Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-10-2002, 11:13
Ninnoc
Ninnoc is offline
In het buitenland is het vaak heel normaal dat een oficier (of weet ik het wat voor rang in het leger) ook op straat , buiten dienst zijn uniform draagt. Iedereen kan dan zien dat deze persoon aanzien verdient.
Een ander voorbeeld is een priester die in zijn boord rondloopt, maar een priester heeft dan ook niet echt vaste werktijden. In italie is het heel gebruikelijk dat je een priester aanspreekt met vader en hem met xtra respect behandelt.
Ik heb t idee dat in Nederland minder respect is nav je beroep, en dan heb ik het niet over als je in je konmar outfit net van je werk afkomt, maar wat `hogere´ posities...er is ook niet echt de drang om te laten zien dat je een officier bent.

Komt deze vermindering van respect door de algemene trend van dalend respect, komt het door individualisme dat we niet gezien willen worden als officier maar als piet?? Heb jij xtra respect voor priesters en nonnen ed... wat vind je van een uniform buiten werktijd. Ik heb namelijk wel eens gehoord dat een bepaald lid van dit forum als hij zijn uniform van de marine krijgt hij er 24 uur per dag in zou willen lopen. denken jullie er ook zo over enz.

quote deze vragen niet en beantwoord ze maar antwoord gewoon in de bredere zin zodat er makkelijker een discussie kan komen
Oud 27-10-2002, 11:20
beuk
beuk is offline
Ik vind dat nogal onzin, een officier die niet in functie is is gewoon een mens en verdient wat mij betreft geen extra aanzien of respect. Het blijft werkkledij en ik vind niet dat je dat in je vrije tijd moet gaan dragen.
Oud 27-10-2002, 11:50
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Ik vind heel het rangen systeem eigenlijk puur onzin . . . dus ook als je opstraat met je uniform aan gaat lopen.

Ik loop toch ook niet met mijn cleanroom pak over straat
Oud 27-10-2002, 11:58
Roos
Roos is offline
Citaat:
beuk schreef:
Ik vind dat nogal onzin, een officier die niet in functie is is gewoon een mens en verdient wat mij betreft geen extra aanzien of respect. Het blijft werkkledij en ik vind niet dat je dat in je vrije tijd moet gaan dragen.
Inderdaad. Waat moet je dan de grens trekken..

Ik zie het ook wel eens op Utrecht CS ofzo.. groepen soldaten die in camouflagepakken met grote reistassen staan te wachten op de trein. Ze zijn trots op hun uniform (althans dat zei zo'n iemand eens in een interview), maar ik denk niet dat ze ook maar enig respect afdingen bij de rest van de mensen.
Oud 27-10-2002, 13:02
Verwijderd
Citaat:
beuk schreef:
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 10:59
Verwijderd
Hmnee, die mensen dwingen bij mij niet meer respect af. Ik respecteer mensen om wie ze zijn, denk ik, niet om wat ze dragen. En als jij in je uniform loopt, alleen maar om gezien te worden, of om mensen daarmee te intimideren, kan ik daar al helemaal geen respect voor opbrengen.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 11:23
Verwijderd
Citaat:
Jewel schreef:
Hmnee, die mensen dwingen bij mij niet meer respect af. Ik respecteer mensen om wie ze zijn, denk ik, niet om wat ze dragen. En als jij in je uniform loopt, alleen maar om gezien te worden, of om mensen daarmee te intimideren, kan ik daar al helemaal geen respect voor opbrengen.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 11:51
Verwijderd
Mensen die buiten hun werk in hun uniform/werkleding of wat dan ook lopen om aanzien te krijgen kunnen wat mij betreft in een dikke sloot met stront zakken.

Waarom moeten andere mensen perse weten wat jij bent? Stel dat je het aanzien zou krijgeb, wat schiet je er mee op? Niets toch...

Daarnaast vind ik mensen uit de landmacht/marine/luchtmacht sowieso gek, het zijn net kleine kinderen die graag met wapens spelen en boven anderen willen staan. Dit slaat even op die officier.

Laatst gewijzigd op 28-10-2002 om 11:53.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 12:58
MazeMouse
MazeMouse is offline
Niemand ongeacht werk of 'status' of hoeveel heid pegels of wat dan ook is meer of minder als mij.
Ik beoordeel niemand of ze meer of minder dan mij zijn op welk beroep ze hebben. Maar op hoe ze zijn. En eerlijk gezegd heb ik het niet zo op mensen die arrogant gaan lopen te doen omdat ze geld hebben. Niet dat ze minder zijn als mij. Maar ga ajb niet lopen doen alsof je beter bent alleen omdat je toevallig meer geld hebt of omdat je een hogere functie hebt als mij. Want dan heb ik dus absoluut geen respect voor je. Je bent gelijk aan mij en gedraagt je zo anders bewaar ik mijn respect wel voor mensen die het verdienen.
Oud 28-10-2002, 16:25
Verwijderd
Citaat:
Ninnoc schreef:
Ik heb namelijk wel eens gehoord dat een bepaald lid van dit forum als hij zijn uniform van de marine krijgt hij er 24 uur per dag in zou willen lopen. denken jullie er ook zo over enz.

[/I]

goh wie zou dat toch zijn (nee niet ik....)

(sorry sorry kon t echt niet laten)

ontopic:

Als mensen zich willen laten zien hoe goed ze zijn vind ik het al maar als dat nog eens door middel van kleding gaat vind ik het NOG

Ik heb liever dat ze het gewoon vertellen wat voorn heldedaden ze gedaan hebben of hoe dicht ze bij god staan ofzo, maar daar ga je toch neit meer te koop lopen?
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 00:15
GRRR
GRRR is offline
alleen urban stylo Ali G uniform is doop, MET fluoriserende camo print natuurlijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten