Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-10-2007, 19:25
MaddiePie23
MaddiePie23 is offline
Haai!

ik ben nu, zal me meteen ff snel voorstellen: ik ben Maddie, zit in 4 VWO en wil heel graag in t buitenland studeren!

ik heb zegmaar al mn studie en universiteiot uitgezocht in NYC. ik heb ook al een beetje zitten kijken hoe t zit me tgeld enzo, ik las dat je nu je studiefinanciering mee kannemen naar t buitenland en at kan ook naar mijn opleiding, maar dat is nog lang niet genoeg.

ik roeg me dus af of je je studiefianciering kan meenemen in combinatie met een nederlandse of buitenlandse beurs??

ik hoop dat iemand het weet!

xoxo Maddie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-10-2007, 17:11
Verwijderd
Voor een bachelor-opleiding in het buitenland bestaan bar weinig beursmogelijkheden. De echt leuke beurzen (VSB beurs, Talentenprogramma, etc.), die je >10.000 euro per jaar op kunnen leveren, zijn alleen beschikbaar voor (post-)masterstudenten. Je kunt proberen om particuliere fondsen aan te schrijven, maar daarvoor moet je gewoonlijk a) minder draagkrachtig zijn, b) getalenteerd, c) een hele goede reden hebben om in het buitenland te studeren en aan die specifieke universiteit (niet "ik wil het graag") en soms ook nog d) gelovig zijn/uit een of ander specifiek klein dorpje komen/etc. Je zult het geld daarom waarschijniljk zelf op moeten brengen. Het is dan ook veel verstandiger om in ieder geval je bachelor gewoon in Nederland te doen, tenzij je ouders erg rijk zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2007, 07:47
Joyceb
Joyceb is offline
Bovendien moet je ook nog kijken naar de kwaliteit van de uni, dat kan nogal verschillen. Columbus is super goed, NYU is ook behoorlijk goed, en van andere weet ik het niet.
Ook moet je denk ik kijken of je geen SAT's of een ander standardized test moet doen, daar houden de amerikanen nogal van.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2007, 10:11
Breg
Breg is offline
Ik wilde zelf ook altijd naar NYC om daar te studeren, maarja, het collegeld van enkele tienduizenden dollars per jaar vond ik toch wat te gek. Nu zit ik in Schotland voor mijn volledige studie. Het is natuurlijk geen NYC, maar het is wel in het buitenland, het is makkelijker te regelen, het kost geen vermogen en je studeert toch in het Engels.
Of anders kan je op www.fulbright.nl kijken, volgens mij hebben ze ook een speciaal beursprogramma om na je VWO een jaar aan een Amerikaanse universiteit te studeren.
Oud 10-10-2007, 14:24
MaddiePie23
MaddiePie23 is offline
bedankt voor de info

ik had 1 beurs gevonden op internet waarvoor je dn met je eindexamen gemiddeld een 7,5 moet halen, en ik denk dat als ikgoed leer ik dat makkelijk kan, maar kan ik dan die beurs hebben en tegelijkertijd mn nederlandse studiefinancriering meenemen?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten