Advertentie | |
|
![]() |
|
er zijn wel beesten die zichzelf dood laten gaan.. (dat alleen niet omdat ze geestelijk bedenken dat het de oplossing is voor een kut leven of iets dergelijks) maar je hebt ook mensen die zichzelf dood laten gaan zonder dat echt als plan bedacht te hebben.
bijv van die chineze computerfreaks die door hun gamegekte vergeten om te eten & drinken. het komt door een gebrek aan levenslust oid.. een vaag verschijnsel waarbij het instinct om voedsel te consumeren achterwege blijft. wat die inprenting betreft, die is deels permanent, in mijn geval is me altijd verteld dat ik mezelf kan veranderen & dat geloof ik dan ook. of ik echt verander? tis me iig al heel vaak gebeurt dat iemand tegen me zei dat ik anders geworden ben. als je op jonge leeftijd verteld wordt dat god bestaat en dat je hem in je hart voelt, dan neem je dat over & niemand zal je van het tegendeel kunnen bewijzen, hoewel de wetenschap wel logische alternatieven kan bieden, anderszijds als je naast het goddelijk gevoel in je hart ook verteld is dat wetenschap uit duivelse leugens bestaat.. dan wordt het al een stuk moeilijker om ooit overtuigd te worden dat je god niet echt in je hart voelt.. maar dat je het enkel denkt te voelen. toch kan ook in zo'n geval groepsdruk uitkomst bieden, ook al zijn je ouders nog zo invloedrijk, als je op een grote school zit, die grotendeels uit atheisten en agnosten bestaat kun je haast niet anders aannemen dan dat de meerderheid wel gelijk zal hebben. of die kinderen moeten natuurlijk van te voren zijn bestempeld als zonen en dochters van Satan (you see the pattern right?) tis maar net hoe diep de indoctrinatie gaat. anyways ik als mens heb geleerd dat je zelf keuzes kunt maken en een eigen mening kan vormen. daar maak ik gebruik van, ik geloof er in & ik pas me aan. vergelijk het met een zelf evoluerend programma. en we kunnen niet alles veranderen, bijv niet de basis van het programma. wel heel veel daaromheen. geboorte is btw wel aan de willekeur onderhevig. je hebt allemaal mensen, die allemaal met elkaar neuken. twee van die mensen (man/vrouw) neuken met elkaar waarbij de man zaad loost in de vrouw via de vagina. het vrouwelijk geslachtsorgaan zorgt voor het loskomen van eicellen. het zaad van de man bestaat uit ontelbaar veel wilde, actieve zaadcelletjes zonder intelligente vorm van bewustzijn. de zaadcel of celletjes die toevallig het snelst is/zijn worstelen zich in een eicel. voila daar begint de groei van een toekomstig mensenbabietje. dat had jij zomaar kunnen zijn, of ik! als mijn ouders nooit met elkaar geneukt hadden was ik niet geboren en het is geen vooropgezet plan dat zij elkaar zouden ontmoeten. door toeval ontmoetten ze elkaar, is daar uiteindelijk veel neuken van gekomen en ben ik geboren, hohoho
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~ Laatst gewijzigd op 20-09-2007 om 23:24. |
![]() |
||
Citaat:
Ik vind het trouwens grappig dat mensen zichzelf zo blijven verheffen boven dieren. Dieren zijn niet zelfbewust, etc. Onzin. Het is geen kwestie van zwart/wit. Sommige beesten snappen een spiegel bijvoorbeeld niet, die willen dat andere beest aanvallen om hun territorium te verdedigen. Anderen beesten hebben op den duur, hoewel ze geen benul van het concept spiegel hebben, vanzelf een keer door dat het een reflectie betreft. Tuurlijk staan wij mensen kwa intellectuele vermogen aan de top van de piramide, maar bijvoorbeeld primaten en olifanten hebben een erg sterk probleemoplossend vermogen, een geheugen en hebben zeker emoties. Heck, het is sowieso niet moeilijk om bijvoorbeeld een chimpansee voor z'n leven te tekenen met psychologische littekens. |
![]() |
|
ahh jah chimpansees, wat zou ik er graag eentje willen hebben.
altijd een maatje om een peukie mee te roken overigens zijn er heel veel soorten dieren die nooit zullen begrijpen wat een reflectie is.
|
Now cut it out you crazy kids..
![]() ![]() Wat betreft die dieren. Een mier ziet jouw achtertuin als zijn universum zelfde met een vis in de zee. Wij weten denk ik wel meer dan hen, maar ook niet alles.. Maar eh, wie zegt dat behalve deze 4 dimensies er 'niets' is? Misschien was er wel iets al vóor de 4 dimensies en de big bang? Om te geloven dat het universum uit het niets is ontstaan gaat mij te ver. En om te geloven dat het universum oneindig is weet ik ook nog niet zeker.. Het universum is gewoon stoffelijk en ooit zal het vergaan denk ik zo..
||
Citaat:
verder is ons begrip universum iets ingewikkelder dan jij het gebruikt. Universum is 'alles'. als het universum stoffelijk is en zal vergaan, bedoel je daar dan namelijk mee dat er nog iets over blijft, zoals een lege ruimte ofzo? in dat geval is wat vergaan is, niet het universum, want ruimte maakt ook deel uit van het heelal. (in de meest geaccepteerde wetenschappelijke visies althans). Het stoffelijk gedeelte van ons universum zal trouwens niet vergaan, schijnt. wel wordt het op den duur een heel saaie bedoening hier, zo vermoedt men. wat dimensies daarmee te maken hebben zie ik niet direct.
||
Citaat:
||||
Citaat:
Dan is het universum van een mier net zo groot als 30 lichaamslengten.. Het was eigenlijk een uitdrukking. Waar wij verschillen in mening is dat jij ervan uitgaat dat het universum 'alles' is. Waar ik denk dat er misschien wel wat anders behalve de 3 verrekte meetbare grootheden en tijd. Niets kan niet bestaan en er is altijd iets. Ik denk niet dat het universum oneindig is, omdat het ook een begin had. En dat iets wat een begin heeft ook een einde heeft lijkt me klaar als een klontje... Eigk ben ik een ietsist om het maar zo te zeggen. Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
![]() Dan nog is het metafysisch gelul. Weinig zinniger dan discussiëren over het gedrag van een verzonnen niet-bestaande diersoort. Wat Kazet al zei; praten over zaken als dimensies terwijl men niet begrijpt wat die zijn is vrij clueless. Voeg nu gewoon eens een beetje realiteitszin aan dergelijke discussies toe, dan krijgt het nog enigsinds niveau.
||
Citaat:
dat wil niet zeggen dat we alles al weten; uiteraard is het mogelijk dat we de rand nog niet ontdekt hebben, dat er nog een dimensietje of zeven in de werkelijkheid verborgen ligt(hoewel gezeur over dimensies die wel eens zouden kunnen bestaan over het algemeen vruchteloos, semiwetenschappelijk gelul in de ruimte is, zoals meer mensen hier al hebben willen aangeven ![]() met 'drie meetbare grootheden' bedoel je denk ik de vrijheidsgraden 'x, y en z'? in dat geval is grootheden niet het woord dat je zocht: er zijn veel meer dan drie meetbare grootheden, zoals temperatuur, snelheid, massa, intensiteit etc. de theorieen over het onstaan van het heelal behelzen onder andere dat, tijdens dat ontstaan, ook de tijd ontstaan is. in die zin heeft het geen zin om de eindigheid van het heelal te beargumenteren op bais van tijd, aangezien tijd onderhevig is aanhet heelal, niet andersom. Dat is vervelende stof, en ik denk niet dat het voor iemand makkelijk is om zich aan zijn aangeboren ideëen van causaliteit te ontworstelen, misschien is dat een grens waar we nog aan vast zitten?
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
minimale leeftijd? eenjongen | 66 | 27-06-2017 08:47 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |