Krijg nou wat, iemand die wiskunde wil studeren?
Ik ben zelf 3e jaars wiskunde in eindhoven. Mij wordt verteld dat je je geen zorgen hoeft te maken over het vinden van werk, er is vraag genoeg naar wiskundigen. Je zou kunnen denken aan het vertellen hoe experimenten opgezet zouden kunnen worden bij Philips (statistiek), vertellen hoe vliegtuigvleugels gemaakt zouden kunnen worden zodat die honderden mensen zo efficiënt mogelijk boven in de lucht blijven bij Airbus (analyse), of vertellen hoe gegevens gecodeerd zouden kunnen worden bij NASA (discrete wiskunde). Maar je kan ook de financiële wereld in, bij een bank ofzo, of bij een ingenieursbureau berekenen hoe ze bij Neckermann het best hun rondje kunnen rijden om alle kleding op tijd afgeleverd te hebben of hoe ze bij PSV hun lampen moeten richten zodat er overal op het veld evenveel licht is.
En behoorlijk wat ingenieurs worden inderdaad uiteindelijk afdelingshoofd/manager, omdat de manier van denken die je bij je wiskundige/natuurkundige studie aangeleerd wordt daarbij van pas schijnt te komen.
Als je meer wil weten, bijvoorbeeld over de studie zelf en hoe ik het ervaar, dan zeg je het maar

.