Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-10-2007, 13:11
yasmin1
yasmin1 is offline
hoi

heeft er iemand ervaring met University of Cambridge?

wat zijn de voor/na delen?

wat was je ervaring?

op welke `college`heb je gezeten en beviel het je?

zou je het mensen aanraden?

bedankt

groetjes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-10-2007, 10:10
Love_the_sun
Love_the_sun is offline
Ten eerste; nee, ik heb geen ervaring met Cambridge.

Ten tweede vraag ik me sterk af óf je mensen uit NL gaat vinden met die ervaring, Cambridge is echt zoooo moeilijk om aangenomen te worden

Ik zou na mijn Bachelor in feite naar Cambridge kunnen i.v.m de internaytionale band tussen mijn universiteit en die van Cambridge, maarja, dan mag ik nog wel even een GPA van 3,8 gaan halen ofzo.... (wat voor mij niet realistish is)

Waarom vraag je dit eigenlijk? Wil je er heen?
Met citaat reageren
Oud 23-10-2007, 10:32
Joyceb
Joyceb is offline
Volgens mij moet je minimaal een GPA van 3.5-3.6ish hebben (upper 2:2 honours + first class), al is het natuurlijk beter om een zo'n hoog mogelijk gemiddelde te hebben. Verder zal je erg veel aan extra curriculumdingetjes moeten gaan doen, omdat er zich zoveel mensen aanmelden die een hoog gemiddelde hebben en iets moet je speciaal maken.
Zelf wil ik me denk ik aanmelden voor een aantal Grad Schools in London: Imperial College (na Oxbridge ong. de beste uni), King's College en UCL, beide ook erg goed.

Gaat het om een undergrad of een graduate opleiding? Undergrad is moeilijker heb ik het idee aangezien ze redelijk irreele eisen stellen aan het vwo diploma (9 of hoger geloof ik) die in het Nederlandse cijfer systeem toch wel erg hoog liggen. Bij grad schools is het wat beter, en doe je natuurlijk iets in de richting waar je supergeintereseerd in bent, dus zullen je cijfers vaak ook wat hoger liggen.

Natuurlijk raad ik iedereen Cambridge aan, 't zal vast een erg stimulerende, intellectuele omgeving zijn waar je een goede opleiding krijgt en interessante mensen leert kennen.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2007, 14:53
Verwijderd
Ze nemen daar geen mensen aan die schrijven zonder hoofdletters .
Ik denk ook niet dat je heel veel kans maakt zonder een studie te hebben gevolgd op een Nederlandse universiteit.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2007, 18:27
Vehendi
Vehendi is offline
Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar hopelijk gebeurt dat wel (ik zit momenteel in de aanmeldingsprocedure).

Indien je graag in 2008 naar Cambridge zou willen gaan, is het net te laat. Je had je namelijk al tegen 15 oktober moeten aanmelden, voor zowel bachelor als master opleidingen. Sommige graduate opleidingen zijn misschien nog open, maar daar weet ik niet zo veel van.

Het is niet zo onmogelijk om aangenomen te worden (1 op 4), als je het vergelijkt met topuniversiteiten in de VS, Frankrijk, Zuid Korea etc.

Verder lijkt het me niet dat ze zulke onredelijke eisen stellen (8 tot 9). Het is een topuniversiteit en ze willen ook alleen maar topstudenten. Iemand die doordrenkt is met de zesjescultuur past daar gewoon niet bij.

Ten slotte zijn extracurriculaire activiteiten niet zo belangrijk als bij Amerikaanse universiteiten. Het enige wat echt telt is je passie voor het vak.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2007, 21:44
Verwijderd
de nadelen: het is duur
de voordelen: het lijkt me geweldig
Met citaat reageren
Oud 23-10-2007, 22:53
Breg
Breg is offline
Citaat:
Net zo duur als bijna elke andere Engelse universiteit. Hoewel het 3x zo duur is als Nederlandse universiteiten, zijn de bedragen nog lang niet zo hoog als in de VS.

Verder nemen ze inderdaad ongeveer 1 op de 4 aanmeldingen aan, maar bedenk wel dat ontzettend veel studenten niet eens de moeite nemen om zich voor Cambridge aan te melden, omdat je toch uitermate boven gemiddeld zal moeten zijn om aangenomen te worden. Hoewel, als ik dan zulke berichten lees:

if ur 1 of d smart cambridge ppl, dis is d place 2 make urself known. jus kidding
i hope 2 go Cambs as well (Catz) n wanna 'make friends' b4 i get there. not a bad idea, heh?
Oud 24-10-2007, 19:02
Peacefully
Peacefully is offline
Citaat:
de voordelen: het lijkt me geweldig
haha, duidelijk voordeel idd.
Reageren

Regels voor berichten