Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-09-2007, 13:29
Passionfruit
Passionfruit is offline
Hallo allemaal,

Ik zit nu in mijn laatste jaar en moet langzaam beslissen wat ik ga studeren. Tenminste weet ik al dat ik aan de RU in Nijmegen wil studeren maar helaas niet welke studie ik het best kan doen.
In het begin wilde ik heel graag "Communicatiewetenschappen" studeren omdat ik erg in media en de invloed ervan geinteresseerd ben. Maar nu begin ik langzaam te twijfelen omdat ik al vaker heb gelezen dat de beroepsperspectieven slecht zijn en dat iedereen die niet precies weet wat hij/zij wil doen ermee begint. Dat valt dus erg tegen.
Toen dacht ik dat ik beter met Bedrijfswetenschappen kan beginnen want die studie heeft wel toekomst en daar kan ik dus later wat mee. Toch weet ik niet precies of dat echt goed bij me past of dat de vakken te saai zijn en ik later geen zin meer in de studie heb.
Op een informatiedag heeft me dan een docente van de RU vertelt dat ik Bedrijfscommunicatie moet studeren omdat dat een goede combinatie zou zijn tussen CW en BW. Maar als ik zo naar het vakkenpakket kijk vind ik dat er relatief weinig BW in zit. BC lijkt me wel leuk omdat er een vreemde taal bij mijn vakken zit, maar toch spreekt me Communicatiewetenschappen meer aan...Ik ben wel bang dat CW later geen goede keuze geweest is.

Wie kan mij meer over de studies vertellen zodat ik uiteindelijk kan beslissen wat ik het best kan doen?!

Help!;_;
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-09-2007, 14:11
Joopiedegekste
Joopiedegekste is offline
Doe voor alledrie de studies een meeloopdag en vraag gelijk aan studenten daar wat ze eraan vinden, zou ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 13:26
Passionfruit
Passionfruit is offline
Dat wou ik ook gaan doen maar ik zou nu al graag meer weten over de studies zelf en vooral over de beroepsperspectief na mijn diploma.
Toch bedankt!<3
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 16:42
Passionfruit
Passionfruit is offline
Dus wie van jullie kan mij verder helpen?
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 18:37
Metal-Hoofd
Metal-Hoofd is offline
Ik studeer zelf op dit moment net een paar dagen Toegepaste Communicatie Wetenschap aan de universiteit Twente en hiermee werk je in een breed persepctief. Het richt zich meer op organisatorische communicatie, maar ook mediacommunicatie komt aan bod. De opleiding is breed en uiteindelijk kan je er veel kanten mee op. De perspectieven voor de toekomst blijven altijd een gok, maar met zo'n brede studie vind je altijd wel snel een baan.
Oud 06-09-2007, 21:09
Sylver-Myst
Sylver-Myst is offline
Ik studeer nu Bedrijfscommunicatie (Frans, 2e jaar), dus vraag maar wat je wilt weten! Er zijn trouwens ook vrij veel mensen die zowel Bedrijfscommunicatie doen en Bedrijfswetenschappen, dus dat is misschien ook nog een optie? Daarnaast kan je in je 2e en 3e jaar minoren kiezen en je zou die eventueel allemaal bij Bedrijfswetenschappen of Communicatiewetenschappen kunnen doen als je meer vakken in die richting wil.

Het 1e jaar is overal een inleiding op. Inleiding O&M, Inleiding Marketing, Inleiding Onderzoeksmethoden en Inleiding Interculture Communicatie bijvoorbeeld. Daarnaast nog je taalvakken en de studie is dus vrij breed allemaal. Beroepsperspectief zou ik me niet zo heel erg mee bezig houden, maar dat is vast wel na te zoeken op de sites van de studies (www.ru.nl/ciw-bc is het voor Bedrijfscommunicatie, maar de rest weet ik zo niet, zul je even moet opzoeken).
Oud 06-09-2007, 21:24
Verwijderd
Ik studeer Communicatiewetenschappen in België (Leuven), en ik ben al verschillende keren van gedacht veranderd over de richting.

Om te beginnen, in België is het inderdaad zo dat veel studenten de richting kiezen omdat ze niet goed weten wat, maar toch een unieversitaire richting willen doen. Maar dat neemt niet weg dat jij er met een heel doelbewuste ingesteldheid aan kan beginnen. De richting is niet zo breed, omdat er studenten zijn die de richting kiezen omdat die niet weten wat ze willen. Communicatiewetenschappen is gewoon een vlag die vele ladingen, veel studiegebieden, dekt, en blijkbaar kiezen de meeste faculteiten ervoor om die diversiteit te behouden in het studieaanbod. Dat heeft als voordeel dat je tijdens je studieloopbaan nog kan aanvoelen in welke deelrichting je precies uit wilt.

Communicatiewetenschappen een slechte keuze voor later? Neen, maar je moet wel, denk ik, beseffen dat in ons vakgebied het diploma bij een sollicitatie voorleggen met eventueel goede puntjes, niet volstaat. Er hangt nog steeds veel af van je persoonlijke kwaliteiten. De richting biedt bij ons geen kant-en-klare praktische kennis voor op de arbeidsmarkt, maar dat verwacht men ook niet bij functies die wij mogelijk kunnen invullen. Anders doe je beter een hogeschool-opleiding, wiens sterkte dan weer praktische expertise in de diepte is. Wat men net apprecieert aan communicatiewetenschappers, is dat ze kennis van zaken hebben over verschillende vakdomeinen heen, dat ze snel bijleren en dat ze het grotere geheel zien.

Trouwens (en dit is misschien nog het belangrijkste uit heel mijn post), je indrukken over de kansen op de arbeidsmarkt gebruiken als leidraad bij de keuze van een studie, vind ik een slechte werkwijze om twee redenen:
1) Zoals Metalhoofd al zei: de arbeidsmarkt kan serieus veranderen over een tijdspanne van 4/5 jaar. Je daarop baseren is dus koffiedik kijken.

2)Natuurlijk zijn er beroepen die het altijd goed doen, maar realiseer dat je bij het kiezen van een richting, beslist waar je je de komende 4/5 jaar intensief mee gaat bezighouden. Zorg er dan ook voor dat dit iets is waar je je grondig in interesseert. Daar slaan dus al die studenten trouwens de bal mis die comm.wetenschappen kiezen omdat ze niet weten wat ze willen. Want het zijn die studenten die ook niet goed weten wat te verwachten en daarom vaak teleurgesteld geraken. Informeer je dus goed over de richting en ook belangrijk: vergelijk dezelfde richting op verschillende universiteiten! Zeker bij communicatiewetenschappen kunnen deze verschillen groot zijn! Ik weet dat het verleidelijk is om eerst te kiezen voor een stad en dan pas kijken naar de richtingen, maar andersom is beter.

En maar doorrazen...
Met citaat reageren
Oud 07-09-2007, 15:41
Passionfruit
Passionfruit is offline
Citaat:
Ik studeer nu Bedrijfscommunicatie (Frans, 2e jaar), dus vraag maar wat je wilt weten! Er zijn trouwens ook vrij veel mensen die zowel Bedrijfscommunicatie doen en Bedrijfswetenschappen, dus dat is misschien ook nog een optie? Daarnaast kan je in je 2e en 3e jaar minoren kiezen en je zou die eventueel allemaal bij Bedrijfswetenschappen of Communicatiewetenschappen kunnen doen als je meer vakken in die richting wil.

Het 1e jaar is overal een inleiding op. Inleiding O&M, Inleiding Marketing, Inleiding Onderzoeksmethoden en Inleiding Interculture Communicatie bijvoorbeeld. Daarnaast nog je taalvakken en de studie is dus vrij breed allemaal. Beroepsperspectief zou ik me niet zo heel erg mee bezig houden, maar dat is vast wel na te zoeken op de sites van de studies (www.ru.nl/ciw-bc is het voor Bedrijfscommunicatie, maar de rest weet ik zo niet, zul je even moet opzoeken).

Erg bedankt voor je post. Bevalt de Bedrifscommunicatie je nog steeds of zeg dat je beter een ander studie had moeten kiezen?! Wat vind jij van de verschillende vakken? Weet jij precies hoe dat zit met Bedrijfswetenschappen en Bedrijfscommunicatie samen? Zou dat dan meer duaal zijn of zou men het alleen als minor kunnen kiezen?
Alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 07-09-2007, 15:50
Passionfruit
Passionfruit is offline
Citaat:
Ik studeer Communicatiewetenschappen in België (Leuven), en ik ben al verschillende keren van gedacht veranderd over de richting.

Om te beginnen, in België is het inderdaad zo dat veel studenten de richting kiezen omdat ze niet goed weten wat, maar toch een unieversitaire richting willen doen. Maar dat neemt niet weg dat jij er met een heel doelbewuste ingesteldheid aan kan beginnen. De richting is niet zo breed, omdat er studenten zijn die de richting kiezen omdat die niet weten wat ze willen. Communicatiewetenschappen is gewoon een vlag die vele ladingen, veel studiegebieden, dekt, en blijkbaar kiezen de meeste faculteiten ervoor om die diversiteit te behouden in het studieaanbod. Dat heeft als voordeel dat je tijdens je studieloopbaan nog kan aanvoelen in welke deelrichting je precies uit wilt.

Communicatiewetenschappen een slechte keuze voor later? Neen, maar je moet wel, denk ik, beseffen dat in ons vakgebied het diploma bij een sollicitatie voorleggen met eventueel goede puntjes, niet volstaat. Er hangt nog steeds veel af van je persoonlijke kwaliteiten. De richting biedt bij ons geen kant-en-klare praktische kennis voor op de arbeidsmarkt, maar dat verwacht men ook niet bij functies die wij mogelijk kunnen invullen. Anders doe je beter een hogeschool-opleiding, wiens sterkte dan weer praktische expertise in de diepte is. Wat men net apprecieert aan communicatiewetenschappers, is dat ze kennis van zaken hebben over verschillende vakdomeinen heen, dat ze snel bijleren en dat ze het grotere geheel zien.

Trouwens (en dit is misschien nog het belangrijkste uit heel mijn post), je indrukken over de kansen op de arbeidsmarkt gebruiken als leidraad bij de keuze van een studie, vind ik een slechte werkwijze om twee redenen:
1) Zoals Metalhoofd al zei: de arbeidsmarkt kan serieus veranderen over een tijdspanne van 4/5 jaar. Je daarop baseren is dus koffiedik kijken.

2)Natuurlijk zijn er beroepen die het altijd goed doen, maar realiseer dat je bij het kiezen van een richting, beslist waar je je de komende 4/5 jaar intensief mee gaat bezighouden. Zorg er dan ook voor dat dit iets is waar je je grondig in interesseert. Daar slaan dus al die studenten trouwens de bal mis die comm.wetenschappen kiezen omdat ze niet weten wat ze willen. Want het zijn die studenten die ook niet goed weten wat te verwachten en daarom vaak teleurgesteld geraken. Informeer je dus goed over de richting en ook belangrijk: vergelijk dezelfde richting op verschillende universiteiten! Zeker bij communicatiewetenschappen kunnen deze verschillen groot zijn! Ik weet dat het verleidelijk is om eerst te kiezen voor een stad en dan pas kijken naar de richtingen, maar andersom is beter.

En maar doorrazen...

Dank je voor je post. Ik heb nu al vaker gehoord dat vele mensen CW kiezen omdat ze het niet beter weten en daarom twijfel ik nog wel...Ik weet ook dat er vele studies zijn waar je direct aan de slag kunt zoals bij Bedrijfswetenschappen maar de vraag is of dat niet toch te saai voor mij zou zijn.
Wat ik misschien ook graag zou willen doen is een Engelse studie...zoiets als commerciele economie zou ook wel leuk zijn omdat het ook met communicatie te maken heeft. Maar dat is vaak niet universitair...
Het is niet zo dat ik per se naar Nijmegen wil maar het is wel de makkelijkste oplossing.^^;

Bedankt voor je hulp
Met citaat reageren
Oud 07-09-2007, 15:51
Passionfruit
Passionfruit is offline
Is er iemand die Bedrijfswetenschappen of Commerciele Economie studeerd?
Ik zou graag nog meer over deze studies willen weten
Met citaat reageren
Oud 08-09-2007, 17:51
Sylver-Myst
Sylver-Myst is offline
Citaat:
Erg bedankt voor je post. Bevalt de Bedrifscommunicatie je nog steeds of zeg dat je beter een ander studie had moeten kiezen?! Wat vind jij van de verschillende vakken? Weet jij precies hoe dat zit met Bedrijfswetenschappen en Bedrijfscommunicatie samen? Zou dat dan meer duaal zijn of zou men het alleen als minor kunnen kiezen?
Alvast bedankt
Je kan het als minor kiezen, maar er zijn ook veel mensen die gewoon allebei de studies doen. Dat zou je dus duaal kunnen noemen.

Ik heb zelf de studie gekozen omdat ik een taal wilde leren en ook nog iets wilde kunnen met die taal. Een talenstudie is voor mij té eenzijdig en ik vind de communicatie vakken ook erg leuk. Een vak als Organisatie en Management vond ik niet leuk, maar dat is meer omdat ik juist niet van de BW-kant van mijn studie houd. Die variatie in vakken vind ik zelf erg leuk en fijn. Je hebt wel saaie, verplichte vakken waar je niet onderuit kunt (bij geen enkele studie) zoals Statistiek en Onderzoeksmethoden.

Ik doe nu een minor Nederlands en die vind ik ook erg leuk, maar ik vind het ook heel leuk om de Franse taal te leren bij BC. Ik heb geen spijt van mijn studiekeuze, maar wellicht had Nederlandse Taal en Cultuur toch beter bij mij gepast, aangezien ik nu de journalistiek in wil gaan.
Oud 09-09-2007, 13:56
Passionfruit
Passionfruit is offline
Citaat:
Je kan het als minor kiezen, maar er zijn ook veel mensen die gewoon allebei de studies doen. Dat zou je dus duaal kunnen noemen.

Ik heb zelf de studie gekozen omdat ik een taal wilde leren en ook nog iets wilde kunnen met die taal. Een talenstudie is voor mij té eenzijdig en ik vind de communicatie vakken ook erg leuk. Een vak als Organisatie en Management vond ik niet leuk, maar dat is meer omdat ik juist niet van de BW-kant van mijn studie houd. Die variatie in vakken vind ik zelf erg leuk en fijn. Je hebt wel saaie, verplichte vakken waar je niet onderuit kunt (bij geen enkele studie) zoals Statistiek en Onderzoeksmethoden.

Ik doe nu een minor Nederlands en die vind ik ook erg leuk, maar ik vind het ook heel leuk om de Franse taal te leren bij BC. Ik heb geen spijt van mijn studiekeuze, maar wellicht had Nederlandse Taal en Cultuur toch beter bij mij gepast, aangezien ik nu de journalistiek in wil gaan.

Klinkt eigenlijk best wel goed en ik denk dat ik het bovendien wel interessant zou vinden. Ik heb net op de site van die RU gekeken en heb een vraag over het tweede jaar: Er staat dat je moet kiezen tussen
Bedrijfscommunicatie, Cultuur & Organisatie (BCO)
en
Internationale Bedrijfscommunicatie (IBC)
en bovendien nog in totaal tussen drie minoren (voor het tweede en derde jaar samen dan).
Hoe zit dat nou precies? Hoe was dat bij jou? Ik lees nu ook dat men jaarlijks de je minoren kunt wijzigen. Is het dan beter dat ik één minoor bijbehoud of toch ieder jaar een andere kies om een bredere kennis op te doen?
Ga jij bijvoorbeeld met Nederlands door of wissel je je minoor nog?
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 15:09
Passionfruit
Passionfruit is offline
?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2007, 17:40
Sylver-Myst
Sylver-Myst is offline
Citaat:
Klinkt eigenlijk best wel goed en ik denk dat ik het bovendien wel interessant zou vinden. Ik heb net op de site van die RU gekeken en heb een vraag over het tweede jaar: Er staat dat je moet kiezen tussen
Bedrijfscommunicatie, Cultuur & Organisatie (BCO)
en
Internationale Bedrijfscommunicatie (IBC)
en bovendien nog in totaal tussen drie minoren (voor het tweede en derde jaar samen dan).
Hoe zit dat nou precies? Hoe was dat bij jou? Ik lees nu ook dat men jaarlijks de je minoren kunt wijzigen. Is het dan beter dat ik één minoor bijbehoud of toch ieder jaar een andere kies om een bredere kennis op te doen?
Ga jij bijvoorbeeld met Nederlands door of wissel je je minoor nog?
Sorry, lees dit forum af en toe maar.

Ik heb zelf IBC gekozen, omdat je hierbij meer frans krijgt. Bij BCO krijg je meer vakken over communicatie en dergelijke. Daarnaast moet je in het tweede jaar een minor doen en in het derde jaar twee minoren. Je kan inderdaad nog per jaar je minor wisselen. Als je zou willen zou je zelfs nog kunnen kiezen voor het ene profiel (BCO of IBC) en het andere profiel kun je dan kiezen als minor, zodat je in feite beide doet (snap je het nog? ). Een minor bij de faculteit letteren bestaat doorgaans uit vier vakken van ieder vijf studiepunten rondom een bepaald onderwerp/thema/studie/weet ik het. Ik doe nu de minor Neerlandistiek en die blijf ik volgen. Sowieso wil ik gewoon zoveel mogelijk vakken bij de propedeuse Nederlands volgen en halen.

Een minor zou ik alleen kiezen omdat je het leuk vind. Sowieso zijn er keiveel leuke minoren. Vaak bestaat een minor uit meerdere vakken, waarvan je er dus vier uit moet gaan kiezen om te volgen (meer mag ook, maar je moet er dus vier halen om 20 studiepunten te krijgen). Je kan ook vakken en minoren bij een andere faculteit volgen, maar die hebben soms andere verhoudingen (soms 6 ECTS voor 1 vak bijvoorbeeld) en daar moet je dan soms nog rekening mee houden. Je kan dus kiezen voor minoren bij BC om je helemaal op Bedrijfscommunictie te richten, of je kan ervoor kiezen om minoren bij andere studies te doen om breed opgeleid te worden.

Hopelijk snap je het een beetje Ik zal dit topic trouwens in de gaten houden, voor als je nog vragen krijgt
Oud 16-09-2007, 13:29
Passionfruit
Passionfruit is offline
Citaat:
Sorry, lees dit forum af en toe maar.

Ik heb zelf IBC gekozen, omdat je hierbij meer frans krijgt. Bij BCO krijg je meer vakken over communicatie en dergelijke. Daarnaast moet je in het tweede jaar een minor doen en in het derde jaar twee minoren. Je kan inderdaad nog per jaar je minor wisselen. Als je zou willen zou je zelfs nog kunnen kiezen voor het ene profiel (BCO of IBC) en het andere profiel kun je dan kiezen als minor, zodat je in feite beide doet (snap je het nog? ). Een minor bij de faculteit letteren bestaat doorgaans uit vier vakken van ieder vijf studiepunten rondom een bepaald onderwerp/thema/studie/weet ik het. Ik doe nu de minor Neerlandistiek en die blijf ik volgen. Sowieso wil ik gewoon zoveel mogelijk vakken bij de propedeuse Nederlands volgen en halen.

Een minor zou ik alleen kiezen omdat je het leuk vind. Sowieso zijn er keiveel leuke minoren. Vaak bestaat een minor uit meerdere vakken, waarvan je er dus vier uit moet gaan kiezen om te volgen (meer mag ook, maar je moet er dus vier halen om 20 studiepunten te krijgen). Je kan ook vakken en minoren bij een andere faculteit volgen, maar die hebben soms andere verhoudingen (soms 6 ECTS voor 1 vak bijvoorbeeld) en daar moet je dan soms nog rekening mee houden. Je kan dus kiezen voor minoren bij BC om je helemaal op Bedrijfscommunictie te richten, of je kan ervoor kiezen om minoren bij andere studies te doen om breed opgeleid te worden.

Hopelijk snap je het een beetje Ik zal dit topic trouwens in de gaten houden, voor als je nog vragen krijgt
Heel erg bedankt voor al je moeite
Dat vind ik echt aardig van je dat je mij helpt. Ik vind BC trouwens nu veel beter klinken!
Natuurlijk snap ik nog niet alles maar in mijn eerste jaar zou ik dan ook nog tijd hebben om de gehele procedure te begrijpen. IBC in jaar twee lijkt me ook leuker nu dat er meer over heb gehoord maar dat kan natuurlijk alles nog veranderen als ik dan met de studie begin.
Welke vakken kun je eigenlijk bij de faculteit der letteren kiezen? Want ik kan me niet voorstellen dat je met een nieuwe taal kunt beginnen. Of kan dat wel?
Wat zijn ECTS?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2007, 14:30
zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:
Wat zijn ECTS?
Studiepunten. Vroeger kon je 40 studiepunten behalen in één jaar (1 voor elke week). Tegenwoordig krijg je ECTS punten (European Credit Transfer System), waarvan je er 60 kunt behalen in een jaar, 1 week is dan ongeveer gelijk aan 1,5 ECTS.
Oud 16-09-2007, 16:29
Sylver-Myst
Sylver-Myst is offline
Citaat:
Heel erg bedankt voor al je moeite
Dat vind ik echt aardig van je dat je mij helpt. Ik vind BC trouwens nu veel beter klinken!
Natuurlijk snap ik nog niet alles maar in mijn eerste jaar zou ik dan ook nog tijd hebben om de gehele procedure te begrijpen. IBC in jaar twee lijkt me ook leuker nu dat er meer over heb gehoord maar dat kan natuurlijk alles nog veranderen als ik dan met de studie begin.
Welke vakken kun je eigenlijk bij de faculteit der letteren kiezen? Want ik kan me niet voorstellen dat je met een nieuwe taal kunt beginnen. Of kan dat wel?
Wat zijn ECTS?
Vraag maar wat je wilt weten? Volgens mij is er in oktober/november een algemene voorlichtingsdag en anders kan je altijd met een student meelopen.

Op deze site kan je bekijken welke vakken horen bij de jaren en profielen: http://www.ru.nl/ciw-bc/onderwijs/studieprogramma_ba/

En hier is de minorengids.
http://www.studiegids.science.ru.nl/...gids/contents/

Je kan inderdaad met een nieuwe taal beginnen als minor, zoals Italiaans of Nieuw-Grieks, maar ik denk niet dat je moet verwachten dat je deze taal vloeiend zal leren in een paar maanden tijd. Je kan ook nog een andere taal binnen BC kiezen (dus als je eigenlijk BC Spaans doet, kan je geloof ik de BC Frans vakken als minor doen).
Oud 17-09-2007, 11:45
Passionfruit
Passionfruit is offline
Citaat:
Vraag maar wat je wilt weten? Volgens mij is er in oktober/november een algemene voorlichtingsdag en anders kan je altijd met een student meelopen.

Op deze site kan je bekijken welke vakken horen bij de jaren en profielen: http://www.ru.nl/ciw-bc/onderwijs/studieprogramma_ba/

En hier is de minorengids.
http://www.studiegids.science.ru.nl/...gids/contents/

Je kan inderdaad met een nieuwe taal beginnen als minor, zoals Italiaans of Nieuw-Grieks, maar ik denk niet dat je moet verwachten dat je deze taal vloeiend zal leren in een paar maanden tijd. Je kan ook nog een andere taal binnen BC kiezen (dus als je eigenlijk BC Spaans doet, kan je geloof ik de BC Frans vakken als minor doen).

Bedankt voor de links. Ik zie nu wel dat men een erg brede keuze heeft en dat alleen binnen de faculteit der letteren. Jij zei ook dat men de minoren bij een andere faculteit gaan doen. Hoe zit dat dan?
Ik heb gedacht om Duits als minoor te kiezen hoewel ik dat natuurlijk al perfect kan. Maar een nieuwe taal zoals Spaans lijkt me ook wel leuk

Laatst gewijzigd op 17-09-2007 om 11:50.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2007, 14:34
Sylver-Myst
Sylver-Myst is offline
Je kan inderdaad ook een minor bij een andere faculteit kiezen. Ik heb hier zelf geen ervaring mee, dan zou je zelf even moeten zoeken naaar links. De links die ik gepost heb is de minorengids voor de studie letteren.
Oud 25-09-2007, 21:02
Verwijderd
Ik ben Eerstejaars Communicatiewetenschap aan de RU. Dat van die beroepsperspectieven valt heel erg mee hoor! Je kan er super veel kanten mee op, ook het bedrijfsleven in. Verder noem ik wat dingen: reclame, PR, voorlichting, tv etc. Dat veel mensen niet met een doel aan de studie beginnen is omdat het zo breed is en ze alle dingen leuk vinden. Dat heb ik zelf ook. Ik weet dat ik alles wat ik hiermee kan worden leuk vind en dat de studie me aanspreekt. Maar waarschijnlijk ontdek je nog zoveel nieuwe dingen tijdens de studie, dat ik nog niet vast durf te stellen wat ik uiteindelijk wil gaan doen. Ook door docenten wordt noujuist gezegd dat Communicatiewetenschappers erg nodig gaan zijn!

Verder is er ook een studiegenoot die CW én BC doet. Dus als je bijv. met CW begint en je propedeuse hebt gehaald, kun je daarna aan BC beginnen evt. Of andersom natuurlijk.

Verder heb ik nu vrij weinig tijd, maar als je wat concrete vragen hebt zal ik daar (waarschijnlijk) deze week op reageren.

Daarbij denk ik wel dat je beter éérst een studie kan kiezen en dán de Universiteit, maar dat is natuurlijk aan jou!

Nu heb ik nog veel inleidende vakken (Inleiding in de Communicatiewetenschap, Sociologie en 'Culturele en Sociale Antropologie en Ontwikkelingsstudies'). Dat zijn overigens bij onze studie de enige inleidende vakken. Hierna krijg ik gewoon vakken die bij de studie horen, dat is dus anders dan bij BC het 1e jaar begrijp ik.

Maar waar ik naartoe wilde: als je over een tijdje nog steeds geinteresseerd denkt te zijn in CW, kan je het beste een keer komen kijken. Je kan dan zelf gewoon een college binnenlopen (niemand die het door heeft), maar ik wil je evt ook wel begeleiden. Dat hoor ik dan tegen die tijd wel, dan heb ik waarschijnlijk ook wat boeiendere vakken om eens te zien.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2007, 18:58
Passionfruit
Passionfruit is offline
Bedankt voor jullie hulp! Ik denk dat ik volgend jaar met BW zal beginnen. Het is voor mij gewoon de beste keuze omdat ik ook met een taal verder kan gaan. En natuurlijk heb ik zoals jullie zeiden altijd nog de mogelijkheid om van studie te wisselen en een andere kant op te gaan.
Nog een keer bedankt voor jullie reacties!^^
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten