Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-09-2007, 06:41
Methuselah
Methuselah is offline
Mémé Tchité van RSCA naar Racing Santander, minuten voor de deadline gefikst, voor 7.5 miljoen euro. Speler wilde zelf niet vertrekken, maar 't bestuur heeft 'm wat onder druk gezet en hij kon er ook 4x meer gaan verdienen, dus tja...

Blijft wel vreemde zaak.
Oud 01-09-2007, 09:45
WolterB
WolterB is offline
Lijstje met last-minute transfers:
Code:
 Nederl.speler:    oude club nieuwe club
 Purrel Fränkel    Vitesse   Graafschap 
 Tim Janssen       RKC       NEC        
 Anouar Hadouir    Willem II Roda JC    
 Olaf Lindenbergh  Ajax      Sparta     
 Rogier Molhoek    AZ        NAC Breda  
 Moun.El Hamdaoui  Willem II AZ         
 Darl Douglas      M.Funchal Willem II  
 Buitenl.speler:   oude club nieuwe club
 Sebastián Pardo   Feyenoord Excelsior  
 Chun-soo Lee      Horangi   Feyenoord  
 Krisztian Vadocz  Auxerre   NEC        
 Thiago Motta      Barcelona Atlético   
 Alvaro Recoba     Inter     Torino     
 Damien Plessi     Ol.Lyon   Liverpool  
 Glen Johnson      Chelsea   Portsmouth 
 Dejan Stefanovic  Portsm.   Fulham     
 Bernardo Corradi  Man.City  Parma      
 Danny Mills       Man.City  Charlton   
 Sam Sodje         Man.City  Charlton   
 Amdy Faye         Charlton  Glasg.Rang.
 Christian Schulz  Werder B. Hannover   
 Sebastian Bönisch Schalke   Werder Br. 
 Peter Luccin      Atlético  Zaragoza   
 José Mari         Betis     Villarreal 
 Miguel Angel      Betis     Levante    
 Lozano            Betis     Levante    
 Shabani Nonda     AS Roma   Galatasaray
 Edgar Alvarez     AS Roma   Livorno    
 Adriano           Atalanta  AS Monaco  
 Maxim.Pellegrino  Velez S.  Atalanta
Oud 01-09-2007, 12:33
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
Mémé Tchité van RSCA naar Racing Santander, minuten voor de deadline gefikst, voor 7.5 miljoen euro. Speler wilde zelf niet vertrekken, maar 't bestuur heeft 'm wat onder druk gezet en hij kon er ook 4x meer gaan verdienen, dus tja...

Blijft wel vreemde zaak.
Hoorde dat ze nog een poging gedaan hadden Mirallas als vervanger terug te halen, zonde dat dat niet gelukt is
Oud 01-09-2007, 22:11
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Hoorde dat ze nog een poging gedaan hadden Mirallas als vervanger terug te halen, zonde dat dat niet gelukt is
Zou me erg verbazen, aangezien de transfer van Tchité pas om 23u57 is in orde geraakt (dan pas fax verstuurd naar UEFA) én 't feit dat Mirallas al 'n jaar of twee verkondigt niets in België verloren te hebben (logisch, want is invaller bij 'n Franse subtopper die dan ook nog eens bekend staat om 't feit dat ze jeugd kansen geven)....
Oud 05-10-2007, 11:44
Verwijderd
Vertrek Ten Cate nabij
Uitgegeven: 5 oktober 2007 06:29
Laatst gewijzigd: 5 oktober 2007 10:35

AMSTERDAM - Henk ten Cate heeft zijn zinnen gezet op een overgang naar Chelsea. Bronnen rond de oefenmeester van Ajax bevestigden vrijdag dat hij snel aan de slag wil als veldtrainer bij de club uit Londen. Het is nog onduidelijk of Ajax aan een onmiddellijk vertrek wil meewerken.
ANP

Ten Cate staat tot het einde van het seizoen onder contract bij de Amsterdamse club. De meeste potentiële opvolgers zijn op dit moment niet beschikbaar. Marco van Basten en John van 't Schip leiden het Nederlands elftal.

Het is maar de vraag of de KNVB toestaat dat een van beide trainers de functie van bondscoach met die van trainer van Ajax tijdelijk combineert. Frank Rijkaard is coach van Barcelona. Ook Guus Hiddink (Rusland), Louis van Gaal (AZ) en Co Adriaanse (Al Sadd) staan onder contract.

De Boer

Hennie Spijkerman en Alfons Groenendijk zijn op dit moment assistent-trainer bij Ajax. Frank de Boer is jeugdtrainer bij de Amsterdamse club. Hij heeft de vereiste trainersdiploma's.

De leiding van Ajax moet zich nog uitspreken over het vertrek van Ten Cate. De fanatieke achterban van de club wil na de uitschakeling donderdag door Dinamo Zagreb in de UEFA Cup maar al te graag afscheid nemen van de hoofdtrainer.
--------------------------------------------------------

nu.nl

Wie zou de opvolger worden... misschien wel Martin Jol??!

haha en kijk op www.afca.nl die zouden er niet rouwig om zijn als HtC vertrekt
Met citaat reageren
Oud 05-10-2007, 13:54
Verwijderd
Ten Cate blijft

AMSTERDAM - Henk ten Cate blijft bij Ajax. Dit zei hij vrijdag tijdens een drukbezochte persconferentie in de Arena. De trainer gaf toe dat Chelsea hem benaderd had om als veldtrainer aan de slag te gaan, en dat hij daardoor gevleid was.

De Ajax-trainer verklaarde dat hij nog steeds een droom heeft. ''Ik wil met Ajax kampioen worden.''

Ten Cate stelde tegenover Nederlandse en Engelse journalisten dat hij dit seizoen zijn contract bij Ajax wil uitdienen. Hij benadrukte echter ook dat in voetbal alles mogelijk is. Zo vertrok Wesley Sneijder dit seizoen bij Ajax nadat hij een maand eerder zijn jawoord aan de Amsterdamse club had gegeven.

Ten Cate: "Het klopt in ieder geval niet dat ik al bij Chelsea heb getekend. Ik heb ook niet het idee dat ik weg moet bij Ajax. Natuurlijk is de teleurstelling groot om de uitschakeling tegen Dinamo Zagreb. Maar we kennen de oorzaken. Voor de eredivisie hebben we een goede ploeg. Internationaal is dat anders. We moeten als Nederland onze plaats kennen. Volgens mij heeft geen enkele Nederlandse club deze week kunnen overtuigen."

http://www.nu.nl/news/1262184/41/Ten_Cate_blijft.html
Met citaat reageren
Oud 05-10-2007, 16:01
Verwijderd
Goh, voor hoe lang zal dat zijn? onder de druk van de supporters kan het bestuur van ajax op een gegeven moment toch niet meer uit, dus zal HtC ontslagen worden, wss nog wel voor de kerst denk ik.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2007, 16:56
Supreme Dutch
Jammer, veldtrainer bij Chelski was echt een perfecte baan voor hem. Hoeft hij niemand de schuld te geven als het even tegenzit.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2007, 14:38
one.
one. is offline
Hoera, weer een nieuwe trainer die over anderhalf jaar ontslagen wordt zodra het wat minder gaat. In plaats dat er een keertje gewoon een trainer 3 jaar mag uitzitten, moeten we elk jaar een nieuwe coach. Desnoods twee mindere seizoenen, als daarna dan de successen maar komen.
Oud 06-10-2007, 15:11
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Goh, voor hoe lang zal dat zijn? onder de druk van de supporters kan het bestuur van ajax op een gegeven moment toch niet meer uit, dus zal HtC ontslagen worden, wss nog wel voor de kerst denk ik.
Natuurlijk vliegt Ten Cate er nog voor de Kerst uit. Dat zag ik al aankomen toen ze Sneijder verkochten en ze er niets voor terughalen en dan op een gegeven moment als het dan niet loopt dan krijgt de trainer de schuld, terwijl niet alleen hij het aan- en verkoopbeleid van de club bepaalt. Tevens weet je hoe dat tegenwoordig in de media gaat: ze zeggen iets, maar achter de schermen (intern) zijn al andere dingen bekend (zie Sneijder: "Ik blijf dit jaar nog bij Ajax" en nu is hij weg...).
Oud 06-10-2007, 20:43
Verwijderd
Als vervanger voor ten cate gaat ajax standaard weer in de fout door een jonge, onervaren coach aan te trekken die het vak aldoende gaat leren (net zoals Wouters, Koeman, Blind)..

Ik houd mijn hart vast, ben ontzettend bang voor van Basten of de Boer..

Ik zou zelf graag Jol zien komen of Co, maar die lijken me beiden uitgesloten
Met citaat reageren
Oud 06-10-2007, 21:35
one.
one. is offline
Als er een vervanger zou zijn in Tottenham voor Jol, lijkt me dat niet eens zo gek.
Oud 08-10-2007, 00:55
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Hoewel mijn gevoel zegt dat Jol het wel weer op de rails krijgt bij Tottenham vind ik het ook de beste optie voor Ajax. Dat of een buitenlandse coach aangezien de meeste Nederlandse opties uitgesloten zijn.
Oud 09-10-2007, 06:33
Supreme Dutch
Bedoel je dan Capello?
Met citaat reageren
Oud 09-10-2007, 17:20
PV
PV is offline
Voorlopig is 't dus Koster.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2007, 19:11
Macho
Macho is offline
Citaat:
Voorlopig is 't dus Koster.
Ook een toptrainer ;x

Nee, serieus, Koster is wel een degelijke trainer en hij weet tenminste wat er in de jeugd van Ajax rondloopt. Misschien breken er nog wat spelers door dit seizoen.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2007, 21:11
Verwijderd
ben blij dat ajax niet, geheel in de lijn van hun aankoopbeleid, haastig één of andere patjepeeër heeft aangesteld..

Laat koster dit seizoen maar afmaken (hoewel ik weinig vertrouwen heb in zijn capaciteiten, maar het seizoen is toch al verloren) en ga voor het volgende seizoen op zoek naar een opbouwtrainer

ik hoop echt dat dhr Adriaanse bereid wordt gevonden het nog een keer te proberen en dat hij van ajax jaren de tijd krijgt om daar wat moois neer te zetten.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2007, 09:22
Verwijderd
@ Bartezz
Seizoen over?
Ajax staat 2de met 1 punt achter op feye****
Goed, Europees gezien is het over voor Ajax, maar als ze kampioen worden kunnen ze daar heus nog wel spreken van een geslaagd seizoen lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2007, 11:32
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Hij is één van de meest ervaren trainers qua eredivisie, iets meer vertrouwen mag best wel. Als je iemand zo benadert vind ik het niks gek als het ook echt niks zou worden.
Oud 10-10-2007, 14:32
Verwijderd
@ vijf

klopt, tuurlijk kunnen ze op nationaal niveau alle successen nog boeken (wat niet meer gezegd kan worden van AZ of PSV), maar internationaal valt het geld te verdiennen waarmee je het algehele peil van de club omhoog kan brengen, 2 keer de CL missen was al vrij desastreus, maar helemaal geen Europees voetbal is natuurlijk dramatisch...

dus miss geen kansloos seizoen, maar wel een absolute neergang die het lastiger maakt om voor de toekomst fatsoenlijke spelers te halen
Met citaat reageren
Oud 11-10-2007, 16:50
Supreme Dutch
Citaat:
@ Bartezz
Seizoen over?
Ajax staat 2de met 1 punt achter op feye****
Goed, Europees gezien is het over voor Ajax, maar als ze kampioen worden kunnen ze daar heus nog wel spreken van een geslaagd seizoen lijkt me.
Financieel niet (we zijn tenslotte de Amsterdamsche Football Club Ajax NV). Ik denk dat ze liever 2e worden om dan uiteindelijk in de kwartfinale vd Champions League uitgeschakeld worden, dan dat ze kampioen worden zonder Europees te overwinteren. Maar als we kampioen worden hoeven we gelukkig geen voorronde CL te spelen, dus dan hoeven we ons daar niet meer druk over te maken. Ik betwijfel trouwens of AZ het in de plaats van Ajax beter had gedaan.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2007, 14:55
baas
baas is offline
Het wordt natuurlijk gewoon Van Basten volgend jaar bij Ajax. Dat iedereen die naam nu al noemt zegt genoeg. Bij Ten Cate was het onofficieel ook al maanden van te voren duidelijk. Simpel: EK zal waarschijnlijk mislukken... netjes afscheid bij KNVB en bij Ajax aan de slag. Trouwens wel een slechte keuze. Beter halen ze Adriaanse, absolute topcoach.
Oud 25-10-2007, 23:36
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Jol is opgestapt bij Tottenham, helaas moest hij vertrekken met een verlies (Getafe is ook lastig ) maar kreeg de fans wel voor hem van de banken. Toch veel bereikt daar, en de fans waarderen hem. Goede coach, zal wel niet lang duren voor hij weer wat aanbiedingen op zak heeft. Zou hem ook wel graag als bondscoach willen zien eigenlijk, hij heeft er de uitstraling voor en nu dan ook de ervaring om met topspelers te werken.
Oud 31-10-2007, 14:21
PV
PV is offline
Ronald Koeman stapt per direct over
naar Valencia.De trainer van PSV tekent
daar een contract tot medio 2010.

Koeman (44),oud-trainer van Vitesse en
Ajax,was aan zijn tweede seizoen bezig
bij PSV die hij in zijn eerste seizoen
naar de landstitel loodste.Hij had nog
een contract tot volgend jaar zomer.

Na landstitels bij Ajax in 2002 en 2004
kwam er in februari 2005 een eind aan
zijn dienstverband aldaar.Hij verkaste
vervolgens naar het Portugese Benfica
waar hij het seizoen ook niet afmaakte.

Valencia,momenteel vierde in de Spaanse
Primera Division,had Koeman in augustus
al gepolst voor de baan.

NOS TT
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 14:49
Verwijderd
De 2 beste trainer binnen Nederland, binnen een mum van tijd weg!
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 14:57
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Ik hoop zo dat ze zich te goed vinden voor Rutten/Eijkelkamp
Oud 31-10-2007, 19:01
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Jol naar PSV hoop ik
Oud 31-10-2007, 19:34
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Als vervanger voor ten cate gaat ajax standaard weer in de fout door een jonge, onervaren coach aan te trekken die het vak aldoende gaat leren (net zoals Wouters, Koeman, Blind)..
Koeman was nou niet bepaald een onervaren coach.
Oud 05-11-2007, 12:19
Spelvout
Spelvout is offline
Hoezo Jol naar PSV, dat kost Jol dan 4 miljoen euro.
Oud 05-11-2007, 13:57
Verwijderd
En weer een trainer weg. Dit keer Van Wijk die opstapt bij Stillem 2. Geen verrassing uiteraard, maar ik denk niet dat een andere trainer een veel beter elftal kan van maken, omdat het over het algemeen geen beste ballers zijn.. Maarrr dat is op zich ook niet zo erg
Met citaat reageren
Oud 05-11-2007, 15:32
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Hoezo Jol naar PSV, dat kost Jol dan 4 miljoen euro.
"hoop ik" en ?
Oud 05-11-2007, 18:07
PV
PV is offline
Citaat:
En weer een trainer weg. Dit keer Van Wijk die opstapt bij Stillem 2. Geen verrassing uiteraard, maar ik denk niet dat een andere trainer een veel beter elftal kan van maken, omdat het over het algemeen geen beste ballers zijn.. Maarrr dat is op zich ook niet zo erg
hij stapt niet op, hij is ontslagen.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2007, 19:03
Verwijderd
Citaat:
hij stapt niet op, hij is ontslagen.
Hij heeft z'n functie neergelegd, staat op teletekst niet dat hij ontslagen is. Waarheid zal wel ergens in het midden liggen.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2007, 20:35
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Jup, het is een compromis. Maar het is natuurlijk triest om te zien hoe een club door kutbeleid naar een bedenkelijk niveau afglijdt, dat het Willem 2 is maakt het voor mij iets minder triest, maar ik ken de situatie wel. Bijna altijd aan ego's te wijten die zichzelf belangrijker dan de club vinden, in dit geval de voorzitter van Willem 2 en het falende scoutingsbeleid. Want een nieuwe trainer zal niet veel uithalen, de selectie is pure armoede.
Oud 06-11-2007, 00:01
Spelvout
Spelvout is offline
Citaat:
"hoop ik" en ?
Iets met z'n contract bij Tottenham, Tottenham moet hem 4 miljoen oprotpremie/afkoopsom betalen, maar dat geldt niet als hij meteen weer ergens anders aan de slag gaat. Dus als hij nu bij PSV begint boort hij zichzelf 4 miljoen door de neus.
Oud 07-11-2007, 14:25
Verwijderd
Citaat:
Koeman was nou niet bepaald een onervaren coach.

jij noemt iemand ervaren na 1 jaar stage bij barca en 1 jaar als hoofdtrainer bij vitesse?
Met citaat reageren
Oud 07-11-2007, 15:00
Gimme more beer
Nee, maar qua ervaring niet te vergelijken met Blind of Wouters. Hij heeft veel meegemaakt in zijn twee jaar als hoofdtrainer bij vitesse en ook best wat succes behaald. Daarnaast heeft hij voor zijn periode bij Barça ook nog twee jaar meegedraaid met Hiddink voor het WK in '98.
Oud 07-11-2007, 18:40
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Dan kan je niet van een ervaren trainer spreken. Een ervaren trainer is iemand met 10 jaar ervaring in het zelf voetballen en zelf assistent of hoofdtrainer zijn van een BVO.
Oud 07-11-2007, 21:51
Gimme more beer
Nee, maar nogmaals, Koeman was geen onervaren coach toen hij bij ajax aan het werk ging.
Oud 08-11-2007, 00:42
Verwijderd
als je slechts 2 jaar gewerkt hebt als hoofdtrainer bij een club ben je een onervaren trainer
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 18:29
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Ik zou het niet kunnen geloven als Rutten vertrekt, dan stort Twente in
Oud 10-11-2007, 11:31
Methuselah
Methuselah is offline
Vadis Odjida Ofoe, die onder Vercauteren amper uit de tribune op de bank raakt terwijl hij één van de grootste klassebakken is die op Anderlecht rondloopt, kan rekenen op interesse vanuit Hamburg...
Oud 10-11-2007, 13:04
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Ik zou het niet kunnen geloven als Rutten vertrekt, dan stort Twente in
Hopelijk gaat ie vandaag weg, zodat morgenmiddag om 14.30 Twente instort
Oud 20-11-2007, 16:25
Verwijderd
20 november 2007
Brandts wil bij NAC blijven

Ernie Brandts wil graag langer bij NAC blijven. Het contract van de trainer loopt aan het einde van het seizoen af. Brandts zei tegen Omroep Brabant dat hij het erg naar zijn zin heeft in Breda en dat hij graag zijn contract wil verlengen.

NAC en Brandts gaan pas in februari rond de tafel zitten om over de toekomst te praten.

Bron : Omroep Brabant, De Rat die omroept

Gelukkig maar.. hij is een goede trainer voor NAC
Het voetbal mag dan niet altijd even mooi zijn.. die gasten gaan wel voor elkaar door het vuur en er worden goede resultaten behaald.. en that's what mathers!!
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 13:19
Verwijderd
'Real wil in winterstop van Drenthe af'
Uitgegeven: 27 november 2007 12:04
Laatst gewijzigd: 27 november 2007 12:36

AMSTERDAM - Royston Drenthe mag al in de winterstop vertrekken bij Real Madrid. De Nederlandse jeugdinternational, die afgelopen zomer van Feyenoord overkwam, zou zich met zijn gedrag onmogelijk hebben gemaakt bij de Koninklijke, meldt de Spaanse krant El Mundo Deportivo.
ANP

Met name het optreden van Drenthe tijdens de wedstrijd tegen Murcia schoot bij de club in het verkeerde keelgat. Drenthe zat in zijn straatkleren op de bank bij Real, terwijl hij luisterde naar zijn iPod.

Trainer Bernd Schuster neemt Drenthe dan ook niet mee naar Duitsland, waar Real woensdagavond in de Champions League speelt tegen Werder Bremen. Volgens de officiële lezing heeft Drenthe last van de griep.

Wat een onprofessionele zak ben je dan toch ook.. Dan zit je bij een club als Real, ga je nog de eigenwijze straatneger uithangen
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 13:57
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Tja, als je dat doet zou ik je ook wegtrappen. Wat een waardeloze zak puppypoep ben je dan.
Oud 27-11-2007, 18:07
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Jaartje Stevens zou hem goed doen, toen hij bij Schalke begon stond er ook een team met veel van het soort Drenthe. Vervolgens had hij, niet lang na zijn aanstelling, zo genoeg van de houding van een aantal spelers dat hij ze een dag lang de kolenmijnen in stuurde om ze te laten zien wat de mensen op de tribune elke dag deden om een seizoenskaart te kunnen betalen. En dat heeft bij heel wat jongens aardig gewerkt. Volgens mij verbood hij bij HSV ook rare schoenen en moesten een aantal jongens verplicht naar de kapper, Nederlandse takticus met de Duitse discipline, één van mijn favorieten

maw; kan PSV mooi huren volgend jaar
Oud 29-11-2007, 00:41
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Twente richt zijn pijlen op Velthuizen van Vittas, in eerste instantie was ik verbaasd dat ze een poging wagen om hem te halen maar even later was ik blij met de ambitieuze instelling. Vind het een fantastische keeper, en een goede vervanger voor Boschker maar Vitesse zal zijn best gaan doen hem te behouden. Nouja, ik wacht het af en als het Munsterman en Rutten lukt dan wordt het tijd voor het ontwerp van een standbeeld oh en Boschker heeft aangegeven dat hij het volgende seizoen best als tweede keeper bij Twente wil afsluiten als er een goede keeper wordt gehaald dit jaar. Tekent Boschker, die krijgt een mooi afscheid straks

Oh en er traint een jonge Rus mee, Hiddink had Rutten getipt en die hij mag het nu laten zien. Vind het wel grappig om te zien dat Hiddink bij PSV een zogenaamde adviseursrol heeft maar meer bespreekt met 'zijn pupil' Rutten dan met wie dan ook in Eindhoven.
Oud 18-12-2007, 14:19
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Heerenveen niet verder met Verbeek
Uitgegeven: 18 december 2007 13:21
Laatst gewijzigd: 18 december 2007 14:04

HEERENVEEN - Gertjan Verbeek moet na dit seizoen stoppen als trainer van SC Heerenveen. Dat heeft de directie van de Friese club dinsdag op een persconferentie bekendgemaakt.

Verbeek was sinds 1 juli 2004 in dienst als hoofdcoach van de Friese club. Hij volgde destijds Foppe de Haan op. Het is nog onbekend wie Verbeek na dit seizoen vervangt.

"Ik ben niet teleurgesteld", aldus Verbeek in een eerste reactie. "Ik weet dat het contract afliep; je houdt er dus al rekening mee. De club moet denken aan het clubbelang, de directie heeft recht op een eigen denkwijze."

Hij vervolgt: "Daar kan ik wel begrip voor opbrengen, al had ik hier nog graag twee jaar willen werken. Ik heb me hier vier jaar goed kunnen ontwikkelen. Het was hier prima werken."

Nieuwe impulsen

De directie van SC Heerenveen benadrukte dinsdag dat het besluit niet is genomen uit onvrede over de werkwijze van Verbeek. "We zijn niet ontevreden over hem, maar zoeken nieuwe impulsen", aldus directeur Yme Kuiper.

"Hij zit hier vier jaar en in het eredivisielandschap is dat een lange periode. Voor de lange termijn zijn we op zoek naar iemand anders."

Opvolger

Kuiper wilde nog niets zeggen over een eventuele opvolger: "We nemen geen overhaaste beslissingen en gaan de komende tijd gebruiken om ons in alle rust te oriënteren op mogelijke nieuwe kandidaten."

In de periode onder Verbeek eindigde de club twee keer als vijfde en één keer als zevende. In de huidige stand staat het elftal op de vierde plaats. Onder leiding van Verbeek won Heerenveen voor het eerst in de geschiedenis een uitwedstrijd van Ajax en Feyenoord.

Foppe

Verbeek voetbalde van 1984 tot 1994 voor Heerenveen. Daarna was hij assistent van Foppe de Haan en coachte hij drie seizoenen het eerste elftal van Heracles Almelo. In 2004 nam hij het als hoofdtrainer over van de De Haan.

--------nu.nl
Oud 18-12-2007, 15:47
Spelvout
Spelvout is offline
Tsja, opzich wel het beste voor beide, ondanks de tot nu toe prima resultaten. Uit elkaar gaan als het nog 'klikt' is misschien wel beter dan pas uit elkaar gaan als het eigenlijk al niet meer gaat. Verbeek is niet teleurgesteld, en heeft ook altijd gezegd nog wel eens een stapje hogerop te willen, of naar het buitenland. Heerenveen wil ook een stapje hoger, dus met het aanstellen van een gerenommeerde trainer. Ik ben benieuwd wie er uit de hoge hoed getoverd wordt. Erwin Koeman misschien wel.
Reageren

Regels voor berichten