeft dan minder gelegenheid om zich aan die omstandigheid aan te passen. Dat is volgens mij de reden waarom je menstruatie een aantal dagen duurt.
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Om een groep bij elkaar horende spieren en pezen enzovoort zit een vlies. Dat geheel is een compartiment. Bij een compartimentsyndroom wordt de druk binnen dat compartiment te hoog. Daardoor worden zenuwen en bloedvaten afgekneld. Als het dan niet wordt opgelost (door het compartiment open te snijden waardoor er ruimte is voor de verhoogde druk) kan het weefsel binnen het compartiment afsterven. Daarbij komen allerlei stoffen in de bloedbaan die giftig zijn voor het lichaam en daardoor overlijden van de patiënt kunnen veroorzaken.
|
![]() |
|
![]() |
Heb ik ook, alleen minder ernstig dan in die aflevering, daar was 't acuut. Als ik ga hardlopen krijg ik op een gegeven moment pijn in m'n benen en voeten en het voelt alsof mijn voeten slapen. Ik kon 't laten opereren, dan zouden ze het kapsel klieven. Had ik niet zo'n behoefte aan, dan maar die sporten niet doen.
Nu heb ik ook een vraag, deels aan de hand van de website die gegeven is: Mijn kuitspieren zijn vrij dik. Komt het daar ook door? Hoe doen bodybuilders dat dan, die laten hun spieren stukken dikker worden om 't zo maar te zeggen. Groeit dan 't kapsel mee? |
![]() |
||
Citaat:
Over verliefdheid is nog niet zo heel veel bekend. Psychologen en onderzoekers zijn het nog niet eens over de precieze oorzaak van verliefdheid. Waarom we uit al die mensen op de wereld verliefd worden op die ene persoon is nog niet bekend. Wat we wél weten is dat tijdens de verliefdheid hormonen worden aangemaakt die een gelukzalig gevoel veroorzaken. Eén van die stoffen, fenylethylamine, is een zogenaamde 'oppepper' waar je een heel actief gevoel van krijgt. De 'vlinders' in je buik worden afgegeven in een bepaald deel van de hersenen, de hypothalamus, die de bijnier een signaal geeft dat er bepaalde hormonen moeten worden aangemaakt. De hypothalamus maakt ook endorfinen, hormonen waarvan je je eufoor gaat voelen. Endorfinen veroorzaken psychische afhankelijkheid, een vorm van verslaving dus, en dat verklaart waarom je iemand steeds wilt zien als je verliefd bent. Je bent 'verslaafd' geworden aan diegene waar je verliefd op bent… Een ander hormoon dat je lichaam tijdens een hevige verliefdheid aanmaakt is amfetamine. Dit is een soort speed: het zorgt ervoor dat je je gelukkiger voelt en dat je hart sneller gaat kloppen. En van wiki: Er worden hormonen en neurotransmitters (oa. Fenylethylamine, Noradrenaline, Adrenaline, Endorfine, Dopamine) in je hersenen aangemaakt als je het doelwit van je verliefdheid ziet. Die hormonen zijn verslavend, waardoor je je geliefde zo vaak mogelijk wilt zien en mist. Het gevoel van verliefdheid is tijdelijk. Het is een emotionele reactie, vaak irrationeel en primitief.
||
Citaat:
Ben je zelf als eens op onderzoek uit gegaan met je vinger? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Na 4 dagen flinke buikgriep met koorts etc ben ik nog niet helemaal op de been, maar ik heb ook last van mijn keel als ik heel diep inadem/uitadem. Het is geen echte pijn ofzo, eerder een soort.. kramp waardoor ik gelijk moet hoesten. Heeft dit te maken met mijn weerstand die normaalgesproken ook al niet echt je van het is? Ik kamp al sinds mn 12e ongeveer met PDS (hiephoi leer er maar mee leven), dus ik weet dat ik wat voorzichtiger moet zijn met mijn (beperkte) energie en mijn gezondheid. Moet ik dit daarom dus ook echt uitzieken, ook al voel ik me wel weer wat beter, kan ik naar school, of is dat niet slim en kan die keelpijn of griep dan weer opspelen? Ik heb geen zin in andere dingen op te lopen, want ik ben toch al minstens 1x per maand uit de running.
Nja, rare vraag ![]() |
![]() |
|
@Marli-e: Ik denk dat je vagina normaal is, omdat je wel dieper komt als je opgewonden bent. Een tampon past er waarschijnlijk ook gewoon in. Er zijn wel meer mensen die een tampon niet zo makkelijk in kunnen brengen, misschien moet je er eens één met een inbrenghuls proberen, dat gaat makkelijker.
maak je niet te druk...
|||
@Little lady: het antwoord staat volgens mij bovenaan deze pagina
![]() Citaat:
![]() Citaat:
||
Citaat:
(Hmm, in een ander boek staat dat de ependymcellen verantwoordelijk zijn voor het reguleren van de productie van de hersenvloeistof. Beetje tegenstrijdige informatie allemaal ![]()
|||
Citaat:
De duizeligheid in de lift ontstaat doordat je ogen een stilstaand beeld krijgen (namelijk dat van de lift of de liftdeuren), terwijl je evenwichtsorgaan een beweging waarneemt. Je hersenen krijgen dus twee verschillende signalen binnen, wat voor duizeligheid zorgt. Het tweede deel van je vraag komt nog een keer ![]() Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
Het heeft biochemisch gezien niet zo veel nut. Het kan gezien worden als bijwerking. Het is natuurlijk wel handig, omdat het een symptoom is en derhalve beschouwd kan worden door omstanders om EHBO te verlenen.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Geen referendum EU-verdrag Verwijderd | 151 | 27-09-2007 16:55 | |
Eten & Drinken |
Wat kan ik wel en niet eten? dark princess | 37 | 05-09-2005 18:20 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |