Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-09-2007, 18:21
RammsteinRulez
RammsteinRulez is offline
al zo lang als ik me kan herinneren schaft mijn tante huisdieren aan, die vervolgens weer "verdwijnen"

als kind geloofde ik haar verhalen, maar een jaar of 5 geleden vertelde ze stomdronken op een verjaardag dat ze haar twee honden die ze negen jaar geleden wegdeed niet bij mensen had gebracht, maar had vastgebonden aan een boom....

in het begin had ze bijv. een hond en een kat, en na een jaar waren die weer weg. ze waren naar een kennis of naar vrienden die graag een hondje of kat wilden, vertelde ze dan. ook met knaagdieren ging het zo. de ene maand kocht ze een cavia, de andere maand zat er in dat hok een konijn en was de cavia "bij een gezinnetje met kleine kinderen die toevallig langskwamen en hem zo leuk vonden"

de smoezen waarmee ze dieren wegdeed (om vervolgens andere dieren aan te schaffen) werden steeds vreemder
"mn vogel is weggevlogen" "die hond was erg ziek en heb ik moeten laten inslapen" "hij was vals" "ging niet met de poes samen" en dat soort vage smoezen

mn andere tante vertelde vorige maand dat ze alweer een hond weg ging doen, op marktplaats gezet. ik vind het erg triest hoe dit allemaal gaat, en vraag me serieus af wat er met al die beesten in de loop van de jaren is gebeurd.
moet ik dit aankaarten bij de dierenbescherming? begin me er tamelijk kwaad om te maken
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-09-2007, 18:29
Stefanie
Stefanie is offline
Zolang zij ze niet mishandelt of verwaarloost kan de dierenbescherming er niets mee doen. Dat betekent dat aan de boom vastbinden daar wel onder valt, maar dat moet je kunnen aantonen dat zij dat echt heeft gedaan. Misschien kun je zelf met en/of met een ouder iemand erover praten en uitleggen. Sommige mensen snappen dat soort dingen gewoon niet.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2007, 21:54
Poeperd
Poeperd is offline
Zo heb ik er eentje die ze alleen leuk vond zolang ze klein waren. Hoe ouder het beestje werd, hoe minder aandacht het kreeg en hoe meer het in een verdomhoekje werd gestopt. De hond mocht steeds minder en lag bijvoorbeeld uiteindelijk in de gang de hele dag vastgebonden aan de verwarming.

Geld mocht het natuurlijk ook niet kosten, dus als je dan Zebravinkjes neemt, hoeft daar natuurlijk geen zand op de bodem, kranten zijn ook wel goed. En natuurlijk kunnen tropische vogeltjes buiten staan in de winter, want binnen maakten ze teveel herrie. Allemaal van dat soort belachelijke dingen waar ik me enorm kwaad om kan maken.

In jouw geval weet ik alleen niet of je er iets aan kunt doen. Zoals al is gezegd, als je niet kan aantonen dat ze ze mishandelt, doe je er niets aan. Je kan haar er wel op aanspreken natuurlijk.
Oud 19-09-2007, 23:55
Verwijderd
misschien je tante eens een paar goede tikken verkopen of zelf aan een boom vastbinden
warning > may result in normal behaviour
Met citaat reageren
Oud 21-09-2007, 10:06
Verwijderd
Ik zou in ieder geval eens contact opnemen met de dierenbescherming om te kijken wat er mogelijk is
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 18:39
RammsteinRulez
RammsteinRulez is offline
thanx ik zal eens kijken, ik word er zooo niet goed van!
en dan loopt ze overal te verkondigen dat ze gek is op dieren
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 04:47
Verwijderd
Doodschoppen
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 18:23
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
Doodschoppen
Met citaat reageren