Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-09-2007, 09:51
Verwijderd
En toen was ik weer thuis van mijn werk, die kriebel in mijn keel werd toch griep en dit is de eerste keer ooit tijdens werk ;x Dus nu mijn nest in en beterworden en hopen dat ik morgen weer wat beter ben en vroeg naar Roos kan!<3
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-09-2007, 10:22
Verwijderd
Citaat:
Ik heb Krummeltje nooit aan durven spreken hoor, veel te eng
Ik ben natuurlijk ook angstaanjagend
en naar jou heb ik gezocht, maar toch niet echt gevonden (ik ben slecht in gezichten onthouden )
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 10:27
moon
moon is offline
blegh, gedeprimeerd. Volgensmij blijft dat totdat ik eindelijk houvast heb, totdat ik een baan heb.
Oud 13-09-2007, 10:27
Neko*
Neko* is offline
Eerst deelt de school 2 keer verkeerde roosters uit, dan word ik ineens vanuit 't niets ziek. En loop ik achter. En nu heb ik helemaal geen zin om wat voor school te doen. En ik moet toch écht. Ik had me nog wel voorgenomen om dit jaar super te beginnen, om vorig jaar te compenseren. Maar op deze manier gaat dat echt niet lukken. Pff, wat een instelling zeg.
Oud 13-09-2007, 10:33
kroot
kroot is offline
vanmorgen PMT was wel goed, ik denk dat ik er veel aan ga hebben. En nog op mijn kop gekregen van mijn oude groepstherapeut.
En het is best vervelend een stuk sporttape over je arm. Ik kan hem nu niet buigen. Ja oke dat is ook de bedoeling ervan. Maar ik kan ook niet gewoon heel eventjes buigen m een jas aan te trekken of te eten of drinken....
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 10:34
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ik ben natuurlijk ook angstaanjagend
en naar jou heb ik gezocht, maar toch niet echt gevonden (ik ben slecht in gezichten onthouden )
Ik ben gewoon ontzettend onopvallend Behalve dat ik een groene jas heb dan. En ik kan ook geen gezichten onthouden, maar wel namen en dan kon ik het berekenen met behulp van de presentielijst, jeej.
Oud 13-09-2007, 10:39
Verwijderd
Citaat:
Ik ben gewoon ontzettend onopvallend Behalve dat ik een groene jas heb dan. En ik kan ook geen gezichten onthouden, maar wel namen en dan kon ik het berekenen met behulp van de presentielijst, jeej.
Heb ik ook weleens geprobeerd, maar dan stond jij er nog niet op, ofzo
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 11:13
Meissiej
Meissiej is offline
Ik ben hier al echt heel lang weer niet geweest. Geen idee sinds wanneer. En het is hier veranderd .
Maar voel me op het moment wel oké Kan me alleen niet zo goed concentreren op mijn studieboeken...
Oud 13-09-2007, 11:20
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Oh ik heb écht geen zin in fysiotherapie en ook niet om te leren en mijn keelpijn gaat maar niet weg .
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 12:19
Lilium
Lilium is offline
Mijn studie-gedoe is eindelijk helemaal geregeld!
Ik voel me beroerd, want ongesteld, het is net of ik helemaal leegloop. Net vandaag de afspraak gemaakt om test-persoon voor een zoekmachine te zijn. Ik hoop maar dat een optimale concentratie niet vereist is.
Vanavond is in mijn huis een feestje, en daar baal ik van. Ik wil slapen vannacht. Gelukkig dat mijn vriendje er dan is. Hij mag sociaal doen en mijn huisgenoot feliciteren met zijn verjaardag.
Oud 13-09-2007, 13:39
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Zo, eindelijk weer op internet, loop meteen mijlen achter, maarja, maar even alles bijgelezen.

@ Nonaj, ik heb dus ongeveer hetzelfde. Ik ga nu zo snel mogelijk afstuderen en als ik daarmee klaar ben verder kijken. Niet tegelijk, dat levert teveel stress op. Eén voor één werkt voor mij gewoon het beste. Nu nog een scriptieonderwerp.

Ik ben gewoon maar één dag thuis geweest deze week. Dinsdagmiddag teruggekomen van m'n vriend, via de uni, gister dagje thuis geweest en gestudeerd (ja, echt) en vanmorgen vroeg weer weg want college en vanavond ga ik door naar m'n vriend. Ik vind het maar niks, ben liever wat langer thuis, maar als ik morgen zou gaan, is m'n hele dag weer naar de knoppen en nu kan ik morgen nog wat doen bij hem. Het wordt weer een familieweekendje: morgenavond feestje van z'n zus omdat ze afgestudeerd is, zondag tante jarig, vanavond eigenlijk ook nog een verjaardag maar ik daar ga ik niet mee naar toe. Je kunt het ook overdrijven allemaal en ik ben al niet zo van die dingen.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 14:07
Verwijderd
bluh!
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 14:16
Little_lady
Little_lady is offline
Ik ben alleen thuis en bouw een feestje, om maar niet te hoeven denken aan dat wat zij me vanmorgen vertelde: hij kan definitief niet meer geholpen worden... Echt doordringen doet het nog niet, de gedachte dat 'ie opgegeven is en binnen nu en zo'n 3 maanden zal overlijden doolt daarentegen wel continu door m'n hoofd... Ik wil het niet, het mag niet.. En ik zou zo graag naar ze toe gaan nu maar het kan niet, stomme school en geldgebrek

En ik wil naar het concert van The Police morgenavond! Altijd maar dat stomme geldgebrek van mij, ik moet echt leren sparen
*Sending out an S.O.S...*
Oud 13-09-2007, 15:53
Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
Eerst deelt de school 2 keer verkeerde roosters uit, dan word ik ineens vanuit 't niets ziek. En loop ik achter. En nu heb ik helemaal geen zin om wat voor school te doen. En ik moet toch écht. Ik had me nog wel voorgenomen om dit jaar super te beginnen, om vorig jaar te compenseren. Maar op deze manier gaat dat echt niet lukken. Pff, wat een instelling zeg.
Ik zou me nu nog niet te druk maken om school, voor iedereen is het moeilijk om weer op gang te komen. Je hebt ook een hele tijd vakantie gehad waarin je niets hoefde te doen en dan is het gewoon heel moeilijk om ineens weer met discipline en concentratie aan de gang te gaan. Het komt vanzelf wel!

OT: Gisteren een mailtje naar M. gestuurd, maar nog niets terug, omg ik ben ook zo'n stuk ongeduld he, ze heeft het druk wat wil ik nou? Maar goed, ben wel blij dat ik het heb gedaan na lang twijfelen. Verder, gisteren was school echt leuk, vandaag alles behalve dat. De eerste uren gingen best goed, was wel leuk, maar dan baaah die studiemiddag. Ik heb ook echt een kutkutkutbegeleider voor mn pws en de onderwerpen zijn nou ook niet echt dat ik denk van, ja! Ben nu echt gebroken en moet nog heel veel doen voor morgen. Aahrg, ik wou dat ik me wat langer dan een halfuur kon concentreren, dat zou zoveel schelen Maarja, toch maar even beginnen nu want anders kan ik morgen nakomen.. Maar eerst even de Avantgarde uitlezen onder het genot van een lekkere kop thee
Oud 13-09-2007, 16:09
Meissiej
Meissiej is offline
Oké ik moet nog echt véél lezen voor maandag en dinsdag..en ja ik heb nog t/m zondag. Maar ik ben het niet meer gewend om zoveel te moeten lezen, gaat niet zo snel...

Oh en ik wil dansen
Oud 13-09-2007, 16:44
duivelaartje
duivelaartje is offline
Wut, ik stuurde voor het eerst een serieuze reactie naar Kamernet, word ik uitgenodigd.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 16:52
rare kwast
rare kwast is offline
ik ben zoo moe
ik zou jaren willen slapen
Oud 13-09-2007, 16:53
Verwijderd
Ik heb net met mijn bek open op de grote plaza gezeten. Ik ben gewoon weer in fucking Peru en ik kan het niet geloven.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 16:59
Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Ik zou me nu nog niet te druk maken om school, voor iedereen is het moeilijk om weer op gang te komen. Je hebt ook een hele tijd vakantie gehad waarin je niets hoefde te doen en dan is het gewoon heel moeilijk om ineens weer met discipline en concentratie aan de gang te gaan. Het komt vanzelf wel!
Weet ik ook eigenlijk wel, maar blugh. Ik wil niet nog n keer blijven zitten, ik baalde er vorig jaar al zo van en. Ach. Ik ken mezelf. Als ik nu niet zorg dat ik bij loop dan loop ik nooit meer bij. En dan krijg ik het druk en dan neem ik de tijd er niet voor en wow, ik ben écht zó'n stresskip.
Oud 13-09-2007, 17:44
Verwijderd
Ondertussen zijn we alweer bijna 2 dagen verder. Het leven gaat door. De schrik van gisteravond is bij mij alweer weg, en heb vandaag een hele fijne dag gehad. Mn gedachten zijn er ook niet meer elke seconde mee bezig.
Toch gaat het allemaal zo verschrikkelijk snel. Morgenavond rond deze tijd wordt ie overgebracht naar het rouwcentrum en is de condoleance. Over 1.5 dag is de begrafenis al.
Mn moeder en oma zijn vandaag al wezen kijken op het kerkhof waar ie te liggen komt. Mooi plekje, mn oma wordt er als de tijd zover is ook begrafen, dicht bij haar man.
Alleen waar ik zo van kan balen is mn oom. Die zit de hele tijd te zemelen over van alles. Zaterdag was te snel voor de begrafenis, dat dat de enige dag is dat er een priester beschikbaar is en je anders een leek krijgt maakt niet uit. De bloemen in de krans zijn niet goed, hij voelt zichzelf ziek, de kamer leeghalen moet nog gebeuren. Etc. Etc. Beetje vervelend dus.

Nou me eerst maar is richten op morgenavond, en nog de voorbede bedenken. Mn hoofd staat er alleen totaal nog niet naar.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 17:44
Verwijderd
Citaat:
Oh ik heb écht geen zin in fysiotherapie en ook niet om te leren en mijn keelpijn gaat maar niet weg .
Niet ziek worden jongedame, zaterdag ben je jarig En aangezien ik wél ziekben zijn twee zieken een beetje overdreven

OT: <33333333 tot de macht oneindig

Laatst gewijzigd op 13-09-2007 om 18:25.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 17:49
Inanis
Inanis is offline
k moet t toch even kwijt,
ik word oud & kan er niets tegen doen.

k voel me net een bejaarde
Oud 13-09-2007, 17:50
Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
Weet ik ook eigenlijk wel, maar blugh. Ik wil niet nog n keer blijven zitten, ik baalde er vorig jaar al zo van en. Ach. Ik ken mezelf. Als ik nu niet zorg dat ik bij loop dan loop ik nooit meer bij. En dan krijg ik het druk en dan neem ik de tijd er niet voor en wow, ik ben écht zó'n stresskip.
In welk jaar zit je als ik vragen mag? Ik herken het wel hoor, dit jaar is echt pas het eerste jaar dat ik gewoon meteen op gang kom en dat komt ook alleen maar omdat ik nu in m'n examenjaar zit. Voorgaande jaren begon ik pas na 4-5 weken te werken Niet meteen denken dat je nu nooit meer bij loopt want dat kan best, als je voor jezelf maar even op een rijtje zet wat echt belangrijk is om te maken en wat je kunt laten zitten (voor als je dingen moet inhalen oid).. Succes!
Oud 13-09-2007, 17:57
Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:
Wut, ik stuurde voor het eerst een serieuze reactie naar Kamernet, word ik uitgenodigd.
Succes met het gesprek Wanneer moet je erheen?

@Anneka: gecondoleerd.
@HaWaHaai: nog gefeliciteerd

Eindelijk weer eens tijd om rustig alles bij te lezen. En om mijn mail te kijken. Ik heb dus vorige week zondag een mailtje gehad van R. (mijn baas in de supermarkt en degene bij wie ik train), of ik de school niet kon vinden Ik had me netjes voor woensdag afgemeld en zou afgelopen zondag komen, maar het kwam niet zo goed uit met mijn zelfstudie dingen. En ik dacht ik ga niet weer een sms sturen, want dat vind ik gewoon raar omdat hij mijn baas is ofzo. Ik vind het niet zo netjes van mezelf dat ik nu pas terugmail, want het is al bijna een week geleden dat hij heeft gemaild. Maar ik kijk beneden wel altijd even snel op het forum, maar niet op mijn mail (ik vind het forum blijkbaar belangrijker dan mijn mail). In het mailtje stond ook nog hoe het mijn studie is, dus ik heb een heel verhaal teruggestuurd en daar zit hij vast niet op te wachten. Ik hoop dat ik het niet heb verpest bij hem. Nu moet ik zondag wel heengaan, want dat heb ik in dat mailtje gezet. Ik wil toch heel graag weer heen. Ik wilde eerst woensdag nog heen, maar ik had tot kwart over vijf college.

In de trein was ik gisteren drie keer gebeld door een onbekend nummer. Ik had het gemist want mijn geluid staat uit. Ik wilde eigenlijk niet terugbellen omdat ik niet wist wie het was, maar het was mijn andere baas (hij had ook naar huis gebeld en mijn vader zei dat hij op mijn mobiel zou bellen). Hij was vrij kortaf aan de telefoon. Gelukkig had hij wel al iemand gevonden om te werken want ik kan niet.

Ik wil zoveel typen en vertellen. Volgens mij is er helemaal niks van mijn verhaal te volgen. Maar ach, zolang ik mezelf nog maar snap.
Morgen laatste dagje en dan vrij. Ik ga denk ik morgen wel naar het vragenuurtje, want het is niet zo vroeg. En daar kan ik ook werken, thuis doe ik toch niks in de ochtend. Maar als ik niet ga hoef ik pas rond elf uur weg. *twijfelt*
Ik voel me nu wel weer goeden gelukkig Beter dan vorige week. En als het goed is hoef ik dit keer niet het hele weekend huiswerk te maken en heb ik ook nog even tijd voor mezelf. Vanavond heb ik vrij, morgen komt school wel weer.
Oud 13-09-2007, 18:17
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Niet ziek worden jongedame, morgen ben je jarig En aangezien ik wél ziekben zijn twee zieken een beetje overdreven

OT: <33333333 tot de macht oneindig
Ze is pas zaterdag jarig! (a)

En jezuschristusallegodennogaantoe, ik ben gelukkig. <3
Oud 13-09-2007, 18:33
rare kwast
rare kwast is offline
ik heb het fucking koud, ben moe en voel me rot, leeg en verdrietig
Oud 13-09-2007, 18:34
Little_lady
Little_lady is offline
Zwemmend in de zee van onze tranen,
kijken we nog 1 keer om naar wat we achterlaten.
Het is bijna voorbij, we hebben nog eventjes
dus we gaan nog een klein stukje door.
Genieten zullen we, want hierna zal niets ooit nog zijn
wat het geweest is...
Oud 13-09-2007, 18:47
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Vat het niet verkeerd op, maar is er bij jou nooit iets leuk/mooi/goed?
Ik neem aan dat je je niet zomaar zo voelt, dus sterkte daarmee. Alleen zou het een stuk leuker zijn om zo nu en dan iets positiefs te lezen, ook al is dat klein.
Daarnaast is het voor anderen niet in te schatten waarover het gaat en hoe erg slecht het met je gaat. Als je het uitlegt, lucht het meer op en kunnen anderen je misschien nog helpen ook. Ik hoop dat je je in ieder geval vanavond nog een beetje beter gaat voelen.

Ontopic:
Week van de extremen. Extreem leuk en extreem druk. Vandaag maar 2 uurtjes (alleen) thuis en voor de rest continu weg (met anderen). Hoezo vermoeiend. Gisteravond laat gaan slapen, dus tja, slaaptekort! Hopelijk wordt het vanavond niet laat, voel me niet zo heel fit na deze week en ik wilde morgen ook nog hardlopen.
Oud 13-09-2007, 18:49
Meissiej
Meissiej is offline
Citaat:
*knuff*

---

Oké, nu begint het goede gevoel minder te worden..
Oud 13-09-2007, 18:53
Verwijderd
Vanochtend na even twijfelen heb ggz maar weer eens gebeld.
Heb m'n therapeut heel even gesproken en ik heb gezegd dat het me geen goed idee lijkt om nu overhaast beslissingen te nemen en dat ik het er volgende week nog over wil hebben. Was ze het mee eens.
Want ik zie nu pas hoe erg ik in paniek was en dan kan ik gewoon niet rustig nadenken, maar dat heb ik vaak niet in de gaten.

Al met al is deze week een verademing in vergelijking met vorige week...
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 19:12
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Vat het niet verkeerd op, maar is er bij jou nooit iets leuk/mooi/goed?
Ik neem aan dat je je niet zomaar zo voelt, dus sterkte daarmee. Alleen zou het een stuk leuker zijn om zo nu en dan iets positiefs te lezen, ook al is dat klein.
Daarnaast is het voor anderen niet in te schatten waarover het gaat en hoe erg slecht het met je gaat. Als je het uitlegt, lucht het meer op en kunnen anderen je misschien nog helpen ook. Ik hoop dat je je in ieder geval vanavond nog een beetje beter gaat voelen.
er zullen vast positieve dingen zijn maar die zie ik niet of vergeet ik weer..
maar hopelijk zit er een beetje beweging in de zaak qua hulp
Oud 13-09-2007, 19:15
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik speel mens erger je niet en ik voel me geweldig en ik vergeet vast een hoop belangrijke dingen te doen, maar het kan me niets schelen. Alles is goed, alles komt goed. Jeej
Oud 13-09-2007, 19:16
Verwijderd
nee, laat me maar ofzo, ik vier mijn verjaardag wel niet, er is namelijk niemand om uit te nodigen. wél een mooi excuus voor een vrije dag, 7 uur opstaan, steunzolen ophalen, dweilen, douchen, moet me dan tenslotte wel bezighouden op mijn 20'ste he, dan ben ik volwassen he, ja he, godverdomme, he.

It's on your wrist
But you can't time it
It's off the top of your head
But you can't wear it

It's down your throat
But you can't suck it
It's in your lap
But you can't have it
It's in your reach
But you can't grab it
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 19:38
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
er zullen vast positieve dingen zijn maar die zie ik niet of vergeet ik weer..
maar hopelijk zit er een beetje beweging in de zaak qua hulp
Positieve dingen komen niet altijd vanzelf, soms moet je er een beetje moeite voor doen.
Oud 13-09-2007, 19:41
Verwijderd
De laatste educatie sessie is achter de rug, en ik werd door een man aangesproken omdat ik zo rood was (Ik had me heel erg gehaast, en ik had een trui en een jas aan, dus ik had het vreselijk warm.) En dat vond ik grappig (Misschien vooral omdat ik merkte dat ik me niet bekritiseerd voelde, en omdat ik er mee om kon gaan. Over dat soort opmerkingen maak ik me áltijd druk, en zodra ze komen, doen ze me niets meer dan aan het lachen maken )
Weer vragenlijsten moeten invullen, en dat vind ik erg moeilijk; je moet aangeven hoe je je voelt over verschillende punten, met een cijfer. Dit was de tweede keer dat ik deze lijsten in heb moeten vullen, maar ik heb echt het idee dat 't in niets lijkt op de vorige. Sowieso omdat ik deze keer in een lokaal met anderen zat, dat is toch stressvoller dan in een kamertje alleen. Maar ja, ik heb het ingevuld zoals ik me voelde, dus fout kan het in ieder geval niet zijn.

Nu moet ik binnenkort echt de studentdecaan bellen om een afspraak te maken, want volgens mij kan dat echt heel nuttig zijn. Maar dan moet ik bellen, dan moet ik naar Nijmegen en dan moet ik naar een gebouw dat ik niet ken, praten met een man die ik niet ken... Al mijn angsten door. Vreselijk
Misschien mail ik eerst wel even
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 19:44
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Succes met het gesprek Wanneer moet je erheen?
Zondagmiddag! Ik heb echt nog nooit gehospiteerd ofzo, dus ik ga het denk ik heel spannend vinden. Ik kom dan wel net van AEGEE-weekend, dus ben vast moe. Maar ik wil wel optijd zijn, want dan ben ik misschien één van de eersten die er is en dan kan ik rustig met ze kennis maken en hoef ik niet tegen zoveel mensen op te boksen.

En nu nog even snel aantekeningen uitwerken van HC11, artikelen uitprinten, presentatie op usb zetten, adres van jeugdherberg en hospiteer-ding opschrijven, H2 over buffers lezen en dan morgen hopelijk in de trein over 't werkcollege van maandag. Dan loop ik bij.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 19:48
Verwijderd
Ik voel me zo beroerd, ik heb hoofdijn, keelpijn en m'n neus loopt. En ik ben vreselijk moe (volgens mij is iedereen hier ziekig en moe), ze verwachten trouwens ook nog dat ik huiswerk ga doen. Ik wilde eigelijk al op bed liggen, maar ik kon de verleiding niet weerstaan om te gaan computeren. Met M. gaat het gelukkig nu ook beter. We hebben samen gepraat en zij zei dat zij vond dat ik zoveel met andere meiden omging en dat ze daarom veel met W. optrok. Maar dat deed ik juist omdat hun zoveel samen waren. Maar ja, ik ben alang blij dat het een stuk beter gaat. We hebben gisteren iedereen in de bus tot wanhoop gedreven omdat we steeds dubbel lagen van de lach en heel luiddruchtig waren. Ik zag de busschauffeur zuchten toen we vanmiddag weer instapten. Ik heb eigenlijk nog best een goed humeur, ik voel me dan niet bepaald goed, maar toch. Hij is zooo leuk en het is gezellig met M. en W. Het is nu echt zo'n groot verschil met vorige week donderdag. Toen was het echt kut, dat wil ik echt niet meer. Maar daar zal ik zelf toch ook aan moeten werken. Bluh, ik denk dat ik nu toch maar naar bed ga, beetje bijslapen.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 20:09
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
Ze is pas zaterdag jarig! (a)
Pwnt!

Omg mijn nieuwe foon <3

En fysiotherapie ging heel goed , heel fijn though.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 20:25
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Positieve dingen komen niet altijd vanzelf, soms moet je er een beetje moeite voor doen.
alsof ik niet mn best doe
Oud 13-09-2007, 20:44
Verwijderd
JAHA mijn eerste deeltijdbaan als musicus is binnen.... Als reservist bijzondere taken bij de marechaussee. En meteen sergeant.
Vanmorgen met mijn brakke hersens bijna onder de trein belandt ipv erin, maar dat mocht de pret niet drukken: lekkere auditie gedaan, ( 10 minuten, het invullen van alle papierwerk ter plekke was meer dan een uur ) en nu bieren. Dit is echter niet mijn eindpunt, maar een mooi begin.
Dus even heeel opgewekt
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 20:52
Nijn*
Nijn* is offline
Hmm, pws.. De onderwerpen van de lijst spreken me eigenlijk geen van allen aan maar gelukkig is er de mogelijkheid zelf met een onderwerp te komen en dit te laten keuren door de examencoördinator en mijn pws-begeleider. Dus nu ben ik aan het zoeken, maar nu lijkt er weer te véél te zijn wat me aanspreekt. Mijn gekozen vak is Engels en ik wil het graag over een (Amerikaanse/Britse) schrijver of kunstenaar hebben, en dan in combinatie met bijv. de stroming waar hij/zij toe behoorde, vergelijking met andere kunstenaars/schrijvers, invloed van toen en nu etc etc. Iemand tips?

Ik twijfel tussen Bruce Nauman, Edward Kienholz, Emily Dickinson, Charles Dickens, Andy Warhol, T.S. Elliot, Toni Morrison, William Turner, Mark Rothko en gá zo maar door en dat zijn dan pas de namen die nu even in de eerste instantie bij me opkomen.. En ik weet nog niet eens of het mag..

En ik báál dat ik niet Christo, Le Corbusier of Joseph Beuys mag kiezen.. Hmpf. Serieus, ik moet echt kunstgeschiedenis gaan studeren of zo?
Oud 13-09-2007, 20:58
Verwijderd
waarom is iedereen zo slim en makkelijk lerend?nee ik HEB nooit een les frans, latijns, winkunde of groep 8 rekenen gehad. nee. en dat is níet eerlijk.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 21:12
Perikles
Perikles is offline
Vandaag ging redelijk goed: redelijk stabiel gegeten. Toch daarnet verpest: 400 kcal gegeten die niet meer nodig waren en na 20.00 uur. Waarom doe ik dat toch, bijna was vandaag goed geweest.

Het is waar: ik word dikker. Ik ben aan het lijnen en ik word dikker. Ik baal er zo van. Ik wil op zijn minst nog * kg kwijtraken en liever nog 2 kg meer. Maar het lukt me niet. Ik voel me zo dik en de waarheid doet pijn, de waarheid is: ik ben bezig steeds alleen dikker te worden.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 21:28
Verwijderd
Morgen begrafenis van de moeder van een kennis. Ik wil niet. Ik word er té naar van en ik heb al genoeg aan mezelf. Bovendien heb ik het idee dat die hele ''vriendengroep'' voor een groot deel alleen maar gaat uit een soort plichtsbesef, iets wat bij mij lijkt te ontbreken. Die jongen heeft sowieso niks aan mij, en die vrouw ken ik niet. Moet ik dan heen en weer reizen om bij een ceremonie te zijn waar ik kapot van terug kom, en ook nog belangrijke lessen missen? Ik kom er echt niet uit. Is het respect om met zijn 25tigen op te komen draven? Is het egoïstisch om aan mijn eigen psychische gezondheid te denken?
Pffff Kon ik nu maar een beslissing nemen.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 21:43
Verwijderd
Waah, ik was vanmiddag bij de Coen en Sander Show op de radio
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 22:09
Giles
Giles is offline
Lonertime. Ik wil alleen mijn vriendin zien, maar zij wil niet
Oud 13-09-2007, 22:11
Verwijderd
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 22:33
Verwijderd
Godverdomme.

Don't be surprised, if I wanna see the tears in your eyes.
Than I know it had to be, long ago, actually, in the drifting white snow,
you loved me..
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 22:39
Verwijderd
Savonds is het eenzaam. Dan is hier niemand, dan ben ik alleen. Heb ik geen afleiding van mn vrienden of mn vriend. Vanvond voor het eerst weer naar de muziekvereniging geweest. Heerlijk gespeeld, maar bij het meest vrolijke nummer kreeg ik het moeilijk. 'I cant stop loving you'. I cant stop missing you. Als ik denk aan de tijd die nog komen gaat.

Ben niet alleen mn opa kwijt, maar ook een vaderfiguur. Mn eigen vader is al sinds mn 7e niet meer echt mn vader geweest, en mn opa heeft dus altijd een belangrijke rol daarin vervult. Vandaar ook dat mn opa en oma zo dicht bij me staan, ik ben gewoon voor een deel bij hun opgegroeid.
En ja hij was de afgelopen jaren niet meer de man die is altijd geweest is. Maar hij is nog altijd mijn sterke en lieve opa, de man waar ik de afgelopen jaren zo dicht bij weer in de buurt was elke keer dat ik moest werken.

Heb de rouwkaart nu naast me liggen, de achtergrond een zonnebloem. De laatste jaren noemde de verzorgende hem allemaal het zonnetje van d woonkamer, altijd vriendelijk en lief. Op zn kist zullen ook zonnebloemen komen, zo gepast.

En niemand weet wat leven is,
alleen dat het gegeven is.
En dat van dit geheimenis
God het begin en einde is
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 22:46
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
alsof ik niet mn best doe
Daar heb ik niks over gezegd. Moeite is niet gelijk aan je best doen.
Bovendien kan ik vanaf hier zeker niet beoordelen in hoeverre jij je best doet of niet. Ik hoopte alleen dat je iets meer van je af zou schrijven dan al die korte negatieve stukjes. Dat lijkt mij persoonlijk zoveel meer opluchten en eventueel kunnen anderen je nog helpen.

Als iedereen nou elke dag één positief punt dikgedrukt zou posten, dan is het alweer veel leuker om hier te blijven lezen.

Om het goede voorbeeld te geven.
Vanavond was een erg leuke avond en ik ben heel erg blij met mijn nieuwe schoenen!

Regels voor berichten