Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-09-2007, 16:06
Verwijderd
Citaat:

Twintig lessen! Ik was na negentien lessen al afgereden!

Slimste is ook om je theorie op je verjaardag te halen, kun je direct een aanvraag indienen en dan kun je daar je lessen op afstemmen.
Het gemiddelde ligt op 40. En theorie direct halen is af te raden voor het geval je zakt en langer dan 1 jaar bezig bent.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-09-2007, 18:09
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
Dan ben jij een superleerling, ik heb al meer dan 100 rijlessen gehad (bij mijn vorige rijschool) en heb het nog steeds niet, wel heb ik gemerkt dat de rijervaring die ik eerder heb opgedaan veel voordeel van hebt bij mijn hervatte rijopleiding. Hoef niet helemaal opnieuw te beginnen vanaf rijles 1, kon na jaren uit de running te zijn geweest gewoon weer wegrijden. Zodra ik mijn theorie gehaald hebt (wat geen makkelijke leerstof is!) dan pas ga ik serieus een examenaanvraag indienen en de komende rijlessen daar op afstemmen.
Verstandig.

@ unkki: 19 rijlessen is echt wonderbaarlijk, dan was je vast al ervaren voor je aan de lessen begon. Zo niet, dan geloof ik niet dat ik me op de weg wil begeven als jij rondrijdt...
Met citaat reageren
Oud 17-09-2007, 19:09
Martine1986
Martine1986 is offline
Heb afgelopen zaterdag mijn eerste rijles gehad, vond het echt leuk Ik had wel verwacht dat je in de eerste les al wat meer zou doen dan alleen sturen (ook nav wat ik van anderen heb gehoord), maar vond het eigenlijk wel fijn zo.
Nu moet ik voor de volgende les (zaterdag weer) beslissen of ik RIS wil of "gewone" lessen, ik heb al wel wat gezocht op internet, en wat mensen erover gesproken, maar ik word er niet veel wijzer van. Wat denken jullie? (en belangrijker, waarom!)
Oud 17-09-2007, 20:36
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
Heb afgelopen zaterdag mijn eerste rijles gehad, vond het echt leuk Ik had wel verwacht dat je in de eerste les al wat meer zou doen dan alleen sturen (ook nav wat ik van anderen heb gehoord), maar vond het eigenlijk wel fijn zo.
Nu moet ik voor de volgende les (zaterdag weer) beslissen of ik RIS wil of "gewone" lessen, ik heb al wel wat gezocht op internet, en wat mensen erover gesproken, maar ik word er niet veel wijzer van. Wat denken jullie? (en belangrijker, waarom!)
Ik zou gewoon een startpakket nemen, als je rijschool die mogelijkheid biedt. Bij mij hield dat een pakket van 20 lessen in, inclusief TTT en 1 praktijkexamen.
Als je dat hebt afgerond, kijken ze naar welk finishpakket je nodig hebt. (10 lessen, 20 lessen,.....)
Ik vind het wel een fijne manier
Met citaat reageren
Oud 17-09-2007, 20:49
unkki
unkki is offline
Citaat:
Verstandig.

@ unkki: 19 rijlessen is echt wonderbaarlijk, dan was je vast al ervaren voor je aan de lessen begon. Zo niet, dan geloof ik niet dat ik me op de weg wil begeven als jij rondrijdt...
Ach, de één leert sneller dan de ander...
Met citaat reageren
Oud 17-09-2007, 20:50
Hakuna
Hakuna is offline
Ik vrees dat ik toch naar een andere rijschool moet gaan overstappen, ben net terug van de theorie en de eigenaar van mijn rijschool weigerd absoluut een examen aan te vragen ook al heb ik meer lessen genomen, zodra ik de theorie binnen heb ga ik toch serieus overwegen naar een andere rijschool, de inmiddels gedane lessen beschouw ik toch als basis waar ik dan verder mee wil. Bij een andere rijschool vraag ik meteen een examen aan en zal ik tussentijds nog lessen nemen, want ik wil niet meer eindeloos aan het lijntje worden gehouden door geen enkele rijschool!
Met citaat reageren
Oud 17-09-2007, 21:23
Balance
Balance is offline
Ik zou jou echt graag eens willen zien rijden. Gewoon omdat ik zo benieuwd ben of jij jezelf nou zo verkeerd in schat of dat het echt aan de rijschool ligt.
Oud 17-09-2007, 21:29
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Ik zou jou echt graag eens willen zien rijden. Gewoon omdat ik zo benieuwd ben of jij jezelf nou zo verkeerd in schat of dat het echt aan de rijschool ligt.

Ik denk het eerste, aangezien Cornel bij zijn vorige rijschool ook geen rijbewijs heeft kunnen halen. Dat bedoel ik verder niet lullig of wat dan ook, maar er zijn nu eenmaal mensen die niet geschikt zijn voor het halen van een rijbewijs. Zelf ben ik ook niet zo'n enorm talent trouwens
Oud 17-09-2007, 22:33
TopDrop
TopDrop is offline
Ik mag volgende week dinsdag weer Vrijdag 2 lesjes, (precies door een college en een practicum heen ), maandag 2 lesjes, en dinsdag nog 1 lesje voor mijn praktijk. Ik ben totaal niet zenuwachtig. Als ik nu de niet-aanwezig-zijnde-fietsers goed in de gaten hou, komt het helemaal goed
Oud 18-09-2007, 08:31
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
Ach, de één leert sneller dan de ander...
Ja, en de ene rijschool is ook beter dan de andere..
Serieus, als jij -totaal onervaren- aan rijlessen begint, ga je mij niet wijsmaken dat je na 19 lessen werkelijk álles perfect onder de knie hebt. Echt niet.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2007, 08:43
luchtballon
luchtballon is offline
Ik heb straks rijexamen!
Gister ging het kut. En vannacht brak in mn lens, en nou moet ik *ergens* een vervangende lens vandaan halen en zorgen dat ik nog steeds nummerborden kan lezen. Hmm, begint goed
Oud 18-09-2007, 09:05
Verwijderd
Citaat:
Ja, en de ene rijschool is ook beter dan de andere..
Serieus, als jij -totaal onervaren- aan rijlessen begint, ga je mij niet wijsmaken dat je na 19 lessen werkelijk álles perfect onder de knie hebt. Echt niet.
Onzin. Ik heb nu 13 lessen (ligt er ook aan of je lessen van een uur of langer hebt natuurlijk) gehad en het enige wat nog voor het examen moet gebeuren is de puntjes op de i zetten.

Luchtballon, succes!
Met citaat reageren
Oud 18-09-2007, 09:24
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
Onzin. Ik heb nu 13 lessen (ligt er ook aan of je lessen van een uur of langer hebt natuurlijk) gehad en het enige wat nog voor het examen moet gebeuren is de puntjes op de i zetten.

Luchtballon, succes!
Ik had het wel over lessen van 50 minuten eigenlijk..
Met citaat reageren
Oud 18-09-2007, 09:29
Verwijderd
Ik heb 4 lessen van anderhalf uur gehad en de rest van een uur.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2007, 09:36
)Vampje(
)Vampje( is offline
Dan vind ik dat je het snel doet.
Bij ons ligt het gemiddelde op 55 lessen van 50 minuten. Ik schrok me kapot toen ik het hoorde, maar het schijnt toch zo te zijn, ivm alle nieuwe regeltjes die erbij zijn gekomen.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2007, 10:22
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Dan vind ik dat je het snel doet.
Bij ons ligt het gemiddelde op 55 lessen van 50 minuten. Ik schrok me kapot toen ik het hoorde, maar het schijnt toch zo te zijn, ivm alle nieuwe regeltjes die erbij zijn gekomen.
En wat zijn die nieuwe regeltjes dan volgens jou? Ik weet wel dat rijscholen de laatste jaren terughoudender zijn geworden met het (voortijdig) aanvragen van praktijk examens omdat dit anders te veel (negative) invloed zou hebben op het slagingspercentage die het CBR op hun website publiceerd, en daar zijn veel rijscholen niet blij mee omdat deze gegevens aanvankeljk alleen voor de rijscholen zelf beschikaar was!
Met citaat reageren
Oud 18-09-2007, 11:31
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Verstandig.

Ken iemand die na 10 lessen al af mocht rijden en in 1 keer slaagde
Oud 18-09-2007, 11:38
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
En wat zijn die nieuwe regeltjes dan volgens jou?
Ooit gehoord van het nieuwe rijden?
En feit is dat er de laatste jaren veel nieuwe situaties bij zijn gekomen waar mensen die hun rijbewijs al langer hebben nog nooit van hebben gehoord.
(kunstmatige middenberm, turborotondes...)
Met citaat reageren
Oud 18-09-2007, 11:54
luchtballon
luchtballon is offline
tnx poggy! nog 2 uur..

oh, nog dingen die teveel mensen bij hun examen ineens vergeten die heel erg van belang zijn?
Oud 18-09-2007, 13:06
Verwijderd
Citaat:
En feit is dat er de laatste jaren veel nieuwe situaties bij zijn gekomen waar mensen die hun rijbewijs al langer hebben nog nooit van hebben gehoord.
Vergeet ook de Rijopleiding In Stappen-methodiek niet. Die wil er ook wel voor zorgen dat mensen gemiddeld meer lessen nodig hebben.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2007, 13:46
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Vergeet ook de Rijopleiding In Stappen-methodiek niet. Die wil er ook wel voor zorgen dat mensen gemiddeld meer lessen nodig hebben.
Al die nieuwe lesmethodes (RIS, 10 daagse lessen, traningskampen ed) dat is wat de rijscholen allemaal zelf verzinnen (= commercie). het CBR rept er zelf met geen woord over op hun website en geeft meestal het advies om gewoon losse rijlessen op pakket rijlessen (= iets voordeliger) Maar de leerling moet niet verwachten dat hij/zij met zo'n rijles pakket ook daadwerkelijk voor 100% slaagd!
Met citaat reageren
Oud 18-09-2007, 14:06
Verwijderd
Citaat:
Al die nieuwe lesmethodes (RIS, 10 daagse lessen, traningskampen ed) dat is wat de rijscholen allemaal zelf verzinnen (= commercie). het CBR rept er zelf met geen woord over op hun website en geeft meestal het advies om gewoon losse rijlessen op pakket rijlessen (= iets voordeliger) Maar de leerling moet niet verwachten dat hij/zij met zo'n rijles pakket ook daadwerkelijk voor 100% slaagd!
Euhm.

Citaat:
In de Rijopleiding in Stappen (RIS) leer je stap-voor-stap autorijden. Met deze moderne rijopleiding ben je beter voorbereid op deelname aan het verkeer! Op verzoek van de minister van Verkeer en Waterstaat verzorgt het CBR de landelijke invoering van de Rijopleiding in Stappen (RIS).
Ook noemen ze op hun site nog de voordelen boven een gewone opleiding. Ik denk trouwens dat het vooral geschikt is voor mensen die moeite hebben met auto rijden.
slaagt.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2007, 14:25
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:

Ik denk trouwens dat het vooral geschikt is voor mensen die moeite hebben met auto rijden.
slaagt.
Heb met mijn instrukteur besproken indien ik na 1 keer CBR gezakt te zijn ga proberen om vervroegd bij het BNOR te kunnen gaan, de instrukteur gaf eerlijk toe dat mijn rijnivo nauwelijks verbeterd is, soms rij ik vrij goed maar meestal zijn er momenten dat ik het gewoon niet meer aankan en de ene fout na de andere maak en in paniek raak, hij zij dat ik hiermee nooit kan slagen bij een gewoon CBR examen. Heb volgende week een afspraak met mijn huisarts om proberen met mijn angsten en falen een verklaring te krijgen om na de tweede keer naar het BNOR te kunnen gaan, helaas is dit voor mij het enigste redmiddel om nog uberhaupt het rijbewijs te kunnen halen. Mijn rijinstrukteur had nog nooit een leerling gehad die bij het BNOR moest afrijden, dan zou ik de eerste zijn.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2007, 14:58
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
Ik zou gewoon een startpakket nemen, als je rijschool die mogelijkheid biedt. Bij mij hield dat een pakket van 20 lessen in, inclusief TTT en 1 praktijkexamen.
Als je dat hebt afgerond, kijken ze naar welk finishpakket je nodig hebt. (10 lessen, 20 lessen,.....)
Ik vind het wel een fijne manier
maar dat heeft niets te maken met de keuze die ik moet maken ik kan altijd een pakket nemen als ik wil, onafhankelijk van of ik RIS of gewone lessen neem..
Oud 18-09-2007, 15:02
Verwijderd
Citaat:
En stoplichten met een rondje of met een pijl. Mijn vader wist dat niet en reed dus gewoon door groen en sloeg af terwijl het een rond stoplicht was... (de mensen tegenover hem hadden ook groen en voorrang want rechtdoorgaandverkeeropdezelfdewegenzo.)
Met citaat reageren
Oud 18-09-2007, 16:14
Verwijderd
Citaat:
Wat is een kunstmatige middenberm?
Met citaat reageren
Oud 18-09-2007, 17:14
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
(...) dat mijn rijnivo nauwelijks verbeterd is, soms rij ik vrij goed maar meestal zijn er momenten dat ik het gewoon niet meer aankan en de ene fout na de andere maak en in paniek raak, hij zij dat ik hiermee nooit kan slagen bij een gewoon CBR examen. Heb volgende week een afspraak met mijn huisarts om proberen met mijn angsten en falen een verklaring te krijgen om na de tweede keer naar het BNOR te kunnen gaan, helaas is dit voor mij het enigste redmiddel om nog uberhaupt het rijbewijs te kunnen halen.
Maar is het dan wel verstandig om je rijbewijs te willen hebben? Zolang je die panieksituaties nog niet (genoeg) onder controle hebt, is het gevaarlijk (voor jezelf, maar ook voor de medeweggebruikers).
Met citaat reageren
Oud 18-09-2007, 17:43
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
Zo'n groene streep in het midden van de weg, tussen de twee weghelften in.
Ik zag zoiets eens in Flevoland en vroeg me echt af wat het moest voorstellen. Maar na het leren van mijn theorie kwam ik erachter dat 't dus een kunstmatige middenberm is.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2007, 17:43
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
En stoplichten met een rondje of met een pijl. Mijn vader wist dat niet en reed dus gewoon door groen en sloeg af terwijl het een rond stoplicht was... (de mensen tegenover hem hadden ook groen en voorrang want rechtdoorgaandverkeeropdezelfdewegenzo.)
Haha, lol
Met citaat reageren
Oud 18-09-2007, 17:57
Verwijderd
Is het belangrijk dat een rijschool bij de BOVAG aangesloten is, of zijn de rijscholen die op de website van het CBR staan ook allemaal goed?
Met citaat reageren
Oud 18-09-2007, 18:20
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Maar is het dan wel verstandig om je rijbewijs te willen hebben? Zolang je die panieksituaties nog niet (genoeg) onder controle hebt, is het gevaarlijk (voor jezelf, maar ook voor de medeweggebruikers).
Zal het komende week met mijn huisarts bespreken en donderdag as met mijn rijinstrukteur, mijn huisarts heeft ook veel geregeld toen ik in de wajong/wao uitkering kwam. Omdat ik pas met rijlessen bezig ben is het nu al voorbarig om al meteen te zeggen dat ik maar nooit meer aan het rijbewijs moet beginnen. Die paniek/schrikreactie heb ik altijd veel last van gehad zowel met omgang met mensen alsook bij het besturen van voertuigen. Een van de redenen waarom ik pas met 18 jaar heb leren fietsen.
Ik ben nog nooit ergens voor geslaagd (school, diploma, relaties, werk ed) daarom wil mijn rijbewijs toch één keer in mijn leven gehaald hebben al is het maar via het BNOR examen, moet toch ergens beginnen! Alleen de eigenaar van de rijschool wil geen examen aanvragen omdat hij bang is dat zijn slagingspecentage in gevaar zou komen als ik zakt voor het CBR examen, helaas moet ik minstens één keer een CBR examen gedaan hebben om vervroegd (met dokersverklaring) een BNOR te kunnen doen anders moet ik eerst 4 keer een CBR examen doen.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2007, 19:33
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
Zal het komende week met mijn huisarts bespreken en donderdag as met mijn rijinstrukteur, mijn huisarts heeft ook veel geregeld toen ik in de wajong/wao uitkering kwam. Omdat ik pas met rijlessen bezig ben is het nu al voorbarig om al meteen te zeggen dat ik maar nooit meer aan het rijbewijs moet beginnen. Die paniek/schrikreactie heb ik altijd veel last van gehad zowel met omgang met mensen alsook bij het besturen van voertuigen. Een van de redenen waarom ik pas met 18 jaar heb leren fietsen.
Ik ben nog nooit ergens voor geslaagd (school, diploma, relaties, werk ed) daarom wil mijn rijbewijs toch één keer in mijn leven gehaald hebben al is het maar via het BNOR examen, moet toch ergens beginnen! Alleen de eigenaar van de rijschool wil geen examen aanvragen omdat hij bang is dat zijn slagingspecentage in gevaar zou komen als ik zakt voor het CBR examen, helaas moet ik minstens één keer een CBR examen gedaan hebben om vervroegd (met dokersverklaring) een BNOR te kunnen doen anders moet ik eerst 4 keer een CBR examen doen.
Ik wens je in ieder geval veel succes, want als ik dit zo lees heb je het echt wel een keer verdiend nu.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2007, 19:38
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Ik wens je in ieder geval veel succes, want als ik dit zo lees heb je het echt wel een keer verdiend nu.
Dank je, wordt zeker nog vervolgd.

Maar eerst die theorie halen de 27 september as.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2007, 19:40
)Vampje(
)Vampje( is offline
Succes alvast!
Met citaat reageren
Oud 19-09-2007, 10:11
luchtballon
luchtballon is offline
Ik ben gezakt.
Op binnenbuitendodehoek uiteraard. En ik wist dat ik daarop moest letten dus is een beetje dom van mezelf. Deed het de laatste lessen steeds te slordig.
En ik zag het bord einde bebouwde kom niet, en ik liet de auto afslaan omdat ik vergat dattie in de 2 stond. Maar dat maakt op zich niet zoveel uit, als dat eht enige was geweest.
Naja, in iedergeval vond ik het wel terecht, ik vond het ook niet goed genoeg. Hij zei wel dat ik er dicht bij zat, en ik ben er van overtuigd dat ik het wel kan.

Nou weer 6 lessen en dan herexamen, zo snel mogelijk.
Oud 19-09-2007, 10:13
luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
Mijn vader was er ook van overtuigd dat dat willekeurig was met rondje of pijl. (en geloofde mij niet ) Maar hij wist gelukkig wel dat je soms moet wachten op rechtdoorgaande mensen...
Oud 19-09-2007, 11:41
Verwijderd
Citaat:
Mijn vader was er ook van overtuigd dat dat willekeurig was met rondje of pijl. (en geloofde mij niet ) Maar hij wist gelukkig wel dat je soms moet wachten op rechtdoorgaande mensen...
Mijn vader geloofde me wel, maar toen ik zei 'nou herhaal het eens in je eigen woorden' werd ie boos alsof ze niet tegen kritiek kunnen, haha.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2007, 11:48
Verwijderd
Citaat:
Ik ben gezakt.
Bummer.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2007, 11:55
Verwijderd
Citaat:

Het groen gespoten stuk asfalt gaat door voor middenberm. Meestal zijn ze echter ook wel verhoogd.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2007, 12:21
Balance
Balance is offline
Citaat:
Ik ben gezakt.
Op binnenbuitendodehoek uiteraard. En ik wist dat ik daarop moest letten dus is een beetje dom van mezelf. Deed het de laatste lessen steeds te slordig.
En ik zag het bord einde bebouwde kom niet, en ik liet de auto afslaan omdat ik vergat dattie in de 2 stond. Maar dat maakt op zich niet zoveel uit, als dat eht enige was geweest.
Naja, in iedergeval vond ik het wel terecht, ik vond het ook niet goed genoeg. Hij zei wel dat ik er dicht bij zat, en ik ben er van overtuigd dat ik het wel kan.

Nou weer 6 lessen en dan herexamen, zo snel mogelijk.
Flink balen, maar knap dat je zo kritisch over jezelf kan zijn. Een van de weinige mensen die ik zichzelf de schuld hoor geven ipv de examinator
Heel veel succes met je herexamen. In die 6 lessen maar even flink oefenen op het kijken!
Oud 19-09-2007, 12:44
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Ik ben gezakt.
Op binnenbuitendodehoek uiteraard. En ik wist dat ik daarop moest letten dus is een beetje dom van mezelf.
Hier ben ik zelf ook al 2 keer op gezakt, en niet alleen daarop hoor!

Op een afslaande motor zul je niet gauw zakken, tenzij dat midden op een kruising oid gebeurd en je met hinder voor het andere verkeer deze weer moeilijk gestart krijgt dan wordt het wel als een slordige fout gezien.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2007, 13:57
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]

Het groen gespoten stuk asfalt gaat door voor middenberm. Meestal zijn ze echter ook wel verhoogd.
Dit ben ik echt nog nooit tegengekomen.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2007, 14:06
Verwijderd
In de randstad zie je ze wel. Maar niet echt vaak ofzo.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2007, 18:19
Verwijderd
Citaat:
Is het belangrijk dat een rijschool bij de BOVAG aangesloten is, of zijn de rijscholen die op de website van het CBR staan ook allemaal goed?
Met citaat reageren
Oud 19-09-2007, 18:48
Verwijderd

Ik zou altijd kiezen voor een rijschool die bij de BOVAG is aangesloten.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2007, 21:01
Verwijderd
Okee, dat maakt de keuze al makkelijker.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2007, 21:36
Lethe
Lethe is offline
Jee wat baal ik zeg! Ik heb in de zomervakantie bij de anwb een intest gedaan en daaruit bleek dat ik nog 27 lessen nodig had voor het praktijkexamen (ik had toen al 11 lessen gehad bij een slechte rijschool). Ik wilde bij de anwb zo'n tiendaagse cursus doen, maar omdat dat al vol zat heb ik besloten een andere rijschool te gaan zoeken. Bij de anwb word je niet opgehaald namelijk. Voor 10 dagen vind ik dat niet erg, maar wel als het voor een langere periode is.
Nu rij ik dus bij een andere rijschool en heb daar 25 lessen van een uur gehad. En nu heeft die rij-instructeur gezegd dat ik nog 15 uur les nodig heb En de aankomende drie weken zit hij al helemaal vol, dus kan ik geen les krijgen. Ik dacht bijna op te mogen voor mijn praktijkexamen en nu gaat het nog zo'n 4 maanden duren voordat hij het aan gaat vragen. Ik wil mijn rijbewijs
Oud 19-09-2007, 21:54
foreverfan
foreverfan is offline
hoi allure doordat je 3 weken geen les hebt gaat het alleen maar langer duren, misschien kun je in de tussentijd bij een andere rijschool wat lesjes nemen?
Met citaat reageren
Oud 19-09-2007, 21:56
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Ik wilde bij de anwb zo'n tiendaagse cursus doen, maar omdat dat al vol zat heb ik besloten een andere rijschool te gaan zoeken. Bij de anwb word je niet opgehaald namelijk.
Nu rij ik dus bij een andere rijschool en heb daar 25 lessen van een uur gehad. En nu heeft die rij-instructeur gezegd dat ik nog 15 uur les nodig heb En de aankomende drie weken zit hij al helemaal vol, dus kan ik geen les krijgen. Ik dacht bijna op te mogen voor mijn praktijkexamen en nu gaat het nog zo'n 4 maanden duren voordat hij het aan gaat vragen.
Al die 10 daagse rijopleidingen is maar bull shit, neem gewoon losse rijlessen en indien je rijschool telkens vol zit zou ik een rijschool kiezen waar je minstens iedere week 1 tot 2 lessen kan nemen, ik heb momenteel een vaste instrukteur en kan na een rijles meteen en nieuwe datum plannen zoals ik dat wil en ik heb het geluk dat ik eigenlijk iedere dag kan lessen, als het maar smiddags is ivm opstaan (ben namelijk geen ochtend mens )
Kon zelfs het tijdstip van mijn theorie examen kiezen, en dat wordt 15:00 uur op 27 september as.
Citaat:
Ik wil mijn rijbewijs
Ik ook, wie nou niet!
Met citaat reageren
Oud 19-09-2007, 22:04
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
hoi allure doordat je 3 weken geen les hebt gaat het alleen maar langer duren, misschien kun je in de tussentijd bij een andere rijschool wat lesjes nemen?
Ze zou zelf nog kunnen overwegen om bij een andere rijschool al een examen aan te vragen, met name de (grotere) rijscholen hebben vaak examen datums vrij die je meteen kunt nemen en tussentijds lessen bij die nieuwe rijschool zodat je aan de 'nieuwe' auto kunt wennen. Zodra ik mijn theorie binnen heb, en weer nieuw geld krijg ga ik toch serieus overwegen bij een andere rijschool een eerste CBR examen te doen, en daar heeft mijn huidige rijschool niks over te zeggen of ik een examen elders doe, immers het slagingspercentage van mijn huidige rijschool komt niet in het gedrang en ze komen ook niet te weten dat ik al examen gedaan heb (pas als ik bij hun een herexamen zou aanvragen)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten