Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-10-2007, 22:40
lorena20
lorena20 is offline
hallo iedereen,

Ik heb sinds 5 maanden een nieuwe vriend.(21) en ik ben net 20
Ik heb hem leren kennen in een discotheek. Hij gaat 5 dagen in de week naar school (HBO) + hij heeft een auto.

In het begin dat ik met hem ging..dus dat onze relatie op begon te bloeien betaalde hij best wel vaak. Bv als we eens gingen drinken ofzo. Maar nu betaal ik de afgelopen maanden, ja je leest het goed, echt bijna letterlijk ALLES. Eten, drinken,activiteiten,zijn benzine.En als we dan ergens gaan drinken zegt hij als we er zijn. 'ja maar schat ik heb maar 5 euro bij me'

Hij woont 40 min met de trein van me vandaan, maar omdat wij beiden een OV heb is dat niet zo heel erg. Maar nu is het zo dat ik 8 van de 10 x naar hem toe ga. En hij 2 van de 10 x naar mij toe gaat. Want meneer kan geen benzine betalen. En als hij dan toch bereid is om WEL te komen, vraagt hij of ik nog 10 euro voor hem wil tanken. Zn pet is stuk ( hij heeft namelijk altijd een pet op) en hij vraagt of ik hem 40 euro wil voorschieten, om een nieuwe te halen.

Hij wil van alles doen maar zelf geen ene cent bijdragen. We hebben ook een aantal x een dure hotelkamer gereserveerd van 200 euro omdat hij dat zo graag wou, en ja hoor IK moest natuurlijk dokken. We hebben die hotel 2 x bezocht de laatste x betaalde hij dus de helft wel mee. En we roken allebei, maar hij heeft NOOIT sigaretten en belt me van te voren op of ik wel sigaretten bij me heb.

Hij is ook binnekort jarig, zelf heeft hij op mijn verjaardag niks gekocht, omdat ik zogenaamd niet heb gezegd dat ik jarig was ( terwijl hij dat wel wist). Maar zelf verwacht hij een heel erg leuk cadeautje

Ik hou heel erg veel van hem, en ik weet dat hij het druk heeft met school. Ik ga maar 1 x pw naar school en werk 4 a 5 dagen pw. Ik verdien ongeveer 1000 euro per maand. Hoe kan ik hem duidelijk maken dat hij ook best mee mag helpen met de financien als hij er OOK van wil profiteren. Het voelt net of ik me portomonee leegroof van mezelf
Advertentie
Oud 02-10-2007, 22:42
Verwijderd
http://en.wikipedia.org/wiki/Confidence_trick
Oud 02-10-2007, 22:58
Orpheo
Orpheo is offline
ghehe liefde maakt blind, maar zodra je het voelt in je portemonnee is het foute boel! Ik moet zeggen dat ik dat ook heb binnen mijn relatie, maar dan NET andersom! Mijn vriendin betaalt veel voor mij (de laatste paar weken vooral) en ik BAAL daar heel erg van. Dat komt omdat mijn financiele situatie gewoon momenteel echt klote is. Gewoon, onhandig gedaan. dus nu doen we t zo: zij schiet t even voor, en krijgt het dan asap van mij terug, en dat DOE ik ook. gewoon, omdat ik haar niet wil naaien (op deze manier ) logisch toch? je doet het samen! in ieder opzicht. het hoeft niet op de cent af, maar wel globaal gezien. en dat is imo toch echt dan nodig. maar ja. wellicht heb ik ook gewoon een heel toffe meid als vriendin
Oud 03-10-2007, 07:23
Iduna
Iduna is offline
Als je niet alles wilt betalen (en dat hoeft ook niet), waarom doe je het dan?
Oud 03-10-2007, 07:45
Verwijderd
Als ik jou was zou ik hem eens pijnlijk op zn bek laten gaan. Genoeg mogenlijkheden B.v. Dok een keer NIET nog eventjes 10 euro voor z'n benzine. Laat 'm lekker zonder zitten, kijken hoe ver 'ie komt. En als jullie ergens stranden, laat je hem toch lekker achter en pak je de trein
*sorry, i'm evil minded*
Oud 03-10-2007, 08:17
Verwijderd
dumpen, asap.
Oud 03-10-2007, 08:33
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
klinkt als n profiteur, dumpen, idd
Oud 03-10-2007, 08:46
Fosca
Fosca is offline
Mij schieten dingen door m'n hoofd als vlak voor jullie iets gaan drinken zeggen 'oh ik heb trouwens maar twee euro bij me' en zeggen dat je vanaf nu een spaarrekening hebt waar je al je 'teveel' aan geld op hebt gezet waardoor je -sorry!- geen pet voor hem kan betalen.

Maar beter is het natuurlijk met hem te gaan praten waarom hij eigenlijk een relatie met jou heeft en of ie zelf geen baantje kan zoeken. Maak eens een lijstje van wat je allemaal voor hem betaald in één week, dan is zijn argument dat 'het allemaal reuze meevalt en jij overdrijft' ook van de baan.
Oud 03-10-2007, 09:42
Verwijderd
hij maakt misbruik van je. En hij is slimmer dan jij, want jij laat misbruik van je maken.

way to go voor die kerel
Oud 03-10-2007, 10:05
Verwijderd
Níets meer voor hem betalen; betaal gewoon lekker alleen voor jezelf en laat hem voor zichzelf betalen. Dus geen benzine meer, geen geld meer voorschieten, geen kopje koffie voor hem betalen, geen sigaretten aan hem geven, níets.
En als hij aan komt met 'ik heb maar 5 euro bij me' dan zeg jij gewoon 'och schat, jammer, dan kan je niet tanken!' bijvoorbeeld.
Oh, en voor z'n verjaardag geef je ook maar niets, zeg maar dat hij je nog zoveel geld schuldig is, dat hij eerst maar terug moet betalen voor hij een cadeautje krijgt.
Oud 03-10-2007, 10:15
Verwijderd
niets meer voor hem betalen omdat jouw geld zogenaamd ook op is.
Oud 03-10-2007, 10:16
Verwijderd
Als zoiets nou gebeurde als hij een tijdje zonder baan zat, je zou merken dat hij flink aan het bezuinigen sloeg én je had al een paar jaar een goede relatie dan zou ik het een ander verhaal vinden.

Maar hij vraagt van alles, wil wel van alles en je hebt nog niet eens een half jaar wat! Ik denk dat het foute boel is met deze gozer...
Oud 03-10-2007, 11:04
Magican
Magican is offline
Wat een meester
Oud 03-10-2007, 11:48
Verwijderd
Citaat:
Níets meer voor hem betalen; betaal gewoon lekker alleen voor jezelf en laat hem voor zichzelf betalen. Dus geen benzine meer, geen geld meer voorschieten, geen kopje koffie voor hem betalen, geen sigaretten aan hem geven, níets.
En als hij aan komt met 'ik heb maar 5 euro bij me' dan zeg jij gewoon 'och schat, jammer, dan kan je niet tanken!' bijvoorbeeld.
Oh, en voor z'n verjaardag geef je ook maar niets, zeg maar dat hij je nog zoveel geld schuldig is, dat hij eerst maar terug moet betalen voor hij een cadeautje krijgt.
inderdaad ja! wat een profiteur is het zeg.. Mijn vriend betaalt ook wel eens wat meer als dat ik betaal, maar toen ik werkte was dat andersom wel eens zo. Bovendien voelen we ons beiden 'schuldig' als de ander veel meer bijdraagt als de ander

ben benieuwd hoe hij reageert, als hij boos wordt ofzo, dan weet je genoeg
Oud 03-10-2007, 11:58
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Ik hou heel erg veel van hem .. ..
.. .. omdat?
Oud 03-10-2007, 12:23
IcedEarth
IcedEarth is offline
hahah, en dat pik jij?

Nee, serieus, dat is toch verre van relaxed, zeg er wat van, doe er wat aan, als je daadwerkelijk verandering wil zien.
Oud 03-10-2007, 12:41
WolterB
WolterB is offline
En je hebt niet door dat hij je gebruikt voor jouw geld?

Kijk eens wat er gebeurt als je niet meer voor hem wilt betalen, als je je wat minder anar zijn wil schikt. Grote kans dat het dan allemaal niet meer hoeft van hem.
Oud 03-10-2007, 12:51
Al Murphy
Al Murphy is offline
Haha, wat een Johnny
Ik zou eens met hem gaan babbelen. Aan het verleden moet je niet te veel meer proberen te veranderen. Wat gebeurt is, is gebeurt, en wat jij al allemaal hebt betaald/voorgeschoten... het zij zo. Maar als dit je zo fel ergert ma gje naar de toekomst wel wat duidelijker zijn. Als het zijn auto is moet hij maar voor de kosten opdraaien. Als je je sigaretten niet meer wil uitdelen, moet je dat gewoon niet doen, ook niet omdat hij onder zijn pet een lief snoetje trekt. En de volgende keer deel je je café-rekening gewoon door twee. Maar zeg dat dan wel op voorhand, want anders zet je hem voor schut en dat is ook helemaal niet netjes.
Oud 03-10-2007, 14:44
drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
dumpen, asap.
Oud 03-10-2007, 15:31
SilverBlue
SilverBlue is offline
Dat je dit toe laat. Volgende keer als hij zo iets probeert zeg je gewoon van te voren ( je pinpas niet vergeten schat ). Het is niet eerlijk als jij zijn benzine moet betalen. En andere dingen. Laat hem zijn auto maar verkopen als hij te weinig geld heeft. Je hoeft geen auto alsje een ov hebt toch ?.

Bij ons betalen wij beide het train kaartje. Mijn vriend komt bijna altijd bij mij in het weekend en dan delen wij beide de kosten. Hij werkt op dit moment daarom zal hij ook iets meer voor mij betalen dan ik voor hem. Maar voor de rest liggen de kosten voor elkaar meestal op 1 lijn.

Ik zou hem hierover confrenteren dat je zo iets niet wilt hebtbben. Want jij komt blut uit deze relatie en hij heeft al die mooie leuke nieuwe dingen van jou geld.
Oud 03-10-2007, 17:33
Verwijderd
Wat ben jij nou voor een muts? Laat je even lekker gebruiken zeg.
Oud 03-10-2007, 17:56
Anuz
Anuz is offline
Ik wil ook wel zo'n vriendinnetje als jou
Laat je niet misbruiken.
Oud 03-10-2007, 19:55
~louise~
~louise~ is offline
Dan ben je 20 en dan loopt je vriend nog elke dag met een petje op
Oud 03-10-2007, 19:55
Poepkind
Poepkind is offline
hehe meisje zo ver laat je het toch niet komen, als je niet voor hem wil betalen doe je het gewoonniet
Oud 03-10-2007, 20:01
AzN
AzN is offline
Je zegt 't zelf:
- Hij betaalde in het begin wel mee, maar sinds maanden niet meer. Vraag je je niet af waardoor dat komt?
- Hij belt je op om te vragen of je sigaretten meeneemt. Vind je dat niet... vreemd?
- Hij heel nauwelijks geld bij zich als jullie uitgaan. Wie gaat er stappen met 5 euro op zak?
- Hij koopt niets voor je verjaardag. Ik heb niets van excuses gehoord, sterker nog: 'het was jouw fout'...

Volgens mij houdt hij niet echt van je, maar daar kan ik natuurlijk niet zo snel over oordelen. De manier waarop hij je behandelt vind ik in ieder geval respectloos, alsof hij op je neerkijkt. Als ik jou was, zou ik hem niet eens 'n tweede kans geven. Hoe dan ook, zo werkt 't niet. Op deze manier loopt jullie relatie (waarschijnlijk) vroeg of laat 'toch' stuk.
Oud 03-10-2007, 20:57
Metal
Metal is offline
Hij belt je van te voren om te vragen of je sigaretten bij je hebt.
Oud 03-10-2007, 21:10
Metal
Metal is offline
Nu ik weer bijgekomen ben, dit;
Denk in godsnaam even aan je eigen waardigheid, die van hem vind je nooit je nooit meer (als hij die al had), raak die van jezelf ook niet kwijt nu het nog kan. Kansloos/kansarm figuur, hij loopt vast op andere gebieden ook de kantjes eraf (betreffende buiten jullie relatie). Zover mogelijk van je af SCHUPPEN, laat hem maar lekker asbakken leeg roven (ik ken iemand die dat deed, lijkt hier wel wat op, al is die andere gast een compleet verloren zaak, deze dude studeert tenminste nog.)

Ik zou er ook niet meer met hem over praten, dit soort lolbroekerij zegt een hoop over zijn karakter, en zo iemand zou ik persoonlijk niet in mijn buurt willen hebben, laat staan een relatie.
Oud 03-10-2007, 21:34
Verwijderd
We hebben een D
We hebben een U
We hebben een M
We hebben een P
We hebben een E
We hebben een N

We hebben DUMPEN!!!!
Oud 03-10-2007, 22:10
Myuki
Myuki is offline
kweek zelfrespect, dat heb je nodig.
Oud 04-10-2007, 00:26
Optima
Optima is offline
gewoon stoppen met betalen

stopt zijn liefde voor jou als jouw geld stopt? weet je ook waar hij echt om gaf...
Oud 04-10-2007, 00:58
Lyne
Lyne is offline
Ehm, hij gebruikt je en jij laat je gebruiken. Oplossing: niet meer betalen.

Duh.
Oud 04-10-2007, 09:10
Verwijderd
heet hij toevallig dennis? Zo'n iemand ken ik ook zeg maar

Maarre idd; nix meer betalen voor hem! Je krijgt de rest ws toch niet terug dus stopt met dat liefdadigheidswerk!
Oud 04-10-2007, 09:38
Verwijderd
Citaat:
Dan ben je 20 en dan loopt je vriend nog elke dag met een petje op
Observatie van de week
Oud 04-10-2007, 10:31
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Wat een meester
Hehe. Seks en geld, wat heb je nog meer nodig van een vrouw?
Oud 04-10-2007, 11:00
Muchacha
Muchacha is offline
Hij heeft altijd een pet op Foute gabber die kerel, ik zou hem direct dumpen voor je zelf blut bent. En als jij het niet doet, doet hij het wel als je blut bent.
Oud 04-10-2007, 12:11
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Hij heeft altijd een pet op Foute gabber die kerel, ik zou hem direct dumpen voor je zelf blut bent. En als jij het niet doet, doet hij het wel als je blut bent.
Ja maar ze krijgt elke maand 1000 euro dus blut is ze nooit.
Oud 04-10-2007, 14:15
Verwijderd
Citaat:
Ja maar ze krijgt elke maand 1000 euro dus blut is ze nooit.
Wacht maar tot hij heeft bedacht dat hij dat dure horloge/nieuwe betere auto/dure kleding enz enz enz echt nodig heeft en bij haar gaat vragen of ze het even wil "voorschieten"

Lieve Lorena,
Dump die gozer alsjeblieft zo snel als je kan. Deze jongen doet niets meer dan je uitmelken. Iemand die constant geld leent en dingen van jou verwacht zonder er iets voor terug te doen en niet eens last van zijn geweten heeft is een eikel. Zo iemand heb je helemaal niet nodig en is ook helemaal niet goed voor je. Zoek een leuke, lieve vent die wel weet hoe het hoort want dit is geen liefde, dit is misbruik maken van iemand.
Oud 04-10-2007, 15:02
luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
We hebben een D
We hebben een U
We hebben een M
We hebben een P
We hebben een E
We hebben een N

We hebben DUMPEN!!!!
Oud 04-10-2007, 16:49
Spammie
Spammie is offline
Citaat:
We hebben een D
We hebben een U
We hebben een M
We hebben een P
We hebben een E
We hebben een N

We hebben DUMPEN!!!!
Oud 04-10-2007, 16:58
Verwijderd
Citaat:
Zn pet is stuk ( hij heeft namelijk altijd een pet op) en hij vraagt of ik hem 40 euro wil voorschieten, om een nieuwe te halen.
Je maakt mijn dag weer goed

Dat je hier ueberhaupt een topic voor aanmaakt. Gewoon niet meer betalen en erop aanspreken. Simpel. Als hij iets om je geeft, loopt het wel los.. en anders ben je beter af zonder hem.
Oud 04-10-2007, 18:18
Verwijderd
Dit is eigenlijk om te huilen, maar ik vind het bijzonder amusant

Pet Sigaretten
Oud 04-10-2007, 19:54
Verwijderd
Ls-e-r you ain't got no alibi!
Oud 04-10-2007, 22:54
waves
waves is offline
Iedereen kan wel een keertje krap zitten, dan betaald de ander wat meer: nor problemo.

Maar dit klinkt systematisch. Zeg er iets van, vraag waarom hij zijn zaakjes zo regelt. Dit kan namelijk verderop in je relatie tot wantrouwen en problemen over geld leiden.

Maar stop met betalen, als hij rijk genoeg is voor een auto en de daarbijbehorende belastingen hoeft hij echt niet op jouw zak te teren.
Oud 05-10-2007, 09:17
Verwijderd
Citaat:
Haha, wat een Johnny

Mja. Meteen dumpen vind ik dan weer een beetje overdreden, maar een keer een gesprek aangaan waarom dattie dat zo doet, zou wel handig zijn. En dan wel op zeeeeer korte termijn.
Oud 06-10-2007, 01:26
bamiPoep
bamiPoep is offline
echte liefde is onbetaalbaar. je bent gewoon gierig.
Oud 10-10-2007, 19:32
meiske1988
meiske1988 is offline
Citaat:
echte liefde is onbetaalbaar. je bent gewoon gierig.
ook dikke onzin! die meid hoeft toch niet alles te betalen ? ik zou zeggen praat met hem erover stop met betalen en kijk hoe hij reageerd..
Oud 10-10-2007, 19:45
Qimm
Qimm is offline
hap hap hap
Oud 10-10-2007, 22:15
Verwijderd
Citaat:
hap hap hap
@jouw ava.
Oud 10-10-2007, 22:44
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Neem zelf ook eens 'maar 5 euro' mee. Heb ik ook een keer gedaan met mijn vriendin (bij mij is het omgekeerd) En toen besefde ze t wel. Gewoon over praten is moeilijk, ik had er de grootste problemen mee, maar het werkt wel. Vraag hem gewoon van tevoren, "betaal jij? dan laat ik mn jas thuis" <- bijvoorbeeld als jullie naar de bioscoop gaan ofzo.

Dat van die pet vind ik echt te ver gaan, de benzine betaal je hopelijk alleen als je met hem meegaat/bent gegaan? Anders loop je gewoon zijn leven een beetje te financieren Jij werkt ook voor je geld! Zou hij ook es moeten doen
Oud 10-10-2007, 23:24
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Dit is eigenlijk om te huilen,
met de pet op?

Regels voor berichten