Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-09-2007, 22:46
Verwijderd
Citaat:
Het is wel waar. Nederland heeft maar 16,5 miljoen inwoners, dus er zijn ruim 6 miljard buitenlanders. Als je er vanuit gaat dat problemen evenredig zijn verdeeld over de wereldbevolking, dan worden de meeste problemen veroorzaakt door buitenlanders.
Waarom denk je dat ik domme mensen zeg?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-09-2007, 22:47
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Omdat jij hem ook snapte
Oud 17-09-2007, 22:47
Verwijderd
Citaat:
Ik dacht dat je doelde op die "omfg racist!!111" mensen.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2007, 22:48
Verwijderd
Citaat:
Ik dacht dat je doelde op die "omfg racist!!111" mensen.
Ja. Daar doelde ik ook op. En topdrop ook. Zodat hij dan snel kon zeggen wat jij net zei.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2007, 22:50
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Ja. Daar doelde ik ook op. En topdrop ook. Zodat hij dan snel kon zeggen wat jij net zei.
Oud 17-09-2007, 22:50
Verwijderd
Citaat:
(hoeveel grote vrouwelijke kunstenaars zijn er?)
Dat heeft denk ik meer te maken met wat je zei over intelligentie - vrouwen hebben er gemiddeld genomen denk ik meer oog voor dan mannen (kijk maar op kunstacademies of in de ledenbestanden van bibliotheken of de bezoekers van theaters), maar bij de mannen vind je de uitschieters, en dus ook de grote namen.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2007, 22:51
Verwijderd
Citaat:
Dat heeft denk ik meer te maken met wat je zei over intelligentie - vrouwen hebben er gemiddeld genomen denk ik meer oog voor dan mannen (kijk maar op kunstacademies of in de ledenbestanden van bibliotheken of de bezoekers van theaters), maar bij de mannen vind je de uitschieters, en dus ook de grote namen.
Hmm, zou kunnen. Het valt mij trouwens ook op dat vrouwen vaak een voorliefde hebben voor kitsch en mainstream kunst. Maar goed, dat geldt ook wel voor de meeste mannen.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2007, 22:52
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 17-09-2007, 22:53
El Chupacabras
El Chupacabras is offline
Citaat:
Hmm, zou kunnen. Het valt mij trouwens ook op dat vrouwen vaak een voorliefde hebben voor kitsch en mainstream kunst. Maar goed, dat geldt ook wel voor de meeste mannen.
Zegt onze Rembrandt zelf
Oud 17-09-2007, 22:54
Verwijderd
Citaat:
In z'n algemeenheid heeft men een voorkeur voor mainstreamkunst, anders was het niet mainstream. Duh, Kazet
Met citaat reageren
Oud 17-09-2007, 22:55
TopDrop
TopDrop is offline
Ik ga naar bed! Slaap lekker allemaal
Oud 17-09-2007, 22:55
Verwijderd
Citaat:
In z'n algemeenheid heeft men een voorkeur voor mainstreamkunst, anders was het niet mainstream. Duh, Kazet
Ja, maar vrouwen meer dan mannen. Dat bedoel ik.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2007, 22:58
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar vrouwen meer dan mannen. Dat bedoel ik.
Hm, dat weet ik niet, maar ik ken(de) dan vooral ook mensen die óf uberhaupt weinig met beeldende kunst hebben, óf naar de kunstacademie gaan/gingen en dus per definitie verder kijken dan alleen mainstream.

Wat literatuur betreft zie ik in ieder geval geen verschil tussen de geslachten, maar wederom zit ik natuurlijk wel in een wereldje waarin je daar eigenlijk niet mee weg kunt komen.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2007, 22:58
Verwijderd
Citaat:
Ik ga naar bed! Slaap lekker allemaal
Net als ik je wil gaan pm'en Slaap lekker!
Met citaat reageren
Oud 17-09-2007, 22:59
TopDrop
TopDrop is offline
Ik wil mijn naar bed gaan nog wel even uitstellen als je me nu gaat pm'en
Oud 17-09-2007, 23:00
Verwijderd
Citaat:
Hm, dat weet ik niet, maar ik ken(de) dan vooral ook mensen die óf uberhaupt weinig met beeldende kunst hebben, óf naar de kunstacademie gaan/gingen en dus per definitie verder kijken dan alleen mainstream.

Wat literatuur betreft zie ik in ieder geval geen verschil tussen de geslachten, maar wederom zit ik natuurlijk wel in een wereldje waarin je daar eigenlijk niet mee weg kunt komen.
Bij metalconcerten zie ik 90% mannen. Maar dat zal ook veel te maken hebben met het imago.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2007, 07:08
Verwijderd
Citaat:
Bij metalconcerten zie ik 90% mannen. Maar dat zal ook veel te maken hebben met het imago.
Ik dacht dat je het had over kunst
Met citaat reageren
Oud 18-09-2007, 09:56
Verwijderd
Citaat:
Ik dacht dat je het had over kunst
Muziek is geen kunst?
Met citaat reageren
Oud 18-09-2007, 12:26
Verwijderd
Citaat:
Muziek is geen kunst?
Muziek in het algemeen wel. Metal? Zou ik eerder onder kitsch scharen, net zoals vrijwel alle andere populaire muziek. Formule-werk, allemaal
Met citaat reageren
Oud 18-09-2007, 12:32
PixelDansje
PixelDansje is offline
Citaat:
Vrouwen hebben geen gevoel voor kunst. (hoeveel grote vrouwelijke kunstenaars zijn er?)

Het gemiddelde IQ op Onzin is lager dan op De Kantine.
Dat is onzin, de grooste kunstenaren zijn dode kunstenaren en vroeger waren er bijna geen vrouwen die beroemd en bekend waren. De meeste grote denkers zijn ook mannen. Dat is omdat die mensen van vroeger zijn en vroeger geen emancipatie was.

Het gemiddelde IQ is niet lager op onzin, maar het gemiddelde gesprek is oppervlakkiger, dat zegt niets over iemands IQ
Oud 18-09-2007, 12:37
PixelDansje
PixelDansje is offline
truowens ik ben het wel een beetje met fizzle eens. Vlakbij mijn huis is een weg die vaak wordt gebruikt als route naar Zandvoort. Als ik daar oversteek is ongeveer (in de zomer) 1 op de 6 auto's een duitse auto, toch gebeurt het vaker dat een Duitse auto mij voorlaat dan een Nederlandse. Terwijl er veel meer Nederlandse auto's zijn.

Iemand heeft het voor een pws getest en het kwam vaker voor.
Oud 18-09-2007, 13:02
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dat is onzin, de grooste kunstenaren zijn dode kunstenaren en vroeger waren er bijna geen vrouwen die beroemd en bekend waren. De meeste grote denkers zijn ook mannen. Dat is omdat die mensen van vroeger zijn en vroeger geen emancipatie was.
Los van je formulering heb je wel een punt, maar nu hebben vrouwen in de westerse wereld toch meestal dezelfde mogelijkheden als mannen als het op een carriere in de kunstwereld aankomt. Sterker nog, het is voor vrouwen gemakkelijker een boek uitgegeven te krijgen, want de meeste uitgevers zijn heteroseksuele mannen. Toch zijn er veel minder grote vrouwelijke schrijvers dan mannelijke, en dat geldt ook voor de andere kunstdisciplines.
Oud 18-09-2007, 13:07
Magican
Magican is offline
Vrouwen zijn minder grappig dan mannen.
Oud 18-09-2007, 13:42
Verwijderd
Citaat:
Vrouwen zijn minder grappig dan mannen.
Klopt.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2007, 13:45
PixelDansje
PixelDansje is offline
Citaat:
Los van je formulering heb je wel een punt, maar nu hebben vrouwen in de westerse wereld toch meestal dezelfde mogelijkheden als mannen als het op een carriere in de kunstwereld aankomt. Sterker nog, het is voor vrouwen gemakkelijker een boek uitgegeven te krijgen, want de meeste uitgevers zijn heteroseksuele mannen. Toch zijn er veel minder grote vrouwelijke schrijvers dan mannelijke, en dat geldt ook voor de andere kunstdisciplines.
Daar was onderzoek naar gedaan tcoh?tegen de tijd dat vrouwen de kans krijgen om goede cariere te maken blijven ze liever thuis voor de kinderen.
Oud 18-09-2007, 13:59
Uice
Uice is offline
Citaat:
Daar was onderzoek naar gedaan tcoh?tegen de tijd dat vrouwen de kans krijgen om goede cariere te maken blijven ze liever thuis voor de kinderen.
Onzin. Vrouwen hebben in de kunstwereld constant de kans om carriere te maken. Als je achttien en lekker bent heb je zo een boek uitgegeven, of je kunt schrijven of niet. Het gaat vooral om netwerken, en daar zijn aantrekkelijke vrouwen beter in dan mannen.
Oud 18-09-2007, 14:02
Verwijderd
Citaat:
Vrouwen hebben geen gevoel voor kunst.
Oh, shut up.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2007, 14:09
PixelDansje
PixelDansje is offline
Citaat:
Onzin. Vrouwen hebben in de kunstwereld constant de kans om carriere te maken. Als je achttien en lekker bent heb je zo een boek uitgegeven, of je kunt schrijven of niet. Het gaat vooral om netwerken, en daar zijn aantrekkelijke vrouwen beter in dan mannen.
jij bent zo raar
Oud 18-09-2007, 14:52
Uice
Uice is offline
Citaat:
jij bent zo raar
Hoezo? Denk je soms dat http://www.renskedegreef.nl haar boekjes ook uit zou kunnen geven als ze een jongen of een lelijk dik meisje was?
Oud 18-09-2007, 14:56
Verwijderd
Citaat:
Hoezo? Denk je soms dat http://www.renskedegreef.nl haar boekjes ook uit zou kunnen geven als ze een jongen of een lelijk dik meisje was?
maar ze IS lelijk!
Met citaat reageren
Oud 18-09-2007, 14:59
El Chupacabras
Citaat:
maar ze IS lelijk!
Ze is te doen hoor!
Oud 18-09-2007, 15:05
Verwijderd
Citaat:
Nee, dan Kluun. Dat netwerken is echt onzin, dat kun je ongeacht geslacht prima tegenwoordig.

Bovendien ging het om goede kunstenaars, niet om of je wel of niet een boek op de plank kunt krijgen.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2007, 15:06
Verwijderd
Bovendien ging het over of vrouwen gevoel hebben voor kunst, niet of ze grote tieten hebben waarmee ze hun 'kunst' al dan niet aan de man kunnen brengen.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2007, 15:08
El Chupacabras
Vrouwen en kunst
Vrouwen en wetenschap
Oud 18-09-2007, 15:08
Verwijderd
Citaat:
Vrouwen en kunst
Vrouwen en wetenschap
Citaat:
Oh, shut up.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2007, 15:10
Verwijderd
Citaat:
Ik heb haar geïnterviewd bij haar thuis
Met citaat reageren
Oud 18-09-2007, 15:11
Verwijderd
Citaat:
Ik heb haar geïnterviewd bij haar thuis
das wel cool. maar ze lijkt me zo'n gore slet en gewoon... dom.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2007, 15:12
Uice
Uice is offline
Citaat:
Nee, dan Kluun. Dat netwerken is echt onzin, dat kun je ongeacht geslacht prima tegenwoordig.
Ik ben ervan overtuigd dat een knappe vrouw eerder een boek van dezelfde kwaliteit gepubliceerd krijgt dan een lelijke man.

Citaat:
Bovendien ging het om goede kunstenaars, niet om of je wel of niet een boek op de plank kunt krijgen.
Het ging erom dat Pixeldansje beweerde dat er zo weinig vrouwelijke kunstenaars zijn wegens gebrek aan emancipatie en omdat vrouwen niet de kans krijgen carriere te maken. Dat is onzin.
Oud 18-09-2007, 15:12
Uice
Uice is offline
Citaat:
Niets mis met sletterigheid. Ze is vooral ongetalenteerd.
Oud 18-09-2007, 15:13
Verwijderd
Citaat:
Dat is een beetje haar alter-ego, in het echt is ze best normaal zei ze, en merkte ik.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2007, 15:13
Verwijderd
Citaat:
Nee.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2007, 15:14
Uice
Uice is offline
Jawel. Haar columns zijn saai en nietsig.
Verwijderd
Een willekeurig voorbeeld van een minder mooie vrouw met gevoel voor kunst:

Met citaat reageren
El Chupacabras
Citaat:
Ze heeft dus blijkbaar wel ergens talent, want ze kan dr zeut wel aan de man brengen.. Hoeveel bestsellers heb jij dan mr Soepertalent?
Oud 18-09-2007, 15:15
El Chupacabras
Citaat:

[afbeelding]
Ja die past ook echt in het rijtje rembrandt, van Gogh en da vinci me dunkt!
Verwijderd
Ik ken die hele Renske de Greef eigenlijk niet.
Ben ik nu een cultuurbarbaar?
Met citaat reageren
Uice
Uice is offline
Citaat:

[afbeelding]
Uiteraard zijn er altijd uitzonderingen, maar over het algemeen zijn er nu eenmaal meer grote mannelijke kunstenaars dan vrouwelijke. Dat kun je moeilijk ontkennen. Dat is verder niet erg, jullie kunnen bijvoorbeeld weer heel goed schoonmaken.
Oud 18-09-2007, 15:16
Verwijderd
Citaat:
Ja die past ook echt in het rijtje rembrandt, van Gogh en da vinci me dunkt!
Whahaha, wat een loos argument.
Alsof je in dat rijtje moet thuishoren om gevoel voor kunst (en talent) te hebben.
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
Ik ken die hele Renske de Greef eigenlijk niet.
Ben ik nu een cultuurbarbaar?
Nee.

Maar ze schrijft wel leuk. Ze heeft geschreven voor Spunk, weet niet of je dat kent? het gaat voornamelijk over seks allemaal.
Met citaat reageren
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ze heeft dus blijkbaar wel ergens talent, want ze kan dr zeut wel aan de man brengen.. Hoeveel bestsellers heb jij dan mr Soepertalent?
Ik neem aan dat je zelf wel begrijpt dat dit een klassiek voorbeeld is van lepra-argumentatie.
Reageren

Regels voor berichten