Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Kortom, eigenlijk woon je zo goed als gratis in geval van anti-kraak. Het enige wat je betaald zijn de onkosten die de eigenaar maakt om jou in dat pand te laten wonen. Kosten die bij normale huur nog bovenop het huurbedrag zouden komen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2) De eigenaar ontvangt niks voor anti-kraak, hij moet er zelfs voor betalen om anderen in zijn pand te laten wonen. Het anti-kraak bedrijf ontvangt dus zowel van de eigenaar als van de anti-kraakwacht een X bedrag. Daarbij gaan er genoeg speculaties (ik noem het bewust zo) rond over anti-kraak bedrijven, criminaliteit, witwassen en onroerend goed. En als men dan vervolgens ook nog op de website gaat adverteren dat ze knokploegen achter de hand hebben voor het geval je pand onverhoopt toch wordt gekraakt, vraag ik me werkelijk af waar het heen gaat en waar het om draait bij deze anti-kraak-bedrijven. |
![]() |
||
Citaat:
Probeer anders zaken die niet verzonnen zijn door krakers en wel echt bestaan: http://www.anti-kraak.nl/Default.asp...ntialCompanies http://www.adhocbeheer.nl/home/?id=89 http://www.monsas.eu/facility/activiteiten.html http://www.hvbv.com/hvb/tijdelijk_be...emiddeling.php Hierin werd tevens jouw bewering weerlegd dat anti-kraak de eigenaar geld kost. Meerdere bedrijven bieden hun diensten kostenloos aan omdat de fractie aan huur die anti-krakers betalen de kosten volledig dekt.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Overigens zijn de bedragen voor antikraak woningen verschillend. En daar nog eens bij dat bepaalde antikraak verengingen belachelijk hoge kosten vragen om jezelf alleen al in te kunnen schrijven. En voor elke antikraak woning moet er betaald worden. Daarnaast maak je nog eens extra kosten als je weer na een korte tijd het huis uit moet. 1 a 2 keer kan je behappen maar op constante basis word het andere koek. |
![]() |
||
Citaat:
- Er zijn veel bijkomende kosten zoals het constante verhuizen als je minder geluk heb. - Je bent afhankelijk van de woningaanbod van een antikraak beweging met als zeer nadelig aspect dat je welleens de kans zou kunnen hebben dat je op straat staat met je huishouding. - je kan je nooit binden aan een plek(dus je moet er duidelijk voor geschikt zijn) etc etc |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als je de keuze maakt om anti-kraak te gaan wonen weet je dat je wat vaker dan gemiddeld zult verhuizen. Dan ben je gewoon dom bezig als je in het huis zelf grote bedragen gaat investeren. Investeer dan in losse vloer & wandkleden die je mee kan nemen. Verder zorgen dat je niet te veel grote meubels hebt, maar alles klein en handzaam houden. Dan heb je voor een verhuizing alleen een busje en een paar vrienden/familieleden nodig. Een busje huren kan al voor zo'n 60 a 70 euro per dag, dat lijkt me nog wel op te hoesten zo eens per half jaar. Belachelijke entree kosten, waar dan? Entree kosten zijn vaak gratis. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik weet niet precies hoe het hoe-en-wat van kraken juridisch ligt, maar ik meen me te herinneren dat als een pand een bepaalde tijd leegstaat én er geen concrete plannen mee zijn kraken toegestaan is.
Opzich vind ik het wel een goede zaak, gezien de woningnood in bepaalde steden, en daarbij is het denk ik ook een middel om de eigenaar 'scherp' te houden, dat 'ie het pand niet onnodig lang leeg laat staan. Daarnaast vind ik dat kraken géén vrijbrief is voor de krakers voor doe-maar-met-het-pand-wat-je-wilt. Maar ik weet niet of er 'gedragsregels' van krakers bestaan, eigenlijk... |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
In werkelijkheid komt het er echter op neer dat krakers niet snel vertrekken en daar na lang procederen in de regel grof geweld bij komt kijken. Panden blijven vaak volledig verwoest achter, en de dader ligt op het kerkhof. Citaat:
De enige mogelijke verdraaiing van beeldvorming is beweren dat dit niet zo is, en kraken iets positiefs is. Wil je hier tegen reageren, dan wijs ik overigens op het feit dat je ondanks vragen daar naar nog geen onderbouwing hebt gelevert in de vorm van voorbeelden van lieve krakers of andere zaken die bevestigen dat krakers normale mensen zijn.
||||
Citaat:
Niet alle krakers zijn zoals hierboven staat. Gast, praat eens met een, voordat je lulraak wat gaat verkondigen. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
De oplossing voor het woningtekort is overigens vrij simpel: domweg meer bouwen. Het is puur dankzij trage besluitvorming, grondspeculatie en juridische haarkloverij dat we überhaupt nog een woningentekort kennen. Voor die oplossing hoeven we op zich geen enkel bestaand pand aan te raken. Men moet alleen wel wíllen. Waarom zet je overigens een uitzondering, de normale kraker waarvan jij het bestaan claimt, zonder enige bronvermelding tegenover mijn eerdere post waarin ik aantoonde dat minimaal het overgrote merendeel van de krakers crimineel is, en ze allemaal schade veroorzaken aan de rechtmatige eigenaar? Je kunt tegenover een solide, met bronnen onderbouwde argumentatie niet zomaar onbewezen eigen meningen zetten.
||
![]() |
Citaat:
Ik ben namelijk erg benieuwd naar de bron van die 300 euro. De website van interveste vermeld immers dat er geen kosten zijn voor inschrijving als anti-kraakwacht. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Wat anti-kraak wonende mensen die ik ken moeten betalen doet me sterk twijfelen aan je verhaaltje. Ad Hoc laat je bijvoorbeeld voor € 165 per maand wonen in een kast van een villa.
||
Citaat:
En wat T_ID zei over nieuwbouwprojecten vertragen. In mijn stad is juist een nieuwbouwproject vertraagt omdat de bouworganisatie onder valse voorwendselen een kraakpand had ontruimt. Daarna bleek hij weinig bedoelingen te hebben met de grond en nu staat er midden in het centrum dus al 2 jaar een enorm stuk grond braak. Met uiteraard een heel mooi sjiek bouwbord waarop luxe appartementen worden beloofd. Laatst gewijzigd op 06-09-2007 om 17:15. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik wil best geloven dat een door mij gebruikte bron niet helemaal klopt, maar dan verwacht ik wel een onderbouwing. Jij wou een discussie. Een discussie kan alleen plaats vinden als partijen met onderbouwde argumenten komen. Nogmaals, kom eens met bronnen. Jij beweert iets. Onder andere dat Interveste 300 euri entreegeld vraagt. Vertel maar eens waar je dat gegeven vandaan hebt. |
![]() |
|
Dit was het enigste wat ik kon vinden:
'Wonen via BTB kost in de regel veel minder dan een reguliere huurwoning. Je betaald een maandelijkse vergoeding en éénmalig 15 euro inschrijfgeld en 50 euro contractskosten en 140 euro borg die uiteraard terugbetaald wordt mits je de woning teruggeeft zoals je hem hebt ontvangen. Je bent er in elk geval zeker van dat je bij ons veel goedkoper uit bent dat via een woningbouwvereniging of een verhuurder in de vrije sector. ' http://www.antikraak.nl/index1.htm |
Advertentie |
|
![]() |
||||
Citaat:
Ook contracten op basis van de leegstandswet in Amsterdam Oost die ik bij Ymere heb gezien gingen over een huur die niets voorstelde. Van € 85 tot € 130 voor woningen waarvoor normaal gesproken ruim € 500-700 moeten worden betaald. Dat is beter dan een pand te laten verwoesten door krakers waarna de corporatie minder geld heeft om nieuwe huurhuizen te bouwen. Da's best een kutte feitelijkheid voor sommige mensen om te accepteren, dat krakers eigenlijk slecht zijn voor iedereen behalve henzelf, en ze de problemen op de woningmarkt in stand houden. Citaat:
Citaat:
Het Ledig Erf in Utrecht is ook een goed voorbeeld. Een hoop politiek en juridisch geharrewar, terwijl er ondertussen op die lege ruimte en die ruïne al ruim 100-150 studentenkamers hadden kunnen staan, meer als ze echt de hoogte in gingen. Dat zou dus bijna een tiende van het totale tekort aan kamers in Utrecht (1900 volgens het Journaal van 4 september) oplossen.
|
ik vind het zo mooi dat kraken wordt goedgepraat door het te gaan vergelijken met de nadelen van anti-kraak
nieuwsflits, je zou ook gewoon een kamer kunnen huren. zoals normale mensen met een baan enzo doen. zoals de maatschappij werkt. je verdient geld, en dat geef je uit aan inwoning en eten enzo. Zal ik maar eens beginnen met de waarom liever geen anti-kraak vraag. Even op een rijtje, bij anti-kraak: - Mag de eigenaar op elk moment zomaar binnenlopen BRON? en zowieso, mag dat bij kraak dan niet? ik bedoel.. hij of zij blijft de eigenaar, toch? en die moet dus altijd gewoon ZIJN pand in kunnen... (ja ik doel er hiermee op dat hij of zij er vaak DOOR de krakers niet meer in kan) - Verliest men zijn huurrechten BRON? - Mag je enkel 5 mensen uitnodigen om in je woning je verjaardag te vieren BRON? - Mag je maar een klein deel van het gehele pand bewonen, oftewel er wordt enorm veel woonruimte verspild waar veel meer woningzoekenden zouden kunnen wonen. nog steeds een stukje beter dan 300 euro voor een kamer van 15 m2 betalen, niet? - Mogen er maar 2 mensen wonen in een gebouw wat zo'n 15 mensen kan huisvesten BRON? - Mag de eigenaar je er zomaar uitzetten op korte termijn zonder waarschuwing van vooraf BRON? (en vaak zijn er wel degelijk afspraken met de eigenaar/antikraak instantie over de minimale 'huur'periode.) - Kost wonen veel meer dan wanneer men gekraakt zou wonen voor een minder grote woonruimte. kost veel minder dan het normaal huren van een woonruimte. inderdaad, het is duurder dan stelen, en goedkoper dan normaal huren (en daarom zitten er ook minder voordelen aan anti-kraak) feit blijft, hoe je het ook (mbv de wet) wend of keert, als je kraakt, eigen je jezelf iets toe waar jij helemaal niets over te zeggen hebt. het is niet van jou, en puur en alleen omdat de ander er geen gebruik van maakt mag jij dat dus wel? ns wachten totdat jouw auto 'gekraakt' wordt.. maar ga vooral door... jullie krakers, en jullie alleen, zijn de reden waarom er anti-kraak is en moet zijn.
Laatst gewijzigd op 10-09-2007 om 07:45. Reden: edit |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
De kreet dan ga je maar werken gaat in veel gevallen niet op omdat er genoeg gevallen zijn die gewoon werken maar het niet meer kunnen rondbreien en de weg van de schuldhulpverlening niet kunnen vinden. Voor studenten die desondanks een part-time baan en studiefinanciering het niet kunnen rond breien is antikraak een aannemelijke keuze om te maken. Alleen daar zitten gewoon haken en ogen aan. Welke dat zijn wordt bepaald door ten eerste de wettelijke bepalingen die ik later zal toelichten en ten tweede ben je afhankelijk van de antikraak vereniging waar je als huurder ben aangesloten. Citaat:
De eigenaar behoud zo z'n pand zonder dat er een eventuele bestemmingsplan is ingediend bij de gemeente. De wakers cq huurders gaan een contract aan waarin wordt bepaald dat de huurder voor een bepaalde (korte) periode in dat pand mag zitten totdat de eigenaar de diensten niet meer nodig heeft. Wettelijk gezien zou je als huurder huurbescherming hebben maar contractueel is dat uitgesloten met overeenstemming van de waker. Bij kraken daarin tegen ligt het heel anders: een woning/pand die de wettelijke termijn van 1 jaar is verstreken en geen bestemmingsplan is ingediend bij de gemeente is dus vatbaar om gekraakt te worden. Let op: indien de eigenaar geen bestemming ervoor heeft. Indien het pand gekraakt verliest de eigenaar niet zijn eigendom, maar kan er niet in omdat er wettelijke verordeningen bepalen dat jij als eigenaar huisvredebreuk pleegt als je je pand probeert te benaderen. Bron? Gemeente Bij antikraak is dat laatste geval dus niet van toepassing Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bestemmingsplannen hoef je overigens nooit in te dienen. Bestemmingsplannen worden gemaakt door de overheid. Zorg dat je een beetje kennis van zaken hebt voordat je termen gaat gebruiken. Citaat:
Volgens jouw argumentatie zou ik huisvredebreak plegen wanneer een geveltoerist door het raam mijn kamer binnen komt, en ik hem er uit smijt. Besef wat voor onzin dat is. Citaat:
Zullen we maar uitgaan van het laatste dan? Daarnaast is "Bron: gemeente" geen geldige bronvermelding. Links, boeken, programma's, voetnoten, voorbeelden moeten we hebben..
||
![]() |
Citaat:
De door paragnount genoemde schuldenaar die net z'n huis uit gegooid is krijgt overigens zowieso geen anti-kraak contract. Das een veel te groot risico op uitwonen van het pand e.d. Verder zijn er wel genoeg normale mensen die anti-kraak wonen vanwege de lage kosten, vaak grote leefruimte en de kans op het wonen op unieke plekken ZONDER dat je daarme parasiteert op een andere particulier of de samenleving. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Praganonut, je lult. Ik heb via interveste gewoond en ik moest betalen:
35 - brandpakket 140 - borg 15 - inschrijfgeld 50 - contractskosten Ik tel misschien verkeerd, maar dat maakt geen 300. Met z'n allen waren we met 7 of 10 personen en we woonden in een villa die dat aankom, ieder had een kamer en dan was er een grote gaarkeuken en kleine woonkamer over. Echt, doe eens lief en lul niet zoveel bullshit. Je hebt geen "huurrechten" zoals in de wet, je hebt andere rechten omdat je geen huurder bent, je bewaakt eerder het pand. |
![]() |
||
Citaat:
Daarnaast is mijn stad, Alkmaar, de duurste studentstad gebleken. De gemiddelde huur is 400 euro voor een studentenkamer. Met uitwonende beurs krijg je 250 euro waarvan je je huur, levensonderhoud en school moet betalen. Ik zou dus niet eens mijn huur kunnen betalen. En nee, ik heb geen rijke verwennende ouders die alles voor mij betalen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Kraken is niet alleen goed omdat je niet anti-kraak zit. Het is ook goed omdat je er de huizenmarkt mee verbeterd. Je gaat mensen tegen die al 10 jaar halve straten leeg hebben staan om zo de verkoopprijs omhoog te krikken. Daarnaast woon je over het algemeen voor niks in een enorm luxe pand waar niemand wilt wonen omdat het pand veels te duur wordt aangeboden. Persoonlijk voer ik er ook actie mee, recentelijk is er een krantenbericht verschenen naar aanleiding van een in het oog vallende kraak waarin ik en mijn huisgenoten uitleggen waarom wij kraak zijn gaan wonen. Zo maken wij ook weer dingen duidelijk aan de bewoners van onze gemeente.
|
![]() |
|
![]() |
Met kraken zorg je er voor dat vernieuwings/renovatieprojecten juist veel langer duren. En daardoor de betreffende woonruimte veel langer niet beschikbaar is voor de woningmarkt.
Immers, om sloop/renovatievergunningen te krijgen moet eerst het oude pand complex leegstaan. Voordat alle oude bewoners een nieuwe woning hebben, dat duurt wel even. Als er dan in de tussentijd ook nog krakers in gaan zitten moeten er ook weer allerlei juridische procedures opgestart worden om die krakers er weer uit te trappen. Kortom: project ernstig vertraagd, kost klauwen met geld en de buurt is er doorgaans ook niet blij mee. |
![]() |
||||
Citaat:
Daarnaast moeten krakers vaak met geweld door de politie verdreven worden om ontwikkeling weer mogelijk te maken. Dit kost tijd, gemeensschapsgeld, mankracht bij de politie, en proceskosten voor de rechtmatige eigenaar. Allen schaarse goederen die we niet aan dergelijke figuren uit zouden moeten geven. Citaat:
Citaat:
Daarnaast is te koop staan iets anders dan leegstand. Bovendien ga ik ook jou een vraag stellen: Heb je een tv? Zo ja, staat die 24 uur per uur aan? Zo nee, mag ik die tv dan van je hebben? Indien je ja, nee, nee antwoordde kun je kraken niet verdedigen.
||
Citaat:
Ik kan trouwens niet eens schade aan mijn kraakpand aanrichten want het is een monument en als ik er ook maar iets aan verander wordt ik meteen voor de rechter gedaagd. Dus. Weer een vooroordeel uit de wereld. Een teevee is trouwens wat anders dan een huis. Wonen is een van de fundamentele rechten en behoeften van het leven. Een teevee bezitten is een secundaire behoefte. |
![]() |
|
nog steeds geen echte bronnen of iets.. maargoed.
leg mij eens uit waarom krakers dan over het algemeen zon slechte reputatie hebben? juist. ómdat ze de waarde van het pand verlagen (slopen cq schade toebrengen), ómdat ze er niet uit willen wanneer er tegen ze gezegd wordt dat ze op moeten rotten. ómdat ze eindeloos blijven procederen zodat ze er niet uit hoeven. als alle krakers binnen een uurtje hun spulletjes hadden gepakt en alles netjes en in goede staat achterlaten wanneer de desbetreffende eigenaar van het pand op de stoep staat, zeg ik, prima, kraak maar raak. helaas is dit dus in de praktijk zeker niet het geval. (ik ben trouwens wel fan van anti-kraak, vooral omdat het ANTI-kraak is..) en dat het voor studenten lastig is om een kamer te huren, ook nog eens tegen zulke belachelijke prijzen... tsja.. daar heb ik ook last van (nijmegen, 16,50 per m2).. daar heeft iedereen last van... het overgrote deel van de studenten heeft ook geen rijke papa en mama die geld toeschuiven. en een overgroot deel zal ook nog eens meer kwijt zijn aan huur dan dat het van de ib-groep krijgt. tsja helaas, niets aan te doen.. waar het om gaat is dat je gewoon een freeloader bent in een maatschappij die niet zo in elkaar zit en waarin dat niet gewaardeerd wordt. PS en ja, ookal heb ik nooit gekraakt, ik ken genoeg mensen die dit wel doen/hebben gedaan, en weet dus prima waar ik over praat.
||||
[QUOTE=Lotte;25984695]Bij ons worden de krakers er juist meteen uitgetrapt zodra de eigenaar enkel zegt iets te willen gaan ondernemen.
En terecht, het is ten slotte de eigenaar, terwijl de indringers exact dat zijn: indringers. Citaat:
Samenvattend kost bouwen en verbouwen tijd, veel tijd, hoofdzakelijk aan procedures, overleg, inzage, inspraak en eventueel procederen. Vind je dit, net als ik, een slechte ontwikkeling, en vind je dat bouwplannen sneller gerealiseerd moeten worden, stem dan VVD. Dat is tot nu toe de enige partij die de WRO en de erop gestoelde wetgeving wil versimpelen. Alle andere partijen hebben geen (werkbare) plannen om het woningtekort op te lossen. Citaat:
Je zou er uit moeten, juist omdat het een monument is. Wie weet blijkt namelijk over een maand dat je niet zo bonafide was al je beweerd, en er een monument de vernieling in is geholpen. Dat zou zonde zijn. Niemand kan dat voorspellen, dus is het beter het zekere voor het onzekere te nemen, en alle krakers er uit te zetten. Citaat:
Geef echter antwoord op de vraag, want een tv van iemand stelen is weinig anders dan een huis van iemand stelen. Heck, ik denk dat wie een huis steelt nog wel een slagje erger is dan een ordinaire dief, je ontzegt als kraker de gemeenschap immers de middelen tot een van de fundamentele rechten en behoeften van het leven. Je moet wel met een ijzersterke onderbouwing komen om een dergelijke roof te rechtvaardigen. Dus leg eens uit, waarom jij dat je huizen mag stelen, maar mag ik jouw tv niet stelen?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
eten en boodschappen kosten je 150, huur 200-400 (stad en grootte), collegegeld 150, en leven (uitgaan, leuke dingen doen etc) 100-200. ga jij mij niet vertellen dat iemand uit een gezin dat het niet breed heeft tegenwoordig in nederland niet kan studeren en op kamers gaan. dus, ja, hij mag denk ik wel zeggen dat ze niet wil huren, ipv, zoals ze zelf zegt, niet kan huren. (vind ik nog steeds dat de overheid iets aan die belachelijke prijzen moet doen.. max 15eu per m2. ofzo.. of meer bouwen) ow en dat gezeik over de vvd, gast.. dat heeft hier echt geen flikker mee te maken. en wat je zegt is ook nog eens belachelijke onzin. als je geen geld hebt ga je echt niet vvd stemmen. en 'het is niet aan jou om te zeggen wat een ander doet' is ook al zon goede.. geldt dat niet uhm, zegmaar voor iedereen? PROBEER iets nuttigs neer te typen, alsjeblieft.
Laatst gewijzigd op 21-09-2007 om 01:24. |
![]() |
||
Citaat:
(b) Tja, dat hij zegt wat hij wil, maar dat wil nog niet zeggen dat er veel van klopt. (c) dat moet je niet tegen mij maar tegen meneer vvd zelf zeggen.
|
Voor ieder die meer informatie wilt over kraken:
http://www.squat.net/nl/index.html http://squat.net/kraakhandleiding/ http://squat.net/studenten/nieuws.htm (studentenkraakspreekuur) |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
De Ronde Kamer [Vervolgverhaal] Eztherz | 0 | 21-03-2006 16:01 | |
Verhalen & Gedichten |
WEDSTRIJD-POLL: Predikt de waanzin en de zwartgalligheid! xineof | 231 | 22-01-2006 15:10 | |
Verhalen & Gedichten |
De visie en het visioen Reynaert | 3 | 06-01-2005 23:29 | |
Muziek |
De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!] Verwijderd | 12 | 01-04-2003 08:40 | |
ARTistiek |
Over de traan, de leugen en de waarheid (deel 2) Internationalist | 4 | 17-10-2001 15:07 | |
ARTistiek |
De Rots Hannibal | 11 | 21-09-2001 20:52 |