Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-10-2007, 15:38
zzzzzqqq
zzzzzqqq is offline
Ik wil een studie gaan volgen waarin wiskunde en/of natuurkunde de hoofdrol spelen, maar ik vroeg me af wat je met deze studies kunt worden? En of de kans op het vinden van werk groot is?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-10-2007, 16:06
Verwijderd
Nou, je wordt opgeleid tot wetenschapper. De meesten komen uiteindelijk terecht in de R&D (onderzoek) bij bedrijven en worden dan uiteindelijk afdelingshoofd/manager (als ze dat willen) etc. Maar je kunt natuurlijk ook bij een universiteit blijven en daar onderzoek doen. De kans op een baan is zo goed als 100%. Bij ons is het 99% binnen een jaar, in ieder geval, maar bij wiskunde is het geloof ik iets lastiger om een baan te vinden die ook iets 'wiskundigs' inhoudt.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2007, 11:41
zzzzzqqq
zzzzzqqq is offline
Bedankt Ik twijfel nog tussen technische geneeskunde en technische wiskunde...ga der nog maar eens een nachtje over slapen
Met citaat reageren
Oud 15-10-2007, 22:38
Eggs
Eggs is offline
Krijg nou wat, iemand die wiskunde wil studeren?

Ik ben zelf 3e jaars wiskunde in eindhoven. Mij wordt verteld dat je je geen zorgen hoeft te maken over het vinden van werk, er is vraag genoeg naar wiskundigen. Je zou kunnen denken aan het vertellen hoe experimenten opgezet zouden kunnen worden bij Philips (statistiek), vertellen hoe vliegtuigvleugels gemaakt zouden kunnen worden zodat die honderden mensen zo efficiënt mogelijk boven in de lucht blijven bij Airbus (analyse), of vertellen hoe gegevens gecodeerd zouden kunnen worden bij NASA (discrete wiskunde). Maar je kan ook de financiële wereld in, bij een bank ofzo, of bij een ingenieursbureau berekenen hoe ze bij Neckermann het best hun rondje kunnen rijden om alle kleding op tijd afgeleverd te hebben of hoe ze bij PSV hun lampen moeten richten zodat er overal op het veld evenveel licht is.

En behoorlijk wat ingenieurs worden inderdaad uiteindelijk afdelingshoofd/manager, omdat de manier van denken die je bij je wiskundige/natuurkundige studie aangeleerd wordt daarbij van pas schijnt te komen.

Als je meer wil weten, bijvoorbeeld over de studie zelf en hoe ik het ervaar, dan zeg je het maar .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten