Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
De SP is goedkoop schreeuwen dat het allemaal beter moet zonder dit waar te kunnen maken. Verkoopt prima aan domme mensen, of figuren die er eigenbelang bij hebben. De PVV is goedkoop schreeuwen dat de islam weg moet. Verkoopt tevens prima aan domme mensen, of figuren die er eigenbelang bij hebben: SP'ers die niet zo multiculti zijn bijvoorbeeld. In feite zijn beide volstrekt compatible voor een bepaalde groep stemmers. De PVDA is een ander verhaal. Het is lastig voor te stellen dat iemand die spijkers met koppen slaan op integratie, Verdonks belangrijkste motief, belangrijk vind, zich überhaupt na al die jaren nog bij de PVDA zou scharen.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
'Verdonk blijft in Kamer'
Uitgegeven: 17 september 2007 15:13 Laatst gewijzigd: 17 september 2007 15:31 AMSTERDAM - Rita Verdonk geeft haar Kamerzetel niet op. Ze zal in de Tweede Kamer blijven en ook haar lidmaatschap van de VVD behouden. Dat meldt de NOS maandagmiddag. De politica zou hebben gezegd dat ze haar kiezers niet in de steek wil laten en door moet gaan als Tweedekamerlid. Bronnen rond de politica hebben dat laten weten. Verdonk kreeg bij de vorige verkiezingen ruim 600.000 voorkeurstemmen. Vorige week werd Verdonk door partijleider Mark Rutte de fractie uitgezet nadat ze openlijk kritiek had geleverd op het beleid van haar partij de VVD. De omstreden politica zal maandagavond haar keuze bekendmaken en toelichten in het televisieprogramma EénVandaag. nu.nl |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Politieke Barometer week 37 - 14 september 2007
PVV en CDA profiteren van fors verlies VVD De gegevens voor de Politieke Barometer zijn deze week verzameld na de verwijdering van Rita Verdonk uit de VVD-fractie. In de week dat de VVD oud-minister Rita Verdonk uit de fractie zette, verliest de partij ten opzichte van vorige week een derde van haar aanhang. Was de partij vorige week nog goed voor 24 zetels, als er vandaag verkiezingen zouden zijn, haalde de partij er 16. Vooral de Partij van de Vrijheid, die ten opzichte van vorige week vijf zetels groeit en uitkomt op 18 zetels, profiteert van het rumoer binnen de VVD. Maar ook het CDA, die deze week drie zetels stijgt en goed is voor 43 zetels, profiteert. De overige partijen blijven constant. De PvdA haalt net als verleden week 29 zetels. De escapades van Harry van Bommel hebben geen invloed op de SP, want deze partij haalt net als verleden week 21 zetels. De ChristenUnie haalt acht zetels, GroenLinks haalt er zeven, D66 vier, en de Partij van de Dieren haalt net als de SGP 2 zetels, als er vandaag verkiezingen zouden worden gehouden. N.B. De Politieke Barometer registreert buiten verkiezingstijd alleen de aanhang van partijen die onder een partijnaam in de kamer vertegenwoordigd zijn. Mocht Rita Verdonk besluiten als zelfstandige fractie door te gaan, dan wordt de gekozen partijnaam opgenomen in de Politieke Barometer. Wel is in deze peiling een extra vraag opgenomen waarin het verkiezingspotentieel van een eventuele nieuwe partij van Rita Verdonk wordt onderzocht. Het potentieel van deze partij ligt rond de 20 zetels. www.politiekebarometer.nl |
![]() |
|
Wat een gedoe. Volg ik even een weekje ofzo geen Nederlands nieuws, krijg je zoiets weer. Buiten het feit dat dit gegarandeerd verschuivingen in het aantal zetels zal leiden voor een aantal partijen, vind ik het eigenlijk wel een interessante ontwikkeling. Ik heb Verdonk altijd een van de meest iritante politici binnen de 'echte' partijen gevonden. Ik ben blij dat ze de fractie uitgegooid is, mijn respect voor de VVD groeit zienderogen.
Ik merk al een paar jaar dat mijn ideeen steeds minder door de linkse partijen vertegenwoordigd worden. Ik was al opgeschoven van de SP naar de PVDA. Mar ook die partij vind ik niet echt super. Ik heb voor de gein net nog eens de oude stemwijzer uit 2006 gedaan; de VVD stond daar bovenan, gevolgd door D66. Maar er waren een hoop zaken bij die niet (meer) relevant zijn, of waar ik gene duidelijke mening over heb, dus erg veel waarde hecht ik niet echt aan de stemwijzer.. Ik hoop dat de VVD weer wat meer naar het centrum gaat. Een progressieve VVD zou best wel eens op mijn strem kunnen rekenen als ik weer terug naar Nederland verhuis...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
De laatste les bij Politicologie hebben we over dit onderwerp gehad en volgens de Doctor die ons die les gaf speelt Verdonk een heel slim en smerig spelletje.
De interviewer van de Telegraaf, Martijn Koolhoven, is een oude bekende van Verdonk en is gevraagd om eventueel bij haar in de partij te komen als die mocht ontstaan. Verder heeft ze de afgelopen weken geld zitten zoeken bij Joshua Livestro, die verder ook voor de Telegraaf werkt. http://www.telegraaf.nl/binnenland/7...ij_rsquo;.html Het feit dat ze hier mee komt net voor Prinsjesdag en het VVD-congres is heel erg goed getimed. Ze overschaduwt zo beide evenementen en door zelfs Rutte dwingen haar de partij uit te zetten maakt ze van hem een grote boeman, zodat ze een slachtofferrol kan spelen. Ik heb niet alle bronnen bij de hand, maar ik ga straks de Doctor mailen en vragen of hij ze toe kan mailen zodat ik ze hier kan posten. Ik ben zelf absoluut geen fan van de VDD, maar ik gun het de VDD niet als ze op deze manier een kleine partij gaan worden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En natuurlijk speelt Verdonk een heel slim spelletje, ook nu weer met de keuze om lid te blijven van de VVD en in de kamer te blijven. Rutte wil haar eruit gooien, maar heeft de leden dan tegen zich, waardoor zijn al wankele positie nog meer wankelt. Ik zou het zonde vinden als de VVD een kleine partij wordt, maar dat krijg je met slecht leiderschap. |
![]() |
|
Als je daadwerkelijk om de VVD geeft, ga je niet zo tekeer als een pitbull.
Ik snap het niet. Affijn,... een leuk citaat van Mat Herben om de boel op te vrolijken: "De ideale fractie bestaat uit één leider en hooguit twee herdershonden die de kudde schapen bijeen houden.'' "
|
Verwijderd
|
Rutte en wilders zonet gaven wel weer het toonbeeld van domme rechtse schreeuwende paupers weer.
![]() Het enige wat nog ontbrak was dat rutte wilders ging steunen toen die opkwam voor de arme drinkeboeren en kettingsrokers in nederland die gepest worden met hoge belastingen. ![]() Met rutte als partij leider kan het niet meer goedkomen met de VVD. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Afijn, Verdonk is best slim bezig door net te doen alsof ze zich wil inzetten voor de VVD, terwijl ze puur op haar eigen aanhang handhaven uit is. Haar grootste supporter Wiegel zou bovendien een mes in de rug krijgen als ze nu opeens zich radicaal afsplitste en tegen de VVD keerde, dus zijn het verzoeningspraatjes die eruit komen. En natuurlijk haar gedoe over waar ze op in gaat zetten; integratie en... fileproblematiek. Goh, das toevallig aangezien Rutte vlak voor de verwijdering van Verdonk een groots plan ontvouwde om de problemen met de bereikbaarheid in Nederland op te lossen. Erg goede oppositie aangezien geen enkele andere partij op dit moment plannen heeft om de bereikbaarheid te verbeteren, maar Verdonk wil dus concurreren met de oppositie op die instelling. Aptroot blijft overigens in de fractie. Offtopic: En Gauloises, ik weet dat je een hysterische blinde haat koesterd tegen alles dat rechts is en totaal geen kennis van zaken hebt, maar kun je je ongefundeerde praatjes wellicht ergens buiten dit topic houden? Je verzinsels en demonisering gaan niet over de koers of leiderschap van de VVD en zijn dus zonder meer offtopic. Slecht voor de discussie.
|
Verwijderd
|
Het was goed getimed van Verdonk, maar ik denk dat ze niet in haar opzet is geslaagd. Mijn vermoeden is dat ze hoopte dat op het VVD congres Rutte zou moeten aftreden en Verdonk dus weer kon terugkomen en zo alsnog het leiderschap over kon nemen, gelukkig is dat mislukt.
Maar nu heb je dus van rechts naar centrum rechts PVV - Lijst Verdonk of hoe ze het ook gaat noemen - VVD. Ik denk dat VVD dus nu de progressieve kant op gaat wat mij wel bevalt. Het probleem blijft alleen dat Verdonk weigert haar VVD lidmaatschap op te zeggen, en er dus nu twee VVD fracties in de kamer zitten die niet dezelfde standpunten zullen uitdragen, en dat kan dus wel enige verwarring veroorzaken, ookal zullen de kranten bij Rita niet meer refereren aan de VVD. Als rutte verstandig is maakt hij dit karwij af en royeert hij Verdonk, zodat ze niet meer voor de VVD in de kamer zit. Het zal nog wel een tijd duren voordat de volgende verkiezingen zijn, althans ik zie deze regereing niet zo snel vallen ( centrum links blijkt toch stabieler ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Hoezo? Verdonk is ook VVDer. Ze heeft enorm veel stemmen gekregen en moet die mensen gewoon vertegenwoordigen in de tweede kamer. Als ze het niet eens is met Rutte moet ze daarover gewoon met hem in debat gaan.
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
lees even terug ![]() en anders bij de nieuwe verkiezingen 2 VVD lijsten lijkt me ook wel wat chaotisch |
![]() |
|
![]() |
Rutte wil haar royeren. Eerst maar zien of dat ook gaat gebeuren sinds hij daar niets over te zeggen heeft.
Plus, Verdonk is nu nog VVDer. Of ze allicht geroyeert wordt of niet maakt niet uit. Verdonk moet gewoon haar werk als kamerlid doen. Dat ze ook lid is van de VVD maakt niets uit. Ze 'moet' haar stemmers vertegenwoordigen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ze zou er zelf verstandig aan doen om haar uitspraken echt eigen te maken en ze niet te doen alsof ze die van de VVD vertegenwoordigt want uiteindelijk zal ze toch echt haar eigen partij moeten starten wil ze nog een politieke toekomst hebben ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik denk dat het voor haar het beste is nog even stil te blijven. Ze wil immers de macht, linksom of rechtsom.
Het is dus het beste om zowel te wachte op het moment dat ze de VVD alsnog over kan nemen of op het juiste moment om zelf een partij op te richten. De slachtoffer rol heeft ze nu al. Als ze wel in de VVD kan blijven is dat in haar voordeel. Dus kan ze best nog even stil zijn tot Rutte allicht faalt haar eruit te gooien. En dan kan ze later nog extra kritiek hebben om de officiele VVD lijn als niet-VVD kamerlid maar wel VVD lid. Dan is het mogelijk dat men alsnog gaat proberen om Verdonk te royeren omdat ze zo fel 'anti-VVD' is. Lijkt me strategisch beter.
||
Citaat:
Beter kan ze Rutte laten begaan en de regeringspartijen daarbij afbreken. Van Geel en Tichelaar zijn geen partij voor Rutte in debat, en Verdonk hoopt wellicht een deel van de mensen die vanuit CDA en PVDA overtuigd raken van de VVD achter zich te krijgen. Daarnaast is er organisatorisch voor haar zoveel aan de hand dat er geen tijd zal zijn dat ze zich niet in kan werken in die begroting, terwijl Rutte met hulp van de fractie overal waar fouten zitten kan prijsschieten.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Toch proces tegen Geert Wilders Verwijderd | 500 | 07-03-2009 15:13 | |
Het regeerakkoord T_ID | 244 | 03-03-2007 00:21 | |