Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-09-2007, 23:33
Hempo
Hempo is offline
Ik heb een cursus gevonden via internet, waarbij je drie keer bijeenkomt in Utrecht, om een training te krijgen over hoe je hersenen werken, maar vooral hoe je ze het beste kan benutten. Je schijnt er veel sneller te van kunnen leren en lezen.

Ik heb even een paar dingen samengevat, en in de volgende opsomming geplaatst:

-----------------------------------

- Niet alleen leer je effectieve leersstrategieën zoals snellezen, mindmappen, geheugenkapstokken maar nog belangrijker je leert ze ook toe te passen.

- Daarnaast gaan we ook aan de slag met je overtuigingen, het verkrijgen van de juiste leerstaat, time management, het verhogen van je motivatie en hoe je jezelf meer kunt ontspannen. Kortom, het totaal pakket die jij kunt gebruiken om je talenten verder te benutten.

- (een citaat van een cursusdeelnemer) "Ik ben met mijn leessnelheid van 165 wpm naar 1400 wpm gegaan."

------------------------------------

Goed, ik ben op zoek naar mensen die deze cursus gedaan hebben, en me er over kunnen vertellen. Het is namelijk 350,00 euro, dus dat is niet niks.

Groeten, Hempo
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-09-2007, 00:11
fromBALKAN :D
Citaat:
- (een citaat van een cursusdeelnemer) "Ik ben met mijn leessnelheid van 165 wpm naar 1400 wpm gegaan."
Ik neem aan dat wpm 'woorden per minuut' betekent? Zo ja? :')
Met citaat reageren
Oud 16-09-2007, 00:39
Hempo
Hempo is offline
Woorden per minuut ja.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2007, 07:56
Miracle
Miracle is offline
Zelf heb ik alleen ervaring met de cursus snellezen. Ik kan nu volgens mij wel snellezen, maar ik doe het nooit. De reden is, dat je je voor snellezen heel erg moet concentreren en het is dus ook veel vermoeiender. Daarnaast moeten de omstandigheden ideaal zijn (helemaal stil en met een goede houding kunnen zitten) en dat zijn ze bij mij bijna nooit.

Daarbij moet ik wel zeggen dat ik studeer via het PGO systeem. Ik hoef dan ook (bijna) nooit hele lappen tekst te lezen. Wellicht dat het voor mensen die 100 of meer pagina's per week moeten doorlezen wel nuttig kan zijn.
Oud 16-09-2007, 17:09
Verwijderd
Ik kan ook snellezen, maar gebruik het ook niet; het is inderdaad heel vermoeiend en ik vind het zelf eigenlijk wel fijn om de tijd te nemen wanneer je iets moet doorlezen... Ik doe wel minder aan 'teruglezen' nu, ik probeer m'n ogen alleen vooruit te laten gaan en nauwelijks nog achteruit. Het schijnt ook dat langzame lezers véél meer 'teruglezen' dan snellere lezers, dus daar kan je best wat op oefenen. Maar het echte hele snelle doe ik sinds die cursus eigenlijk helemaal niet meer
Met citaat reageren
Oud 17-09-2007, 00:13
Hempo
Hempo is offline
Aha

Ook mensen hier die deze specifieke cursus hebben gevolgd? (www.trainyourbrain.tv)
Met citaat reageren
Oud 19-09-2007, 08:05
Iduna
Iduna is offline
Sommige onderdelen van de cursus die jij noemt, zoals time management, debatteren zijn ook te volgen bij een universiteit of hoge school.
Daarnaast kun je met kleine oefeningen (hoofdrekenen ed.) de capaciteit van je hersenen vergroten.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 17:41
Verwijderd
Wel, op dit forum train je ook om sneller te lezen hoor...
Gewoon online bezig zijn helpt al een hele hoop,
ook heeft online bezig zijn een pluspunten!
Je leert sneller te typen.
Je woordenschat word beter.
Je leert om met de PC om te gaan.
Ennnn.... Je leert dat virussen knap lastig kunnen zijn!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten