Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-10-2007, 20:00
Verwijderd
Citaat:
Toch frappant dat er zo'n verschil zit in wat als algemeen beledigend wordt gezien en wat niet. Vervang 'turkje' door 'negertje' en iedereen struikelt er over, maar turken(/marrokanen/afganistanen/moslims/whatever) afzeiken is amper een probleem. Nu is dat in het verleden hetzelfde geweest met Indonesiërs en Surinamers, zijn het in Engeland de Ieren (?) en in Amerika de Mexicanen die op dezelfde manier behandeld worden - zoiets is dus tijd- en plaatsgebonden en weinig nieuws. Er zijn altijd en overal groepen die worden neergehaald, wat je er ook van vindt. Maar toch.

Ik ken jou noch Kenjirro niet en van jullie eventuele vroegere ruzies of whatnot weet ik ook niks. Maar als je de opmerking loskoppelt van de persoon en er objectief naar kijkt, vind je dan zelf niet dat het een lage, denigrerende opmerking is?
Hij en ik hebben geen probleem.
En vind je het zelf niet heel raar dat je wel tegen mij durft te zeuren, maar tegen echte eikels niet? Is wel typisch gedrag. Als een stel nazis een turk in elkaar schopt zou je snel doorlopen, maar als een gewoon iemand ermee onenigheid heeft dan kom je opeens wel opdagen met je moraal vingertje.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-10-2007, 20:01
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Dan iig niet op mijn afdeling.
Je weet dat de Stasi net zo goed haar personeel liet verrotten in de 'Goelag' als alle andere 'ketters', he?
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 20:03
Verwijderd
Citaat:
Je weet dat de Stasi net zo goed haar personeel liet verrotten in de 'Goelag' als alle andere 'ketters', he?
Dat weet ik heel goed. Wat is nu je punt? Omdat ik links ben en er een stasi was moet ik mijn mond houden? Was jij niet een jaartje of twee geleden ook zo iemand die er geen probleem mee had vuile moslims aan te pakken?
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 20:06
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nou, zoals Jimmy Carter gisteren al zei, is het natuurlijk duidelijk dat Gore ook de verkiezingen in 2000 heeft gewonnen. Hij is alleen geen president geworden, dat is natuurlijk wat anders.
Dude, kritiek leuk en aardig. Gore kreeg de meeste stemmen, maar zelfs de grootste bushhater zal moeten erkennen dat Bush won. In Amerika doet het er namelijk niet toe wie de meeste stemmen krijgt, wie de meeste kiesmannen krijgt.
Oud 14-10-2007, 20:08
Levitating Nun
Citaat:
Dat weet ik heel goed. Wat is nu je punt? Omdat ik links ben en er een stasi was moet ik mijn mond houden? Was jij niet een jaartje of twee geleden ook zo iemand die er geen probleem mee had vuile moslims aan te pakken?
Nee hoor, dat hoeft niet.
Ik stoor me wel aan je Kafka-gedrag, dat wil zeggen: mensen die de nuance opzoeken identificeren met nazi's, nsb-ers of fascisten.
Bezijden the point: ik zou graag willen weten waar jouw mensbeeld vandaan komt. Hoe debiel en vervormd die ook is.

O, en ik trek graag mijn bruine pak aan en knuppel om getinte mensen op te jagen
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 20:10
Verwijderd
Citaat:
Nee hoor, dat hoeft niet.
Ik stoor me wel aan je Kafka-gedrag, dat wil zeggen: mensen die de nuance opzoeken identificeren met nazi's, nsb-ers of fascisten.
Bezijden the point: ik zou graag willen weten waar jouw mensbeeld vandaan komt. Hoe debiel en vervormd die ook is.

O, en ik trek graag mijn bruine pak aan en knuppel om getinte mensen op te jagen
Ik ben half joods.

Jij bent gewoon niet de persoon om mij erop aan te spreken. Als de ene vuile opmerking op dit forum de andere volgt sta je ernaast half mee te brullen, maar tegen mij durf je wel te gaan zeuren?
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 20:10
Levitating Nun
Citaat:
Dude, kritiek leuk en aardig. Gore kreeg de meeste stemmen, maar zelfs de grootste bushhater zal moeten erkennen dat Bush won. In Amerika doet het er namelijk niet toe wie de meeste stemmen krijgt, wie de meeste kiesmannen krijgt.
Ja, maar dat klopt ook niet ivm de recount in Florida. Gore won zowel de popular vote als de meerderheid aan kiesmannen, onofficieel dan. De Supreme Court heeft een winnaar aangewezen, niet de stemmer.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 20:12
Levitating Nun
Citaat:
Ik ben half joods.

Jij bent gewoon niet de persoon om mij erop aan te spreken. Als de ene vuile opmerking op dit forum de andere volgt sta je ernaast half mee te brullen, maar tegen mij durf je wel te gaan zeuren?
Ik niet

Des te vreemder dat je jezelf zo opstelt. Jij bent ook niet de persoon om anderen aan te spreken.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 20:15
Verwijderd
Citaat:
Ik niet

Des te vreemder dat je jezelf zo opstelt. Jij bent ook niet de persoon om anderen aan te spreken.
Ik doe het een keer en iedereen valt over mij heen, andere mensen doen het de hele dag en niemand die er iets over zegt. Dus flikker een eind op, zelf als we nu een moraalridder vergelijkings wedstrijd doen dan ben je nog de lul.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 20:18
Levitating Nun
Citaat:
Ik doe het een keer en iedereen valt over mij heen, andere mensen doen het de hele dag en niemand die er iets over zegt. Dus flikker een eind op, zelf als we nu een moraalridder vergelijkings wedstrijd doen dan ben je nog de lul.
Dat kan me geen drol schelen.

Bovendien is het niet waar. Je kraakte net een persoon af die welgeteld 1 reactie postte, en beschuldigde de poster impliciet van lafheid.

Dat vind ik onbegrijpelijk.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 20:18
Promillage
Promillage is offline
Ik vind dat Gauloises wel een punt heeft.Sommige forummers kramen de meest discriminerende of zieke dingen uit en daar spreekt niemand ze dan op aan.En we weten natuurlijk allemaal over wie het gaat
Oud 14-10-2007, 20:21
Levitating Nun
^^^ Dat T_ID een notoire feitenverdraaier is en enorme oogkleppen op heeft, hoor ik niemand ontkennen.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 20:22
Verwijderd
Citaat:
^^^ Dat T_ID een notoire feitenverdraaier is en enorme oogkleppen op heeft, hoor ik niemand ontkennen.
Je neemt er ook nooit enig standpunt tegen in, dat zegt genoeg.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 20:23
Verwijderd
Citaat:
Dat kan me geen drol schelen.

Bovendien is het niet waar. Je kraakte net een persoon af die welgeteld 1 reactie postte, en beschuldigde de poster impliciet van lafheid.

Dat vind ik onbegrijpelijk.
Die forummer kan zich goed zelf redden.

En ik wijk niet van mijn standpunt af dat ik erop word aangesproken als ik het doe en anderen niet dan het gewoon vuile politieke correctheid is.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 20:24
Levitating Nun
*tikt zichzelf op vingers*
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 20:25
Levitating Nun
Citaat:
Je neemt er ook nooit enig standpunt tegen in, dat zegt genoeg.
Al doende leert men.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 20:26
Verwijderd
Citaat:
Al doende leert men.
Draai er niet omheen, dat maakt je geklaag alleen lachwekkender.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 20:28
Levitating Nun
Citaat:
Die forummer kan zich goed zelf redden.

En ik wijk niet van mijn standpunt af dat ik erop word aangesproken als ik het doe en anderen niet dan het gewoon vuile politieke correctheid is.
O? Bepaal jij dat? Overigens geef je geen antwoord op de vraag waarom je je zo opstelt tegen iemand die, als je goed leest, een normale tekst post. Je plaatst complete onzin bij een redelijke post. En beledigt ook nog eens. Dapper.

T_ID wordt vaak genoeg voor leugenaar uitgemaakt en vaak genoeg worden onwaarheden uit zijn posts gelicht.

Net als bij jou.

Laatst gewijzigd op 14-10-2007 om 20:31. Reden: typo's
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 20:29
Promillage
Promillage is offline
Citaat:
Ik heb ook geen zin om te discussieren met iemand die aan gigantisce tunnelvisie leidt.Dus in die zin is het wel begrijpelijk.En neee ik ben alleen politiek correct irl
Oud 14-10-2007, 20:29
Levitating Nun
Citaat:
Misvatting. Je ziet mijn reacties als geklaag, terwijl het alleen een poging tot begrijpen is.

Maar dat is een fundamentalistisch karakter eigen, wellicht
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 20:34
Verwijderd
Citaat:
O? Bepaal jij dat? Overigens geef je geen antwoord op de vraag waarom je je zo opstelt tegen iemand die, als je goed leest, een normale tekst post. Je plaatst complete onzin bij een redelijke post. En beledigt ook nog eens. Dapper.

T_ID wordt vaak genoeg voor leugenaar uitgemaakt en vaak genoeg worden onwaarheden uit zijn posts gelicht.

Net als bij jou.
Welke tekst heb je het over? Ik neem aan dat je nu de eerste post met het stuk bedoeld, en dan heb je groot gelijk dat ik een redelijke vergelijking maak tussen het comite en een zekere forummer.
Wat heeft het met dapperheid te maken?

Ja, de enige die dat doet is over het algemeen eric berger en verder niemand, dus wat is je punt?

Niet net als bij mij.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 20:34
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ja, maar dat klopt ook niet ivm de recount in Florida. Gore won zowel de popular vote als de meerderheid aan kiesmannen, onofficieel dan. De Supreme Court heeft een winnaar aangewezen, niet de stemmer.
Maar wat desondanks nog steeds volgens de regels is. Je kan daar uiteraard zeer veel kritiek op hebben, maar legaal is het wel.

Maar daar erger ik me nu aan, dat mensen dan niet correct stellen dat er van de wetten weinig klopt, maar dat ze roepen dat die verkeerd uitgevoerd werden, want dat klopt simpelweg niet.
Oud 14-10-2007, 20:36
Verwijderd
Citaat:
Misvatting. Je ziet mijn reacties als geklaag, terwijl het alleen een poging tot begrijpen is.

Maar dat is een fundamentalistisch karakter eigen, wellicht
Nee, jij probeerd mij te dissen en dat probeer je nu te verbergen.

Welk fundamentalistisch karakter?

Jij wil mij nu provoceren om af te leiden van je eigen probleem, dat getuigt niet van slimheid, en het zou van domheid aan mijn kant getuigen als ik daarop in zou gaan.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 20:38
Levitating Nun
Citaat:
Welke tekst heb je het over? Ik neem aan dat je nu de eerste post met het stuk bedoeld, en dan heb je groot gelijk dat ik een redelijke vergelijking maak tussen het comite en een zekere forummer.
Wat heeft het met dapperheid te maken?

Ja, de enige die dat doet is over het algemeen eric berger en verder niemand, dus wat is je punt?

Niet net als bij mij.
Jouw eerste post bovenaan deze pagina. Je beticht de poster van lafheid. De link mag duidelijk zijn.

T_ID is de poster die op N&A het meeste stront over zich heen kreeg. En dat verdient hij ook ( ). Dat is mijn punt.

Jawel, net zoals bij jou.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 20:40
Levitating Nun
Citaat:
Nee, jij probeerd mij te dissen en dat probeer je nu te verbergen.

Welk fundamentalistisch karakter?

Jij wil mij nu provoceren om af te leiden van je eigen probleem, dat getuigt niet van slimheid, en het zou van domheid aan mijn kant getuigen als ik daarop in zou gaan.
Wat is mijn probleem dan, O Sigarettenmerk?

En mij van domheid betichten en vervolgens een brugklasfout op het gebied van spelling maken, is ook niet slim.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 20:42
Verwijderd
Citaat:
Jouw eerste post bovenaan deze pagina. Je beticht de poster van lafheid. De link mag duidelijk zijn.

T_ID is de poster die op N&A het meeste stront over zich heen kreeg. En dat verdient hij ook ( ). Dat is mijn punt.

Jawel, net zoals bij jou.
Paranoide is dan ook een laf figuur. Ze komt nooit opdagen en zegt niets, maar tegen mij wel. Dus daar heb ik geen boodschap aan. Kritiek op rechts heeft ze niet, maar wel kritiek op links als die eens een cynische opmerking laat vallen.

Ik zie jou nooit 'stront' naar hem gooien. Dus kom nu niet aanzetten en verstop je niet achter anderen die wel iets zeggen.

Aha, grote woorden van iemand die zo goed als nooit iets post of formuleert op dit forum.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 20:45
Verwijderd
Citaat:
Wat is mijn probleem dan, O Sigarettenmerk?

En mij van domheid betichten en vervolgens een brugklasfout op het gebied van spelling maken, is ook niet slim.
Afleiden.

Gut, ik wist dat die ging komen. Wat voegt dit argument toe aan onze discussie over jou zeer aparte opstelling? Alweer afleiden?
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 20:47
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Paranoide is dan ook een laf figuur. Ze komt nooit opdagen en zegt niets, maar tegen mij wel.
Geen kunst. Op jouw punten is het dan ook in de regel prijsschieten door de slechte onderbouwing.
Oud 14-10-2007, 20:48
Levitating Nun
Citaat:
Paranoide is dan ook een laf figuur. Ze komt nooit opdagen en zegt niets, maar tegen mij wel. Dus daar heb ik geen boodschap aan. Kritiek op rechts heeft ze niet, maar wel kritiek op links als die eens een cynische opmerking laat vallen.

Ik zie jou nooit 'stront' naar hem gooien. Dus kom nu niet aanzetten en verstop je niet achter anderen die wel iets zeggen.

Aha, grote woorden van iemand die zo goed als nooit iets post of formuleert op dit forum.
Net zoals je vindt dat je Kenjirro voor 'Turkje' uit mag maken en de rest niet?

Waarom zou ik het doen als anderen op die manier voor mij spreken? Dat is moraalridder-gedrag.

Daar heb je me. Ik lees meer dan dat ik post.
Is dat erg dan? Wel als ik over T_ID's onzin heen lees, maar niet over jouw onzin? Zij zijn groot en ik is klein?
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 20:50
Levitating Nun
Citaat:
Afleiden.

Gut, ik wist dat die ging komen. Wat voegt dit argument toe aan onze discussie over jou zeer aparte opstelling? Alweer afleiden?
Het voegt niks toe, groot gelijk. Maar ik laat me niet dom noemen en zeker niet, o ironie, als jij in diezelfde aantijging een fout maakt waar tienjarigen geen problemen mee maken.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 20:50
Verwijderd
Citaat:
Geen kunst. Op jouw punten is het dan ook in de regel prijsschieten door de slechte onderbouwing.
Alle visies kunnen goed beschoten worden, ik zou die van mij zelf ookwel omzeep kunnen helpen, is gewoon voor welke kant je kiest.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 20:53
Verwijderd
Citaat:
Net zoals je vindt dat je Kenjirro voor 'Turkje' uit mag maken en de rest niet?

Waarom zou ik het doen als anderen op die manier voor mij spreken? Dat is moraalridder-gedrag.

Daar heb je me. Ik lees meer dan dat ik post.
Is dat erg dan? Wel als ik over T_ID's onzin heen lees, maar niet over jouw onzin? Zij zijn groot en ik is klein?
Nogmaals, ik doe het eenmalig en anderen altijd, dan is het toch wel raar dat ik degene ben die aangesproken word. Wil je daar eens op reageren ipv eromheen te draaien? Is toch niet zo moeilijk, of wel?

Wie zegt dat anderen voor je spreken? Of kies je er liever voor mee te waaien met wie het je net goed uitkomt?

Je draait eromheen, je mag mij niet en daarom kom je wel over mij zeiken en verder kan het je allemaal niets schelen. In feite heb je niets met mijn of zijn, of enige andere visie.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 20:55
Verwijderd
Citaat:
Het voegt niks toe, groot gelijk. Maar ik laat me niet dom noemen en zeker niet, o ironie, als jij in diezelfde aantijging een fout maakt waar tienjarigen geen problemen mee maken.
Doet mij niets, als jou enige capacteit goed nederlands schrijven is, dan heb ik alleen maar medelijden met je.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 21:03
Levitating Nun
Citaat:
Nogmaals, ik doe het eenmalig en anderen altijd, dan is het toch wel raar dat ik degene ben die aangesproken word. Wil je daar eens op reageren ipv eromheen te draaien? Is toch niet zo moeilijk, of wel?

Wie zegt dat anderen voor je spreken? Of kies je er liever voor mee te waaien met wie het je net goed uitkomt?

Je draait eromheen, je mag mij niet en daarom kom je wel over mij zeiken en verder kan het je allemaal niets schelen. In feite heb je niets met mijn of zijn, of enige andere visie.
Nogmaals, dat is Calimero gedrag. Doet me denken aan pubers die naar anderen wijzen omdat "zij het ook deden". Alsof dat het goed maakt. Is dat zo moeilijk te begrijpen? Nee toch?

Ik zeg dat. Dat heb je net zelf hoogstpersoonlijk kunnen vernemen. Als ik het met iemand eens ben, voel ik niet vaak de behoefte alsnog commentaar te geven.

Rustig maar hoor. Ik ken je niet, dus ik kan je niet onaardig vinden. De rest van je gekriebel negeer ik maar. Ik kan er weinig mee.

Laatst gewijzigd op 14-10-2007 om 21:04. Reden: typo
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 21:04
Levitating Nun
Citaat:
Doet mij niets, als jou enige capacteit goed nederlands schrijven is, dan heb ik alleen maar medelijden met je.
Mijn capaciteit om de Nederlandse taal correct weer te geven, zegt niets dan dat.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 21:06
Verwijderd
Citaat:
Mijn capaciteit om de Nederlandse taal correct weer te geven, zegt niets dan dat.
Wat goed hey.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 21:15
Verwijderd
Citaat:
Nogmaals, dat is Calimero gedrag. Doet me denken aan pubers die naar anderen wijzen omdat "zij het ook deden". Alsof dat het goed maakt. Is dat zo moeilijk te begrijpen? Nee toch?

Ik zeg dat. Dat heb je net zelf hoogstpersoonlijk kunnen vernemen. Als ik het met iemand eens ben, voel ik niet vaak de behoefte alsnog commentaar te geven.

Rustig maar hoor. Ik ken je niet, dus ik kan je niet onaardig vinden. De rest van je gekriebel negeer ik maar. Ik kan er weinig mee.
Ik snap je punt wel, alleen snap jij de kritiek niet. Waarom is het bij mij wel een probleem en bij anderen niet? Het lijkt mij niet meer dan volwassen van je als je zou begrijpen dat dat een zeer essentieel vraagstuk is. Waarom word iemand als ik wel aangevallen en verder doe je alsof je neus bloed bij anderen.
Lijkt meer erop alsof jij een iemand wel zou willen straffen en anderen die het nog erger doen gewoon vrijuit laat gaan. Zou jij mij eens willen verklaren waar dat verschil maken vandaan komt, ipv zelf puber calimero te spelen die zichzelf heel volwassen vind.

Jij bent de enige die niet rustig is vriend, jij stelt je vreemd op door mij aan te spreken, ik spreek jou daarop aan, en daarna ga jij je eruit proberen te draaien.
Ik ben namelijk niet bezig te ontkennen dat turkje heel onvriendelijk was, maar jij wel dat jou kritiek een beetje uit een verkeerde hoek komt. Dus wees toch zo volwassen mijn beste calimero en geef dat ook maar gewoon toe.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 21:23
Levitating Nun
Ik ga ophouden met terug te wijzen. Totaal onzinnig.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 21:26
Verwijderd
Citaat:
Ik ga ophouden met terug te wijzen. Totaal onzinnig.
Weglopen als iemand je te pakken heeft is heel slap.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 21:35
Magican
Magican is offline
Genieten dit
Oud 14-10-2007, 21:36
Verwijderd
Oh jezus, wtf. Waar te beginnen. Ok.

Citaat:
Hij en ik hebben geen probleem.
En vind je het zelf niet heel raar dat je wel tegen mij durft te zeuren, maar tegen echte eikels niet? Is wel typisch gedrag. Als een stel nazis een turk in elkaar schopt zou je snel doorlopen, maar als een gewoon iemand ermee onenigheid heeft dan kom je opeens wel opdagen met je moraal vingertje.
Ten eerste, wie zijn hier de echte eikels tegen wie ik zogenaamd niet durf te zeuren? Als je doelt op T_ID, ik heb net als half N&A vaak zat langdurige discussies met 'm gehad. Ten tweede, hoe kom je erbij dat ik zou doorlopen wanneer er iemand in elkaar geschopt wordt, turk of niet? Ten derde, 'gewoon iemand' en 'onenigheid hebben met' vind ik niet echt blijken uit vanuit het niks iemand proberen te pakken op z'n etniciteit. Grappig dat je de nazi's er aan de haren bijsleurt, die waren ongeveer met hetzelfde bezig als jij.

Citaat:
Ik ben half joods.
Ik ook. Wat nu?

Citaat:
Je vindt jezelf wel verschrikkelijk het slachtoffer, he? Ik heb vaak zat kritiek op rechts en die kritiek uit ik vaak zat op dit forum. De grap is dat de discussies omtrent links/rechts nu al zó vaak gevoerd zijn dat de argumentatie doorgaans telkens hetzelfde is, waardoor je me de laatste tijd inderdaad niet vaak meer hoort. Maar wees gerust hoor, ik lees nog altijd alles hier op N&A. En verder kan ik je vertellen dat ik lid ben van een linkse partij en zelf niet vies ben van een flinke portie cynisch doen. Wat jij zei, echter, hangt tegen racisme aan en heeft weinig te maken met cynisme. En nu mensen je daar op proberen aan te spreken, doe je ongefundeerd nijdig tegen iedereen die het niet met jou eens is.

Verder, het kan niemand ene bal schelen of jij het zei of niet, het is gewoon een kutopmerking. Hoewel nee, weet je, het maakt wél wat uit. Van sommige mensen weet je dat ze harde opmerkingen maken op basis van 'je moet overal om kunnen lachen'. Dan weet je ook dat ze het niet menen en dat het gaat om de humor in de opmerking. Van andere mensen weet je dat het idioten zijn en dat ze ieder woord menen van wat ze zeggen. Daar gaat men vaak zat mee in discussie, maar meestal blijkt dat ze onveranderlijk zijn en dat het geen nut heeft.

In jouw geval leek het alsof je het wel meende, maar daar geen vastgeroest fundamentalisme onder had schuilen. Helaas, aan je manier van 'discussieren' te zien zat ik kennelijk verkeerd met deze aanname. Ik vraag me alleen wel af wat er aan ten gronde ligt: een vreemde ideologie, een vertekend zelfbeeld inclusief slachtoffercomplex, schiet je gewoon heel makkelijk in de verdediging/aanval omdat je je snel aangevallen voelt, wat? Niet beledigend bedoeld, overigens, ik vraag het me echt af. Al zal ik geen antwoord krijgen ben ik bang.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 21:39
Verwijderd
Citaat:
Genieten dit
Voor mij ook.
Vooral toen hij ervandoor ging omdat hij niet kon aangeven waarom hij er bij mij wel een probleem mee heeft en bij anderen niet.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 21:53
Verwijderd
Citaat:
knip
Leuke verdediging, maar voor jou geld hetzelfde als voor de vliegende non. Waarom nooit harde kritiek op mensen als bijvoorbeeld t_id en wel op mij als ik een keer een dubieuze opmerking maak? (Misschien zou je die cynische opmerking van die schoppende nazis ook in dat licht willen zien, leek me vrij duidelijk dat dat de bedoeling was en niet jou ervan beschuldige dat je dat daadwerkelijk zou doen.)
Ik vind het wel leuk dat je mij een slachtoffer complex wil toedichten en dat soort zaken, maar daarmee geef je geen antwoord op de onderliggende vraag. Waarom is het nodig mij wel van kritiek te voorzien en de ernstige gevallen niet? Jou kritiek waar jij je mee roemt ben ik nog zo goed als nooit tegegekomen.

Verder heb je zelf waarschijnlijk net als meneer het de non (die het volgens mij niet zag) heel goed kunnen zien dat ik mij nieteens verdedigt heb tegen de stelling dat het een denigrerende kut opmerking was, want dat was het ook.

Die vraag naar het onderliggende uit je laatste alinea lijkt mij geen moeilijke, ik heb een hekel aan politiek correcte mensen, rechtse elementen, en van die half zachte figuren als jij en nun die op een goede dag eens komen opdagen en tegen mij komen klagen, maar tegen de rest van de wereld niet. Ik vraag mij ook altijd af waar jou soort vandaan komt, maar daar zal ik ook geen antwoord op krijgen.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 22:27
Verwijderd
Je herhaalt jezelf en je leest niet goed. Hier heb je je antwoord op waarom je er wordt aangesproken en 'bijvoorbeeld' T_ID niet:

Citaat:
Verder, het kan niemand ene bal schelen of jij het zei of niet, het is gewoon een kutopmerking. Hoewel nee, weet je, het maakt wél wat uit. Van sommige mensen weet je dat ze harde opmerkingen maken op basis van 'je moet overal om kunnen lachen'. Dan weet je ook dat ze het niet menen en dat het gaat om de humor in de opmerking. Van andere mensen weet je dat het idioten zijn en dat ze ieder woord menen van wat ze zeggen. Daar gaat men vaak zat mee in discussie, maar meestal blijkt dat ze onveranderlijk zijn en dat het geen nut heeft.

In jouw geval leek het alsof je het wel meende, maar daar geen vastgeroest fundamentalisme onder had schuilen. Helaas, aan je manier van 'discussieren' te zien zat ik kennelijk verkeerd met deze aanname. Ik vraag me alleen wel af wat er aan ten gronde ligt: een vreemde ideologie, een vertekend zelfbeeld inclusief slachtoffercomplex, schiet je gewoon heel makkelijk in de verdediging/aanval omdat je je snel aangevallen voelt, wat? Niet beledigend bedoeld, overigens, ik vraag het me echt af. Al zal ik geen antwoord krijgen ben ik bang.
Dat je mijn kritiek niet tegen bent gekomen is, welja, pech? Ik ga geen posts zoeken en ze quoten om je aan te tonen dat ik weleens kritiek heb op een of ander subforum. Verder is het frappant dat je op basis van dat subforum denkt precies te weten hoe het gesteld is met mijn kritische aard. Maar net zoals ik geen posts ga zoeken, ga ik ook niet uiteen zetten bij welke demonstraties ik wel niet ben geweest, welke boeken ik wel niet gelezen heb bij wijze van verdieping, welke mensen ik heb aangesproken op welk gedrag, etc.

Mijn soort mensen, beste Gauloises, komt uit de bibliotheken en van de straat. Ethisch juist is niet altijd politiek incorrect, de aanval is niet altijd de beste verdediging, arrogantie komt voor de val. En 'mijn soort mensen' heeft een hekel aan mensen die zichzelf de weledelzeergeleerde ridders van de linkse beweging vinden. Van die lui die zichzelf maar het slachtoffer vinden van alles en roepen van ALLES SLECHT IS ALLES ALLES ALLES EN DAT IS ALLEMAAL JULLIE SCHULD, waarbij ze denken dat dát de weg naar de oplossing is. Dat zij de enige zijn die het bij het rechte eind hebben en dat ze door hun oh-zo-grote mate van activisme in welk vlak dan ook beter zijn dan alle anderen. En vooral ook; mensen die vervolgens geen enkele vorm van kritiek kunnen verdragen en alle vormen van dien afschuiven op dat iedereen voor de rest fout zit en er niets van snapt.

En daar hebben we een hekel aan níet omdat we wat tegen die mensen hebben, maar omdat zij de rest van links een slechte naam geven. Waardoor er mensen zoals T_ID ontstaan, die op basis daarvan een nare fundamentalistische mening gaan ontwikkelen.

Maar goed, dit doet er allemaal niet toe, want dit is enkel heen-en-weer op de man spelen waar niemand wat aan heeft. Nu komen we echter bij iets wat ik in mijn eerste post al aankaartte en ik ben blij dat je er eindelijk over begint:

Citaat:
Verder heb je zelf waarschijnlijk net als meneer het de non (die het volgens mij niet zag) heel goed kunnen zien dat ik mij nieteens verdedigt heb tegen de stelling dat het een denigrerende kut opmerking was, want dat was het ook.
Waarom maakte je hem dan, als jullie naar eigen zeggen geen probleem hebben? Puur omdat je hem politiek correct vond overkomen en hem daarom met iets politiek incorrects wilde pakken?

En zo ja, vind je het opzettelijk hard proberen te kwetsen van mensen die je simpelweg niet zo aanstaan, passen binnen de linkse ideologie die je zegt aan te hangen?
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 22:32
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Slapen jullie nou ook echt minder door dit soort discussies?
Oud 14-10-2007, 22:59
Verwijderd
Citaat:
knip
Aha, dus als een fundamentalist iets blijft roepen is het in orde. Jammer dat ik daar juist niet zo tegenaan kijk. Het is juist de grootste fout die je kan maken door dat te tolereren en het maar voor een gegeven situatie aan te nemen. Daarmee geef je die mensen een opbouw basis, en dat is ook een reden waardoor er een steeds grotere groep daarvan in de nederlandse samenleving een vaste basis heeft gevonden.

Ik vind het heel aardig dat jij mij als een soort links radicaal vervelend element ziet, helaas gaat het niet op, want ik hoor daar niet bij.
Het verschil tussen mijn soort mensen en jou soort mensen is dat jou soort niet links is, maar de burgerlijke middelmaat die overal meewaait met wat de maatschappelijk sociaal bewogen geest net ingeeft, oftewel wat politiek modern is op het sociaal bewuste vlak. Jij bent net zo links als het nodig is, iets wat niet als links kwalificeert in mijn optiek. Links zijn betekend ook vast houden aan bepaalde socialistische en communistische basis standpunten, dogmas als je het zo wil noemen. Volgens mij val jij meer in de moderne linke van redelijk sociaal maatschappelijk bewust, maar daarmee houd het ook op. Maar goed, we voeren geen discussie over hoe je in de huidige tijd links zou moeten kwalificeren of wie er linkser is, en dat is iets wat ik ook helemaal niet wil. Ik denk alleen dat ik strikter ben in de leer.

Verder vind ik het wel leuk als jij roept dat ik geen kritiek kan verdragen, wat zeker niet zo is, redelijke en gegronde kritiek of commentaar kan ik best goed hebben en ben ik altijd heel blij mee. Het simpele feit dat ik je voorzie van een niet geheel onredelijke tegenkritiek die jij heel hoog schijnt op te vatten zegt daar ook weinig over. Er zijn op dit forum mensen van die een dergelijke kritiek zeker en ronduit terecht zou vinden, en er zijn mensen bij wie ik mij afvraag waar die opeens vandaan komen met hun kritiek terwijl ze de rest van de tijd nergens te bekennen zijn. En ik vind het verweer van "ik heb opgegeven want tegen fundamentalisten kun je toch niets beginnen" ronduit idioot eigenlijk. Je verstopt je eerst 40 jaar onder een steen en dan kom je opeens opdagen met kritiek? Daar heb ik weinig boodschap aan.

Maar goed, om weer helemaal terug te komen waar het nu precies over ging:
Ik irriteerde mij aan zijn bestraffende vingertje en ik maakte een kut opmerking om dat te doen blijken. Zo simpel was het allemaal. Daar hoef je helemaal geen vergaande redenen achter te zoeken.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 22:59
Verwijderd
Citaat:
Slapen jullie nou ook echt minder door dit soort discussies?
Nee, ze zijn alleen leuk om de avond mee te vullen.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 23:18
Verwijderd
Citaat:
Links zijn betekend ook vast houden aan bepaalde socialistische en communistische basis standpunten, dogmas als je het zo wil noemen.
Haha.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 23:25
Verwijderd
Citaat:
Haha.
Motivering aub, of kom je ook nog even lekker mee tegen mij strijden. Of wil je graag de discussie over de term links beginnen. Allemaal geen probleem.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 23:34
Verwijderd
Citaat:
Maar goed, om weer helemaal terug te komen waar het nu precies over ging:
Ik irriteerde mij aan zijn bestraffende vingertje en ik maakte een kut opmerking om dat te doen blijken. Zo simpel was het allemaal. Daar hoef je helemaal geen vergaande redenen achter te zoeken.
Ik ben niet degene die er gelijk een twee pagina durende discussie vol gescheld van moest maken. En verder geef je geen antwoord op mijn vraag.

En verder vind ik het grappig dat je in de rest van je bericht beweert dat je geen discussie wil houden over 'wie er linkser is' terwijl je even daarvoor sputterend probeert te bewijzen dat ik maar beter achter PvdA aan kan gaan. In mijn boekje is dat een typische eigenschap van het volk dat roept dat 'hun' links het 'beste' links is en dat 'al het andere links' eigenlijk rechts is.

Maar hoeveel posts op N&A moet ik hebben om kritiek te mogen hebben op je gebrabbel? Dan ga ik zo even bijposten en dan kom ik daarna terug

Met andere woorden, geef nou maar toe dat je de zaak enorm hebt omgeblazen omdat je kennelijk op je verschrikkelijk linkse teentjes getrapt was en stop nou maar met jezelf belachelijk maken. Genoeg gelachen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten